abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145366628
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt wel degelijk. Dit is Echt HEMA, anno 2014:
[ afbeelding ]
Op het plaatje is het niet echt te zien dat het rood is. Als het rood is, is het tegen het bruine aan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145366636
quote:
99s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Op het plaatje is het niet echt te zien dat het rood is. Als het rood is, is het tegen het bruine aan.
Z'n hand is trouwens ook donkerder.
pi_145366648
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar je hebt wel met je vuistje op tafel lopen rammen toen je het nieuws las over de Appie Heijn?
Nee, helaas voor jou niet. Maar ik vind het wel bijzonder interessant om te zien wat de ontwikkelingen nu zullen zijn. Want laten we wel zijn: miljoenen Nederlanders hebben de Pietitie gesteund, uit enquêtes blijkt dat 92-96 procent geen verandering van Zwarte Piet wil. De komende tijd wordt duidelijk of dat alleen stoere taal van achter de computer is, of dat Nederlanders ook echt bereid zijn om bewust inkopen te doen.
pi_145366673
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Z'n hand is trouwens ook donkerder.
In die zak zit dan ook geen strooigoed of cadeau's, maar buit. Want dit is geen Zwarte Piet maar een neger :(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145366676
Ghheehhee

quote:
r‎HEMA
6 uur ·
Wat discrimineren jullie de echte Nederlanders met jullie rare pieten maar wel burka's verkopen terwijl onze zwarte Piet niet bruin hoort te zijn want zwarte Piet is zwart door de roet uit de schoorsteen dus wij hebben nooit gediscrimineerd maar jullie doen dit nu wel naar ons.

[ Bericht 1% gewijzigd door bitterbal op 09-10-2014 16:13:54 ]
pi_145366677
0000
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, helaas voor jou niet. Maar ik vind het wel bijzonder interessant om te zien wat de ontwikkelingen nu zullen zijn. Want laten we wel zijn: miljoenen Nederlanders hebben de Pietitie gesteund, uit enquêtes blijkt dat 92-96 procent geen verandering van Zwarte Piet wil. De komende tijd wordt duidelijk of dat alleen stoere taal van achter de computer is, of dat Nederlanders ook echt bereid zijn om bewust inkopen te doen.
Nederlanders kennende, is dit gewoon stoere taal :')
pi_145366690
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je snapt weinig en je bent weinig doortastend. :N

Bij de Jumbo - ik kom er net vandaan en heb er speciaal op gelet - zie je ook wel Sint-snoepgoed-verpakkingen liggen waar geen Zwarte Piet op te zien is. Het punt is niet de diversiteit in het assortiment, het punt is de krampachtige wijze waarop Albert Heijn Zwarte Piet bewust verzwijgt in de communicatie. Die foto met de hulppietjes; pure politieke-correctheid.

En nu beroepen ze zich op de diversiteit van het assortiment "zodat mensen zelf een keuze kunnen maken". Laffe onzin is het. Mensen die iets tegen Sinterklaas en Zwarte Piet hebben, moeten het feest gewoon niet vieren en dus ook het snoepgoed links laten liggen.
Zelfs al besluit Ahold om Zwarte Piet uit zijn winkels te verbannen. Wat dan nog? Hoe beïnvloedt dat jouw beleving van het Sinterklaasfeest?

Kritisch zijn is verder prima, maar dat extreem boze gedoe slaat toch nergens op?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145366719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Ghheehhee
[..]
Wil je mijn naam even weghalen?
pi_145366720
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
0000
[..]
Nederlanders kennende, is dit gewoon stoere taal :')
Dat is wat er zo interessant aan is: de fase waarin dat duidelijk wordt, gaan we nu in. In de linkerhoek, met rode handschoenen de beroepsklagers (zoals Quinsy) en winkels zonder ruggengraat (zoals HEMA en Albert Heijn), in de rechterhoek met blauwe handschoenen: circa 92-96 procent van alle Nederlanders.

De tijd zal het leren.
pi_145366754
quote:
99s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wil je mijn naam even weghalen?
Gahaha dat ben jij niet toch ....
pi_145366767
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs al besluit Ahold om Zwarte Piet uit zijn winkels te verbannen. Wat dan nog? Hoe beïnvloedt dat jouw beleving van het Sinterklaasfeest?
Kritisch zijn is verder prima, maar dat extreem boze gedoe slaat toch nergens op?
Mensen hebben het volste recht om ergens boos over te zijn. Die opmerking over "dat extreem boze gedoe", zeg je dat ook tegen Quinsy en zijn legertje beroepsklagers? Of alleen tegen mensen die tegen de afbraak van Zwarte Piet ageren?
pi_145366774
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
:@
pi_145366786
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je kunt prima vinden dat ZP onveranderd moet blijven zonder dat je als een trieste beer een winkelketen gaat boycotten.

Trouwens, het overgrote deel van de Nederlanders is tegen kinderarbeid. Weerhoudt dat hen ervan om schoenen van dubieuze bedrijven te kopen? Neuh.

Ik zou mij dus niet al teveel voorstellen van die boycot.
pi_145366788
quote:
99s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
:@
Nah dat geloof ik niet :P
pi_145366811
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah dat geloof ik niet :P
Hoezo niet?
pi_145366812
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensen hebben het volste recht om ergens boos over te zijn. Die opmerking over "dat extreem boze gedoe", zeg je dat ook tegen Quinsy en zijn legertje beroepsklagers? Of alleen tegen mensen die tegen de afbraak van Zwarte Piet ageren?
Ja, dat zeg ik ook over Quincy. Want die vent is gewoon een eikel.
pi_145366817
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Volgens mij is 'ie serieus.
pi_145366832
quote:
15s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Volgens mij is 'ie serieus.
Volgens mij ook.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:13:37 #145
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_145366836
Vorig jaar had de AH als promotiemateriaal een mandarijntje met daarop het gezicht zwarte piet in de winkel hangen (en een pepernoot als Sinterklaas, of zo iets dergelijks). Volgens mij ging er vorig jaar in ieder geval niet duidelijk een zwarte piet op de promotiematerialen. Hadden ze dat dit jaar weer gedaan en er vervolgens geen aandacht aan gegeven, was er vrij weinig aan de hand geweest, denk ik dan.
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_145366856
quote:
99s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mij ook.
Hmmmm

Nja als et goed is de naam weg....
pi_145366896
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmmmm
Nja als et goed is de naam weg....
Wiens naam?
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:15:56 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_145366903
Prima dat AH en Hema duidelijk positie nemen in deze discussie. De wereld verandert snel en het zijn juist bedrijven die daarop in weten te spelen.
pi_145366915
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt prima vinden dat ZP onveranderd moet blijven zonder dat je als een trieste beer een winkelketen gaat boycotten.
Het is echt bizar en opmerkelijk hoe kortzichtig jij bent. Je bent verdomme journalist van beroep. Ik weet dat ik daar niet over mag praten, maar ik moet het toch kwijt. Doorzie je dan echt helemaal niks?

Snap je dan werkelijk niet dat Zwarte Piet ten dode is opgeschreven als we lijdzaam gaan toezien hoe bedrijven stukje bij beetje zwichten voor het gezeik van een kleine groep klagers? Ben je zo dom en kortzichtig, of doe je gewoon graag alsof?

Ik wil, net als vele, vele anderen, dat Zwarte Piet onaangetast blijft. Dat betekent dus dat we publiek afkeuring laten blijken als bedrijven toch lafjes zwichten voor een kleine groep klagers. En je kunt dat soort winkels niet beter treffen dan in hun portemonnee.
pi_145366921
quote:
99s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wiens naam?
Waarvan jij zegt dat het jouw naam is :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')