abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145197715
Ik zal er in totaal negen jaar en twee maanden over gedaan hebben. :')

edit: eigenlijk is het 8 jaar en twee maanden aan de uni, maar ik tel het jaartje dat ik een HBO-opleiding heb gedaan er ook maar bij.
pi_145197751
Ben net aan mijn tweede jaar begonnen, hoop het gewoon nominaal af te krijgen. Maar ja, wil ook nog commissiewerk doen, en een dubbele master, dus kan ook makkelijk 7 jaar in plaats van 5 jaar worden. _O-

[ Bericht 58% gewijzigd door Rezania op 04-10-2014 21:52:12 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145197792
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

:')
Binnen 5 jaar gewoon bachelor en master. Dat noemen ze nominaal bij ons.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145197816
Zit nu in 3de, volgend jaar doe ik bewust nog een bachelorjaar bij, dan 2 masters (dus 2 jaar).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2014 21:47:47 ]
pi_145197876
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:44 schreef zombiejerry88 het volgende:
Hoe komt dit dan?

Mijn studie gaat minimaal 6 jaar duren, en ik kan er niet aan denken dat het nog langer gaat duren :O
pi_145197911
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:49 schreef Festa94 het volgende:

[..]

Hoe komt dit dan?

Mijn studie gaat minimaal 6 jaar duren, en ik kan er niet aan denken dat het nog langer gaat duren :O
Er met de spreekwoordelijke pet naar gooien. Ik loop echt alles in mijn leven te verkankeren.
pi_145198706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:49 schreef zombiejerry88 het volgende:

[..]

Er met de spreekwoordelijke pet naar gooien. Ik loop echt alles in mijn leven te verkankeren.
Maar je hebt het uiteindelijk gehaald toch? Daar gaat het om....
pi_145206268
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:44 schreef zombiejerry88 het volgende:
Welke studie en waar heb je gestudeerd?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_145207924
Als het goed is doe ik gewoon 4 jaar over mijn hbo. Zit nu in mijn laatste jaar.
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:06:21 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145209494
Niet gewoon zeven jaar over je studie doen. :') :')
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_145210009
quote:
9s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:06 schreef Ryon het volgende:
Niet gewoon zeven jaar over je studie doen. :') :')
Hangt van de studie af. Als je psychologie of communicatie studeert mag je toch wel binnen 5 jaar klaar zijn. Als je geneeskunde studeert kan het soms niet eens binnen 7 jaar (wachttijd co-schappen), als je Lucht-en Ruimtevaarttechniek studeert is 7 jaar nog best snel, etc.
pi_145210053
Niet minimaal 10 jaar studeren :')
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:48:49 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145210320
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:34 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Hangt van de studie af. Als je psychologie of communicatie studeert mag je toch wel binnen 5 jaar klaar zijn. Als je geneeskunde studeert kan het soms niet eens binnen 7 jaar (wachttijd co-schappen), als je Lucht-en Ruimtevaarttechniek studeert is 7 jaar nog best snel, etc.
Tjah, als je communicatie(wetenschappen) studeert zou ik juist minimaal 7 jaar gaan doen over de studie. Vanwege de concurrentie vereisen (goed betaalde) communicatiebanen aardig wat werk- en praktijkervaring die starters vooral op doen in onbetaalde of relatief slecht betaalde functies. Zoals stages en freelance projecten.

Kan je terwijl je nog recht hebt op studiefinanciering en ingeschreven staat heel veel stage lopen en gaan ondernemen. Dat financier je dan met je stufi en na je studie heb je voldoende netwerk en portfolio opgebouwd om vrij hoog in te stromen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:53:16 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_145210425
Niet 10 jaar en 1 maand studeren zodat je de volledige beurs terug moet betalen. :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_145210505
quote:
11s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:48 schreef Ryon het volgende:

[..]

Tjah, als je communicatie(wetenschappen) studeert zou ik juist minimaal 7 jaar gaan doen over de studie. Vanwege de concurrentie vereisen (goed betaalde) communicatiebanen aardig wat werk- en praktijkervaring die starters vooral op doen in onbetaalde of relatief slecht betaalde functies. Zoals stages en freelance projecten.

Kan je terwijl je nog recht hebt op studiefinanciering en ingeschreven staat heel veel stage lopen en gaan ondernemen. Dat financier je dan met je stufi en na je studie heb je voldoende netwerk en portfolio opgebouwd om vrij hoog in te stromen.
Studieduur is tegenwoordig zeer bepalend bij een sollicitatiegesprek kan ik je vertellen.
pi_145210527
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:53 schreef MichaelScott het volgende:
Niet 10 jaar en 1 maand studeren zodat je de volledige beurs terug moet betalen. :')
Als je binnen 10 jaar wel een bachelor hebt, betaal je alleen één of twee jaar master terug, je krijg je gehele OV dan ook kwijtgescholden. Het is bijna onmogelijk om meer dan 10 jaar over een 3-jarige bachelor te doen.
pi_145210652
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:58 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als je binnen 10 jaar wel een bachelor hebt, betaal je alleen één of twee jaar master terug, je krijg je gehele OV dan ook kwijtgescholden. Het is bijna onmogelijk om meer dan 10 jaar over een 3-jarige bachelor te doen.
Je kan aardig in de buurt komen als je bijv. steeds verschillende studies probeert en elke keer wacht tot je na het derde jaar van de opleiding wordt geschopt omdat je nog steeds de propedeuse niet hebt.
pi_145210694
Ben zelf een keer vrijwillig van studie gewisseld, en een jaar ertussenuit geweest om te werken, en ben nu na 9 jaar en 11 maanden klaar. *)
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:04:41 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145210699
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Studieduur is tegenwoordig zeer bepalend bij een sollicitatiegesprek kan ik je vertellen.
Binnen de communicatiesector? Dat heb ik nog nooit gehoord. Ook binnen mijn sector (publieke domein) is het geen probleem om 8+ jaar te hebben gestudeerd. Dat hangt dan dus erg van de richting af.

Edit: voor de andere genoemde studie psychologie geldt trouwens hetzelfde. Daar werkt men ook veel met ervaringsplekken voor starters en is het ook verstandiger om tijdens je studie al veel werkervaring op te doen i.p.v erna. Dat geeft je een voorsprong.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ryon op 05-10-2014 12:11:31 ]
--
pi_145210775
Een technische opleiding afronden zonder vertraging is dan zeker speciaal?
pi_145211440
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:04 schreef Igen het volgende:
Ben zelf een keer vrijwillig van studie gewisseld, en een jaar ertussenuit geweest om te werken, en ben nu na 9 jaar en 11 maanden klaar. *)
Als je 10 jaar studeert, heeft dat dan niet een grote impact? Je begint later met verdienen dan mensen die eerder zijn afgestudeerd, dat gat sla je nooit meer dicht lijkt mij. Werkgevers staan volgens mij ook niet te springen om een starter van rond de 30. Natuurlijk ligt dat aan de sector zoals eerder gezegd maar in de meeste branches staan er gewoon hordes 22'ers klaar om te beginnen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:56:53 #22
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145212115
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:08 schreef Seastem het volgende:
Een technische opleiding afronden zonder vertraging is dan zeker speciaal?
Statistisch gezien wel ja.
pi_145212929
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:34 schreef EdwardNewgate het volgende:

[..]

Als je 10 jaar studeert, heeft dat dan niet een grote impact? Je begint later met verdienen dan mensen die eerder zijn afgestudeerd, dat gat sla je nooit meer dicht lijkt mij. Werkgevers staan volgens mij ook niet te springen om een starter van rond de 30. Natuurlijk ligt dat aan de sector zoals eerder gezegd maar in de meeste branches staan er gewoon hordes 22'ers klaar om te beginnen.
Als je op een gegeven moment de scriptie eraan ziet komen en zo weinig met het vakgebied hebt dat je geen enkel scriptie-onderwerp kan bedenken wat je ook maar enigszins boeit en als het vooruitzicht om tot je 65e in het vakgebied te moeten werken ineens een verschrikking lijkt, wat is dan wijsheid?

Het is niet alsof het puur weggegooide tijd is, trouwens. Tijdens de studie die ik afbrak heb ik een hoop geleerd en dat zou best wel eens nuttig voor een werkgever kunnen zijn, denk ik.
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:50:12 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145213973
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:22 schreef Igen het volgende:
Het is niet alsof het puur weggegooide tijd is, trouwens. Tijdens de studie die ik afbrak heb ik een hoop geleerd en dat zou best wel eens nuttig voor een werkgever kunnen zijn, denk ik.
Ik denk dat dat ook de kern is. Als je langer doet over een studie (om een diploma te halen) betekent dat niet dat je niets extra's geleerd hebt. Zelfs als je sjeest (geen diploma haalt) kan dat hetgeen je wel geleerd hebt nog van groot belang zijn.
--
pi_145215238
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:22 schreef Igen het volgende:
Het gaat er gewoon om dat alles wat je kan aantoonbaar is. Als je kennis bezit die niet toepasbaar is heeft een werkgever er niks aan.
pi_145216316
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:24 schreef EdwardNewgate het volgende:

[..]

Het gaat er gewoon om dat alles wat je kan aantoonbaar is. Als je kennis bezit die niet toepasbaar is heeft een werkgever er niks aan.
Toepasbaar en aantoonbaar is niet hetzelfde.
pi_145217191
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Toepasbaar en aantoonbaar is niet hetzelfde.
Voor een werkgever is niet aantoonbaar ook niet toepasbaar
pi_145217225
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:17 schreef EdwardNewgate het volgende:

[..]

Voor een werkgever is niet aantoonbaar ook niet toepasbaar
Mijn vorige werkgever was het daar (gelukkig) niet mee eens.
pi_145224243
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:34 schreef EdwardNewgate het volgende:

[..]

Hangt er van af. De meeste mensen met studievertraging hebben daarnaast ook allerlei activiteiten gedaan zoals commissies, bestuursjaar. In dat kader hebben die mensen juist een voordeel tov 22-ers die nominaal klaar zijn maar daarnaast niks hebben gedaan.
pi_145230727
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:14 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Hangt er van af. De meeste mensen met studievertraging hebben daarnaast ook allerlei activiteiten gedaan zoals commissies, bestuursjaar. In dat kader hebben die mensen juist een voordeel tov 22-ers die nominaal klaar zijn maar daarnaast niks hebben gedaan.
Dat wel. Maar zo een voorbeeld is vooral van toepassing op studies waar er veel concurrentie is. Rechten, bedrijfskunde e.d. In de techniek is het vaak hoe jonger hoe beter.
pi_145230843
5,5 jaar hbo. 1 jaar gestopt om te werken en een half jaar stage opnieuw doen. wel kut na 4 jaar mbo te hebben gedaan maarja.
pi_145232490
7 jaar.
3,5 jaar voor bachelor 1
3,5 jaar voor bachelor 2
1,5 jaar voor 1 master
2 jaar voor master 2.

Een half jaar vertraging bij beide bachelors omdat ik twee keer naar het buitenland ging en daar maar een studie kon/wou doen.
Een half jaar vertraging bij master 1 omdat ik full time werkte naast mijn scriptie.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_145274787
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:51 schreef miro86 het volgende:
7 jaar.
3,5 jaar voor bachelor 1
3,5 jaar voor bachelor 2
1,5 jaar voor 1 master
2 jaar voor master 2.

Een half jaar vertraging bij beide bachelors omdat ik twee keer naar het buitenland ging en daar maar een studie kon/wou doen.
Een half jaar vertraging bij master 1 omdat ik full time werkte naast mijn scriptie.
Dus je hebt eerst twee bachelors tegelijk gedaan en toen een master en toen een andere master? (Het kostte me wat rekenen, maar dan kom je op 7 jaar uit :P)

Welke bachelors heb je gedaan en viel het goed te combineren?
pi_145275038
0 jaar, want ben al klaar
pi_145282729
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dus je hebt eerst twee bachelors tegelijk gedaan en toen een master en toen een andere master? (Het kostte me wat rekenen, maar dan kom je op 7 jaar uit :P)

Welke bachelors heb je gedaan en viel het goed te combineren?
Bijna. Ben pas in mijn 2e jaar begonnen met mijn tweede bachelor en dus afgerond ongeveer tegelijkertijd met mijn eerste master.
Het ging om Bedrijfskunde en University College. Combineren ging redelijk. De twee faculteiten deden helemaal niks om het mij makkelijker te maken en daarom heb ik een of twee keer expres van vak moeten veranderen om te zorgen dat ik geen overlap had tijdens mijn toetsen. Wel lekker... Een keer boden zij mij de mogelijkheid om beide toetsen te gelijkertijd te doen - je snapt het 2x een 3 uur durende toets in 3 uur...
Uiteindelijk iets minder gezopen dan gemiddeld, denk ik. Dat hielp.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_145308446
mbo cheking in.
4 jaar en hierna nog eens 4 jaar verder studeren op het hbo.
pi_145311225
Straks 7 jaar.
5 jaar lang hbo.
Eerst een andere studie gedaan, toen geswitcht. Daardoor een half jaar vertraging gehad.
Omdat ik een tweede hbo-opleiding erbij deed nog een extra half jaar vertraging.
Half jaar pre-master aan de uni.
Anderhalf jaar master (90 ec)
pi_145323016
Verleden:

3 jaar MBO ipv 4 jaar

Momenteel:

3,5 jaar HBO ipv 4 jaar (nog 1,5 te gaan)

Toekomst:

2x 1 jarige Master in het buitenland
evt. PhD
pi_145325017
Wat voor studie hebben jullie gedaan (en hoe lang)
En wat voor baan hebben jullie nu en gehad?
Worry is a misuse of imagination
pi_145329668
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:00 schreef Probability het volgende:
Wat voor studie hebben jullie gedaan (en hoe lang)
En wat voor baan hebben jullie nu en gehad?
hotel management niv. 4 maar ik ga hierna iets anders doen op het hbo [ben erop uitgekeken]. ik wil heel graag it en businessmanagement gaan studeren, daarna kijk ik wel. gisteren las ik wel het volgende op het nieuws: http://www.nu.nl/algemeen(...)tig-perspectief.html
ik wil graag it consulent worden, maar zoals ik het zie liggen er mogelijkheden voor je open als je die opleiding gaat volgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')