Ik heb mijn 15k niet gekregenquote:
Waar ik meer op doelde was dat ik juist schrijf dat de clubs en multiplayer het spel nog het meest interessant maken. En volgens mij heb ik het nooit over de next-gen ervaring gehad.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee, maar je komt hier posten dus mag ik het toch vragen?
Maar goed, ik heb m even vlug doorgelezen, je klaagt over het feit dat ''zolderkamerautisten'' een gedeelte van het spel niet kunnen spelen omdat je minstens 1 vriend nodig hebt om een club te maken.
Let wel, we hebben het hier over een game die vanaf het begin als ''multiplayer-centered'' is aangekondigd...
Dan dit stukje :
[..]
In elke racegame zit tegenwoordig de ideale racelijn die je kunt volgen, ga jij lopen klagen over dat het te makkelijk is om een bocht door te gaan omdat er gekleurde vlaggen bij staan die aangeven hoe scherp de bocht is?
Ik snap het niet hoor, maar het kan aan mij liggen...
Nee dat was Pheno inderdaad die met dat afgrijselijke ''nextgen-ervaring'' aan kwam zetten, my bad.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:08 schreef StefanW het volgende:
[..]
Waar ik meer op doelde was dat ik juist schrijf dat de clubs en multiplayer het spel nog het meest interessant maken. En volgens mij heb ik het nooit over de next-gen ervaring gehad.
Ideale racelijn (die af en toe in DC ook zit) zegt nog niets over hoe hard je moet afremmen voor een bocht en hoe snel je weer gas kan/mag geven.
Als ik in track 1 drie bochten doorheb en ik merk bij track 2 dat de 'groene' bochten in track 2 hetzelfde rem/gas-patroon hebben als in track 1, net als de 'gele' en 'rode' bochten, dan haak ik af.
Daar kan ik niets aan doen, dat deed Sony.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee dat was Pheno inderdaad die met dat afgrijselijke ''nextgen-ervaring'' aan kwam zetten, my bad.
Maar je hebt nog steeds niet uitgelegd wat het voor jou inhoudt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Daar kan ik niets aan doen, dat deed Sony.
Die kon je uitschakelen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
In Forza had je ook een racelijn die wel aangaf wanneer je moest remmen, die zit godzijdank niet in DC.
Dat deed ik dan ook altijd.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:15 schreef Keltie het volgende:
[..]
Die kon je uitschakelen?
Ik blijf in racegames de AI een beetje matig vinden (PGR, Forza 3, 4 en Horizon).. Daar zouden ze met de nextgens iets aan kunnen doen?
Blijft sowieso moeilijk om dat goed te krijgen: Als het te agressief en 'menselijk' is, dan kan dat gaan storen. Als het te veel AI is, als in iedere tegenstander rijdt gewoon steeds de perfecte lijn en wijkt daar niet of nauwelijks vanaf, dan is het ook niet goed.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:15 schreef Keltie het volgende:
[..]
Die kon je uitschakelen?
Ik blijf in racegames de AI een beetje matig vinden (PGR, Forza 3, 4 en Horizon).. Daar zouden ze met de nextgens iets aan kunnen doen?
Daar sluit ik me bij aan. Time-trials (in bij voorkeur rally-games) zijn het tofst!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Blijft sowieso moeilijk om dat goed te krijgen: Als het te agressief en 'menselijk' is, dan kan dat gaan storen. Als het te veel AI is, als in iedere tegenstander rijdt gewoon steeds de perfecte lijn en wijkt daar niet of nauwelijks vanaf, dan is het ook niet goed.
Ik vond de eerste GRID erg goed, qua tegenstand. Iedere race was spannend en uitdagend.
Het liefst speel ik trouwens gewoon rally-games waarbij je gewoon tegen de track en de tijd speelt, ipv tegen andere racers. Gewoon puur en alleen skill-based door schitterende levels knallen, proberen een top tijd neer te zetten. Voor mij is dat de essentie van racen.
Je moet in deze tijd toch wel een AI kunnen maken die zich aan de gebruiker aanpast? Pleur desnoods 160000000 profielen van bestaande coureurs waar de ai een racepersoonlijkheid van maakt ofzo.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Blijft sowieso moeilijk om dat goed te krijgen: Als het te agressief en 'menselijk' is, dan kan dat gaan storen. Als het te veel AI is, als in iedere tegenstander rijdt gewoon steeds de perfecte lijn en wijkt daar niet of nauwelijks vanaf, dan is het ook niet goed.
Ik vond de eerste GRID erg goed, qua tegenstand. Iedere race was spannend en uitdagend.
Het liefst speel ik trouwens gewoon rally-games waarbij je gewoon tegen de track en de tijd speelt, ipv tegen andere racers. Gewoon puur en alleen skill-based door schitterende levels knallen, proberen een top tijd neer te zetten. Voor mij is dat de essentie van racen.
Jammer dat de Dirt serie zo verneukt wordt met die 'Xtreme' crap erin, en ook veels te korte tracks voor de rally-races.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:20 schreef Bolters het volgende:
[..]
Daar sluit ik me bij aan. Time-trials (in bij voorkeur rally-games) zijn het tofst!
Ik geloof niet dat er mensen DC met GT of Forza vergeleken. Voor vrijwel iedereen is het overduidelijk dat dat zeer verschillende games zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:27 schreef HostiHawaii het volgende:
Ik ga Driveclub sowieoso halen. Juist omdat het geen Forza en GT is.
Men vergelijkt ze steeds, maar je kan Destiny ook niet vergelijken met CoD bijvoorbeeld.
Ieder zijn mening ofcourse, maar ik denk dat ik er wel veel plezier mee ga hebben.
Het hele probleem zijn de hypes die worden gecreerd. Ik vraag me af wat het gemiddelde cijfer geweest zou zijn van Destiny en DC als de hypetrain deels op het rangeerterrein was gebleven...
moet ik gaan verzinnen wat Sony ermee bedoelde? Dat is de omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:13 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Maar je hebt nog steeds niet uitgelegd wat het voor jou inhoudt.
Meer met een Need for Speed denk ik, toen die games nog niet open wereld waren.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:31 schreef KneusTeun het volgende:
DC kan je wel met Forza horizon serie vergelijken toch? allebei meer arcade achtige games.
Een reviewer die zich gek laat maken door hypes is sowieso geen goede reviewer. Je moet je mening over het product geven, niet over de beloftes van de uitgevers.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:29 schreef HostiHawaii het volgende:
Kan niet editten? Oh well...
Je zou games als Destiny en DC moeten laten reviewen door iemand die immuum is voor hypes. Want de lage cijfers komen deels door teleurstellingen die voortkomen uit niet of deels waargemaakte PR bullcrap.
Just my 10 cents.
Qua gameplay idd meer arcade, maar DC is lineaire tracks volgens mij, en Forza Horizon is 1 grote open hub waarin je kunt racen. Wat dat betreft dus niet echt vergelijkbaar.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:31 schreef KneusTeun het volgende:
DC kan je wel met Forza horizon serie vergelijken toch? allebei meer arcade achtige games.
Laat maar....quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
moet ik gaan verzinnen wat Sony ermee bedoelde? Dat is de omgekeerde wereld.
Deze quote is triest en lachwekkend tegelijk:quote:There was a lot pressure on Evolution Studios to deliver a state-of-the-art flagship title that defined the PS4's next-generation credentials - a racing game that blurs the line between arcade and simulation while boasting the latest graphical features only possible on higher-end hardware. Despite some teething problems earlier in development, this is a feat that DriveClub manages to accomplish. Indeed, the game has benefitted from a remarkable makeover: from scrappy contender to visually polished technological showcase for PlayStation 4 hardware. The attention to detail and complex effects work is undeniably superb, while the handling model delivers an experience to suit both casual players and the more hardcore driving fans looking for something different from the likes of Gran Turismo or Forza Motorsport.
For all its rendering accomplishments, DriveClub is actually best viewed more as an evolution of an old-school arcade racing game, as opposed to a state-of-the-art simulation. In gameplay terms, the lack of open world exploration and use of fixed tracks may seem a little behind the times, but the use of carefully designed point-to-point routes and traditional tracks suit the social aspect of the game, which revolves around challenging other players while winning events to increase status for yourself and your club.
In that sense, DriveClub comes across as an updated take on the classic arcade racer, played out at a global level, with both competitive and collaborative gameplay at the very heart of the experience. The handling model makes the game easy to pick up and play, while the relentless AI on higher difficulty settings keeps single-player races interesting as you constantly battle to stay in first place.
Of course, while the game is finally on retail shelves this week, development of DriveClub is an on-going process, and we are promised a range of features in the coming months via post-launch updates. The first of these adds dynamic weather to the game, adding another layer of uncertainty to driving conditions while no doubt showcasing even more of Evolution's tech - something we'll take a look at in the near future. Photo and replay modes are also on their way.
It's fair to say that we had more fun with the game than Mike did in the Eurogamer review, but there are areas where we agree that the game falls a little short: the penalties and driving restrictions can sap the fun out of the most intense moments, and perhaps there is a lack of soul and charisma at the heart of the game. But for us, the combination of the arcade-style handling and the often beautiful visuals delivers an experience well worth checking out.
quote:In gameplay terms, the lack of open world exploration and use of fixed tracks may seem a little behind the times
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |