Iiiiiieeeeekkkksss, vies soezendeeg gevuld met slagroom. Brrrrr.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:52 schreef Lienekien het volgende:
En soezen dan? Moorkoppen? Bossche bollen?
At een paar jaar geleden mijn eerste (en enige) en was de hele middag misselijkquote:Op maandag 6 oktober 2014 22:23 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Iiiiiieeeeekkkksss, vies soezendeeg gevuld met slagroom. Brrrrr.
Vroeger, toen ik klein was at ik de chocola eraf en liet de rest liggen.
Snij ze in stukjes en maak een aardappelpuree met flink wat mosterd en kaas er door, en spekjes. Dan heb je stampot. Of doe die puree in een ovenschaal, kaas er op, en paneermeel er op. Dan heb je een sperziebonenovenschotel. Geen idee wat dit met HHB te maken heeft overigensquote:
Het zijn tips voor het kunnen maken van Parijse soezen. Heel on topic heurquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Snij ze in stukjes en maak een aardappelpuree met flink wat mosterd en kaas er door, en spekjes. Dan heb je stampot. Of doe die puree in een ovenschaal, kaas er op, en paneermeel er op. Dan heb je een sperziebonenovenschotel. Geen idee wat dit met HHB te maken heeft overigens![]()
Oh, ik zit weer eens maar half te lezenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het zijn tips voor het kunnen maken van Parijse soezen. Heel on topic heur
Martine wordt een beetje de 2e Nelleke vd Krogt. Die heeft ook altijd van die mooie opmerkingenquote:Op maandag 6 oktober 2014 15:23 schreef Isegrim het volgende:
Tot dit programma vond ik Martine Bijl altijd maar suf. Maar ben nu fan!
Dat mag ik ook graag denken, maar in werkelijkheid zou ik er vast een enorme puinhoop van maken en me vreselijk gaan aanstellen omdat er een camera op me gericht staat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:06 schreef Njosnavelin het volgende:
Jammer dat je niet meedoet, zou het niveau wel wat opkrikken
Ik sluit me volledig hierbij aan. Waar GBBO kneuterig is, maar vermakelijk, is HHB gewoon saai.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:02 schreef minilot het volgende:
Zit toch nog maar even terug te kijken - al was ik eigenlijk van plan het niet meer te volgen wegens belabberd bakniveau, stomme themaweken, onnozele opdrachten en zeer beroerde jurering. Maar ik kon het toch niet laten.![]()
Tot nu toe:
- Waarom wordt het deeg voor gewone, knapperige koekjes door de meeste deelnemers in 's hemelsnaam luchtig geklopt? Het is geen cake!
- Arme Karin! Als ik deelnemer was, had ik toch echt gewoon geroepen: Karin, stop je koekjes maar even erbij in mijn oven. Zo'n oven kan gerust twee bakplaten tegelijk aan. Help elkaar gewoon! Waar is de broederschap? Ze lijken elkaar niet echt te mogen.
- Behalve zo te zien dan Menno en Anouk, maar die trekken vast vooral naar elkaar toe omdat ze (begrijpelijkerwijs) vinden dat ze de enige begaafde, kennisvolle en van trends op de hoogte zijnde foodies in de hele tent zijn. (Dat klopt bijna. Stiekem is Beth ook wel heel goed, maar wat minder uitgesproken). Ik denk dus dat er niet zozeer sprake is van fysieke aantrekkingskracht tussen Menno en Anouk, maar wel dat ze vanzelf een soort tweemans elite-clubje hebben gevormd. Ik snap wel hoe dat gaat.
- Ik zou me er niet meer over moeten verbazen, maar waarom kan bijna niemand chocolade tempereren? Als je een thermometer bij de hand hebt hoef je maar twee temperaturen te onthouden en verder kun je er weinig aan verpesten. Het blijft zo verschrikkelijk jammer dat er in deze Nederlande editie dit keer blijkbaar vrijwel geen deelnemers te vinden waren wiens kennis dat van de nog maar net beginnende hobby-bakker overstijgt. Hemel, hoe anders is dat bij The Great British Bakeoff?!
Is het zeuren? Ja, misschien. Maar ik ben zeer gehecht aan het ijzersterke format van GBBO en ik heb zomaar het gevoel dat Omroep Max er op allerlei fronten een zeer suffe variant op heeft gemaakt. Als ik de BBC was zou ik er pissig over zijn.
En voordat iemand roept: "Doe dan zelf mee! Als je het zo goed weet!"
Ik heb het inschrijfformulier gedurende de aanmeldprocedure wel drie keer helemaal in zitten vullenIk zou het namelijk an sich hartstikke leuk vinden om aan zoiets mee te doen, qua wedstrijdaspect. Het lijkt me alleen echt oervervelend om dan ook op televisie te komen, en dat hoort er nou eenmaal bij. Heb ik gewoon geen zin in.
Sinds 2010 elk jaar eentje, dus we zitten nu in het vijfde seizoen. Ik vond het eigenlijk elk seizoen weer nóg beter worden. Zeer aan te raden, er wordt enorm goed gejureerd. Die Paul Hollywood mag dan een lulhannes zijn, hij weet exact te vertellen wat er goed is aan een baksel en wat niet en waardoor dat dan precies komt. Duidelijke weekthema's op techniek (brood, patisserie, cakes, desserts) en heel veel inhoudelijke aandacht voor de opdrachten (en prachtige tekeningetjes van elk bakselquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:11 schreef Joosie200 het volgende:
Hoe langer ik dit topic volg hoe meer ik nu wel benieuwd ben naar de GBBHoeveel seizoenen zijn er en wat is volgens jullie het beste seizoen? En wat Minilot zegt kan ik goed begrijpen. Aan een bakcompetitie meedoen lijkt mij ook leuk maar ik hoef ook niet zo snel met mijn kop op televisie.
Een paar weken geleden heeft er volgens mij nog iemand overal fruit geleend om haar taart (af) te kunnen maken. Dus de broederschap is er wel een beetje.. Maar alleen als er om gevraagd wordt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:02 schreef minilot het volgende:
- Arme Karin! Als ik deelnemer was, had ik toch echt gewoon geroepen: Karin, stop je koekjes maar even erbij in mijn oven. Zo'n oven kan gerust twee bakplaten tegelijk aan. Help elkaar gewoon! Waar is de broederschap? Ze lijken elkaar niet echt te mogen.
kijk mee met de finale as woensdag 21 uur op BBC1quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:11 schreef Joosie200 het volgende:
Hoe langer ik dit topic volg hoe meer ik nu wel benieuwd ben naar de GBBHoeveel seizoenen zijn er en wat is volgens jullie het beste seizoen?
Was niet overal, en geen fruit. Waren enkel wat aardbeien bij 1 andere deelnemer toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:26 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Een paar weken geleden heeft er volgens mij nog iemand overal fruit geleend om haar taart (af) te kunnen maken. Dus de broederschap is er wel een beetje.. Maar alleen als er om gevraagd wordt.
Als Karin gevraagd had of ze ergens haar plaat bij mocht schuiven was dat vast geen probleem geweest.
Ja, en zolang niemand daar moeite mee heeft, geef ik ze groot gelijkquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:38 schreef MutedFaith het volgende:
valsgespeeld, vaslgespeeld.
Er wordt niet gemiereneukt op een paar seconden. Da's wat anders dan valsspelen.
Het zijn ook zeker wel boven gemiddelde thuisbakkers, maar beste thuisbakker van Nederland? Ik hoop van nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:32 schreef Serinde het volgende:
Qua niveau en vergelijking met GB kan ik nergens over oordelen maar ik word wel nieuwsgierig naar die serie! HHB ligt al boven mijn eigen niveau dus dat is vaak al interessant genoeg
Oja als je het zo zegt dan hebben jullie echt gelijk. Op die manier had ik er nog niet aan gedachtquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het zijn ook zeker wel boven gemiddelde thuisbakkers, maar beste thuisbakker van Nederland? Ik hoop van niet
Die echt goede bakkers durven gewoon niet op tvquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:46 schreef Serinde het volgende:
Oja als je het zo zegt dan hebben jullie echt gelijk. Op die manier had ik er nog niet aan gedacht
Die zitten allemaal op Fok!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die echt goede bakkers durven gewoon niet op tv
Zou HHB een hit zijn op de radio?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die echt goede bakkers durven gewoon niet op tv
Met Martine? Tuuuurlijk!quote:
Alvast genoteerd voor ik het vergeet. Ben benieuwdquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:36 schreef computergirl het volgende:
[..]
kijk mee met de finale as woensdag 21 uur op BBC1
En? Als Koopmans goed betaald waarom zou je dat niet doen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:19 schreef roos85 het volgende:
Rutger (winnaar vorig jaar) is volgens mij met Koopmans in zee gegaan
Eensch! Ik werk in Maassluis en die tompouchen zijn echt goddelijk!quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:02 schreef Molo het volgende:
[..]
www.holtkamp.nl
www.holtkamp.nl
www.holtkamp.nl
Ik vind Beth stiekem ook wel wat hebben, ja ik weet dat ze op vrouwen valtquote:
In de gas oven?quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:30 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nog een geluk dat ze geen Jodenkoeken bakken
Menno: bleh, bleh, blehquote:Op zondag 12 oktober 2014 20:35 schreef kwakz0r het volgende:
hmmmm dat brood van menno ziet er niet gaar uit...
Zoek op no knead bread, heel simpelquote:Op zondag 12 oktober 2014 20:37 schreef Kinga het volgende:
Brood bakken vind ik echt een kunst. Zonder broodmachine dan he. Ik kan het niet.
enriched dough? net zoiets als pofferd ofzo? of een haagse kakker (die maakte menno toch?)quote:
Thx voor de tipquote:Op zondag 12 oktober 2014 20:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zoek op no knead bread, heel simpel
je hebt brood en brood. Zelf koop ik nooit supermarktbrood bijv. En zelf brood bakken is ook leuk om te doen met allemaal extra dingetjes erinquote:Op zondag 12 oktober 2014 20:38 schreef Cee het volgende:
Ik dacht in eerste instantie "he bah, brood" maar nu denk ik "brood
".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |