Spijker-kop.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iets met kikkers en pannen met water

Tja, als je het al meekrijgt. De berichtgeving over bv de Oekraïne is zo ongelofelijk eenzijdigquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Helaas moet ik zeggen dat ik niet verrast ben.
Hoe opener de samenleving dankzij de media hoe meer de overheid probeert om de samenleving minder open te maken. Overheden hebben moeite met het feit dat dankzij het internet snel informatie openbaar wordt en 'gewone' mensen iets wereldkundig kunnen maken. Controle en zo.

Als je alleen de Nederlandse berichtgeving volgt wel, gelukkig kan je je pluriform laten voorlichten als je ervoor kiest. Beter nog, je kan je laten voorlichten door andere mensen die zich zo pluriform mogelijk hebben laten voorlichten. Het wordt steeds meer de kunst om deskundige en objectieve mensen te herkennen en hen als startpunt te gebruiken.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, als je het al meekrijgt. De berichtgeving over bv de Oekraïne is zo ongelofelijk eenzijdig

Na, bv de Duitse pers doet dat echt niet veel beter helaas, Britse is ook niet meer wat het wasquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je alleen de Nederlandse berichtgeving volgt wel, gelukkig kan je je pluriform laten voorlichten als je ervoor kiest. Beter nog, je kan je laten voorlichten door andere mensen die zich zo pluriform mogelijk hebben laten voorlichten. Het wordt steeds meer de kunst om deskundige en objectieve mensen te herkennen en hen als startpunt te gebruiken.

Ja, maar als je de Russische pers met de 'westerse' pers combineert en er zijn dan ook nog Oekraïners die duiding geven en die de berichtgeving uit eigen land combineren met dit alles dan kom je toch nog wel redelijk te weten hoe de vork in de steel zit. Als ik iets over Oekraïne wil weten dan spreek ik Oekraïners en Russen die het nieuws volgen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Na, bv de Duitse pers doet dat echt niet veel beter helaas, Britse is ook niet meer wat het was

Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic. Helaas stond er een tikfout in je bericht. Je bedoelde niet pagina 115, maar pagina 125. Geeft niet hoor, overkomt de besten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)ugdcriminaliteit.pdf
Pagina 115

De afname (2012 vs 2007) van autochtonen is zelfs nog hoger dan dat van Marokkanen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic. Helaas stond er een tikfout in je bericht. Je bedoelde niet pagina 115, maar pagina 125. Geeft niet hoor, overkomt de besten.
Bijgaand even een screenshot van de tabel bovenaan die pagina.
[ afbeelding ]

Die hebben een betere lobby bij de NPOquote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De afname (2012 vs 2007) van autochtonen is zelfs nog hoger dan dat van Marokkanen.
Ik ben ook wel benieuwd naar de cijfers van Chinezen en Indonesiers eigenlijk. Waarom staan die er niet bij?

Hehe.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die hebben een betere lobby bij de NPO

In beide leeftijdscategorieën spannen Marokkanen de kroon en is de afname het minst (index respectievelijk 71 en 84).quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De afname (2012 vs 2007) van autochtonen is zelfs nog hoger dan dat van Marokkanen.
Ik ben ook wel benieuwd naar de cijfers van Chinezen en Indonesiers eigenlijk. Waarom staan die er niet bij?

Je begint het te leren.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In beide leeftijdscategorieën spannen Marokkanen de kroon en is de afname het minst (index respectievelijk 71 en 84).
Maar let wel: dit ligt niet aan de Marokkanen zelf. Dit ligt allemaal aan mensen die dit soort tabellen zien en daar problemen uit afleiden - en nog erger dan dat - als zodanig benoemen. Dat zijn de ware racisten en haatzaaiers, waardoor Marokkaanse jongeren geen andere keuze hebben dan een criminele carrière. Of zoiets.

Ik denk niet dat politie en justitie meer gefocust is op Marokkaanse jeugd.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:28 schreef MouzurX het volgende:
In 5 jaar is de index voor autochtonen van 100 (basis) naar 55 gegaan>?
Ben ik de enige die totaal niet gelooft dat de jeugd in 5 jaar ineens zo veel minder crimineel is geworden?
Oftewel er worden gewoon minder mensen opgepakt.
En je zou daarbij ook een stelling neerleggen dat de focus op Marokkaanse jeugd(terecht daar niet van) er toe heeft geleidt dat die nog steeds heel vaak worden opgepakt, en de andere bevolkingsgroepen niet.

De criminaliteit is gedaald en de pakkans is gestegen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:28 schreef MouzurX het volgende:
Ben ik de enige die totaal niet gelooft dat de jeugd in 5 jaar ineens zo veel minder crimineel is geworden?
En je zou daarbij ook een stelling neerleggen dat de focus op Marokkaanse jeugd(terecht daar niet van) er toe heeft geleidt dat die nog steeds heel vaak worden opgepakt, en de andere bevolkingsgroepen niet.

Kun jij wel tabellen lezenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:28 schreef MouzurX het volgende:

Het begin van de Sharia, geen kritiek op het regimequote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Zweden willen ze zelfs zo'n wet in gaan voeren.

quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:25 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Het begin van de Sharia, geen kritiek op het regime

Die afname kan ook komen doordat de politie (nog) wat minder goed is gaan werken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]

quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
dit ligt niet aan de Marokkanen zelf. Dit ligt allemaal aan mensen die dit soort tabellen zien en daar problemen uit afleiden - en nog erger dan dat - als zodanig benoemen. Dat zijn de ware racisten en haatzaaiers.

Je vraagt eerst of ik wel tabellen kan lezen en daarna bevestig je wat ik zeg. Namelijk dat een halvering van de criminaliteit van autochtone jongeren van 16/17 jaar... in 5 jaar... in crisistijd mij gewoon enorm onwaarschijnlijk lijkt. Bij zulke extreme veranderingen moeten wel andere factoren meespelen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kun jij wel tabellen lezen.
Het is per 1000 opgepakten en dan zie je idd dat de hoeveelheid autochtonen gehalveerd is.

Hopelijk ben je bekend met het fenomeen sarcasme....quote:

Gaat het een beetje met je Elfje ?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hopelijk ben je bekend met het fenomeen sarcasme....
Op kruipafstand van mijn woning is gisterenavond - ik was gelukkig niet thuis - een gewapende overval gepleegd door drie jonge cultuurverrijkers; de jongste is pas 16. Maar het is verder "geen probleem" hoor.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |