Het grote aantal verpleegkundig personeel dat besmet is geraakt in West-Afrika is al opvallend hoog. Nu dus ook een Spaanse verpleegkundige besmet. Dan ga je je toch af vragen of het niet misschien besmettelijker is als eerder gedacht.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar het is niet airborne, dus als we alle protocollen handhaven is er niks aan de hand!
Dat denk ik ook. Bovendien is het een heel nieuw virus, dat nog niet in evenwicht is. Er vindt extreem snelle evolutie plaats in het virus. Een virusvariant die wat besmettelijker is zal zich sneller verspreiden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:41 schreef YazooW het volgende:
[..]
Het grote aantal verpleegkundig personeel dat besmet is geraakt in West-Afrika is al opvallend hoog. Nu dus ook een Spaanse verpleegkundige besmet. Dan ga je je toch af vragen of het niet misschien besmettelijker is als eerder gedacht.
Is er tijdens deze uitbraak ook gewoon niet meer verpleegkundig personeel omdat het relatief veel mensen betreft en het vrij laat als ebola werd afgegeven?quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:41 schreef YazooW het volgende:
[..]
Het grote aantal verpleegkundig personeel dat besmet is geraakt in West-Afrika is al opvallend hoog. Nu dus ook een Spaanse verpleegkundige besmet. Dan ga je je toch af vragen of het niet misschien besmettelijker is als eerder gedacht.
Update van het eerdere artikel:quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Twee keer getest en blijkbaar bevestigd.
http://nos.nl/artikel/706965-eerste-ebolabesmetting-in-europa.htmlquote:De verpleegkundige zou 44 jaar zijn. Ze werkt al 15 jaar in het ziekenhuis.
Ze is twee keer in de kamer geweest bij de missionaris. Na zijn overlijden ging ze op vakantie. Op 30 september kreeg ze koorts. Onderzocht wordt of ze op vakantie andere mensen heeft besmet. Volgens de autoriteiten is de kans daarop klein. Het virus wordt overgedragen via lichaamssappen, zoals ontlasting en bloed.
De vrouw is getrouwd. Ze heeft geen kinderen. Er wordt onderzoek gedaan in haar huis.
Afgesloten
Volgens de autoriteiten is de zesde verdieping van het ziekenhuis, waar de missionaris werd behandeld, steeds afgesloten geweest. Personeel dat er werkte, droeg twee overalls, twee paar handschoenen en een veiligheidsbril.
Nederlandse ziekenhuizen
In Nederlandse ziekenhuizen treden geen extra protocollen in werking naar aanleiding van de Spaanse ebola-besmetting. "We hanteren al de maximale beschermende maatregelen", zegt een woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). "We wachten nog op een rapportage uit Spanje over hoe de besmetting heeft kunnen plaatsvinden."
Hoe moet je dat omkleden dan in de praktijk zien icm vrijgekomen lichaamssappen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:54 schreef Zemi77 het volgende:
Je verkeerd omkleden schijnt de grootste oorzaak van besmetting bij medisch personeel te zijn.
Kans is groot dat de onervarenheid van deze verpleegster haar de das om gedaan heeft. Gelukkig is er in Nederland flink geoefend de afgelopen weken.
http://www.thelocal.at/20(...)m_source=twitterfeedquote:Salzburg activates Ebola emergency plan
A young Liberian refugee whose entire family died apparently from Ebola, then escaped in an epic voyage to Austria, has been isolated in the Salzburg Regional Hospital for observation.
Talloze artikelen voorbij zien komen sinds ik deze uitbraak volg (eind mei) over verpleegkundig personeel dat geïnfecteerd is geraakt. Als ik al die artikelen hier moeten gaan copy-pasten dan ben ik morgen nog bezig.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:47 schreef starla het volgende:
[..]
Is er tijdens deze uitbraak ook gewoon niet meer verpleegkundig personeel omdat het relatief veel mensen betreft en het vrij laat als ebola werd afgegeven?
Mits procentueel en niet absoluut; hoeveel verschilt de relatieve incidentie onder medisch personeel dat van eerdere uitbraken?
Top, stel ik op prijs!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
Talloze artikelen voorbij zien komen sinds ik deze uitbraak volg (eind mei) over verpleegkundig personeel dat geïnfecteerd is geraakt. Als ik al die artikelen hier moeten gaan copy-pasten dan ben ik morgen nog bezig.
Ik ga op zoek naar rauwe data omtrent dit onderwerp, kan me niet voorstellen dat dat niet wordt bijgehouden, ik kan het alleen zo snel nu niet vinden. Ik kom er op terug als ik het gevonden heb!
over 5 jaar misschien.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:33 schreef eigendeegcookie het volgende:
is t nou echt zo'n gek idee om bij ebola-verdenking de verpleging door robots te laten uitvoeren?
Ja, aangezien er nog geen verplegende robot is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:33 schreef eigendeegcookie het volgende:
is t nou echt zo'n gek idee om bij ebola-verdenking de verpleging door robots te laten uitvoeren?
Mja, aan de andere kant heeft een kogel door je hoofd wel een iets hogere CFR dan Ebola. Zeker wanneer je als westerling nog onder goede omstandigheden met wellicht wat experimentele medicijnen behandeld kunt worden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens zou ik als militair niet echt staan te springen om naar dat gebied te gaan.
Een snelle dood door een kogel is iets waar je rekening mee houdt niet een of andere ziekte.
hoeft niet zelfdenkende robot te zijn, als tie maar vanachter glas te bedienen is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, aangezien er nog geen verplegende robot is.
Ik denk dat men in West-Afrika iets meer urgente medische verbeteringen kan doorvoeren dan een robot die patiënten benadert.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:40 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
hoeft niet zelfdenkende robot te zijn, als tie maar vanachter glas te bedienen is.
Onze werklozen als "tegenprestatie" naar Liberia! Werken voor je bijstandsuitkering!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:50 schreef eigendeegcookie het volgende:
ja, maar West-Afrika is zo arm....
terwijl hier is men bang dat er niks meer te doen is als robots steeds handiger worden.
er moet toch een middenweg zijn.
Als het UWV omscholingstrajecten tot "noodhulpverlener infectieziektes" gaat aanbieden, dan zou ik me als werkloze maar eens zorgen gaan maken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Onze werklozen als "tegenprestatie" naar Liberia! Werken voor je bijstandsuitkering!
het is natuurlijk niet alleen verpleging, mensen moeten worden opgehaald, vervoerd, afgevoerd...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:33 schreef eigendeegcookie het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |