Een smoothie van rauw ei, ongekookte knakworst en mayonaise?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:54 schreef Slaap_Zak het volgende:
Misselijkmakend???
Man
Ik wilde mijn recept van knakworsttartaar nog delen, maar als het zo moet
Dat is gewoon genieten man, kun je een hele dag mee doorkomen als ontbijtquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een smoothie van rauw ei, ongekookte knakworst en mayonaise?
Niet zelf je groenten snijdenquote:in een keukenmachine om het geheel grof te snijden.
Knakworst ijs is een ander recept, die heb ik ook nog, zowel knakworstroomijs als gewoon lekkere knakworst ijslollys, lekker bij warm weerquote:
post nog meer receptenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:22 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Knakworst ijs is een ander recept, die heb ik ook nog, zowel knakworstroomijs als gewoon lekkere knakworst ijslollys, lekker bij warm weer
Ik wilde het toegankelijk houden voor mensen die normaliter met Knorr zakjes kokenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:12 schreef Pixxie. het volgende:
Tevens:
[..]
Niet zelf je groenten snijden
Amateur
hahahahquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:50 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Ik wilde het toegankelijk houden voor mensen die normaliter met Knorr zakjes koken
Dank je wel!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:55 schreef Slaap_Zak het volgende:
Knakworst kwarktaart
ingrediënten:
- 1 blik knakworst
- 250 ml slagroom
- 500 gr kwark
- 1 blik corned beef
- 1 pak bastognekoeken
- 100 gr boter
Verkruimel de bastognekoeken en verwarm de boter in een steelpan
meng de koekkruimels met de boter en verdeel het in een dunne laag in een springvorm (doe over de bodem een laag bakpapier voor je de springvorm sluit, dat is makkelijker.
Doe de slagroom in een kom en mix deze tot ze vrij stijf is en spatel hier de kwark doorheen, voorzichtig!
Snijd de knakworsten klein en doe hetzelfde met de cornedbeef en spatel dit door het kwark slagroom mengsel.
Breng dit op de koekbodem en laat het minstens 3 uur opstijven in de koelkast
Dit ga ik serieus een keertje proberenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:55 schreef Slaap_Zak het volgende:
Knakworst kwarktaart
ingrediënten:
- 1 blik knakworst
- 250 ml slagroom
- 500 gr kwark
- 1 blik corned beef
- 1 pak bastognekoeken
- 100 gr boter
Verkruimel de bastognekoeken en verwarm de boter in een steelpan
meng de koekkruimels met de boter en verdeel het in een dunne laag in een springvorm (doe over de bodem een laag bakpapier voor je de springvorm sluit, dat is makkelijker.
Doe de slagroom in een kom en mix deze tot ze vrij stijf is en spatel hier de kwark doorheen, voorzichtig!
Snijd de knakworsten klein en doe hetzelfde met de cornedbeef en spatel dit door het kwark slagroom mengsel.
Breng dit op de koekbodem en laat het minstens 3 uur opstijven in de koelkast
Als je het feestelijk wil maken neem je een extra blik knakworsten en prik je de worsten als kaarsjes in de taart, dat staat echt heel mooiquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:00 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dank je wel!
Ik ga gelijk aan de slag.
Ik duik even de voorraadkast in, ik heb volgens mij wel een extra blik, dank voor deze tip!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:02 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Als je het feestelijk wil maken neem je een extra blik knakworsten en prik je de worsten als kaarsjes in de taart, dat staat echt heel mooi
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:31 schreef Slaap_Zak het volgende:
Knakworstijslollys
...
De volgende dag heb je een ware tractatie voor de kids
Niet meer dan terecht, je zou mijn knakworst chocolademousse moeten proeven, hemelsquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:03 schreef Enchanter het volgende:
Zal me niks verbazen als dit allemaal morgen bij de Librije op de menukaart staat
Hallo Slaap_Zak, we hebben een probleem. Voor dit recept zijn 10 knakworsten nodig, maar wij kopen altijd blikken van 8. Hoe moeten we dit oplossen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:42 schreef Slaap_Zak het volgende:
Knakworsttartaar
Ingrediënten:
1 blik knakworst
1 ei
1 zakje ossenstaartsoep (knorr)
Neem vijf knakworsten uit het blik en doe deze in de blender, zeef de ossenstaartsoep zodat alleen het poeder in de blender zit. Hak dit tot een gladde emulsie en doe op het laatst het ei erbij en meng kort.
Snijd de andere vijf worsten in grove stukken en meng alles in een kom.
Kneed van het mengsel 3 of 4 gelijke ballen en maak deze plat (ongeveer 1 - 1,5 cm)
Doe in een koekenpan wat croma en verhit het goed, bak elke tartaar gedurende 2 minuten per kant
Je neemt gewoon 2 blikken en van de 6 die je overhoudt maak je een mooie Salade Nicoise, recept volgtquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hallo Slaap_Zak, we hebben een probleem. Voor dit recept zijn 10 knakworsten nodig, maar wij kopen altijd blikken van 8. Hoe moeten we dit oplossen?
Gr gr Ria en de kids
Bedankt Slaap_Zak.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:18 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Je neemt gewoon 2 blikken en van de 6 die je overhoudt maak je een mooie Salade Nicoise, recept volgt
Ja hoor, dat gaat prima, mijn smoothie maak altijd voor de hele week op zondagquote:Op zondag 12 oktober 2014 20:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Bedankt Slaap_Zak.
Blijft dat spul ook een dag goed want ik heb het altijd heel erg druk met Farmville enzo dus ik kook dan altijd voor twee dagen.
Waarom die boze smiley?quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:20 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Ja hoor, dat gaat prima, mijn smoothie maak altijd voor de hele week op zondag
Zo heb ik elke dag een lekker ontbijt
sorry sorry, ik heb kliktyfusquote:Op zondag 12 oktober 2014 20:25 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Waarom die boze smiley?
Ik voel me beledigd
quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:28 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik zou maar oppassen want als je het nog een keer doet ontvriend ik je gewoon hoor!
Niet lang meer als je zo door gaat.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:29 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]ik heb maar 1 vriend, en dat ben jij
Hoe maak je die knakworst ragout?quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Knakworstcharlotte
Snij een biscuitdeeg in 4 platte delen. Smeer om beurten met mosterd/monchou en knakworstragout. Stapel. Smeer af met monchou. Plak in de lengte gehalveerde knakworsten tegen de zijkant. Decoreer met ketchup.
Dat klinkt erg lekker, ik zie een jacobsschelp knakworst in het verschietquote:Op zondag 12 oktober 2014 20:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goede vraag.
Knakworstragout
Meng boter met wat meel als ragoutbasis, giet er rustig aan knakworstvocht bij. Goed roeren tijdens het hele proces, je wil geen klontjes!
Snij knakworsten in kleine stukjes, bak ze lichtjes aan. Daarna toevoegen aan de ragoutbasis en nog een kwartier doorverwarmen. Op smaak brengen met peper en zout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |