idd, dan maar niet hardcore. Het ligt niet aan mijn techniekquote:
Doe het zelf liever niet. Dan ben ik niet 1 met de kettlebell. Bouw nu wat geleidelijker op.quote:
Heb ze zelf ook nog niet nodig gehad. Wel eens een laag gewicht snatch-test gedaan waar (volgens mij) rond de 500 snatches in zaten en WODs met 150 kb-swings.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:44 schreef Klokov het volgende:
[..]
Doe het zelf liever niet. Dan ben ik niet 1 met de kettlebell. Bouw nu wat geleidelijker op.
500, is wel erg veel. Ik zou bijvoorbeeld voor mijn snatch test 74 herhalingen moeten halen met 24kg.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:17 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Heb ze zelf ook nog niet nodig gehad. Wel eens een laag gewicht snatch-test gedaan waar (volgens mij) rond de 500 snatches in zaten en WODs met 150 kb-swings.
Ik heb altijd meer last van rauwe handen met een bar dan met een KB.
Ik weet niet precies welke proef het was, russisch dacht ik, eerste 6 minuten zoeken naar maximale herhaling per minuut en vervolgens om en om 30seconden de helft van max. reps zien te halen als ik mij het goed herinner.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:19 schreef Klokov het volgende:
[..]
500, is wel erg veel. Ik zou bijvoorbeeld voor mijn snatch test 74 herhalingen moeten halen met 24kg.
Ja en nee, dat hangt van je ambitie af. Beetje fitnessen op toestellen kun je er ruimschoots mee vervangen maar mensen die wat serieuzer bezig zijn kunnen beter een combinatie van beiden gebruiken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:57 schreef hierissieweer het volgende:
Kan de kettlebell de normale krachttraining in de sportschool vervangen?
(Deels) een kwestie van techniek, vraag je instructeur even of die op je grip kan letten.quote:Op donderdag 10 maart 2016 18:52 schreef Faeroer het volgende:
Setjes gebouwd met deadlift tot 1x6x140kg en 3x5x110kg (offtopic maar goed) en toen teveel oefeningen met kettlebells gedaan om op te noemen. Ging helemaal kapotdood na get-ups (of zoiets) waarvan je vanaf de vloer omhoog moet komen terwijl je een kettlebell vasthoudt. BPM gemiddelde van 148.
Ga het zeker vaker doen. Partner is ook helemaal om.
Nu even m'n handen een weekje de tijd geven want het deed toch wel aardig schuren af en toe.
Ha! Ik snatch met 16.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 13:18 schreef Rauw. het volgende:
1 verkeerde snatch met 20kg afgelopen zaterdag -> blauwe beurse plek ;')
De KB straft je technische tekortkomingen genadeloos af.
ligt voor mij voornamelijk aan het aantal herhalingen wat ik moet doen. dit waren 4x20, 10 per arm. met sets van Pushups tussendoorquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |