Het is immers algemeen bekend dat in bv Italië de arbeidsomstandigheden vergelijkbaar zijn met die in Bangladesh...quote:Op maandag 13 oktober 2014 01:43 schreef thom_05 het volgende:
Voor iemand dat niet beter weet is het kletskoek ja.
Dat verhaal over de zelfmoorden was dan ook een stukje sensatie-journalisme van de bovenste plank. Er zijn een aantal zelfmoorden geweest bij die fabriek van Foxconn waar oa Apple hun spullen laten maken. Maar de hoeveelheid zelfmoorden daar ligt onder het Chinese gemiddelde.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:59 schreef Yaaar het volgende:
[..]
O? Ik wist dat van die Chinezen niet die werden uitgebuit met letterlijk de dood als gevolg vanwege slechte omstandigheden eerst niet, totdat ik eens ging zoeken op Google en items/artikelen tegenkwam. Alleen veel mensen weten dat echt niet.
Apple is volgens mij al een tijdje weg bij foxconnquote:Op maandag 13 oktober 2014 10:04 schreef kipknots het volgende:
[..]
Dat verhaal over de zelfmoorden was dan ook een stukje sensatie-journalisme van de bovenste plank. Er zijn een aantal zelfmoorden geweest bij die fabriek van Foxconn waar oa Apple hun spullen laten maken. Maar de hoeveelheid zelfmoorden daar ligt onder het Chinese gemiddelde.
Ligt er maar net aan wat je haalt. Ik draag nu bv een broek die is gemaakt in Australie (van stof die is geweven in Japan) en schoenen die in elkaar zijn gezet in de VS. Genoeg spullen te vinden wat helemaal niet zo slecht is.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:51 schreef thom_05 het volgende:
Dan moet je naakt rondlopen want ook de "dure"merken doen het.
Dat hangt helemaal van het merk af. Er zit ook gewoon nog verschil tussen het ene lage lonen land en het andere.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:50 schreef LordLynx het volgende:
Net of al die middenklasse merken hun kleding wel op verantwoorde wijze laten maken en niet ook gewoon voor een hongerloontje in Taiwan en Bangladesh in elkaar laten zetten...
Nou, kun je in ieder geval drie keer een trui van de primark aan...quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:00 schreef gewoonmeppen het volgende:
Vrijdag weer 3 truien gekocht voor ongeveer 15 euro per stuk
Kwaliteit is prima hoor, ze gaan niet korter of langer mee dan de truien van andere winkelsquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, kun je in ieder geval drie keer een trui van de primark aan...
Tuurlijk jongen... Algemeen bekend dat primark kwalitatief geen prut is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:16 schreef gewoonmeppen het volgende:
Kwaliteit is prima hoor, ze gaan niet korter of langer mee dan de truien van andere winkels
Soms wel soms niet en dat heb ik ook met andere merken. Als je echt kwaliteit wilt moet je een kleermaker in de arm nemen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen... Algemeen bekend dat primark kwalitatief geen prut is.
O, nee!
Ik heb dat dus nooit met de merken die ik koop. Ok, er wil wel eens een keer iets mis gaan (polo van Prada met een los stiksel: gewoon terug naar het atelier om te maken, een keepall van Vuitton die niet meer 100% waterdicht was: nieuwe gekregen met optie van tegoedbon om iets anders te kopen, jeans van 7FAM die na zes maanden een slijtplek had: nieuwe uit mogen zoeken), maar op de hoeveelheid waar het over gaat weinig om je druk om te maken en tot op heden steeds weer netjes opgelost.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:20 schreef Individual het volgende:
Soms wel soms niet en dat heb ik ook met andere merken. Als je echt kwaliteit wilt moet je een kleermaker in de arm nemen.
Dan noem je ook merken waarvan het achterlijk is om te denken dat anderen ze ook kopen, zeker mensen die niet zoveel geld hebben. H&m en C&A zullen die service ook niet verlenen, net als de Primark, dus dat argument is een beetje gek als je het mij vraagt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb dat dus nooit met de merken die ik koop. Ok, er wil wel eens een keer iets mis gaan (polo van Prada met een los stiksel: gewoon terug naar het atelier om te maken, een keepall van Vuitton die niet meer 100% waterdicht was: nieuwe gekregen met optie van tegoedbon om iets anders te kopen, jeans van 7FAM die na zes maanden een slijtplek had: nieuwe uit mogen zoeken), maar op de hoeveelheid waar het over gaat weinig om je druk om te maken en tot op heden steeds weer netjes opgelost.
Denk je echt dat je bij primark na 6 maanden terug kan komen met een jeans? Of met een stiksel die niet perfect is? Dan hoef je waarschijnlijk maar één keer daar te kopen en kun je ieder half jaar omruilen voor wat anders...
Je hebt er zelf nooit wat gekocht, maar je weet wel te vertellen dat het allemaal rommel isquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen... Algemeen bekend dat primark kwalitatief geen prut is.
O, nee!
Bij "andere winkels" begrijp ik niet meteen dat daarmee bedoeld wordt "de onderkant van de markt". Overigens heb ik begrepen dat H&M en C&A kwalitatief weldegelijk beter zijn dan Primark.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:32 schreef bijdehand het volgende:
Dan noem je ook merken waarvan het achterlijk is om te denken dat anderen ze ook kopen, zeker mensen die niet zoveel geld hebben. H&m en C&A zullen die service ook niet verlenen, net als de Primark, dus dat argument is een beetje gek als je het mij vraagt.
O jee, bevalt mijn antwoord je niet? En dan ook nog middels een verwijt dat ik er nooit koop... alsof jij bij alle andere winkels koopt! Denk even na voordat je wat post... voordat je jezelf in de voet schiet met je "argumenten".quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:03 schreef gewoonmeppen het volgende:
Je hebt er zelf nooit wat gekocht, maar je weet wel te vertellen dat het allemaal rommel is
En enige online research heb je geen tijd voor, zolang het niet in jou straatje past.
Maar blijf maar lekker bashen op de Primark, niemand die jou nog serieus neemt.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Keerzijde? Zit er een goede kant aan dan? Het is goedkope rotzooi, er lopen alleen maar 13-jarige meisjes rond en het wordt gemaakt door uitgebuite kinderen.
Uiteraard. Maar voorkomen dat je kleding koopt die daar is geproduceerd is natuurlijk niet heel lastig... Het probleem is gewoon dat de meeste mensen liever 20 eurocent minder uitgeven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:19 schreef bijdehand het volgende:
Net nog een item er over op de NOS, dat er nog steeds veel kleding wordt gemaakt in die kutfabrieken in Bangladesh.
Na zes maanden dragen een broek terugbrengen?quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb dat dus nooit met de merken die ik koop. Ok, er wil wel eens een keer iets mis gaan (polo van Prada met een los stiksel: gewoon terug naar het atelier om te maken, een keepall van Vuitton die niet meer 100% waterdicht was: nieuwe gekregen met optie van tegoedbon om iets anders te kopen, jeans van 7FAM die na zes maanden een slijtplek had: nieuwe uit mogen zoeken), maar op de hoeveelheid waar het over gaat weinig om je druk om te maken en tot op heden steeds weer netjes opgelost.
Denk je echt dat je bij primark na 6 maanden terug kan komen met een jeans? Of met een stiksel die niet perfect is? Dan hoef je waarschijnlijk maar één keer daar te kopen en kun je ieder half jaar omruilen voor wat anders...
Niet iedere dag dragen natuurlijk. Gewoon 6 maanden na aankoop.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:40 schreef incoherent het volgende:
Na zes maanden dragen een broek terugbrengen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |