abonnement Unibet Coolblue
pi_145531513
En de nieuwste aanwinst van KLM; de eerder genoemde PH-AKF die op 27 november geleverd gaat worden, hier in Toulouse:

  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:21:14 #52
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_145534890
wat een nonsens die voorkeurstoelen bij KLM. Ik wil een stoel uitkiezen, dit is wat over is:



Ik kan dus niet met 2 naast elkaar zitten zonder er extra voor te betalen. Oftewel als je niet op tijd een stoel reserveert loop je de kans gedwongen een voorkeursstoel te kiezen..

(rood voorkeursstoel, blauw normaal, oranje extra comfort oid.)
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:18:53 #53
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145539050
Door die baggerindeling vlieg ik dus veel liever met Iberia naar Buenos Aires, die hebben een 2-4-2. Alleen kan je daar tegenwoordig ook niet meer je stoel kiezen bij het reserveren/online inchecken, zonder extra te betalen |:(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:25:15 #54
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145539255
en gaat KLM ook niet nog eens naar 3-4-3 op hun 777-200's?
pi_145539322
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:18 schreef flipsen het volgende:
Door die baggerindeling vlieg ik dus veel liever met Iberia naar Buenos Aires, die hebben een 2-4-2. Alleen kan je daar tegenwoordig ook niet meer je stoel kiezen bij het reserveren/online inchecken, zonder extra te betalen |:(
Wen er maar aan. Dat zal bij alle maatschappijen zo zijn/worden. Service wordt uitgekleed omdat mensen goedkoop willen vliegen. Jammer, maar helaas.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:25 schreef boriq het volgende:
en gaat KLM ook niet nog eens naar 3-4-3 op hun 777-200's?
PH-BQB staat inderdaad op dit moment in de hangar op Schiphol omgebouwd te worden naar 3-4-3.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:55:31 #56
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145540113
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Dat zal bij alle maatschappijen zo zijn/worden. Service wordt uitgekleed omdat mensen goedkoop willen vliegen. Jammer, maar helaas.
[..]
PH-BQB staat inderdaad op dit moment in de hangar op Schiphol omgebouwd te worden naar 3-4-3.
Het zal aan de andere kant natuurlijk beter zijn voor de maatschappijen zelf. Die maken immers meer omzet per vlucht als ze de bezettingsgraad op het zelfde niveau houden.

Is het verschil eigenlijk groot tussen 2-4-2, 3-3-3 en 3-4-3 in de 777's?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:25:15 #57
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145541329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:55 schreef boriq het volgende:
Is het verschil eigenlijk groot tussen 2-4-2, 3-3-3 en 3-4-3 in de 777's?
De vlucht met Iberia met 2-4-2 waar ik het over had is met een A340 :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:40:07 #58
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145542095
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
De vlucht met Iberia met 2-4-2 waar ik het over had is met een A340 :)
Dat had ik niet begrepen. :@

Is er dan veel verschil tussen 3-3-3 en 3-4-3 in de 777's? :)
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:59:16 #59
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145543094
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:40 schreef boriq het volgende:
[..]
Dat had ik niet begrepen. :@
Is er dan veel verschil tussen 3-3-3 en 3-4-3 in de 777's? :)
Ik vond de 3-4-3 van de KLM ongelooflijk kut zitten, temeer omdat mijn voeten aan het vechten waren met het PES-systeem op de vloer. Dus ik blijf bij Iberia :Y Of AirEuropa, waar je voor betrekkelijk weinig (75 euro geloof ik) kan upgraden naar de stoelen bij de hoofduitgang, vond ik bijzonder prettig zitten :) Gaat wel steeds over AMS/MAD - Buenos Aires he, voor korte vluchten maakt het me niet zoveel uit.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:26:53 #60
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_145552993


quote:
Two Air France pilots were asleep before fatal 2009 crash as one woke to say 'F**k, we're dead'

Disturbing new recorder information from doomed Flight 447 which crashed into the Atlantic Ocean five years ago also reveals one of the pilots shouted "F**k, we're dead" as the plane went down.

The shocking details have emerged in a new investigation, published in the October edition of Vanity Fair magazine, exposing the troubling "piloting culture" within Air France at the time.

Recorded conversations between 37-year-old David Robert, Pierre-Cedric Bonin, 32, and Marc Dubois - the 58-year-old captain - reveal that two of them were sleeping when the Airbus 330 experienced trouble in a tropical storm. The plane was flying from Rio de Janeiro, Brazil, to Paris, France.

According to Vanity Fair, Bonin, dubbed the "Company Baby" with only a few hundred flight hours under his belt, was left in charge while the captain slept. It was known that the veteran captain only got one hour of sleep the previous night, spending most of his time with his travel companion, an off-duty flight attendant and opera singer.

Meer...
Samengevat:
• Een ogenschijnlijk non-event is de oorzaak van de crash, geldende procedures werden niet gevolgd.
• Capt en F.O. waren op dat moment niet aanwezig in de cockpit.
• Afwezigheid is niet tegen de voorschriften, maar zegt wel veel over de "piloten cultuur" binnen Air France destijds.
"If the captain had stayed in position through the Inter-tropical Convergence Zone, it would have delayed his sleep by no more than 15 minutes, and because of his experience, maybe the story would have ended differently,"
• Air France zegt sinds die tijd de training van hun piloten te hebben veranderd, ontkennen incompetentie.
pi_145566575
2 opmerkelijke nieuwsberichten:

Mogelijk grootste order ooit voor Airbus:

IndiGo sluit recorddeal met Airbus: 250 A320neo's
quote:
BLAGNAC - Het Indiase IndiGo lijkt Airbus de grootste order ooit te gaan bezorgen. De luchtvaartmaatschappij heeft een Memorandum of Understanding ondertekend voor de aanschaf van 250 A320neo’s. Dat maakte de Europese vliegtuigbouwer woensdagochtend bekend.

IndiGo was eerder al goed voor enorme bestellingen bij Airbus. In totaal bestelde de maatschappij tot nu toe al 280 toestellen bij de onderneming, waaronder 100 A320ceo's en 180 A320neo's. Inclusief de nieuwe order groeit dat aantal tot 530. IndiGo is nu al de grootste luchtvaartmaatschappij binnen India, en concurreert met onder meer Air India, Jet Airways en Spicejet.

Met de nieuwe toestellen wil de airline meer klanten en markten bereiken, zei Aditya Ghosh, President van IndiGo, bij de bekendmaking van de deal. Naar verwachting maakt de Indiase luchtvaartmarkt in de komende jaren een sterke groei door.

De A320neo, die vorige maand voor het eerst vloog, is tot nu toe een groot succes. Van het toestel zijn er tot nu toe al duizenden besteld door tientallen klanten. De A320neo is in eerste instantie vijftien procent zuiniger dan de bestaande generatie vliegtuigen van vergelijkbaar formaat. In 2020 moet dat voordeel dankzij nieuwe aanpassingen zijn verbeterd tot 20 procent.

De eerste A320neo wordt naar verwachting in 2015 in operationele dienst gesteld. Overigens was IndiGo in 2011 de eerste luchtvaartmaatschappij die de A320neo bestelde, en wordt naar verwachting ook een van de eerste gebruikers van het type.
En:

'Ryanair in winter 2015 van start met basis op Schiphol'
quote:
SCHIPHOL - Ryanair is nog steeds van plan om een basis te openen op Schiphol. En volgens commercieel directeur Kenny Jacobs zal dat mogelijk al in het najaar van 2015 gebeuren. Dat meldt hij tegenover het Financieele Dagblad. "We zijn in gesprek met Schiphol", zegt Jacobs. Concurrent easyJet maakte eerder al bekend in het voorjaar van 2015 een basis op Schiphol te openen.

Nu Ryanair na een tijdelijke groeistop weer nieuwe vliegtuigen aan de vloot toevoegt, liggen er nieuwe mogelijkheden. "Vorig jaar vroegen we al slots aan, maar uiteindelijk konden we geen capaciteit vrijmaken. Dit jaar hebben we geen slots aangevraagd omdat we geen toestellen hebben, maar volgend jaar is dat anders", zegt Jacobs.

"We hopen dat we in de winter van 2015 kunnen starten en het begint op Schiphol met een basis." De luchthaven past volgens Jacobs in het aangepaste verdienmodel van Ryanair, waarbij de maatschappij meer gaat vliegen vanaf primaire in plaats van secundaire luchthavens. Ook wil de Ierse budgetcarrier meer zakenreizigers aan boord krijgen.

"Wij kijken of de markt er is en of de luchthaven voldoet aan onze voorwaarden. Dat is het geval." Wel vindt Jacobs Schiphol duur, ondanks een tariefverlaging van 6,7 procent. "We vinden Schiphol heel duur, maar zien ook dat de markt gunstig is. We willen een goede deal. Nederlanders zijn pragmatisch als het op zakendoen aankomt." Ryanair heeft eerder gezegd dat alle Europese luchthavens mogelijke Ryanair-bestemmingen kunnen worden, afgezien van de grote drie Londen Heathrow, Parijs Charles de Gaulle en Frankfurt.

Transavia
Jacobs meldt verder in het FD – net als eerder 'grote baas' Michael O'Leary - een samenwerking met Air France-KLM wel te zien zitten, hoewel pas over een jaar of vijf. “Ik sluit niet uit dat wij dan binnen de Europese markt passagiers aanvoeren voor KLM, dat het intercontinentale verkeer verzorgt.” Jacobs zegt er een hard hoofd in te hebben dat een pan-Europese divisie van Transavia van de grond komt.

Schiphol-topman Jos Nijhuis zei maandag volgens het FD overigens niets van de Ryanair-plannen af te weten. Een jaar geleden verraste Ryanair vriend en vijand door onverwachts met plannen voor de opening van een basis op het Belgische Brussels Airport (Zaventem) te komen. Inmiddels zijn die plannen verwezenlijkt.

Lagere tarieven
Volgens Jacobs kunnen Nederlandse vakantiegangers zich de komende tijd verheugen in een aanhoudende prijzenoorlog tussen luchtvaartmaatschappijen. "Dat betekent meer keuze tegen lagere tarieven'', aldus de bestuurder tegenover het ANP. Het aanbod vanaf Eindhoven wordt uitgebreid met vijf nieuwe bestemmingen. "We hebben hier een hoop te winnen'', zei Jacobs. "In heel Europa zijn we met 14 procent marktaandeel de grootste, maar in Nederland hebben we maar 4 procent.'"
pi_145578772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:13 schreef Iemand91 het volgende:
'Ryanair in winter 2015 van start met basis op Schiphol'

Het aanbod vanaf Eindhoven wordt uitgebreid met vijf nieuwe bestemmingen
[..]
Lissabon, Manchester, Madrid, Turijn en Tenerife. Madrid vliegen ze alleen in oneven jaren lijkt het, wordt er vaak weer uitgehaald en dan weer teruggezet.

Op Groningen wordt overigens helemaal gestopt, routes naar PMI en GRO gaan eruit. So far is de baanverlenging op Groningen dus een succes want er zijn ontzettend veel nonstop bestemmingen bijgekomen sinds de baan open is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:42:08 #63
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145579148
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:36 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Lissabon, Manchester, Madrid, Turijn en Tenerife. Madrid vliegen ze alleen in oneven jaren lijkt het, wordt er vaak weer uitgehaald en dan weer teruggezet.
Op Groningen wordt overigens helemaal gestopt, routes naar PMI en GRO gaan eruit. So far is de baanverlenging op Groningen dus een succes want er zijn ontzettend veel nonstop bestemmingen bijgekomen sinds de baan open is.
Die baanverlening is echt weggegooid geld. Iedereen had dit van tevoren aan zien komen. Wie er verantwoordelijk is geweest om dit er doorheen te drukken moeten ze privé financieel aansprakelijk stellen. Is Twente al van de baan?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:43:40 #64
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145579261
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die baanverlening is echt weggegooid geld. Iedereen had dit van tevoren aan zien komen. Wie er verantwoordelijk is geweest om dit er doorheen te drukken moeten ze privé financieel aansprakelijk stellen. Is Twente al van de baan?
Twente is (gelukkig wel) al van de baan inderdaad :)
pi_145579307
Lelystad vooralsnog nog niet.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:07:48 #66
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145580388
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Lelystad vooralsnog nog niet.
Ook zo'n idioot idee. Welke maatschappij wil daar nou gaan zitten?
pi_145580704
Camiel Eurlings stapt op als topman bij KLM
quote:
Camiel Eurlings stapt op als topman bij KLM. Dat meldt Air France-KLM woensdagavond.

Pieter Elbers zal Eurlings opvolgen als ceo van de luchtvaartmaatschappij.

Eurlings volgde 1 juli van vorig jaar Peter Hartman op. Sinds juli 2011 zat hij al in het bestuur van KLM als topman van de vrachtdivisie van Air France-KLM.

De voormalige minister van Verkeer en Waterstaat maakte de overstap naar KLM omdat dit hem als logistiek ingenieur dichter bij zijn vakgebied zou brengen. Eurlings was eerder lijsttrekker voor het CDA bij de Europese verkiezingen.

Later meer.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:17:09 #68
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_145580784
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:07 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ook zo'n idioot idee. Welke maatschappij wil daar nou gaan zitten?
Imaginary Air en Air Nonsense hebben al aangegeven interesse te hebben. :P
pi_145595711
Vraagje:

Is er bij een supersonisch vliegend vliegtuig geluid waarneembaar dat van buiten komt?

Als in; is er enig verschil in cabinegeluid voor/na supersonisch gaan?
pi_145596684
Ook maar eens een vluchtje met de Garuda 777 geboekt, over twee weken. Je weet nooit hoe lang ze het volhouden op deze route en een widebody op zo'n klein stukje binnen Europa gebeurt ook niet zoveel. Terug met BA :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_145598049
Hrm. Misschien toch eens proberen ja, prima prijs en goeie reistijd iig van LGW naar AMS. Wel een verschrikkelijk slechte boekingssite hebben ze zeg. Elke keer als je één ding wil veranderen moet je op "start over" drukken wat ook echt start over is; alles weer opnieuw invullen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_145598992
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:42 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die baanverlening is echt weggegooid geld. Iedereen had dit van tevoren aan zien komen. Wie er verantwoordelijk is geweest om dit er doorheen te drukken moeten ze privé financieel aansprakelijk stellen. Is Twente al van de baan?
Eelde gaat ergens de komende jaren wel omvallen is mijn idee.

Die nieuwe lijndiensten kunnen dit echt niet compenseren.

Bevolkingsdichtheid is gewoon te laag hier in het noorden om een structureel winstgevend vliegveld te runnen.
pi_145599157
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:10 schreef opabrutus het volgende:
Vraagje:

Is er bij een supersonisch vliegend vliegtuig geluid waarneembaar dat van buiten komt?

Als in; is er enig verschil in cabinegeluid voor/na supersonisch gaan?
Als ik het goed heb maakt het eigenlijk geen verschil.

Ten eerste; als je op kruissnelheid zit kan ik mij zo niet voorstellen wat je zou kunnen horen wat van buiten komt (tenzij er een straaljager o.i.d. langs komt vliegen).

En mocht er wel een geluidsbron zijn die van buiten kwam; dan zou deze voor het vliegtuig moeten bevinden om gehoord te kunnen worden; je bent immers sneller dan het geluid en een geluidsbron naast of achter je hoor je dus niet.
Zo kon je in de Concorde dus ook niet de knal horen als je door de geluidsbarrière ging; dit geluid achtervolgde de Concorde als het ware.
Enige manier om te weten dat je sneller dan het geluid ging was te kijken naar de mach meter :P



Op de grond kon je het wel horen :+
  donderdag 16 oktober 2014 @ 22:30:13 #74
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_145621034
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:10 schreef opabrutus het volgende:
Vraagje:

Is er bij een supersonisch vliegend vliegtuig geluid waarneembaar dat van buiten komt?

Als in; is er enig verschil in cabinegeluid voor/na supersonisch gaan?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:11 schreef Iemand91 het volgende:
Zo kon je in de Concorde dus ook niet de knal horen als je door de geluidsbarrière ging; dit geluid achtervolgde de Concorde als het ware.
De schokgolven (die de knal veroorzaken als je ze over je heen krijgt) zijn altijd aanwezig als je supersonisch vliegt, niet alleen als je door de geluidsbarriere heen gaat.

De schokgolven vliegen echter met dezelfde snelheid als het vliegtuig mee, dus het vliegtuig zelf hoort de knal niet.

Sta je op de grond en het supersonische vliegtuig komt langs, dan komt de schokgolf wel over je heen = knal.
pi_145621934
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:30 schreef OEM het volgende:
De schokgolven (die de knal veroorzaken als je ze over je heen krijgt) zijn altijd aanwezig als je supersonisch vliegt, niet alleen als je door de geluidsbarriere heen gaat.

De schokgolven vliegen echter met dezelfde snelheid als het vliegtuig mee, dus het vliegtuig zelf hoort de knal niet.

Sta je op de grond en het supersonische vliegtuig komt langs, dan komt de schokgolf wel over je heen = knal.
Dat had ik inderdaad iets beter moeten verwoorden inderdaad. Het is dus gewoon een continue geluid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')