Oude? Hmm nee, ik denk het niet. De beste kans zou je ws hebben in de slijterij van de villa market op Sukhumvit naast soi 33.quote:Op maandag 13 oktober 2014 06:03 schreef breaky het volgende:
Tja...Er is dus geen Dutch store hier in Laos. Alles wat Nederlands is in de paar "expat" minimarktjes die je hier hebt zijn koelewijn augurken, remit sauzen en hier en daar wat zoete bols likeurtjes.
Ik ben wel op zoek naar een goede fles oude jenever. Maar daar is echt moeilijk aan te komen. Ik heb in Bangkok verschillende drankwinkels bezocht en kon het niet vinden. Volgens een Nederlander die daar woont is daar ook niet verkrijgbaar.
Okay! Voor de volgende keer Bangkokquote:Op maandag 13 oktober 2014 06:31 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oude? Hmm nee, ik denk het niet. De beste kans zou je ws hebben in de slijterij van de villa market op Sukhumvit naast soi 33.
Ik zit in het ziekenhuis te luisteren naar morning prayer. We waren een beetje vroeg, en dit ziekenhuis slaapt echt nog. In Bangkok was het om 8 uur al een drukte van belang.
Nu maar hopen dat het gips van m'n been mag.
Dus ik neem aan dat de Argentijnen wel een slokje oude lusten?quote:Op maandag 13 oktober 2014 07:30 schreef flipsen het volgende:
In werkelijk iedere supermarkt, maar ook in kleinere kiosco´s te vinden hier:
[ afbeelding ]
En bijna niemand die weet dat Bols Nederlands is, of dat de tekst erop Nederlands is
Niet te krijgen op de vliegvelden?quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:19 schreef breaky het volgende:
[..]
Dus ik neem aan dat de Argentijnen wel een slokje oude lusten?
Ik heb bij de Britten hier een beetje opgeschept dat hun gin maar een slap aftreksel is van echte Hollandse jenever.Nu moet ik alleen het bewijs nog leveren
Maar heb je een naam als "lodewijk" of "stijn" achterwegen gelaten omdat het niet uit te spreken is (even aannemen dat je het mooie namen vindtquote:Op maandag 13 oktober 2014 04:56 schreef rogier21 het volgende:
Ik denk dat ze er in Canada weinig moeite mee zullen ehbben
Daar over gesproken, vrienden van ons hebben hun kind 'thijs' genoemd terwijl ze in het buitenland wonen, dat is natuurlijk niet uit te spreken voor anderen. Ik zou zelf toch ook wel rekening houden met het praktische aspect. De hele dag Taais/Toois/Ties genoemd worden is ook niet allesquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:48 schreef devzero het volgende:
[..]
Maar heb je een naam als "lodewijk" of "stijn" achterwegen gelaten omdat het niet uit te spreken is (even aannemen dat je het mooie namen vindt)
Ja, inderdaad. Hoewel Thijs wel een mooie naam is! Wij roepen voor de grap wel eens namen, met de criteria dat ze in het NL, Duits, en Engels moeten werken. Best lastig!quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:53 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Daar over gesproken, vrienden van ons hebben hun kind 'thijs' genoemd terwijl ze in het buitenland wonen, dat is natuurlijk niet uit te spreken voor anderen. Ik zou zelf toch ook wel rekening houden met het praktische aspect. De hele dag Taais/Toois/Ties genoemd worden is ook niet alles
Klopt, wij hebben het ook al zitten proberen en dan kom je toch vaak op Engelse namen uit, of namen zoals Anna, Sofia etc. die ze in elk land wel hebben.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Hoewel Thijs wel een mooie naam is! Wij roepen voor de grap wel eens namen, met de criteria dat ze in het NL, Duits, en Engels moeten werken. Best lastig!
Mijn ouders hebben het me ook niet makkelijk gemaakt. De eerste keer uitspreken lukt bijna niemand, en nadat ik het dan een paar keer heb voorgedaan wordt het consequent fout uitgesproken.
Ja wat wil je ook als je je kind Jagärtrut noemt...quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Hoewel Thijs wel een mooie naam is! Wij roepen voor de grap wel eens namen, met de criteria dat ze in het NL, Duits, en Engels moeten werken. Best lastig!
Mijn ouders hebben het me ook niet makkelijk gemaakt. De eerste keer uitspreken lukt bijna niemand, en nadat ik het dan een paar keer heb voorgedaan wordt het consequent fout uitgesproken.
Oh zeker weten, al ben ik zelf totaal niet van de Nederlandse namen, ik wilde iets echt Amerikaans, mijn vrouw wilde iets Europees, zij won dus het is Oliver Ethan gewordenquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:48 schreef devzero het volgende:
[..]
Maar heb je een naam als "lodewijk" of "stijn" achterwegen gelaten omdat het niet uit te spreken is (even aannemen dat je het mooie namen vindt)
Tegenwoordig zijn veel namen erg internationaal en is bv sofia geen engelse naam, maar komt erg veel voor (ik ken 1 paar ouders met een sofia). Sophia is wel weer engels (ik ken 2 paar ouders met een sophia). Voor mijn dochter kwamen we met een noord-europese naam die niet zo veel voorkomt in de US, maar wel makkelijk is uit te spreken.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Klopt, wij hebben het ook al zitten proberen en dan kom je toch vaak op Engelse namen uit, of namen zoals Anna, Sofia etc. die ze in elk land wel hebben.
Heb zelf ook niet de makkelijkste naam meegekregen, maar gelukkig kunnen ze 'm hier toevallig goed uitspreken.
ja, dat is ook een stomme beslissing, inderdaad. Neem daar mijn achternaam bij, en het is helemaal lastig.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja wat wil je ook als je je kind Jagärtrut noemt...
Ja, nu je het zegtquote:Op maandag 13 oktober 2014 08:16 schreef breaky het volgende:
Dus het leven begint laat in Dubai in het algemeen?
Had laatst nog iemand hier die dacht dat Heineken Duits is...quote:Op maandag 13 oktober 2014 07:30 schreef flipsen het volgende:
In werkelijk iedere supermarkt, maar ook in kleinere kiosco´s te vinden hier:
[ afbeelding ]
En bijna niemand die weet dat Bols Nederlands is, of dat de tekst erop Nederlands is
Japanners neem ik altijd met een korreltje zout als het op importproducten aankomt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:47 schreef Teslynd het volgende:
Heineken wordt misschien voor Duits versleten door de ei of door de ei & ee's.
Zo hadden wij eens een pakje Edammer thuis waar op stond 'Real German Cheese'.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:50 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Japanners neem ik altijd met een korreltje zout als het op importproducten aankomt.
Had laatst Hollandse stroopwafels in een warenhuis om de hoek gezien en volgens het prijskaartje komt het uit België.... terwijl er letterlijk Hollandse stroopwafels op de verpakking staat
België is toch ook de hoofdstad van de EU?quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:50 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Japanners neem ik altijd met een korreltje zout als het op importproducten aankomt.
Had laatst Hollandse stroopwafels in een warenhuis om de hoek gezien en volgens het prijskaartje komt het uit België.... terwijl er letterlijk Hollandse stroopwafels op de verpakking staat
quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zo hadden wij eens een pakje Edammer thuis waar op stond 'Real German Cheese'.
Dat klopt helaas. Men heeft een omweg moeten bedenken om de produktnaam te beschermen: Edam Holland is het beschermde merk geworden. Moet in NL gemaakt worden, dus niet per se in/rond Edam.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zo hadden wij eens een pakje Edammer thuis waar op stond 'Real German Cheese'.
Ik ben meerdere malen in Zwitserland geweest. Een van die keren wou ik de vertrektijden naar huis opzoeken, maar kon de betreffende internationale treinfolder niet vinden. Het bleek in de folder naar Flandern te staan, was toen mode om zo NL en Be gezamenlijk aan te duiden.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
België is toch ook de hoofdstad van de EU?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sterk staaltje "Hollandse arrogantie" ??
En dan heeft heel Nederland, terecht of onterecht, dat laat ik in het midden, zijn mond vol over "het niet respecteren van cultuur"
[ Bericht 83% gewijzigd door rechtsedirecte op 14-10-2014 00:13:47 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |