Het zijn meestel de hoger opgeleiden die hier wat meer kennis van bemachtigen, naar mijn mening.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja Boeddhisme is beetje populair in het Westen voor mensen die toch iets spiritueels willen doen, maar niks van het christendom enzo moeten hebben.
Ik vind dat het zeker mooie elementen heeft.
Doen ze ook.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:39 schreef AMAR420 het volgende:
Ik heb ook soms het gevoel dat de saudis en golf arabieren alle macht in de Islamitische wereld in handen hebben en dat ze die oorlogvoerende andere volkeren uit het midden oosten stiekem uitlachen..
Spijtig om te horen. Maar fijn voor jou dat je zeker bent van je zaak.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zeker. Verdiepen resulteerde er bij mij en dat ik tot de conclusie kwam dat de islam (in zijn huidige vorm) tegen mijn moraal,logica en denkwereld inging.
Zo gaat dat bij iedereen anders denk ik.
Klopt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:41 schreef AMAR420 het volgende:
[..]
Het zijn meestel de hoger opgeleiden die hier wat meer kennis van bemachtigen, naar mijn mening.
Ja klopt. Het is voor mij fijn om die angst voor de hel helemaal van me af te hebben kunnen zetten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Spijtig om te horen. Maar fijn voor jou dat je zeker bent van je zaak.
Soefisme vind ik wel interessant eigenlijk. Ik heb eind vorig jaar een boek daarover gekocht, maar heb 'm nog niet gelezen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:44 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt.
Geldt ook voor universeel soefisme.
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Sufism
Vind ik ook wel cool.
Sufisme heeft een mensvriendelijke boodschap.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:44 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt.
Geldt ook voor universeel soefisme.
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Sufism
Vind ik ook wel cool.
Uiteindelijk is het allemaal de schuld van een vrouw. Honger in Afrika, ziektes, Miley Cyrus, milieuvervuiling, wereldoorlogen, regionale oorlogen, politiek, elektrische auto's, ISIS, moord, kapitalisme, Belgie, global warming, batterijen, Hugh Jackman, partnerruil en die irritante dunne plastic bekertjes die eigenlijk waardeloos zijn.quote:
Ik kan je met harte 'Begin van de leiding' aanraden, van imam Gazali.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:48 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Soefisme vind ik wel interessant eigenlijk. Ik heb eind vorig jaar een boek daarover gekocht, maar heb 'm nog niet gelezen.
Ik heb het dan overigens niet over Universeel Soefisme.
Ja 'gewoon' Soefisme is ook heel interessant.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:48 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Soefisme vind ik wel interessant eigenlijk. Ik heb eind vorig jaar een boek daarover gekocht, maar heb 'm nog niet gelezen.
Ik heb het dan overigens niet over Universeel Soefisme.
Volgens een Marokkaanse ex-klasgenoot zijn de meeste vrouwen duivels en de meeste mensen in de hel zijn vrouwen, dit had een imam hem verteldquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het allemaal de schuld van een vrouw. Honger in Afrika, ziektes, Miley Cyrus, milieuvervuiling, wereldoorlogen, regionale oorlogen, politiek, elektrische auto's, ISIS, moord, kapitalisme, Belgie, global warming, batterijen, Hugh Jackman, partnerruil en die irritante dunne plastic bekertjes die eigenlijk waardeloos zijn.
Goed gedaan Oma.
Nou India zijn er vaak clashes met tientallen doden hoor.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:50 schreef AMAR420 het volgende:
De meeste moslims in India volgen sufisme en daarom is er ook misschien bijna geen spannig tussen moslims en mensen van een andere religie?
Yes, dit soort dingen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:53 schreef AMAR420 het volgende:
[..]
Volgens een Marokkaanse ex-klasgenoot zijn de meeste vrouwen duivels en de meeste mensen in de hel zijn vrouwen, dit had een imam hem verteld
Nou. Zeker niet recentelijk sinds de economische groei.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nou India zijn er vaak clashes met tientallen doden hoor.
Ook veel extremistische Hindoes en Sikhs daar.
Paar jaar terug nog vriend.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:54 schreef AMAR420 het volgende:
[..]
Nou. Zeker niet recentelijk sinds de economische groei.
Ik snap je redenering hoor, maar geloof je dan helemaal niks meer? Sorry als ik teveel vraag, ben gewoon heel nieuwsgierig.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Eerst wil ik zeggen dat het niet mijn doel is mensen te overtuigen en iedereen zijn eigen geloof en denkbeelden mag houden.
Wat ik hier beschrijf is puur mijn eigen denkwijze:
Op een gegeven moment werkte het qua logica niet meer voor mij.
Hemel hel.
Een God die beweert de 'the most merciful of those who show mercy' te zijn of 'meer merciful dan een moeder naar haar kind. Maar dan tegelijk mensen eeuwig martelt in een soort vurige martelkelder.
En dit alleen omdat ze niet in hem geloven.
Dit is vreemd omdat a) die mensen hebben het brein van hem gekregen, dus als ze iets niet geloven, kunnen ze er niks aan doen. B) God weet alles al, dus waarom maakt hij mensen, waarvan hij weet dat ze eeuwig gemarteld gaan worden.
C) Waarom is het zo erg om iets niet te geloven? Kan je niks aan doen. En het is juist logisch , omdat God zich verstopt en zijn boek vol contradicties staat met de wetenschap.
Is het zo erg, zo onvergeeflijk, om niet in hem te geloven, als je verder een goed leven leidt en niemand pijn doet en wat dan ook, dat je het verdient om tot in de eeuwigheid kokend water op je huid te krijgen?
Lijkt mij niet.
Kijkt met dit soort 'leiders' wordt er chaos gecreerd en mensen die als schapen deze ideeen gaan volgen, dan krijg je spanning en uiteindelijk oorlog. Waardeloos.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Yes, dit soort dingen.
Imams zeggen dit inderdaad.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:53 schreef Klinkerbotsing het volgende:
En hoezo hebben Sylvesterrrrrr en Mathemaaaaaaaat nog steeds mijn UI als actief ik word gek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |