abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:49:31 #76
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145392260
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:41 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Hüda Par, oftewel de Koerdische Hizbullah zijn geen salafisten maar extremistische Shafi's. Er wordt beweerd dat ze banden hebben met IS maar of dat bewezen is weet ik niet.
Dat is wat de Turkse media beweert ja. Ontkennen dat Huda Par (Turkse Hezbollah) niet salafistisch is, ben ik het mee oneens, een groot deel is behoorlijk salafistisch en zal zich nooit uitspreken tegen ISIS maar hen eerder sympathiseren. Koerdische anti-ISIS protesters aanvallen wordt gezien als een daad van agressie.
Say what?
pi_145392273
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:15 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Alle dingen die ze kapot maken heeft een een achterliggende reden. Scholen maken ze kapot omdat ze daar hun taal niet mogen leren(reactie op de scholen die gesloten werden omdat ze Koerdische les gaven),
Want alleen brandstichters maken gebruik van scholen en je leert op scholen alleen talen.
quote:
banken omdat ze van de staat zijn en discrimineren bij het uitlenen van geld.
Banken discrimineren eenmaal bij het uitlenen van geld. Ze kunnen niet aan iedereen geld uitlenen, als ze vermoeden dat ze niets meer van terugzien.
quote:
De meeste dingen die ze kapot maken is een reactie op het beleid die Erdogan aan het voeren is.
Maar mensen zoals jij haten de Koerden zo erg, dat je daardoor niet in kan zien waarom ze dit doen.
Erdogan voert al jaren een pro-Koerds beleid. Zelfs de oppositie bekritiseert zijn pro-Koerds beleid.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_145392323
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:19 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik vraag me af hoeveel Turken die zich democratisch noemen een Koerdisch referendum in het zuidoosten steunen. Want, weet je, we kunnen natuurlijk ook de mensen zelf laten bepalen door wie ze geregeerd willen worden.
Koerden willen zich niet afscheiden, zelfs PKK symphatisanten zullen dat niet willen. Een land die geen belasting en elektriciteitsgeld kan innen zal niet lang kunnen bestaan, en dat weten de PKK'ers maar al te goed. :')
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_145392328
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:47 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik zie dat dit genegeerd wordt.
Hoe wil je dat organiseren?

Hoe verder naar het westen hoe meer Koerden voor blijven bij Turkije zijn.
Het is een feit dat meer Koerden op Erdoğan stemmen dan op BDP.

Dus hoe groter je het gebied maakt, hoe meer kans dat het antwoord nee.

Wat zijn de grenzen van Koerdistan?
Hoe bepaal je die zonder bloedvergieten?

En wat doen we met de miljoenen Koerden in de grote Turkse steden?

Er zijn inderdaad een paar provincies waar rond de 60-70% voor onafhankelijkheid zal zijn, maar over heel 'Koerdistan' is dat echt niet zo vanzelfsprekend allemaal..

En de miljoenen gemengde families
pi_145392335
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar moet je over heen lezen, racisten zijn per definitie irrelevant.
Waar het hier omgaat is dat Turkije een vies spelletje heeft gespeelt in dit conflict (let op: dit zou ieder land doen, maar dat neemt nog niet weg dat het een vies spelletje is) en het gevolg van dat smerige spelletje zijn deze rellen.
Het is een logisch gevolg van. Ik vind het dus niet correct dat bepaalde Turkse Nationalisten zo haten op Koerden en beweren dat ze zich niet normaal kunnen gedragen. Kom op, zou jij dat wel kunnen als je familie misschien wel word afgeslacht en het land waarin je woont je tegenhoud om hen te beschermen? en daarentegen deals sluit met de terroristen en hen ook vrije doorgang geeft?
Hulde!
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_145392440
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het is in eerste instantie dan ook een conflict tussen seculiere Koerden (dus ook de PKK) en salafisten, niet tussen de Koerden en de Turkse regering. Echter omdat de Sultan de salafisten de hand boven het hoofd houdt, wordt ook hij als vijand van de Koerden gezien.
Nee, de vijandigheid tussen Hüda Par en PKK is ouder dan ISIS. Hüda Par, vanuit hun religieus gemotiveerde visie, is tegen PKK omdat ze vinden dat PKK de samenleving destabiliseert en broedermoord in de hand werkt en juist schade en verdeeldheid onder de Koerden veroorzaakt.

quote:
IŞİD’LE BAĞIMIZ OLMADIĞINI ONLAR DA BİLİYOR: Bu saldırıların önceden geleceği belliydi. Çünkü (HDP’liler) partimizin kuruluşundan beri bizi önce El Nusra ile ilişkilendirdiler. Daha sonra kendileri El Nusra ile IŞİD’e karşı ittifak içine girince o aşamada bizi IŞİD’le ilişkilendirdiler. Biz IŞİD’in de El Nusra’nın da tekfirci zihniyetini benimsemediğimizi ve bunlarla bir ilişkimiz olmadığını defalarca söyledik. O zaman şöyle bir uyarı yapmıştık: Kendi siyasi çıkarları için Kürt çocuklarını birbirine düşürmenin kimseye faydası olmaz. Bu kin tohumlarını yeşertir. Maalesef vazgeçmediler. En son Abdullah Öcalan’ın İmralı’daki notları servis edildi. Bu görüşmelerde işaret fişeği atıldı. IŞİD ve El Nusra ile bağlantılı herkese karşı topyekun bir mücadele diye özetleyebileceğim bir düşünceyle olaylar patlak verdi. Bizim IŞİD’le bağımız olmadığını kendileri de bildiği halde bizi bu şekilde göstermek için özellikle çaba sarf ediyorlar. Kendi siyasi menfaatleri için Kürt halkını şiddet ortamına çekmek istiyorlar. Bu, Kürtlere yapılabilecek en büyük düşmanlık ve zulümdür.

http://haber.stargazete.c(...)aldirdi/haber-949781
De religieuze visie van Hüda Par komt ook niet overeen met die van ISIS. Hüda Par bestaat uit sjafi'itische moslims, zoals de meest Koerden; het zijn geen salafisten zoals ISIS. Ook hebben ze niets tegen tombes of gravenbezoek of het vieren van de geboortedag van de Profeet of het vereren van 'heiligen', wat wel duidelijk in strijd is met de ideologie van ISIS.
pi_145392514
IS zou Hüdapar met de grond gelijk maken omdat ze de verjaardag van de profeet zo groots vieren :P
pi_145392576
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar moet je over heen lezen, racisten zijn per definitie irrelevant.

Waar het hier omgaat is dat Turkije een vies spelletje heeft gespeelt in dit conflict (let op: dit zou ieder land doen, maar dat neemt nog niet weg dat het een vies spelletje is) en het gevolg van dat smerige spelletje zijn deze rellen.

Het is een logisch gevolg van. Ik vind het dus niet correct dat bepaalde Turkse Nationalisten zo haten op Koerden en beweren dat ze zich niet normaal kunnen gedragen. Kom op, zou jij dat wel kunnen als je familie misschien wel word afgeslacht en het land waarin je woont je tegenhoud om hen te beschermen? en daarentegen deals sluit met de terroristen en hen ook vrije doorgang geeft?
Als ze elke post ermee doorgaan (maar dan in een andere vorm) is het moeilijk er niet over te hebben.

Ik zie hier niemand haten op Koerden, ik weet niet waar jullie dat vandaan halen maar ik heb hier op Fok, tenminste dit topic, niemand gezien die elke Koerd als een PKK'er ziet. Dat maken jullie ervan.
The_magnificient heeft heel mooi duidelijk gemaakt dat de achterliggende reden van deze opstand iets anders is, ik ga het niet herhalen.

En helaas hebben de Turken erbij stil gestaan toen IS Turkmenen afslachtte, en niet alleen Turken, iedereen. Maar dat is weer een ander onderwerp.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_145392665
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:00 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zie hier niemand haten op Koerden, ik weet niet waar jullie dat vandaan halen maar ik heb hier op Fok, tenminste dit topic, niemand gezien die elke Koerd als een PKK'er ziet. Dat maken jullie ervan.

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:26 schreef Bilge het volgende:
Wanneer Koerdische kinderen later vragen, papa waar was jij toen Kobane werd ingenomen?, zullen PKK'ers trots antwoorden dat ze de Turkse agenten met hun gevaarlijke waterkanonnen trotseerden. _O_
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:03:58 #85
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_145392698
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:51 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Koerden willen zich niet afscheiden, zelfs PKK symphatisanten zullen dat niet willen. Een land die geen belasting en elektriciteitsgeld kan innen zal niet lang kunnen bestaan, en dat weten de PKK'ers maar al te goed. :')
Mooi de vraag vermeden met onzin.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:05:46 #86
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_145392763
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:51 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hoe wil je dat organiseren?

Hoe verder naar het westen hoe meer Koerden voor blijven bij Turkije zijn.
Het is een feit dat meer Koerden op Erdoğan stemmen dan op BDP.

Dus hoe groter je het gebied maakt, hoe meer kans dat het antwoord nee.

Wat zijn de grenzen van Koerdistan?
Hoe bepaal je die zonder bloedvergieten?

En wat doen we met de miljoenen Koerden in de grote Turkse steden?

Er zijn inderdaad een paar provincies waar rond de 60-70% voor onafhankelijkheid zal zijn, maar over heel 'Koerdistan' is dat echt niet zo vanzelfsprekend allemaal..

En de miljoenen gemengde families
Ik heb nergens gezegd dat het makkelijk zou zijn. Mijn vraag is enkel of democraten democratie voorstaan.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_145392771
Die Koerden kunnen wel blijven janken maar het is voor de regering niet uit te leggen dat Turkse soldaten alleen gaan sneuvelen om Koerden en/of PKK-strijders te redden.

Men kan niet verwachten dat Turkse soldaten alleen tegen IS gaan strijden terwijl Uncle Sam van 15km hoogte her en der wat bommetjes afwerpt voor de show.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:07:15 #88
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145392802
Zo extreem als ISIS zal het niet snel worden nee, toch mengen ze zich uitdrukkelijk in dit conflict. Als ze niks met salafisme en ISIS te maken zouden hebben, hoeven ze zich er ook niet mee te bemoeien.

Erdogan wordt door heel veel Koeren inclusief de PKK gezien als een verrader en salafistenknuffelaar, die ten koste van veel Syrische Koerden jihadisten gedoogd (en indirect heeft gesteund) om Assad weg te krijgen. Erdogan zal moeten stoppen met het gedogen van jihadisten en ze ruimen, om de Koerden weer rustig te krijgen.
Say what?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:10:20 #89
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145392886
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:06 schreef Confetti het volgende:
Die Koerden kunnen wel blijven janken maar het is voor de regering niet uit te leggen dat Turkse soldaten alleen gaan sneuvelen om Koerden en/of PKK-strijders te redden.
Men kan niet verwachten dat Turkse soldaten alleen tegen IS gaan strijden terwijl Uncle Sam van 15km hoogte her en der wat bommetjes afwerpt voor de show.
Geen enkele Koerd die daar om vraagt. :')
Say what?
pi_145392913
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:00 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Als ze elke post ermee doorgaan (maar dan in een andere vorm) is het moeilijk er niet over te hebben.
The_magnificient heeft heel mooi duidelijk gemaakt dat de achterliggende reden van deze opstand iets anders is, ik ga het niet herhalen.
En helaas hebben de Turken erbij stil gestaan toen IS Turkmenen afslachtte, en niet alleen Turken, iedereen. Maar dat is weer een ander onderwerp.
For real ?

Heb je de post van clapclap(nogwat) al gelezen?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:12:45 #91
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145392952
Als Kobane straks valt en er zijn veel dode YPG'ers, gaan de Koerden in Turkije rampage.
Say what?
pi_145392972
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:12 schreef UpsideDown het volgende:
Als Kobane straks valt en er zijn veel dode YPG'ers, gaan de Koerden in Turkije rampage.
Heb je nog meer open deuren?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:15:17 #93
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145393014
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb je nog meer open deuren?
Ik bereid de Turken in dit topic vast voor op de komende rellen, lief toch van mij?
Say what?
pi_145393065
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:15 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik bereid de Turken in dit topic vast voor op de komende rellen, lief toch van mij?
lol
pi_145393074
"hihihi"
pi_145393075
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:05 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat het makkelijk zou zijn. Mijn vraag is enkel of democraten democratie voorstaan.
O in theorie is het prima.

Maar in de praktijk onmogelijk.

Je ziet nu al dat de Koerden elkaar te lijf gaan. Zal dan factor 1000 erger worden.

Misschien dat Hakkari en nog een paar waar een overweldigende meerderheid zich wil afscheiden zich bij Koerdisch Irak kunnen aansluiten. Dat zou nog praktisch kunnen.

Mij zou het in ieder geval niks uitmaken. Ik gun mensen die een eigen land willen dat.

Maar democratie is niet het toverwoord. Je moet kijken of het de in potentie miljoenen doden waar is. En dat is het niet imho.
pi_145393121
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:12 schreef UpsideDown het volgende:
Resultaat is nog meer dode Koerden toch?

Ik vind het best zielig. Ze kunnen als volk eigenlijk geen kant op. ;(
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:21:25 #98
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_145393183
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Resultaat is nog meer dode Koerden toch?
Ik vind het best zielig. Ze kunnen als volk eigenlijk geen kant op. ;(
Want bij een burgeroorlog blijven de Turken bespaard? :D
pi_145393248
De_Guidance... :')
pi_145393321
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:21 schreef Che_ het volgende:

[..]

Want bij een burgeroorlog blijven de Turken bespaard? :D
Hij zegt dat Koerden rampage gaan, het gaat niet over een burgeroorlog. De afgelopen dagen hebben we gezien wat er toen gebeurd is.

Maar zelfs in dat geval hebben de Turken natuurlijk meer middelen en mensen?

Hoe dan ook laten we hopen dat zoiets nooit gebeurt.
Het menselijke leed dat daarmee gepaard gaat zal onvoorstelbaar zijn.

Om verzonnen constructen als "ras" en "land".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')