Ja genoeg van die dozen en andere reclamezooi door mijn handen gegaan, valt me mee dat er er nog geen naar mijn hoofd heb gehad, nog nooit iemand gesproken die er gelukkig van werd. En nu PostNL er ook nog eens achteraan?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik dacht dat de postcode loterij via sandd ging tegenwoordig?
Niet alles hoor! Wel de agenda's, maar een deel gaat blijkbaar nog steeds via ons.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik dacht dat de postcode loterij via sandd ging tegenwoordig?
Dat is waar, er stapelde zich teveel frustratie op in mijn koppie, dat is er nu uit. En ze kunnen niet meer zeggen: had nou maar (eerder) iets gezegd!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:10 schreef V__L_N het volgende:
Posje: maar dat is al de helft van de stappen. En het is goed dat de lucht nu een beetje geklaard is toch?
Mooi! Het moet wel leuk blijven hoor, good Posje!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:14 schreef posje het volgende:
[..]
Dat is waar, er stapelde zich teveel frustratie op in mijn koppie, dat is er nu uit. En ze kunnen niet meer zeggen: had nou maar (eerder) iets gezegd!
Hier is mij ooit uitgelegd dat degene in opleiding echt zelf moet lopen, als het een compleet nieuwe is. Daar leren ze het meeste van. Natuurlijk wel stukje voordoen, maar we mogen geen straten om en om doen of zelf het HAH pakken. Ik moest laatst zelfs iemand mee nemen op een wijk die ze niet ging lopen, alleen zodat ze kon zien hoe het ging met post en HAH, omdat ze alleen nog op daldagen en donderdag meegelopen had.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:47 schreef allweather het volgende:
[..]
Ik weet dat een collega het ongeveer zo doet met inwerken. die pakt dan bijvoorbeeld de hah en de nieuweling de post en dan doen ze het de volgende straat en/of halverwege de wijk net andersom. Ik vond het wel prettig dat ik gelijk post en hah moest doen, zodat ik meteen routine en handigheid hiermee kreeg (was nog in de tijd dat we 3 stuks hah extreem veel vonden).
Overigens hier ontzettend weinig post, heb wel een paar keer gekeken of ik alles wel had, maar echt alles zat in mijn tassen. Blijkbaar heb ik zaterdag alvast de post van deze week bezorgd, want toen was het extreem veel
Ik was in opleiding bij een postbode die zelf sorteerde, hij sorteerde de hah gewoon mee. Dus toen ik voor het eerst in het echie moest, moest ik ook even de slag te pakken krijgen. Vond het eigenlijk wel fijn dat uit te vogelen zonder dat iemand me op de vingers keekquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:40 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb hier eens een bezorger ingewerkt. Werkte al jaren voor de post. Alleen altijd flatwijken. Was 2 daldagen met me mee geweest. Die kwam op een piekdag dus gigantisch in de problemen. Geen idee hoe ze moest lopen met folders en post tegelijk. Dat deed ze bij al die busfronts gewoon na elkaar.
Je hoofd moet er ook maar naar staan. Hoe kan je nou iemand het plezier van het vak bijbrengen als je zelf al haast niet meer weet hoe je de dag door moet komen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vind het helemaal niks ook he, opleiding gevenbeetje er bij lopen en niks doen.. soms erg geforceerd proberen een beeeetje een gesprek aan te gaan
had er ooit eentje bij die zei overal alleen maar ja, ja op. Dodelijk saai!
Loop liever in mijn eentje met mijn muziekje erbij
Dat bezorgen met de fiets moest ik destijds ook zelf uitvogelen en dat terwijl ik op dat moment al een ervaren bezorger was. Ik was namelijk gewend om de post of met een karretje of met de auto te bezorgen. Wat een uitbreiding van het werkgebied al niet kan doenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:04 schreef posje het volgende:
[..]
Ik was in opleiding bij een postbode die zelf sorteerde, hij sorteerde de hah gewoon mee. Dus toen ik voor het eerst in het echie moest, moest ik ook even de slag te pakken krijgen. Vond het eigenlijk wel fijn dat uit te vogelen zonder dat iemand me op de vingers keek
Mijn hele opleiding was trouwens met de auto, dus het hele gedoe met de fiets moest ik ook nog leren.
Het is inmiddels goed gekomen
Soms is het wel leuk om opleiding te geven, het hangt er een beetje van af wat voor iemand je meekrijgt. Is het iemand die een beetje bijdehand is en alles vlot oppikt, of is het een of ander zwakbegaafd persoon voor wie je alles uitentreuren moet herhalen? Ik vind het altijd leuk om dingen uit te leggen en mijn postale kennis te etaleren (oké, enig narcisme is mij niet onbekend), maar als zo'n aspirant-bezorger je dan als een dood vogeltje staat aan te kijken, dan heb ik weleens zoiets van KMN!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vind het helemaal niks ook he, opleiding gevenbeetje er bij lopen en niks doen.. soms erg geforceerd proberen een beeeetje een gesprek aan te gaan
had er ooit eentje bij die zei overal alleen maar ja, ja op. Dodelijk saai!
Loop liever in mijn eentje met mijn muziekje erbij
Zo'n collega heb ik dus ook..Wist alles al en als men diegene tips gaf, beantwoorden met: ja ik ben niet dom! IS toch logisch!, totdat die alleen moest gaan.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:16 schreef gelestipjes het volgende:
Tegenwoordig vind ik het altijd voornamelijk irritant dat ze dan van tevoren al 1 of andere toets hebben moeten maken, want bij alles wat je ze dan vertelt zeggen ze dan "ja, dat weet ik al". Dan voel je je nog nuttelozer dan voorheen bij opleiding. Uiteindelijk blijkt dan trouwens meestal na een tijdje wel dat ze zichzelf enorm overschat hebben en dat hun kennis toch niet zo goed was, want dan zie je al die verkeerd ingevulde herstelstickers en zo, en doorzendpost die weer terug komt, dat soort dingen.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Soms is het wel leuk om opleiding te geven, het hangt er een beetje van af wat voor iemand je meekrijgt. Is het iemand die een beetje bijdehand is en alles vlot oppikt, of is het een of ander zwakbegaafd persoon voor wie je alles uitentreuren moet herhalen? Ik vind het altijd leuk om dingen uit te leggen en mijn postale kennis te etaleren (oké, enig narcisme is mij niet onbekend), maar als zo'n aspirant-bezorger je dan als een dood vogeltje staat aan te kijken, dan heb ik weleens zoiets van KMN!
Dat is waar. Zoveel post moeten ze wegbrengen....quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:04 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Maar die hebben, zo aan de reclame te zien, een dozijn bezorgers per straat nodig
Dat is waar, was ik eeeven vergetenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:27 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Mooi! Het moet wel leuk blijven hoor, good Posje!
Moet je ook niet zo idioot vroeg opstaan!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 06:12 schreef Pietertje71 het volgende:
Ging niet helemaal goed..
Nog maar eens een kop koffie verorberen
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Moet je ook niet zo idioot vroeg opstaan!
Wat ik zo een beetje mee krijg uit je verhalen denk ik dat jij beter zuiniger en zorgvuldiger met jezelf moet (leren) omgaanquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:17 schreef posje het volgende:
[..]
Dat is waar, was ik eeeven vergeten
Weet je, als ik echt zo onmisbaar ben (wat onzin is natuurlijk, ben maar een pakezel), zullen ze nu wat zuiniger en zorgvuldiger met me om moeten gaan. En/of een groter contract bieden, zodat ze altijd zoveel uren over me kunnen beschikken. Zo niet, dan mag ik het zelf weten, moet ik er wel mee leren leven dat de post blijft staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |