twitter:tomvandeweghe twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 16:19:46Vaststelling 1: in een land geplaagd door obesitas vormt een zwaarlijvige presidentskandidaat zoals governeur Chris Christie een probleem. reageer retweet
De poppen aan het dansen, minister ontstemd, de discussie is geopend:twitter:tomvandeweghe twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 16:20:07Vaststelling 2: België krijgt minister v volksgezondheid die obees is. Kritiek wordt afgedaan als flauwekul, maar wat met geloofwaardigheid? reageer retweet
Bron: http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20141011_01315875quote:‘Minister van Volksgezondheid met obesitas is niet geloofwaardig’
VRT-correspondent Tom Van de Weghe haalt op twitter snoeihard uit naar Open VLD-boegbeeld Maggie De Block. ‘België krijgt een Minister van Volksgezondheid die obees is. Kritiek wordt afgedaan als flauwekul, maar wat met haar geloofwaardigheid?’
Even later nuanceerde Van de Weghe: ‘Voor alle duidelijkheid: ik velde geen oordeel, maar stelde enkel een journalistieke vraag die blijkbaar gevoelig ligt en zeker ook in het buitenland leeft. In de Verenigde Staten is dit gewoon not done.’
‘Maggie-het-blokske’, zoals ze al smalend wordt genoemd, liet eerder al weten dat ze niet opgezet is met dergelijke commentaar. ‘Ik vind al die opmerkingen nogal flauw. Ik reken zelf nooit mensen af op hun uiterlijk, wel op hun inhoud. Mijn collega’s spreken niet over mijn gewicht, maar complimenteren me met mijn dossierkennis.’
Een vraag die vaak terugkomt op de socialenetwerksites is of De Block als huisarts niet het goede voorbeeld moet geven. ‘Een huisarts is ook maar een mens van vlees en bloed’, zegt ze. ‘Mijn patiënten trekken zich niets aan van mijn maten, zij komen vooral voor mijn goede zorgen.’
Raken doet het haar niet. ‘Ik ben gelukkig niet gevoelig voor kritiek op mijn uiterlijk. Wel vind ik het nogal typisch dat een vrouw direct op haar uiterlijk wordt afgerekend. Dat is bij topmannen toch minder. Jean-Luc Dehaene zat toch ook goed in het vlees? Maar over zijn gewicht maakte men geen opmerkingen. Nee, men omschrijft hem als ‘bekwame leider’ en ‘werkpaard’.’
twitter:tomvandeweghe twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 18:14:04Blijkbaar veroorzaakte de analogie die ik maakte met VS ongewild opschudding. Ik stelde journalistieke vraag die blijkbaar gevoelig ligt. reageer retweet
Benieuwd wat NWS hiervan vindt. Kan deze corpulente dame geloofwaardig functioneren als minister van Volksgezondheid?twitter:tomvandeweghe twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 18:48:14Voor alle duidelijkheid: ik velde geen oordeel, stelde enkel journalistieke vraag die zeker ook in het buitenland leeft. In VS bv not done. reageer retweet
Ze is Edith Schippers en Lodewijk Asscher in één....quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:49 schreef Wombcat het volgende:
Het is natuurlijk een zware functie, daar moet je een gewichtig persoon voor hebben.
Een minister van Volksgezondheid met zo veel inhoud is niet geloofwaardig.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:44 schreef Elfletterig het volgende:
Ik reken zelf nooit mensen af op hun uiterlijk, wel op hun inhoud.
Zoals je het nu citeert, is het net alsof dat mijn statement isquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een minister van Volksgezondheid met zo veel inhoud is niet geloofwaardig.
Ja dat zag ik. Maar eigenlijk vond ik het wel leuk zo, dus ik heb het maar zo gelaten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zoals je het nu citeert, is het net alsof dat mijn statement is
Mooi is datquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja dat zag ik. Maar eigenlijk vond ik het wel leuk zo, dus ik heb het maar zo gelaten.
Onbeschoft en incompetent in één dus?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze is Edith Schippers en Lodewijk Asscher in één....
Wat dat betreft heeft ze met 25 jaar ervaring als huisarts meer kwalificaties dan veel beroepsbestuurders.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Het gaat over het vormgeven van goed beleid, zie niet in wat haar gewicht er toe doet. Een goed paard is nog geen goede ruiter. Een voetbaltrainer hoeft zelf geen goede voetballer geweest te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dit kan idd een probleem vormen. Ik ken veel vrouwen met overgewicht die hun eigen overgewicht rationaliseren, vooral met dingen als ''echte vrouwen hebben billen en een buik'' of ''dun zijn is ongezond'' .e.d.quote:
Zeker maar zoals ik het begrijp gaat het om de representativiteit van haar functiequote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat dat betreft heeft ze met 25 jaar ervaring als huisarts meer kwalificaties dan veel beroepsbestuurders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |