abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:32:51 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145583839
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:05 schreef klaprooss het volgende:
Ik heb ook hulp nodig :')

Jibs drinkt actief maar duwt tijdens het drinken zichzelf weg. Hij heeft mijn borst in het begin goed maar doordat hij met 1 armpje van zich af duwt verliest hij vacuüm en glipt mn tepel dus elke keer een stuk uit zijn mond. :o

Van alles al geprobeerd, opnieuw aanleggen, als hij minder moe is voeden.. Noem het maar op hij blijft het doen. Gelukkig heb ik nooit last van kloven maar fijn is anders ook voor hem zelf vanwege het lucht happen.

Dus heeft iemand tips :)?
Ooooh zo'n lastige periode!! :X E zette zich ook vaak met dr voetjes af tegen de stoelleuning...

Tips, sja, toch proberen het armpje tegen te houden, desnoods met een grapje idd.

E pulkt al maanden aan een moedervlek op mijn borst, die heb ik om die reden laten verwijderen, maar nu pulkt ze net zo hard door aan t litteken :X ;(

En anderhalf jaar klinkt dan wel groot, maar zojuist was ze zo tegen de slaap aan het vechten dat ik haar als een kleine baby in slaap heb 'geschud', terwijl ik door de kamer liep :') O+
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:32:52 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145583842
Voedingsketting is hier tha bomb! Hoewel die vooral leuk is om mama half mee te wurgen :').
KuikenGuppy
pi_145586296
SQ, denk dat het niet gek is hoor! Combi mamahonger en zuigbehoefte en dan kun je nog best wat drinken ook... Geen zorgen :Y.

Hier áltijd vingers in m'n mond, en dan trekken aan m'n ondertanden en pielen aan m'n tong. Gék word ik er soms van en het kan ook best zeer doen als ze nageltjes in m'n tandvlees zet :'(. Of ze trekt aan m'n haar. Handje vasthouden werkt alleen als ze heel moe is, en afzetten doet ze hier ook.

Dus nee, geen tips :D.
Home is where the O+ is...
pi_145586891
Ik heb niet zo veel last van dat soort perikelen.

Wat wel nieuw is: ze wil tegenwoordig het liefst zittend, in kikkerhouding (dus met haar buikje naar mij toe, beentjes aan weerszijden), aan de borst. Ik vind dat niet altijd ideaal (mede omdat de kans dat ze dan mijn tepel half verdraait behoorlijk aanwezig is :') ), maar dan gaat ze net zo lang wurmen tot ze het toch voor elkaar heeft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145589354
*O* *O* *O* LB, gisteren 18 maanden <3 Hier ook, vandaag!
pi_145589498
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:49 schreef elamanilo het volgende:
*O* *O* *O* LB, gisteren 18 maanden <3 Hier ook, vandaag!
*O* O+
♥ J & S
pi_145589586
En L0t ook een paar dagen terug *O* *O* *O*
pi_145593944
Yayyy voor de mijlpalen *O*

Hier ook een mijlpaal.
Voorheen wilde kleintje altijd bij me "dinkie, mama!" (uit een beker noemt hij het wel "dinkehh", "mewk" of "tap").
Maar sinds gisteren.... vraagt hij om "mamamewk" O+

Nu nog zorgen dat hij er altijd netjes om gaat vragen in plaats van zichzelf te bedienen. En dan vooral buitenshuis...
Van het weekend wilde hij bijvoorbeeld gedragen worden in de parkeergarage van de IKEA. En terwijl ik hem in m'n armen hield, friemelde hij mijn shirtje en bh opzij en hapte aan.
Ik bleef gewoon doorlopen (we hadden een beetje haast). Ging prima 8-)
.... met gevoel voor drama....
pi_145593970
*O* *O* mijlpalen!!

Kers _O- O+ zo ging ik R gisteren ophalen uit het kdv, pak ik haar op en praat ik even met de leidster...bedient mevrouw zich zo terwijl ze gedragen wordt "mmm lekker melk" :D de leidster moest lachen :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:25:11 #90
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145596065
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:36 schreef Cwen het volgende:

[..]

Balen zeg, sterkte! Ik denk dat het hier ook met ca. 6 weken iets beterde, ook omdat Ellie meer kon handelen toen, zeg maar.
Goed om te horen :Y

:Y)
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:30:30 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145596196
Zo, dat zijn mooi gematchte lijntjes Soesa! ^O^

*O* voor Ela en L0t *O*

Ooooh en Kersjes en bitterend :D E is niet zó verslaafd gelukkig, dat zou ik toch wel een beetje vervelend vinden denk ik. Heb haar gisteren nog wel even in de auto op een parkeerplaats bij de supermarkt laten drinken, want toen was ze echt erg moe van een eind lopen. Maar en plein public doe ik toch niet snel meer. Ze heeft er trouwens ook geen woord voor.
pi_145596772
Wat een berg langvoedsters bij elkaar hier *O* ben wel benieuwd hoe het hier gaat lopen. Shirt trekken en dergelijke heeft de oudste nooit gedaan (en lijkt me ook niet prettig, maar wie weet groei ik er wel in mee).

En wat een mooie stats Soesa! Flinke meid heb je.

En nu een first world problem hier...fles is vol maar ben nog niet klaar met kolven -O-
pi_145596946
Soesa nice stats!
Kursor ^O^

En anderhaf jaar! *O*

Zelfbediening :D Voor mij hoeft het ook niet hoor LB. (Het zou haar niet eens lukken denk ik, maar dat is een tweede)
Nog twee weken dan zitten we hier aan de twee jaar. :o
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:04:10 #94
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145598925
Ja jemig Ophelia!! Geweldig hoor! O+
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:24:19 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145599579
*O* voor de mijlpalen!

Kursor, snel flesje wisselen?
Volgende keer grotere fles pakken?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_145600745
*O* mijlpalen!

Soesa, gaat goed :D

Hier heeft ze wel een drinkgeluidje: ze maakt een paar smak-geluidjes achter elkaar, heel herkenbaar! Ze ze pakt ook rustig m'n shirt :D.
pi_145601199
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nog twee weken dan zitten we hier aan de twee jaar. :o
Sssst. Duurt heeeel lang nog, 2 weken..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145604353
Haha Kursor!

Yay mijlpalen! *O*
pi_145604570
:D ben maar gestopt met kolven; een 250ml medela-fles tot de rand vol ;). Voor het geval dat inderdaad maar een reserveflesje mee...of toch maar laten voor wat het is.
pi_145660338
Een brandende pijn in de borst na het voeden, kan dat spruw zijn? Ik zit nog aan de antibiotica vanwege borstontsteking. Aan baby is niets te zien of te merken, aan mijn tepels zie ik ook niets geks.
pi_145660592
O ja, aanvulling: baby heeft een schimmelinfectie op de billen.
pi_145660604
Ik baal van de nachtvoedingen :{ Niet van dat ze er zijn, maar van hoe ze gaan.

Overdag en 's avonds drinkt ze als een zonnetje, rustig, niet loslaten, etc. Maar 's nachts en 's morgens vroeg is het kreunen, strekken, loslaten, rood aanlopen, de hik krijgen, melk teruggeven, zich dan weer als een speenvarkentje op de borst storten. Buh -O- . Het ziet er ook zo sneu uit.

Iemand die dit herkent? Zou ik 's nachts teveel melk kunnen hebben? Of zou haar iets dwars kunnen zitten?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2014 07:41:53 ]
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 07:41:31 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_145660629
Ik herken het wel Razz, en ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van de anderen!
disclaimer
pi_145660634
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 04:17 schreef klavertje-4 het volgende:
Een brandende pijn in de borst na het voeden, kan dat spruw zijn? Ik zit nog aan de antibiotica vanwege borstontsteking. Aan baby is niets te zien of te merken, aan mijn tepels zie ik ook niets geks.
Kan idd heel goed, zeker met babies schimmelbillen. Gentiaan violet is redelijk gebruiksvriendelijk, te bestellen bij eurolac. Misschien kan datook op babies billen, maar dat weet Gonneke wel.
pi_145660640
's nachts heb je idd meer melk. Leg je in dezelfde houding aan als overdag? Misschien dat biological nurturing helpt, dan stroomt de melk minder hard.
pi_145660655
De laatste avondvoeding doe ik meestal liggend op bed op m'n zij. Ik vind 's nachts in bed voeden heel naar, ga altijd in de stoel in de babykamer zitten. Dat is wel dezelfde houding als overdag.

Maar misschien als ik genoeg onderuit hang dat biological nurturing in die stoel wel werkt. Ik ga het eens proberen!

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2014 07:50:14 ]
pi_145660662
Waarom vind je dat naar?
pi_145660685
Warm, plakkerig, en omdat zij 's nachts zo onrustig is lukt die zijligging niet. Dus moet ik gaan zitten, en dan moet ik weer extra kussens pakken zodat ik goed zit. Gedoe :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2014 07:54:53 ]
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 07:54:41 #109
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145660688
Hier helpt een klein beetje voorkolven het best, niet ideaal maar ik heb goede hoop dat mijn productie straks wat meer stabiliseert (volgens lk en ervaring hier in dit topic rond de 6 wk). Mijn borsten zijn nogal enthousiast :Y)
pi_145660703
Hm er komen nu wel aan de lopende band scheten en poep uit :') Zou ze 's nachts ook last van krampjes kunnen hebben en daarom zo moeizaam drinken?
pi_145660714
Dat wou ik net zeggen! Hier was het moeizaam drinken 's nachts zeker ook vanwege de krampjes. Ook het rood aanlopen en onrustige hoort daar echt wel bij.
pi_145660742
Ik kreeg van een vriendin laatst een potje infacol, zou dat kunnen helpen? Arm kind ligt as we speak echt met gebalde vuistjes en opgetrokken knietjes er iets uit te werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2014 08:09:37 ]
pi_145660791
Kramp (ik weiger echt krampjes te zeggen, het zijn echt grote krampen hoor) is zo gemeen :( Wij hebben Infacol ook geprobeerd en het leek even te helpen, maar uiteindelijk had ik het idee dat het het vooral erger maakte. Zelfde geldt voor Cinababy. En Sab Simplex. Ik werd echt hopeloos van die krampen.

Sluit wel aan bij wat ik wilde vragen: Na een bezoek aan een osteopaat (of gewoon door stom toeval net na die behandeling...) zijn de krampen hier opeens een stuk minder geworden. We moeten nu een heel nieuw slaap- en voedingsritme ontwikkelen, want dat werd (al sinds de geboorte, ruim twee maanden dus) volledig door de krampen gedicteerd. Maar daar word ik nogal onzeker van. Gevolg: Volgens mij wilde mijn baby vannacht doorslapen, maar ik kreeg er zo de zenuwen van van dat ik haar uit bed heb geplukt om te voeden :') :@

Er zat ook wel heel veel tijd tussen de voedingen en dat ben ik niet gewend. Gevoed om 18 uur, daarna heel lang een blij meisje, vervolgens werd ze moe en is ze in de doek in slaap gevallen, en om 23 uur liet ze zich moeiteloos in bed leggen (was ook nog nooit eerder gebeurd!). Om 3 uur werd ik zelf wakker want rond die tijd krijgt ze normaal gesproken honger. Ben zelfs gaan kijken of ze nog wel ademde. Om 4 uur stonden m'n borsten echt op springen en had ze 10 uur geleden haar laatste voeding gehad. Normaal gesproken komt ze na 4 à 5 uur, 's nachts als ik geluk heb heel af en toe na 6 uur. 10 uur is dus echt bizar. En overdag had ze ook al minder vaak gedronken dan normaal omdat er ook meer tijd tussen zat. Dus toen heb ik haar maar uit bed gehaald...

Ik weet eigenlijk wel dat ik ervan uit mag gaan dat de baby het gewoon laat weten als ze honger heeft. Maar je hoort ook enge verhalen over stille ondervoeding. Houden jullie per dag een minimum aantal voedingen aan, of maximale tijdsduur ertussen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Amsel op 18-10-2014 08:27:10 ]
pi_145660869
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 07:43 schreef Morretje het volgende:

[..]

Kan idd heel goed, zeker met babies schimmelbillen. Gentiaan violet is redelijk gebruiksvriendelijk, te bestellen bij eurolac. Misschien kan datook op babies billen, maar dat weet Gonneke wel.
Het voelt zeg maar alsof de borst na de voeding vanuit de oksel opnieuw wordt gevuld. Dat klinkt heel gek als ik t zo typ, maar t komt dus echt vanuit de oksel en verspreid zich dan door de borst. Start een paar minuutjes na de voeding. En spruw kan dus wel zonder verdere klachten bij mij of baby?

Voel me echt een bvnoob, bij mijn oudste 6 mnd probleemloos gevoed dus dit is allemaal nieuw.

O en krampjes (krampen) zijn idd evil!
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:36:12 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145662871
Amsel, voeden op verzoek is ook soms op jouw verzoek. Volg je gevoel, zou ik zeggen.

Klavertje, is het mss een sterke tsr? Die kwam ook wel eens vanuit mijn oksel.

Als ik ongesteld ben, maak ik koffie, volgens mijn dochter. Wel caffeinevrije koffie, want na eergisteren een korte nacht, viel ze prompt na deze melding aan de borst in slaap. O+
Als ik er over nadenk is het eigenlijk bizar dat ik zo'n groot kind voed. Maar als ze drinkt, is het niet meer dan normaal /logisch.
We zijn wel de overdag - voedingen aan het afbouwen. Overdag moet je spelen, niet bij mama drinken steeds. Dit gaat erg voorspoedig, dat vind ik fijn. :)
pi_145664222
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 08:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kreeg van een vriendin laatst een potje infacol, zou dat kunnen helpen? Arm kind ligt as we speak echt met gebalde vuistjes en opgetrokken knietjes er iets uit te werken.
pi_145664290
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 08:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Infacol helpt soms wel en soms niet. Ik heb het bij mijn jongste gebruikt. Maar zou het bij een volgende kind niet weer doen zonder eerst andere dingen te proberen. Het is wel een vorm van bijvoeding, en brengt daarmee de darmen ook weer in onrust.
Zit mobiel, maar volgens mij heeft de groene vrouw niet zolang geleden een artikel over kramp bij babies geschreven. En bij eurolactatie staat ook wel info met dingen die je kunt doen om kramp te verminderen.

Koffie Davinia? :D
pi_145668633
Oh bijvoeding, echt? Dat wist ik niet. Ik laat het maar even in de kast staan, hopelijk was het vannacht iets eenmaligs. Ik bedenk me nu dat we gisteravond Chinees hebben gegeten, misschien was dat ook niet zo verstandig qua kruiden :{ . Bij de ochtendvoeding had ik weer een heerlijk rustig meisje aan de borst O+ .

Davinia, wat grappig dat ze natuurlijk als ze wat ouder worden kunnen benoemen hoe het smaakt! Hoe oud is jouw dochtertje? Fijn dat het afbouwen voorspoedig gaat, maar ook fijn dat ze het blijkbaar nog zo knus vindt om bij jou te drinken.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:07:27 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_145668846
Klavertje, dat gevoel heb ik ook wel eens na het voeden, ik heb het idee dat het nieuwe melk is die wordt aangemaakt?

En verse mama's, hoe lang drinken jullie baby's per voeding? De mijne drinkt namelijk vaak "maar" tien minuten, zijn wel kwalitatieve minuten dus aldoor slikken, maar je leest soms dingen over een half uur enzo :')
(Ben niet onzeker hoor, ze kakt en piest enorm goed, gewoon interesse :))
disclaimer
pi_145668958
A. drinkt zo'n 10 minuten aan de eerste borst (de leegste) en na het boeren en de luier meestal 15-25 minuten aan de tweede. Mits rustige baby zonder kramp. Met kramp en bijbehorend drama met gemak een half uur per borst }:| .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2014 16:12:11 ]
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:14:29 #121
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145669034
Morretje, ze drinkt soms ook het schuim van mijn koffie, dus ze weet hoe het smaakt ongeveer. :)

Razz, Aviva is 4 jaar en 9 maanden. Ja, het is meestal erg gezellig, zo'n drinkmoment. *;
Maar overdag begint me best tegen te staan. Samen wakker worden vind ik heerlijk, dus dat mag nog wel blijven. :)
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:15:45 #122
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145670657
S drinkt 1 borst per keer, duurt vaak 10-15 minuten.
pi_145671223
Klavertje, dat heb ik hier nou ook! Echt alsof m'n borst nieuwe melk erin laat lopen :@ :')

Verder ben ik hier zo een half uur voor de eerste borst kwijt en de tweede 5 a 10 min... Ik zat al te twijfelen of ik de tweede ook nog moet aanbieden, hij vraagt er niet echt om en hij drinkt dus maar een paar slokjes. Wat zouden jullie doen?
pi_145672612
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 15:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh bijvoeding, echt?
Alles anders dan bv tast het laagje in de darmen aan, wat bv weer aanlegt. Babies hebben een "gatenpatroon" in de darmen, waarom weet ik niet. Maar daar komt ook het advies vandaan dat je idealiter 6maanden exclusief bv geeft.
pi_145673205
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
S drinkt 1 borst per keer, duurt vaak 10-15 minuten.
+1 voor L
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145676165
Hoi allemaal, ik kom hier ook graag meekletsen! :W Onze baby R is nu een week oud.

SQ, die van mij drinkt ook 10 (heel soms 15) min aan beide borsten vaak. 's Nachts voed ik nu altijd liggend op de zij, vind dat enorm fijn. R valt ook vaak in slaap, de kraam leerde me dat ik in de binnenkant van het handje kan masseren of voetje pakken, dat stimuleert om door te drinken in geval van half in slaap vallen met de tepel in de mond.

Ik heb ook een vraag. Het voeden gaat nu sinds 5 dagen echt enorm goed. Met tepelhoedjes ivm ingetrokken tepels, maar op deze manier gaat het als een tierelier. Ik heb in het begin van die neusspray gebruikt, maar dat is nu totaal niet meer nodig, sinds een aantal dagen is het dus enorm op gang gekomen, nog erger zelfs, ik overstroom van de melk :o De kraam moest zo lachen, het spuit er bijna uit. Ik heb er laatst een keer een bakje onder gehouden, baby aan ene borst, bakje onder de ander, en had zo 20 ml.

Nu heb ik er 's nachts een washand of spuugdoek op liggen en die is na 1 voeding al doorweekt. Tips? Overdag kan ik proberen een fles er tegenaan te zetten, die ik dan kan vastklemmen, zodat ik een hand vrij heb. Maar 's nachts? De kraam kwam met Medela lekschaal als tip. Is volgens mij niet in winkels te krijgen, dus dan online maar bestellen. De compressen houden het sowieso niet tegen, die gebruik ik alleen als de voeding echt voorbij is. Ik slaap nu ook maar zonder bh of andere kleding, handdoeken eronder en als ik ga staan of zittend verschonen, een doek tegen de tepels aanhouden :')
pi_145676226
Klavertje ik had dat ook kan ik me herinneren.. Ik weet niet meer hoe oud J was maar ineens veel steken vanuit m'n oksel. Is idd van het vullen van je lege borst! Even rot maar ik had er na 1 week geen last meer van :)
♥ J & S
pi_145676378
Ik droeg een BH in bed de eerste weken. Met compressen als J niet dronk en een hydrofiel er tegen als J wel dronk.
♥ J & S
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:19:41 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_145676618
Jeetje Hilmo, wat een productie!! _O_ lijkt me ook wel vermoeiend ergens :')

M. drinkt dus nu in 10 minuten 1 borst leeg en heeft dan meestal genoeg, soms komt ze vaker. Maar ik zet er net even de handkolf op en als ik zie wat er met een paar pompjes uit komt krijgt ze echt wel genoeg _O-
disclaimer
pi_145677052
Ah herkenning dus, dat is fijn! Dan kijk ik t even aan.

En wat een grote producties! Lijkt me ook niet altijd een pretje!
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:51:32 #131
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145677888
Hilmo, gefeliciteerd met je baby!
Het staat me bij dat het je productie op kan schroeven als je de andere kant zo los laat vloeien.
Wat het beste werkt is om met je vinger (of hand) flink tegendruk te geven op de tepel van de borst waar je op dat moment niet mee voedt. De zgn deurbeltechniek.
Dat stopt/vermindert de stroom aan die kant.
Werkt ook als je op ongedefinieerde momenten op je werk een tsr krijgt en geen plekken in je shirt wil. :D :@
pi_145679063
Hilmo, ik herken het! Deurbel werkte bij mij niet, ging het te hard voor _O-. Ik had gewoon een grote stapel handdoeken naast me liggen en dat hielp wel. Mocht het nou heftig zijn dat beebje er last van heeft, schakel dan een lk in. Er zijn manieren om de productie een beetje te remmen maar dat wil ik je ook niet zomaar aanraden.
pi_145680042
Oke bedankt voor de tips! :) Ervaring met zo'n lekschaal is er dus niet (of van die plastic compressen die het ook tegen houden)? Ik heb net geoefend zittend met aan de andere borst zo'n klein flesje, steunend op R zijn beentjes met een spuugdoekje eronder. Tot ik ergens van schrok en het flesje zo omdonderde op de bank :') _O- Maar op zich werkt dat zittend wel en dan kan ik beter vaker tussendoor even legen in een ander ding.
Ik ga de deurbeltechniek even googlen en dan uitproberen en handdoeken neem ik ook mee. Ik moet eigenlijk iets kunnen vastknopen of inderdaad toch in de bh proppen.
pi_145680303
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 21:44 schreef Hilmo het volgende:
Oke bedankt voor de tips! :) Ervaring met zo'n lekschaal is er dus niet (of van die plastic compressen die het ook tegen houden)? Ik heb net geoefend zittend met aan de andere borst zo'n klein flesje, steunend op R zijn beentjes met een spuugdoekje eronder. Tot ik ergens van schrok en het flesje zo omdonderde op de bank :') _O- Maar op zich werkt dat zittend wel en dan kan ik beter vaker tussendoor even legen in een ander ding.
Ik ga de deurbeltechniek even googlen en dan uitproberen en handdoeken neem ik ook mee. Ik moet eigenlijk iets kunnen vastknopen of inderdaad toch in de bh proppen.
ik weet niet welke compressrn je hebt maar ik heb ze allemaal gehad en met die van Natusan echt het minst (vrijwel niet, en bij andere standaart lekkage) lekproblemen! :)
♥ J & S
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:54:22 #135
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145680413
Ik blijf ook alleen droog met Natusan. :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145680427
Natusan heb ik inderdaad, en een duits merk, maar vooral Natusan.
pi_145681569
Die lekschalen stimuleren de melkstroom door druk rond de tepel heb ik begrepen. De plastic kompressen (lilypads) hebben maar heel beperkte opvangmogelijkheid. Bij de hoeveelheid melk die jij beschrijft houden ze het in elk geval niet. Het wordt beter! Je zit nu net in de opstartfase. Vang het op en start je vriezervoorraad vast op. Heb je vast een keer profijt van :)
pi_145681881
Natusan ja! Daar zit spul in dat een gel vormt als er vocht bij komt, dus lekt niet snel door.

Ik draag na 2 maanden 's nachts nog steeds een beha met zoogcompressen in bed. Heb ook lilypadz, van die siliconen plakdingen, voor als ik een keer behaloos wil, en die werken redelijk. Soms lek ik daar wel mee, en dan blijft die melk onder de pad zitten totdat ik die eraf haal, en dan spuit het echt :D
pi_145682412
Ik slaap nog steeds met regelmaat op een handdoek :D. Vind met bh slapen zo oncomfortabel!

Oh, en ook hier werkte Natusan het beste.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:24:49 #140
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_145684393
Ik draag 's nachts zo'n nep a-bra van action, met pads erin. Ik heb het liefste de pads van Hema.
G.ijs drinkt ong 5-10 per borst, 2 borsten per voeding.

Heeft er iemand nog tips om mijn kolfproductie te verhogen? Ik ben nooit een kolfwonder geweest, ook niet tijdens de bvperiode bij E.line. Tijdens de kolfmomenten op mijn werk kon ik op z'n meest 100cc uit 2 borsten halen. Ik ben nu bezig een voorraadje aan te leggen, want vanaf 28 oktober moet ik weer werken. Maar meer dan 50 cc haal ik er echt niet uit momenteel. Mijn productie zelf is voldoende, want G.ijs groeit goed en heeft goede plas/poepluiers.
We hebben al kunstvoeding achter de hand, hij drinkt het ook, maar het liefste geef ik voldoende gekolfde melk mee.
  zondag 19 oktober 2014 @ 01:49:48 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_145690023
Ik heb een hele mooie luxe voedingsbh maar dat slaapt ook kut. Dus voorlopig maar even in een hemdje, al vraag ik me af voor hoe lang want mijn linker borst heeft het lekken nu ook in de smiezen :')
disclaimer
pi_145690670
Ik heb zo'n lelijke slappe Livera voedingsbeha voor 's nachts, want die is dun en de Natusan (yup :D) compressen blijven er goed inzitten. Maar het blijft ruk, slapen met bh :{ .

Vannacht gelukkig een meisje zonder krampen aan de borst. Wat een rust vetgeleken met gisteren O+ . ;(
  zondag 19 oktober 2014 @ 06:44:18 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_145691779
Fijn dat het zo lekker loopt vandaag Razz!

Ja, een goedkope simpele bh, die zou ik ook wel willen voor de nacht, maar kom daar maar es om in 95G :') ach, met hemdje gaat vooralsnog prima ;)
disclaimer
  zondag 19 oktober 2014 @ 09:11:46 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145692248
Ik sliep altijd met zo'n ahhhh bra, ideaal vond ik die.

Fijn dat het vannacht goed ging Razz!

Sugarsnap, er zijn verschillende dingen die je kunt proberen, havermout eten, fenegriek, venkelthee (dacht ik) of domperidon of neusspray. Maar er zijn hier die er veel meer ervaring mee hebben dan ik. En dan lees ik ook even aandachtig mee ;).
KuikenGuppy
pi_145692319
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 23:24 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik draag 's nachts zo'n nep a-bra van action, met pads erin. Ik heb het liefste de pads van Hema.
G.ijs drinkt ong 5-10 per borst, 2 borsten per voeding.

Heeft er iemand nog tips om mijn kolfproductie te verhogen? Ik ben nooit een kolfwonder geweest, ook niet tijdens de bvperiode bij E.line. Tijdens de kolfmomenten op mijn werk kon ik op z'n meest 100cc uit 2 borsten halen. Ik ben nu bezig een voorraadje aan te leggen, want vanaf 28 oktober moet ik weer werken. Maar meer dan 50 cc haal ik er echt niet uit momenteel. Mijn productie zelf is voldoende, want G.ijs groeit goed en heeft goede plas/poepluiers.
We hebben al kunstvoeding achter de hand, hij drinkt het ook, maar het liefste geef ik voldoende gekolfde melk mee.
Welke kolf heb je? Wat zijn de omstandigheden waarin je kolft? Op welk moment tussen de voedingen kolf je? Enig idee hoeveel tsr's je hebt?
  zondag 19 oktober 2014 @ 09:57:08 #146
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_145692647
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 09:20 schreef WupWup het volgende:

[..]

Welke kolf heb je? Wat zijn de omstandigheden waarin je kolft? Op welk moment tussen de voedingen kolf je? Enig idee hoeveel tsr's je hebt?
Ik kolf met de Ardo Calypso, op dit moment thuis als G slaapt, ong anderhalf uur na een voeding. Ik krijg slechts een toeschietreflex.
De spray gebruikte ik bij E. , maar ik kreeg het de h.a. assistente niet duidelijk wat het is toen ik van de week belde. Maandag probeer ik het opnieuw.
  zondag 19 oktober 2014 @ 09:59:02 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_145692669
Ik heb net even geoefend, ongeveer 2,5 uur na de laatste voeding, en heb 60ml uit 1 borst getapt (de borst waar ze het laatste uit dronk) Mijn tsr komt alleen vrij laat dus ik dacht al dat het een hopeloze missie was :') nou ja, geen wereldopbrengst zoals sommigen hier, maar voor dag tien was ik best trots!
(Ik kolf zodat ik de late voeding aan papa kan delegeren, dan slaap ik net ff wat meer :P)
disclaimer
pi_145692845
Dat is al een goede opbrengst, SQ, uit 1 borst. Ik denk zelf, maar misschien heb ik het mis, dat het nog beter gaat als je direct na de voeding kolft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 19 oktober 2014 @ 10:19:26 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_145692868
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:17 schreef Franny_G het volgende:
Dat is al een goede opbrengst, SQ, uit 1 borst. Ik denk zelf, maar misschien heb ik het mis, dat het nog beter gaat als je direct na de voeding kolft.
ja, zou het? En dan uit de andere of uit dezelfde borst als waar ze uit heeft gedronken?
(Ik ben best een n00b geloof ik :'))
disclaimer
pi_145692877
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:17 schreef Franny_G het volgende:
Ik zou denken van niet, omdat die borst dan toch net is leeg gedronken?
pi_145692970
Ik voed I dan altijd uit een borst (als ik wil kolven), de andere borst (die dan meestal aan het lekken is....) kan ik dan na de voeding leegkolven. Zeker 's ochtends levert dat dan een behoorlijke opbrengst op.

Ik voel me ook nog een n00b, SQ. Heb ook nog het idee dat ik maar wat aanklooi en dat het wonderbaarlijk genoeg allemaal gewoon loopt. :o .

Maar het kolven direct na de voeding.... naar mijn idee/gevoel triggerde dat mijn borsten om weer melk te maken. Daarnaast SQ, had ik vaak dat I na 2,5 - 3 uur ook weer wilde drinken dus dan wordt het ook lastig.
pi_145693087
Ik voed misschien 3 jaar maar ik ben een echte n00b...we doen gewoon maar wat en het werkt :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145694055
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:20 schreef WupWup het volgende:
Die lekschalen stimuleren de melkstroom door druk rond de tepel heb ik begrepen. De plastic kompressen (lilypads) hebben maar heel beperkte opvangmogelijkheid. Bij de hoeveelheid melk die jij beschrijft houden ze het in elk geval niet. Het wordt beter! Je zit nu net in de opstartfase. Vang het op en start je vriezervoorraad vast op. Heb je vast een keer profijt van :)
Ah dat is dan wel weer dubbel. Ik heb ze nu gevonden van Avent en Medela. Die van Avent heten borstschelpen
Medela heeft een opvang van 30 ml, staat op de site. Thuis kan ik inderdaad de vriezer dan vullen maar het is niet altijd even praktisch om nog een flesje onder mijn borst te houden.

Nog tips voor die kleine hoeveelheden? :) Bij elkaar gooien, alles van overdag? Voor grote hoeveelheden had ik gehoord van ijsblokjeshoudjes. We hebben nog van die bewaarbakjes en zipbags.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hilmo op 19-10-2014 11:50:40 ]
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:25:48 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145695050
Kleine beetjes doe ik in een silicone ijsblokjesvorm, om vervolgens de blokjes daaruit in een ziplockzakje te bewaren.
KuikenGuppy
pi_145695965
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 09:57 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Ik kolf met de Ardo Calypso, op dit moment thuis als G slaapt, ong anderhalf uur na een voeding. Ik krijg slechts een toeschietreflex.
De spray gebruikte ik bij E. , maar ik kreeg het de h.a. assistente niet duidelijk wat het is toen ik van de week belde. Maandag probeer ik het opnieuw.
Zou goed kunnen dat het probleem dan inderdaad bij de tsr ligt, of eigenlijk dat je er maar 1 krijgt. Tijdens een live voeding heb je er vaak wel drie of vier. Syntocinon neusspray kan daarbij helpen. Ik weet dat daar een tekort aan was ongeveer 9 maanden geleden en daardoor zeer schaars, ik weet niet of dat ondertussen weer opgelost is.
Mocht je nou geen spray kunnen krijgen, zul je zelf moeten proberen een nieuwe tsr op te wekken. Ga dan terug naar de stimulatiefase en zorg dat je ontspant. Voor sommigen werkt het om filmpjes of foto's van baby te kijken, anderen moeten juist compleet afgeleid zijn. Omgevingstemperatuur moet natuurlijk prettig zijn, als je het koud hebt kun je het wel vergeten. Soms helpt het om gewoon het kolven even te stoppen, warmte(kompressen) op je borsten, borstmassage, en dan weer overnieuw beginnen.
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:04:19 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_145696359
Ik merk bij live voeden helemaal niet of ik een tsr heb :@ of komt dat nog?
disclaimer
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:58:27 #157
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_145698256
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zou goed kunnen dat het probleem dan inderdaad bij de tsr ligt, of eigenlijk dat je er maar 1 krijgt. Tijdens een live voeding heb je er vaak wel drie of vier. Syntocinon neusspray kan daarbij helpen. Ik weet dat daar een tekort aan was ongeveer 9 maanden geleden en daardoor zeer schaars, ik weet niet of dat ondertussen weer opgelost is.
Mocht je nou geen spray kunnen krijgen, zul je zelf moeten proberen een nieuwe tsr op te wekken. Ga dan terug naar de stimulatiefase en zorg dat je ontspant. Voor sommigen werkt het om filmpjes of foto's van baby te kijken, anderen moeten juist compleet afgeleid zijn. Omgevingstemperatuur moet natuurlijk prettig zijn, als je het koud hebt kun je het wel vergeten. Soms helpt het om gewoon het kolven even te stoppen, warmte(kompressen) op je borsten, borstmassage, en dan weer overnieuw beginnen.
Thnx Wup, hier kan ik iets mee!
pi_145698278
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:25 schreef Burdie het volgende:
Kleine beetjes doe ik in een silicone ijsblokjesvorm, om vervolgens de blokjes daaruit in een ziplockzakje te bewaren.
In een ijsblokjesvorm in de koelkast bedoel je, om meerdere beetjes te verzamelen? Want je mag toch niet verse melk bij ingevroren melk toevoegen? Of omdat het aparte vormpjes zijn, komt het niet met elkaar in aanraking? En als ze bevroren zijn dus dan apart in een zakje.

Hij groeit zo goed, hij is nu al boven zijn geboortegewicht en dat door mijn melk en ondanks de enorme opstartproblemen wow :o O+

[ Bericht 10% gewijzigd door Hilmo op 19-10-2014 14:06:47 ]
pi_145699031
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik merk bij live voeden helemaal niet of ik een tsr heb :@ of komt dat nog?
kan nog komen.. Ik had de eerste 2 maanden dat ook niet, het spoot er toch wel uit dus J heeft toen nooit een TSR aan moeten zuigen.. Hij zat daar in tegen al onder de melk voordat hij kon aanhappen. Inmiddels voel ik duidelijk een TSR en dan vooral in de borst waar hij dan niet aan drinkt :)
♥ J & S
pi_145699063
Hilmo wat goed!! O+

oh en ik vind het leuk dat er zo veel nieuwe borstvoedingsbabys zijn O+ !
♥ J & S
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')