Zoals vrij zijn met Kerst.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:28 schreef Tchock het volgende:
Nee grapje, zo pessimistisch ben ik niet over geloof. Zitten ook leuke dingen aan.
Dat eerste natuurlijk. De Grieken geloofden dat er een god bestond die een grote kar had met vuurspuwende paarden er voor en achter op zijn kar lag de zon, en dan bestond de hemel uit een grote doorzichtige bol en daar reed zijn kar dan elke dag overheen. En 's nachts, guess what, kwam er iemand anders met een andere kar met de maan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
Maar was de mens in het algemeen dan vroeger te naïef of zijn we tegenwoordig te realistisch..
Het sociale aspect ervan is ook wel mooi net als mensen die er kracht uit putten als je niet voor jezelf leeft dan maar voor het geloof.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:28 schreef Tchock het volgende:
Nee grapje, zo pessimistisch ben ik niet over geloof. Zitten ook leuke dingen aan.
Van mij mag het zolang we extra vakantiedagen krijgen. Maar gaat zo moeilijk want dan wilt ineens de helft van een bedrijf vrij vragen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:29 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zouden ze moeten verbieden voor atheisten.
Precies. En bidden is ook iets goeds, doelen stellen en rust in je hoofd. Wou dat ik elke avond kon gaan bidden maar voel me dan altijd zo dom.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:30 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Het sociale aspect ervan is ook wel mooi net als mensen die er kracht uit putten als je niet voor jezelf leeft dan maar voor het geloof.
Ergens zou ik wel in die tijd willen leven het leven was veel simpeler ik had dan gewoon als een filosoof op een berg gewoond.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat eerste natuurlijk. De Grieken geloofden dat er een god bestond die een grote kar had met vuurspuwende paarden er voor en achter op zijn kar lag de zon, en dan bestond de hemel uit een grote doorzichtige bol en daar reed zijn kar dan elke dag overheen. En 's nachts, guess what, kwam er iemand anders met een andere kar met de maan.
Het is niet dat we nu realistisch zijn, we weten gewoon veel meer. Bijvoorbeeld dat niet elke mens van Adam en Eva kan zijn afgestamd, dat niet alle dieren op een boot passen, ga zo maar door. Dat kon je onmogelijk bewijzen tweeduizend jaar geleden.
Hoezo, je hoeft niet persee een god te aanbidden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. En bidden is ook iets goeds, doelen stellen en rust in je hoofd. Wou dat ik elke avond kon gaan bidden maar voel me dan altijd zo dom.
Maar wel je helemaal de tering schrikken wat je fout had gedaan als het een keer onweerde en 50% kans dat je kinderen overleden aan een ingescheurde teennagel of zoiets.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ergens zou ik wel in die tijd willen leven het leven was veel simpeler ik had dan gewoon als een filosoof op een berg gewoond.
Ik probeer wel te mediteren soms maar meestal levert dat meer frustratie dan rust op.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:33 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Hoezo, je hoeft niet persee een god te aanbidden.
gewoon rust in hoofd creëren
Ik kan ook niet mediteren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik probeer wel te mediteren soms maar meestal levert dat meer frustratie dan rust op.
Ik ook. En inderdaad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:35 schreef 2Happy4U het volgende:
Vrienden.
Ik ga slapen. Was gezellig deze discussies.
Jezus was een manquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |