Toen recentelijk de Minister ontkende dat een vast contract een leugen is twijfelde ik ernstig aan zijn verstandelijke vermogens, al was het waarschijnlijk gewoon een uitspraak tegen beter weten in om het publiek gerust te stellen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef snakelady het volgende:
zeker gezien TS ook nog geen vast contract heeft
Wat dacht je van het feit dat je hem een huis met maximale hypotheek in zijn mik douwt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Wat ik al zei: als hij het niet wil, moet hij een dondersgoede rede hebben.
Ook goed opletten met de energiewaarde, het huis is groter en als het bv energiewaarde F heeft is het niet onverstandig om geld te investeren aan goede isolatie, anders zijn de maandelijkse stookkosten ook een heel stuk hoger.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef rac het volgende:
Is dit huis het enige huis dat jullie hebben bekeken?
wellicht kun je eerst een goed rond kijken wat er nog meer binnen jullie budget past. Dan heeft je vriend tenminste vergelijkingsmateriaal, je altijd alsnog terug komen op dit huis.
En een vraagprijs van 6000 onder je maximum klinkt goed maar wat moet er allemaal aan gebeuren , hoe is het onderhoud van het huis. Nu en voor de komende jaren.
4 slaapkamers klinkt riant maar als je allen met hout en softboard zijn afgetimmerd betekend het dat je alles moet slopen.
En wat leveren huizen in deze buurt na dat ze zijn aangepakt
Is deze prijs al misschien het plafond. En is het werk en investering weggegooid geld.
En wat heb je voor een huisdier ? Een kat misschien ? De kans is veel groter dat deze naar jullie "oude huis" blijft gaan ipv het nieuwe .
ik kan me de twijfels van je vriend best voorstellen .
een huis kopen is meer dan alleen een hypotheek regelen
Of jullie maken gewoon een gezamelijke rekening waarnaar hij de hypotheekinleg overmaakt en jij naar ratio van draagkracht jouw deel inlegt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:56 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Juist. Hij kan de hypotheek zelf makkelijk betalen en omdat mijn salaris niet mee mag worden gerekend voor de hypotheek dacht ik zo bij te springen door elke maand geld op zijn rekening te storten. Als je elkaar niet kan vertrouwen met deze constructie, dan moet je geen huis kopen.
Dat vind ik er lastig uit te lezen. Maar het lijkt mij logisch dat uiteindelijk beiden de woning kopen en daarvoor tekenen, of dat ze inderdaad alleen bijdraagt, maar dan moet die vriend ook zoiets hebben van "als het tussen ons niet werkt wil ik hier blijven wonen". Alleen vind ik dat dan wel een teken aan de wand.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Lienekien het volgende:
Uiteraard is het verstandig om die grens wat lager te leggen. Waar TS zich volgens mij in vergist, is haar verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid als ze mede-eigenaar wordt en mee tekent voor de hypotheek.
Ja, klopt, maar volgens mij bedoelt TS met 'samen kopen': 'op twee salarissen kopen'. Ze verwoordt het niet goed, maar tussen de regels door is dit volgens mij hoe ze het bedoelt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als dat is wat ze bedoelt, dan is dit toch een rare uitspraak?
[..]
Dat moet je mij eens uitleggen dan, gezien ik regelmatig flexwerk doe naast dat ik zelfstandig ben en dat geeft echt geen zekerheid en geen vast inkomen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toen recentelijk de Minister ontkende dat een vast contract een leugen is twijfelde ik ernstig aan zijn verstandelijke vermogens, al was het waarschijnlijk gewoon een uitspraak tegen beter weten in om het publiek gerust te stellen.
Wat daar ook van moge zijn: een tijdelijk contract is meer waard dan een vast contract, zeker met de nieuwe wetgeving...
Dat zeker. TS lijkt niet echt op de hoogte te zijn, zacht gezegd.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar ik denk dat TS zich eerst eventjes moet gaan verdiepen in hypotheken eer ze zo gemakkelijk haar vriend wil pushen in kopen terwijl hij duidelijk twijfels heeft.
En tegenwoordig heb je zelfs met een vast contract geen zekerheid meer.
Gevaarlijke tendens, als mensen zoals de TS een huis gaan kopen. Dat soort lui komen later bij een dubbeltje op zijn kant terecht.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dat zeker. TS lijkt niet echt op de hoogte te zijn, zacht gezegd.
Dat kan inderdaad ook. Dat de hypotheek van die rekening betaalt wordt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of jullie maken gewoon een gezamelijke rekening waarnaar hij de hypotheekinleg overmaakt en jij naar ratio van draagkracht jouw deel inlegt.
Er zijn ook andere zaken waar je rekening mee moet houden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat vind ik er lastig uit te lezen. Maar het lijkt mij logisch dat uiteindelijk beiden de woning kopen en daarvoor tekenen, of dat ze inderdaad alleen bijdraagt, maar dan moet die vriend ook zoiets hebben van "als het tussen ons niet werkt wil ik hier blijven wonen". Alleen vind ik dat dan wel een teken aan de wand.
Nee, dat moet je eigenlijk nu al doen. Maar met de door jou voorgestelde oplossing is het heel simpel; jij gaat eruit en je (dan) ex blijft er wonen. Eventueel kan je nog aanspraak maken op een deel van de overwaarde (al gelang naar ratio)quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:07 schreef Dondergat het volgende:
Wij zijn geen van beide van plan om uit elkaar te gaan in de toekomst. En zo wel, dan bespreken we hoe we het gaan doen wat betreft het huis.
Dit dus. Wij gaan niet op 2 salarissen kopen, dus niet letterlijk samen kopen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:04 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar volgens mij bedoelt TS met 'samen kopen': 'op twee salarissen kopen'. Ze verwoordt het niet goed, maar tussen de regels door is dit volgens mij hoe ze het bedoelt.
Beter is om bij de start al te regelen hoe jullie het met het huis doen als jullie uit elkaar gaan. Iedereen kan je vertellen dat je nu zegt: daar komen we wel uit, maar dat het in de praktijk heel anders uitpakt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:07 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook. Dat de hypotheek van die rekening betaalt wordt.
Wij zijn geen van beide van plan om uit elkaar te gaan in de toekomst. En zo wel, dan bespreken we hoe we het gaan doen wat betreft het huis.
Deze logica ontgaat me.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:07 schreef snakelady het volgende:
TS heeft geen vast contract, verliest ze haar baan krijgt ze dus geen uitkering.
Maar word je nou wel of niet mede-eigenaar?quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:08 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dit dus. Wij gaan niet op 2 salarissen kopen, dus niet letterlijk samen kopen.
Maar e schreef eerder dat jij ook je handtekening onder het contract gaat zetten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:08 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dit dus. Wij gaan niet op 2 salarissen kopen, dus niet letterlijk samen kopen.
Ze betaalt mee. Lijkt me niet fair dat je dan niet gedeeltelijk eigenaar zou worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar word je nou wel of niet mede-eigenaar?
Flexwerk is weer wat anders dan een jaarcontract voor 40 uur per week.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:04 schreef snakelady het volgende:
Dat moet je mij eens uitleggen dan, gezien ik regelmatig flexwerk doe naast dat ik zelfstandig ben en dat geeft echt geen zekerheid en geen vast inkomen.
Dan kopen ze dus wel degelijk samen het huis. Maar ze zegt van niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze betaalt mee. Lijkt me niet fair dat je dan niet gedeeltelijk eigenaar zou worden.
Ook met tijdelijke contracten heb je recht op ww.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er zijn ook andere zaken waar je rekening mee moet houden.
TS heeft geen vast contract, verliest ze haar baan krijgt ze dus geen uitkering.
Ze kan ziek worden of nog erger, uit elkaar gaan is niet de enige factor waar rekening mee gehouden moet worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |