Hoe lang mag dat duren dan Wup? Er wordt geen bijvoeding gegeven, moeder en kind gebruiken geen medicijnen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:45 schreef WupWup het volgende:
[..]
Kan van alles zijn. Allergie, tandjes, verkoudheid of andersoortig virusje, verstoring van de darmflora door bijvoeding of medicatie.... Mijn baby van toen drie mnd reageerde met vieze luiers op de antibiotica die ik slikte.
Koemelk reactie kan wel later ontstaan dus? Moeder heeft zelf behoorljjke allergieën. Eliminatie is denk ik wel een optie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:21 schreef WupWup het volgende:
Hmm, dat klinkt mij toch wel in de oren als een reactie op het één of het ander. Maar tandjes zouden op zich ook nog best in het plaatje passen. Mocht het om een overgevoeligheid gaan, dan is het meest voor de hand liggend dat beeb reageert op koemelk. Is eliminatie een optie?
En wb hoe lang het mag duren, op zich hoort het gewoon niet zo te zijn. Het kan zijn dat de tijd het vanzelf oplost (tanden komen door of over de voedselovergevoeligheid heengroeien), maar ik ga niet stellen dat ze het zeker zo-en-zo lang moet aankijken. Afhankelijk van hoe groot de last ervan is, zou ik zelf ofwel gaan elimineren ofwel een second opinion vragen.
Toen S 15mnd was dronk ze ook nog vaak (10x pd waarvan ongv 3 snachts)quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:42 schreef purebliss het volgende:
Kan iemand mij hier misschien helpen?
Mijn jongste zoon is 19 maand em borstverslaafd. Als ik zeg: kom we gaan naar bed, juicht hij met zijn armen omhoog en roept hij MELKIEEEEE!! Nu vind ik het wel heel lief hoor. Maar hij drinkt snachts nog minimaal 3 keer en overdag ook. Ik zou er bij 1.5 jaar mee stoppen en ben daarvoor druk aan het afbouwen geweest maar het lukt gewoon niet.
Nu ben ik weer zwanger en merk dat het me allemaal een beetje teveel word. Ik ben misselijk, heb totaal geen eetlust en merk dat ik na elke voeding ontzettend duizelig en moe ben. Dus het lijkt me wel een goed idee om nu echt te gaan stoppen. Alleen, hoe pak ik dit aan? Hoop dat jullie tips hebben.
Was als edit bedoelt op de vorige postquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:07 schreef Kursor het volgende:
Mooi SQ!
Stuwing afkolven is niet altijd de beste optie(haha, nu al allerlei verschillende adviezen waarschijnlijk. Je verstoort zo vraag/aanbod en werkt nieuwe stuwing in de hand. Mocht je meisje problemen hebben met aanhappen, dan kan je het best even met de vingertoppen de tepelhof induwen.
Wat later met een handkolf gaan werken is natuurlijk wel een prima plan, maar daar kan ik je niet over adviseren. Wat betreft formaat, gaat het vooral om de tepels. Die moeten in de trechter/kelk, ehm je begrijpt me hopelijk wel, passen. Daar heb je in ieder geval verschillende maten van bij Medela. Maar vast ook bij andere merken.
Daarom dus even professioneel adviesquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:21 schreef Morretje het volgende:
Hier ook avent, prima ding idd.
Kursor heeft wel gelijk, maar toch had ik gewild dat ik een kolf had bij nr 2 in de kraamweek![]()
Heb hier nog wel geroepen dat ik twee slapende kinderen had en 2 volle Kanonnen
![]()
Ik kon bij nummer 3 niet zonder.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:21 schreef Morretje het volgende:
Hier ook avent, prima ding idd.
Kursor heeft wel gelijk, maar toch had ik gewild dat ik een kolf had bij nr 2 in de kraamweek![]()
Heb hier nog wel geroepen dat ik twee slapende kinderen had en 2 volle Kanonnen
![]()
Vraag me nu af he, heb je dan ook nog oedeemstuwing, of is alles meteen melkstuwing bij kind nr 2/3/4/5 etcquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kon bij nummer 3 niet zonder.
Ik heb mn borsten een aantal keer gereset, zo vreselijk veel melk als ik had. De kraamverzorgster had het nog niet eerer gezien. En ze was ook erg blij dat ik voldoende kennis had over hoe te handelen.
Nee nog steeds vocht- en bloedstuwing. Maar het klierweefsel is niet volledig afgebroken, dus je begint met steeds meer voorsprong.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:25 schreef Morretje het volgende:
[..]
Vraag me nu af he, heb je dan ook nog oedeemstuwing, of is alles meteen melkstuwing bij kind nr 2/3/4/5 etc
Neequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:54 schreef Burdie het volgende:
En -lekker handig - de avent bewaarbekers passen niet in de avent flessenwarmer.
Geen idee... Ze zijn vrij breed, ik wil er wel een voor je opmeten?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:07 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Neewelk marketingtalent zit daar achter
.
Zouden ze wel in de Medela flessenwarmer passen?
Ik werk nog best eens over. Bram drinkt nog 2 of 3x per dag. Maar als ik dan pas om 22 thuis ben dan voel ik dat wel hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat Tico zegt
Zou het na bijna twee jaar nog nodig zijn om te kolven bij twee nachten zonder mini? Heb eigenlijk geen zin om een kolf mee te slepen, maar ben een beetje huiverig voor ploftetten (en geen handkolftalent).
Was ik al bang voor, Otje drinkt er gerust nog twee keer 's nachts bij. Geloof dat ik nog ergens een basic Avent handkolfje heb liggen, eens kijken of ik daar nog een flesje o.i.d. bij kan krijgen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik werk nog best eens over. Bram drinkt nog 2 of 3x per dag. Maar als ik dan pas om 22 thuis ben dan voel ik dat wel hoor.
Dat is waarom ik nog ergens den handkolf heb bewaard idd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Was ik al bang voor, Otje drinkt er gerust nog twee keer 's nachts bij. Geloof dat ik nog ergens een basic Avent handkolfje heb liggen, eens kijken of ik daar nog een flesje o.i.d. bij kan krijgen.
Ik heb donderdag een team uitje gehad..R had gedronken voor haar middag dusje (13h) en daarna niet meer...om 21uur zat ik daar bij het restaurant met hele volle borsten! was blij dat ze om 23uur toch wakker werd voor een warme hapquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Was ik al bang voor, Otje drinkt er gerust nog twee keer 's nachts bij. Geloof dat ik nog ergens een basic Avent handkolfje heb liggen, eens kijken of ik daar nog een flesje o.i.d. bij kan krijgen.
Oh graag! Dat zou heel fijn zijn!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Geen idee... Ze zijn vrij breed, ik wil er wel een voor je opmeten?
Wat apart: bij ons paste dat wel. Zou het liggen aan een ander model flessenwarmer, ander type ofzo?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:54 schreef Burdie het volgende:
Die zakjes vind ik ondingen... Ik gebruik ziekenhuisflesjes, NUK flesjes, medela flesjes en avent bewaarbekers om in in te vriezen. En ik heb ook wat "ijsblokjes" om mee te kunnen aanvullen.
Wij schenken de melk na ontdooien eigenlijk altijd over in een ander flesje, want daarvoor gebruiken we dan weer avent. En -lekker handig - de avent bewaarbekers passen niet in de avent flessenwarmer.
Ik heb wel interessequote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:41 schreef Kyara het volgende:
Ik heb hier trouwens nog een pakje Elena bewaarzakjes liggen. Als iemand interesse heeft dm/pm maar.
+1!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:28 schreef Kursor het volgende:
Ik heb medelazakjes, maar kolf altijd in een flesje en giet dan over. Pas een enkele keer uit de vriezer gehaald, in de koelkast laten ontdooien en pas in een flesje weer opgewarmd. Vooral gekozen voor de beperkte ruimte met invriezen.
Rond tien dagen kun je de eerste regeldag al verwachten he...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 06:49 schreef Stormqueen het volgende:
Razzis ook best pittig. De mijne is nog erg mini en zal nog niet regelen, maar als ze achter elkaar vijf borsten leeg wil drinken om 1 uur s nachts zonder pauze, zou ik r ook zó graag even aan papa geven
het was dag zesquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:13 schreef WupWup het volgende:
[..]
Rond tien dagen kun je de eerste regeldag al verwachten he...
8cm zijn ze op het breedste punt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 03:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh graag! Dat zou heel fijn zijn!
Wij hebben deze: http://www.philips.nl/c-p/SCF260_37/avent-digitale-flesverwarmerquote:Op woensdag 15 oktober 2014 06:29 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wat apart: bij ons paste dat wel. Zou het liggen aan een ander model flessenwarmer, ander type ofzo?
Jaquote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:04 schreef WupWup het volgende:
Heb je al eens geprobeerd het hoofdeind van haar bedje hoger te zetten, zodat ze niet helemaal plat ligt?
Balen zeg, sterkte! Ik denk dat het hier ook met ca. 6 weken iets beterde, ook omdat Ellie meer kon handelen toen, zeg maar.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, dat staat omhoog (en we hebben al allerlei standen geprobeerd). Het gekke is, nadat ik na de vorige regeldag ben gaan afkolven van te voren, dat het gewoon echt heel goed ging. Ze had gewoon helemaal geen last meer met slapen. En nu zijn we weer terug bij af. Ik heb ook als ze drinkt 's nachts meerdere tsr'en, die ik ook allemaal als 'pijnlijk' ervaar. Elke X verslikt ze zich dan ook. Mijn lk zegt dat met 6 weken ong. m'n borsten vast iets minder enthousiast zijn en dat het dan beter gaat. Ik hoop eerlijk gezegd dat het iets eerder al beter gaat.
Dat inderdaad. M'n borsten deden nog precies hetzelfde, maar m'n baby kon er beter mee omgaan. Ik hoop dat dat snel voor jullie komt, Soesa!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:36 schreef Cwen het volgende:
[..]
Balen zeg, sterkte! Ik denk dat het hier ook met ca. 6 weken iets beterde, ook omdat Ellie meer kon handelen toen, zeg maar.
Ha thanks! Dat past dus ook net niet in de Medela flessenwarmerquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
8cm zijn ze op het breedste punt.
HEMA heeft overigens ook bewaarbakjes, maar ik weet niet of die ook geschikt zijn voor melk?
Edit: deze http://m.hema.nl/winkel/b(...)ngspotjes-en-deksel-(33590974)?fh_view_size=24
Op je eerste vraag:quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:30 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ha thanks! Dat past dus ook net niet in de Medela flessenwarmer. Dus dan zou het zijn: laten ontdooien, dan in een flesje, dan in de warmer. Hmz. Ik heb voor nu maar ijsblokjeszakjes gekocht, eens kijken hoe dat bevalt.
Ohja en nog een paar vragen:
• Als ik vandaag en morgen een paar keer kolf, kan ik dan dezelfde fles gebruiken om het steeds bij de verschillende kolfsessies in op te vangen? Ik lees steeds dat je melk pas kan samenvoegen als het dezelfde temperatuur heeft, maar dan heb ik dus een paar flessen in de koelkast staan die ik pas later bij elkaar kan doen?
• Als ik van die BV-ijsblokjes hebt, maakt het dan uit dat ik melk van verschillende dagen bij elkaar zou laten ontdooien en in één fles zou geven?
(Je merkt het, de logistieke kant van dit alles is mij nog wat vreemd, en ik ben al niet de meest praktisch ingestelde persoon![]()
)
Die ken ik ook ja.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:50 schreef Ticootje het volgende:
De mijne poert steeds zn vinger in mijn neus en oog. Het wordt steeds leuker.
Komt dat hikken door overdoses melk?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nou, inmiddels hebben we er 2 regeldagen opzitten en we zitten weer met hetzelfde probleem als na de eerste regeldag. Dwz dat ze 's nachts problemen heeft met het verwerken van de melkhoeveelheid. Na het voeden is alles ok en valt ze lekker in slaap. Als ik haar dan in haar bed wil leggen begint ze meteen weer te hikken en spugen enzo. Ik kolf al de tsr af van te voren maar dat is nu weer niet voldoende. Ik weet nu dat dit wel weer stabiliseert maar pff, ik vind het rot (en heel vermoeiend).
/einde klaagzang
Is het echt honger? Die laatste keer.. wellicht een boertje die nog dwars zit of zuigbehoefte?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Komt dat hikken door overdoses melk?
Ik vind het zielig en tegelijk moet ik er soms wat om lachen, het is dan net zo'n piepbeestje van de hond![]()
Maar de mijnes is ook zo'n gulzigaard dus. Alleen spugen valt wel mee.
Oh, ik heb ook een vraagje, ze doet hier vaak lang over verzadiging. Als ze komt drinkt ze eerst 10-15 minuten, dan verschoon ik haar, dan komt ze vaak weer voor 10 minuten. Als ik dan denk dat ze in melkcoma ligt en haar weer wegleg, komt ze na tien minuten slapen nòg een keer voor een paar minutenOp zich vind ik het prima hoor, maar 's nachts is het echt slopend. Is dat iets normaals?
ik kan honger en andere zaken nog niet zo goed onderscheidenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:22 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Is het echt honger? Die laatste keer.. wellicht een boertje die nog dwars zit of zuigbehoefte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |