Hahaquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:50 schreef Alec690 het volgende:
Speciaal voor Halloween.
[ afbeelding ]
KLM krijgt veel negatieve reacties daarop; vanwege de Malaysia crashes afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:50 schreef Alec690 het volgende:
Speciaal voor Halloween.
[ afbeelding ]
B-HXK is vanmiddag om 12:34 uur vertrokken van Schiphol. Het was de allerlaatste keer dat de A340-300 van Cathay naar Amsterdam vloog. Vanaf morgen vliegen ze met een 777-300ER op Schiphol.quote:Eric Koslan AA doesn't currently have any 4 engine planes in service
En deze is vandaag gecrasht (nieuws druppelt net binnen):quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
En een oudje, maar wel heul erg gaaf; draagvliegtuig White Knight Two met daaronder SpaceShipTwo van Virgin Galactic komt naast je lijnvlucht te vliegen. _/-\o_
Voor vertrek:quote:Het commercile ruimtevliegtuig SpaceShipTwo van Virgin Galactic is vrijdag tijdens een testvlucht boven de Mojave-woestijn in Californi neergestort. Een van de twee piloten is omgekomen.
Dat stellen de autoriteiten van Californi. De andere piloot heeft ernstige verwondingen.
Virgin Galactic sprak aanvankelijk van een "ernstige afwijking tijdens de vlucht", maar stelt nu SpaceShipTwo te zijn verloren. De lokale politie spreekt volgens de BBC van een crash nabij Cantil. De Britse omroep toont ook een foto van vermeende wrakstukken. Het was de eerste aangedreven testvlucht sinds januari.
Virgin Galactic is de ruimtevaarttak van het bedrijf Virgin Group van Richard Branson. De Britse miljardair wil commercile vluchten naar de ruimte aanbieden. Voor dergelijke vluchten is interesse: tientallen mensen hebben zich al ingetekend voor een ruimtevlucht, ondanks het prijskaartje: meer dan 200 duizend dollar.
SpaceShipTwo, bedoeld voor ruimtetoeristen, is achttien meter lang en biedt ruimte aan twee bemanningsleden en zes passagiers. Het ruimtevliegtuig wordt eerst door een ander vliegtuig naar grote hoogte gebracht. Daarna ontsteekt het toestel zijn raketmotoren om te stijgen naar een hoogte van 110 kilometer. Het is de bedoeling dat reizigers daardoor enkele minuten gewichtloos zijn en de kromming van de aarde kunnen zien.
God wat kunnen sommige mensen toch ook overal een probleem van makenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
KLM krijgt veel negatieve reacties daarop; vanwege de Malaysia crashes afgelopen jaar.
Die opmerkingquote:Ook een die American Airlines op hun Facebookpagina heeft gepost:
[ afbeelding ]
Goeie opmerking ook:
[..]
Wat een onzin zeg idd. Toen ik in juli een paar foto's van een vliegshow op mijn Twitter feed postte werd dat ook door sommigen als ongepast gezien. Toen was het nog juli, maar hoe lang gaat men MH17 nog aangrijpen als excuus om alles wat vleugels heeft aanstootgevend te vinden..quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
KLM krijgt veel negatieve reacties daarop; vanwege de Malaysia crashes afgelopen jaar.
Maar als je m'n posts leest kun je zien dat er bijna elk jaar en elke datum wel ongelukken zijn gebeurd. Kun je inderdaad nooit zoiets als maatschappij naar buiten brengen.
Singapore vliegt afwisselend met -200er en -300er naar Amsterdam.quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:44 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag dus voor het eerst de B777-300ER van Cathay op Schiphol. Inmiddels een aardige collectie van deze kisten in Amsterdam: KLM, Garuda, Cathay, Emirates, EVA. Snap alleen niet waarom Singapore niet upgrade.
Kenya ook nog (en hoewel incidenteel Turkish)quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:44 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag dus voor het eerst de B777-300ER van Cathay op Schiphol. Inmiddels een aardige collectie van deze kisten in Amsterdam: KLM, Garuda, Cathay, Emirates, EVA. Snap alleen niet waarom Singapore niet upgrade.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Singapore vliegt afwisselend met -200er en -300er naar Amsterdam.
Klopt, is ook standaard de -200. Een heel enkele keer sturen ze een -300 deze kant op. We hebben een tijdje standaard de -300 gehad, maar SQ had deze kist nodig op andere routes, dus zijn ze weer terug gegaan naar de -200.quote:Op zondag 2 november 2014 09:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet.Ik dacht standaard met de 200ER.
Amsterdam is niet echt een zakenroute met veel 'premium demand'. En zo'n 300ER heeft nu juist veel ruimte voor business class en meestal ook nog een first class. Ze sturen er dan liever n extra naar Londen of Zrich en een kleinere variant blijkt een betere match.quote:Op zondag 2 november 2014 09:30 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Klopt, is ook standaard de -200. Een heel enkele keer sturen ze een -300 deze kant op. We hebben een tijdje standaard de -300 gehad, maar SQ had deze kist nodig op andere routes, dus zijn ze weer terug gegaan naar de -200.
Ik zat te kijken naar dit artikel (Singapore Airlines deploys B777-300ER to Amsterdam) en dat leek wel overeen te komen met de laatste twee weken van SQ323/324. Maar als je verder terugkijkt in de tijd is het inderdaad wat luciferdoosje zegt standaard nog altijd de -200erquote:Op zondag 2 november 2014 09:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet.Ik dacht standaard met de 200ER.
Cathay vliegt wel in een 3-3-3 dus zie er naar uit om aanboord te stappen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:44 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag dus voor het eerst de B777-300ER van Cathay op Schiphol. Inmiddels een aardige collectie van deze kisten in Amsterdam: KLM, Garuda, Cathay, Emirates, EVA. Snap alleen niet waarom Singapore niet upgrade.
Dat hebben ze in hun oude 747's ook. Op dat vlak hebben Cathay en Singapore bij mij een streepje voor ten opzichte van Emirates.quote:Op zondag 2 november 2014 10:11 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Cathay vliegt wel in een 3-3-3 dus zie er naar uit om aanboord te stappen.
Zul je altijd zien inderdaad.quote:Op maandag 3 november 2014 09:25 schreef RedFever007 het volgende:
Voor een korte post is het toch een vrij lange geworden. Bedankt
Weet je dat wel zeker. Naar mijn weten hebben in hun 747's gewoon altijd 2-4-2 gezeten.quote:Op maandag 3 november 2014 11:03 schreef Leatherface het volgende:
Dat hebben ze in hun oude 747's ook.
Het gerucht gaat rond inderdaad; vanaf 2015. Tevens klein gerucht dat KLM dan hun te grote 777 op deze route terugtrekt.quote:Op maandag 3 november 2014 17:46 schreef Leatherface het volgende:
XiamenAir start vluchten naar Amsterdam naar verluidt met een 787.
quote:September 10 plot highway M-4 Minsk-Mogilev from 82 th to 86 th km near the village of Croft landed 4 military aircraft. Air Force and Air Defense Forces of Belarus perfected the use of roads as an alternate airport. On the site of the M-4, followed by sat Preparing for departure and re-care airbases two aircraft Su-25 and two MiG-29. In the photo: during the exercises.
Dat wel, maar ik zie ze toch liever in Nederland rondvliegen.. Gelukkig krijgen ze toch nog een tweede leven.quote:
Dat blijven gave foto's zeg.quote:Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vorige week maandag op AMS:
[ afbeelding ]
Posters? Is alleen Iemand91 geloof ik?quote:Op maandag 3 november 2014 19:25 schreef Frezer het volgende:
Hulde voor de geschiedenis en nieuws posters!. Ik lees dit topic altijd met heel veel plezier.
quote:Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
- PH-EZA (Embraer 190 ) staat sinds 19 oktober in onderhoud op Schiphol. Sinds gisteren heeft deze Embraer ook de nieuwe 'Dolphin livery', naast PH-EXD.
In hangar 14 staat momenteel ook PH-KZM (Fokker 70) die ook spoedig naar buiten zal komen in de nieuwe livery.
EDIT:
[ afbeelding ]
Dit hoor ik zo nu en dan, dat een straalmotor niet altijd zomaar uitgeschakeld kon worden. Ik kan weinig uitleg hierover vinden. In dit artikel hebben ze het erover dat het in dit specifieke geval een indicatie was van "elektrische problemen", dat kan ik begrijpen.quote:Op maandag 3 november 2014 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
Door de zware schade kon de crew motor #1 niet uitschakelen; [...]
quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:38 schreef flipsen het volgende:
Ho, je was een seconde te vroeg! Dat kan natuurlijk niet he
Ook al geen fan?quote:
Ik kan er zo ook niet heel veel over vinden; maar de linkervleugel was zwaar beschadigd en ook veel bekabeling en systemen. Heb ergens wel gelezen dat ze de brandstoftoevoer hebben proberen te stoppen maar dat dat ook niet hielp. De boel zal dus wel gewoon zo zwaar beschadigd zijn dat dergelijke systemen niet meer werkten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:44 schreef LintuxCx het volgende:
Dit hoor ik zo nu en dan, dat een straalmotor niet altijd zomaar uitgeschakeld kon worden. Ik kan weinig uitleg hierover vinden. In dit artikel hebben ze het erover dat het in dit specifieke geval een indicatie was van "elektrische problemen", dat kan ik begrijpen.
Maar wat ik me dan afvraag, kun je niet gewoon de brandstoftoevoer stoppen? Knappe motor die dan nog doordraait. Is dat gevaarlijk? Zeer schadelijk?
Ik ga er maar vanuit dat het probleem hier gewoon was dat door elektrische schade de brandstoftoevoer niet meer af te sluiten was oid.. "Oeps."
Heeft iemand hier meer over gelezen?
- En last but certainly not least: Ribway Cargo Airlines uit Kenya heeft een 'nieuwe' freighter in gebruik genomen.quote:Last month roughly 3,500 passengers used Emirates’ on-board Wi-Fi service each day, with the average user downloading 28MB between take-off and touchdown.
The highest number of Wi-Fi users recorded on a single Emirates flight was 153 passengers on an Airbus A380, while the greatest internet volume recorded on a single EK flight was nearly 8GB from just 26 users aboard a Boeing 777.
According to the airline, the sites its passengers most frequently access in the sky include Google, Facebook, and chat services Skype, WhatsApp and BlackBerry Messenger, with 10MB of data more than enough for the obligatory social media check-in.
Kijk dat zijn nog eens fatsoenlijke prijzen. Ik vlieg eind deze week met United en zit even te kijken wat dat kost, maar 24 uur toegang is 16 dollar. Dat vind ik dan toch net iets te gek. Als het goed is wel een stroomaansluiting, dat is wel prettig.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:01 schreef Iemand91 het volgende:
- Emirates gaat nu deels gratis Wifi aanbieden. Op alle A380 en (momenteel) 28 van de 142 777's krijg je 10MB gratis tot je beschikking. Voor $1 krijg je 600MB.
Er gaat $20 miljoen p/jaar genvesteerd worden om hun gehele vloot van Wifi te voorzien.
Aantal interessante gegevens:
En geverfd (foto's van gisteren en vandaag):quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:01 schreef Iemand91 het volgende:
- Over nieuwe aanwinsten gesproken; KLM's nieuwste A330-300 PH-AKF die over ruim 3 weken op 27 november aan KLM geleverd wordt:
Stukken beterquote:Op woensdag 5 november 2014 15:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En geverfd (foto's van gisteren en vandaag):
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heeft zo'n nieuwe a330 dan meteen de nieuwe business class?quote:Op woensdag 5 november 2014 15:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En geverfd (foto's van gisteren en vandaag):
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.quote:Op donderdag 6 november 2014 02:11 schreef louter_genieten het volgende:
heeft zo'n nieuwe a330 dan meteen de nieuwe business class?
KL1708 - Boeing 737-800 (PH-BCE) van KLM uit Madrid is uitgeweken naar Maastricht.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:02 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er iemand een overzicht van welke vluchten er gister wegens de mist uitgeweken zijn naar Maastricht?
Ligt er een beetje aan wat er besteld is en tot hoe ver voor aflevering dit nog te wijzigen is. Zou best kunnen dat ie nog met oud interieur afgeleverd wordt. De laatste paar nieuwe 737s van HV gingen ook direct de hangar in voor een stoelwissel. De bestelling was gedaan met oud interieur, en bij Boeing kan je dit niet 123 aanpassen als het bouwtraject al gestart is.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Ene kant hebben ze dan tijdelijk een ongelijk product (1 A330 wel, 16 andere niet), maar aan de andere kant is het kapitaalvernietiging als ze eerst nog een 'oude' WBC gaan installeren.
Nee, gewoon de oude. De Airbus (gehele vloot) krijgt pas de nieuwe stoelen als de 777 geheel voorzien is.quote:Op donderdag 6 november 2014 02:11 schreef louter_genieten het volgende:
[..]
heeft zo'n nieuwe a330 dan meteen de nieuwe business class?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |