abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145627665
quote:
In dit filmpje zie je dat isis naar bagdad oprukt , maar op 0:55 zie je een auto met blauwe lichten en erachter isis politie en hij krijg geen boete van isis politie ik heb net +200 boete ervoor gehad in nederland op de veerbood toen ik terug kwam uit engeland dus ze zijn niet met alles strenger viel me op haha
pi_145633490
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:56 schreef Gulmez het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat hebben ze gemeen? Beide pikken ze landen en Vermoorden ze mensen

Mensen die tegen ISIS terroristen zijn en voor Israel terroristen zijn hypcriet
Ah, en Turkije vermoordt geen Koerden? En Turkije bezet geen Koerdisch gebied?

Eerst voor eigen deur vegen graag!
pi_145633644
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:11 schreef xodox het volgende:

[..]

Ah, en Turkije vermoordt geen Koerden? En Turkije bezet geen Koerdisch gebied?

Eerst voor eigen deur vegen graag!
weet je hoeveel aanslagen koerden hebben gepleegd in turkije met de pkk?
Het is een conflict waar uiteindelijk niemand wat mee wint
Eerst doden ze en haten ze turkije, en nu verwachten ze hulp van turkije omdat hun stadje word overgenomen door IS? beetje apart
koerden hebben meer rechten gekregen in turkije de laatste tijd, zo ook in de autonome regio in Noord Irak waar ze echt veel rechten hebben
Stel je voor dat Friezen aanslagen plegen op millitairen en agenten en controle posten omdat ze een onafhankelijk Friesland willen? dan vecht het NL leger ook tegen de friezen want Friesland is nou eenmaal Nederland en koerdistan ligt nu eenmaal gedeeltelijk in Turkije
pi_145634166
#FreePalestine
Copthorne 2.0
pi_145639397
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:35 schreef Copthorne het volgende:
#FreePalestine
quote:
#FreePalestine
Mensen met oogkleppen op. :')
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_145640535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:08 schreef HSG het volgende:

[..]

[..]

Mensen met oogkleppen op. :')
Dus palestijnen mogen niet Israel terug aanvallen als hun land word bebouwd met nederzettingen?
Stel je voor Duitsland doet dat in Nederland, dan maf nederland er niets tegen doen?
Ga toch weg man jij bent die gene met oogkleppen op , als het geen moslims waren was je opeens wel voor gaza
pi_145640679
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:44 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Dus palestijnen mogen niet Israel terug aanvallen als hun land word bebouwd met nederzettingen?
Stel je voor Duitsland doet dat in Nederland, dan maf nederland er niets tegen doen?
Ga toch weg man jij bent die gene met oogkleppen op , als het geen moslims waren was je opeens wel voor gaza
Terug aanvallen? Ze zijn zelf begonnen en ze blijven steeds maar beginnen.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:30:37 #183
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_145642023
quote:
#FreePalestine
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:30:48 #184
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_145642032
Israel :')
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:32:14 #185
400209 Martin-Ssempa
Pearl of Africa's Crown
pi_145642077
#freeIsrael
Chairman of taskforce against 'omosexuality in Uganda.
pi_145642430
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:30 schreef IsaacCuenca het volgende:
Israel _O_
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:44:59 #187
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_145642510
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:42 schreef IJsblokjesmachine het volgende:

[..]

Dan ben je echt gestoord als je zulke uitspraken doet. :{
Of je bent gewoon enorm naef, wat ik gewoon aanneem.
pi_145642594
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:44 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Dan ben je echt gestoord als je zulke uitspraken doet. :{
Of je bent gewoon enorm naef, wat ik gewoon aanneem.
Oke leuk boeiend doei
pi_145643047
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:50 schreef jamesdeen het volgende:
De Palestijnen, in voornamelijk Gaza, worden inderdaad significant beperkt in hun bewegingsvrijheid en de situatie is erbarmelijk mede doordat Israel half Gaza afsluit, maar wat je nu zegt is feitelijk onjuist.
Zo slecht hebben ze het niet in de de Gaza. Er worden daar jaarlijks miljarden ingepompt waar Hamas even een vette hap uitneemt maar er schijnt ook genoeg voor de bevolking te zijn. Er zijn veel foto's op het internet te vinden hierover.
pi_145821936
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:58 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik snap waar je vandaan komt en ik begrijp de redenatie. Wat me echter vies tegen valt is dat je daarmee niet onderkent dat segregatie, op wat voor manier dan ook, onherroepelijk tot meer ellende lijdt. Het probleem is ontstaan door een verwijdering tussen beide groepen, daaruit zijn problemen ontstaan, die verwijdering nog groter maken zal dus tot voor meer problemen zorgen. Dit is ook wat er gebeurt, in deze situatie maar ook in andere situaties waarin "om wille van de veiligheid" complete bevolkingsgroepen afgezonderd worden; sociale onrust en geweld.
Maar voederbietel, er was altijd al sprake van segregatie. Voor de 'Joodse overstroming' van toenmalig Palestina leefden Joden en arabieren grotendeels gesegregeerd in (aparte) regio's en wijken, zelfs de economie was voor een groot deel gescheiden. En dat ging goed, totdat de bevolking niet meer stabiel was.

Daarnaast ben ik van mening dat je op dit moment niet kan spreken over segregatie, omdat de Palestijnen in de gebieden waar wij het nu over hebben in een hele andere maatschappij leven.
quote:
Daarom geloof ik er ook geen sodemieter van dat Isral uit is op vrede. Als dat het doel was, zouden ze anders handelen. Een mens moet je beoordelen op wat 'ie doet, en niet op wat 'ie zegt. In het geval van Isral kan ik dus niks anders opmaken dan een oorlogszucht. Hiermee is Hamas niet vrij te spreken overigens.
Israel werkt ook niet in de eerste plaats toe naar vrede, maar veiligheid.
quote:
[..]

Hoe het kan dat dat ondanks ogenschijnlijk goede intenties een conflict zoals deze zo lang kan duren waarbij er geen enkele verbetering maar enkel verslechtering optreedt.
Tsja, daar is naar mijn mening niet zo simpel antwoord op te geven, het is in ieder geval niet omdat 'Hamas raketten op Israel afvuurt' of omdat 'Israel bezet'.
quote:
[..]

Isral belet de Palestijnen in de Gaza strook het invoeren van diverse goederen onder het mom van veiligheid. Doordat ze dit belemmeren zorgen ze voor meer onrust en dus meer onveiligheid. Etc. etc. etc. Cirkel die zichzelf voedt. Maar je hebt gelijk dat het feitelijk onjuist is te zeggen dat elke vorm van humanitaire hulp tegen gehouden wordt.
Klopt, maar hef die belemmering op of zwak 'm af en je krijgt hetzelfde effect. Er moeten eerst andere, grotere problemen worden opgelost voordat je je hierover gaat buigen, anders los je het nooit op.
quote:
[..]

Ik meende eens een artikel gelezen te hebben en beelden gezien te hebben van de inzet van het leger tegen Arabische protestanten. Ik heb het nog even opgezocht maar dat bleek politie te zijn.

Echter geldt die kritiek w.m.b. wel op de toestanden tijdens Operation Protective Edge, waarbij 2100 Palestijnse burgers omkwamen en er een 10.000 gewond raakte.
Mja, oneens, maar ik ga hier niet verder op in want dat wordt een hele andere, lange, irritante discussie.
quote:
[..]

Ik vind die conclusie waardeloos. Als iets ons geleerd heeft is dat het ontnemen van die soevereiniteit een direct gevaar voor de veiligheid in de totale regio is. Ik vind het de wereld op de kop. 'Ik heb een gat in m'n boot en dus maak ik nog een gat zodat het water er uit kan lopen.'
Beide opties zijn in feite poep. Eentje wat meer voor Israel en de andere wat meer voor de Palestijnen.
quote:
[..]

De immigratie van Europese joden is wel sterk gestimuleerd toch? Bovendien is het in dit geval zo in mijn ogen dat het niet bemoeien met de ontwikkelingen juist een vorm van helpen is. Er is geen land op de wereld dat zomaar een ander land binnen kan walsen zonder dat daar internationaal op gereageerd wordt. In het geval van Isral heeft Europa de andere kant op gekeken en heeft Amerika actief geholpen op financieel en militair gebied.
Begin jaren '20 begonnen de Britten al met restricties op de Joodse immigratie en op het laatst in z'n geheel illegaal te maken, de meeste Joden zijn dan ook illegaal binnengedrongen. Dus ja, het werd gestimuleerd, maar tot bovengenoemde tijd.

Verder had je in die tijd geen VN (pre '45) en daarbij niet tal van bindende verdragen en regels m.b.t. deze kwesties, vergeet ook niet dat het in die tijd juist niet vreemd was om een ander land binnen te walsen en andere wanpraktijken aan te richten in andere landen.

Amerikaanse hulp begon na de jaren '50.
quote:
[..]

'[..] volgens cijfers van de Isralische Raad voor hoger onderwijs wordt er van de 174 topposities aan Isralische universiteiten slechts 2 procent door Arabische inwoners bekleed, terwijl zij 20 procent van de bevolking uitmaken.'

'Uit onderzoek van het Israel Demography Institute blijkt dat Arabische gemeenten systematisch veel minder geld van de staat krijgen dan vergelijkbare Joodse gemeenten.'

'De Isralische mensenrechtenorganisatie ACRI analyseerde in augustus vorig jaar ruim vijftig wetten met een uitgesproken discriminerend karakter. Ook de op minderheidsrechten georinteerde organisatie Adalah kwam vorig jaar met uitgebreide analyses van zo'n dertig discriminerende wetten.'

'Recent was er een uitspraak van het Isralische Hooggerechtshof. Verzoeningsgezinde Isralirs hadden geist in het bevolkingsregister te worden ingeschreven als 'Isralir' (en niet als 'Jood'). Het beroep werd afgewezen: etnische afkomst werd belangrijker geacht dan nationaliteit.'

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ische-inwoners.dhtml

[..]
hier reageer ik laten op, zit op mobiel en il wil graag de bronnen checken
quote:
Dat Isral hier nooit toe veroordeeld is, zegt natuurlijk niks over het bestaan van dergelijke praktijken. Er zijn geregeld berichten in de gerenommeerde media over uit huiszettingen, oppakken van mensen door het leger zonder aanklachten. Burgers in Gaza worden door middel van drones e.d. geregeld lastig gevallen. Beschietingen vanuit Isral maken veel burgerslachtoffers. Tel daar bij op de verschillen tussen Arabische en joodse inwoners.

Maar je hebt gelijk, de discussie begint aardig de vormen van het conflict aan te nemen ;( .
Deze icidenten/praktijken, de wetten zelf en of het een schending betreft vallen op verschillende manieren te interpreteren. Of een land internationaal recht schendt moet daarom getoetst worden door het gerechtshof, zodat die instantie een bindende interpretatie en conclusie kan geven. Lijkt mij dus dat je uiteindelijk weinig zinnigs kan zeggen m.b.t. schendingen door Israel.

[ Bericht 7% gewijzigd door jamesdeen op 22-10-2014 18:56:06 ]
pi_145825942
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:04 schreef HSG het volgende:

[..]

Zo slecht hebben ze het niet in de de Gaza. Er worden daar jaarlijks miljarden ingepompt waar Hamas even een vette hap uitneemt maar er schijnt ook genoeg voor de bevolking te zijn. Er zijn veel foto's op het internet te vinden hierover.
Lijkt mij sterk dat je dat met een paar foto's kan bewijzen.
pi_145842869
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:58 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk dat je dat met een paar foto's kan bewijzen.
Geloof me maar. Er gaan sowieso miljarden per jaar aan giften heen.
pi_145851234
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:22 schreef HSG het volgende:

[..]

Geloof me maar. Er gaan sowieso miljarden per jaar aan giften heen.
Ja, natuurlijk. :') Echter bewijst dat jouw punt totaal niet.
pi_145853167
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:12 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. :') Echter bewijst dat jouw punt totaal niet.
Als ik iets vind zal ik het meteen melden.
pi_145853508
Hierboven en onder staan reacties van vooral allochtoonse moslims. Israel moet kapot heeft de grote mo gezegd dus landen die samenwerken met israel zijn ook haram.

En wel wonen in een haram land. Pleur lekker op naar Kakkerlakkenland waar je vandaan kwam denk ik dan. Of naar Palestina, kun je mee vechten met Hamas.

Gr gr.
pi_145854472
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:29 schreef Eyip het volgende:
Hierboven en onder staan reacties van vooral allochtoonse moslims. Israel moet kapot heeft de grote mo gezegd dus landen die samenwerken met israel zijn ook haram.

En wel wonen in een haram land. Pleur lekker op naar Kakkerlakkenland waar je vandaan kwam denk ik dan. Of naar Palestina, kun je mee vechten met Hamas.

Gr gr.
Als ik jouw reactie's lees zie ik altijd dit voor me, arme ziel.

pi_145854519
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 16:01 schreef Crip het volgende:

[..]

Als ik jouw reactie's lees zie ik altijd dit voor me, arme ziel.

[ afbeelding ]
Krijg bij jou altijd zo'n idee:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')