Met mij gaat het prima, bedankt. Na een eerdere woninginbraak en poging tot inbraak in mijn eigen woning* schrik ik niet zo snel meer. En ik ben ook een stuk meer op m'n hoede. Laatst belde iemand rond 21:30 uur bij mij aan; vergeet het maar dat ik opendoe. Mensen die mij dringend nodig hebben of die willen weten of thuis ben, hebben mijn mobiele nummer wel.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gaat het een beetje met je Elfje ?
Nja laten we hopen dat deze jongens gepakt worden en gelukkig was het niet bij jouquote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Met mij gaat het prima, bedankt. Na een eerdere woninginbraak en poging tot inbraak in mijn eigen woning* schrik ik niet zo snel meer. En ik ben ook een stuk meer op m'n hoede. Laatst belde iemand rond 21:30 uur bij mij aan; vergeet het maar dat ik opendoe. Mensen die mij dringend nodig hebben of die willen weten of thuis ben, hebben mijn mobiele nummer wel.
Een gewapende overval is wel weer van een andere orde dan "slechts" een inbraak als je niet thuis bent. Het zal je maar overkomen. Het zijn daden die een enorme impact hebben op slachtoffers; high impact crimes, noemen ze dat.
Maar het boeit niet hoor. Ook nu zal er geen oog zijn voor slachtoffers, ook nu zullen de daders weer wegkomen met een belachelijk laag strafje. Zo gaat het namelijk altijd in dit soort zaken. Zo'n strafje waarbij alles draait om het leventje van de dader, dat zo snel mogelijk weer ongestoord verder moet kunnen gaan. Het moet gek lopen, wil die 16-jarige snotaap niet opnieuw bij dit soort overvallen zijn betrokken, nog voordat hij volwassen is.
* NB: Ik heb hiermee niet gezegd dat deze feiten zijn gepleegd door Marokkanen of anderen met allochtone achtergrond.
Een inbreker belt normaal gesproken niet aan.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Met mij gaat het prima, bedankt. Na een eerdere woninginbraak en poging tot inbraak in mijn eigen woning* schrik ik niet zo snel meer. En ik ben ook een stuk meer op m'n hoede. Laatst belde iemand rond 21:30 uur bij mij aan; vergeet het maar dat ik opendoe. Mensen die mij dringend nodig hebben of die willen weten of thuis ben, hebben mijn mobiele nummer wel.
Volgens mij wel . Om te kijken of er mensen thuis zijn. Niet altijd natuurlijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een inbreker belt normaal gesproken niet aan.
Terwijl minder dan 1 op 20 inwoners een Marokkaan is. Best een forse oververtegenwoordiging, zou ik zeggen. Dat hangt natuurlijk allemaal samen met het sociaaleconomische verschil en zo, de oorzaken daarvan, daar gaat het om.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:06 schreef Re het volgende:
dus 1 op de 3 aanhoudingen is een marokkaan als ik de tabel hierboven interpreteer
Aanbellen en mes tegen je keel gebeurt tegenwoordig wel vaker hoor.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een woningovervaller vaak wel.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lichtgetinte daders, met allochtone achtergrond. Dit heeft betrekking op de genoemde overval van gisteren.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat bedoel je dan met cultuurverrijkers ?
Dat beweerde ik dan ook niet. Bij een gewapende woningoverval wordt doorgaans wél aangebeld. Mensen doen de deur open en dan is het bingo.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een inbreker belt normaal gesproken niet aan.![]()
Sorry, wist niet dat het sarcasme was. Maar er zijn helaas genoeg mensen die serieus zeggen wat ik net van je heb gequote.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hopelijk ben je bekend met het fenomeen sarcasme....
Op kruipafstand van mijn woning is gisterenavond - ik was gelukkig niet thuis - een gewapende overval gepleegd door drie jonge cultuurverrijkers; de jongste is pas 16. Maar het is verder "geen probleem" hoor.
Ik heb er wel eens van gehoord maar ik dacht dat dat nog een grote uitzondering is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Aanbellen en mes tegen je keel gebeurt tegenwoordig wel vaker hoor.
Klopt. En zolang die mensen maar lang genoeg luidkeels hetzelfde zwakzinnige riedeltje blijven afsteken, worden problemen onvoldoende onderkend en opgelost.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:05 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Sorry, wist niet dat het sarcasme was. Maar er zijn helaas genoeg mensen die serieus zeggen wat ik net van je heb gequote.
Als ik niemand verwacht kijk ik wel even naar wie er staat, ik heb ook geen zin om lastig gevallen te worden door collectanten en verkopers. Als ik iets wil geven dan zoek ik zelf wel een doel uit, ze hoeven het me niet aan te smeren.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:19 schreef Hathor het volgende:
Aangezien het 9 van de 10 keer collectanten zijn die aan de bel trekken, maak ik sowieso nooit open, tenzij ik iemand verwacht. Zonde van de tijd en moeite.
Nah, ik wil niet eens weten wie er aan de deur staat, zodat ik ook niet in de verleiding kan komen open te maken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als ik niemand verwacht kijk ik wel even naar wie er staat, ik heb ook geen zin om lastig gevallen te worden door collectanten en verkopers. Als ik iets wil geven dan zoek ik zelf wel een doel uit, ze hoeven het me niet aan te smeren.
ja dat er een flink te grote oververtegenwoordiging is dat was wel duidelijk, maar 1 op de 3 aanhoudingen (zeg overtredingen) is van marokkanse afkomst, ik neem aan dat dat representatief is in het programmaquote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Terwijl minder dan 1 op 20 inwoners een Marokkaan is. Best een forse oververtegenwoordiging, zou ik zeggen. Dat hangt natuurlijk allemaal samen met het sociaaleconomische verschil en zo, de oorzaken daarvan, daar gaat het om.
Relatief ja.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:14 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je vraagt eerst of ik wel tabellen kan lezen en daarna bevestig je wat ik zeg. Namelijk dat een halvering van de criminaliteit van autochtone jongeren van 16/17 jaar... in 5 jaar... in crisistijd mij gewoon enorm onwaarschijnlijk lijkt. Bij zulke extreme veranderingen moeten wel andere factoren meespelen.
Dat klopt, maar kennelijk werkt het beter als de media gaan censureren? Aldus links.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:38 schreef WhateverWhatever het volgende:
Als Marokkanen nou minder criminelen handelingen zouden uitvoeren komen zij toch sowieso minder in beeld?
Oftewel struisvogelpolitiek, kop in het zand...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt, maar kennelijk werkt het beter als de media gaan censureren? Aldus links.
Het gevolg van deze domme censuur is dat mensen er juist meer naar gaan kijken. Dat zie je wel aan deze draad. Censuur werkt niet in een land waarin de staat onvoldoende (voor dat doeleinde) controle over de media heeft. De vele bezuinigingen op de PO - mede als straf voor het uiten van kritiek op de kabinetten Balkenende - hebben de PO een toontje lager doen zingen maar daarmee heb je nog niet voldoende controle over de media om censuur toe te kunnen passen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt, maar kennelijk werkt het beter als de media gaan censureren? Aldus links.
Je zou het met Turken kunnen vergelijken: zelfde sociaal-economische positie (min of meer), allebei een cultuurverschil. Toch scoren Marokkanen slechter dan Turken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Terwijl minder dan 1 op 20 inwoners een Marokkaan is. Best een forse oververtegenwoordiging, zou ik zeggen. Dat hangt natuurlijk allemaal samen met het sociaaleconomische verschil en zo, de oorzaken daarvan, daar gaat het om.
Ik denk dat er inderdaad nog een factor meespeelt die weliswaar minder een probleem zou zijn als de SEP beter zou zijn. Marokkaanse vaders voeden graag met een harde hand op terwijl wij in Nederland best wel soft zijn. Als gevolg hiervan krijgen die Marokkaanse kindjes dat machogedrag (dat denken ze althans van hun eigen gedragquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je zou het met Turken kunnen vergelijken: zelfde sociaal-economische positie (min of meer), allebei een cultuurverschil. Toch scoren Marokkanen slechter dan Turken
Hoe moeilijk moet het zijn je kinderen op te voeden?
Je zou ook kunnen "verplichten" dat je je kindjes binnenshuis houdt en hen meehelpt met huiswerk en thuis spelletjes voor hen verzint. Als het kind niet buiten is kan het ook geen rotzooi trappen natuurlijk. We leven hier in een koud land dus waarom zou je de hele dag buiten moeten zijn?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat er inderdaad nog een factor meespeelt die weliswaar minder een probleem zou zijn als de SEP beter zou zijn. Marokkaanse vaders voeden graag met een harde hand op terwijl wij in Nederland best wel soft zijn. Als gevolg hiervan krijgen die Marokkaanse kindjes dat machogedrag (dat denken ze althans van hun eigen gedrag) en gaan ze buiten hun thuis alles uitvreten waarvoor ze thuis een pak slaag krijgen. Het helpt natuurlijk ook niet dat Nederlandse bedrijven de meest kansarme mensen uit Marokko hebben geplukt maar dat geldt net zo goed voor de Turken.
Alle respect natuurlijk voor de vele Marokkanen die zich wel normaal gedragen, die moeten zich vooral niet aangevallen voelen doordat we het over de rotte appels hebben.
Die komen er mee wegquote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De afname (2012 vs 2007) van autochtonen is zelfs nog hoger dan dat van Marokkanen.
Ik ben ook wel benieuwd naar de cijfers van Chinezen en Indonesiers eigenlijk. Waarom staan die er niet bij?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |