Die hebben zij niet en dat zal hij niet doen. Is zijn eer te na. Hij wil gewoon ontslag nemen, want de situatie is onhoudbaar. Als hij nu gen ontslag neemt, staat hij toch straks op straat.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:37 schreef Ole het volgende:
Kan niet.
Hij kan wel een afspraak maken met een bedrijfsarts.
Hoezo, je hebt gewoon een maand opzegtermijn. Het contract eindigt van rechtswege in maart, maar gewoon een maand opzegtermijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:49 schreef Storneren het volgende:
Dan neemt hij toch lekker ontslag.
Alleen kan dat niet met een tijdelijk contract zonder wederzijds goed vinden.
Niet als dat niet expliciet in het contract staat.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:58 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Hoezo, je hebt gewoon een maand opzegtermijn. Het contract eindigt van rechtswege in maart, maar gewoon een maand opzegtermijn.
Gezienhet arbeidsconflict zal die niet mee willen werken vermoed ik. Dus door zon hifter word je ook nog ww door de neus geboord?quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:49 schreef Janneke141 het volgende:
Zelf ontslag nemen is verwijtbaar werkloos en DUS geen recht op WW. Zo eenvoudig is het.
Stel dat de werkgever nu al van hem af wil, dan is het wellicht op een akkoordje te gooien. Maar als die niet wil houdt alles op.
Hoezo wordt de ww door de neus geboord?quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Gezienhet arbeidsconflict zal die niet mee willen werken vermoed ik. Dus door zon hifter word je ook nog ww door de neus geboord?
Hoe bedoel je, door de neus geboord? Gewoon je contract uitdienen, dan heb je recht op ww. Als je tussentijds zelf besluit om werkloos te worden natuurlijk niet, net als ieder ander onder dezelfde omstandigheden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Gezienhet arbeidsconflict zal die niet mee willen werken vermoed ik. Dus door zon hifter word je ook nog ww door de neus geboord?
Probeer de zaken gescheiden te houden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Bij een maat van mij speelt het volgende probleem. Hij heeft een tijdelijk contract in de thuiszorg en ee arbeidsconflict met zijn manager. De manager heeft hem te kennen gegeven dat zijn contract niet verkengt gaat worden ivm de bezuinigingen in de thuiszorg. Nu is hij zo gestressed dat hij niet goed meer naar zijn werk kan gaan. Hij wil nunontslag nemen, omdat hij niet meer kan werken in deze verstoorde verhoudingen. Zijn contract loopt nog 4 maanden,maar hij wil dat absoluut niet uitzitten en is bang dat hij dan in een depressie komt.
Wat moet hij doen, hij wil zich niet ziek melden, maar hij wil ontslag nemen, de arbeidsverhoudingen zijnverstoord.mhij is op zoek naar een andere baan maar heeft die nog niet. Hoe kan hij ontslag nemen en toch zijn ww uitkering behouden? Zelf heb ik altijd gehoord dat zelf ontslag geen ww betekend. Ik meen me te herinneren dat ik hier een keer gelezen heb dat dit niet altijd zo hoeft tw zijn. Verzoeken advies,mwant hij is ten einde raad.
De meest boeiende vraag is of in het contract de mogelijkheid is opgenomen om er vroegtijdig tussenuit te knijpen. Zo niet, dan gaat dat 'm niet worden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Bij een maat van mij speelt het volgende probleem. Hij heeft een tijdelijk contract in de thuiszorg en ee arbeidsconflict met zijn manager. De manager heeft hem te kennen gegeven dat zijn contract niet verkengt gaat worden ivm de bezuinigingen in de thuiszorg. Nu is hij zo gestressed dat hij niet goed meer naar zijn werk kan gaan. Hij wil nunontslag nemen, omdat hij niet meer kan werken in deze verstoorde verhoudingen. Zijn contract loopt nog 4 maanden,maar hij wil dat absoluut niet uitzitten en is bang dat hij dan in een depressie komt.
Wat moet hij doen, hij wil zich niet ziek melden, maar hij wil ontslag nemen, de arbeidsverhoudingen zijnverstoord.mhij is op zoek naar een andere baan maar heeft die nog niet. Hoe kan hij ontslag nemen en toch zijn ww uitkering behouden? Zelf heb ik altijd gehoord dat zelf ontslag geen ww betekend. Ik meen me te herinneren dat ik hier een keer gelezen heb dat dit niet altijd zo hoeft tw zijn. Verzoeken advies,mwant hij is ten einde raad.
Nee zo eenvoudig is het niet. Er is de mogelijkheid ontslag te nemen waarbij de werkgever wel verwijtbaar is. Dan heb je ook recht op ww omdat dan in redelijkheid niet van je gevergd kan worden dat je er nog werkt. De werkgever moet dan wel echt grote fouten hebben gemaakt en daar lijkt het hier niet echt op, het lijkt meer probleem van werknemer zelf.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:49 schreef Janneke141 het volgende:
Zelf ontslag nemen is verwijtbaar werkloos en DUS geen recht op WW. Zo eenvoudig is het.
Volgens mij hebben alle bedrijven met personeel de verplichting om samen te werken met een bedrijfsarts, maar maakt ook niet uit want hij wil toch niet heen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Die hebben zij niet en dat zal hij niet doen. Is zijn eer te na.
En waarom is de WG een hufter?quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Naar de bedrijfsarts gaan is 'zijn eer te na', maar gewoon zonder noodzaak een uitkering aanvragen, daar heeft hij dan weer geen problemen meequote:Op zondag 5 oktober 2014 20:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Die hebben zij niet en dat zal hij niet doen. Is zijn eer te na. Hij wil gewoon ontslag nemen, want de situatie is onhoudbaar. Als hij nu gen ontslag neemt, staat hij toch straks op straat.
My thoughts exactly.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:39 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Naar de bedrijfsarts gaan is 'zijn eer te na', maar gewoon zonder noodzaak een uitkering aanvragen, daar heeft hij dan weer geen problemen mee
Die constateert werkgerelateerd ziekteverzuim.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef Spankin het volgende:
Wat zou een bedrijfsarts moeten bijdragen hier? Die constateert dat er geen ziekte is en adviseert vervolgens dat werkgever en werknemer het samen moeten oplossen.Wat de meeste volwassen toch zouden moeten kunnen. Soms kan een mediator bemiddelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |