Als de dalmeter niet achteruit kan dan zou ik maar een andere meter nemen, hoe ga je dat doen met weekenden en feestdagen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:17 schreef Cunos het volgende:
Sinds een kleine twee weken hebben wij 40 zonnepanelen geïnstalleerd, met een jaarlijks vermogen van ca. 12.000 kwh.
Wij hebben een oude energiemeter (met draaischijf zeg maar) met piek- en daltarief.
Terugleveren doen wij op piektarief, de dalmeter kan niet achteruit.
Ik ben niet technisch onderlegd, maar ik vraag me af wanneer ik nu het beste de vaatwasser, wasmachine en droger etc. kan gebruiken, zodat de energierekening geminimaliseerd kan worden?
Graag ontvang ik tips en adviezen over hoe ik de energie het best kan benutten. Alle input is welkom!
gewoon genoeg verbruikenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als de dalmeter niet achteruit kan dan zou ik maar een andere meter nemen, hoe ga je dat doen met weekenden en feestdagen?
Tijd voor een Airco (warmtepomp) ? en verder zou je natuurlijk nog wat op kunnen slaan in accus oidquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je op een zonnig zaterdag 12kWh in een uur op moet maken mag je flink je best doen.
Hoewel... als je een Renault Zoe snellaad op 11kWh ben je aardig op weg
Dat is niet per definitie waar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:31 schreef goed_volk het volgende:
Piek-daltarief wordt door een apart kastje aangestuurd, dus dat zal het probleem niet zijn.
Meter is overigens niet van jou, dus als er iets aangepast moet worden, draait het netbedrijf voor de kosten op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |