De dure labels produceren zelden buiten de EU... Hardnekkige fabel derhalve.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:57 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik denk dat dat vooral komt omdat dure kledingmerken heel veel geld in marketing steken, zoals de Primark dat juist helemaal niet doet. Maar mensen gaan er inderdaad vaak vanuit dat dure merken automatisch betere werkomstandigheden hebben en het milieu minder vervuilen. En helaas is het eigenlijk wel allemaal hetzelfde.
Dit is volgens mij de meest uitgebreide lijst die ik je zou kunnen geven:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:06 schreef Seven. het volgende:
Is er een lijst van goeie en slechte winkels? Wie weet, ik zou er best eens mijn koopgedrag op aan kunnen passen maar niet als dat betekent dat ik voor een simpel hemdje 20 euro mag neerleggen.
Oh, je bedoelt de echt dure dure kleding. Ik dacht dat je meer merken als Vans, Nike, Adidas, Puma, Converse etc. bedoelde.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:56 schreef DS4 het volgende:
De dure labels produceren zelden buiten de EU... Hardnekkige fabel derhalve.
O. Nee, ik hanteer een andere norm kennelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:13 schreef KapiteinKoala het volgende:
Oh, je bedoelt de echt dure dure kleding. Ik dacht dat je meer merken als Vans, Nike, Adidas, Puma, Converse etc. bedoelde.
Wat versta jij onder dure labels dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
O. Nee, ik hanteer een andere norm kennelijk.
Ik heb ook naadloze slipjes gekocht bij Primark, vind het kwalitatief ook goed. Mijn slipjes van andere winkels; die worden dunner, gaan verrekken of zitten gewoon niet lekker. Die van Primark zitten nog steeds lekker, dezelfde kleur, dezelfde maat, niet dunner geworden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:40 schreef WammesWaggel het volgende:
Er er minder uitbuiting bij de productie van kleding van de Zare of H&M dan?
Bij de Primark haal ik altijd goede boxershorts, de rest is hit or miss na 1x wassen eigenlijk.
Hoe zit het wat betreft de geur?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:47 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik heb ook naadloze slipjes gekocht bij Primark, vind het kwalitatief ook goed. Mijn slipjes van andere winkels; die worden dunner, gaan verrekken of zitten gewoon niet lekker. Die van Primark zitten nog steeds lekker, dezelfde kleur, dezelfde maat, niet dunner geworden.
Geurloos bij aankoop en nog steeds geurloos. Ik heb ze al een jaar ofzo. Het was geen polyester, dus je gaat niet zweten door de stof ofzo.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoe zit het wat betreft de geur?
Dus het enige alternatief voor de Primark is zelf kleding naaienquote:Op donderdag 9 oktober 2014 01:47 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik heb ook naadloze slipjes gekocht bij Primark, vind het kwalitatief ook goed. Mijn slipjes van andere winkels; die worden dunner, gaan verrekken of zitten gewoon niet lekker. Die van Primark zitten nog steeds lekker, dezelfde kleur, dezelfde maat, niet dunner geworden.
Daarnaast heb ik ook basic BHs en sokken van de Primark, ook tevreden meePrimark heeft ook duurdere sectie in hun collectie, die voelen best stevig aan. Daar heb ik een rok van
------------------------
Mensen die steeds zeuren over goedkope ketens terwijl ze aan de andere kant van de stad dezelfde soort kleding kopen voor hogere prijzen ... Waarom gaan jullie gewoon niet zelf kleren naaien dan? Mijn vriendinnen en ik gaan naar kringloopwinkels, kopen zelf ook stoffen om te naaien. Het is niet moeilijk hoor![]()
Prada, Gucci, enz.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:13 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Wat versta jij onder dure labels dan?
dat wordt ook gewoon allemaal door een paar spleetoogjes in elkaar genaaid hoor, vergis je niet.quote:
Klets eens niet zo.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:09 schreef Ahmad1nejad het volgende:
dat wordt ook gewoon allemaal door een paar spleetoogjes in elkaar genaaid hoor, vergis je niet.
Je zit nog wel eens met waar materialen vandaan komen. Want hoe mens-vriendelijk is dat felbegeerde zimbabwaanse katoen geproduceerd?quote:
Milieuvriendelijk katoen is idd een probleem. Er zijn merken die er wel gebruik van maken, maar mondjesmaat helaas.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:00 schreef kipknots het volgende:
Je zit nog wel eens met waar materialen vandaan komen. Want hoe mens-vriendelijk is dat felbegeerde zimbabwaanse katoen geproduceerd?
Overigens zijn Japan en Amerika natuurlijk ook goede leveranciers van 'eerlijke' kleding.
http://www.telegraaf.nl/u(...)van_biokatoen__.htmlquote:H&M koploper in het gebruik van biokatoen
De Zweedse modeketen was het afgelopen jaar opnieuw de grootste afnemer van biologisch katoen. Daarnaast lanceerde H&M dit jaar de eerste producten van gerecycled katoen.
Nee; zelf katoenplanten kweken, plukken, stof van maken en zelf naaien. Ander alternatief is iets vinden en kopen wat nog goedkoper is dan Primark (wat tevens ook fashionable is).quote:Op donderdag 9 oktober 2014 07:11 schreef JoPiDo het volgende:
Dus het enige alternatief voor de Primark is zelf kleding naaien
Blijkbaar wel. Maar echt iets van 4/5 is voor dames.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:06 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Verkopen ze bij de Primark eigenlijk ook heren kleding ?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:14 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Maar echt iets van 4/5 is voor dames vrouwen zonder geld en/of smaak.
Omdat het nieuw is en voor de grote massa bedoeld. Terwijl Zeeman en Wibra toch echt zich meer richten op de onderkant van de markt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:29 schreef CafeRoker het volgende:
Primark is toch niet wezenlijk goedkoper dan bijvoorbeeld zeeman, bristol of wibra? Het enige verschil is dat die primark kleren er in tegenstelling tot andere discounters wel nog eens redelijk uitzien. Wibra lijkt bijvoorbeeld haast bewust vormeloze kapotgewassen truien te verkopen.
Waarom dan nu zo'n hetze tegen primark?
Koop je wel elektronica?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:32 schreef Isabeau het volgende:
Als ik kleding in mijn handen heb die echt absurd goedkoop is, dan koop ik het niet. Ik denk dan direct dat kleine kindjes voor een hongerloontje dat shirt in elkaar hebben gezet. Primark zelf ken ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |