Jep.quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Paar maanden geleden op vakantie geweest iin de VS, nu ben ik de foto`s aan het opruimen.
Ik vond nog wat van Mojave airport. (volgens mij)
^^ Ons foto-object voor volgende week dinsdag R72.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:38 schreef blingbling11 het volgende:
Nog een leuke scoop voor de mensen die met de Farewell Flights meegaan, op dit moment in baai 1 van Hangar 14: de PH-KCB
[ afbeelding ]
twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 16:03:08Looks like everyone is going to US today? reageer retweet
Tja, dat krijg je als de oostelijke NAT-tracks zo zuidelijk liggen (of eigenlijk liggen de westelijke tracks vandaag vrij noordelijk). Boven de atlantic zelf is geen radar coverage, dus je ziet alleen de vliegtuigen op de westelijke tracks.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
^^ Ons foto-object voor volgende week dinsdag R72.
Onze vluchten met PH-KCD vertrekken vanaf R77 en er komt een Douglas DC-3 op R74 te staan.
EDIT:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 16:03:08Looks like everyone is going to US today? reageer retweet
Dat is wel een leuke featurequote:Op vrijdag 7 november 2014 19:51 schreef Viezze het volgende:
Gaaf, je kan in het vliegtuig meeluisteren met de ATC communicatieNog niet eerder gezien
Gezien z'n eerdere post gok ik United, Delta, American Airlines, Jetblue of Virgin America.quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:00 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat is wel een leuke featureWelke maatschappij?
quote:SCHIPHOL - Ook voor technici van KLM komt er een eind aan het MD-11 tijdperk. Donderdag heeft personeel van KLM Engineering & Maintenance in Hangar 11 de laatste A-check aan het driemotorige toestel uitgevoerd, meldt Wolkenridder Actueel.
De laatste reguliere KLM-vlucht met de MD-11 landde op 26 oktober op Schiphol. Dinsdag staan nog drie 'Farewell Flights' vanaf Schiphol op het programma. Op 17 november wordt de laatste MD-11 overgevlogen naar de Mojave-woestijn in de Verenigde Staten.
Schiphol TV maakte onlangs al een item over het afscheid van de MD-11 voor technici van KLM. "Je bent een Boeing-man of een Douglas-man."
Vooralsnog is KLM de enige die op Xiamen vliegt vanaf Schiphol dacht ik (B772). Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Gezien z'n eerdere post gok ik United, Delta, American Airlines, Jetblue of Virgin America.
Tenzij hij het in stijl deed en privé vloog.![]()
Volgend op m'n post hierboven:
KLM-technici voltooien laatste A-check aan MD-11
[..]
[ afbeelding ]
Ze staan dus voor -KCB die ik hierboven ook al gepost heb.
Die opmerking van 17 november klopt ook niet; -KCE gaat inderdaad op 17 november naar Mojave Air and Space Port maar later gaan -KCB nog naar Crestview (8 december) en -KCD op 12 januari ook naar Mojave.
17 november is dus niet de laatste vlucht.
Zou ook wel knap zijn; -KCD waar op 11 november nog wordt gevlogen binnen 6 dagen gereed maken...
En schijnbaar heeft een woordvoerder van Xiamen Airlines bevestigd dat zij op Schiphol willen vliegen. Dus binnenkort een 3e 787 op Schiphol?![]()
Of zou het gewoon weer een 'bevestiging' zijn?![]()
Ik wou al United zeggen inderdaad.quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:50 schreef Thetallguy het volgende:
United heeft 'Channel 9' op het audiosysteem zitten waarmee je mee kunt luisteren met de ATC(mits de crew dit niet uitzet)
Sterker nog; naar mijn weten is KLM de enige maatschappij die überhaupt op Xiamen vliegt vanuit Europa (of überhaupt buiten Azië).quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:54 schreef Me_Wesley het volgende:
Vooralsnog is KLM de enige die op Xiamen vliegt vanaf Schiphol dacht ik (B772). Ben benieuwd!
Het zijn inderdaad vooral lokalen op die vluchten. In Xiamen zelf zie je al helemaal geen westerlingen, zelfs niet bij de toeristische 'trekpleisters'.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik wou al United zeggen inderdaad.
[..]
Sterker nog; naar mijn weten is KLM de enige maatschappij die überhaupt op Xiamen vliegt vanuit Europa (of überhaupt buiten Azië).
En dat de 777 eigenlijk te groot is voor Xiamen en dat het drijft op subsidie.
En dat China straks die subsidie bij zichzelf (Xiamen Airlines) kan houden.
Eerdergenoemde PH-TFL van Arke zou eind december nog op Amsterdam moeten komen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:36 schreef blingbling11 het volgende:
3e 787? Wat is de 2de dan? Ik neem aan de PH-TFL?
Vervolgens wachten tot oktober volgend jaar, en dan zou het pas echt los moeten gaanquote:Op vrijdag 7 november 2014 22:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Eerdergenoemde PH-TFL van Arke zou eind december nog op Amsterdam moeten komen.
En in april 2015 volgt PH-TFM.
Dus als Xiamen inderdaad op Amsterdam gaat vliegen zullen zij dus waarschijnlijk de 4e reguliere 787 naar AMS brengen.
Beetje rare telling van mij, dat dan weer wel...
Over een jaar of 5-10: 787, 777x, A330 en A350. (oh, en een verdwaalde A380)quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:34 schreef Me_Wesley het volgende:
Toch wel fijn dat er nog wat 'herkenbare' vliegtuigen bijkomen, want voor de leek wordt het met het verdwijnen van de MD11 wel erg veel eenheidsworst in de reguliere luchtvaart.
Vluchten duren zo'n 1-1.5 uur dus dat is nog best wel een tijdje.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:43 schreef kawotski het volgende:
Is er al wat bekend over de route die gevlogen gaat worden dinsdag met de MD-11?
Jep, United. Best vet om mee te luisteren tijdens starten/landen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:50 schreef Thetallguy het volgende:
United heeft 'Channel 9' op het audiosysteem zitten waarmee je mee kunt luisteren met de ATC(mits de crew dit niet uitzet)
Vind het best wel knap dat er nog niets is gelekt over de route. Ik hoop op een rondje zoals men met de laatste Martinair vlucht ook heeft gedaan. En uiteraard een plaatsje aan het raam, maar dat willen we allemaal. Met een beetje geluk gunnen de medepassagiers elkaar wat ruimte om zo nu en dan even een plaatje te kunnen schieten.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:54 schreef Iemand91 het volgende:
Vluchten duren zo'n 1-1.5 uur dus dat is nog best wel een tijdje.
Hoop persoonlijk laag over Nederland.![]()
En een plaats aan het raam.![]()
Van die 3 in Jakarta hoef je niet veel meer te verwachten denk ik zo:quote:Op zondag 9 november 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Naast 2 in Mojave en 3(!) in Jakarta is PH-BUK in Lelystad de enige 747-200SUD die nog bestaat.
Tim Clark van Emirates heeft geloof ik al enigszins aangegeven dat hun A380's waarschijnlijk gewoon op de sloop belanden. De vraag is wat je daar van moet geloven aangezien een groot deel van hun vloot lease is en het dus aan de leasemaatschappijen is om te beslissen wat ze met die vloot doen.quote:Op zondag 9 november 2014 13:01 schreef Woods het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat de eerste uitgefaseerde A380 tot Freight worden omgebouwd?
Auw, that hurts.quote:Op zondag 9 november 2014 13:48 schreef OEM het volgende:
[..]
Van die 3 in Jakarta hoef je niet veel meer te verwachten denk ik zo:
[ afbeelding ]
Ik heb hem hiervandaan:quote:Op zondag 9 november 2014 16:19 schreef Iemand91 het volgende:
Heb je toevallig ook een bron van die foto?![]()
Thanks.quote:Op zondag 9 november 2014 16:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb hem hiervandaan:
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=469419
In http://www.thai-aviation.net/files/Thai_Civil_Register.pdf staat redelijk gedetailleerd wat er met BUM, BUO, BUP, BUU en BUV gebeurd is in Thailand. BUE wordt ook nog genoemd.
Ha, toch weer een keer gelukt.quote:maandag 10 november 2014 @ 00:00:00
Thanks. De accu's van m'n DSLR zijn al opgeladen.quote:
quote:
Ik zie de reportage met plezier tegemoetquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
Kan me bij hierboven aansluiten. Erg gave vlucht. Kom er nog wel op terug want ik ben nog niet zo heel lang terug ook (woon waarschijnlijk flink wat verder van Schiphol dan de meesten hier).
En een shitload aan foto's
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |