abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:23:32 #203
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_145274961
quote:
10s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:52 schreef Lienekien het volgende:
En soezen dan? Moorkoppen? Bossche bollen?
Iiiiiieeeeekkkksss, vies soezendeeg gevuld met slagroom. Brrrrr.
Vroeger, toen ik klein was at ik de chocola eraf en liet de rest liggen. :)
pi_145276654
Ik heb 6 conserven blikken gekocht om de parijse soezen te maken. Nu alleen nog leeg maken ;(
  maandag 6 oktober 2014 @ 23:07:57 #205
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_145277582
Haha. Als het bijvoorbeeld tomaten zijnkun je ze ook invriezen.
Ik zou niet kunnen wachten hoor.
pi_145278274
Zit er in allemaal hetzelfde? Zes kilo bruine bonen later. :')
pi_145280016
3 blikken sperziebonen en 3 blikken bruine bonen dus dat wordt bruine bonen soep en chili en de sperziebonen geen idee wat ik daar mee ga doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sorella op 07-10-2014 08:11:33 ]
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:12:24 #208
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_145280569
Weggooien. Toe maar. Het mag. :)
pi_145283763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:12 schreef RobinOok het volgende:
Kindertjes. Afrika. :'(
pi_145283998
quote:
Okee dan gooi ik het weg Robin :).
pi_145284408
Bij de slager had je ook wel een leeg conservenblik kunnen krijgen. :+
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:48:35 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145284482
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:23 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Iiiiiieeeeekkkksss, vies soezendeeg gevuld met slagroom. Brrrrr.
Vroeger, toen ik klein was at ik de chocola eraf en liet de rest liggen. :)
At een paar jaar geleden mijn eerste (en enige) en was de hele middag misselijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145284717
quote:
Snij ze in stukjes en maak een aardappelpuree met flink wat mosterd en kaas er door, en spekjes. Dan heb je stampot. Of doe die puree in een ovenschaal, kaas er op, en paneermeel er op. Dan heb je een sperziebonenovenschotel. Geen idee wat dit met HHB te maken heeft overigens :')
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_145288481
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Snij ze in stukjes en maak een aardappelpuree met flink wat mosterd en kaas er door, en spekjes. Dan heb je stampot. Of doe die puree in een ovenschaal, kaas er op, en paneermeel er op. Dan heb je een sperziebonenovenschotel. Geen idee wat dit met HHB te maken heeft overigens :')
Het zijn tips voor het kunnen maken van Parijse soezen. Heel on topic heur 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145288730
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het zijn tips voor het kunnen maken van Parijse soezen. Heel on topic heur 8-)
Oh, ik zit weer eens maar half te lezen :D :+

Nouja, ik zou de bonen dus door aardappelpuree doen, en dat als stampot of ovenschotel eten. Met veel creme freche, een ei, kaas, en veel mosterd door de puree.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:46:34 #216
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_145288886
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:23 schreef Isegrim het volgende:
Tot dit programma vond ik Martine Bijl altijd maar suf. Maar ben nu fan! :D
Martine wordt een beetje de 2e Nelleke vd Krogt. Die heeft ook altijd van die mooie opmerkingen

Heerlijk.
pi_145289346
Zit toch nog maar even terug te kijken - al was ik eigenlijk van plan het niet meer te volgen wegens belabberd bakniveau, stomme themaweken, onnozele opdrachten en zeer beroerde jurering. Maar ik kon het toch niet laten. :')

Tot nu toe:
- Waarom wordt het deeg voor gewone, knapperige koekjes door de meeste deelnemers in 's hemelsnaam luchtig geklopt? Het is geen cake!
- Arme Karin! Als ik deelnemer was, had ik toch echt gewoon geroepen: Karin, stop je koekjes maar even erbij in mijn oven. Zo'n oven kan gerust twee bakplaten tegelijk aan. Help elkaar gewoon! Waar is de broederschap? Ze lijken elkaar niet echt te mogen.
- Behalve zo te zien dan Menno en Anouk, maar die trekken vast vooral naar elkaar toe omdat ze (begrijpelijkerwijs) vinden dat ze de enige begaafde, kennisvolle en van trends op de hoogte zijnde foodies in de hele tent zijn. (Dat klopt bijna. Stiekem is Beth ook wel heel goed, maar wat minder uitgesproken). Ik denk dus dat er niet zozeer sprake is van fysieke aantrekkingskracht tussen Menno en Anouk, maar wel dat ze vanzelf een soort tweemans elite-clubje hebben gevormd. Ik snap wel hoe dat gaat.
- Ik zou me er niet meer over moeten verbazen, maar waarom kan bijna niemand chocolade tempereren? Als je een thermometer bij de hand hebt hoef je maar twee temperaturen te onthouden en verder kun je er weinig aan verpesten. Het blijft zo verschrikkelijk jammer dat er in deze Nederlande editie dit keer blijkbaar vrijwel geen deelnemers te vinden waren wiens kennis dat van de nog maar net beginnende hobby-bakker overstijgt. Hemel, hoe anders is dat bij The Great British Bakeoff?!

Is het zeuren? Ja, misschien. Maar ik ben zeer gehecht aan het ijzersterke format van GBBO en ik heb zomaar het gevoel dat Omroep Max er op allerlei fronten een zeer suffe variant op heeft gemaakt. Als ik de BBC was zou ik er pissig over zijn.

En voordat iemand roept: "Doe dan zelf mee! Als je het zo goed weet! }:| "
Ik heb het inschrijfformulier gedurende de aanmeldprocedure wel drie keer helemaal in zitten vullen :@ Ik zou het namelijk an sich hartstikke leuk vinden om aan zoiets mee te doen, qua wedstrijdaspect. Het lijkt me alleen echt oervervelend om dan ook op televisie te komen, en dat hoort er nou eenmaal bij. Heb ik gewoon geen zin in.
Let me see you stripped down to the bone
pi_145289356
Goed, verder met het spektakelstuk. :7
pi_145289457
Jammer dat je niet meedoet, zou het niveau wel wat opkrikken :P
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145289583
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:06 schreef Njosnavelin het volgende:
Jammer dat je niet meedoet, zou het niveau wel wat opkrikken :P
Dat mag ik ook graag denken, maar in werkelijkheid zou ik er vast een enorme puinhoop van maken en me vreselijk gaan aanstellen omdat er een camera op me gericht staat. :') Dat doen we dus maar niet. :)
pi_145289589
Hoe langer ik dit topic volg hoe meer ik nu wel benieuwd ben naar de GBB :Y Hoeveel seizoenen zijn er en wat is volgens jullie het beste seizoen? En wat Minilot zegt kan ik goed begrijpen. Aan een bakcompetitie meedoen lijkt mij ook leuk maar ik hoef ook niet zo snel met mijn kop op televisie.
mag het weten
pi_145289677
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:02 schreef minilot het volgende:
Zit toch nog maar even terug te kijken - al was ik eigenlijk van plan het niet meer te volgen wegens belabberd bakniveau, stomme themaweken, onnozele opdrachten en zeer beroerde jurering. Maar ik kon het toch niet laten. :')

Tot nu toe:
- Waarom wordt het deeg voor gewone, knapperige koekjes door de meeste deelnemers in 's hemelsnaam luchtig geklopt? Het is geen cake!
- Arme Karin! Als ik deelnemer was, had ik toch echt gewoon geroepen: Karin, stop je koekjes maar even erbij in mijn oven. Zo'n oven kan gerust twee bakplaten tegelijk aan. Help elkaar gewoon! Waar is de broederschap? Ze lijken elkaar niet echt te mogen.
- Behalve zo te zien dan Menno en Anouk, maar die trekken vast vooral naar elkaar toe omdat ze (begrijpelijkerwijs) vinden dat ze de enige begaafde, kennisvolle en van trends op de hoogte zijnde foodies in de hele tent zijn. (Dat klopt bijna. Stiekem is Beth ook wel heel goed, maar wat minder uitgesproken). Ik denk dus dat er niet zozeer sprake is van fysieke aantrekkingskracht tussen Menno en Anouk, maar wel dat ze vanzelf een soort tweemans elite-clubje hebben gevormd. Ik snap wel hoe dat gaat.
- Ik zou me er niet meer over moeten verbazen, maar waarom kan bijna niemand chocolade tempereren? Als je een thermometer bij de hand hebt hoef je maar twee temperaturen te onthouden en verder kun je er weinig aan verpesten. Het blijft zo verschrikkelijk jammer dat er in deze Nederlande editie dit keer blijkbaar vrijwel geen deelnemers te vinden waren wiens kennis dat van de nog maar net beginnende hobby-bakker overstijgt. Hemel, hoe anders is dat bij The Great British Bakeoff?!

Is het zeuren? Ja, misschien. Maar ik ben zeer gehecht aan het ijzersterke format van GBBO en ik heb zomaar het gevoel dat Omroep Max er op allerlei fronten een zeer suffe variant op heeft gemaakt. Als ik de BBC was zou ik er pissig over zijn.

En voordat iemand roept: "Doe dan zelf mee! Als je het zo goed weet! }:| "
Ik heb het inschrijfformulier gedurende de aanmeldprocedure wel drie keer helemaal in zitten vullen :@ Ik zou het namelijk an sich hartstikke leuk vinden om aan zoiets mee te doen, qua wedstrijdaspect. Het lijkt me alleen echt oervervelend om dan ook op televisie te komen, en dat hoort er nou eenmaal bij. Heb ik gewoon geen zin in.

Ik sluit me volledig hierbij aan. Waar GBBO kneuterig is, maar vermakelijk, is HHB gewoon saai.
pi_145289722
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:11 schreef Joosie200 het volgende:
Hoe langer ik dit topic volg hoe meer ik nu wel benieuwd ben naar de GBB :Y Hoeveel seizoenen zijn er en wat is volgens jullie het beste seizoen? En wat Minilot zegt kan ik goed begrijpen. Aan een bakcompetitie meedoen lijkt mij ook leuk maar ik hoef ook niet zo snel met mijn kop op televisie.
Sinds 2010 elk jaar eentje, dus we zitten nu in het vijfde seizoen. Ik vond het eigenlijk elk seizoen weer nóg beter worden. Zeer aan te raden, er wordt enorm goed gejureerd. Die Paul Hollywood mag dan een lulhannes zijn, hij weet exact te vertellen wat er goed is aan een baksel en wat niet en waardoor dat dan precies komt. Duidelijke weekthema's op techniek (brood, patisserie, cakes, desserts) en heel veel inhoudelijke aandacht voor de opdrachten (en prachtige tekeningetjes van elk baksel O+ )
pi_145290573
http://koken.blogo.nl/201(...)m_source=twitterfeed

Great British Bake Off versus Heel Holland Bakt

Verwarrend hoor, als je hetzelfde tv-programma in twee landen tegelijk volgt. Morgen is op de BBC alweer de finale van het Engelse bakprogramma Great British Bake Off (GGBO), terwijl we in Nederland op zondagavond gelukkig nog lang niet zover zijn in de Nederlandse spin-off Heel Holland Bakt (HHB). Elke keer als ik die Bakker Baard zie lachen naar Martine Bijl, vraag ik me af waar Richard met dat eeuwige potlood achter z'n oor nou uithangt. En vice versa.

Driekleur
Eindelijk een fatsoenlijk kookprogramma op de Nederlandse televisie, en dat was hard nodig, want wij weten het maar al te vaak te verpesten. Dit keer echter niet, en dat komt omdat de Nederlandse serie een exacte kopie is van het Engelse (bewezen briljante) origineel, inclusief tent, landgoed, ovens en pastelkleurige keukenmachines. Alleen de Britse vlaggetjes zijn vervangen door de Nederlandse driekleur. Vorig jaar was Heel Holland Bakt een onverwacht zomersucces, en nu is er dus gelukkig een vervolg. Niet meer verstopt in een periode dat iedereen toch op vakantie is, maar hoppekee, prime time vol in het seizoen.

Levensgevaarlijk
Maar er zijn toch ook verschillen. De jury bijvoorbeeld. In Engeland is Mary Berry de alwetende bakoma die altijd wel iets positiefs weet te melden, maar haar confrčre Paul Hollywood is een levensgevaarlijk sujet dat alle deelnemers de stuipen op het lijf jaagt als hij alleen maar 'Good' zegt. Jaja; De Nederlandse juryleden zijn juist allebei heel lief en vriendelijk. Janny van der Heijden is een schat en ook Robčrt van Beckhoven doet nog geen rozijntje kwaad.

Soggy bottoms
Ander verschil: de Engelse kijker krijgt veel meer mee van wat er nu eigenlijk gebakken wordt. Bij elke opdracht maken de juryleden een rondje langs de kandidaten die vertellen wat ze precies gaan maken, waarna een illustratie met een voice-over het nog eens precies toelicht, met alle smaken en ingrediėnten van dien. Bij ons is het vaak gissen wat er nou precies in al die taarten zit qua persoonlijke toevoeging. Ook de beoordeling is in Engeland veel uitgebreider. Het gaat om smaken, combinaties, texturen, smeuļgheid, gaarheid en de eeuwige 'soggy bottoms'; en er als er iets is mislukt, wordt verklaard waarom dat is. Te kort gerezen of juist te lang, te natte vulling, te weinig gekneed, et cetera. Bij Heel Holland Bakt blijft het ook dit seizoen helaas vaak steken bij 'Lekker' vooral Robčrt heeft er een handje van ('Lekker. Ja, ik vind 'm echt heel lekker'). En als er een bavaroistaart met ananas mislukt, is er niemand die even ten behoeve van de kijker uitlegt dat gelatine en verse ananas nu eenmaal niet samengaan omdat de enzymen in ananas de gelatine afbreken. Jammer!

Martine!
Maar verder niets dan lof, uiteraard, het blijven allebei fijne programma's waar ik geen aflevering van wil missen. En hoewel de Engelsen kunnen genieten van de humor, woordgrapjes en geinige Europese accenten van presentatoren Mel en Sue, hebben wij toch maar mooi de onvergetelijke en onovertroffen Martine Bijl. Ha!

P.S. In Engeland is er vanaf dit (vijfde) seizoen ook An Extra Slice op BBC2. Een erg grappig napraatprogramma onder leiding van comédienne Jo Brand, die met een stem als een cirkelzaag de ene na de andere gortdroge wisecrack eruit gooit. Er zijn bloopers uit de serie, er zijn hilarische ingezonden misbakselfoto's van kijkers, er is een studiopubliek dat ook echt allerhande bakwerk heeft meegenomen om te laten testen door een wisselend panel van drie ook al erg grappige Bekende Britten en onder veel gejuich komt de afgevallen kandidaat van die week langs. Aanrader. Maar dus ook vanavond voor het laatst.

P.S.2 Oh, en in Engeland gaat Richard (met potlood) winnen en in Nederland Menno (met baard). Kan niet missen.

BBC1 woensdag om 21.00 uur The Great British Bake Off. Plus niet te vergeten om 23.00 uur An Extra Slice op BBC2.

NL1 zondagavond om 20.20 uur Heel Holland Bakt.

[ Bericht 50% gewijzigd door Probability op 07-10-2014 13:01:17 ]
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:26:14 #225
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_145291633
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:02 schreef minilot het volgende:

Een paar weken geleden heeft er volgens mij nog iemand overal fruit geleend om haar taart (af) te kunnen maken. Dus de broederschap is er wel een beetje.. Maar alleen als er om gevraagd wordt.

Als Karin gevraagd had of ze ergens haar plaat bij mocht schuiven was dat vast geen probleem geweest.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_145291982
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:11 schreef Joosie200 het volgende:
Hoe langer ik dit topic volg hoe meer ik nu wel benieuwd ben naar de GBB :Y Hoeveel seizoenen zijn er en wat is volgens jullie het beste seizoen?
kijk mee met de finale as woensdag 21 uur op BBC1
pi_145293668
Wat mij opviel is dat karin nadat er gezegd werd dat het tijd was nog gauw een taartbodem op haar taarbodem knalde.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:18:38 #228
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_145295334
Da's elke keer wel bij iemand. Qua tijd zijn ze niet zo streng.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:22:45 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_145295475
Maar monteer het dan wat handiger. Nu is het zo duidelijk dat er valsgespeeld wordt ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:38:01 #230
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_145296076
valsgespeeld, vaslgespeeld.

Er wordt niet gemiereneukt op een paar seconden. Da's wat anders dan valsspelen.
pi_145296738
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:26 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Een paar weken geleden heeft er volgens mij nog iemand overal fruit geleend om haar taart (af) te kunnen maken. Dus de broederschap is er wel een beetje.. Maar alleen als er om gevraagd wordt.

Als Karin gevraagd had of ze ergens haar plaat bij mocht schuiven was dat vast geen probleem geweest.
Was niet overal, en geen fruit. Waren enkel wat aardbeien bij 1 andere deelnemer toch?
pi_145296781
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:38 schreef MutedFaith het volgende:
valsgespeeld, vaslgespeeld.

Er wordt niet gemiereneukt op een paar seconden. Da's wat anders dan valsspelen.
Ja, en zolang niemand daar moeite mee heeft, geef ik ze groot gelijk :)

Die ene, weet niet hoe ze heet. Met haar fashionblog... die was altijd te laat, en werkte ook veel op de grond :') wtf ... smeerpijp
pi_145296980
Fleur :P
pi_145298151
Dit is de eerste keer dat ik dit programma volg en ik vind Martine verrassend leuk :D

En Menno O+ En Anouk O+

Ik riep zondag wel tegen Karin: vraag dan of je bij iemand anders in de oven mag!! :( snap niet dat ze dat niet deed....

Qua niveau en vergelijking met GB kan ik nergens over oordelen maar ik word wel nieuwsgierig naar die serie! HHB ligt al boven mijn eigen niveau dus dat is vaak al interessant genoeg :P
pi_145298687
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:32 schreef Serinde het volgende:
Qua niveau en vergelijking met GB kan ik nergens over oordelen maar ik word wel nieuwsgierig naar die serie! HHB ligt al boven mijn eigen niveau dus dat is vaak al interessant genoeg
Het zijn ook zeker wel boven gemiddelde thuisbakkers, maar beste thuisbakker van Nederland? Ik hoop van niet :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145298755
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het zijn ook zeker wel boven gemiddelde thuisbakkers, maar beste thuisbakker van Nederland? Ik hoop van niet :D
Oja als je het zo zegt dan hebben jullie echt gelijk. Op die manier had ik er nog niet aan gedacht :@
pi_145298867
Krijgt de winnaar ook nog 25-duizend euro? Dat hoorde ik laatst.
Mooi meegenomen :)
pi_145298889
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:46 schreef Serinde het volgende:

Oja als je het zo zegt dan hebben jullie echt gelijk. Op die manier had ik er nog niet aan gedacht :@
Die echt goede bakkers durven gewoon niet op tv -O-
pi_145299079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die zitten allemaal op Fok! :P
pi_145299111
Ofwel, volgende HHB wordt er 1 met balkjes voor de ogen *O*
pi_145300328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zou HHB een hit zijn op de radio?
pi_145300359
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:17 schreef computergirl het volgende:

Zou HHB een hit zijn op de radio?
Met Martine? Tuuuurlijk!
pi_145304241
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:36 schreef computergirl het volgende:

[..]

kijk mee met de finale as woensdag 21 uur op BBC1
Alvast genoteerd voor ik het vergeet. Ben benieuwd :)
mag het weten
pi_145322608
Rutger (winnaar vorig jaar) is volgens mij met Koopmans in zee gegaan :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 10:20:49 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145322637
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:19 schreef roos85 het volgende:
Rutger (winnaar vorig jaar) is volgens mij met Koopmans in zee gegaan :{
En? Als Koopmans goed betaald waarom zou je dat niet doen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:47:55 #246
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_145324672
quote:
Eensch! Ik werk in Maassluis en die tompouchen zijn echt goddelijk! O~)

Kortgeleden heb ik ze aan mijn schoonouders geserveerd toen ze op visite waren, die vinden sindsdien alle andere tompouchen gewoon niet lekker meer! Wel jammer dat ze in Nieuwegein wonen dus de kans dat ze weer tompouchen van Holtkamp krijgen is klein.
pi_145466305
Zometeen weer c_/
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:13:00 #248
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145466388
Anouk O+
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_145466901
Menno *O*
pi_145467156
*O* *O* *O*
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145467191
We gaan weer beginnen!!!
pi_145467200
quote:
99s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:13 schreef Toekito het volgende:
Anouk O+
Ik vind Beth stiekem ook wel wat hebben, ja ik weet dat ze op vrouwen valt
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145467219
_O- _O-
pi_145467235
Die intro :D
pi_145467236
gevuld brood :9~ :9~
pi_145467261
ik ken Martine Bijl nog van het zonnetje in huis :o
pi_145467270
Crap, weer bijna gemist. Als ik dit topic niet had!
  Moderator zondag 12 oktober 2014 @ 20:28:03 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_145467296
"ik maak nooit brood" ?!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_145467301
ik maak al mij brood zelf met een broodbakmachine :P
pi_145467366
Ik ben benieuwd naar jacques. In een interview had ik gelezen dat hij expert is op broodgebied.
Somebody that I used to know
pi_145467393
40-45 minuten :D
pi_145467413
was leuk geweest als er nu een deelnemer mee deed die Herman heet, dan had je Herman Brood :D
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:30:15 #263
123170 alors
zlata1234
pi_145467418
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:29 schreef -0- het volgende:
:D :')
know'm sayin?
word? word.
pi_145467453
quote:
nog een geluk dat ze geen Jodenkoeken bakken
pi_145467483
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:30 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nog een geluk dat ze geen Jodenkoeken bakken
In de gas oven?
pi_145467492
Mensen die op hun horloge kijken terwijl ze geen horloge dragen :')
pi_145467516
Anouk met rode blosjes op haar wangen *;
pi_145467525
quote:
En kneden :D
mag het weten
pi_145467573
En oh.. niet afdekken met plasticfolie, dan droogt het uit, goed te zien bij die van Karin :P
mag het weten
pi_145467592
vorig jaar was Evert nog een baas
pi_145467615
bah kaneel :r
pi_145467622
BRAND MENSEN!!!!
pi_145467642
brand wat moet ik doen??

blussen :P :o
pi_145467650
Anouk: Oh ik heb brand, ik weet niet wat ik moet doen..
Jacque: blussen
Anouk: en wie naar huis gaat wegens het vernielen van het apparatuur :D O+ _O_
mag het weten
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:34:03 #275
123170 alors
zlata1234
pi_145467652
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:33 schreef Evertjan het volgende:
bah kaneel :r
Kaneel _O_
know'm sayin?
word? word.
pi_145467700
Ik zeg Karin naar huis na vanavond > finale met Beth, Anouk en Menno :Y Jacque volgende week

Menno: bleh, bleh, bleh _O-
mag het weten
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:35:49 #277
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145467755
hmmmm dat brood van menno ziet er niet gaar uit...
Kwak
pi_145467775
zitten wel een paar goede baksels tussen
pi_145467778
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:35 schreef kwakz0r het volgende:
hmmmm dat brood van menno ziet er niet gaar uit...
Menno: bleh, bleh, bleh _O-
mag het weten
pi_145467784
^O^ bakken jullie mee
pi_145467807
Jacque wint deze ronde
pi_145467809
Jacque de broodbakker, hij snapt hoe je een goede moet bakken :Y
mag het weten
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:36:53 #283
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145467823
Jacques had dat brood beter rond kunnen leggen na t vlechten toch? als t te groot is?
Kwak
pi_145467844
Die van Beth is eerder een cake :X
mag het weten
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:37:14 #285
130755 Kinga
versier hier
pi_145467848
Brood bakken vind ik echt een kunst. Zonder broodmachine dan he. Ik kan het niet.
pi_145467859
Wat was de opdracht?
pi_145467861
Vingertje voor de mond bij Janny :P
mag het weten
pi_145467876
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:37 schreef Kinga het volgende:
Brood bakken vind ik echt een kunst. Zonder broodmachine dan he. Ik kan het niet.
Zoek op no knead bread, heel simpel :)
mag het weten
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:37:58 #289
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145467890
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:37 schreef Joosie200 het volgende:
Die van Beth is eerder een cake :X
enriched dough? net zoiets als pofferd ofzo? of een haagse kakker (die maakte menno toch?)
Kwak
pi_145467925
Anouk mag bij mij thuis ook wel een broodje maken
  ESF Reporter zondag 12 oktober 2014 @ 20:38:54 #291
87554 Cee
Welluk?
pi_145467948
Ik dacht in eerste instantie "he bah, brood" maar nu denk ik " :9~ brood :9~ ".
pi_145467955
Anouk mag voor meerdere wel met ontbijt op bed komen met eigen baksels
mag het weten
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:39:32 #293
130755 Kinga
versier hier
pi_145467983
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zoek op no knead bread, heel simpel :)
Thx voor de tip ;)
pi_145468001
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:38 schreef Cee het volgende:
Ik dacht in eerste instantie "he bah, brood" maar nu denk ik " :9~ brood :9~ ".
je hebt brood en brood. Zelf koop ik nooit supermarktbrood bijv. En zelf brood bakken is ook leuk om te doen met allemaal extra dingetjes erin
pi_145468007
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:39 schreef Kinga het volgende:
[..]
Thx voor de tip ;)
De kunst is niet kneden maar gewoon lang laten rijzen :)
mag het weten
pi_145468023
ziet er te zacht uit van Menno
pi_145468049
moeilijk om een winnaar aan te wijzen voor deze ronde
pi_145468050
Lastig.. Jacque, Anouk, Beth of Menno, wie wint de broodronde?
mag het weten
pi_145468062
Corina altijd met overacting
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_145468082
Bagels :9~ :9~
pi_145468090
Alweer ik heb ze nog nooit gemaakt :o
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')