Nee. Volgens hem hadden ze een ander pad nabij Casa Pedro (Piedro de Lino?) kort bewandeld (half uur ofzo) en keerden toen terug. Waren moe en wilden naar Boquete. Hij wees ze naar taxi's en bussen en zag ze later langs de kant van de weg zitten zei hij.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Niet twee keer; de eerste keer hebben ze alleen even gekeken; een kwartier ofzo, toen waren ze moe en zijn langs de kant van de weg gaan zitten volgens Pedro van Casa Pedro.
De stand van de zon is daar tussen 13.00 en 16.00 uur bijna gelijk. Na 16.00 uur gaat de zon pas snel zakken. Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik de foto bij het bergbeekje meer op een foto in de namiddag vind lijken, gezien de lengte van de schaduwen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, ik ging ervan uit dat de batterijen van de camera nog niet helemaal leeg waren, zodat de klok nog gewoon liep. Maar waarschijnlijk waren die batterijen wel leeg door het maken van de 90 foto's met flits. Dat zou betekenen dat de klok van de camera is gestopt.
Maar los daarvan herinner ik me een discussie hier, waarin het tijdstip van de Mirador foto al was geschat op 13.00 uur op basis van de stand van de zon. En dat was nog vóórdat de foto-tijden gepubliceerd werden.
de stand van de zon is tussen 12 en 15.30 ongeveer gelijk, even hoog en zakt daarna snel. Is niet zoals hier in Nederland.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, ik ging ervan uit dat de batterijen van de camera nog niet helemaal leeg waren, zodat de klok nog gewoon liep. Maar waarschijnlijk waren die batterijen wel leeg door het maken van de 90 foto's met flits. Dat zou betekenen dat de klok van de camera is gestopt.
Maar los daarvan herinner ik me een discussie hier, waarin het tijdstip van de Mirador foto al was geschat op 13.00 uur op basis van de stand van de zon. En dat was nog vóórdat de foto-tijden gepubliceerd werden.
Als ze vlak na de Mirador de verkeerde mensen zijn tegen gekomen, hebben ze - ondanks het late tijdstip - al besloten door te lopen ipv terug.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee idd, dat zei de vader maar er kan ook iets heel anders gebeurd zijn. Dat ze op of vlak na de mirador personen tegengekomen zijn. Het punt is dat als ze wel in de namiddag op het pad waren de kans groter is dat ze verkeerde personen tegen konden komen. Aangezien er dan meestal geen toeristen meer zijn.
Ik denk dan meer aan even een stukje verder uit nieuwsgierigheid. Maar dan zouden ze niet vrijwillig doorgelopen zijn naar de 1e bergbeek, of misleid zijn door anderen met bv. een zgn. kortere weg terug.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:05 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Als ze vlak na de Mirador de verkeerde mensen zijn tegen gekomen, hebben ze - ondanks het late tijdstip - al besloten door te lopen ipv terug.
De gids (P.M.) zag ze juist op de Pianista. Althans, hij is er zelf niet zeker van. Maar hij liep toen wel op de Pianista. De trail bij Casa Pedro is een andere trail (Piedro de Lina).quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:45 schreef ToniB het volgende:
een gedachte, 13.00 verlaten taalschool- nemen taxi. 13.20 pianista restaurant. Gids ziet meisjes vroeg in de middag (13.20 is voor mij vroeg in de middag) 13.25 verkeerde trail begonnen. Na half uur terug. 13.45 zitten aan kant en worden opgepikt door (afspraak van 14.00 uur) auto die
hun zo dicht mogelijk bij de berg brengt in 15/20 minuten? In video AFK zie ik dat een half uur nadat de ouders zijn begonnen aan de hike nog een pad liggen dat met auto te bereiken is maar weet niet hoever dat pad gaat..... laatste hutje bereikbaar? scheelt toch een uurtje lopen) Uurtje klimmen is 15.00 op top. Uur later 1e Q 16.00 uur. Omkeren en teruglopen. 16.30 stront aan de knikker, zijn nog aan de Bocas kant. Worden verder gevoerd, lukt om nog een keer te bellen, telefoons met pincodes afgenomen/ ontfutselt en uitgezet. Tussen 18.00/18.30 terug bij punt waar auto kan komen dus aan Boquete zijde. Getuigen zien rode auto het pad afkomen, dus niet die asfaltweg die langs dat Restaurant loopt.
Dat weet iedereen toch wel volgens mij is daar geen verwarring overquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De gids (P.M.) zag ze juist op de Pianista. Althans, hij is er zelf niet zeker van. Maar hij liep toen wel op de Pianista. De trail bij Casa Pedro is een andere trail.
Mensen, Casa Pedro en het restaurant El Pianista zijn niet de zelfde zaak
[ afbeelding ]
Volgens mij wel. Zie de post waar ik op reageerquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:54 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat weet iedereen toch wel volgens mij is daar geen verwarring over
Staat mij ook bij dat die rode truck allang doorgestreept was.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:56 schreef MidnightB00m het volgende:
Die rode truck was toch al lang achterhaald? Was o.b.v. info van een detective. NRC had nog een hele rectificatie geplaatst toen zij daarover een artikel hadden gepost.
Gelukkigquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Staat mij ook bij dat die rode truck allang doorgestreept was.
Heb ik gezien of course !Bij Casa de Pedro opgepikt door een auto en meegereden naar El Pianistaquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Zie de post waar ik op reageer
En gids PM liep ineens op de Piedra de Lino ipv op de Pianista?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:58 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Heb ik gezien of course !Bij Casa de Pedro opgepikt door een auto en meegereden naar El Pianista
dan verplaatsen we gids M op de trail ,was hij er wat later in de middag , of misschien wel mee......quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De gids (P.M.) zag ze juist op de Pianista. Althans, hij is er zelf niet zeker van. Maar hij liep toen wel op de Pianista. De trail bij Casa Pedro is een andere trail.
Mensen, Casa Pedro en het restaurant El Pianista zijn niet de zelfde zaak
[ afbeelding ]
Met van alles doorstrepen is niemand tot nu toe dichter bij de waarheid gekomen. De dingen van voren af aan opnieuw bekijken lijkt mij niet verkeerdquote:
Die gids twijfelt zelf aan zijn waarneming, hij kan dus anderen gezien hebben.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En gids PM liep ineens op de Piedra de Lino ipv op de Pianista?
De Piedra de Lino begint bij Casa Pedro. De Pianista niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:59 schreef ToniB het volgende:
[..]
dan verplaatsen we gids M op de trail ,was hij er wat later in de middag , of misschien wel mee......
Begint bij Casa Pedro de trail? Dan bedoel ik die. Maar punt was meer dar ze gezien zijn in de omgeving van de trail vroeg in de middag door diverse getuigen.
Dat weet ik en dat schrijf ik ook. Maar dat was dus op de Pianista, niet op de Piedra de Lino.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die gids twijfelt zelf aan zijn waarneming, hij kan dus anderen gezien hebben.
Dat weet ik al zo'n 7 maanden, wat wil je daar mee zeggen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weet ik en dat schrijf ik ook. Maar dat was dus op de Pianista, niet op de Piedra de Lino.
Dat ik reageerde op ToniB en zijn post, en niet op jou en wat jij weet.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:07 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat weet ik al zo'n 7 maanden, wat wil je daar mee zeggen?
Ja oke en bij Casa Pedro vroegen ze dus naar het begin van de Pianista. Vervolgens de Perdo de Lino opgestuurd na 20/30 minuten terug, pissed off, zitten op een steen en worden door hun afspraak opgepikt. Pianista trail ligt daar toch vlak bij?! Hup met auto dat zandpad op....etc.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Piedra de Lino begint bij Casa Pedro. De Pianists niet.
Waarom zouden ze vragen naar de Pianista als ze toch al opgepikt zouden worden bij CP en naar de Pianista gebracht zouden worden?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:09 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ja oke en bij Casa Pedro vroegen ze dus naar het begin van de Pianista. Vervolgens de Perdo de Lino opgestuurd na 20/30 minuten terug, pissed off, zitten op een steen en worden door hun afspraak opgepikt. Pianista trail ligt daar toch vlak bij?! Hup met auto dat zandpad op....etc.
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #121 - Verdwalen en/of misdrijf of....?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ik reageerde op ToniB en zijn post, en niet op jou en wat jij weet.
Ja? Volgens mij lullen we langs elkaar heen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:11 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #121 - Verdwalen en/of misdrijf of....?
ik reageerde hier op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |