Ik houd dus wel van mijn vriend en ben stapelgek op hem. Echt anders had ik geen relatie met hem.. Je hebt er gelijk in dat dit soort dingen niet in een relatie horen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:50 schreef Lilliesleaf het volgende:
Je houdt niet van je vriend, je houdt van je relatie, waarbij je voorbij gaat aan de zaken die je vriend doet in die relatie:
1. je een schuldgevoel geven
2. je elke dag verdrietig maken door er weer over te beginnen
3. je dingen verbieden
4. je bang maken om je gevoelens tegen hem te uiten alleen maar omdat hij anders boos wordt
Ik snap het, je wil een veilig plek hebben en je geliefd voelen, een relatie hebben, maar het punt is: deze jongen is geen goede vriend om een relatie mee te hébben. Geloof het of niet, in een relatie hoor je deze dingen niet mee te maken, echt niet.
Je denkt niet dat hij gewoon genoeg van je had en daarna zich bedacht dat het toch wel makkelijk was om een vriendin te hebben die zich als voetveeg opstelt?quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:28 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Je maakt het een beetje anders. Hij maakte het uit omdat hij mij toen saai vond en mij dus inderdaad niet leuk genoeg vond toen, maar echt niet om seks te hebben met andere meiden. Ik denk wel dat het is veranderd omdat hij zelf aangaf mij heel graag terug te willen en een grote fout te hebben gemaakt. Maar juist door dit soort reacties ga ik soms twijfelen aan deze situatie en of hij misschien echt niet genoeg aan mij heeft en liever andere meiden wil. Maar dan had hij simpelweg niet voor mij gekozen, maar juist voor andere meiden.. Want waarom ga je een relatie aan met iemand als je eigenlijk ook andere meiden wil? Dan is single blijven en wat rotzooien met verschillende meiden toch veel beter?
Maar het bespreekbaar maken wil je niet, en je wel lekker dagelijks voor sletje uit laten maken. Toppertje.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:36 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Ik houd dus wel van mijn vriend en ben stapelgek op hem. Echt anders had ik geen relatie met hem.. Je hebt er gelijk in dat dit soort dingen niet in een relatie horen.
De moed verzamelen. Daaruit blijkt dat je gewoon niet iets zomaar bespreekbaar kan maken. Dat is een behoorlijke ongelijkwaardige situatie.quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:13 schreef Mandarijntjes het volgende:
Hee.. Ik heb gisteravond willen aangeven dat ik het jammer vind dat ik iedere dag "moet" aanhoren dat ik fout ben geweest en dat ik het ook oneerlijk vind dat hij contact houdt met dat meisje, terwijl dat bij mij echt uit den boze is, maar het was niet het juiste moment helaas. Ik ga het nog wel doen hoor, maar moet ook even de moed verzamelen denk ik.
Waarom kom je voor hem op?quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:28 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Je maakt het een beetje anders. Hij maakte het uit omdat hij mij toen saai vond en mij dus inderdaad niet leuk genoeg vond toen, maar echt niet om seks te hebben met andere meiden. Ik denk wel dat het is veranderd omdat hij zelf aangaf mij heel graag terug te willen en een grote fout te hebben gemaakt. Maar juist door dit soort reacties ga ik soms twijfelen aan deze situatie en of hij misschien echt niet genoeg aan mij heeft en liever andere meiden wil. Maar dan had hij simpelweg niet voor mij gekozen, maar juist voor andere meiden.. Want waarom ga je een relatie aan met iemand als je eigenlijk ook andere meiden wil? Dan is single blijven en wat rotzooien met verschillende meiden toch veel beter?
Zo is het niet, hij heeft mij nooit uitgescholden voor slet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar het bespreekbaar maken wil je niet, en je wel lekker dagelijks voor sletje uit laten maken. Toppertje.
Niet hardop.quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:42 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Zo is het niet, hij heeft mij nooit uitgescholden voor slet.
Dat weet ik, maar dat ligt aan mij en niet aan hem. Ik heb het vandaag proberen aan te geven, maar dat vind ik moeilijk ivm zijn boosheid en wantrouwen dan. Dus ik wacht gewoon op het juiste moment nu.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:43 schreef Deckard het volgende:
[..]
De moed verzamelen. Daaruit blijkt dat je gewoon niet iets zomaar bespreekbaar kan maken. Dat is een behoorlijke ongelijkwaardige situatie.
Ook niet op de manier waar jullie op doelen. Eerlijk gezegd vind ik het vrij hard om te zeggen, want het is niet zo.quote:
Jij bent idd super onzeker, maar hij maakt het alleen maar moeilijker met dat gedrag ..quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:45 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat ligt aan mij en niet aan hem. Ik heb het vandaag proberen aan te geven, maar dat vind ik moeilijk ivm zijn boosheid en wantrouwen dan. Dus ik wacht gewoon op het juiste moment nu.
Nee, omdat ik saai ben (wat ook simpelweg een feit is), maar daarnaast heb ik ook genoeg leuke kanten. Als hij genoeg van me zou hebben, dan had hij nooit meer iets van zich laten horen. En dat ik me laat behandelen als een voetveeg is ook onjuist.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je denkt niet dat hij gewoon genoeg van je had en daarna zich bedacht dat het toch wel makkelijk was om een vriendin te hebben die zich als voetveeg opstelt?
Ik ben niet eens onzeker, ja.. misschien in sommige situaties. Maar ik ben gewoon te aardig denk ik. Ik accepteer alles van iedereen, ik doe alles voor iedereen (dus ook van en voor hem) en ik heb geen flauw idee waarom eigenlijk.quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij bent idd super onzeker, maar hij maakt het alleen maar moeilijker met dat gedrag ..
Stop nou eens om het steeds voor die kerel op te nemen en de schuld bij jezelf te leggen.
Hij zit 100% fout, jij niet. OK, je mag wat assertiever worden, maar dat betekent niet dat het ook maar ergens jouw schuld is.
Die ongelijkwaardigheid blijft wel als je zelf moeite er mee hebt. Als je niet dingen niet direct bespreekbaar kan maken maar een agendapunt moet maken wanneer hij niet ongesteld is gaat je relatie sowieso naar de knoppen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:45 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat ligt aan mij en niet aan hem. Ik heb het vandaag proberen aan te geven, maar dat vind ik moeilijk ivm zijn boosheid en wantrouwen dan. Dus ik wacht gewoon op het juiste moment nu.
Dat is wat onzekere mensen vaak doen. Ze doen (overdreven) aardig om te compenseren voor de kwaliteiten die ze missen. Je mag aardig dat is prima, maar je moet wel assertief zijn. Je moet gewoon niet zo veel pikken. Speak up.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:01 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Ik ben niet eens onzeker, ja.. misschien in sommige situaties. Maar ik ben gewoon te aardig denk ik. Ik accepteer alles van iedereen, ik doe alles voor iedereen (dus ook van en voor hem) en ik heb geen flauw idee waarom eigenlijk.
Kom op, hij klaagt dagelijks over je seksuele escapades, maar hij vind je heus geen sletje hoorquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:51 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Ook niet op de manier waar jullie op doelen. Eerlijk gezegd vind ik het vrij hard om te zeggen, want het is niet zo.
En wat zou het juiste moment zijn dan? Want dit stopt niet totdat jij het stopt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:45 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Dingen accepteren/doen uit angst voor boosheid/ruzie is gewoon angst (=onzekerheid). Sorry, maar dat heeft echt niks met (te) aardig zijn te maken...quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:01 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Ik ben niet eens onzeker, ja.. misschien in sommige situaties. Maar ik ben gewoon te aardig denk ik. Ik accepteer alles van iedereen, ik doe alles voor iedereen (dus ook van en voor hem) en ik heb geen flauw idee waarom eigenlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |