abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146152444
Speciaal voor Halloween.



})
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:47:39 #202
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146154327
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:50 schreef Alec690 het volgende:
Speciaal voor Halloween.

[ afbeelding ]

})
Haha :D Ik heb niets met halloween maar dit is wel tof })
pi_146156428
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:50 schreef Alec690 het volgende:
Speciaal voor Halloween.

[ afbeelding ]

})
KLM krijgt veel negatieve reacties daarop; vanwege de Malaysia crashes afgelopen jaar.

Maar als je m'n posts leest kun je zien dat er bijna elk jaar en elke datum wel ongelukken zijn gebeurd. Kun je inderdaad nooit zoiets als maatschappij naar buiten brengen.

Verbaast mij meer dat KLM een vliegtuig in zo'n afgetuigde toestand aan het publiek toont terwijl ze daar 4 dagen geleden nog mee vlogen...


Ook een die American Airlines op hun Facebookpagina heeft gepost:


Goeie opmerking ook :P :
quote:
Eric Koslan AA doesn't currently have any 4 engine planes in service
B-HXK is vanmiddag om 12:34 uur vertrokken van Schiphol. Het was de allerlaatste keer dat de A340-300 van Cathay naar Amsterdam vloog. Vanaf morgen vliegen ze met een 777-300ER op Schiphol.


('oude' foto van B-HXK op 14 juni

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 31-10-2014 17:11:08 ]
pi_146166542
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
En een oudje, maar wel heul erg gaaf; draagvliegtuig White Knight Two met daaronder SpaceShipTwo van Virgin Galactic komt naast je lijnvlucht te vliegen. _/-\o_

En deze is vandaag gecrasht (nieuws druppelt net binnen):

Ruimtevliegtuig van Virgin Galactic neergestort
quote:
Het commercile ruimtevliegtuig SpaceShipTwo van Virgin Galactic is vrijdag tijdens een testvlucht boven de Mojave-woestijn in Californi neergestort. Een van de twee piloten is omgekomen.

Dat stellen de autoriteiten van Californi. De andere piloot heeft ernstige verwondingen.

Virgin Galactic sprak aanvankelijk van een "ernstige afwijking tijdens de vlucht", maar stelt nu SpaceShipTwo te zijn verloren. De lokale politie spreekt volgens de BBC van een crash nabij Cantil. De Britse omroep toont ook een foto van vermeende wrakstukken. Het was de eerste aangedreven testvlucht sinds januari.

Virgin Galactic is de ruimtevaarttak van het bedrijf Virgin Group van Richard Branson. De Britse miljardair wil commercile vluchten naar de ruimte aanbieden. Voor dergelijke vluchten is interesse: tientallen mensen hebben zich al ingetekend voor een ruimtevlucht, ondanks het prijskaartje: meer dan 200 duizend dollar.

SpaceShipTwo, bedoeld voor ruimtetoeristen, is achttien meter lang en biedt ruimte aan twee bemanningsleden en zes passagiers. Het ruimtevliegtuig wordt eerst door een ander vliegtuig naar grote hoogte gebracht. Daarna ontsteekt het toestel zijn raketmotoren om te stijgen naar een hoogte van 110 kilometer. Het is de bedoeling dat reizigers daardoor enkele minuten gewichtloos zijn en de kromming van de aarde kunnen zien.
Voor vertrek:






Wel treurig als je hun twitterfeed leest :{ ...

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 31-10-2014 21:49:32 ]
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:47:46 #205
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146167649
Ik las het net op de frontpage ja ;(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:51:32 #206
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146167831
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 16:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

KLM krijgt veel negatieve reacties daarop; vanwege de Malaysia crashes afgelopen jaar.
God wat kunnen sommige mensen toch ook overal een probleem van maken :{
i kdacht trouwens dat Alec690 dat zelf gefotosjopt had :P
quote:
Ook een die American Airlines op hun Facebookpagina heeft gepost:
[ afbeelding ]

Goeie opmerking ook :P :

[..]

Die opmerking _O-
pi_146167988
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 16:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

KLM krijgt veel negatieve reacties daarop; vanwege de Malaysia crashes afgelopen jaar.

Maar als je m'n posts leest kun je zien dat er bijna elk jaar en elke datum wel ongelukken zijn gebeurd. Kun je inderdaad nooit zoiets als maatschappij naar buiten brengen.
Wat een onzin zeg idd. Toen ik in juli een paar foto's van een vliegshow op mijn Twitter feed postte werd dat ook door sommigen als ongepast gezien. Toen was het nog juli, maar hoe lang gaat men MH17 nog aangrijpen als excuus om alles wat vleugels heeft aanstootgevend te vinden.. :N
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_146173461
Vandaag in de geschiedenis:

Dit:





1 november 2011: LOT Polish Airlines vlucht 16 uit Newark maakt een buiklanding op baan 33 van het vliegveld van Warschau.
De Boeing 767-300ER (SP-LPC, Poznań) had 30 minuten na vertrek uit New York al problemen met een van de drie hydraulische systemen waar de druk was weggevallen.
De crew besloot echter door te vliegen omdat ze veel brandstof aan boord hadden (welke ze anders grotendeels moesten lozen of opmaken voordat ze een eventuele noodlanding konden maken). Tevens beschikt een 767 over 2 andere hydraulische systemen die het (deels) kunnen opvangen.

De landing bij Warschau verliep normaal, echter toen de landing gear niet daalde braken ze de landing af. Ze bleven nog een uur rondcirkelen om overbodige brandstof op te maken en de nooddiensten op de grond tijd te geven om de landing voor te bereiden.
Twee F16's van de Poolse luchtmacht deden een visuele check en bevestigden dat de landing gear niet zakte, ook laten zakken d.m.v. de zwaartekracht werkte niet.
De luchthaven werd afgesloten voor overig verkeer en wegen rond het vliegveld werden afgesloten voor verkeer om eventuele nooddiensten de ruimte te geven.

Om 14:40 uur maakte de crew perfecte buiklanding op baan 33.
Alle 231 inzittenden (incl. 11 crew) werden binnen 90 seconden gevacueerd. Geen van hen was gewond.



Een half uur na de landing werd in de cockpit een losse zekering gevonden.
Achter deze zekering zit onder andere de elektrische motoren die ervoor zorgen dat de gear lock losgaat en de landing gear door z'n eigen gewicht kan zakken. Dit is een alternatieve manier om de landing gear te laten zakken als de eerste manier (hydraulisch) niet werkt.
Maar omdat deze zekering los zat gebeurde dit dus niet.




Op 2 november werd het lek in de hydraulische systeem gevonden, 767 werd opgetild en de landing gear kon (d.m.v. die alternatieve manier) omlaag.

Het officile onderzoek is nog steeds bezig. Het is naar mijn weten bijvoorbeeld nog niet bekend waardoor/waarom de zekering eruit lag.
De 767 was een write-off ; in november 2013 werd de kist op de luchthaven van Warschau gesloopt:





[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-11-2014 01:10:46 ]
pi_146181683
Vandaag dus voor het eerst de B777-300ER van Cathay op Schiphol. Inmiddels een aardige collectie van deze kisten in Amsterdam: KLM, Garuda, Cathay, Emirates, EVA. Snap alleen niet waarom Singapore niet upgrade.
  zaterdag 1 november 2014 @ 18:15:37 #210
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146190642
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:44 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag dus voor het eerst de B777-300ER van Cathay op Schiphol. Inmiddels een aardige collectie van deze kisten in Amsterdam: KLM, Garuda, Cathay, Emirates, EVA. Snap alleen niet waarom Singapore niet upgrade.
Singapore vliegt afwisselend met -200er en -300er naar Amsterdam.
pi_146191350
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:44 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag dus voor het eerst de B777-300ER van Cathay op Schiphol. Inmiddels een aardige collectie van deze kisten in Amsterdam: KLM, Garuda, Cathay, Emirates, EVA. Snap alleen niet waarom Singapore niet upgrade.
Kenya ook nog (en hoewel incidenteel Turkish)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_146202301
Vandaag in de geschiedenis:




- 2 november 1947: De grootste vliegboot en vliegtuig met grootste spanwijdte ooit gebouwd maakt haar eerste en laatste vlucht. De Hughes H-4 Hercules "Spruce Goose" met achter de knuppel piloot, filmproducent, filmregisseur, vliegtuigbouwer, playboy, investeerder, uitvinder, filantroop (en later kluizenaar) Howard Hughes en 31 andere inzittenden maakt een korte vlucht van zo'n 1.6 kilometer op een hoogte van zo'n 21 meter in de haven van Long Beach, Californi.

De Spruce Goose zou nooit meer vliegen.
Sinds 1993 staat het in het Evergreen Aviation Museum in Oregon.


- 2 november 1992: De A330 maakt de allereerste vlucht. Met 181.840 kg. (waaronder 20.980 kg. test equipment) is de A330-300 de grootste twinjet van dat moment. De vlucht duurt 5 uur en 15 minuten.



Dezelfde kist is nog steeds actief; eerst jaren voor Cathay Pacific, sinds 31 maart 2013 voor Dragonair waar het onder B-HLJ vliegt.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 02-11-2014 01:28:16 ]
  zondag 2 november 2014 @ 00:20:47 #213
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_146203075
Geen idee of dit al gepost is (zag het nog (?) nergens staan in dit topic): de GeensStijl gigapica met als onderwerp KLM.



:9~ /vliegtuigfappert
Tics van je petten.
pi_146208191
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 18:15 schreef OEM het volgende:

[..]

Singapore vliegt afwisselend met -200er en -300er naar Amsterdam.
Oh, dat wist ik niet. :@ Ik dacht standaard met de 200ER.
  zondag 2 november 2014 @ 09:30:54 #215
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_146208278
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 09:18 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. :@ Ik dacht standaard met de 200ER.
Klopt, is ook standaard de -200. Een heel enkele keer sturen ze een -300 deze kant op. We hebben een tijdje standaard de -300 gehad, maar SQ had deze kist nodig op andere routes, dus zijn ze weer terug gegaan naar de -200.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_146208348
quote:
2s.gif Op zondag 2 november 2014 09:30 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Klopt, is ook standaard de -200. Een heel enkele keer sturen ze een -300 deze kant op. We hebben een tijdje standaard de -300 gehad, maar SQ had deze kist nodig op andere routes, dus zijn ze weer terug gegaan naar de -200.
Amsterdam is niet echt een zakenroute met veel 'premium demand'. En zo'n 300ER heeft nu juist veel ruimte voor business class en meestal ook nog een first class. Ze sturen er dan liever n extra naar Londen of Zrich en een kleinere variant blijkt een betere match.
  zondag 2 november 2014 @ 10:05:50 #217
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146208581
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 09:18 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. :@ Ik dacht standaard met de 200ER.
Ik zat te kijken naar dit artikel (Singapore Airlines deploys B777-300ER to Amsterdam) en dat leek wel overeen te komen met de laatste twee weken van SQ323/324. Maar als je verder terugkijkt in de tijd is het inderdaad wat luciferdoosje zegt standaard nog altijd de -200er
pi_146208627
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:44 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag dus voor het eerst de B777-300ER van Cathay op Schiphol. Inmiddels een aardige collectie van deze kisten in Amsterdam: KLM, Garuda, Cathay, Emirates, EVA. Snap alleen niet waarom Singapore niet upgrade.
Cathay vliegt wel in een 3-3-3 dus zie er naar uit om aanboord te stappen.
pi_146225574
Over afscheid nemen gesproken: Deze twee voormalig RNLAF Fokker 50's staan nu nog even op het platform van het Aviodrome maar zullen spoedig naar hun nieuwe eigenaar, de Peruaanse marine, gaan.

pi_146239138
Eigenlijk was ik niet van plan om te posten maar ik vond dit wel een heel opmerkelijke situatie en daarom post ik het toch. Maar wel kort.

Vandaag in de geschiedenis:



2 november 1950: Air India vlucht 245; een Lockheed L-749A Constellation (VT-CQP, Malabar Princess) op weg van Bombay naar Londen met stops in Caro en Genve. Bij daling naar Genve crasht de Constellation op de Mont Blanc op 2400 meter hoogte; 200 meter onder de top. (vlakbij de Mont Blanctunnel)
Geen van de 8 crew en 40 passagiers overleeft de crash.

En dan het bizarre; ruim 15 jaar later crasht op 24 januari 1966 Air India vlucht 101; een Boeing 707–437 (VT-DMN, Kanchenjunga) op nagenoeg dezelfde route (Bombay - Delhi - Beiroet - Genve - Londen) op slechts enkele honderden meter afstand bij daling naar Genve.
Ook vinden hier alle inzittenden (11 crew en 106 passagiers) de dood.



Resten van beide vliegtuigen bevinden zich nog steeds op de berg.
In september 2013 is er nog $300.000 aan juwelen gevonden van vlucht 101 en in juni dit jaar nog een camera. De film was echter teveel beschadigd om de foto's nog te ontwikkelen.

Een in 1986 gevonden landing gear van vlucht 245 staat buiten bij het Chalet des Glacier des Bossons dat zich vlakbij beide crashsites bevind.



- 2 november 1957: Spoetnik 2 wordt gelanceerd. Aan boord bevindt zich Laika; een straathond van Moskou. Ze is niet het eerste wezen in de ruimte; maar wel de eerste die een omloop had gemaakt. Echter voor de 4e omloop compleet was overleed ze na oververhitting en stress.
Het is overigens nooit de bedoeling geweest om haar levend terug op aarde te krijgen.



2 november 1973: De rechtermotor van National Airlines vlucht 27 - een McDonnell Douglas DC-10-10 (N60NA, Barbara) onderweg van Houston naar Las Vegas - desintegreert en brokstukken raken de andere 2 motoren, de cabine en de rechtervleugel. De druk in de cabine valt weg en de crew moet een noodlanding in Albuquerque maken. Een raam werkt weggerukt waardoor een passagier de cabine uitgezogen werd. De resten van zijn lichaam worden pas 2 jaar later gevonden bij de bouw van de Very Large Array schotels.



- 3 november 2003: G-BOAG (die op 24 oktober de allerlaatste commercile vlucht maakte: geschiedenispost van 24 oktober) vertrekt om 15:00 uur vanaf London Heathrow naar Seattle. Het maakt een stop op New York JFK en vliegt op 5 november door naar Seattle. De vlucht krijgt speciale toestemming om over Noord-Canada supersonisch te vliegen en vestigt hiermee gelijk het snelheidsrecord tussen JFK en Seattle; 3 uur, 55 minuten en 12 seconden.
Het staat nu naast de eerst gebouwde 747 en de Air Force One 707 in het Museum of Flight die het in bruikleen heeft van British Airways.





Die laatste foto is van eind september dit jaar; en dat is te zien aan

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 03-11-2014 00:45:22 ]
  maandag 3 november 2014 @ 09:25:54 #221
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146243788
Voor een korte post is het toch een vrij lange geworden. Bedankt :P
pi_146246599
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 10:11 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Cathay vliegt wel in een 3-3-3 dus zie er naar uit om aanboord te stappen.
Dat hebben ze in hun oude 747's ook. Op dat vlak hebben Cathay en Singapore bij mij een streepje voor ten opzichte van Emirates. ;)
pi_146254032
Voor:



En na:



17 November schijnen ze naar Peru te vertrekken vanuit Lelystad.
  maandag 3 november 2014 @ 15:14:28 #224
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146254904
De "Na" ziet er toch vl stoerder uit?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_146261056
XiamenAir start vluchten naar Amsterdam naar verluidt met een 787.
pi_146263691
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:25 schreef RedFever007 het volgende:
Voor een korte post is het toch een vrij lange geworden. Bedankt :P
Zul je altijd zien inderdaad. -O-
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:03 schreef Leatherface het volgende:
Dat hebben ze in hun oude 747's ook.
Weet je dat wel zeker. Naar mijn weten hebben in hun 747's gewoon altijd 2-4-2 gezeten.
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:46 schreef Leatherface het volgende:
XiamenAir start vluchten naar Amsterdam naar verluidt met een 787.
Het gerucht gaat rond inderdaad; vanaf 2015. Tevens klein gerucht dat KLM dan hun te grote 777 op deze route terugtrekt.
Hoe serieus we dit echter moeten nemen...



In other news:

- Gisteren is PH-CKD haar 747 zusters voor gegaan; rond half 4 's middags is ze vertrokken naar Jakarta waar ze een D-check krijgt en omgespoten wordt in Air Bridge Cargo kleuren. In januari komt ze weer terug naar Amsterdam en later die maand krijgt ze een nieuwe registratie.

Vorige week maandag op AMS:


- PH-KCE is gestript van '95 years' sticker en andere titles en staat dus min of meer gereed voor vertrek naar Mojave Air and Space Port in Californi op 17 november.
PH-KCB en -KCB staan gebroederlijk naast elkaar te wachten op 11 november wanneer (waarschijnlijk) een van de twee nog 3 vluchten gaat maken en de andere naast haar op het platform komt te staan voor fotografische doeleinden...




- PH-EZA (Embraer 190 ) staat sinds 19 oktober in onderhoud op Schiphol. Sinds gisteren heeft deze Embraer ook de nieuwe 'Dolphin livery', naast PH-EXD.
In hangar 14 staat momenteel ook PH-KZM (Fokker 70) die ook spoedig naar buiten zal komen in de nieuwe livery.

EDIT:


- Het verschil tussen een Antonov 124 en een Diamond DA 42 M-NG op Eindhoven Airport op 23 oktober.
(hoe vaak komt die Antonov 124 wel niet op Eindhoven? :o )



En als laatste; waarom een landingsbaan gebruiken als je ook gewoon de openbare weg kunt gebruiken. :7


quote:
September 10 plot highway M-4 Minsk-Mogilev from 82 th to 86 th km near the village of Croft landed 4 military aircraft. Air Force and Air Defense Forces of Belarus perfected the use of roads as an alternate airport. On the site of the M-4, followed by sat Preparing for departure and re-care airbases two aircraft Su-25 and two MiG-29. In the photo: during the exercises.


[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 03-11-2014 22:07:16 ]
  maandag 3 november 2014 @ 19:25:00 #227
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_146264945
Hulde voor de geschiedenis en nieuws posters! _O_ . Ik lees dit topic altijd met heel veel plezier.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_146273976
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:14 schreef flipsen het volgende:
De "Na" ziet er toch vl stoerder uit?
Dat wel, maar ik zie ze toch liever in Nederland rondvliegen.. Gelukkig krijgen ze toch nog een tweede leven.
pi_146274973
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vorige week maandag op AMS:
[ afbeelding ]
Dat blijven gave foto's zeg. :9~ Maar PH-KCE is een droevig gezicht.. ;(

quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 19:25 schreef Frezer het volgende:
Hulde voor de geschiedenis en nieuws posters! _O_ . Ik lees dit topic altijd met heel veel plezier.
Posters? Is alleen Iemand91 geloof ik? ^O^
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_146278298
Vandaag in de geschiedenis:



- 4 november 1993: China Airlines vlucht 605 vanuit Taipei landt op Kai Tak Airport in Hong Kong.
Het weer is slecht; harde wind en regen en een BA crew had 13 minuten eerder al de landing geweigerd.
De gloednieuwe Boeing 747-409 (B-165; eerste vlucht was pas exact 26 weken eerder op 6 mei) landt 640 meter achter de threshold en de crew kreeg in de gaten dat ze niet meer konden stoppen. Express stuurden ze naar links om de ALS-installatie aan het einde van de baan te ontwijken en kwamen ze in de Victoria Harbour terecht.

De 747 bleef enigszins drijven en alle 22 crew en 374 passagiers konden uit de 747 ontsnappen. 23 mensen raakten gewond.
De staart van de 747 interfereerde met het ILS systeem en werd daarom kort na de crash met dynamiet opgeblazen. Snel daarna verft China Airlines het vliegtuig deels over om zoveel mogelijk herkenning van de maatschappij te vermijden.



De 747 wordt tijdelijk nog gebruikt voor brandweeroefeningen maar een jaar of wat later wordt de 747 gescrapped. Deze 747 is dus nog geen 2 jaar oud geworden en de crash was ook de eerste loss van een Boeing 747-400.



- 4 november 2010: Qantas vlucht 32 uit London was net 4 minuten geleden vanaf Singapore vertrokken op weg naar Sydney wanneer motor #2 van VH-OQA - Nancy Bird Walton, Qantas' eerste Airbus A380 - door lekkende olie uit elkaar valt. De linkervleugel raakt zwaar beschadigd evenals een van de hydraulische systemen. Verder breekt er brand uit in een brandstoftank in de linkervleugel, raakte deel van de landing gear beschadigd. Resten van het vliegtuig storten neer op het eiland Batam en woningen raakten beschadigd:



De crew weet de A380 zo'n 2 uur na vertrek weer op Singapore te landen waarbij 4 banden door de hoge landingssnelheid knappen en de kist kwam 150 meter voor het einde van baan 40C tot stilstand.
Door de zware schade kon de crew motor #1 niet uitschakelen; na overleg werden de eerste passagiers 55 minuten na landing via deur 2L uit het vliegtuig gehaald; de laatsten verlieten een uur later het vliegtuig; alle 29 crew en 440 passagiers bleven ongedeerd.

Ondertussen lukte de brandweer het na 3 uur motor #1 uit te krijgen:




Het was het eerste serieuze incident van de A380. VH-OQA wordt voor $139 miljoen in Singapore gerepareerd waarbij het toestel 4 nieuwe motoren kreeg, gerepareerde linkervleugel, 6 kilometer bekabeling vernieuwd en vloog op 22 april 2011 terug naar Australi.
  dinsdag 4 november 2014 @ 00:38:35 #231
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_146279534
Ho, je was een seconde te vroeg! Dat kan natuurlijk niet he :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_146279802
Thanks voor je moeite, Iemand91: interessante posts, keep 'em coming!
pi_146281839
Zoveel schade door zo'n klein dingetje...heb het toen met veel interesse gevolgd! Goede post weer!
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:27:48 #234
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146283137
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
- PH-EZA (Embraer 190 ) staat sinds 19 oktober in onderhoud op Schiphol. Sinds gisteren heeft deze Embraer ook de nieuwe 'Dolphin livery', naast PH-EXD.
In hangar 14 staat momenteel ook PH-KZM (Fokker 70) die ook spoedig naar buiten zal komen in de nieuwe livery.

EDIT:
[ afbeelding ]
:r
pi_146283479
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
Door de zware schade kon de crew motor #1 niet uitschakelen; [...]
Dit hoor ik zo nu en dan, dat een straalmotor niet altijd zomaar uitgeschakeld kon worden. Ik kan weinig uitleg hierover vinden. In dit artikel hebben ze het erover dat het in dit specifieke geval een indicatie was van "elektrische problemen", dat kan ik begrijpen.

Maar wat ik me dan afvraag, kun je niet gewoon de brandstoftoevoer stoppen? Knappe motor die dan nog doordraait. Is dat gevaarlijk? Zeer schadelijk?

Ik ga er maar vanuit dat het probleem hier gewoon was dat door elektrische schade de brandstoftoevoer niet meer af te sluiten was oid.. "Oeps."

Heeft iemand hier meer over gelezen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_146294844
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:38 schreef flipsen het volgende:
Ho, je was een seconde te vroeg! Dat kan natuurlijk niet he :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:27 schreef OEM het volgende:
:r
Ook al geen fan? :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:44 schreef LintuxCx het volgende:
Dit hoor ik zo nu en dan, dat een straalmotor niet altijd zomaar uitgeschakeld kon worden. Ik kan weinig uitleg hierover vinden. In dit artikel hebben ze het erover dat het in dit specifieke geval een indicatie was van "elektrische problemen", dat kan ik begrijpen.

Maar wat ik me dan afvraag, kun je niet gewoon de brandstoftoevoer stoppen? Knappe motor die dan nog doordraait. Is dat gevaarlijk? Zeer schadelijk?

Ik ga er maar vanuit dat het probleem hier gewoon was dat door elektrische schade de brandstoftoevoer niet meer af te sluiten was oid.. "Oeps."

Heeft iemand hier meer over gelezen?
Ik kan er zo ook niet heel veel over vinden; maar de linkervleugel was zwaar beschadigd en ook veel bekabeling en systemen. Heb ergens wel gelezen dat ze de brandstoftoevoer hebben proberen te stoppen maar dat dat ook niet hielp. De boel zal dus wel gewoon zo zwaar beschadigd zijn dat dergelijke systemen niet meer werkten.

In other news:

- Nieuwe aanwinst voor KLM: de 787 simulator. Is deze week onderweg naar Schiphol en zal eind januari klaar voor gebruik zijn. De eerste 787 voor KLM (PH-BHA) zal in oktober 2015 aan KLM geleverd moeten worden.



Arke's 2e 787 PH-TFL 22 december dit jaar nog, in de fabricagehal:



PH-TFL in fuel dock op 30 oktober:


Interieur zit er ook al grotendeels in (foto van afgelopen zondag):


Ze hadden tot voor kort de MD-11 simulator ook nog in gebruik. Ik ga even de sok leegmaken en deze overkopen. :7

- Over nieuwe aanwinsten gesproken; KLM's nieuwste A330-300 PH-AKF die over ruim 3 weken op 27 november aan KLM geleverd wordt:



- Tom Cruise die voor de film Mission: Impossible 5 aan een Airbus A400M gaat hangen:
(Hij is een van die acteurs die graag zelf (een deel van) de stunts doet)




- Emirates gaat nu deels gratis Wifi aanbieden. Op alle A380 en (momenteel) 28 van de 142 777's krijg je 10MB gratis tot je beschikking. Voor $1 krijg je 600MB.
Er gaat $20 miljoen p/jaar genvesteerd worden om hun gehele vloot van Wifi te voorzien.
Aantal interessante gegevens:
quote:
Last month roughly 3,500 passengers used Emirates’ on-board Wi-Fi service each day, with the average user downloading 28MB between take-off and touchdown.

The highest number of Wi-Fi users recorded on a single Emirates flight was 153 passengers on an Airbus A380, while the greatest internet volume recorded on a single EK flight was nearly 8GB from just 26 users aboard a Boeing 777.

According to the airline, the sites its passengers most frequently access in the sky include Google, Facebook, and chat services Skype, WhatsApp and BlackBerry Messenger, with 10MB of data more than enough for the obligatory social media check-in.
- En last but certainly not least: Ribway Cargo Airlines uit Kenya heeft een 'nieuwe' freighter in gebruik genomen.
Geen 777F, 767F, 757F, A330F, A300F, A310F, DC-10F, MD-11F of zelfs een 747F, maar een McDonnell Douglas DC-8. Gebouwd in 1969 gaat het nu vracht vervoeren voor Ribway.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 04-11-2014 16:19:47 ]
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 november 2014 @ 16:22:50 #237
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146295521
die is lang.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_146296703
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:01 schreef Iemand91 het volgende:

- Emirates gaat nu deels gratis Wifi aanbieden. Op alle A380 en (momenteel) 28 van de 142 777's krijg je 10MB gratis tot je beschikking. Voor $1 krijg je 600MB.
Er gaat $20 miljoen p/jaar genvesteerd worden om hun gehele vloot van Wifi te voorzien.
Aantal interessante gegevens:

Kijk dat zijn nog eens fatsoenlijke prijzen. Ik vlieg eind deze week met United en zit even te kijken wat dat kost, maar 24 uur toegang is 16 dollar. Dat vind ik dan toch net iets te gek. Als het goed is wel een stroomaansluiting, dat is wel prettig.
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:21:42 #239
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_146302325
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:01 schreef Iemand91 het volgende:
Ook al geen fan? :P
Not quite ;(

Boekkie binnen:

pi_146313740
Ben vandaag ff in de spuitbaai in Hangar 14 naar de PH-KZM wezen kijken. Er was net begonnen met schuren, dus zal nog wel een paar dagen duren voordat de nieuwe livery daar ook op te zien zal zijn. Ik ga proberen om dan ff een foto te maken maar het mag eigenlijk niet dus ik beloof niks :)

Ik ben trouwens wel fan van de nieuwe livery, en ben blij dat de F70's ze ook nog gaan krijgen!
pi_146332909
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:01 schreef Iemand91 het volgende:
- Over nieuwe aanwinsten gesproken; KLM's nieuwste A330-300 PH-AKF die over ruim 3 weken op 27 november aan KLM geleverd wordt:


En geverfd (foto's van gisteren en vandaag):



pi_146341809
Spannende landing van Easyjet vandaag;
http://www.theguardian.co(...)ng-last-minute-video
  woensdag 5 november 2014 @ 19:37:25 #243
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146342053
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En geverfd (foto's van gisteren en vandaag):

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stukken beter :D
pi_146356973
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En geverfd (foto's van gisteren en vandaag):

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heeft zo'n nieuwe a330 dan meteen de nieuwe business class?
  donderdag 6 november 2014 @ 10:02:48 #245
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_146359779
Heeft er iemand een overzicht van welke vluchten er gister wegens de mist uitgeweken zijn naar Maastricht?
pi_146361265
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 02:11 schreef louter_genieten het volgende:
heeft zo'n nieuwe a330 dan meteen de nieuwe business class?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Ene kant hebben ze dan tijdelijk een ongelijk product (1 A330 wel, 16 andere niet), maar aan de andere kant is het kapitaalvernietiging als ze eerst nog een 'oude' WBC gaan installeren.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:02 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er iemand een overzicht van welke vluchten er gister wegens de mist uitgeweken zijn naar Maastricht?
KL1708 - Boeing 737-800 (PH-BCE) van KLM uit Madrid is uitgeweken naar Maastricht.
OV173 - Canadair CRJ-900 (ES-ACB) van Estonian Air uit Tallinn is uitgeweken naar Brussel.
DL074 - Airbus A330-300 (N801NW) van Delta Airlines uit Atlanta is uitgeweken naar Maastricht.
DL138 - Airbus A330-300 (N821NW) van Delta Airlines uit Detroit is uitgeweken naar Maastricht.
KC903 - Airbus A321 (P4-OAS) van Air Astana uit Atyrau is uitgeweken naar Dsseldorf.




En vandaag al:

LH986 - Airbus A321 (D-AISD) van Lufthansa uit Frankfurt is uitgeweken naar Dsseldorf. :X
OV173 - Canadair CRJ-900 (ES-ACC) van Estonian Air uit Tallinn is uitgeweken naar Brussel.
IR725 - Airbus A300-600 (EP-IBB) van Iran Air uit Tehran wijkt momenteel af. Vermoedelijk Frankfurt of Dsseldorf.
EDIT: Boedapest geworden. :X
BT617 - De Haviland Canada Dash 8-400 (YL-BAE) van airBaltic uit Riga is uitgeweken naar Brussel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 06-11-2014 12:15:40 ]
pi_146371589
- Vermoedelijk de 16e 777 is opgeslagen. A6-EMD vloog afgelopen dinsdag van Dubai via Boston naar Tupelo, Mississippi.
Het is een 777-200 die er 73.306 uur en 23.544 cycles op heeft zitten dus gemiddeld zo'n 3 uur p/vlucht.

Hij heeft ook al een tijdje in een hoekje van Dubai Airport gestaan.
Aangezien het naar Tupelo is gegaan zal het wel gescrapped worden.



Stop in Boston:


- Zet dit filmpje aan in Youtube:

Gevolgd door deze en geniet :P :


En iets wat mij heel jaloers maakt:

pi_146376304
Lekkere diversions. Hoe kom je dan thuis? Treinticket ofzo, of weer een vlucht?
pi_146377188
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Ene kant hebben ze dan tijdelijk een ongelijk product (1 A330 wel, 16 andere niet), maar aan de andere kant is het kapitaalvernietiging als ze eerst nog een 'oude' WBC gaan installeren.

Ligt er een beetje aan wat er besteld is en tot hoe ver voor aflevering dit nog te wijzigen is. Zou best kunnen dat ie nog met oud interieur afgeleverd wordt. De laatste paar nieuwe 737s van HV gingen ook direct de hangar in voor een stoelwissel. De bestelling was gedaan met oud interieur, en bij Boeing kan je dit niet 123 aanpassen als het bouwtraject al gestart is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_146385645
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 02:11 schreef louter_genieten het volgende:

[..]

heeft zo'n nieuwe a330 dan meteen de nieuwe business class?
Nee, gewoon de oude. De Airbus (gehele vloot) krijgt pas de nieuwe stoelen als de 777 geheel voorzien is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')