oh ja, die zou ik bijna vergetenquote:
Dat heb ik ook, dan wordt 'ie helemaal bleek. Maar geen tips helaasquote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh ja, die zou ik bijna vergeten
Nog maar weer een vraag dan. Mijn linkertepel doet soms pijn. Niet tijdens het voeden, maar er na. Ik laat al geruime tijd aan de lucht drogen en smeer er vervolgens purelan op. De tepel oogt vaak wat licht van kleur, du ik vermoed dat het een doorbloedingsdingetje is. Heeft iemand tips?
Kloven erbij en bloed, winner!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:35 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Met bijna Halloween en bv baby zie ik gewoon een geweldig kostuum
Bel jij nou eens een LKquote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:02 schreef Loj het volgende:
Heb je geen kloven Hilmo?
Hier had ik ook drie dagen een klein beetje bloed spugen, maar dat kwam dus door de kloven.
Die zijn nu eindelijk weg
Maar durf nog niet zonder tepelhoedje, trouwens lukt hem ook niet
Tnx, beginnen we daar eens mee!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:35 schreef klavertje-4 het volgende:
Hee voor die bleke tepels heb ik toevallig vandaag een lk op bezoek gehad. Treed bij mij pas na de voeding op en is idd pijnlijk! Het trekt mijn hele borst door lijkt t.
Haar belangrijkste tip was warm houden. Voorverwarmen voor een voeding, na de voeding in ieder geval direct je tepel afdekken, maar liever nog meteen weer warmte erop. Dus niet aan de lucht laten drogen.
Dat is wel symptoombestrijding...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tnx, beginnen we daar eens mee!
Wat is de oorzaak? Ik heb er gelukkig geen last van, maar dacht altijd dat het reflexdingetje van het lichaam was.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:24 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Dat is wel symptoombestrijding...
Dat zorgt dat de verbleekte tepel geen pijn gaat doen. En haalt dus niet de oorzaak van de verbleking weg.
Misschien glijdt ze aan het einde van de voeding wat van de tepel af, waardoor ze hem niet meer optimaal heeft. Daar kun je ook slechte doorbloeding en pijn van krijgen (zelfs kloven). Misschien is daarin dus wat winst te behalen? Verder inderdaad warmte. Oh, en herkenningquote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh ja, die zou ik bijna vergeten
Nog maar weer een vraag dan. Mijn linkertepel doet soms pijn. Niet tijdens het voeden, maar er na. Ik laat al geruime tijd aan de lucht drogen en smeer er vervolgens purelan op. De tepel oogt vaak wat licht van kleur, du ik vermoed dat het een doorbloedingsdingetje is. Heeft iemand tips?
Dit is idd precies wat mijn mannetje doet. Na het stillen van de ergste honger laat hij zich een beetje afglijden, of soms trekt hij tegen het eind van de voeding zijn onderlip wat naar binnen. Alerter hierop zijn en de warmte maakt het vannacht en vandaag al een stuk beter iig.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:22 schreef WupWup het volgende:
[..]
Misschien glijdt ze aan het einde van de voeding wat van de tepel af, waardoor ze hem niet meer optimaal heeft. Daar kun je ook slechte doorbloeding en pijn van krijgen (zelfs kloven). Misschien is daarin dus wat winst te behalen? Verder inderdaad warmte. Oh, en herkenning
Mja, het is alleen links. Maar ik zal nog eens extra aandacht besteden aan het aan- en afhappen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:22 schreef WupWup het volgende:
[..]
Misschien glijdt ze aan het einde van de voeding wat van de tepel af, waardoor ze hem niet meer optimaal heeft. Daar kun je ook slechte doorbloeding en pijn van krijgen (zelfs kloven). Misschien is daarin dus wat winst te behalen? Verder inderdaad warmte. Oh, en herkenning
Ohquote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:54 schreef WupWup het volgende:
Voormelk bevat inderdaad meer antistoffen, maar die twee druppels maken geen hol uit joh. Gewoon baby neerleggen en in het neusje sprietsen.
Dat heeft de rest hier ook gedaan, daarom weten we zoveel met zn allenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:55 schreef Stormqueen het volgende:
Hilmo, wat zielig van de krampjes
Ik gooi er gewoon weer een vraag inbeurs gevoel in borst, maar geen harde / pijnlijke plekken, kan ik daar nog iets mee? Het voelt nu alsof iemand er een stomp tegen heeft gegeven
(Ja, ik stel veul vragen)
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:29 schreef L-E het volgende:
De verpleegkundige hield het vast alsof het vloeibaar goud was, zo lief.
Maar in praktijk betekent dat bij jou wel dat beide borsten regelmatig gestimuleerd worden. Als je 1 kind voed, wat aan 1 borst per voeding genoeg heeft, en dat elke 3 uur, betekent dat wel dat elke borst maar eens in de 6 uur geleegd wordt.. Niet elke borst trekt dat qua productie. Maar, dat merk je gauw genoeg Razz. En als ze dan eens wat vaker komt, trekt het dus ook weer bij qua productie. En als ze genoeg heeft, heeft ze genoegquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:43 schreef Kyara het volgende:
Ik voed ook maar 1 borst per kind heEn dat gaat ook al 21 maanden ( - 1 dag) goed.
Oh zo, ik dacht even dat ze maar met 1 borst wilde gaan voeden. Verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:55 schreef Morretje het volgende:
Maar in praktijk betekent dat bij jou wel dat beide borsten regelmatig gestimuleerd worden. Als je 1 kind voed, wat aan 1 borst per voeding genoeg heeft, en dat elke 3 uur, betekent dat wel dat elke borst maar eens in de 6 uur geleegd wordt.. Niet elke borst trekt dat qua productie. Maar, dat merk je gauw genoeg Razz. En als ze dan eens wat vaker komt, trekt het dus ook weer bij qua productie. En als ze genoeg heeft, heeft ze genoeg
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:29 schreef L-E het volgende:
Ook ik heb altijd maar 1 borst per keer gevoed. Hij had er gewoon genoeg aan.
Vanavond om 21:00 is het 18 maanden geleden dat mijnes ter wereld kwam via een spoedkeizersnede. Waar het borstvoeding betreft hadden we op papier alles tegen: een prematuur en dysmatuur kindje, een moeder die doodziek op de IC lag, een keizersnede. Mijn hoofd was nog helemaal niet bezig met borstvoeding geven, maar de eerste ochtend op de IC stond er een kolf klaar op mijn nachtkastje. Nog steeds weet ik niet welke verpleegkundige hem daar heeft neer gezet, maar ik ben haar dankbaar tot in de oneindigheid. Want ik ging kolven. Elke drie uur, zonder resultaat. Elke twee uur. Ook geen resultaat. Demotiverend as hell. Maar na anderhalve dag waren daar wat druppels. Nog geen 5 cc, maar er gebeurde iets. Ik huilde van trots. De verpleegkundige hield het vast alsof het vloeibaar goud was, zo lief. Ik was zo teleurgesteld over in mijn ogen het falen van mijn lichaam dat ik niet durfde te hopen dat borstvoeding geven een succes zou worden. Voor mijn gevoel kon ik niets meer, zeker zoiets ingewikkeld niet. Elke dag kolven is mee genomen, werd het credo. Elke druppel is er een. Elke druppel is voor hem.
Het zal wel even duren voordat hij uit de borst drinkt, zeiden ze. Dus wij verwachtten niets. Toen hij op zijn vierde dag met 1460 gram iedereen verbaasde door wel aan die borst te drinken was voor mij het omslagpunt: hij kan dit, hij is hiervoor gemaakt. En mijn tot nu toe keihard falende lichaam gaat dit doen. Voor hem, maar ook voor mij. Zijn prematuriteit en dysmaturiteit zal ik nooit ongedaan kunnen maken, maar dit kan ik wel voor hem doen: hem de beste start die er is mee geven.
Het begin was afzien. Veel kolven, veel voeden, enorm weinig slaap, en nog herstellende van hellp en alles daar omheen, het was echt geen heerlijkheid zoals ik vaak van andere moeders las. Maar mijn jongetje, hij genoot wel. Van de voeding, maar vooral van de warmte, de geborgenheid, van de rust die het ons beide gaf. We haalden mijn persoonlijke mijlpaal: langer voeden dan bij de eerste (vijf maanden), we haalden met gemak de zes maanden en het jaar. Na die eerste hobbels gingen we als een speer, mijn borsten en mijn kind blijken een gouden combinatie
Ik ben er helemaal emotioneel van vandaag, loop al de hele dag te huilen om allesDat mijn lieve kleine jongetje zo veel uit de borst haalt, zo veel meer dan voeding, en dat ik de lucky bastard ben die kan zeggen dat hij er al 18 maanden van mag genieten. Who-norm, here we come!
Samenvatting: 18 maanden bv
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |