quote:With almost all of the 888,246 poppies now in place, the Queen was almost hidden among the sea of ceramic crimson blooms as she toured the Blood Swept Lands and Seas of Red installation at the Tower of London this morning.
Accompanied by the Duke of Edinburgh, himself a former naval officer, Her Majesty looked sombre as she inspected the display which includes one flower for every British or Commonwealth soldier killed during the First World War.
Mooi filmpje inderdaad. Was afgelopen week ook een dergelijk berichtje over Amsterdam Centraal inclusief filmpje, waar een pianist, zangeres en danser een spontaan optreden gevenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:07 schreef EggsTC het volgende:
Deze vond ik toch wel waardig voor dit topic... zit je op je vliegtuig te wachten... staat er toevallig een piano, en dan laat je de hele zaal even zien hoe je met zo'n ding om gaat, O-M-F-G.
quote:Fotograaf Jos Palazn legde woensdag als nooit iemand tevoren de gigantische kloof tussen Europa en Afrika vast. Melilla is Spaans grondgebied aan de kust van Marokko. Bijna dagelijks proberen soms honderden Afrikanen tegelijk, mannen n vrouwen afkomstig uit landen als Nigeria, Gambia en Senegal, via de driedubbele hekken Europa te bereiken. Eenmaal in Melilla proberen de agenten hen direct via een poort in het hek terug te sturen - iets wat volgens het internationale recht verboden is.
Dat overkwam ook deze mannen, aldus fotograaf Palazn. Een enkele golfster op de met EU-subsidie voor achterstandswijken aangelegde baan moest huilen en stopte ermee. De rest speelde door, want 'dit zien we elke dag'.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:50 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Tsar Bomba; de grootste kunstmatige explosie in de menselijke geschiedenis.
Vandaag 53 jaar geleden door de Russen boven Nova Zembla gedropt in 1961.
Bovenstaande foto is van 160 kilometer afstand genomen.
De hitte van de explosie was zo groot dat deze op een afstand van 100 km derdegraads brandwonden had kunnen veroorzaken. De explosie was zichtbaar in Finland en de drukgolf veroorzaakte daar zelfs wat glasschade.
De seismische schok van de explosie ging drie maal rond de aarde.
De paddenstoelwolk die opsteeg bereikte een hoogte van 64 km.
Met een kracht van 50 megaton (equivalent van 50 miljoen TNT) was dit ~2400 keer zo krachtig als Fat Man die de VS op 9 augustus 1945 op Nagasaki lieten vallen en zo'n 3100 keer zo krachtig als Little Boy die op 6 augustus op Hiroshima viel.
Het was tienmaal krachtiger dan alle conventionele wapens gecombineerd uit de Tweede Wereldoorlog.
Om een dergelijke kracht met TNT te behalen heb je een massief blok nodig van zo'n 315 meter hoog; zo hoog als de Eiffeltoren.
Vergelijking met de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 1 december 2014 17:14 schreef eQuaL het volgende:
Korte film over de mogelijke toekomst. Verkenning van ons zonnestelsel
Kijken met (goed) geluid.
Why?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Deze foto kwam ik recentelijk tegen, maakte toch wel indruk op mij terwijl ik normaal heel veel kan hebben. Bevestigde weer eens mijn beeld van hoe slecht de mens is.
[ afbeelding ]
Onschuldig klein kindje paar seconden voordat hij gexecuteerd wordt, gaat nergens om.quote:
Wow, zieke wereld dit.quote:Op woensdag 10 december 2014 19:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Onschuldig klein kindje paar seconden voordat hij gexecuteerd wordt, gaat nergens om.
Die blik ook van hem erbij.
Misschien is het omdat ik zelf vader ben geworden dat het me meer doet, kan natuurlijk ook.
Maar vond die foto's altijd wel indrukwekkend van mensen een paar seconden voor hun dood, of het een jood op zijn knien voor een massagraf is, die bekende van die generaal die een Vietnamees doodschiet of bv deze van een onschuldig kindje die vermoord wordt om dat zijn ouders een ander idee hebben van een luchttovenaar.
Wow in de serie may-august is een foto van een slachtoffer van mh17, die nog met de riem vast zit aan de vliegtuigstoel. Heb nog geen 1x zo'n soort foto gezien. Mega heftig. Ga hem ook niet kopieren hier.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:51 schreef Aether het volgende:
Foto's 2014:
http://www.theatlantic.co(...)anuary-april/100868/
http://www.theatlantic.co(...)s-may-august/100869/
Heb je een bron van dit achtergrondverhaal of vul je dat zelf in?quote:Op woensdag 10 december 2014 19:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Onschuldig klein kindje paar seconden voordat hij gexecuteerd wordt, gaat nergens om.
Die blik ook van hem erbij.
Misschien is het omdat ik zelf vader ben geworden dat het me meer doet, kan natuurlijk ook.
Maar vond die foto's altijd wel indrukwekkend van mensen een paar seconden voor hun dood, of het een jood op zijn knien voor een massagraf is, die bekende van die generaal die een Vietnamees doodschiet of bv deze van een onschuldig kindje die vermoord wordt om dat zijn ouders een ander idee hebben van een luchttovenaar.
http://www.catholic.org/n(...)t/story.php?id=56481quote:Op woensdag 10 december 2014 21:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Heb je een bron van dit achtergrondverhaal of vul je dat zelf in?
Bizar. Geen ander woord voor. Bizar.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
http://www.catholic.org/n(...)t/story.php?id=56481
Bij het onderschrift van de foto.
Maar los daarvan gebeurt het natuurlijk wel volop in oorlog.
Vette foto's! Nu ik die heb gezien gaat het weer kriebelen; ik wil terug naar die stad.quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:58 schreef Iemand91 het volgende:
Vincent Laforet boven Manhattan:
(bron)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 december 2014 12:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Deze foto kwam ik recentelijk tegen, maakte toch wel indruk op mij terwijl ik normaal heel veel kan hebben. Bevestigde weer eens mijn beeld van hoe slecht de mens is.
[ afbeelding ]
Ik vertrek 14 mei voor mijn 2e bezoekquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:16 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Vette foto's! Nu ik die heb gezien gaat het weer kriebelen; ik wil terug naar die stad.
Nice! Waar ga je zoal heen in de avonduren? Wij zijn toen naar Birdland gegaan en de laatste paar avonden helemaal laveloos gezopen in Caf Wah! Man, wat een mooie tijd was dat. Ik ben jaloers!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:03 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ik vertrek 14 mei voor mijn 2e bezoek
Die gele auto kreeg die vleugel tegen zich aanquote:Op woensdag 4 februari 2015 13:01 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
http://en.rocketnews24.co(...)o-a-river-in-taiwan/
Chauffeur heeft het wel overleefd meen ik. Wat een geluk bij een ongeluk.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Die gele auto kreeg die vleugel tegen zich aan![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 december 2014 23:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
http://www.catholic.org/n(...)t/story.php?id=56481
Bij het onderschrift van de foto.
Maar los daarvan gebeurt het natuurlijk wel volop in oorlog.
quote:
Beetje rare afbeelding, maar de foto zlf is vrij bekend; meer info hier.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:55 schreef Burrito het volgende:
Anders post je het verhaal erachter ook even...
Mooi.quote:
ik vind het eigenlijk altijd wel apart, dat de meeste mensen de ramp met de Titanic wel kennen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:09 schreef Iemand91 het volgende:
Morgenvroeg om 03:38 uur Nederlandse tijd is het exact 103 jaar geleden dat de RMS Titanic een ijsberg ramde met ruim 1500 doden als gevolg.
[ afbeelding ]
Deze foto is genomen door de Ierse priester Francis Browne die meevoer op de Titanic van Southampton naar Queenstown, Ierland via Cherbourg, Frankrijk.
Dit is de laatst bekende foto van de Titanic boven water.
Browne heeft meer dan 1000 foto's gemaakt van de Titanic, waaronder foto's gemaakt op het schip zelf tijdens zijn trip.
Die foto's zijn eveneens de allerlaatste foto's die aan boord zijn genomen (en ook de enige bewaard gebleven foto's die aan boord zijn gemaakt op zee) waaronder de enige foto die gemaakt is van de radiokamer.
Ook zijn het de laatste foto's van heel veel passagiers en crew, waaronder de laatste foto van kapitein Edward J. Smith. (bovenaan)
[ afbeelding ]
Aan boord raakte hij bevriend met een rijk koppel die hem een ticket aanbood voor de rest van de reis naar New York, maar hij werd teruggeroepen door zijn meerdere.
Na zijn dood in 1960 werden zijn negatieven vergeten totdat een andere priester deze 25 jaar later - in 1986 - terugvindt.
De London Sunday Times noemde het "the photographic equivalent to the discovery of the Dead Sea Scrolls".
Idd, vergeten ramp. Omdat de oorlog nog niet voorbij was zijn dit eigenlijk oorlogslachtoffers.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:28 schreef kawa4 het volgende:
[..]
ik vind het eigenlijk altijd wel apart, dat de meeste mensen de ramp met de Titanic wel kennen.
met "maar"1500 slachtoffers
maar de scheepsramp met de Wilhelm_Gustloff
weet bijna niemand iets van, terwijl dat toch echt de grootste scheepsramp ooit is.
met 9000 slachtoffers
[ afbeelding ]
Ja dit, idd.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:48 schreef Vriezzer het volgende:
Zo ongelofelijk bizar. Je ziet het verschil niet tussen een echte warzone en deze rampplek.
Kan het me nog herinneren als de dag van gisteren. vreselijke dag en periode. Foto's brengen dat hele gevoel weer terug. Brrr.quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:35 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag 15 jaar geleden; Vuurwerkramp in Enschede.
Hieronder het complex van S.E. Fireworks.
Het gaat om de schuingeplaatste 'garageboxen' en de containers die eronder naast elkaar staan.
In die containers vond de eerste grote explosie plaats wanneer die hele rij grijze MAVO-boxen explodeert met het equivalent van zo'n 800 kg. TNT en er een vuurbal van zo'n 85 meter diameter ontstaat.
Door de kracht van de explosie van de MAVO-boxen worden naar alle waarschijnlijkheid de deuren van de bunkers van de centrale bewaarplaats naar binnen gedrukt.
In deze centrale bunker bevindt zich op dat moment zo'n 177 ton vuurwerk.
Ongeveer 66 seconden na de explosie van deze MAVO-boxen explodeert om 15:35:46 uur de gehele centrale bunker waarbij ook de overige containers exploderen.
Op moment van posten van dit bericht exact 15 jaar geleden.
[ afbeelding ]
Om 15:03 uur komt bij de meldkamer de eerste melding binnen van een buitenbrand op het terrein van S.E. Fireworks.
Slechts een half uur later vindt daar de grote explosie plaats met een equivalent van 4 5 ton TNT die alles verwoest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
S.E. Fireworks bevond zich in de open krater rechtsmidden:
[ afbeelding ]
Door de explosies wordt een gebied van 42 hectare groot verwoest.
450 woningen worden verwoest, 1500 raken beschadigd.
De grootste explosie en de rookkolom die hierna ontstond was in een cirkel van 60-70 kilometer te horen en te zien (Emmen, Zwolle, Deventer, Apeldoorn).
Er vallen 947 gewonden, 22 mensen komen om het leven waaronder 4 brandweermannen.
Enkele maanden later overlijdt een van de gewonden alsnog.
Van 3 dodelijke slachtoffers wordt niets teruggevonden.
quote:De vulkaan is vooral bekend vanwege de grote uitbarsting op 18 mei 1980, de eerste sinds 123 jaar. Dit was de meest dodelijke en verwoestende vulkaanuitbarsting in de geschiedenis van de Verenigde Staten. Bij de uitbarsting kwamen 57 personen om het leven en raakten 200 huizen, 47 bruggen, 24 km spoorweg en 300 km weg vernield. De uitbarsting werd voorafgegaan door een beving van 5,1 op de schaal van Richter waarbij de top van Mount Saint Helens instortte en de berg 400 meter lager werd.
De hoeveelheid energie die vrijkwam bij de grote uitbarsting van 1980 was vergelijkbaar met honderdvijftigmaal de kracht van de atoombom op Hiroshima. Voordat de eigenlijke eruptie plaatsvond steeg een enorme pliniaanse wolk uit de kratermond. De uitbarsting kreeg als explosiviteit een VEI van 5.
Een grote pyroclastische wolk (gloedwolk), met een temperatuur van rond de 500 graden Celsius, verwoestte alles op zijn weg naar beneden. Er ontstond een flinke krater (caldera). Tot in de wijde omtrek werden de bomen platgegooid en de omgeving werd "gezandstraald" over een oppervlak van ca. 600 km. Onbeschermde personen die door deze pyroclastische stroom werden overvallen werden binnen enkele tellen levend gekookt. Als de vulkaan niet in een zeer dunbevolkt gebied was gelegen had het aantal slachtoffers vele malen hoger kunnen zijn. De vulkaan was al lang niet meer actief geweest, sinds zijn 'ontdekking' in de 18e eeuw noteerde men enkel wat kleinere uitbarstingen.
Onderstaande foto is 13 uur voor zijn dood gemaakt.quote:In de maanden voor de uitbarsting werd de berg al in de gaten gehouden door de United States Geological Survey (USGS) en werden er mensen geevacuerd. Op de ochtend van 18 mei 1980 rapporteerde David A. Johnston, een vulkanoloog bij de USGS, als eerste dat de uitbarsting was begonnen. Enkele tientallen seconden later werd hij op zijn veilig geachte observatiepost op 10 km (!) afstand gedood door de pyroclastische wolk.
Na New York (en ook Los Angeles, Las Vegas en meer) heeft hij nu ook een rondje boven Londen gemaakt:quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:58 schreef Iemand91 het volgende:
Vincent Laforet boven Manhattan:
(bron)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie foto's, man!quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Even wat leukere, indrukwekkende foto's deze keer...
[..]
Na New York (en ook Los Angeles, Las Vegas en meer) heeft hij nu ook een rondje boven Londen gemaakt:
Ondertussen is hij ook al boven Barcelona, Berlijn en Parijs geweest; die foto's zullen vast snel volgen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:HALTERN AM SEE - Een lange stoet witte lijkwagens reed woensdag de snelweg van het Duitse Dsseldorf naar het plaatsje Haltern am See in het noorden van het Ruhrgebied. De lijkwagens vervoerden de resten van zestien slachtoffers van de crash met de Airbus A320 van Germanwings op 24 maart.
Waarschijnlijk gaat het om de resten van vijftien scholieren en een lerares die met veertien witte en twee zwarte lijkwagens werden vervoerd. Hoeveel kisten uiteindelijk bij het uitvaartcentrum worden uitgeladen was niet duidelijk. Sommige families hebben liever een besloten afscheid. Niet alle slachtoffer kwamen uit Haltern.
De stoet witte lijkwagens doet sterk denken aan het eerbetoon dat slachtoffers van de crash met vlucht MH17 in Nederland kregen.
Foto doet het niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:03 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Agent leidt kind af van het gruwelijke ongeluk waarin papa is dood gegaan.
De foto is hier te vinden.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:10 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Foto doet het niet.
Misschien maar beter ook, als ik jouw tekst zo zie.
Zet 'm maar in een spoiler als je wilt.
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:03 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Agent leidt kind af van het gruwelijke ongeluk waarin papa is dood gegaan.
Hij zit gewoon in een spiegel te loeren. Ja, fail.quote:Op zondag 19 juli 2015 13:54 schreef EggsTC het volgende:
https://www.facebook.com/100009289487221/videos/1421083041544665/
Al kijkt hij naar de tv.. synchroon uitvoeren is niet makkelijk lol.quote:Op zondag 19 juli 2015 13:57 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hij zit gewoon in een spiegel te loeren. Ja, fail.
Als je dat 1000x doet, dan lukt het wel.quote:Op zondag 19 juli 2015 13:58 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Al kijkt hij naar de tv.. synchroon uitvoeren is niet makkelijk lol.
Einde van de Concorde terwijl de Concorde er niet eens schuldig aan was.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:18 schreef Iemand91 het volgende:
Op 1.5 uur na precies 15 jaar geleden; de crash van Air France vlucht 4590.
De eerste foto is gemaakt door een Japanse zakenman die in een 747 zat die op een taxibaan reed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijft onbegrijpelijk dat 1 ongeluk gelijk het einde betekende van dit vliegtuig.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:03 schreef Beavis het volgende:
[..]
Einde van de Concorde terwijl de Concorde er niet eens schuldig aan was.
Doodzonde van zo'n mooi vliegtuig.
Ze hebben nog een drie jaar gevlogen:quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Blijft onbegrijpelijk dat 1 ongeluk gelijk het einde betekende van dit vliegtuig.
Probleem was met name dat het ding simpelweg te duur was om te laten vliegen. BA en AF maakten er beide verlies op dacht ik. Kortom, leuk prestige project. Maar niet meer dan dat helaas.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Blijft onbegrijpelijk dat 1 ongeluk gelijk het einde betekende van dit vliegtuig.
onbegrijpelijk omdat dat dus niet waar is: de concorde draaide al jaren verlies omdat men het gewone vliegverkeer prima vond en men niet meer het premium bedrag neer wilde tellen voor deze iets snellere vlucht.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Blijft onbegrijpelijk dat 1 ongeluk gelijk het einde betekende van dit vliegtuig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |