abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145525597
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145525600
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:45 schreef WupWup het volgende:
[..]
Kan van alles zijn. Allergie, tandjes, verkoudheid of andersoortig virusje, verstoring van de darmflora door bijvoeding of medicatie.... Mijn baby van toen drie mnd reageerde met vieze luiers op de antibiotica die ik slikte.
Hoe lang mag dat duren dan Wup? Er wordt geen bijvoeding gegeven, moeder en kind gebruiken geen medicijnen.
Ze lijkt echt last van de melk te hebben, zodra er gedronken wordt, begint dr buik te borrelen en huilt ze, vlak daarna produceert ze een beetje poep met slijm en is de pijn over.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:09:56 #3
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145526058
Heel herkenbaar maar de kinderarts gaf bij mij ook aan dat het er bij kan horen en vanalles kan zijn.

En als je er toch mee zit gewoon nog een keer naar een arts!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145526421
Hmm, dat klinkt mij toch wel in de oren als een reactie op het één of het ander. Maar tandjes zouden op zich ook nog best in het plaatje passen. Mocht het om een overgevoeligheid gaan, dan is het meest voor de hand liggend dat beeb reageert op koemelk. Is eliminatie een optie?
En wb hoe lang het mag duren, op zich hoort het gewoon niet zo te zijn. Het kan zijn dat de tijd het vanzelf oplost (tanden komen door of over de voedselovergevoeligheid heengroeien), maar ik ga niet stellen dat ze het zeker zo-en-zo lang moet aankijken. Afhankelijk van hoe groot de last ervan is, zou ik zelf ofwel gaan elimineren ofwel een second opinion vragen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:42:13 #5
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_145527026
Kan iemand mij hier misschien helpen?

Mijn jongste zoon is 19 maand em borstverslaafd. Als ik zeg: kom we gaan naar bed, juicht hij met zijn armen omhoog en roept hij MELKIEEEEE!! Nu vind ik het wel heel lief hoor. Maar hij drinkt snachts nog minimaal 3 keer en overdag ook. Ik zou er bij 1.5 jaar mee stoppen en ben daarvoor druk aan het afbouwen geweest maar het lukt gewoon niet.

Nu ben ik weer zwanger en merk dat het me allemaal een beetje teveel word. Ik ben misselijk, heb totaal geen eetlust en merk dat ik na elke voeding ontzettend duizelig en moe ben. Dus het lijkt me wel een goed idee om nu echt te gaan stoppen. Alleen, hoe pak ik dit aan? Hoop dat jullie tips hebben.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:44:18 #6
374533 purebliss
pi_145527079
Ohja, mijn eerste heeft tot 16 maanden bv gehad en heeft het toen zelf afgebouwd, als ik nu niet weer zwanger zou zijn zou mijn jongste het ook zelf mogen bepalen ( met een grens natuurlijk) maar het gaat nu gewoon even niet meer. Kijk steeds meer op tegen de voedingsmomenten en dat wil ik ook niet.
pi_145527318
Dank wup, ga ik doorgeven!

Purebliss, mijn jongste is bijna 2, en sinds een paar nachten slaap ik in de logeerkamer. Ik was meer moe dan moeder en hij dronk nog zeker 3/4 keer s nachts. Nu slaapt hij door :+ mijn man ligt naast hem overigens.
Het was hier dus echt gewoonte. Wakker-mama=melk. Bij papa valt niks te halen (in nacht 1 wel een fles) dus slapen.
Je zou kunnen kiezen voor het loskoppelen van de voedingsmomenten en slaap, maar dat gaat misschien niet zonder hevig protest.. Ritueel veranderen, eerst beneden drinken, dan naar bed. En dan op termijn het beneden drinken er ook uit? En misschien de frequentie vh voeden minderen?
pi_145527357
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:21 schreef WupWup het volgende:
Hmm, dat klinkt mij toch wel in de oren als een reactie op het één of het ander. Maar tandjes zouden op zich ook nog best in het plaatje passen. Mocht het om een overgevoeligheid gaan, dan is het meest voor de hand liggend dat beeb reageert op koemelk. Is eliminatie een optie?
En wb hoe lang het mag duren, op zich hoort het gewoon niet zo te zijn. Het kan zijn dat de tijd het vanzelf oplost (tanden komen door of over de voedselovergevoeligheid heengroeien), maar ik ga niet stellen dat ze het zeker zo-en-zo lang moet aankijken. Afhankelijk van hoe groot de last ervan is, zou ik zelf ofwel gaan elimineren ofwel een second opinion vragen.
Koemelk reactie kan wel later ontstaan dus? Moeder heeft zelf behoorljjke allergieën. Eliminatie is denk ik wel een optie.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:03:17 #9
374533 purebliss
pi_145527670
Dankje voor je antwoord morretje!

Dit hebben we inderdaad al een keer geprobeerd. Alleen weigert hij echt om zonder borst in slaap te vallen. We hebben zelfs uit wanhoop hem laten huilen maar dat werkte ook niet..
pi_145528183
En als je het terugbrengt naar alleen voeden voor het slapen? Is dat vol te houden voor je?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:29:59 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145528592
Misschien heb je hier wat aan, purebliss?

http://thejoyofthis.com/2(...)ently-weaned-my-son/

(Het laatste stuk werd ik alleen heel verdrietig van ;( ).
KuikenGuppy
pi_145529091
Misschien heb je hier wat aan voor de nachten? http://drjaygordon.com/attachment/sleeppattern.html

Herkenbare gedachten overigens. Ik ben nu 21 weken zwanger en peuter (2j 4m) dronk in het begin nog 4-6x per dag bij me. Al snel bouwde hij dat zelf af naar hooguit 1-2x. Ik had gedacht dat het snel helemaal klaar zou zijn, maar dit houdt hij toch al lang vol. Het is behoorlijk pijnlijk nu, dus ik probeer het te beperken tot alleen voor het slapen gaan. Ik wil hem zo veel mogelijk de gelegenheid geven om het definitieve moment om te stoppen te kiezen, maar ik heb er ook wel eens genoeg van... Los daarvan maakt vriend zich zorgen over mijn belastbaarheid tijdens de zwangerschap en hoe het dan moet als hij nog drinkt als de baby er is. Ik hoef niet zo nodig beide aan de borst te hebben, maar ik denk ook niet dat ik het wil verbieden in zo'n drukke periode voor peuter.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145529411
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:42 schreef purebliss het volgende:
Kan iemand mij hier misschien helpen?

Mijn jongste zoon is 19 maand em borstverslaafd. Als ik zeg: kom we gaan naar bed, juicht hij met zijn armen omhoog en roept hij MELKIEEEEE!! Nu vind ik het wel heel lief hoor. Maar hij drinkt snachts nog minimaal 3 keer en overdag ook. Ik zou er bij 1.5 jaar mee stoppen en ben daarvoor druk aan het afbouwen geweest maar het lukt gewoon niet.

Nu ben ik weer zwanger en merk dat het me allemaal een beetje teveel word. Ik ben misselijk, heb totaal geen eetlust en merk dat ik na elke voeding ontzettend duizelig en moe ben. Dus het lijkt me wel een goed idee om nu echt te gaan stoppen. Alleen, hoe pak ik dit aan? Hoop dat jullie tips hebben.
Toen S 15mnd was dronk ze ook nog vaak (10x pd waarvan ongv 3 snachts)
Ze had al med die goed aansloeg tegen de reflux dus vond het ook belangrijk dat ze goed ging eten.
Ik ben bepaalde voedingen gaan 'ontwijken' en brood eten enz meer gestimuleerd.
Zo kreeg ze minder trek in bv.
Voor snachts besloten alleen voor het slapen te voeden en verder niet. Ze kreeg dan bijv pap of drinken snachts.
Op een gegeven moment at ze zo goed dat ze snachts beter ging slapen en ook niet meer om bv vroeg.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:52:16 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_145531431
Hoi, ik ben nu op dag zes van de borstvoeding en het loopt eigenlijk als een tiet ( :7 ). Maar toch wil ik alvast een handkolf gaan aanschaffen om een beetje mee te oefenen en de stuwing te kunnen verlichten. Later schaf ik dan wel met hulp van een lk een automatische kolf aan voor op het werk.
Nu zit ik een beetje te dubben tussen de avent handkolf en die van tommee tippee. Heeft iemand tips? Het hoeft dus niet aan te sluiten op een automatische kolf omdat ik die beslissing pas later wil nemen. Thanks!
disclaimer
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:07:05 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_145532001
Oh, ter aanvulling, weet niet of het uitmaakt maar ik heb behoorlijk flinke en ronde bamboozles :')
disclaimer
pi_145532010
Mooi SQ!

Stuwing afkolven is niet altijd de beste optie ;) (haha, nu al allerlei verschillende adviezen waarschijnlijk. Je verstoort zo vraag/aanbod en werkt nieuwe stuwing in de hand. Mocht je meisje problemen hebben met aanhappen, dan kan je het best even met de vingertoppen de tepelhof induwen.

Wat later met een handkolf gaan werken is natuurlijk wel een prima plan, maar daar kan ik je niet over adviseren.
pi_145532081
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:07 schreef Kursor het volgende:
Mooi SQ!

Stuwing afkolven is niet altijd de beste optie ;) (haha, nu al allerlei verschillende adviezen waarschijnlijk. Je verstoort zo vraag/aanbod en werkt nieuwe stuwing in de hand. Mocht je meisje problemen hebben met aanhappen, dan kan je het best even met de vingertoppen de tepelhof induwen.

Wat later met een handkolf gaan werken is natuurlijk wel een prima plan, maar daar kan ik je niet over adviseren. Wat betreft formaat, gaat het vooral om de tepels. Die moeten in de trechter/kelk, ehm je begrijpt me hopelijk wel, passen. Daar heb je in ieder geval verschillende maten van bij Medela. Maar vast ook bij andere merken.
Was als edit bedoelt op de vorige post ;)
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:09:07 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_145532082
Ik wilde ook geen complete borsten leeg gaan kolven, maar de optie hebben om de ergste druk er even af te halen. Ze drinkt al twee borsten per voeding en nog doet het soms pijn :')

Maar vanaf wanneer zou ik dat kunnen gaan proberen dan?
disclaimer
pi_145532177
Vraag advies aan kraam of vk wat te doen. Ik heb wel echt leeg moeten kolven om te resetten in het begin bij J. Complete overdrive reactie. Maar vaak is stuwing in het begin toch doorheen bijten helaas.
pi_145532221
Ik zou persoonlijk de eerste keer regelen af proberen te wachten, dan komt er als het goed is een nieuw evenwicht (tijdelijk). Rond een dag of 10 is dat over het algemeen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:12:55 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_145532225
De kraam vond het wel een goed idee, maar ik zal het idd morgen ook nog even aan de verloskundige vragen :Y
disclaimer
pi_145532292
ik vind de avent kolf een prima ding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145532547
Hier ook avent, prima ding idd.

Kursor heeft wel gelijk, maar toch had ik gewild dat ik een kolf had bij nr 2 in de kraamweek :X :X Heb hier nog wel geroepen dat ik twee slapende kinderen had en 2 volle Kanonnen :{ :{
pi_145532690
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:21 schreef Morretje het volgende:

Kursor heeft wel gelijk, maar toch had ik gewild dat ik een kolf had bij nr 2 in de kraamweek :X :X Heb hier nog wel geroepen dat ik twee slapende kinderen had en 2 volle Kanonnen :{ :{
Daarom dus even professioneel advies ;). Ik had ook echt niet zonder gekund. 200ml na een voeding kolven op dag 3 is niet echt gezond.
pi_145533424
Win eens informatie in bij je verzekeraar wat betreft vergoeding als je zelf een electrische kolf aanschaft?
ik kreeg bijv 110 euro daarvan vergoed en heb incl tas en allerhande toebehoren (tas/ bvtasje/ autolader) uiteindelijk nu voor een electrische dubbele kolf net zoveel betaald als 1 handkolf.

Vaak moet je dan een kolf kopen via bepaalf bedrijf maar kan allicht helpen in je beslissing?
pi_145533810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:21 schreef Morretje het volgende:
Ik kon bij nummer 3 niet zonder.
Ik heb mn borsten een aantal keer gereset, zo vreselijk veel melk als ik had. De kraamverzorgster had het nog niet eerer gezien. En ze was ook erg blij dat ik voldoende kennis had over hoe te handelen.
pi_145535017
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kon bij nummer 3 niet zonder.
Ik heb mn borsten een aantal keer gereset, zo vreselijk veel melk als ik had. De kraamverzorgster had het nog niet eerer gezien. En ze was ook erg blij dat ik voldoende kennis had over hoe te handelen.
Vraag me nu af he, heb je dan ook nog oedeemstuwing, of is alles meteen melkstuwing bij kind nr 2/3/4/5 etc
pi_145535473
Ik heb geen advies over wel of niet kolven bij stuwing, maar kan wel zeggen dat ik de Avent handpomp prima vind! Wil die straks ook gewoon op werk gaan gebruiken. Is ook meteen duidelijk dat ik tijdens de kolfmomenten écht niet bereikbaar ben en dus ook niet kan bellen of mailen, want ik heb m'n handen nodig om te kolven.

En OMG waar ik eerst wilde stoppen met bv omdat ik het zo belastend vond, meld ik nu gewoon even dat ik op werk ga kolven en dus niet met bv ga stoppen op het moment dat ik weer aan de slag moet, whaaah! Ik hoef gelukkig "pas" over een maand weer te beginnen maar ik zie mezelf in de tussentijd echt niet met bv stoppen want het loopt gewoon heerlijk nu O+
pi_145535547
Amsel O+
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:46:40 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_145535732
Klinkt geweldig amsel O+ fijn dat het zo goed loopt!
disclaimer
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:56:27 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145536017
De Avent handkolf bevalt mij ook prima :)
(En ik ben verder erg blij met de elektrische kolf van Medela :) ik heb de Swing 'omgebouwd' zodat die zowel enkel als dubbelzijdig te gebruiken is).

Fijn Amsel!
KuikenGuppy
pi_145536248
Tijdens de kraamweek huurde ik een elektrische dubbelzijdige kolfmachine van de thuiszorg en verder heb ik een Avent handkolf. Die werkt prima.

Zo wil ik het nu ook weer gaan doen :Y

Klinkt super Amsel O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_145536596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:25 schreef Morretje het volgende:

[..]

Vraag me nu af he, heb je dan ook nog oedeemstuwing, of is alles meteen melkstuwing bij kind nr 2/3/4/5 etc
Nee nog steeds vocht- en bloedstuwing. Maar het klierweefsel is niet volledig afgebroken, dus je begint met steeds meer voorsprong.

SQ, ik ben prima tevreden met m'n avent handkolf. Momenteel ligt ie reserve te zijn. Wb elektrisch kan ik de Freestyle aanraden. Een investering, maar ik ken nu het verschil en dit had ik jaren eerder moeten doen ;)
pi_145537693
Hier ook heel veel melk stuwing. In de kraamweek 2 liter in de vriezer gezet.
pi_145538797
Ik had geen stuwing in de kraamweek. Volgens de kraam dronk DL het helemaal leeg meteen...kan kloppen ze sliep amper snachts en na die nacht was ze 80gr aangekomen :')
De stuwing kwam 2 weken later toen ze ineens 5 uur achter elkaar sliep en ik wakker werd om 4uur met plofborsten en een natte bed :X toen heb ik het ook weg gekolfd en had ik echt heeeeel veel in de vriezer!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145543783
Kolfvraagje: ik wil een voorraadje gaan opbouwen. Heb Medela kolf, flessen en flessenwarmer. Iemand hier ervaring net die Medela opvang- en invrieszakjes? Zijn die handig? Vriendin raadde de Avent bekers aan, maar weet niet of die in de Medela flessenwarmer passen. Kortom: graag tips :)
pi_145544319
Ik heb medelazakjes, maar kolf altijd in een flesje en giet dan over. Pas een enkele keer uit de vriezer gehaald, in de koelkast laten ontdooien en pas in een flesje weer opgewarmd. Vooral gekozen voor de beperkte ruimte met invriezen.
pi_145545222
Ik heb zakjes van 200ml waar ik een precieze voeding ingooi (was 150 nu 180 ml)
Je kan ze bestellen online, ik haal ze op in de winkel in Amsterdam.
25 zakjes voor iets minder dan 9 euro. Is bij vosmedisch.nl als je het zoekt

Opvangen doe ik in 'goedkope' 250ml flessen. En opwarmen gieten we het zakje in de fles en warmen dan de fles op.
pi_145545345
Ik had medela flesjes. Veel flesjes.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:54:39 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145545574
Die zakjes vind ik ondingen... Ik gebruik ziekenhuisflesjes, NUK flesjes, medela flesjes en avent bewaarbekers om in in te vriezen. En ik heb ook wat "ijsblokjes" om mee te kunnen aanvullen.
Wij schenken de melk na ontdooien eigenlijk altijd over in een ander flesje, want daarvoor gebruiken we dan weer avent. En -lekker handig - de avent bewaarbekers passen niet in de avent flessenwarmer :').
KuikenGuppy
pi_145545655
Wat Tico zegt :Y

Zou het na bijna twee jaar nog nodig zijn om te kolven bij twee nachten zonder mini? Heb eigenlijk geen zin om een kolf mee te slepen, maar ben een beetje huiverig voor ploftetten (en geen handkolftalent).
pi_145546233
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:54 schreef Burdie het volgende:
En -lekker handig - de avent bewaarbekers passen niet in de avent flessenwarmer :').
Nee :D welk marketingtalent zit daar achter :').

Zouden ze wel in de Medela flessenwarmer passen?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:09:50 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145546393
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:07 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nee :D welk marketingtalent zit daar achter :').

Zouden ze wel in de Medela flessenwarmer passen?
Geen idee... Ze zijn vrij breed, ik wil er wel een voor je opmeten?
KuikenGuppy
pi_145546853
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat Tico zegt :Y

Zou het na bijna twee jaar nog nodig zijn om te kolven bij twee nachten zonder mini? Heb eigenlijk geen zin om een kolf mee te slepen, maar ben een beetje huiverig voor ploftetten (en geen handkolftalent).
Ik werk nog best eens over. Bram drinkt nog 2 of 3x per dag. Maar als ik dan pas om 22 thuis ben dan voel ik dat wel hoor.
pi_145547078
Ik kolf in medelaflesjes en vries in in elanee zakjes. Scheelt veel ruimte in de vriezer.
pi_145547287
Ik kolfde in Avent flessen en bewaarde ze in Lansinoh zakjes. Soms kolfde ik direct in het zakje ook.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145548330
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik werk nog best eens over. Bram drinkt nog 2 of 3x per dag. Maar als ik dan pas om 22 thuis ben dan voel ik dat wel hoor.
Was ik al bang voor, Otje drinkt er gerust nog twee keer 's nachts bij. Geloof dat ik nog ergens een basic Avent handkolfje heb liggen, eens kijken of ik daar nog een flesje o.i.d. bij kan krijgen.
pi_145548497
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:47 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Was ik al bang voor, Otje drinkt er gerust nog twee keer 's nachts bij. Geloof dat ik nog ergens een basic Avent handkolfje heb liggen, eens kijken of ik daar nog een flesje o.i.d. bij kan krijgen.
Dat is waarom ik nog ergens den handkolf heb bewaard idd.
pi_145548764
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb donderdag een team uitje gehad..R had gedronken voor haar middag dusje (13h) en daarna niet meer...om 21uur zat ik daar bij het restaurant met hele volle borsten! was blij dat ze om 23uur toch wakker werd voor een warme hap :D
pi_145549336
Warme hap. :D
pi_145552093
Iemand trouwens nog tips voor wat nou een handig koeltasje is (voor mijn Avent flesjes en bewaarbekers)?

[ Bericht 1% gewijzigd door Amsel op 15-10-2014 07:33:19 ]
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:39:53 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145553422
Ik kolfde ook in medelaflesjes en vroor de melk in in gewone ijsblokzakjes. Werkt prima!

Ophelia ik zou wel die kolf meenemen ja. Just to be sure.

Enne, ik vond vorig jaar 8 maanden bv al veel, 10 maanden nog meer.... en nu is het al 18 maanden! O+ Ik en mijn meisje, wij vinden t nog prima O+
pi_145556375
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Geen idee... Ze zijn vrij breed, ik wil er wel een voor je opmeten?
Oh graag! Dat zou heel fijn zijn!

Voor nu haal ik denk ik ijsblokjeszakjes, en dan kan ik als ik zeker weet dat het past die Avent bekers bestellen.

Met het maken van zo'n voorraadje zodat pappa ook af en toe de fles kan geveb krijg ik hopelijk ook weer wat meer positieve gevoelens bij het geven van BV. Vandaag had A een regeldag en dan vraag ik me echt wel eens af waar ik in vredesnaam aan ben begonnen :@ .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2014 03:07:38 ]
pi_145556946
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:54 schreef Burdie het volgende:
Die zakjes vind ik ondingen... Ik gebruik ziekenhuisflesjes, NUK flesjes, medela flesjes en avent bewaarbekers om in in te vriezen. En ik heb ook wat "ijsblokjes" om mee te kunnen aanvullen.
Wij schenken de melk na ontdooien eigenlijk altijd over in een ander flesje, want daarvoor gebruiken we dan weer avent. En -lekker handig - de avent bewaarbekers passen niet in de avent flessenwarmer :').
Wat apart: bij ons paste dat wel. Zou het liggen aan een ander model flessenwarmer, ander type ofzo?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 15 oktober 2014 @ 06:49:50 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_145557015
Razz :* is ook best pittig. De mijne is nog erg mini en zal nog niet regelen, maar als ze achter elkaar vijf borsten leeg wil drinken om 1 uur s nachts zonder pauze, zou ik r ook zó graag even aan papa geven :')
disclaimer
  woensdag 15 oktober 2014 @ 08:46:05 #56
374533 purebliss
pi_145557917
Nog heel erg bedankr voor jullie afbouw verhalen! Kan ik heel veel mee! Dir weekend maar eens een nieuwe speen voor de fles halen en hopelijk pikt hij het!

Laat het hier nog wel even weten hoe het gaat. Vannacht was iig weer een fijne nacht, ik was zo moe dat ik hem even bij ons liet liggen, werd ik om 3 uur wakker gemaakt door een jongetje dat een vingertje in mijn zij prikte, kopstoten tegen mijn borst deed en ' maaaaaamaaaaa!! Melkie! Nu!' zei.. _O-
pi_145558771
Ik heb hier trouwens nog een pakje Elena bewaarzakjes liggen. Als iemand interesse heeft dm/pm maar.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:43:52 #58
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145558818
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 09:41 schreef Kyara het volgende:
Ik heb hier trouwens nog een pakje Elena bewaarzakjes liggen. Als iemand interesse heeft dm/pm maar.
Ik heb wel interesse :), ik pm je
pi_145559482
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:28 schreef Kursor het volgende:
Ik heb medelazakjes, maar kolf altijd in een flesje en giet dan over. Pas een enkele keer uit de vriezer gehaald, in de koelkast laten ontdooien en pas in een flesje weer opgewarmd. Vooral gekozen voor de beperkte ruimte met invriezen.
+1!

En wij gaan in juni voor het eerst een weekend weg zonder Ellie (wrs). Zal dan ook maar een kolf meenemen, dus :).
Home is where the O+ is...
pi_145559535
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 06:49 schreef Stormqueen het volgende:
Razz :* is ook best pittig. De mijne is nog erg mini en zal nog niet regelen, maar als ze achter elkaar vijf borsten leeg wil drinken om 1 uur s nachts zonder pauze, zou ik r ook zó graag even aan papa geven :')
Rond tien dagen kun je de eerste regeldag al verwachten he...
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:42:57 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_145560254
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:13 schreef WupWup het volgende:

[..]

Rond tien dagen kun je de eerste regeldag al verwachten he...
het was dag zes ;( :D
Maar we slapen straks wel weer :')
disclaimer
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:02:28 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145560745
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 03:07 schreef Razztwizzle het volgende:

Oh graag! Dat zou heel fijn zijn!
8cm zijn ze op het breedste punt.
HEMA heeft overigens ook bewaarbakjes, maar ik weet niet of die ook geschikt zijn voor melk?

Edit: deze http://m.hema.nl/winkel/b(...)ngspotjes-en-deksel-(33590974)?fh_view_size=24
KuikenGuppy
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:07:46 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145560864
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 06:29 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Wat apart: bij ons paste dat wel. Zou het liggen aan een ander model flessenwarmer, ander type ofzo?
Wij hebben deze: http://www.philips.nl/c-p/SCF260_37/avent-digitale-flesverwarmer
KuikenGuppy
  woensdag 15 oktober 2014 @ 14:48:08 #64
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145567847
Nou, inmiddels hebben we er 2 regeldagen opzitten en we zitten weer met hetzelfde probleem als na de eerste regeldag. Dwz dat ze 's nachts problemen heeft met het verwerken van de melkhoeveelheid. Na het voeden is alles ok en valt ze lekker in slaap. Als ik haar dan in haar bed wil leggen begint ze meteen weer te hikken en spugen enzo. Ik kolf al de tsr af van te voren maar dat is nu weer niet voldoende. Ik weet nu dat dit wel weer stabiliseert maar pff, ik vind het rot (en heel vermoeiend).
/einde klaagzang :O
pi_145568411
Heb je al eens geprobeerd het hoofdeind van haar bedje hoger te zetten, zodat ze niet helemaal plat ligt?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:14:13 #66
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145568786
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:04 schreef WupWup het volgende:
Heb je al eens geprobeerd het hoofdeind van haar bedje hoger te zetten, zodat ze niet helemaal plat ligt?
Ja :Y, dat staat omhoog (en we hebben al allerlei standen geprobeerd). Het gekke is, nadat ik na de vorige regeldag ben gaan afkolven van te voren, dat het gewoon echt heel goed ging. Ze had gewoon helemaal geen last meer met slapen. En nu zijn we weer terug bij af. Ik heb ook als ze drinkt 's nachts meerdere tsr'en, die ik ook allemaal als 'pijnlijk' ervaar. Elke X verslikt ze zich dan ook. Mijn lk zegt dat met 6 weken ong. m'n borsten vast iets minder enthousiast zijn en dat het dan beter gaat. Ik hoop eerlijk gezegd dat het iets eerder al beter gaat.
pi_145569671
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:14 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja :Y, dat staat omhoog (en we hebben al allerlei standen geprobeerd). Het gekke is, nadat ik na de vorige regeldag ben gaan afkolven van te voren, dat het gewoon echt heel goed ging. Ze had gewoon helemaal geen last meer met slapen. En nu zijn we weer terug bij af. Ik heb ook als ze drinkt 's nachts meerdere tsr'en, die ik ook allemaal als 'pijnlijk' ervaar. Elke X verslikt ze zich dan ook. Mijn lk zegt dat met 6 weken ong. m'n borsten vast iets minder enthousiast zijn en dat het dan beter gaat. Ik hoop eerlijk gezegd dat het iets eerder al beter gaat.
Balen zeg, sterkte! Ik denk dat het hier ook met ca. 6 weken iets beterde, ook omdat Ellie meer kon handelen toen, zeg maar.
Home is where the O+ is...
pi_145573194
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:36 schreef Cwen het volgende:

[..]

Balen zeg, sterkte! Ik denk dat het hier ook met ca. 6 weken iets beterde, ook omdat Ellie meer kon handelen toen, zeg maar.
Dat inderdaad. M'n borsten deden nog precies hetzelfde, maar m'n baby kon er beter mee omgaan. Ik hoop dat dat snel voor jullie komt, Soesa!
pi_145576038
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
8cm zijn ze op het breedste punt.
HEMA heeft overigens ook bewaarbakjes, maar ik weet niet of die ook geschikt zijn voor melk?
Edit: deze http://m.hema.nl/winkel/b(...)ngspotjes-en-deksel-(33590974)?fh_view_size=24
Ha thanks! Dat past dus ook net niet in de Medela flessenwarmer :') . Dus dan zou het zijn: laten ontdooien, dan in een flesje, dan in de warmer. Hmz. Ik heb voor nu maar ijsblokjeszakjes gekocht, eens kijken hoe dat bevalt.

Ohja en nog een paar vragen:

• Als ik vandaag en morgen een paar keer kolf, kan ik dan dezelfde fles gebruiken om het steeds bij de verschillende kolfsessies in op te vangen? Ik lees steeds dat je melk pas kan samenvoegen als het dezelfde temperatuur heeft, maar dan heb ik dus een paar flessen in de koelkast staan die ik pas later bij elkaar kan doen?

• Als ik van die BV-ijsblokjes hebt, maakt het dan uit dat ik melk van verschillende dagen bij elkaar zou laten ontdooien en in één fles zou geven?

(Je merkt het, de logistieke kant van dit alles is mij nog wat vreemd, en ik ben al niet de meest praktisch ingestelde persoon :@ :') )
pi_145577120
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:30 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ha thanks! Dat past dus ook net niet in de Medela flessenwarmer :') . Dus dan zou het zijn: laten ontdooien, dan in een flesje, dan in de warmer. Hmz. Ik heb voor nu maar ijsblokjeszakjes gekocht, eens kijken hoe dat bevalt.
Ohja en nog een paar vragen:
• Als ik vandaag en morgen een paar keer kolf, kan ik dan dezelfde fles gebruiken om het steeds bij de verschillende kolfsessies in op te vangen? Ik lees steeds dat je melk pas kan samenvoegen als het dezelfde temperatuur heeft, maar dan heb ik dus een paar flessen in de koelkast staan die ik pas later bij elkaar kan doen?
• Als ik van die BV-ijsblokjes hebt, maakt het dan uit dat ik melk van verschillende dagen bij elkaar zou laten ontdooien en in één fles zou geven?
(Je merkt het, de logistieke kant van dit alles is mij nog wat vreemd, en ik ben al niet de meest praktisch ingestelde persoon :@ :') )
Op je eerste vraag:
Je kan eigenlijk 2 flesjes gebruiken, als je de eerste keer hebt gekolfd zet je dat flesje in de koelkast, de volgende kolfbeurt pak je een nieuw flesje en zet je ook erna in de koelkast. Bij kolfbeurt 3, gooi je opbrengst van flesje 2 bij flesje 1 zodat je flesje 2 weer voor kolfbeurt 3 kan gebruiken.

2e vraag:
Volgens mij maakt dat niet uit, al kan je beter je oudste melk pakken :).
♥ J & S
pi_145577280
Ik heb ook hulp nodig :')

Jibs drinkt actief maar duwt tijdens het drinken zichzelf weg. Hij heeft mijn borst in het begin goed maar doordat hij met 1 armpje van zich af duwt verliest hij vacuüm en glipt mn tepel dus elke keer een stuk uit zijn mond. :o

Van alles al geprobeerd, opnieuw aanleggen, als hij minder moe is voeden.. Noem het maar op hij blijft het doen. Gelukkig heb ik nooit last van kloven maar fijn is anders ook voor hem zelf vanwege het lucht happen.

Dus heeft iemand tips :)?
♥ J & S
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:12:52 #72
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_145577685
Klappie ik hou Madame haar afzethandje altijd vast en dan geef ik er kusjes op en zo, dat vindt ze heel leuk. Offff ik zet hem net anders dat hij zo staat dat ze wel kan duwen, maar zich niet zover af kan zetten dat ze m'n tepel uit elkaar trekt :D

Verder: heul herkenbaar
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_145578176
Dat werkt hier niet KP :') ... want anders gooit ie zn hoofd gewoon naar achter.

Oh oh oh die babys ook :+
♥ J & S
pi_145579438
Duwende babyboks :') Ik haal ook altijd maar d'r hand weg. Soms is het voldoende om die vast te houden, soms moet ik er een grapje mee maken zoals Kim. Alleen mijn baby duwt niet alleen, ze trekt ondertussen ook aan m'n tepel. Dus ik moet ook d'r hoofd nog aandrukken :D
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:50:41 #75
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_145579660
_O-
pi_145579662
De mijne poert steeds zn vinger in mijn neus en oog. Het wordt steeds leuker.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:58:55 #77
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_145580005
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:50 schreef Ticootje het volgende:
De mijne poert steeds zn vinger in mijn neus en oog. Het wordt steeds leuker.
Die ken ik ook ja.

Of je bril van je snoet af trekken. Tien keer. Hi-la-risch B-)
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:11:54 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_145580554
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nou, inmiddels hebben we er 2 regeldagen opzitten en we zitten weer met hetzelfde probleem als na de eerste regeldag. Dwz dat ze 's nachts problemen heeft met het verwerken van de melkhoeveelheid. Na het voeden is alles ok en valt ze lekker in slaap. Als ik haar dan in haar bed wil leggen begint ze meteen weer te hikken en spugen enzo. Ik kolf al de tsr af van te voren maar dat is nu weer niet voldoende. Ik weet nu dat dit wel weer stabiliseert maar pff, ik vind het rot (en heel vermoeiend).
/einde klaagzang :O
Komt dat hikken door overdoses melk?
Ik vind het zielig en tegelijk moet ik er soms wat om lachen, het is dan net zo'n piepbeestje van de hond :@ :') Maar de mijnes is ook zo'n gulzigaard dus. Alleen spugen valt wel mee.

Oh, ik heb ook een vraagje, ze doet hier vaak lang over verzadiging. Als ze komt drinkt ze eerst 10-15 minuten, dan verschoon ik haar, dan komt ze vaak weer voor 10 minuten. Als ik dan denk dat ze in melkcoma ligt en haar weer wegleg, komt ze na tien minuten slapen nòg een keer voor een paar minuten :') Op zich vind ik het prima hoor, maar 's nachts is het echt slopend. Is dat iets normaals?

[ Bericht 14% gewijzigd door SQ op 15-10-2014 20:17:45 ]
disclaimer
pi_145580978
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Komt dat hikken door overdoses melk?
Ik vind het zielig en tegelijk moet ik er soms wat om lachen, het is dan net zo'n piepbeestje van de hond :@ :') Maar de mijnes is ook zo'n gulzigaard dus. Alleen spugen valt wel mee.
Oh, ik heb ook een vraagje, ze doet hier vaak lang over verzadiging. Als ze komt drinkt ze eerst 10-15 minuten, dan verschoon ik haar, dan komt ze vaak weer voor 10 minuten. Als ik dan denk dat ze in melkcoma ligt en haar weer wegleg, komt ze na tien minuten slapen nòg een keer voor een paar minuten :') Op zich vind ik het prima hoor, maar 's nachts is het echt slopend. Is dat iets normaals?
Is het echt honger? Die laatste keer.. wellicht een boertje die nog dwars zit of zuigbehoefte?
♥ J & S
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:51:59 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_145582033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:22 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Is het echt honger? Die laatste keer.. wellicht een boertje die nog dwars zit of zuigbehoefte?
ik kan honger en andere zaken nog niet zo goed onderscheiden :@
Ze drinkt dan wel echt, dus het is geen sabbelen. Misschien wordt het beter als ze over d'r geboortegewicht heen zit :D
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')