Ja ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:08 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee, ik vind de bedoeling van die gasten sneu.
Is ook wel handig voor Israël-topics e.d.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:08 schreef deadprez het volgende:
Maar ja, dat is die nieuwe blauwe. Die vindt dat handig of zo.
Mensen die iets doen wat ze leuk vinden belachelijk maken, ik vind dat een beetje een rare bedoeling van een topic.quote:
Dan klopt die zin al helemaal voor geen meter.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:09 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Mensen die iets doen wat ze leuk vinden belachelijk maken, ik vind dat een beetje een rare bedoeling van een topic.
Sodemieter op.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:10 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dan klopt die zin al helemaal voor geen meter.
Israel erkent de PA, en kent in beperkte mate jurisdictie toe aan de PA.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:45 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Omdat Israël Palestina niet als volwaardige staat behandeld. Dus zien ze het als een protectoraat/provincie what ever en dus gaat het links of rechtsom om hun eigen bevolking óf om inwoners van bezet gebied.
Israel past inderdaad o.a. militair recht toe in de bezette gebieden. Hoe is dit precies conflicterend met internationaal recht, heb je uitspraken, een bepaalde wet etc?quote:[..]
Doet daar niks aan af, inzet van leger tegen burgers is niet legaal. Het leger opereert namelijk niet onder civiel recht.
In begin 20ste eeuw werd er ook heel anders omgegaan met 'mensenrechten, grenzen enzovoort.' dan nu. Wat wil je zeggen man..quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Toen werd er heel anders omgegaan met mensenrechten, grenzen enzovoort.
Onzinargumenten: dismisseddddddddddddddddddddddddddddddddddquote:[..]
Palestina komt na de bevrijding vol te zitten met Palestijnen terwijl de VS dan noga; leeg wordt..
Ook zijn er geen indianen vluchtelingen in tegenstelling tot Palestijnse vluchtelingen. En opnieuw, indianen worden erg goed behandeld. Palestijnen worden onderdrukt en vermoord.
Ik ben hier serieus blij om.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:46 schreef deadprez het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)-staat-erkennen.html
Zweden.
Dat je kromme vergelijkingen maakt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:22 schreef jamesdeen het volgende:
In begin 20ste eeuw werd er ook heel anders omgegaan met 'mensenrechten, grenzen enzovoort.' dan nu. Wat wil je zeggen man..
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:44 schreef Mortaxx het volgende:
Kunnen we niet eens accepteren dat wel verschillende opvattingen hier over hebben en dit onderwerp sluiten?
Weet je, en dat is ook direct wat mis is met dat hele conflict daar. Er wordt altijd de schijn opgehouden dat Israël het eigenlijk helemaal niet zo gek doet. Er wordt een compleet volk ommuurd, afgesloten van enige humanitaire (ja: humanitaire) hulp maar het is niet zo erg 'want we moeten ons beschermen'. Dat die mensen daar ontzettend onder te lijden hebben, daar hoor je ze niet over. Er wordt gereageerd op iets anders dan dat het daadwerkelijke vraagstuk is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:17 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Israel erkent de PA, en kent in beperkte mate jurisdictie toe aan de PA.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vierde_Geneefse_Conventiequote:Israel past inderdaad o.a. militair recht toe in de bezette gebieden. Hoe is dit precies conflicterend met internationaal recht, heb je uitspraken, een bepaalde wet etc?
Ik wil trouwens op geen enkele manier stellen dat Palestina op geen enkele manier blaam treft hoor. Hamas heeft vrede geenszins op de agenda staan en Palestina kan ook het initiatief naar zich toe trekken door tegemoet te komen aan Israëlische belangen. Maar het frappante vind ik dat Israël zich opstelt als de "volwassen" staat maar haarzelf niet de rol toekent die een volwassene mijn inziens zou moeten hebben in de ruzie met zijn kind.quote:
Duitsland bleef nog bestaan omdat de geallieerden hen dat stuk overlieten. Voor hetzelfde geld en recht hadden ze het Nieuw-Frankrijk kunnen maken of weet ik niet wat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:28 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Over de methode kun je twisten, maar het is niet zo dat een volk met het beginnen van een oorlog meteen al haar aanspraken op een grondgebied verspeeld. Dan zou Duitsland nu ook niet meer bestaan.
En je denkt dat de Duitse bevolking dat had geaccepteerdquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:58 schreef GhpH het volgende:
[..]
Duitsland bleef nog bestaan omdat de geallieerden hen dat stuk overlieten. Voor hetzelfde geld en recht hadden ze het Nieuw-Frankrijk kunnen maken of weet ik niet wat.
Die vergelijking is prima.quote:
Heeft Duitsland nog een herovering van West-Polen geprobeerd daarna?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:01 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
En je denkt dat de Duitse bevolking dat had geaccepteerd?
Na wat?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:30 schreef GhpH het volgende:
Heeft Duitsland nog een herovering van West-Polen geprobeerd daarna?
Lees waar het over gaat en verdiep je of comment niet meer terug. Elke vorm van inhoudsloze comment zet je jezelf alleen nog meer mee voor schut Hoink.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |