Ooooh zo'n lastige periode!!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:05 schreef klaprooss het volgende:
Ik heb ook hulp nodig
Jibs drinkt actief maar duwt tijdens het drinken zichzelf weg. Hij heeft mijn borst in het begin goed maar doordat hij met 1 armpje van zich af duwt verliest hij vacuüm en glipt mn tepel dus elke keer een stuk uit zijn mond.
Van alles al geprobeerd, opnieuw aanleggen, als hij minder moe is voeden.. Noem het maar op hij blijft het doen. Gelukkig heb ik nooit last van kloven maar fijn is anders ook voor hem zelf vanwege het lucht happen.
Dus heeft iemand tips?
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:49 schreef elamanilo het volgende:
![]()
![]()
LB, gisteren 18 maanden <3 Hier ook, vandaag!
Goed om te horenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:36 schreef Cwen het volgende:
[..]
Balen zeg, sterkte! Ik denk dat het hier ook met ca. 6 weken iets beterde, ook omdat Ellie meer kon handelen toen, zeg maar.
Sssst. Duurt heeeel lang nog, 2 weken..quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nog twee weken dan zitten we hier aan de twee jaar.
Kan idd heel goed, zeker met babies schimmelbillen. Gentiaan violet is redelijk gebruiksvriendelijk, te bestellen bij eurolac. Misschien kan datook op babies billen, maar dat weet Gonneke wel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 04:17 schreef klavertje-4 het volgende:
Een brandende pijn in de borst na het voeden, kan dat spruw zijn? Ik zit nog aan de antibiotica vanwege borstontsteking. Aan baby is niets te zien of te merken, aan mijn tepels zie ik ook niets geks.
Het voelt zeg maar alsof de borst na de voeding vanuit de oksel opnieuw wordt gevuld. Dat klinkt heel gek als ik t zo typ, maar t komt dus echt vanuit de oksel en verspreid zich dan door de borst. Start een paar minuutjes na de voeding. En spruw kan dus wel zonder verdere klachten bij mij of baby?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 07:43 schreef Morretje het volgende:
[..]
Kan idd heel goed, zeker met babies schimmelbillen. Gentiaan violet is redelijk gebruiksvriendelijk, te bestellen bij eurolac. Misschien kan datook op babies billen, maar dat weet Gonneke wel.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 08:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kreeg van een vriendin laatst een potje infacol, zou dat kunnen helpen? Arm kind ligt as we speak echt met gebalde vuistjes en opgetrokken knietjes er iets uit te werken.
Infacol helpt soms wel en soms niet. Ik heb het bij mijn jongste gebruikt. Maar zou het bij een volgende kind niet weer doen zonder eerst andere dingen te proberen. Het is wel een vorm van bijvoeding, en brengt daarmee de darmen ook weer in onrust.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 08:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kreeg van een vriendin laatst een potje infacol, zou dat kunnen helpen? Arm kind ligt as we speak echt met gebalde vuistjes en opgetrokken knietjes er iets uit te werken.
Alles anders dan bv tast het laagje in de darmen aan, wat bv weer aanlegt. Babies hebben een "gatenpatroon" in de darmen, waarom weet ik niet. Maar daar komt ook het advies vandaan dat je idealiter 6maanden exclusief bv geeft.quote:
+1 voor Lquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
S drinkt 1 borst per keer, duurt vaak 10-15 minuten.
ik weet niet welke compressrn je hebt maar ik heb ze allemaal gehad en met die van Natusan echt het minst (vrijwel niet, en bij andere standaart lekkage) lekproblemen!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:44 schreef Hilmo het volgende:
Oke bedankt voor de tips!Ervaring met zo'n lekschaal is er dus niet (of van die plastic compressen die het ook tegen houden)? Ik heb net geoefend zittend met aan de andere borst zo'n klein flesje, steunend op R zijn beentjes met een spuugdoekje eronder. Tot ik ergens van schrok en het flesje zo omdonderde op de bank
![]()
Maar op zich werkt dat zittend wel en dan kan ik beter vaker tussendoor even legen in een ander ding.
Ik ga de deurbeltechniek even googlen en dan uitproberen en handdoeken neem ik ook mee. Ik moet eigenlijk iets kunnen vastknopen of inderdaad toch in de bh proppen.
Welke kolf heb je? Wat zijn de omstandigheden waarin je kolft? Op welk moment tussen de voedingen kolf je? Enig idee hoeveel tsr's je hebt?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:24 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik draag 's nachts zo'n nep a-bra van action, met pads erin. Ik heb het liefste de pads van Hema.
G.ijs drinkt ong 5-10 per borst, 2 borsten per voeding.
Heeft er iemand nog tips om mijn kolfproductie te verhogen? Ik ben nooit een kolfwonder geweest, ook niet tijdens de bvperiode bij E.line. Tijdens de kolfmomenten op mijn werk kon ik op z'n meest 100cc uit 2 borsten halen. Ik ben nu bezig een voorraadje aan te leggen, want vanaf 28 oktober moet ik weer werken. Maar meer dan 50 cc haal ik er echt niet uit momenteel. Mijn productie zelf is voldoende, want G.ijs groeit goed en heeft goede plas/poepluiers.
We hebben al kunstvoeding achter de hand, hij drinkt het ook, maar het liefste geef ik voldoende gekolfde melk mee.
Ik kolf met de Ardo Calypso, op dit moment thuis als G slaapt, ong anderhalf uur na een voeding. Ik krijg slechts een toeschietreflex.quote:Op zondag 19 oktober 2014 09:20 schreef WupWup het volgende:
[..]
Welke kolf heb je? Wat zijn de omstandigheden waarin je kolft? Op welk moment tussen de voedingen kolf je? Enig idee hoeveel tsr's je hebt?
ja, zou het? En dan uit de andere of uit dezelfde borst als waar ze uit heeft gedronken?quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:17 schreef Franny_G het volgende:
Dat is al een goede opbrengst, SQ, uit 1 borst. Ik denk zelf, maar misschien heb ik het mis, dat het nog beter gaat als je direct na de voeding kolft.
Ik zou denken van niet, omdat die borst dan toch net is leeg gedronken?quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:17 schreef Franny_G het volgende:
Dat is al een goede opbrengst, SQ, uit 1 borst. Ik denk zelf, maar misschien heb ik het mis, dat het nog beter gaat als je direct na de voeding kolft.
Ah dat is dan wel weer dubbel. Ik heb ze nu gevonden van Avent en Medela. Die van Avent heten borstschelpenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:20 schreef WupWup het volgende:
Die lekschalen stimuleren de melkstroom door druk rond de tepel heb ik begrepen. De plastic kompressen (lilypads) hebben maar heel beperkte opvangmogelijkheid. Bij de hoeveelheid melk die jij beschrijft houden ze het in elk geval niet. Het wordt beter! Je zit nu net in de opstartfase. Vang het op en start je vriezervoorraad vast op. Heb je vast een keer profijt van
Zou goed kunnen dat het probleem dan inderdaad bij de tsr ligt, of eigenlijk dat je er maar 1 krijgt. Tijdens een live voeding heb je er vaak wel drie of vier. Syntocinon neusspray kan daarbij helpen. Ik weet dat daar een tekort aan was ongeveer 9 maanden geleden en daardoor zeer schaars, ik weet niet of dat ondertussen weer opgelost is.quote:Op zondag 19 oktober 2014 09:57 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Ik kolf met de Ardo Calypso, op dit moment thuis als G slaapt, ong anderhalf uur na een voeding. Ik krijg slechts een toeschietreflex.
De spray gebruikte ik bij E. , maar ik kreeg het de h.a. assistente niet duidelijk wat het is toen ik van de week belde. Maandag probeer ik het opnieuw.
Thnx Wup, hier kan ik iets mee!quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Zou goed kunnen dat het probleem dan inderdaad bij de tsr ligt, of eigenlijk dat je er maar 1 krijgt. Tijdens een live voeding heb je er vaak wel drie of vier. Syntocinon neusspray kan daarbij helpen. Ik weet dat daar een tekort aan was ongeveer 9 maanden geleden en daardoor zeer schaars, ik weet niet of dat ondertussen weer opgelost is.
Mocht je nou geen spray kunnen krijgen, zul je zelf moeten proberen een nieuwe tsr op te wekken. Ga dan terug naar de stimulatiefase en zorg dat je ontspant. Voor sommigen werkt het om filmpjes of foto's van baby te kijken, anderen moeten juist compleet afgeleid zijn. Omgevingstemperatuur moet natuurlijk prettig zijn, als je het koud hebt kun je het wel vergeten. Soms helpt het om gewoon het kolven even te stoppen, warmte(kompressen) op je borsten, borstmassage, en dan weer overnieuw beginnen.
In een ijsblokjesvorm in de koelkast bedoel je, om meerdere beetjes te verzamelen? Want je mag toch niet verse melk bij ingevroren melk toevoegen? Of omdat het aparte vormpjes zijn, komt het niet met elkaar in aanraking? En als ze bevroren zijn dus dan apart in een zakje.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:25 schreef Burdie het volgende:
Kleine beetjes doe ik in een silicone ijsblokjesvorm, om vervolgens de blokjes daaruit in een ziplockzakje te bewaren.
kan nog komen.. Ik had de eerste 2 maanden dat ook niet, het spoot er toch wel uit dus J heeft toen nooit een TSR aan moeten zuigen.. Hij zat daar in tegen al onder de melk voordat hij kon aanhappen. Inmiddels voel ik duidelijk een TSR en dan vooral in de borst waar hij dan niet aan drinktquote:Op zondag 19 oktober 2014 13:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik merk bij live voeden helemaal niet of ik een tsr hebof komt dat nog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |