SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Een Belgische kennis zit momenteel in de regio van Milaan, in zijn tweede huis daar. Kwam-ie vanuit de bus dit monster tegen:
Telefoonkwaliteit door de ramen van een rijdende bus![]()
![]()
quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:57 schreef greavy het volgende:
Een Belgische kennis zit momenteel in de regio van Milaan, in zijn tweede huis daar. Kwam-ie vanuit de bus dit monster tegen:
Telefoonkwaliteit door de ramen van een rijdende bus
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Hij was onderweg naar Milaan. Z'n huis staat ergens buiten de stad in een dorpje. Volgens mij heeft ie daar ook geen auto, want hij is veel met trein en bus onderweg ...![]()
Die arme spindoctors toch. De mensen in dit topic moeten niet zo gemeen doen hoorquote:Op maandag 6 oktober 2014 08:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Diverse zaken die werden aangedragen door mensen uit dit topic leidden tot wantoestanden bij de spindoctors van de NS.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En over de laatste paar posts uit het vorige topic: er zal nooit 200 km/h over de Hanzelijn gereden worden. En zeker niet door NS die niet harder durft dan 140. Maar ook door anderen niet harder dan 160 anders klapt je kop uit elkaar in de DrontermeertunnelMaar als testtraject is het wel een leuk stukje natuurlijk. Verder dient het eigenlijk geen enkel doel. Maar ja, testtraject
In ELK ander land in Europa weten ze allang wat er bij komt kijken om 200 km/h te rijden. Behalve in Albanië en Liechtenstein, okee.
Niet de spoorwegen van liechtenstein dissen he. Dat die de ruimte nou niet hebben voor een spoorbaan...quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:
En over de laatste paar posts uit het vorige topic: er zal nooit 200 km/h over de Hanzelijn gereden worden. En zeker niet door NS die niet harder durft dan 140. Maar ook door anderen niet harder dan 160 anders klapt je kop uit elkaar in de DrontermeertunnelMaar als testtraject is het wel een leuk stukje natuurlijk. Verder dient het eigenlijk geen enkel doel. Maar ja, testtraject
In ELK ander land in Europa weten ze allang wat er bij komt kijken om 200 km/h te rijden. Behalve in Albanië en Liechtenstein, okee.
![]()
NS moet van die Skoda-dubbeldekkers kopen voor de Hanzelijn. Dezelfde die de DB ook koopt. 189 km/u en drukdicht zodat de Drontermeertunnel geen probleem is.![]()
![]()
Hebben ze heus wel, Traject Buchs (CH) - Feldkirch (A) komt er doorheen. En er liggen 4 stations in. Paar treintjes per dag, maar 200 km/h rijden ze nietquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet de spoorwegen van liechtenstein dissen he. Dat die de ruimte nou niet hebben voor een spoorbaan...![]()
Rendsburger Hochbrücke. http://nl.wikipedia.org/wiki/Rendsburger_Hochbr%C3%BCckequote:Op maandag 6 oktober 2014 08:49 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
MF-Triebwagenzug (IC 3) der „Danske Statsbaner“ (DSB), der hier als EC 387 von Århus nach Hamburg Hbf unterwegs ist.
Tussen Århus en Hamburg, weet iemand meer precies waar deze foto is genomen?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Lijkt me duidelijk ja. Wel een bizar ding is dat trouwens. Schijnt dat mensen die eronder wonen en in de tuin in het zonnetje zitten, ook niet altijd blij zijn met toiletten die gespoeld worden op 50 meter boven hun hoofd.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Prima kwaliteit foto die past bij de kwaliteit van die treinquote:Op maandag 6 oktober 2014 09:57 schreef greavy het volgende:
Telefoonkwaliteit door de ramen van een rijdende bus
[ afbeelding ]
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat kan ik me goed voorstellen inderdaadquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me duidelijk ja. Wel een bizar ding is dat trouwens. Schijnt dat mensen die eronder wonen en in de tuin in het zonnetje zitten, ook niet altijd blij zijn met toiletten die gespoeld worden op 50 meter boven hun hoofd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Eigenlijk is het dus niet de Hochbrücke maar de Rendsburger Schleife, de hoogte-win-lus in aanloop naar de Hochbrücke
Ok, wist niet of het al in bedrijf was. Maarja, niemand maakt daar gebruik van op die lijn ....quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:00 schreef James1988 het volgende:
@greavy: ETCS is al sinds oplevering in bedrijf op de Hanzelijn.![]()
Ik meen dat er niet sneller dan 160km/h gereden mag/mocht worden omdat de ES-lassen niet goedgekeurd zijn voor hogere snelheden...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
De - ooit - geplande/optionele verbinding met het Waalse vliegveld van Charleroi per spoor zal er niet komen. Men gaat verder plannen met een shuttlebus tussen Charleroi Sud en het vliegveld. Deze shuttlebus zou een eigen vrije baan krijgen, dwars door de stad, zonder stops, richting het vliegveld. Kosten daarvan zijn onbekend, maar een station bouwen voor Charleroi Airport zou rond de 500 miljoen euro kosten, en pas in 2027 opgeleverd kunnen worden.![]()
Dat is al meerdere keren ontkracht.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:23 schreef dennistd het volgende:
Ik meen dat er niet sneller dan 160km/h gereden mag/mocht worden omdat de ES-lassen niet goedgekeurd zijn voor hogere snelheden...Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:23 schreef dennistd het volgende:
Ik meen dat er niet sneller dan 160km/h gereden mag/mocht worden omdat de ES-lassen niet goedgekeurd zijn voor hogere snelheden...dat zou wel weer kenmerkend ouderwets ambachtelijk geklooi zijn
Dat is net zoiets als een Ferrari bouwen met 3 fatsoenlijke wielen en 1 kruiwagenbandje, en dan zeggen "ja hij kan niet harder dan 20 km/h"![]()
Onttakeling IJmuider spoorlijn begint 13 oktober
Over ruim een week begint de Stichting Stoomtrein Goes-Borsele (SGB) echt met het weghalen van de rails op de voormalige spoorlijn Santpoort Noord – IJmuiden. Dat blijkt uit een nieuwsbrief van de provincie. De afgelopen dagen hebben de medewerkers vooral het spoor geïnspecteerd en geïnventariseerd.
Volgens de provincie gaat de SGB 13 oktober daadwerkelijk aan de slag met het demonteren en weghalen van de rails. Dat doet ze op het stuk tussen Driehuis-Westerveld en de Zeeweg. Een week later demonteert de stichting de spoorstukken bij station Zeeweg, van 27 tot 31 oktober van de Groeneweg tot het stationsviaduct, van 3 tot 7 november het stuk tussen Groeneweg en Zeeweg en van 10 tot 14 november het deel tussen Driehuis-Westerveld en de voormalige splitsing boven Santpoort Noord.
De SGB rondt haar werkzaamheden in de week van 17 tot 21 november af met het verwijderen van de keerwanden van de zes overgebleven perrons langs dit deel van de lijn.![]()
Dan zou niet in de netverklaring staan dat je er 200 km/h mag rijden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:23 schreef dennistd het volgende:
Ik meen dat er niet sneller dan 160km/h gereden mag/mocht worden omdat de ES-lassen niet goedgekeurd zijn voor hogere snelheden...![]()
Hey flapdrol, is het trouwens niet zo dat als er zowel ERTMS als ATB aanwezig is op een baanvak dat er dan automagisch naar ERTMS wordt overgeschakeld, of moet dat nog allemaal ingericht worden? Ik zie namelijk met enige regelmaat SLT's met ERTMS-stickers staan in Zwolle dus ik vroeg me dit af.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan zou niet in de netverklaring staan dat je er 200 km/h mag rijden.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Als je de ETCS-sleutel hebt van dat baanvak, de juiste softwareversie hebt en in het geval van SLT de ETCS aan staat ben je verplicht over te schakelen. Gaat het bij een van de punten mis, dan schakel je over op ATB. Heb je dat niet? Dan krijg je een snelremming.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hey flapdrol, is het trouwens niet zo dat als er zowel ERTMS als ATB aanwezig is op een baanvak dat er dan automagisch naar ERTMS wordt overgeschakeld, of moet dat nog allemaal ingericht worden? Ik zie namelijk met enige regelmaat SLT's met ERTMS-stickers staan in Zwolle dus ik vroeg me dit af.![]()
En de Waalse vervoersmaatschappij/Charleroi mochten geen tram bouwen naar de terminal (waar eerder sprake van zou zijn) omdat dat te fel zou concurreren met de nog aan te leggen spoorlijn. Wat een land ookquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:25 schreef greavy het volgende:
De - ooit - geplande/optionele verbinding met het Waalse vliegveld van Charleroi per spoor zal er niet komen. Men gaat verder plannen met een shuttlebus tussen Charleroi Sud en het vliegveld. Deze shuttlebus zou een eigen vrije baan krijgen, dwars door de stad, zonder stops, richting het vliegveld. Kosten daarvan zijn onbekend, maar een station bouwen voor Charleroi Airport zou rond de 500 miljoen euro kosten, en pas in 2027 opgeleverd kunnen worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2014 12:14:06 ]![]()
![]()
Het IJmuidense spoor is weer zichtbaar.
Al is het over een paar weken weg
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Okay, duidelijk, merci!quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je de ETCS-sleutel hebt van dat baanvak, de juiste softwareversie hebt en in het geval van SLT de ETCS aan staat ben je verplicht over te schakelen. Gaat het bij een van de punten mis, dan schakel je over op ATB. Heb je dat niet? Dan krijg je een snelremming.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Typisch land weer hè. Zo kennen we België weer al te goed.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:11 schreef J.B. het volgende:
[..]
En de Waalse vervoersmaatschappij/Charleroi mochten geen tram bouwen naar de terminal (waar eerder sprake van zou zijn) omdat dat te fel zou concurreren met de nog aan te leggen spoorlijn. Wat een land ook
Net als: De Thalys tussen Oostende en Brussel vervoert op dat stuk maar gemiddeld 4 reizigers per dag. Die mag niet opgeheven worden van de overheid, omdat de Thalys via Namen naar Luik ook niet verdwijnt, en daar toch nog best wat reizigers gebruik van maken.![]()
Zo'n verhaal ken ik van een brugwachter. Die zat lekker in het zonnetje naast de spoordijk, toen er een toilet werd doorgespoeld in een passerende trein.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me duidelijk ja. Wel een bizar ding is dat trouwens. Schijnt dat mensen die eronder wonen en in de tuin in het zonnetje zitten, ook niet altijd blij zijn met toiletten die gespoeld worden op 50 meter boven hun hoofd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Maar wel een grotere verliespost is volgens datzelfde artikel. RAARquote:Op maandag 6 oktober 2014 12:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Typisch land weer hè. Zo kennen we België weer al te goed.
Net als: De Thalys tussen Oostende en Brussel vervoert op dat stuk maar gemiddeld 4 reizigers per dag. Die mag niet opgeheven worden van de overheid, omdat de Thalys via Namen naar Luik ook niet verdwijnt, en daar toch nog best wat reizigers gebruik van maken.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dank uquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Rendsburger Hochbrücke. http://nl.wikipedia.org/wiki/Rendsburger_Hochbr%C3%BCcke
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Afschaffen willen ze niet "want dan moet de Waalse Thalys ook weg" ofzoiets, zal het wel weer zijn ....quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maar wel een grotere verliespost is volgens datzelfde artikel. RAAR![]()
Heb ik nog met jr. afgelopen Kerstvakantie op de een na laatste dag van de draagvleugelboot IJmuiden-Amsterdam gelopen vanaf Driehuis. In vergelijking met Google Streetview (foto van 2008) waren toen de andreaskruizen en de lampen al niet meer aanwezig.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:14 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Het IJmuidense spoor is weer zichtbaar.
Al is het over een paar weken weg![]()
Stukjes spoor en halteplaats 30 december 2013
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Waar?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:40 schreef derLudolf het volgende:
Spoor 1 in Oost ligt onder en hoek van 4,3° heb ik net es opgemeten. Verzakt de boel daar enorm of is dit bewust (bochtverkanting) zo aangelegd?
En er zitten natuurlijk geen bochten in het spoor!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Bij de Zwolse Ijsselbrug gaat men zo twee Tweede Wereldoorlog bommen laten ontploffen (Streampje), hierdoor is er een tijd lang alleen geen treinverkeer mogelijk over de Ijsselbrug. Maar nu voel je hem al aankomen, wat meld de NS hierover? Inderdaad. Niets...![]()
![]()
Ik verwacht Olstquote:Op maandag 6 oktober 2014 12:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar?
En er zitten natuurlijk geen bochten in het spoor!![]()
![]()
Spoor 1 in Olst is veel minder verkant dan de andere twee. Spoor 2 en 3 mag met een hogere snelheid doorgereden worden, spoor 1 is Vmax 40km/u.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
En wij maar dure tickets betalen om het verlies te compenseren...quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Afschaffen willen ze niet "want dan moet de Waalse Thalys ook weg" ofzoiets, zal het wel weer zijn ....![]()
De vraag is denk ik al eerder langs geweest. Maar ik ben nieuwsgierig naar dit ding. Wat doet hij?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie![]()
Belgische logica. Kunnen ze harder uit de Europese subsidieruif slurpen denk ikquote:Op maandag 6 oktober 2014 12:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maar wel een grotere verliespost is volgens datzelfde artikel. RAAR
Plaatje doet niet (mobiel)quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:17 schreef daanski82 het volgende:
De vraag is denk ik al eerder langs geweest. Maar ik ben nieuwsgierig naar dit ding. Wat doet hij?
[ afbeelding ]![]()
Zie het plaatje niet, maar het is een isolator. Op dit punt is een scheiding tussen twee segmenten van de bovenleiding die afzonderlijk gevoed worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:17 schreef daanski82 het volgende:
[ afbeelding ]Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Had hem op instagram gezet. Maar blijkbaar werken zij ook niet :-(.quote:Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie![]()
Feitelijk is het meer dan alleen een isolator omdat het ook de geleiding tussen twee stukken rijdraad vormt. In vaktaal wordt het echter een leidingonderbreker genoemd wat qua lading hetzelfde als een isolator is.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zie het plaatje niet, maar het is een isolator. Op dit punt is een scheiding tussen twee segmenten van de bovenleiding die afzonderlijk gevoed worden.![]()
Lol, bom ontmantelen uit wo2 tussen Zwolle en Hattemerbroek aansluiting.. Waar hebben ze die gevonden, onder de brug?![]()
Vorig jaar rond deze tijd volgens mij bij Deventer precies hetzelfdequote:Op maandag 6 oktober 2014 13:49 schreef b2py het volgende:
Lol, bom ontmantelen uit wo2 tussen Zwolle en Hattemerbroek aansluiting.. Waar hebben ze die gevonden, onder de brug?Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Seizoensgebonden bommen is weer eens wat anders.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:59 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Vorig jaar rond deze tijd volgens mij bij Deventer precies hetzelfde* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:49 schreef b2py het volgende:
Lol, bom ontmantelen uit wo2 tussen Zwolle en Hattemerbroek aansluiting.. Waar hebben ze die gevonden, onder de brug?![]()
Spoorchaos in februari rond Den Haag en Rotterdam 'onnodig' http://nu.nl/politiek/389(...)tterdam-onnodig.html (via @NUnl)![]()
Iedere maand bij Deventer precies hetzelfde. Spoorbruggen waren een tamelijk geliefd doelwit natuurlijk. Je kan goed mikken, weinig kans om iets verkeerds te raken, en als je hem raakt duurt het herstel veel langer dan een stuk spoor op het land. Dus nogal wiedes allemaal. Zeker nu ze de IJssel aan het verbreden zijn. Er komt van alles naar boven gewoon.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:59 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Vorig jaar rond deze tijd volgens mij bij Deventer precies hetzelfdeSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hiervoor moeten toch gewoon mensen de laan uit?. Ik bedoel: het is dagenlang een teringzooi geweest dankzij dat stelletje onbenullen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:04 schreef b2py het volgende:
Spoorchaos in februari rond Den Haag en Rotterdam 'onnodig' http://nu.nl/politiek/389(...)tterdam-onnodig.html (via @NUnl)Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Hoe verrassendquote:Op maandag 6 oktober 2014 15:04 schreef b2py het volgende:
Spoorchaos in februari rond Den Haag en Rotterdam 'onnodig' http://nu.nl/politiek/389(...)tterdam-onnodig.html (via @NUnl)![]()
Foei en weer door.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hiervoor moeten toch gewoon mensen de laan uit?. Ik bedoel: het is dagenlang een teringzooi geweest dankzij dat stelletje onbenullen.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
ja, lijkt me ook. Met pek en veren en een gloeiende kachelpook in hun anus.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hiervoor moeten toch gewoon mensen de laan uit?. Ik bedoel: het is dagenlang een teringzooi geweest dankzij dat stelletje onbenullen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
SNCF heeft 'SNCF Maps' online gezet, een realtime kaart waarop in real-time al het Grandes Lignes-verkeer binnen Frankrijk te zien is.![]()
![]()
RER E doet het ook!quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:41 schreef James1988 het volgende:
SNCF heeft 'SNCF Maps' online gezet, een realtime kaart waarop in real-time al het Grandes Lignes-verkeer binnen Frankrijk te zien is.
Edit: En D, en C![]()
oh hij doet het wel, alleen gruwelijk traag. Zal wel iets te zwaar zijn voor het gratis wifi hier
Dat zal dan wel ja. Bij mij staat hij binnen een paar tellen op m'n scherm, met treinen en al, over 4Gquote:Op maandag 6 oktober 2014 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
oh hij doet het wel, alleen gruwelijk traag. Zal wel iets te zwaar zijn voor het gratis wifi hier
edit: Holy crap, nu ik verder inzoom zie ik dat ook het Regionalverkehr en RER erop staat. Wat een berg treinen in IdF![]()
![]()
Als je RER hebt dan schiet het wel op met de hoeveelheid treinen. Daarop rijdt bijna meer dan in de rest van Frankrijk bij elkaar
De RER A en B treinen hebben een wit kleurtje op de dele waar de SNCF aanklooit, dat komt natuurlijk dat die trein een deel door de RATP word geconduiseert...quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
Als je RER hebt dan schiet het wel op met de hoeveelheid treinen. Daarop rijdt bijna meer dan in de rest van Frankrijk bij elkaar![]()
En een beetje daarbuiten. Ik zie ook wat treintjes toeren in Duitsland en Italië.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:41 schreef James1988 het volgende:
SNCF heeft 'SNCF Maps' online gezet, een realtime kaart waarop in real-time al het Grandes Lignes-verkeer binnen Frankrijk te zien is.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Zal mij benieuwenlicht briesje hier, korte mouwtjes, maneschijn, wit wijntje
Doordrinken dan, anders kan het nog wel eens aanpoten worden om m weg te krijgenquote:Op maandag 6 oktober 2014 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal mij benieuwenlicht briesje hier, korte mouwtjes, maneschijn, wit wijntje
![]()
![]()
Olst inderdaadquote:Op maandag 6 oktober 2014 12:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar?
En er zitten natuurlijk geen bochten in het spoor!Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ze slaan weer door. Vanaf 1 januari zitten er op een VIRM-VI 2 HC's in plaats van 1 nu. Deze norm wordt gelijk getrokken met de DDZ-VI. Opvallend, want een ICM-7 blijft wel gewoon met 1 HC rijden.
Bron: http://somda.nl/forum/15481/p510856/Dubbeldeks+vs.+enkeldeks/Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Vandaag voor het eerst in tijden weer met de NS op pad geweest. Gegeten in het ouderlijk huis. Retourtje Groningen Lelystad, 4 treinen van de binnenkant gezien en die wifi problemen zijn er nog steeds. Nergens werkte het.
Alles reed verder wel op tijd en ook gewoon overal controle gezien, dus vrij positief![]()
![]()
Ik vind dat de regel zou moeten zijn:
- 1 personeelslid per 110 meter trein, waarbij 1 meter dubbeldeks telt voor 1,3 meter
Dat is voor de eerste 110 meter de machinist, en voor de rest van de trein conducteurs. Op die manier kom je op deze hoeveelheden personeel:
Enkeldeks (26,4m): 1-4 bakken (0), 5-8 (1), 9-12 (2), 12-15 (3)
Enkeldeks (SLT): 4-6 bakken (0), 10-12 (1), 14-18 (2)
Dubbeldeks (26,4m): 1-3 bakken (0), 4-6 (1), 7-9 (2), 10-12 (3), 13-15 (4)
Zodra er structureel te weinig zitplaatsen zijn in de trein wordt het aantal personeelsleden met 1,5x vermenigvuldigd vanwege de veiligheid, waarbij men zich over de trein moet verdelen (dus niet met zijn zessen in een 1e klas coupe....). Daarnaast zouden deze regels ook moeten gelden voor de regionale vervoerders.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Want?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Ik vind dat de regel zou moeten zijn:
(...)
Daarnaast zouden deze regels ook moeten gelden voor de regionale vervoerders.![]()
Ik vind het bij meer dan 110 meter (4 standaard bakken) een te grote hoeveelheid passagiers worden om in geval van een calamiteit door slechts 1 persoon te laten sturen. En veel treinen bij de regionale vervoerders halen die lengte niet eens.PM mij!
Ik zie er weinig meerwaarde in. Misschien een hogere trefkans op kaartcontrole. Bij ontruimingen heb je toch weinig aan het treinpersoneel, dan moet toch eerst een heel blauwblauw-circus langskomen, twee uur heen-en-weerlopen om vervolgens een trapje neer te zetten.
Ander onderwerp: ik kan het me even niet herinneren, zijn er buiten de beveiliging nog onderzoeken gedaan naar de kosten en baten van 160 km/u? Weegt de kortere reistijd voor reizigers en NS (kortere omloop, wellicht een hele combinatie minder nodig op een lijn Alkmaar - Maastricht) op tegen het hogere stroomverbruik en slijtage?![]()
Dat soort dingen ben je zo achter toch? Anders vraag je het aan de DB. Elke gore kut RegionalExpress rijdt 160 in het Ruhrgebiet.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik zie er ook weinig heil in. Weg met die dure lui.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:32 schreef Bitlord het volgende:
Ik zie er weinig meerwaarde in. Misschien een hogere trefkans op kaartcontrole. Bij ontruimingen heb je toch weinig aan het treinpersoneel, dan moet toch eerst een heel blauwblauw-circus langskomen, twee uur heen-en-weerlopen om vervolgens een trapje neer te zetten.Het is vooral handig voor kruisen en inhalen op sommige plekken. Soms win je er maar een minuut mee maar daardoor kan je net die aansluiting wél halen of kan je over het traject een extra trein laten rijden, dat soort dingen zeg maar. En voor zover ik weet is daar nooit specifiek onderzoek naar gedaan maar het stikt op OVinNederland.nl van de voorbeelden waarom het handig kan zijn. Klaasje heeft er ook wel een aantal duidelijke voorbeelden van.quote:Ander onderwerp: ik kan het me even niet herinneren, zijn er buiten de beveiliging nog onderzoeken gedaan naar de kosten en baten van 160 km/u? Weegt de kortere reistijd voor reizigers en NS (kortere omloop, wellicht een hele combinatie minder nodig op een lijn Alkmaar - Maastricht) op tegen het hogere stroomverbruik en slijtage?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Okay, het is dat er 1-10-2014 in de URL staat maar dit wordt nu toch wel ieder half jaar gerecycled nu?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:58 schreef bork het volgende:
11 of the world's most amazing train stations
http://edition.cnn.com/20(...)-stations/index.htmlVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ieder half jaar tien andere van de top-60, en na 3 jaar hopen ze dat je het vergeten bentquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Okay, het is dat er 1-10-2014 in de URL staat maar dit wordt nu toch wel ieder half jaar gerecycled nu?
Bron: PowNedquote:MACHINISTEN GAAN IN STAKING
In Duitsland gaan de machinisten een landelijke staking op poten zetten. De treinbestuurders zullen van dinsdagavond 21:00 uur tot woensdagochtend 06:00 uur geen enkele trein meer laten rijden.
Dat doen ze op aanraden van vakbond GDL, laat die bond dinsdag zelf weten.
Alle passagiers- en goederentreinen zullen stilstaan. De GDL wil met de actie onder meer een loonsverhoging van vijf procent afdwingen en verkorting van de werktijd. Een overgrote meerderheid van de machinisten stemde eerder in met een staking. Vorige maand legden ze al twee keer enkele uren het werk neer.![]()
Misschien wel leuk om een echte bron te zoeken anders. Teletekst en NU.nl melden er niks over.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Doe dat lekker zelf?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien wel leuk om een echte bron te zoeken anders.
http://www.ns.nl/calamite(...)aking-duitsland.html![]()
Heb ik toch gedaan eikelbijter, en er geen gevonden
Neeet op tijd vlak na de spits:twitter:NS_online twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 10:05:29Den Haag-Rotterdam: door een stroomstoring bij Delft kunnen er geen treinen rijden tussen Delft en Den Haag HS. http://t.co/axyyfHaEPO #Dt reageer retweet
Raad eens wie daar nét langs wilde...? Omreizend publiek weet de metro inmiddels te vinden, hartstikke druk op het perron.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:09 schreef Ajaxfan het volgende:
Neeet op tijd vlak na de spits:twitter:NS_online twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 10:05:29Den Haag-Rotterdam: door een stroomstoring bij Delft kunnen er geen treinen rijden tussen Delft en Den Haag HS. http://t.co/axyyfHaEPO #Dt reageer retweet
![]()
De paus?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Raad eens wie daar nét langs wilde...? Omreizend publiek weet de metro inmiddels te vinden, hartstikke druk op het perron.Lekker ongelukkig punt ook en bij het opstarten zal dat ook nog wel een lange tijd overlast veroorzaken denk ik.
Wie heeft 'm eigenlijk al?quote:• Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk
Reis op het volledige traject Den Haag HS - Rotterdam Centraal zonder dat er daar die dag een storing optreedt.![]()
Goed artikel vandaag in de Spits:Was een defecte trein ergens tussen Buitenpost en Groningen op een stuk enkelspoortwitter:Hilc0 twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 08:25:35Geweldig, @Arriva_NL. Half uur stilstaan in Zuidhorn en nu weer terug naar Groningen. Grmbl! http://t.co/LzE8RmkvYC reageer retweet
Oh, had het nieuwsartikel verkeerd geïnterpreteerd over de Thalyssen in België: De Waalse Thalys vervoert gemiddeld nog geen 4 reizigers per dag, terwijl de Oostendse Thalys er gemiddeld 4 vervoert. Maarja: Oostende zegt, Thalys mag weg ALS de Waalse Thalys ook verdwijnt, maar die Waalse politici willen hun Thalys niet kwijt... En zo blijft men 2 sterk verliesgevende Thalyssen rijden .... Wordt een pak geld door de overheden bijgelegd ...![]()
Over Desiro's in België: Er zijn momenteel al ruim 280 stuks in dienst. Er moeten nog hooguit 30 in dienst komen, maar mogelijk dus al minder. Exacte getallen heb ik niet.
Zelf zat ik zondag in de 08170, maar de 08178 (van de 08210) schijnt ook al te rijden. Van de meerspanningstellen is sowieso de 08579 in dienst (van de 08595), want die zag ik ook staan in een bundel.
Als het GEN-net klaar is, zouden er 95 Desiro's naar het GEN-net stromen, zouden er circa 40 nodig zijn voor de diensten op 25kV-lijnen, en de overige Desiro's komen in een aantal L-treinen, IR-treinen maar ook IC-treinen (Essen -) Antwerpen - Charleroi en Antwerpen - Oostende.![]()
Ah, dat mist er dus. Ik dacht al: wat is het rustig, maar dat kan wel kloppen als er geen treinen langsrijden.
Oh, en hoe wijzig je hier je wachtwoord zonder de oude in te vullen? Ik weet mijn wachtwoord niet meer, en mijn wachtwoordmanager pakt de invoervelden op de nieuwe fp niet...![]()
forum[at]fok[punt]nl mailen. De FA's kunnen dat voor jou regelenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:07 schreef dcm360 het volgende:
Oh, en hoe wijzig je hier je wachtwoord zonder de oude in te vullen? Ik weet mijn wachtwoord niet meer, en mijn wachtwoordmanager pakt de invoervelden op de nieuwe fp niet...Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De Stervex aKa NS Stations gaan tegenwoordig ook al in de IC Berlijn cateren.
Vanaf aanstaande donderdag gaat Railcatering Utrecht catering voorzien in de IC-Berlijn tussen Amersfoort en Almelo in 7 treinen. Het Duitse personeel neemt deze functie vanaf Hengelo over.
Of het BordRestaurant wel bemand is t/m Hengelo is mij niet bekend.
Railcatering gaat deze catering uiteraard met eigen assortiment voorzien, dus geen Duitse koffie, Duits bier en dergelijke.![]()
Dus geen (goedkoop) Duits bier meerquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:38 schreef greavy het volgende:
Vanaf aanstaande donderdag gaat Railcatering Utrecht catering voorzien in de IC-Berlijn tussen Amersfoort en Almelo in 7 treinen. Het Duitse personeel neemt deze functie vanaf Hengelo over.
Railcatering gaat deze catering uiteraard met eigen assortiment voorzien, dus geen Duitse koffie, Duits bier en dergelijke.![]()
![]()
Railcatering gaat alleen door de trein lopen tussen Amersfoort en Almelo. Ik mag aannemen dat het BordRestaurant gewoon open blijft .... Vanaf Hengelo kan je pas Duits personeel door de trein zien lopen met koffie ed.![]()
Het BordRestaurant is eruit gehaald, zo was in een van de vorige topics te lezen. Bij mijn weten komt vanaf december de BordBistro weer terug. Die wordt uit de IC Norddeich Mole - Luxemburg gehaald. Ging die laatste niet op de schop ofzoquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:38 schreef greavy het volgende:
Railcatering gaat deze catering uiteraard met eigen assortiment voorzien, dus geen Duitse koffie, Duits bier en dergelijke.
Ah okee, beterquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:40 schreef greavy het volgende:
Railcatering gaat alleen door de trein lopen tussen Amersfoort en Almelo. Ik mag aannemen dat het BordRestaurant gewoon open blijft .... Vanaf Hengelo kan je pas Duits personeel door de trein zien lopen met koffie ed.![]()
Oh. Dat kan ook ... Dacht dat dat BordRestaurant er nog was .... Railcatering gaat iig de trein op een deel cateren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het BordRestaurant is eruit gehaald, zo was in een van de vorige topics te lezen. Bij mijn weten komt vanaf december de BordBistro weer terug. Die wordt uit de IC Norddeich Mole - Luxemburg gehaald. Ging die laatste niet op de schop ofzo
Die laatste wordt beperkt tot Norddeich Mole - Koblenz, en niet meer van-naar Luxemburg.![]()
zie: PTA / Treintopic #796: Staanplaatsen op vrijdagmiddagquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Oh. Dat kan ook ... Dacht dat dat BordRestaurant er nog was .... Railcatering gaat iig de trein op een deel cateren.
Die laatste wordt beperkt tot Norddeich Mole - Koblenz, en niet meer van-naar Luxemburg.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Een leesbare versie van het artikel:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
Goed artikel vandaag in de Spits:
[ afbeelding ]http://www.spitsnieuws.nl(...)in-rijdt-wel-op-tijdquote:Regiotrein rijdt wél op tijd
Met een punctualiteitscijfer van 99 procent reden er in Nederland nog nooit zoveel treinen op tijd als in de maand augustus op de Valleilijn in Gelderland. Het hoogtepunt uit de 175-jarige geschiedenis van het Nederlandse spoor van de treinen van Connexxion is geen toevalstreffer, zo blijkt uit de cijfers van alle regionale spoorlijnen in het land.
Het hele jaar reed al 98 procent van de Valleilijntreinen van Connexxion op tijd. De regionale vervoerder noemt deze score „voor Nederlandse begrippen ongekend hoog”. Klaarblijkelijk kan het nog beter: op de MerwedeLingelijn tussen Geldermalsen en Dordrecht van concurrent Arriva hield 99 procent van de stoptreinen van 1 januari tot en met vorige week maandag zich aan het spoorboekje.
In Groningen en Friesland ligt het gemiddelde van op tijd rijdende Arriva-treinen dit jaar op 97,9 procent. De regionale vervoerder, die ook op de Vechtdallijn rijdt, stelt dat er op alle verbindingen een punctualiteit van 97 procent wordt behaald.
GROOT VERSCHIL
Het verschil tussen het regionale en het landelijke spoor blijkt groot. Vorig jaar lag het gemiddelde op alle regionale lijnen tussen de 90 en 95 procent, aldus cijfers van spoorbeheerder ProRail. Op het landelijke spoor, het razend drukke HoofdRailNet, scoorde NS in deze periode daarentegen tussen de 85 en 91 procent. Daarbij is de oplopende vertraging en uitval in de herfst- en wintermaanden op het hoofdspoor ook veel scherper dan op de regiolijnen.
De bij de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) aangesloten regionale vervoerders verklaren hun succes officieel door ‘de reiziger op nummer 1 te zetten’ met een goede dienstregeling, goed materieel en gemotiveerd personeel. NS voert overigens dezelfde slogan. In de wandelgangen wordt door diverse partijen opgemerkt dat de specifieke aansturing van niet al te lange en complexe lijnen het succes is voor het op tijd rijden van de regionale treinen. Vaak zijn de sporen hier overigens enkelvoudig. Dit maakt het oplossen van stremmingen aanzienlijk lastiger dan bij dubbele.
EXPERIMENTEREN
Een recent plan van de FMN om het Nederlandse spoor te verdelen in intercitydiensten en door verschillende vervoerders bediende korte stoplijnen haalde het net niet in Den Haag. Volgens de vervoerders zouden hierdoor grote landelijke problemen bij storingen op centrale posten zoals Utrecht of in de winter, beperkt blijven tot alleen de lange treinverbindingen.
Limburg gaat over iets meer dan een jaar wel experimenteren met dit idee. NS moet in 2016 de stoptreinen opgeven in deze provincie, maar blijft er intercity’s rijden. Alle vervoersbedrijven mogen straks bieden op de vergunning voor de Limburgse stoptreinen.
RECHTER
Veolia stapt naar de rechter voor een deelnameverbod van NS, omdat dit oneerlijk zou zijn en de beoogde marktwerking verstoort. Vakbond FNV Spoor spreekt van een ‘onzinnig kort geding’ van Veolia om een ‘lastige concurrent’ af te willen schudden.![]()
Klopt, in de herfstvakantie gaat het daarom gebeuren van Luxemburg naar Norddeich Molequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Oh. Dat kan ook ... Dacht dat dat BordRestaurant er nog was .... Railcatering gaat iig de trein op een deel cateren.
Die laatste wordt beperkt tot Norddeich Mole - Koblenz, en niet meer van-naar Luxemburg.en dan nog naar Utrecht
.
Whut? What? Op de AVE tussen Madrid en Sevilla krijg je bij 5 minuten vertraging of meer 100% van je ticket terug![]()
Op de overige AVE's vanaf 15 minuten 50%, vanaf 30 minuten 100%.
http://www.treinreiziger.(...)ij_vertraging-146530![]()
Kan Veolia niet even de tyfus krijgen? Driek lezen we even mee? Het is dan wel geen NS...quote:Veolia dreigt Facebookpagina met rechter
Veolia dreigt de oprichter van de Facebookpagina Veolia weg uit Limburg voor de rechter te slepen. Dat meldt de Telegraaf.
Het vervoersbedrijf wil dat de pagina onmiddellijk wordt verwijderd.
De pagina is vrijdag opgericht door Jesper Fasotte, een 21-jarige student uit Roermond die dagelijks via de Maaslijn naar Nijmegen reist. De Maaslijn is de treinverbinding tussen Roermond en Nijmegen. Vanwege de beperkte capaciteit op die spoorlijn zitten de treinen daar 's ochtens vaak overvol. In enkele dagen tijd is de pagina door ruim 1.100 mensen 'geliked'.
De student zegt de pagina te hebben opgericht toen hij hoorde dat Veolia de NS wil uitsluiten van de nieuwe aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg. Voor 2016 moet duidelijk zijn welke vervoerder tot het jaar 2031 het openbaar vervoer in de provincie mag verzorgen.
1Limburg.nl
[ Bericht 2% gewijzigd door Kapitein_Schavuit op 07-10-2014 13:05:48 ]![]()
Lekker kansloos, elke kritiek en elke concurrentie willen verbieden.
Alhoewel ik me wel afvraag hoe het zomaar beter kan, op een enkelsporige diesellijn met vast ook relatief korte perrons. Dan is de capaciteit nou eenmaal beperkt en zit je aan lawaai vast.
Of je zou DDM-rijtuigen met een dieselloc moeten inzetten ofzo. Maar dat is toch ook niet realistisch.![]()
Moet je* ook niet nog meer stations willen openen. Ten noorden van Venlo wordt het onderhand een metrolijn voor elke steen een perron.![]()
* wie daar dan ook verantwoordelijk voor is.![]()
Is niet gelijkvloers en dus des duivels!!!1quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:12 schreef Igen het volgende:
Of je zou DDM-rijtuigen met een dieselloc moeten inzetten ofzo. Maar dat is toch ook niet realistisch.![]()
Op Somda wordt zojuist 27 oktober genoemd als datum waarop de twee Syntus lintjes erbij komen om de boel te versterken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:12 schreef Igen het volgende:
Alhoewel ik me wel afvraag hoe het zomaar beter kan, op een enkelsporige diesellijn met vast ook relatief korte perrons. Dan is de capaciteit nou eenmaal beperkt en zit je aan lawaai vast.
Daarom zou Limburg ook zo mooi bij België passen als provincie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:15 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Moet je* ook niet nog meer stations willen openen. Ten noorden van Venlo wordt het onderhand een metrolijn voor elke steen een perron.![]()
* wie daar dan ook verantwoordelijk voor is.![]()
![]()
1 stel staat al zonder Syntus stickers bij Stadler Blerick.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:19 schreef boriq het volgende:
[..]
Op Somda wordt zojuist 27 oktober genoemd als datum waarop de twee Syntus lintjes erbij komen om de boel te versterken.![]()
De elektrificatie zit eraan te komen. Dat in combinatie met een beperkte verdubbeling kan ervoor zorgen dat je meer treinen kunt laten rijden op de Maaslijn. Bijvoorbeeld 2x per uur een sneltrein tussen de stoppers door die ook halteert op Heyendaalquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:12 schreef Igen het volgende:
Lekker kansloos, elke kritiek en elke concurrentie willen verbieden.
Of je zou DDM-rijtuigen met een dieselloc moeten inzetten ofzo. Maar dat is toch ook niet realistisch.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dan moet de ander binnen staan, want beide stellen zijn al in het zuidenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:20 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
1 stel staat al zonder Syntus stickers bij Stadler Blerick.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Klopt, maar dat is iets van de provincie en staat in principe los van welke vervoerder er rijdt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De elektrificatie zit eraan te komen. Dat in combinatie met een beperkte verdubbeling kan ervoor zorgen dat je meer treinen kunt laten rijden op de Maaslijn. Bijvoorbeeld 2x per uur een sneltrein tussen de stoppers door die ook halteert op Heyendaal![]()
Mocht het dochterbedrijf van NS de aanbesteding winnen, nemen ze dan de GTW's over of huren ze wat uit hun eigen leasebedrijf?![]()
klopt, maar ze kunnen er wel op inspelenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is iets van de provincie en staat in principe los van welke vervoerder er rijdt.Sowieso moeten ze nieuw materieel bestellen, maar de GTW's voor de Heuvellandlijn kunnen over worden genomen. Voor de Maaslijn moet wel nieuw materieel komen, zodra de elektrificatie hiervan gereed is. Dat is op zich een beetje zonde, want met een nieuw powerpack had het huidige materieel ook kunnen voldoen, maar de provincie heeft in de aanbesteding anders beslistquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:26 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Mocht het dochterbedrijf van NS de aanbesteding winnen, nemen ze dan de GTW's over of huren ze wat uit hun eigen leasebedrijf?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
In Duitsland dagelijkse praktijk. Die enkele rolstoelgebruiker moet dan maar geholpen worden hoor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:12 schreef Igen het volgende:
Ik ken een busvervoerder in het oosten van het land die drie gelede hogevloersbussen heeft, maar die niet inzet omdat dit niet mag van de regio, terwijl er mensen achterblijven met een 12m bus...PM mij!
Waarom niet? Als tijdelijke oplossing of extra spitstrein is dat toch een goed oplossing? Staan toch genoeg DDM rijtuigen aan de kant en in Amersfoort staat ook een mooi rijtje 6400's. Die zijn toch zo gebouwd dat ze ook voor reizigers ingezet kunnen worden toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:12 schreef Igen het volgende:
Of je zou DDM-rijtuigen met een dieselloc moeten inzetten ofzo. Maar dat is toch ook niet realistisch.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het kromme aan het verhaal is dat de E-GTWs verplicht overgenomen moeten worden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sowieso moeten ze nieuw materieel bestellen, maar de GTW's voor de Heuvellandlijn kunnen over worden genomen. Voor de Maaslijn moet wel nieuw materieel komen, zodra de elektrificatie hiervan gereed is. Dat is op zich een beetje zonde, want met een nieuw powerpack had het huidige materieel ook kunnen voldoen, maar de provincie heeft in de aanbesteding anders beslist![]()
Nee: een 6400 kan geen energie leveren aan rijtuigen. Wel is er jaren geleden bij een aantal locs een mogelijkheid geweest om de motor in plaats van tractie energie te laten leveren voor rijtuigen. Maar dan zou je dus met drie locs moeten rijden: 1 voor, 1 achter (trek-trek) en 1 voor de energievoorziening. En die mogelijkheid is ook alweer uitgebouwd dacht ik ooit gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom niet? Als tijdelijke oplossing of extra spitstrein is dat toch een goed oplossing? Staan toch genoeg DDM rijtuigen aan de kant en in Amersfoort staat ook een mooi rijtje 6400's. Die zijn toch zo gebouwd dat ze ook voor reizigers ingezet kunnen worden toch?
edit: schijnt toch nog te kunnen http://www.railwiki.nl/in(...)#EnergielocomotievenPM mij!
Oh ik dacht dat die zowel 1500V= konden leveren als tractie. Keer ergens gelezen dat dit een eis was van defensie om zo een trein als noodziekenhuis te gebruiken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee: een 6400 kan geen energie leveren aan rijtuigen. Wel is er jaren geleden bij een aantal locs een mogelijkheid geweest om de motor in plaats van tractie energie te laten leveren voor rijtuigen. Maar dan zou je dus met drie locs moeten rijden: 1 voor, 1 achter (trek-trek) en 1 voor de energievoorziening. En die mogelijkheid is ook alweer uitgebouwd dacht ik ooit gelezen te hebben.
edit: schijnt toch nog te kunnen http://www.railwiki.nl/in(...)#Energielocomotieven
Waarom kun je niet met 2 locs toe dan? 1 aan beide kant, waarbij de loc die gesleept wordt op dat moment dan de energie moet voorzienKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Een loc moet door de werkplaats omgebouwd worden van tractie- naar energieleverancier. Lijkt me nogal wat werk om dat bij elke kering te doen
Om bij inzet van diesellocs nog maar te zwijgen over het gebrek aan een deursluitcircuit dat voldoet aan de eisen van ILenT...PM mij!
zoiets ja, maar een dergelijke inzet zal niet plaats gaan vindenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:48 schreef Peter het volgende:
En een powerpack er aan hangen? Of een koppelwagen met generator er op?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Elk rijtuig z'n eigen aggregaat. Zo ging het vroeger ook met DDM in getrokken treinen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:48 schreef Peter het volgende:
En een powerpack er aan hangen? Of een koppelwagen met generator er op?![]()
Allemaal apart? Bedoel je niet enkel vanuit de stuurstandbak?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Elk rijtuig z'n eigen aggregaat. Zo ging het vroeger ook met DDM in getrokken treinen.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Nee helemaal niet beter, want het barrijtuig is dus geschiedenisquote:
Oh trouwens, zo'n piano waar jullie het over hadden van de week? Staat in Nîmes in de hal ook eentje
Zijn er nog mensen van hier die meegaan met de rit van de stichting DE3? https://www.facebook.com/(...)3132/?type=1&theaterPM mij!
en als je nou NVBS lid bent EN op fb geliked hebt? Krijg je dan 2 keer 5 eurie korting?
Je kunt een poging wagen
Heb eigenlijk wel zin om mee te gaan, maar dan zijn er allemaal enge mensen die ik niet ken
PM mij!
ik ga niet mee. Ik maak wel wat fotootjes van de doorkomst in DeventerHeb idd ook niet zo'n zin in een dagje ramenlikken.
Ik wilde eerst een andere suggestie doen die je met die ramen zou kunnen doen maar is misschien toch iets onfris.
Alhoewel er wel vrij veel van dit autistische homo's van zouden klaarkomen.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Nee dat gaan we niet doen. Ook niet met die lange harde donkerrooie glanzende met afgeronde top. Wat een Plan U toch al snel is
Loopt die ook op penlites?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee dat gaan we niet doen. Ook niet met die lange harde donkerrooie glanzende met afgeronde top. Wat een Plan U toch al snel isMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Is er reden om aan te nemen dat bistro of restaurant ooit nog terug komen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef b2py het volgende:
Is dat zo lang er geen bistro of restaurant aanwezig is?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, de meldingen wijzen erop dat vanaf de nieuwe dienstregeling de bordbistro terugkomt. DB heeft die over nu de IC Norddeich Mole - Luxemburg op de schop gaatquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is er reden om aan te nemen dat bistro of restaurant ooit nog terug komen?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik heb het over ouderwetse getrokken IC-treinen zonder stuurstandbak in de jaren '90. Om daar DDM1-rijtuigen tussen te kunnen zetten had elk rijtuig een eigen stroomvoorziening nodig.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Allemaal apart? Bedoel je niet enkel vanuit de stuurstandbak?![]()
Zoals die rijdende fietsenhokken in de IC naar Limburg?It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
dat ging toch ook over minstens EEN trein per dag. Poe poequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, de meldingen wijzen erop dat vanaf de nieuwe dienstregeling de bordbistro terugkomt. DB heeft die over nu de IC Norddeich Mole - Luxemburg op de schop gaat
Bijvoorbeeld ja. Later hebben ze een fraaiere oplossing bedacht (statische omzetters inbouwen) maar in het begin waren aggregaten de oplossing.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:37 schreef JDude het volgende:
Zoals die rijdende fietsenhokken in de IC naar Limburg?![]()
Omdat het de pimpel is. We moeten een alternatieve naam verzinnen zolang het kut is!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is er reden om aan te nemen dat bistro of restaurant ooit nog terug komen?![]()
Niet mijn dag. Vanochtend al last gehad van de stroomstoring bij Delft, door een wisselstoring Den Haag HS - Den Haag Centraal v.v. rijdt mijn trein wéér niet.
In de trein waar ik in zat, klaar voor vertrek, was overigens geen enkele informatie. Het is dat ik wat meekreeg van de omroep op het perron en zag dat de borden leeg gingen, anders had ik ook de metro naar Rotterdam gemist.![]()
Sterktequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:01 schreef James1988 het volgende:
Niet mijn dag. Vanochtend al last gehad van de stroomstoring bij Delft, door een wisselstoring Den Haag HS - Den Haag Centraal v.v. rijdt mijn trein wéér niet.ik ben gelukkig de dans ontsprongen vandaag, normaal is dat mijn traject, behalve op de dinsdag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Of Fles moet in Deventer verplicht klaar staan met bierquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat het de pimpel is. We moeten een alternatieve naam verzinnen zolang het kut is!
Twee en 1 de andere kant opquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat ging toch ook over minstens EEN trein per dag. Poe poe
Ik kan op internet nog vinden: NS Klantenservice, Antwoordnummer 9033, 3500 ZA Utrecht. Maar of die nog klopt is een tweede...
Dit is de enige pagina die NS geeft als ik zoek op antwoordnummer: http://www.ns.nl/reiziger(...)-jaarabonnement.html (bij: 'Hoe stap ik over van een Voordeelurenabonnement naar een OV-Jaarabonnement?')PM mij!
Ik was gelukkig net voor de storing in Rijswijk, lekker rustig aan het werk geweest in de tunnel en na afloop meegereden naar kantoor met een collega. De informatie was inderdaad niet alles, oa. geen indicatie wanneer klaar. Verder leek er af en toe wel een trein langs te komen, geen idee waarheen of waarvandaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:01 schreef James1988 het volgende:
Niet mijn dag. Vanochtend al last gehad van de stroomstoring bij Delft, door een wisselstoring Den Haag HS - Den Haag Centraal v.v. rijdt mijn trein wéér niet.
In de trein waar ik in zat, klaar voor vertrek, was overigens geen enkele informatie. Het is dat ik wat meekreeg van de omroep op het perron en zag dat de borden leeg gingen, anders had ik ook de metro naar Rotterdam gemist.![]()
En de ICd van Rotterdam naar Breda rijdt óók niet omdat er zo'n gare kutzuurstok naar de klote is in Breda.![]()
![]()
bij deze gedaan door jou.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat het de pimpel is. We moeten een alternatieve naam verzinnen zolang het kut is!
Kut-expres totdat die Bimzen of whatever terug zijn.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Excuus-expres, ic defect en nu dan weer de kut-expres... het gaat lekker met die getrokken treinen in dit landje...![]()
En dan komt DD-AR ook nog terug op de baanquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:07 schreef ReisT het volgende:
Excuus-expres, ic defect en nu dan weer de kut-expres... het gaat lekker met die getrokken treinen in dit landje...
Grafzooi. Gelukkig komt het niet planmatig bij mij in de buurt te rijden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dan komt DD-AR ook nog terug op de baan![]()
Wacht jij maar. Traxx met DDAR over de HSL gaat er komen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Grafzooi. Gelukkig komt het niet planmatig bij mij in de buurt te rijden.![]()
![]()
![]()
Het zou een prima oplossing zijn voor een paar drukke spitstreinen. Gelukkig neem ik die nooitquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:25 schreef boriq het volgende:
[..]
Wacht jij maar. Traxx met DDAR over de HSL gaat er komen.![]()
![]()
![]()
Traxx met DDM-1quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:25 schreef boriq het volgende:
[..]
Wacht jij maar. Traxx met DDAR over de HSL gaat er komen.![]()
In Helmond blijkt men vandaag tegen een invalidenbrug op spoor 2 gereden te zijn, waardoor uiteindelijk de treinen richting Deurne (- Venlo) via spoor 1 afgehandeld worden.
Maar wat een stelletje zitten daar bij de Bijsturing. Door de wisselstoring tussen Den Haag CS en HS worden de treinen in Brabant (van- en naar Venlo) nog opgeheven, nadat de aanrijding met de invalidenbrug weer gefixt was......
En ohja: Een trein met +25 in Eindhoven opheffen vanwege "verstoring elders", wat eigenlijk komt omdat er een goederentrein in Dordrecht voorgeknald werd, omdat de IC +4 had ....![]()
Het bistro-rijtuig is een ARkimbz, het BordRestaurant is een WRmzquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bij deze gedaan door jou.
Kut-expres totdat die Bimzen of whatever terug zijn.PM mij!
Ik zie het probleem niet?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:35 schreef greavy het volgende:
In Helmond blijkt men vandaag tegen een invalidenbrug op spoor 2 gereden te zijn, waardoor uiteindelijk de treinen richting Deurne (- Venlo) via spoor 1 afgehandeld worden.
Maar wat een stelletje zitten daar bij de Bijsturing. Door de wisselstoring tussen Den Haag CS en HS worden de treinen in Brabant (van- en naar Venlo) nog opgeheven, nadat de aanrijding met de invalidenbrug weer gefixt was......
En ohja: Een trein met +25 in Eindhoven opheffen vanwege "verstoring elders", wat eigenlijk komt omdat er een goederentrein in Dordrecht voorgeknald werd, omdat de IC +4 had ....
Ga maar naar de bijsturing dan hoor. Die zoeken nog meer mensen die de problemen niet inzien die zij veroorzaken![]()
![]()
Wat een tongbrekers. Alhoewel het toppunt dat ik tot nu toe heb gezien toch wel een Tsjechisch typenummer is: de ABfbrdtn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het bistro-rijtuig is een ARkimbz, het BordRestaurant is een WRmz![]()
Het zijn er heel erg weinig. Moet je toch gaan denken aan kleine eilandstaatjes, IJsland en Groenland.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:45 schreef Peter het volgende:
Hoeveel lande hebben eigenlijk geen spoorlijnen? Is dat een minderheid?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Over exotisch spoor gesproken. In Madagaskar is er een spoorlijn die dwars over de landingsbaan van een vliegveld heen gaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Fianarantsoa-C%C3%B4te_EstAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja dat is een zeer kleine minderheid zelfs.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:45 schreef Peter het volgende:
Hoeveel lande hebben eigenlijk geen spoorlijnen? Is dat een minderheid?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
De ScotRail-franchise, waaronder vrijwel al het treinverkeer in Schotland valt en die momenteel wordt uitgevoerd door het private FirstGroup PLC, loopt op zijn einde. Vanaf april 2015 gaat een nieuwe franchiseperiode in met een looptijd van 10 jaar.
Morgen is er een bekendmaking in Edinburgh, maar insiders uit de Britse railindustrie melden inmiddels 100% zeker te weten dat NS-dochter Abellio de nieuwe franchise heeft gewonnen.![]()
Doet me denken aan de snelweg in Gibraltarquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Over exotisch spoor gesproken. In Madagaskar is er een spoorlijn die dwars over de landingsbaan van een vliegveld heen gaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Fianarantsoa-C%C3%B4te_Est![]()
![]()
gisteren werd een ICRm stam ingezet als Intercity Maastricht-Alkmaar.
na aankomst in Alkmaar ging de 1700 loc met de fijne intercityrijtuigen als leeg materieel naar Eindhoven.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
ja, die kende ik al, maar een spoorlijn nog nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Doet me denken aan de snelweg in Gibraltar
[ afbeelding ]Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Whehehetwitter:fatbadger442 twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 21:58:25To be announced tomorrow: new Scotrail franchise to be run by the State! The Dutch State, mind. Not the Scottish State. #absurd reageer retweet
![]()
![]()
Ik doe hier elders nog aan wat spelletjes mee, kom je ook leuke/bijzondere dingen tegen. Deze hadden we een paar weken geleden: triple crossing, Richmond (us)
toen
nu
mwoa. Als we het hebben over praktisch bruikbaar spoor voor reizigers is het een meerderheid hoorquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat is een zeer kleine minderheid zelfs.
In Bentheim is ook zoiets, maar dan met 2 spoorwegen en een straat, en op 2 ipv 3 niveaus:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:53 schreef bork het volgende:
Ik doe hier elders nog aan wat spelletjes mee, kom je ook leuke/bijzondere dingen tegen. Deze hadden we een paar weken geleden: triple crossing, Richmond (us)
toen
[ afbeelding ]
nu
[ afbeelding ]PM mij!
Hebben de meeste van die landen niet nog wel in ieder geval iets van een netwerk rond de grote steden ofzo? Ik dacht zoiets wel uit de jaarlijkse Spoorwegen te kunnen halen. Maar ik zou mijn pink er niet om verwedden in ieder gevalquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
mwoa. Als we het hebben over praktisch bruikbaar spoor voor reizigers is het een meerderheid hoor
Ja dat is een lastige vraag. Veel van die eilandstaatjes hebben stiekem toch een spoorweg ergens. Misschien niet meer in gebruik maar toch.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:11 schreef Peter het volgende:
Tel eilandstaatjes mee.. Veel hebben geen rail..Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
sloom geval daarquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
In Bentheim is ook zoiets, maar dan met 2 spoorwegen en een straat, en op 2 ipv 3 niveaus:
mwoa. Om te beginnen zijn eilandstaatjes al met veelquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hebben de meeste van die landen niet nog wel in ieder geval iets van een netwerk rond de grote steden ofzo? Ik dacht zoiets wel uit de jaarlijkse Spoorwegen te kunnen halen. Maar ik zou mijn pink er niet om verwedden in ieder gevalVerder landen als Bhutan of Tsjaad. Zou er even mijn verzameling spoorkaarten bij moeten pakken. Een land als Congo (Kinshasa) bijvoorbeeld heeft wel spoor, maar dat is niet meer dan een paar losse lijntjes, verspreid over het hele land.
In Congo zijn de spoorwegen volgens mij in de eerste plaats gebouwd als bypasses voor stroomversnellingen in de Congorivier.![]()
Tja, net achter een station, dan weet je het in Duitsland wel... Dat duurt altijd eeuwen in zo'n geval, omdat de overweg dichtgegooid wordt, dan de wissels goed gelegd, daarna het sein op veilig en vervolgens duurt het nog een paar minuten voordat het vertrektijd is.quote:
PM mij!
In Engeland zijn ze ook zo lekker handig met overwegen. Stop-doorschakelingen kennen ze niet, dus je staat daar vrolijk 5 minuten voor een blèrende overweg omdat er zo nodig een trein staat te halteren bij het station.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tja, net achter een station, dan weet je het in Duitsland wel... Dat duurt altijd eeuwen in zo'n geval, omdat de overweg dichtgegooid wordt, dan de wissels goed gelegd, daarna het sein op veilig en vervolgens duurt het nog een paar minuten voordat het vertrektijd is.![]()
dat moet sneller kunnenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tja, net achter een station, dan weet je het in Duitsland wel... Dat duurt altijd eeuwen in zo'n geval, omdat de overweg dichtgegooid wordt, dan de wissels goed gelegd, daarna het sein op veilig en vervolgens duurt het nog een paar minuten voordat het vertrektijd is.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
In Duitsland hebben ze volgens mij zo'n idee van "veiligheid boven alles".
In Nederland kijken we meer naar de psychologie. Elke seconde die een overweg te lang dicht is, maakt mensen ongeduldiger en leidt dus ook tot onveiligheid. Als ik me niet vergis wordt een overweg in Nederland als defect gemeld als 'ie 5 minuten dicht is, zelfs al komt dat omdat er gewoon veel treinen langsrijden.![]()
Hetzelfde verschil zie je ook in de rest van het verkeer terug, trouwens. In Nederland hebben we van die geel-fluoriserende "GA TERUG" borden als je bij een afrit de snelweg op wil rijden. In Duitsland doen ze dat bewust niet, omdat dat het imperatieve karakter van het gewone verboden-in-te-rijden-bord in andere situaties zou ondermijnen.![]()
In Duitsland en Engeland werken ze ook nog met doorschietrijwegen, en als daar een overweg in ligt, gaat die dus dicht.
En die 5 minuten klopt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Hebben wij niet zoiets bij Blauwkapel?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
In Bentheim is ook zoiets, maar dan met 2 spoorwegen en een straat, en op 2 ipv 3 niveaus:Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hebben wij niet zoiets bij Blauwkapel?![]()
maar beter; 2x2 bij Darwindreef, ultieme bucketshot, vier treinen in 1 foto
![]()
linkje -> http://goo.gl/maps/6e9ab
Zoiets ->
[ Bericht 9% gewijzigd door bork op 08-10-2014 00:07:22 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Zonder overwegen kan het ook, want je hebt Duivendrecht en Sloterdijk waar treinen op verschillende niveaus halteren.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:01 schreef bork het volgende:
[..]![]()
maar beter 2x2 bij Darwindreef, ultieme bucketshot, vier treinen in 1 foto
![]()
linkje -> http://goo.gl/maps/6e9abAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Daar kruisen de sporen elkaar niet boven de overweg zoals in Bentheim. Het bovenste spoor is van de lijn Bentheim-Ochtrup Brechte, de onderste sporen zijn van Oldenzaal-Bentheim.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hebben wij niet zoiets bij Blauwkapel?PM mij!
Is er behalve naam ook en verschil tussen beide? Hoe uitgebreid het is ofzo?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het bistro-rijtuig is een ARkimbz, het BordRestaurant is een WRmz
Miste en dergelijk rijtuig wel in de EC van Wroclaw naar Hamburg zeg. Reis van zo'n 7 uur. De kebab tent bij het station was nog niet open toen ik instapte in de treinAchteraf bleek dat ze in Berlijn er een bij aan gekoppeld te hebben
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Een BordBistro heeft een beperkter assortiment dan een BordRestaurant, in een BordBistro kun je geen uitgebreide warme maaltijden krijgen terwijl je in een BordRestaurant weer wel een bord boerenkoolstamp kunt krijgen
Je kunt de menukaarten van BordBistro en -Restaurant vinden bij DB Bordgastronomie![]()
Overigens is het bier in de Bistro goedkoper dan in het Restaurant zie ik
https://db-bordgastronomi(...)bistro/?chapter=1226
en
https://db-bordgastronomi(...)aurant/?chapter=1230PM mij!
IC Rdam - Eindje vertraagd en NS spreekt alleen over een situatie.....juist. Dat communiceren van ze gaat steeds beter
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
Soms krijg je gewoon de neiging om s'ochtends vroeg in zo'n coupe opeens heeel hard te gaan schreeuwen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 07:06 schreef Yreal het volgende:
Haha, ik zit nu in een ddz en op iedere bank ligt wel iemand te slapen
waren wel mooie meisjesquote:Op woensdag 8 oktober 2014 07:15 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Soms krijg je gewoon de neiging om s'ochtends vroeg in zo'n coupe opeens heeel hard te gaan schreeuwen.![]()
Klopt ja, scheelt 2 of 3 dubbeltjes. Heb ik weleens gezeik mee gehad ook Aan sta-bar bier halen en daarmee (omdat het bistro-deel vol zit (ten dele zelfs met mensen die helemaal niks nemenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:22 schreef dennistd het volgende:
Overigens is het bier in de Bistro goedkoper dan in het Restaurant zie ik
https://db-bordgastronomi(...)bistro/?chapter=1226
en
https://db-bordgastronomi(...)aurant/?chapter=1230) in het restaurant-deel gaan zitten. Heel dat wijf over de zeik joh
Ze hebben zelf ook geen idee. Over een half uurtje komen ze met meer info: Dan heet het "wegens omstandigheden". Let maar opquote:Op woensdag 8 oktober 2014 07:07 schreef Toekito het volgende:
IC Rdam - Eindje vertraagd en NS spreekt alleen over een situatie.....juist. Dat communiceren van ze gaat steeds beter
Lekkere lijst, Nederland minder dan 3000 kmquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://en.wikipedia.org/w(...)ansport_network_size![]()
![]()
CFF bierprijsjes van afgelopen zomer dan is de DB bistro een stuk aangenamer toeven. Ik heb het idee dat de bistro van de ICE uit Basel duurder is dan de andere ICE's naar Amsterdam. Er is zowiezo een prijsverschil met de binnenlandse ICE's en die naar Amsterdan qua prijs in de bistro.
tweede kolom is Zwitserse Frank, derde kolom Euro.
[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 08-10-2014 09:43:10 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Niet naar Frankrijk komen danquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:37 schreef bork het volgende:
CFF bierprijsjes van afgelopen zomer dan is de DB bistro een stuk aangenamer toeven.
ICE Internationaal is een aparte tak, en wordt ook alleen maar door "ICE Internationaal"-personeel gereden. De ICE Internationaal rijdt 1x/dag van- en naar Basel, en dan nog enkele keren van- en naar Brussel. Alle andere ICE's vallen niet onder dit principe.
De overige ICE's zijn DB Fernverkehr, ook al wordt er grens overschrijdend gereden.![]()
Kijk dat is nuttige info, thx.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:43 schreef greavy het volgende:
ICE Internationaal is een aparte tak, en wordt ook alleen maar door "ICE Internationaal"-personeel gereden. De ICE Internationaal rijdt 1x/dag van- en naar Basel, en dan nog enkele keren van- en naar Brussel. Alle andere ICE's vallen niet onder dit principe.
De overige ICE's zijn DB Fernverkehr, ook al wordt er grens overschrijdend gereden.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Oja, natuurlijk is van- en naar Amsterdam ook ICE Internationaal.
Alleen de ICE Amsterdam - Basel is ICE Internationaal, de rest van- en naar Basel is DB Fernverkehr.![]()
Nog eventjes wachten voor de ICx naar Berlijn dus even een opwarmertje![]()
Er komt geen ICx naar Berlijn vanuit Nederland. De bestelling is aangepast en alles wordt monocourant.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:53 schreef bork het volgende:
Nog eventjes wachten voor de ICx naar Berlijn dus even een opwarmertje
Wat gaan we wel krijgen naar Berlijn dan? De huidige loc + wagons gaan tenslotte ook geen eeuwigheid meer mee.![]()
Man man, wat heb ik vroegah voor die fly-over gebouwd was daar vaak, lang stil gestaan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:01 schreef bork het volgende:
[..]![]()
maar beter; 2x2 bij Darwindreef, ultieme bucketshot, vier treinen in 1 foto
![]()
linkje -> http://goo.gl/maps/6e9ab
Zoiets ->
Daar kwam soms in 1 beurt 4 treinen voorbij.![]()
Met levensverlengend onderhoud kom je een heel eind hoor. Qua loc zouden ze er een Vectron MS voor kunnen hangen, dan is de locwissel in Bad Bentheim niet meer nodigquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:58 schreef Facepalm het volgende:
Wat gaan we wel krijgen naar Berlijn dan? De huidige loc + wagons gaan tenslotte ook geen eeuwigheid meer mee.![]()
![]()
Geldermalsen gaat op de schop. ProRail wil de treinen naar Dordrecht en Tiel eigen perrons geven zodat er meer ruimte vrijkomt voor doorgaand verkeer. Ook moet er een nieuwe voetgangerstunnel of -passage komen.![]()
Ah, ze hebben nog een station ontdekt dat nog GEEN bouwput was
Nou... Geldermalsen staat al een tijdje in de steigers vanwege een renovatie van het stationsgebouw, en ze hebben net een paar jaar terug de voetgangersbrug opgeleverd en het tunneltje gesloten.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, ze hebben nog een station ontdekt dat nog GEEN bouwput was![]()
![]()
nu hopen dat daar ook nog passeersporen blijven. Anders is daar tussen Amsterdam en Eindhoven 0,0 meer van over namelijk, behalve een middenspoor bij Maarssen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:07 schreef James1988 het volgende:
Geldermalsen gaat op de schop. ProRail wil de treinen naar Dordrecht en Tiel eigen perrons geven zodat er meer ruimte vrijkomt voor doorgaand verkeer. Ook moet er een nieuwe voetgangerstunnel of -passage komen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat er nog geen plannen zijn voor een traverse in Deventer over de perrons heen, aangezien ze nu toch klaar zijn met spoor 1.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, ze hebben nog een station ontdekt dat nog GEEN bouwput was![]()
![]()
Er moeten ook passeersporen voor goederen komen inderdaad maar het probleem is een beetje dat het op gang komen met een goederentrein in de buurt van een helling zo lang duurt dat je bijna beter in de weg kunt blijven rijden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu hopen dat daar ook nog passeersporen blijven. Anders is daar tussen Amsterdam en Eindhoven 0,0 meer van over namelijk, behalve een middenspoor bij Maarssen.![]()
Met de verdubbeling Utrecht - Castellum moet ik dat nog maar zien. Wanneer gaat dat geheel in dienst?![]()
Dat is waar. het gaat me dan ook niet per se om de cargo's altijd aan de kant te kunnen zetten, maar om een mogelijkheid. Ook voor bijvoorbeeld een defecte trein zou het handig als deze op zulke plaatsen tijdelijk neergezet kan worden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er moeten ook passeersporen voor goederen komen inderdaad maar het probleem is een beetje dat het op gang komen met een goederentrein in de buurt van een helling zo lang duurt dat je bijna beter in de weg kunt blijven rijden.
Cargo's zou je op die corridor bijna beter rijdend kunnen passeren mocht dat zo uitkomen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het meeste goederenspul zal na Geldermalsen de Betuweroute op draaien denk ik. Passeren in Geldermalsen heeft dan niet echt veel zin, als je 'm laat rijden ben je er sneller vanaf.![]()
![]()
In de speeltuin by Durk Houtsma., on Flickr
Een nieuw speeltje in de speeltuin van Musselkanaal: een echte locomotief!![]()
Maar okéé. Dit was natuurlijk in scène gezet.
De Britten, die onderweg waren met de Mercia Charters Dutch Tour / Fair Heaven Tour, wilden natuurlijk het typische Bufferkissing in stand houden. Dat houdt in: Zover mogelijk rijden als kan, en dat op de foto zetten. Hier was dat dus de oude havenlijn van Musselkanaal, die nog enkele meters spoor heeft. Doorrijden betekent even in de speeltuin spelen![]()
![]()
Mooi dat je zo'n foto gemaakt heb. Ik had er al een plaatje van gezien van iemand van de STAR, maar daarop was alleen de loc te zien die tegen het juk zat, maar dit is natuurlijk veel mooier om te zienAltijd onderweg naar het avontuur![]()
De aanbesteding van bouw vrij leggen Dordrecht loopt alquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:07 schreef James1988 het volgende:
Geldermalsen gaat op de schop. ProRail wil de treinen naar Dordrecht en Tiel eigen perrons geven zodat er meer ruimte vrijkomt voor doorgaand verkeer. Ook moet er een nieuwe voetgangerstunnel of -passage komen.![]()
![]()
Ohja, dat kan ook.quote:
Weet iemand eigenlijk wanneer het zakspoor in Almelo een eind doorgetrokken wordt? Ik dacht dat dat nu wel eens zou starten, of is dat alsnog afgeblazen?![]()
De Tubantia meldde dat die werkzaamheden in 2013 zouden starten in Almelo. Maar ik heb het idee dat er "van uitstel komt afstel" sprake is, ofzo ....![]()
Volgens mij hebben ze onlangs de dichtstbijzijnde wachtruimte vernieuwd, dus ik verwacht eigenlijk van niet, maar goed. Je weet het natuurlijk nooit.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:08 schreef greavy het volgende:
De Tubantia meldde dat die werkzaamheden in 2013 zouden starten in Almelo. Maar ik heb het idee dat er "van uitstel komt afstel" sprake is, ofzo ....![]()
![]()
Oh, oké. Dan zal het inmiddels niet meer doorgaan. Ofzo. Nu moet je steeds dat rot-eind lopenEn het Plan V (
) zien wegrijden naar Apeldoorn.
![]()
Bron: http://www.ns.nl/over-ns/(...)-spoorwegen-scotmailquote:Abellio wint contract voor de exploitatie van de Schotse Nationale Spoorwegen Scotmail
8 oktober 2014
Logo Abellio
Abellio is verheugd over het besluit van Transport Scotland om haar de gelegenheid te geven de volgende ScotRail-concessie te gaan rijden.
Jeff Hoogesteger, CEO van de Abellio Groep, reageerde als volgt op het besluit: “Dit is een grote dag voor Abellio alsook voor Nederland, dat een rijke geschiedenis van economische en culturele betrekkingen met Schotland heeft. Abellio is buitengewoon blij dat zij in de gelegenheid wordt gesteld om het Schotse nationale spoornet te exploiteren. Twee jaar lang heeft ons team door Schotland getrokken en mensen ontmoet uit de Borders, de zeven steden tot in het allernoordelijkste puntje. Op basis daarvan konden we een plan opstellen dat aan de verwachtingen van de Schotse overheid zou voldoen en deze zelfs zou overtreffen.”
"We verheugen ons erop om de reizigers in het kader van deze concessie grote nieuwe voordelen te gaan bieden. Hoogtepunten zijn onder meer nieuwe treinen tussen Glasgow en Edinburgh, verbeterde intercitydiensten, betere aansluitingen en reistijden, innovatieve nieuwe tarieven, aanzienlijke investeringen in stations, een gemeenschapsprogramma van £1 miljoen en een winstdelingsregeling voor de medewerkers."
Dominic Booth, Managing Director bij Abellio UK, voegde hier aan toe: “We feliciteren Transport Scotland met het transparante en uiterst robuuste wervingsproces en de zeer duidelijke visie op de rol van de komende concessie bij het bevorderen van de sociaal-economische ontwikkeling op de lange termijn. De ervaring van Abellio met samenwerkingsverbanden vormt de kern van onze commitment om deze visie werkelijkheid te maken.”
"Gezien de bevolking van 5,3 miljoen en 82,5 miljoen passagiersreizen per jaar op ScotRail is het een geweldige uitdaging om hoogwaardige diensten aan bestaande reizigers te bieden en tegelijkertijd meer mensen aan te moedigen om van het spoornet gebruik te maken.”
Onze plannen om reizigers via de ScotRail-concessie echt iets nieuws te kunnen bieden, omvatten:
Gloednieuwe treinen tussen Edinburgh en Glasgow als onderdeel van het EGIP project
80 gloednieuwe treinen worden ingezet vanaf december 2017
Gratis Wi-Fi in alle treinen
Verbeterde catering voor alle reizigers
Een daadwerkelijke intercitydienst waar Schotland trots op kan zijn
Sterke kwaliteitsverbetering van de intercitydiensten door de invoering van een geheel vernieuwde vloot HST's, uiterlijk in december 2018, die de zeven steden met elkaar verbinden. De vernieuwing ter waarde van ca. £54 miljoen omvat het volgende:
hoogwaardige dienstverlening aan boord, buffet en catering op de zitplaats
echte eersteklas-faciliteiten voor zakenreizigers
meer toiletten, bagageruimte en voorzieningen voor fietsen
verbeterde reistijden en aansluitingen tussen de belangrijkste steden
Een omvangrijk investeringsprogramma voor de flagship-stations
Aberdeen: significante investering voor de ontwikkeling van de stationshal en winkels ter verbetering van de aansluiting tussen het station en Union Street
Inverness, Perth en Sterling: significante investering voor verbetering van het winkelaanbod
Invoering van onze “Stations2Stations” business centres, die het werken op stations makkelijker zullen maken
Interessante nieuwe tarieven met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding voor reizigers:
Een standaardtarief tussen twee Schotse steden vanaf £5,00
Een nieuw reserveringstarief eersteklas van £7,50 op dezelfde routes
Een nieuw carnet waarmee reizigers kunnen kiezen waar ze naar toe willen, hoeveel kaartjes ze willen kopen en hoe lang deze geldig moeten zijn
Lancering van Club50, een aanzienlijk verbeterde versie van Club55
Een prestigieus nationaal gemeenschapsprogramma voor het spoor om recht te doen aan de belofte van de Schotse overheid om de inzet voor de gemeenschap te bevorderen:
Zorgen voor 10-15 nieuwe Schotse Community Rail Partnerships
Bevorderen van vrijwilligerswerk en versterken van het stationsadoptieprogramma
Voorlichtingsprogramma's en gemeenschapsambassadeurs om de waarde en voordelen van het reizen per spoor onder de aandacht te brengen
Samenwerken met partners om het fraaie Schotse landschap langs het spoor internationaal voor het voetlicht te brengen met aanzienlijke verbeteringen op de toeristische routes om de reizigerservaring te optimaliseren:
Speciaal gerenoveerde treinen met zitplaatsen die optimaal uitzicht bieden
Meer opbergruimte voor bagage, fietsen en ski's
Extra treinen naar Oban in het hoogseizoen
Een toeristenambassadeur en verbeterde catering aan boord met lokale producten
Speciale acties in het laagseizoen om klanten aan te trekken
Een nieuw vervoersintegratieprogramma gericht op verbetering van de intermodaliteit o.a. met veerboten, bussen en luchthavens:
Meer geïntegreerde tickets waarbij het reizen per trein wordt gecombineerd met bus-, boot- en vliegreizen
Uitbreiding van multimodale producten op smartcards, zoals fietsenverhuur en parkeren
Betere multimodale informatie door bemande servicebalies op tien overgangspunten, betere personeelstraining, en onze planning-app (de "Journey Companion")
Meer parkeerplaatsen voor auto's en invoering van "Cab and Go"
Invoering van een reisplanningsprogramma voor 30 stations (investering £520.000)
Op basis van onze Nederlandse ervaring realiseren we het meest uitgebreide fiets/treinnet in het VK
Een investering van £1,6 miljoen in fietsenstallingen:
Nieuwe bemande fietsenstallingen (Cyclepoints) naar Nederlands voorbeeld op grote stedelijke knooppunten en Cycleparks+ op vijf andere locaties
Bike&Go fietsverhuur op 10 stations, voor slechts £3,80/dag
Meer ruimte voor fietsen op de trein tijdens daluren
Investering in personeelstraining op het gebied van gezondheid en technologie, en stimuleringsregelingen
Training klantenservice en winstdelingsregeling om medewerkers te stimuleren de prestatiedoelen te realiseren
Optionele levensstijl-check en griepprik voor medewerkers in het veld.
Gezondheids- en welzijnstrainers om medewerkers te helpen bij stressmanagement, stoppen met roken, betere voeding en lichaamsbeweging.
Werving van tien nieuwe stagiairs per jaar in gebieden waar hoge werkloosheid heerst
Nieuwe investeringen in maatregelen op het gebied van toegankelijkheid en duurzaamheid om Schotland te helpen de nationale doelen te realiseren:
Meer drempelvrije stations en prioritaire investering van "Access for All"-fondsen bij andere stations
Verviervoudiging van het aantal parkeerplaatsen voor gehandicapten en speciale bewegwijzering op stations
Speciale personeelstraining en een nieuwe "Passenger Assist"-app waarmee medewerkers gehandicapte reizigers de hele reis kunnen volgen
Een vermindering van 37% van de spoortractie-CO2 en een vermindering van 15% van overige CO2-emissies
Een innovatieve Ondernemingsunit Duurzame Ontwikkeling ter bevordering van economische groei en duurzaam vervoer op het hele spoornet
Tot slot zullen we een nauwe alliantie aangaan met onze partner Network Rail voor een betere dienstverlening aan reizigers en gecombineerde besparingen van £80 miljoen gedurende de looptijd van de concessie.
Afsluitend zei Jeff Hoogesteger het volgende : "Abellio is een dochteronderneming van NS. Met een trackrecord van meer dan 175 jaar is NS een van de oudste en meest ervaren spoorwegmaatschappijen ter wereld. We zien ernaar uit om al deze ervaring te benutten bij het beheer van de Schotse nationale spoorwegen, zodat we deze tot een voorbeeld van wereldklasse kunnen maken voor de toekomst van treindiensten voor passagiersvervoer."
Ga voor meer informatie naar www.abellio.com/scotrail
"We gaan het Nederlandse in 'Nederlandse Spoorwegen' oppoetsen"? Yeah right.![]()
![]()
Nee echt niet. Eeuwige gezeik over 'EERST MOET HET HIER PERFECT ZIJN VOORDAT ZE ERGENS ANDERS DINGEN MOGEN DOEN'. Gigantische drogreden en slaat totaal nergens op. Het is gewoon zuur gezever.quote:Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Er staan heel veel dingen op het lijstje wat NS al in NL doet en wat NS zelfs voor lijntjes doet waar NS zelf niet meer komt. Heel vernieuwend is het in die zin niet. Of we bevinden ons in Nederland in een luxepositie zonder het echt door te hebben.![]()
De activiteiten van NS in het buitenland kan ons land zelfs ten goede komenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee echt niet. Eeuwige gezeik over 'EERST MOET HET HIER PERFECT ZIJN VOORDAT ZE ERGENS ANDERS DINGEN MOGEN DOEN'. Gigantische drogreden en slaat totaal nergens op. Het is gewoon zuur gezever.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Net als dat gehuil met core-business, trap Arriva dan hier ook weg want DB is ook een grote wanprestatie..![]()
In Nederland zijn best veel dingen best heel goed geregeld.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er staan heel veel dingen op het lijstje wat NS al in NL doet en wat NS zelfs voor lijntjes doet waar NS zelf niet meer komt. Heel vernieuwend is het in die zin niet. Of we bevinden ons in Nederland in een luxepositie zonder het echt door te hebben.
Alleen lijkt het soms alsof de NS een beetje de absolute kern uit het zicht verliest: in de spits zo veel mogelijk reizigers op tijd van station naar station brengen.![]()
Er moeten echt wel dingen structureel veranderen bij NS, op heel veel vlakken, maar stel je toch eens voor dat je iedere dag in België zou moeten pendelen. Of in Duitsland je RB mist en vervolgens 2 uur kan gaan wachten. Pfffrrrt. Dan maar af en toe wat gemekker.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Jezus zeg, stel zuurpruimen hier. Dit is FOK! hoor, waar sarcasme en cynisme aan de orde van de dag zijn.
Ik gun het NS/Abellio van harte. Als zij het beste bod hebben uitgebracht hoop ik dat ze leveren wat ze beloofd hebben en dat reizigers daarvan profiteren.
NS doet het ook best goed in Nederland, ik heb ook niet gezegd dat dat niet zo is.
Ik ben overigens wel benieuwd naar de verhouding binnenland: buitenland qua hoeveelheid reizigerskilometers.![]()
Ik zou het meer in zijn algemeenheid zeggen: het zo goed mogelijk vervoeren van reizigers.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:35 schreef Igen het volgende:
[..]
In Nederland zijn best veel dingen best heel goed geregeld.
Alleen lijkt het soms alsof de NS een beetje de absolute kern uit het zicht verliest: in de spits zo veel mogelijk reizigers op tijd van station naar station brengen.
Alleen in de uitvoering hiervan gaat het nog te vaak mis. Met allerlei randzaken op de stations maken ze veel meer winst dan de kerntaakAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik wist niet dat het een forumregel was. In dat geval zal ik trots negerenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:38 schreef James1988 het volgende:
Jezus zeg, stel zuurpruimen hier. Dit is FOK! hoor, waar sarcasme en cynisme aan de orde van de dag zijn.Mja inderdaad.quote:Ik ben overigens wel benieuwd naar de verhouding binnenland: buitenland qua hoeveelheid reizigerskilometers.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
In Nederland is het ook wat dat betreft niet per se slecht gesteld. Minimaal een halfuurdienst op elke lijn; een infrastructuur die in principe nauwelijks achterstallig onderhoud heeft, dat is al iets waar ze in België of in het Ruhrgebied alleen maar van kunnen dromen. Maar als het nóg beter kan dan moet je wel kritisch zijn om aan te moedigen die kansen te grijpen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het meer in zijn algemeenheid zeggen: het zo goed mogelijk vervoeren van reizigers.
Alleen in de uitvoering hiervan gaat het nog te vaak mis. Met allerlei randzaken op de stations maken ze veel meer winst dan de kerntaak![]()
Herhaaldelijk cynisme van dezelfde categorie komt behoorlijk meer als een zuurpruim over dan als cynisme.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:38 schreef James1988 het volgende:
Jezus zeg, stel zuurpruimen hier. Dit is FOK! hoor, waar sarcasme en cynisme aan de orde van de dag zijn.![]()
Nee, klopt. Aan de andere kant zijn er echt wel dingen die beter kunnen en dan betreft het met name de wijze van omgang met storingen, groot onderhoud en aanpassingen aan de infrastructuur. Naar mijn idee heeft de reiziger daar meer last van dan nodig is, zelfs bij het handhaven van het huidige veiligheidsniveau.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:43 schreef Igen het volgende:
[..]
In Nederland is het ook wat dat betreft niet per se slecht gesteld. Minimaal een halfuurdienst op elke lijn; een infrastructuur die in principe nauwelijks achterstallig onderhoud heeft, dat is al iets waar ze in België of in het Ruhrgebied alleen maar van kunnen dromen. Maar als het nóg beter kan dan moet je wel kritisch zijn om aan te moedigen die kansen te grijpen.![]()
Ook het overnemen van overstappen kan beter. Nog te vaak ziet de reiziger deze de mist in gaan. Betere afspraken maken en het handhaven hiervan zouden hier aan bij moeten dragen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee, klopt. Aan de andere kant zijn er echt wel dingen die beter kunnen en dan betreft het met name de wijze van omgang met storingen, groot onderhoud en aanpassingen aan de infrastructuur. Naar mijn idee heeft de reiziger daar meer last van dan nodig is, zelfs bij het handhaven van het huidige veiligheidsniveau.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Herhaaldelijk cynisme van dezelfde categorie komt behoorlijk meer als een zuurpruim over dan als cynisme.![]()
![]()
Op zich kan je met goede software en personeelsaansturing een heel eind komen. Bijvoorbeeld ook als je kijkt naar verdere invloed van het wel of niet wachten op een aansluiting..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook het overnemen van overstappen kan beter. Nog te vaak ziet de reiziger deze de mist in gaan. Betere afspraken maken en het handhaven hiervan zouden hier aan bij moeten dragen.![]()
Om dat live te doen lijkt me wel een automatiseringsopgave waar je "u" tegen zegt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op zich kan je met goede software en personeelsaansturing een heel eind komen. Bijvoorbeeld ook als je kijkt naar verdere invloed van het wel of niet wachten op een aansluiting..![]()
Sowieso zou je met betere software in de treinaansturing moeten gaan werken. Dan kun je treinen in een betere volgorde af gaan werken, omdat ook gekeken wordt naar de afhandeling bij de volgende knooppuntenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op zich kan je met goede software en personeelsaansturing een heel eind komen. Bijvoorbeeld ook als je kijkt naar verdere invloed van het wel of niet wachten op een aansluiting..Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Network Rail is proeven aan het doen met zoiets.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Om dat live te doen lijkt me wel een automatiseringsopgave waar je "u" tegen zegt.![]()
Het kan vast wel.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Network Rail is proeven aan het doen met zoiets.
Maar voor zover ik weet is de treinverkeersleidingssoftware nu een vrij simpel systeem dat vooral bestaat uit een soort instructieboekje voor de bediening van de beveiligingssystemen. Maar voor zo'n live softwarematige bijsturing, moet de verkeersleidingssoftware kunnen herkennen wanneer conflicten ontstaan en moet dus een volledig begrip hebben van de topologie van de infrastructuur.
Het zou kunnen dat zoiets intussen al wel in de software zit die NS/ProRail gebruiken om dienstregelingen te ontwerpen, want er zijn immers normen voor de minimale tijdsafstand bij kruisende treinpaden enzo. Maar om dat live in de verkeersleiding in te binden lijkt me toch nog een hele stap lastiger.![]()
hij was schijnbaar alweer weg maar het was iets in de trend van er zijn geen sporen versperd, treinen rijden met vertraging, prognose onbekend en meer info volgt laterquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:52 schreef greavy het volgende:
Welke verstoring? Ik zie niks die met dat stukje te maken heeft?![]()
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er staan heel veel dingen op het lijstje wat NS al in NL doet en wat NS zelfs voor lijntjes doet waar NS zelf niet meer komt. Heel vernieuwend is het in die zin niet. Of we bevinden ons in Nederland in een luxepositie zonder het echt door te hebben.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het probleem is dat het om een NP-hard probleem gaat bij zoiets. Ongelofelijk complex. Heilige gralen in mathematica enzo.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Het kan vast wel.
Maar voor zover ik weet is de treinverkeersleidingssoftware nu een vrij simpel systeem dat vooral bestaat uit een soort instructieboekje voor de bediening van de beveiligingssystemen. Maar voor zo'n live softwarematige bijsturing, moet de verkeersleidingssoftware kunnen herkennen wanneer conflicten ontstaan en moet dus een volledig begrip hebben van de topologie van de infrastructuur.
Het zou kunnen dat zoiets intussen al wel in de software zit die NS/ProRail gebruiken om dienstregelingen te ontwerpen, want er zijn immers normen voor de minimale tijdsafstand bij kruisende treinpaden enzo. Maar om dat live in de verkeersleiding in te binden lijkt me toch nog een hele stap lastiger.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Je moet zoiets ook absoluut niet volkomen perfect willen maken. Maar veel beter dan niets kan het zeker.. Je weet hoeveel speling in een traject zit, je kunt weten hoe lang halteertijden op een bepaald tijdstip zijn en je kan opgeven in welk geval een volgende overstap nog haalbaar is..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het probleem is dat het om een NP-hard probleem gaat bij zoiets. Ongelofelijk complex. Heilige gralen in mathematica enzo.![]()
Zeker waar en er kan een hoop beter in de automatisering maar wat je ook niet moet uitvlakken is dat er nu al domme treindienstleiders zitten en dat dat echt niet veel beter wordt als je er computers neerzet waar mensen nog steeds de controle over hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je moet zoiets ook absoluut niet volkomen perfect willen maken. Maar veel beter dan niets kan het zeker.. Je weet hoeveel speling in een traject zit, je kunt weten hoe lang halteertijden op een bepaald tijdstip zijn en je kan opgeven in welk geval een volgende overstap nog haalbaar is..Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Je kan vast wel een niet-perfecte heuristiek maken, maar in principe heb je gelijk en vandaar ook dat ik "een automatiseringsopgave waar je u tegen zegt" schreef.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het probleem is dat het om een NP-hard probleem gaat bij zoiets. Ongelofelijk complex. Heilige gralen in mathematica enzo.![]()
Prorail is ondanks eerder berichten nog steeds van plan om flink te gaan saneren bij Naarden-Bussum.twitter:ProRail twitterde op woensdag 08-10-2014 om 11:55:32@Thomas_12345 In toekomst willen we graag de huidige 5 sporen verminderen tot 2 en kan dus ook overweg worden aangepast. Plan is (1/2) reageer retweet
![]()
De grap is dat als je 200 km/h gaat rijden op de Hanzelijn dat dan inhalen in Naarden=Bussum wel erg ideaal zou zijn.. Maarja..![]()
![]()
De Hanzelijn komt toch niet daarlangs? Kun je het verband iets uitgebreider uitleggen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De grap is dat als je 200 km/h gaat rijden op de Hanzelijn dat dan inhalen in Naarden=Bussum wel erg ideaal zou zijn.. Maarja..![]()
Wil je IC's en sprinters in een ideale ligging langs Weesp hebben (zo min mogelijk wachttijd voor zo min mogelijk reizigers), dan zit je vast aan een bepaalde ligging van de IC's en sprinters op de Flevolijn, via de overstapknoop op Weesp werkt dat weer door naar Amersfoort en Utrecht via Hilversum, net als dat Zwolle via Amersfoort weer doorwerkt op Weesp door overstapknopen en kwartierliggingen. Daar komt uiteindelijk een bepaalde verdeling uit die maakt dat het best wel handig maakt om Amersfoort-Amsterdam/Schiphol Hilversum-Amsterdam/Schiphol in te halen in Naarden=Bussum.quote:
[ Bericht 9% gewijzigd door Mr_Klaasje op 08-10-2014 13:23:08 ]![]()
De Hanzelijn is Lelystad - Hattemerbroek. En de Flevolijn is Lelystad - Weeps. Ook geen Naarden-Bussum dus.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
En de dienstregeling gaat van Maastricht tot Groningen waarin alles met elkaar samen hangt. Zo lastig is dat toch niet?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De Hanzelijn is Lelystad - Hattemerbroek. En de Flevolijn is Lelystad - Weeps. Ook geen Naarden-Bussum dus.![]()
Vandaag even een slagje naar Béziers gemaakt à 242 km, samen met Darkwing. Was erg tof, prachtige getrokken trein met luxe rijtuigen op de heenweg, 4baks pauperding stampvol op de terugweg. Nul controle gehad.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ij-vertrek-in-kaart/
Kaartje om te zien hoeveel treinen er uitvallen/vertraagd zijn per station. Kampen verslaat elk station met 99,94% op tijd![]()
Ook wel duidelijk een piek te zien in oktober.![]()
echt maar nipt beter dan Stavorenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:55 schreef Facepalm het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ij-vertrek-in-kaart/
Kaartje om te zien hoeveel treinen er uitvallen/vertraagd zijn per station. Kampen verslaat elk station met 99,94% op tijd![]()
Ook wel duidelijk een piek te zien in oktober.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Kaartje geeft vertraging bij vertrek. Hier heeft de reiziger weinig aan. Voor reiziger is vertraging bij aankomst van belang.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:55 schreef Facepalm het volgende:
Kampen zou 100% moeten zijn. 2 vertrekkende treinen per uur met een reistijd van 10 minuten naar (eindpunt) Zwolle.![]()
elk station zou 100 % moeten zijn. Er is geen begrip meer voor welk kutsmoesje dan ook.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:53 schreef obolos het volgende:
[..]
Kaartje geeft vertraging bij vertrek. Hier heeft de reiziger weinig aan. Voor reiziger is vertraging bij aankomst van belang.
Kampen zou 100% moeten zijn. 2 vertrekkende treinen per uur met een reistijd van 10 minuten naar (eindpunt) Zwolle.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Met de wachttijden op die lijn moet 100% haalbaar zijn..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
echt maar nipt beter dan Stavoren![]()
Sowieso, de wachttijd in sneek is belachelijk. Machinist die uit kan stappen, 10 minuten wachten, peukje roken met de machinst van de tegentrein, en dan verder![]()
![]()
Dat komt door die 3 treinen per uur en het patroon dat erbij hoort. Kun je de trein naar Stavoren niet makkelijk inpassen. In de toekomst gaan ze in de spits naar 4 per uur (daarbuiten 2 per uur). Dan is het makkelijker en kan de wachttijd korter worden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:39 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, de wachttijd in sneek is belachelijk. Machinist die uit kan stappen, 10 minuten wachten, peukje roken met de machinst van de tegentrein, en dan verderAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja, dit was op een zondag...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat komt door die 3 treinen per uur en het patroon dat erbij hoort. Kun je de trein naar Stavoren niet makkelijk inpassen. In de toekomst gaan ze in de spits naar 4 per uur (daarbuiten 2 per uur). Dan is het makkelijker en kan de wachttijd korter worden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: