abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145325098

De PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van Sony Computer Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de PlayStation 3 is op 20 februari 2013 aangekondigd tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console, te New York.De PlayStation 4 maakt deel uit van de achtste generatie in de geschiedenis van de spelcomputer.

Sony doet afstand van de Cell-architectuur, in plaats daarvan hebben ze gekozen voor de x86-architectuur.Dit is een breed platform dat regelmatig wordt gebruikt in moderne pc's. De reden voor deze keuze is omdat het voor ontwikkelaars op deze manier veel makkelijker wordt om spellen te maken. Hierdoor kan een grotere groep van ontwikkelaars de stap nemen om PS4-spellen te gaan ontwikkelen, zowel kleine als grote bedrijven. Deze veranderingen zijn tot stand gekomen door de lessen die Sony heeft geleerd tijdens de ontwikkeling, productie en lancering van de PS3. Andere noemenswaardige hardware zijn een snellere blu-rayspeler en 8 GB GDDR5-geheugen.

Online gamen met de PlayStation 3, PlayStation Vita en PlayStation Portable is gratis. Wel kan de gebruiker kiezen voor een betalende lidmaatschap genaamd PlayStation Plus. Hij krijgt hierdoor korting op bepaalde spellen, kan bepaalde spellen voor de aankoop een uur gratis uitproberen en heeft toegang tot de Instant Game Collection, waarbij de gebruiker elke maand een aantal spellen gratis kan downloaden voor zowel de PS3, PS4 en PS Vita. PlayStation Plus kan momenteel per maand, per 3 maanden of per jaar worden aangeschaft.

Alleen op de PlayStation 4 die op 29 november 2013 in Europa is verschenen, moet de gebruiker het betalende PlayStation Plus abonnement hebben om gebruik te kunnen maken van PlayStation Network.

PlayStation Plus Instant Game Collection (IGC)
De Instant Game Collection is een bibliotheek met PS4™-, PS3™- en PS Vita-games die je voor de duur van je PlayStation®Plus-lidmaatschap zonder bijkomende kosten kunt downloaden en spelen*. Elke maand wordt er een selectie van games toegevoegd aan de IGC - sommige zijn slechts één maand beschikbaar, terwijl andere langer deel uitmaken van de IGC.
Hierboven afgebeeld zijn de huidige Playstation 4 - PS Plus IGC games van de maand

2m7yn88.gif admiraal_anaal - Tahie81
altron33.gif Altron - Djehoetie
Untitled-1.png Baghdaddy - alionfiree
rsz_cooper.jpg Banaanensuiker - Smeervlees
Bartsimp.jpg Bartcoah - Bartcoah
F0ko9.png Catch_me - RainmakerNL
mgs.png Chrizs - Chrizs
FOK_king.jpg Cikx - Foetelaer
lulz.jpg Colordeaf - Zalathas
Avatar.jpg DesmoD- FreddyDKrueger
ME.jpg Disker91 - Disker
111.png Donderjagers - DonderjagerNL
Keen.gif donald_dick - BuikschuiverNL
Naamloos.png Elshaarawy92 - SR-61-
Martsmeets2.jpg Evertjan - Ysatia
Untitled-1.jpg Fokker101 - ThijmenSkillaz
1234.gif Friday12 - Mitchelderue
Knicks.jpg Gauner - LWYRUP89
toilet.jpg HostiHawaii - Evil_Tuinhekje
fok_ava2.jpg Ipho - Ipho90
spam.jpg janrad - crashtestnl85
1908.png Jimbo - Pyrrolidone / Iroquois-kiwi
Baker_User.jpg Keltie - Dutchkeltie
12a.jpg kurk_droog - minidof
6r7xbc.jpg Lastpost - Lastpost_NL
66660.png LeaderRoel - RoelDriesvink
FokUI.jpg Maraca - Donestea
ietsjiegoo.png Mauskoekwaus - Mauzizz
IQouIOy.png MeneerLogica - MeneerLogica
zedong.jpg Miauw_Zedong - Cali030
blutkind.png Mystikvm - Mystikvm
bambambam.gif n8n - n8n-up
7ataxfK.jpg Noppie2000 - Noppie2000
mario.jpg Notorious_Roy - notoriousroy
z.jpg PSYCHEV - Lykebz
fok2.jpg rene90 - rene2870
corvo.jpg replay11nl - replay11nl
Fok2.gif Richie2000 - chanrich99
Choufferie%2060.jpg Rob_La_Chouffe - Robbus15
movingavatars.gif Rossdale - RossdaleNL
bakali.jpg Roypsv - roydewit
kak2.jpeg RRuben - TjRuben
bunnyrunni_448.gif Santello - Ashtasticz
oie_31.gif Shadeauw - Cpt-Roadrage
lara.jpg Sharana_LV - Sharanaaa
Tribalava60.gif Solique - SoliqueNL
media_l_1129293.jpg sonnyspek - sonnyspek
fry3.gif speknek - spekkehNL
Calcifer.jpg StefanW - Swalthie
Erik.jpg Stinkdeken - Stinkdeken
liv.gif Studiotje - Baszert
bril-zon.jpg SunshineBoy - Killmossel
paku.png SuperFruitig - SuperFruitig
psv.ht1.jpg Tallie1982 - Tristan84PSV
td.gif TARDIS. - VinedX
pg24.jpg ThePlaneteer - HennyGingerale
homer2.png Tuckgamer = Tuckgamer
fok%20icon.gif Verkeersbord - Malle-Henkie
fc,60x60,black.jpg Vlaggenroof - Aleeexx93
2.jpg Voetbalmanager2 - ItsThatDutchGuy
Boba%201,1.jpg VulpX - VulpX

Als er nog iemand ontbreekt, of je vind zelf dat je in de OP gezet moet worden;
Doe je UI even linken, je username, en je PSID. Dan zet ik je erbij ^O^

Co-Optimus
MetaCritic
Playstation Plus
Playstation Store
Playstation Store USA
PSN Profiles
Reddit PlaystationPlus
Reddit Ps4

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_145325112
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:37 schreef vanpers het volgende:

[..]

En en en en ??????

Stream?
Ik heb mijn 15k niet gekregen :( Waardoor het best lastig is op het begin bij mycareer omdat ik dus niks kan upgraden :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:08:40 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145325224
Vanmiddag Spelunky!!! *O*
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:08:44 #4
356449 StefanW
It's all about the game..
pi_145325227
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nee, maar je komt hier posten dus mag ik het toch vragen? :+

Maar goed, ik heb m even vlug doorgelezen, je klaagt over het feit dat ''zolderkamerautisten'' een gedeelte van het spel niet kunnen spelen omdat je minstens 1 vriend nodig hebt om een club te maken.

Let wel, we hebben het hier over een game die vanaf het begin als ''multiplayer-centered'' is aangekondigd...

Dan dit stukje :

[..]

In elke racegame zit tegenwoordig de ideale racelijn die je kunt volgen, ga jij lopen klagen over dat het te makkelijk is om een bocht door te gaan omdat er gekleurde vlaggen bij staan die aangeven hoe scherp de bocht is?

Ik snap het niet hoor, maar het kan aan mij liggen...
Waar ik meer op doelde was dat ik juist schrijf dat de clubs en multiplayer het spel nog het meest interessant maken. En volgens mij heb ik het nooit over de next-gen ervaring gehad.

Ideale racelijn (die af en toe in DC ook zit) zegt nog niets over hoe hard je moet afremmen voor een bocht en hoe snel je weer gas kan/mag geven.
Als ik in track 1 drie bochten doorheb en ik merk bij track 2 dat de 'groene' bochten in track 2 hetzelfde rem/gas-patroon hebben als in track 1, net als de 'gele' en 'rode' bochten, dan haak ik af.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
pi_145325249
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:08 schreef Yi-Long het volgende:
Vanmiddag Spelunky!!! *O*
Die ga ik ook zeker gelijk effe downloaden :)
- Djehoetie / Jehuty -
pi_145325290
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:08 schreef StefanW het volgende:

[..]

Waar ik meer op doelde was dat ik juist schrijf dat de clubs en multiplayer het spel nog het meest interessant maken. En volgens mij heb ik het nooit over de next-gen ervaring gehad.

Ideale racelijn (die af en toe in DC ook zit) zegt nog niets over hoe hard je moet afremmen voor een bocht en hoe snel je weer gas kan/mag geven.
Als ik in track 1 drie bochten doorheb en ik merk bij track 2 dat de 'groene' bochten in track 2 hetzelfde rem/gas-patroon hebben als in track 1, net als de 'gele' en 'rode' bochten, dan haak ik af.
Nee dat was Pheno inderdaad die met dat afgrijselijke ''nextgen-ervaring'' aan kwam zetten, my bad.

In Forza had je ook een racelijn die wel aangaf wanneer je moest remmen, die zit godzijdank niet in DC.

Over dat laatste kan ik nog niet oordelen, daar heb ik nog te weinig voor gespeeld.
pi_145325303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:10 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nee dat was Pheno inderdaad die met dat afgrijselijke ''nextgen-ervaring'' aan kwam zetten, my bad.

Daar kan ik niets aan doen, dat deed Sony.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_145325404
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:10 schreef Pheno het volgende:

[..]

Daar kan ik niets aan doen, dat deed Sony.
Maar je hebt nog steeds niet uitgelegd wat het voor jou inhoudt. ;)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:15:31 #9
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_145325447
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:10 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

In Forza had je ook een racelijn die wel aangaf wanneer je moest remmen, die zit godzijdank niet in DC.
Die kon je uitschakelen?

Ik blijf in racegames de AI een beetje matig vinden (PGR, Forza 3, 4 en Horizon).. Daar zouden ze met de nextgens iets aan kunnen doen?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:16:09 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145325473
Ik vind zo'n race-lijn niet zo erg, als je het maar uit kan zetten. Volgens mij kan dat gewoon in Forza.

In de Gametrailers-review hadden ze het ook over die racelijn dat die niet in Drive Club zat,en meteen de clip die daarna volgt, net nadat dat gezegd werd, laat wel weer die race-lijn zien. Apart.

Voor mij hoeft een nieuwe racer niet 'next-gen' te zijn in dat het allemaal dingen nieuw doet. Het moet wel minstens even goed zijn als de beste racers van last-gen. Als ik Drive Club even vergelijk met een Project Gotham Racing 3 of 4, qua content enzo, dan zie ik niet direct dat DC een verbetering is, qua verschillende omgevingen, qua uitgebreidde gevarieerde car-list, etc.
pi_145325492
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:15 schreef Keltie het volgende:

[..]

Die kon je uitschakelen?

Ik blijf in racegames de AI een beetje matig vinden (PGR, Forza 3, 4 en Horizon).. Daar zouden ze met de nextgens iets aan kunnen doen?
Dat deed ik dan ook altijd. :P
Het ging mij erom dat in die review van StefanW de gekleurde vlaggen bij bochten om aan te geven hoe scherp ze zijn als een minpunt werden beschouwd, maar in zijn post net werd dat iets duidelijker. :)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:19:20 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145325578
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:15 schreef Keltie het volgende:

[..]

Die kon je uitschakelen?

Blijft sowieso moeilijk om dat goed te krijgen: Als het te agressief en 'menselijk' is, dan kan dat gaan storen. Als het te veel AI is, als in iedere tegenstander rijdt gewoon steeds de perfecte lijn en wijkt daar niet of nauwelijks vanaf, dan is het ook niet goed.

Ik vond de eerste GRID erg goed, qua tegenstand. Iedere race was spannend en uitdagend.

Het liefst speel ik trouwens gewoon rally-games waarbij je gewoon tegen de track en de tijd speelt, ipv tegen andere racers. Gewoon puur en alleen skill-based door schitterende levels knallen, proberen een top tijd neer te zetten. Voor mij is dat de essentie van racen.
pi_145325605
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Blijft sowieso moeilijk om dat goed te krijgen: Als het te agressief en 'menselijk' is, dan kan dat gaan storen. Als het te veel AI is, als in iedere tegenstander rijdt gewoon steeds de perfecte lijn en wijkt daar niet of nauwelijks vanaf, dan is het ook niet goed.

Ik vond de eerste GRID erg goed, qua tegenstand. Iedere race was spannend en uitdagend.

Het liefst speel ik trouwens gewoon rally-games waarbij je gewoon tegen de track en de tijd speelt, ipv tegen andere racers. Gewoon puur en alleen skill-based door schitterende levels knallen, proberen een top tijd neer te zetten. Voor mij is dat de essentie van racen.
Daar sluit ik me bij aan. Time-trials (in bij voorkeur rally-games) zijn het tofst!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:23:49 #14
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_145325711
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je moet in deze tijd toch wel een AI kunnen maken die zich aan de gebruiker aanpast? Pleur desnoods 160000000 profielen van bestaande coureurs waar de ai een racepersoonlijkheid van maakt ofzo.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:26:42 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145325800
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:20 schreef Bolters het volgende:

[..]

Daar sluit ik me bij aan. Time-trials (in bij voorkeur rally-games) zijn het tofst!
Jammer dat de Dirt serie zo verneukt wordt met die 'Xtreme' crap erin, en ook veels te korte tracks voor de rally-races.

Hopelijk komen ze volgend jaar weer met een echte rally game, zoals ze al hebben aangegeven volgens mij, maar dat blijft toch altijd even afwachten. Sowieso vind ik Codemasters flink achteruit gegaan in kwaliteit de laatste jaren.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:27:02 #16
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_145325811
Ik ga Driveclub sowieoso halen. Juist omdat het geen Forza en GT is.

Men vergelijkt ze steeds, maar je kan Destiny ook niet vergelijken met CoD bijvoorbeeld.

Ieder zijn mening ofcourse, maar ik denk dat ik er wel veel plezier mee ga hebben. :)

Het hele probleem zijn de hypes die worden gecreerd. Ik vraag me af wat het gemiddelde cijfer geweest zou zijn van Destiny en DC als de hypetrain deels op het rangeerterrein was gebleven...
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:29:55 #17
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_145325905
Kan niet editten? Oh well...

Je zou games als Destiny en DC moeten laten reviewen door iemand die immuum is voor hypes. Want de lage cijfers komen deels door teleurstellingen die voortkomen uit niet of deels waargemaakte PR bullcrap.

Just my 10 cents.
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:30:40 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145325923
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:27 schreef HostiHawaii het volgende:
Ik ga Driveclub sowieoso halen. Juist omdat het geen Forza en GT is.

Men vergelijkt ze steeds, maar je kan Destiny ook niet vergelijken met CoD bijvoorbeeld.

Ieder zijn mening ofcourse, maar ik denk dat ik er wel veel plezier mee ga hebben. :)

Het hele probleem zijn de hypes die worden gecreerd. Ik vraag me af wat het gemiddelde cijfer geweest zou zijn van Destiny en DC als de hypetrain deels op het rangeerterrein was gebleven...
Ik geloof niet dat er mensen DC met GT of Forza vergeleken. Voor vrijwel iedereen is het overduidelijk dat dat zeer verschillende games zijn.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:31:30 #19
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_145325946
DC kan je wel met Forza horizon serie vergelijken toch? allebei meer arcade achtige games.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_145325956
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:13 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Maar je hebt nog steeds niet uitgelegd wat het voor jou inhoudt. ;)
moet ik gaan verzinnen wat Sony ermee bedoelde? Dat is de omgekeerde wereld.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:33:11 #21
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145325987
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:31 schreef KneusTeun het volgende:
DC kan je wel met Forza horizon serie vergelijken toch? allebei meer arcade achtige games.
Meer met een Need for Speed denk ik, toen die games nog niet open wereld waren.
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:33:41 #22
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_145325997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:29 schreef HostiHawaii het volgende:
Kan niet editten? Oh well...

Je zou games als Destiny en DC moeten laten reviewen door iemand die immuum is voor hypes. Want de lage cijfers komen deels door teleurstellingen die voortkomen uit niet of deels waargemaakte PR bullcrap.

Just my 10 cents.
Een reviewer die zich gek laat maken door hypes is sowieso geen goede reviewer. Je moet je mening over het product geven, niet over de beloftes van de uitgevers.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:37:48 #23
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145326107
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:31 schreef KneusTeun het volgende:
Qua gameplay idd meer arcade, maar DC is lineaire tracks volgens mij, en Forza Horizon is 1 grote open hub waarin je kunt racen. Wat dat betreft dus niet echt vergelijkbaar.

Forza Horizon 2 lijkt me wel zeer goed btw. Scoort ook prima.

Ben erg benieuwd naar Forza 6, en hoeveel content daarin zal zitten. Forza 5 was volgens veel gamers een stuk minder dan Forza 3 en 4, qua content, dus men ging zich al snel vervelen.

Hopelijk zorgt Project Cars straks voor flinke concurrentie.
pi_145326227
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:31 schreef Pheno het volgende:

[..]

moet ik gaan verzinnen wat Sony ermee bedoelde? Dat is de omgekeerde wereld.
Laat maar....

Digital Foundry is ook losgegaan op DC:

http://www.eurogamer.net/(...)campaign=socialoomph

quote:
There was a lot pressure on Evolution Studios to deliver a state-of-the-art flagship title that defined the PS4's next-generation credentials - a racing game that blurs the line between arcade and simulation while boasting the latest graphical features only possible on higher-end hardware. Despite some teething problems earlier in development, this is a feat that DriveClub manages to accomplish. Indeed, the game has benefitted from a remarkable makeover: from scrappy contender to visually polished technological showcase for PlayStation 4 hardware. The attention to detail and complex effects work is undeniably superb, while the handling model delivers an experience to suit both casual players and the more hardcore driving fans looking for something different from the likes of Gran Turismo or Forza Motorsport.

For all its rendering accomplishments, DriveClub is actually best viewed more as an evolution of an old-school arcade racing game, as opposed to a state-of-the-art simulation. In gameplay terms, the lack of open world exploration and use of fixed tracks may seem a little behind the times, but the use of carefully designed point-to-point routes and traditional tracks suit the social aspect of the game, which revolves around challenging other players while winning events to increase status for yourself and your club.

In that sense, DriveClub comes across as an updated take on the classic arcade racer, played out at a global level, with both competitive and collaborative gameplay at the very heart of the experience. The handling model makes the game easy to pick up and play, while the relentless AI on higher difficulty settings keeps single-player races interesting as you constantly battle to stay in first place.

Of course, while the game is finally on retail shelves this week, development of DriveClub is an on-going process, and we are promised a range of features in the coming months via post-launch updates. The first of these adds dynamic weather to the game, adding another layer of uncertainty to driving conditions while no doubt showcasing even more of Evolution's tech - something we'll take a look at in the near future. Photo and replay modes are also on their way.

It's fair to say that we had more fun with the game than Mike did in the Eurogamer review, but there are areas where we agree that the game falls a little short: the penalties and driving restrictions can sap the fun out of the most intense moments, and perhaps there is a lack of soul and charisma at the heart of the game. But for us, the combination of the arcade-style handling and the often beautiful visuals delivers an experience well worth checking out.
Deze quote is triest en lachwekkend tegelijk:

quote:
In gameplay terms, the lack of open world exploration and use of fixed tracks may seem a little behind the times

[ Bericht 53% gewijzigd door PBateman1978 op 08-10-2014 12:48:19 ]
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:58:09 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_145326652
..why?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_145326751
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:58 schreef speknek het volgende:
..why?
''Het is geen open world racer dus niet bij de tijd''

Ik wil helemaal geen open world racer...
Waarom wordt de game niet beschouwd om wat het is ipv wat het niet is.
pi_145326759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:58 schreef speknek het volgende:
..why?
Omdat het niet toevoegen van een open wereld een bewuste keuze is geweest. Daar kun je blij of boos om zijn, maar daar kun je de gameplay niet op veroordelen.
pi_145326772
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:02 schreef Principia het volgende:

[..]

Omdat het niet toevoegen van een open wereld een bewuste keuze is geweest. Daar kun je blij of boos om zijn, maar daar kun je de gameplay niet op veroordelen.
Precies!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:02:45 #29
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_145326775
Als reviewer moet je die beloftes wel in acht nemen vind ik, op basis van die info worden immers artikelen geschreven en die kan je niet ineens verwerpen en vervolgens met een frisse blik naar het product kijken.

Ikzelf ben nooit gevoelig geweest voor hypes, maar gamingsites melden elk nieuwtje. Dat de helft vervolgens niet wordt waargemaakt, moet wel meegenomen worden in het eindoordeel.

Als consument heb je de keuze, als reviewer een plicht.
pi_145326827
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:02 schreef HostiHawaii het volgende:
Als reviewer moet je die beloftes wel in acht nemen vind ik, op basis van die info worden immers artikelen geschreven en die kan je niet ineens verwerpen en vervolgens met een frisse blik naar het product kijken.

Ikzelf ben nooit gevoelig geweest voor hypes, maar gamingsites melden elk nieuwtje. Dat de helft vervolgens niet wordt waargemaakt, moet wel meegenomen worden in het eindoordeel.

Als consument heb je de keuze, als reviewer een plicht.
Maar ik heb nog steeds nergens gelezen wat dan beloofd is en wat er uiteindelijk niet in zit.
''Nextgen experience'' telt niet want niemand kan uitleggen wat daarmee wordt bedoeld. :P
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:05:28 #31
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145326865
Kun je in Drive Club wel een echt lijkende avatar enzo maken?

Als een game zo draait om mensen en jouw rol in een club, dan hoort dat wel gewoon allemaal goed uitgewerkt te zijn, zodat je ook echt een persoonlijkheid kunt zijn. Niet zo'n steriele bende als in bijvoorbeeld Home. Als ik met vrienden in een Club zit, en ik kijk tijdens het racen naar rechts naar de auto naast me, dan wil ik gewoon de persoon achter het stuur herkennen als mijn vriend en hoe die er in het echt uit ziet, of zoals hij in ieder geval zijn avatar heeft gemaakt.
pi_145326881
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:05 schreef Yi-Long het volgende:

Als een game zo draait om mensen en jouw rol in een club, dan hoort dat wel gewoon allemaal goed uitgewerkt te zijn, zodat je ook echt een persoonlijkheid kunt zijn. Niet zo'n steriele bende als in bijvoorbeeld Home. Als ik met vrienden in een Club zit, en ik kijk tijdens het racen naar rechts naar de auto naast me, dan wil ik gewoon de persoon achter het stuur herkennen als mijn vriend en hoe die er in het echt uit ziet, of zoals hij in ieder geval zijn avatar heeft gemaakt.
Je kunt je driver wel customizen ja, geen idee hoe diep dat gaat nog.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:06:17 #33
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145326884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:04 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Maar ik heb nog steeds nergens gelezen wat dan beloofd is en wat er uiteindelijk niet in zit.
''Nextgen experience'' telt niet want niemand kan uitleggen wat daarmee wordt bedoeld. :P
Het moet qua content en gameplay in ieder geval niet minder brengen dan last-gen racers in hetzelfde genre...
pi_145326900
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:05 schreef Yi-Long het volgende:

Er zijn een paar stickers op een auto te plakken en je avatarmogelijkheden moet je unlocken. Maar eigen foto's oid mag niet.
pi_145326916
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ik heb mijn 15k niet gekregen :( Waardoor het best lastig is op het begin bij mycareer omdat ik dus niks kan upgraden :P
Maar verder, wat zijn je ervaringen, veel beter dan 14?

En zitten er ook H2H competities in?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:08:04 #36
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145326940
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:06 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Je kunt je driver wel customizen ja, geen idee hoe diep dat gaat nog.
Ik ben benieuwd. :)

Ben trouwens ook benieuwd hoe de developers nu omgaan met de matige reviews en feedback vanuit de community, en of ze nu flink hun best gaan doen om deze game nog wel echt geweldig te maken, of gewoon nu die DLC eruit pompen en verder meteen flink focussen op een veel betere sequel die ze over 2 jaar uitbrengen...
pi_145326990
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:08 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. :)

Ben trouwens ook benieuwd hoe de developers nu omgaan met de matige reviews en feedback vanuit de community, en of ze nu flink hun best gaan doen om deze game nog wel echt geweldig te maken, of gewoon nu die DLC eruit pompen en verder meteen flink focussen op een veel betere sequel die ze over 2 jaar uitbrengen...
Het merendeel reviews is positief...
(inb4 ''ja maar niet superpositief :P )

Dat ze hun best gaan doen om de game beter te maken is ook allang bekend:

woensdag 8 oktober 2014 @ 13:10:06 #38
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145326997
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:06 schreef Pheno het volgende:

[..]

Er zijn een paar stickers op een auto te plakken en je avatarmogelijkheden moet je unlocken. Maar eigen foto's oid mag niet.
Daar is dus nog ruimte voor verbetering, zullen we maar zeggen... ;)

Zou mooi zijn als je avatars gewoon echt lijkend kunt maken, ipv puur en alleen zo'n standaard slank mannetje waarbij je eventueel even de haarkleur en huidskleur iets kunt aanpassen, en een nieuw shirtje aan.
pi_145327020
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:10 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Daar is dus nog ruimte voor verbetering, zullen we maar zeggen... ;)
Waarom? MOET elke racegame 1.000.000 stickers hebben om op je auto te plakken?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:10:55 #40
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_145327027
Community vind de game top. Een van de devs zit ook op het neogaf forum en ze nemen kritieken en/of suggesties erg serieus, dus zolang ze luisteren, heeft het potentie. :)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:11:55 #41
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145327054
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:09 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Het merendeel reviews is positief...
(inb4 ''ja maar niet superpositief :P )

Dat ze hun best gaan doen om de game beter te maken is ook allang bekend:

[ afbeelding ]
Scoort rond de 7-7.5 gemiddeld toch? Dat is natuurlijk ok, maar lang niet zo goed als waar ze op mikten, namelijk een nieuwe AAA-franchise. Dus wat dat betreft zal dat teleurstellend zijn voor ze, neem ik aan.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:13:04 #42
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145327092
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:10 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Waarom? MOET elke racegame 1.000.000 stickers hebben om op je auto te plakken?
Nee,helemaal niet. Het ging me meer om de avatar-customization, maar qua auto's moet je gewoon lekker de kleurtjes en patronen aan kunnen passen enzo. Het hoeft echt niet zo uitgebreid als bij Forza ofzo.
pi_145327110
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:11 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Scoort rond de 7-7.5 gemiddeld toch? Dat is natuurlijk ok, maar lang niet zo goed als waar ze op mikten, namelijk een nieuwe AAA-franchise. Dus wat dat betreft zal dat teleurstellend zijn voor ze, neem ik aan.
Dat weet ik niet, ze hebben er nog niet op gereageerd.

Maar je claimde dat de game matig is ontvangen maar dat valt dus wel mee.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:14:50 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_145327143
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:01 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

''Het is geen open world racer dus niet bij de tijd''

Ik wil helemaal geen open world racer...
Waarom wordt de game niet beschouwd om wat het is ipv wat het niet is.
Volgens mij kun je een cultureel artifact moeilijk beschouwen los van de cultuur, en in dit geval lijkt het daar tekort te schieten. Biedt dezelfde driveatar maar met minder expressie mogelijkheden. Dezelfde race-ervaring maar minder ruimte voor exploratie, etc.

En een puur genregame hebben we sinds de SNES tijd eigenlijk al niet meer gehad. Sindsdien is alles compound genre.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:17:22 #45
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_145327221
waneer zijn spelunky etc er?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_145327240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij kun je een cultureel artifact moeilijk beschouwen los van de cultuur, en in dit geval lijkt het daar tekort te schieten. Biedt dezelfde driveatar maar met minder expressie mogelijkheden. Dezelfde race-ervaring maar minder ruimte voor exploratie, etc.

En een puur genregame hebben we sinds de SNES tijd eigenlijk al niet meer gehad. Sindsdien is alles compound genre.
Maar dan beoordeel je de game dus niet op wat het is maar op wat het niet is, en dat lijkt mij niet de juiste insteek.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:20:04 #47
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145327303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:13 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ze hebben er nog niet op gereageerd.

Maar je claimde dat de game matig is ontvangen maar dat valt dus wel mee.
Een game die rond de 7 scoort noem ik 'matig ontvangen'. Dan kan het natuurlijk nog steeds een leuke game voor veel mensen zijn.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:20:36 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_145327317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:18 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Maar dan beoordeel je de game dus niet op wat het is maar op wat het niet is, en dat lijkt mij niet de juiste insteek.
Als je alleen beoordeelt op sec de game en wat het is, dan krijg je zulk soort reviews:
http://www.destructoid.co(...)sy-xiii-179178.phtml
pi_145327335
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:20 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Een game die rond de 7 scoort noem ik 'matig ontvangen'. Dan kan het natuurlijk nog steeds een leuke game voor veel mensen zijn.
Rond de 7,5.

Matig noem ik een 5-6.
Maar goed, dan komen we weer op het punt dat gamereview-scores tegenwoordig nog maar een schaal van 4 lijken te hebben ipv 10. :P
pi_145327338
Op basis van cijfers beoordelen of een game wel of niet goed is ontvangen is in mijn ogen ridicuul. Het hele cijfersysteem vind ik überhaupt nergens op slaan. Driveclub is een relatief straightforward race spel, waarbij je je tegenstander moet uitdagen om een snellere tijd neer te zetten dan jij. Voor gamers die dit graag willen zien zal het spel waarschijnlijk positief ontvangen worden (bijvoorbeeld een 8). Er is echter ook een groep reviewers die echter meer willen van een race game en graag een open world, upgrades aan de auto etc verlangen. Voor diegene zal het spel waarschijnlijk tegenvallen en het spel bijvoorbeeld een 5,5 geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')