abonnement Unibet Coolblue
pi_145327198
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:10 schreef nietzman het volgende:

[..]

Nouja, naast dan dat die vent als het goed is over twee jaar klaar is met z'n werken en leren traject en iets meer geld binnen gaat harken.
Klopt. Ik zat te rekenen, als zij nog 150-200 binnenharkt en hij 500 extra zou verdienen ofzo, dan zou je 800 kunnen aflossen zonder kleren te kopen. Dus iets van ¤650,- aflossen zou moeten kunnen als ze heel zuinig blijven doen. Dan zouden ze in 8 jaar klaar zijn vanaf dat hij een baan heeft.
pi_145327494
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:05 schreef Operc het volgende:
Uiteindelijk houden ze dus ¤120,- over per maand, plus wat die vrouw aan salaris binnen kan harken. Dat is berekend op basis van de besparingen die ze hebben doorgevoerd. Ze hebben die maand verder geen kleren en dergelijke gekocht, dus echt waarschijnlijk is het niet dat ze ¤120,- kunnen aflossen per maand. Schuldsanering wordt ook moeilijk aangezien een studieschuld daar niet onder valt en de relatie met haar ouders ook niet jofel wordt als die ¤21.000,- moet worden kwijtgescholden. Vrij uitzichtloze situatie dus. -O-
En maar kinderen uitschijten.. :')
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 13:33:03 #153
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_145327772
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:16 schreef Operc het volgende:

[..]

Klopt. Ik zat te rekenen, als zij nog 150-200 binnenharkt en hij 500 extra zou verdienen ofzo, dan zou je 800 kunnen aflossen zonder kleren te kopen. Dus iets van ¤650,- aflossen zou moeten kunnen als ze heel zuinig blijven doen. Dan zouden ze in 8 jaar klaar zijn vanaf dat hij een baan heeft.
Dan moet ze een fulltime baan..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 13:41:54 #154
43556 miss_dynastie
pi_145328127
Volgens mij viel het eigenlijk stiekem wel mee met de schulden. Starterslening gewoon bij de schulden optellen klinkt leuk, maar het is een aan de aanschaf (en waarde) van het huis gebonden lening, dan kan je de 'gewone' hypotheek er ook wel bij zetten, maar dat doen ze niet. Dat is dan de eerste 30000 euro. De studieschuld is ook niet zo problematisch, ze hebben de giften van de ouders ook als 'schuld' genomen terwijl dat overduidelijk geschonken geld is, kortom: volgens mij zagen de programmamakers er geweldig leuke tv in, maar valt het met de daadwerkelijke schulden wel mee. Heb ook geen berichten van deurwaarders en zo voorbij zien komen, daar had dan ook wel meer aandacht voor kunnen zijn, i.p.v. voor de opkoper....

Volgens mij worden we in het ootje genomen ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_dynastie op 08-10-2014 13:51:09 ]
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:49:23 #155
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_145328449
quote:
6s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

True, maar ik hoef het gewoon niet tot op de cent te weten. Ik wil onze vrije bestedingsruimte ook gewoon lekker kunnen uitgeven aan bier en bitterballen zonder dat ik daarvoor een dag later alles in een kasboekje moet gaan schrijven.
Klopt zo doen wij het ook. We weten wat onze "baseline" is om van te leven, wat er maandelijks in komt en welk spaardoel we hebben. Dit bied voor ons genoeg houvast om op te sturen.

Daarnaast hebben we de regel dat we enorm kritisch zijn op vaste lasten maar dat we weer veel minder kritisch kijken op de uitjes. Het helpt ook dat we altijd een groter doel spaardoel hebben zodat je ook aan een stukje "zelf regulering" doet ten aanzien van de uitjes en incidentele uitgaven.

Het is alleen jammer dat de lijst met spaardoelen steeds langer wordt :')
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:51:17 #156
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_145328511
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:58 schreef nils7 het volgende:

[..]

Je moest haar kop eens zien toen ze dat zeiden.
Die gast was naief maar ergens zei mij wel dat zij het wel degelijk wist.
Zeker weten. Ze ging daar met de billen bloot.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:52:01 #157
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_145328542
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Volgens mij viel het eigenlijk stiekem wel mee met de schulden. Starterslening gewoon bij de schulden optellen klinkt leuk, maar het is een aan de aanschaf (en waarde) van het huis gebonden lening, dan kan je de 'gewone' hypotheek er ook wel bij zetten, maar dat doen ze niet. Dat is dan de eerste 30000 euro. De studieschuld is ook niet zo problematisch, ze hebben de giften van de ouders ook als 'schuld' genomen terwijl dat overduidelijk geschonken geld is, kortom: volgens mij zagen de programmamakers er geweldig leuke tv in, maar valt het met de daadwerkelijke schulden wel mee. Heb ook geen berichten van deurwaarders en zo voorbij zien komen, daar had dan ook wel meer aandacht voor kunnen zijn, i.p.v. voor de opkoper....

Volgens mij worden we in het ootje genomen ;)
Die 'giften' van pa en ma waren anders hard nodig om de gaten op te vullen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_145328648
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 05:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als jij een schuld van 40.000 euro hebt, is het niet zo gemakkelijk, denk ik.
Dan moet je drie jaar op de blaren zitten, het probleem is dat veel schulden uit de hand lopen omdat mensen het niet op tijd erkennen.

Tuurlijk zijn er ook uitzondering zoals studieschuld en ziekte en huizen die "onderwater" staan. Exen met gokschulden etc. Maar ik denk dat er heel veel gevallen zijn waar eerder ingrijpen heel veel ellende had voorkomen. Alleen dat constant verstoppen, het probleem niet willen erkennen brengt mensen in de shit.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 13:54:54 #159
43556 miss_dynastie
pi_145328653
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die 'giften' van pa en ma waren anders hard nodig om de gaten op te vullen.
Dat wel, maar dat maakt de schuld nog niet zo problematisch als voorgespiegeld. Ze hebben het letterlijk over 'pa en ma moeten stoppen met doneren', maar hebben het geld wel bij de schuld opgeteld. Zo werkt het natuurlijk niet. Ze zitten niet problematisch in de schulden, ze geven wel belachelijk veel uit (ook geld van een ander) en zijn stronteigenwijs. Dat maakt enige tv, maar ze zitten echt niet zwaar in de schulden, noch is de situatie dramatisch. Inzicht, baan, zuinig aan, klaar. Pa en moe hoeven dat geld echt niet terug hoor...
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:56:05 #160
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_145328694
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat wel, maar dat maakt de schuld nog niet zo problematisch als voorgespiegeld. Ze hebben het letterlijk over 'pa en ma moeten stoppen met doneren', maar hebben het geld wel bij de schuld opgeteld. Zo werkt het natuurlijk niet. Ze zitten niet problematisch in de schulden, ze geven wel belachelijk veel uit (ook geld van een ander) en zijn stronteigenwijs. Dat maakt enige tv, maar ze zitten echt niet zwaar in de schulden.
Nou ja, die 21k donatie van paps en mams zou ik wel terug willen betalen, ik weet niet hoe het met dit stel zat?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 13:56:40 #161
43556 miss_dynastie
pi_145328718
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ja, die 21k donatie van paps en mams zou ik wel terug willen betalen, ik weet niet hoe het met dit stel zat?
Nou, zij kwam op mij niet echt over alsof ze dat van plan was. Ze heeft er hard voor gewerkt hoor, in het verleden :') _O-

Oh, enne, die ouders zijn ook niet wijs hoor, door gewoon maar te geven en geven...
pi_145330137
Ik vond het ook wel opmerkelijk dat ze claimde heel hard voor haar luxe spullen gewerkt te hebben, terwijl ze al een tijd geld van pa en ma aanneemt.
Daarmee zijn de luxeproducten zoals het fototoestel eigenlijk van het geld van pa en ma betaald.

Als ik Annemarie haar optelling bekijk, dan valt van de 65.000 euro 30.000 euro af omdat dat bij de starterslening hoorde en 20.000 euro gift van haar ouders.
Dan kom je op een schuld van 15.000 euro, nog een flink bedrag maar dat is wel te behappen.
Ik snap alleen niet hoe het met die starterslening zit, ik schat in: Onderdeel van de hypotheek maar 1e x jaar betaal je daar geen rente of aflossing over. Die periode is volgend jaar voorbij dus moeten zo op dat deel gaan aflossen en rente betalen, maar krijgen ze neem ik aan ook gewoon hypotheekrente aftrek over dat deel.
pi_145330311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:49 schreef Metalfreak het volgende:
Nou, over het algemeen zitten de luxere koelkasten ook wel in de lagere energieklasse, dus zo heel erg vond ik dat niet. Je hebt er meer aan om je A+++ koelkast te laten staan dan die voor een prikkie verkopen en dan een veel minder zuinige A-klasse koelkast ervoor terug te plaatsen. .
Volgens mij kregen ze een of ander oud lijk van die opkoper, ze mogen blij zijn als dat een C-klasse is.
pi_145330439
laat marktplaats dat programma sponsoren, konden ze met hun digitale camera alles vastleggen en op marktplaats zetten.
Vervolgens via webshop goedkope energiezuinige koelkast terugkopen.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 14:52:50 #165
43556 miss_dynastie
pi_145330658
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:35 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik vond het ook wel opmerkelijk dat ze claimde heel hard voor haar luxe spullen gewerkt te hebben, terwijl ze al een tijd geld van pa en ma aanneemt.
Daarmee zijn de luxeproducten zoals het fototoestel eigenlijk van het geld van pa en ma betaald.

Als ik Annemarie haar optelling bekijk, dan valt van de 65.000 euro 30.000 euro af omdat dat bij de starterslening hoorde en 20.000 euro gift van haar ouders.
Dan kom je op een schuld van 15.000 euro, nog een flink bedrag maar dat is wel te behappen.
Ik snap alleen niet hoe het met die starterslening zit, ik schat in: Onderdeel van de hypotheek maar 1e x jaar betaal je daar geen rente of aflossing over. Die periode is volgend jaar voorbij dus moeten zo op dat deel gaan aflossen en rente betalen, maar krijgen ze neem ik aan ook gewoon hypotheekrente aftrek over dat deel.
En daar maakt de studieschuld ook nog deel van uit, de 'makkelijkste' schuldeiser ter wereld (oke, op die ouders na dan :') ). Het gaat dus al met al om 65500-21000 (ouders)-12000 (DUO)- 30000 (starterslening). Maakt een totaal aan 'problematische' schuld van 2500 euro en dat zat dan bij de belasting, zal wel een gevalletje 'toeslagen teveel' zijn en in twee jaar afbetalen...
pi_145331106
Stel is uitgekozen door hun mentaliteit niet om hun schulden.
Het was wel vermakelijke tv.

Blijkt dat schuld uiteindelijk echt te bestaan uit: nagellak, reisje londen en musical kaartjes. :)
pi_145331288
Het was al genoemd, maar wat ik mooi vind is dat ze altijd aan worden genomen.

Zo'n jankbal neemt toch niemand aan?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:15:20 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145331384
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:13 schreef Craptacular het volgende:
Het was al genoemd, maar wat ik mooi vind is dat ze altijd aan worden genomen.

Zo'n jankbal neemt toch niemand aan?
Dat is het sponsormomentje van Randstad.

Iemand die 80-100% is afgekeurd zal dat niet zonder reden (en geldige medische gronden) zijn.
Om dan toch, vanwege dat sponsormoment, naar Randstad te moeten en zogenaamd aan het werk te (moeten) gaan, zonder overleg met de uitkerings-instantie, komt ook wat raar over. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145331403
Het was volgens mij als receptioniste bij randstad zelf, met andere woorden onbemiddelbaar, maar we sponsoren dus er moet een baan komen.....
pi_145331475
Je ziet de mensen in het programma ook nooit overdreven blij kijken, misschien al aangekondigd dat het een sponsormomentje is, zelfde als verplicht tv shot van het bekijken van de sloop-de-crisis-site.
(Bij uitstel van executie krijg ik jeuk van het afas sponsormomentje)
pi_145331734
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is het sponsormomentje van Randstad.
No shit Sherlock. ;)

Het is duidelijk dat dit stel op de labiliteit van die vrouw is geselecteerd. Ze wisten bij RTL ook wel dat het wegdoen van die electronica voor een habbekrats geen zoden aan de dijk zou zetten.
pi_145332476
Die spullen voor 1000 euries verkocht ik ook niet, daar schiet je niks mee op. En al zeker niet aan zo'n galbak met zijn pakket cash.

Daarbij als dit bij mij was, pleurde ik die excuusneger met zijn pushen, met cameraploeg en al de straat op, en was het programma gedaan.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 15:54:08 #173
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_145332803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:27 schreef Verbal het volgende:
Wanneer?

V.
Ik bedoelde Uitzending Gemist. Of RTL Gemist of whatever. Ik ga zo kijken. :9
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_145333006
Wat ik me wel afvroeg: Hij deed een opleiding als verpleger en was voorheen militair geweest, zij had Wajong. Maar hoe hebben ze dan ooit een eensgezinswoning kunnen kopen? Met een dergelijk inkomen krijg je toch nooit voldoende hypotheek?

Verder: Dat gezeur van dat ze alleen het allerbeste voor de kinderen wilde. Wat kan die kinderen het schelen! Op die leeftijd willen ze enkel eten, drinken, slapen en geknuffeld worden. En of ze nou Olvarit te eten krijgen of een prutje uit de blender, dat kan ze echt niet schelen, laat staan of ze gefotografeerd worden met een HD-camera of met een oude Polaroid, en of ze in een maxicosi worden rondgereden of een kinderwagen van de kringloop. Echt, who gives a fuck?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_145333191
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:43 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Njah, misschien denk ik er te rooskleurig over - maar overleven is ook de tering naar de nering zetten. Afscheid nemen van materie is een relatief klein offer. Als ik mijn 9 dagen oude zoon zie liggen bij z'n mama denk ik dat ie ook wel toe kan zonder dSLR, koelkast-met-touchscreen en al die andere glimmende shit die ik net in huis zag. Waar ie niet zonder kan is liefde, een warm en droog onderkomen en wat te eten via mama.
Lijkt mij ook. Toen ik klein was hadden mijn ouders ook al dat soort shit niet (veel van dat spul bestond niet eens, maar goed). We hadden geen TV, geen wasmachine, geen telefoon, er was niet eens een badkamer! Toch heb ik een uitermate fijne jeugd gehad, en heb nooit het gevoel gehad dat ik iets tekort kwam.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')