abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145160226
Mensen met een bijstandsuitkering mogen vanaf volgend jaar parttime werkzaamheden als zelfstandige uitoefenen. Hun inkomsten uit ondernemerschap worden wel volledig gekort op de uitkering.

Het gaat vooral om mensen die van hun inkomsten als zelfstandig ondernemer niet kunnen leven en daarom bijstand aanvragen. Dat heeft het college van burgemeester en wethouders besloten. Het gaat voorlopig om een pilot van een jaar, waarin maximaal veertig mensen mee kunnen doen. De pilot is vooral bedoeld om de kansen op werk te vergroten.

Vaardigheden en netwerk behouden

Wethouder Jan Jaap Kolkman: “Door actief te zijn als zelfstandige, onderhouden mensen vaardigheden en hun netwerk. Die zijn belangrijk om uit de uitkering te komen. Bijvoorbeeld door hun ondernemerschap aan te vullen met deeltijdwerk. Nog een voordeel is dat de gemeente minder bijstandsgeld hoeft te betalen als mensen hun uitkering deels zelf verdienen met ondernemerschap.”

Bijstand aan zelfstandigen

Nu mogen bijstandsgerechtigden alleen als zelfstandig ondernemer werken, als daar op korte termijn van kunnen leven en de uitkering stopgezet kan worden. Zij krijgen dan een andere uitkering, waarmee hun inkomsten uit zelfstandigheid worden aangevuld tot bijstandsniveau.

http://www.deventerrtv.nl(...)tandige-aan-de-slag/
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:53:41 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_145160926
Wat een lief klein stapje naar het basisloon. O+
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 20:12:23 #3
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145165904
Dat vind ik een goed begin!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145166533
100% belasting op arbeid :')
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 20:48:40 #5
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_145167390
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:28 schreef Revolution-NL het volgende:
100% belasting op arbeid :')
Een vermindering van de subsidie zie jij als belasting?
pi_145167458
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:48 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Een vermindering van de subsidie zie jij als belasting?
Netto gezien is dit een 100% belasting op arbeid ofwel geen enkele prikkel om aan de slag te gaan.
Daarom voor iedereen een basisinkomen.
pi_145167634
Fijn, nóg meer freeloaders waar zzp'ers die wél voor het echie werken tegenop mogen concurreren :')
pi_145167727
ik citeer:

Nu mogen bijstandsgerechtigden alleen als zelfstandig ondernemer werken, als daar op korte termijn van kunnen leven en de uitkering stopgezet kan worden. Zij krijgen dan een andere uitkering, waarmee hun inkomsten uit zelfstandigheid worden aangevuld tot bijstandsniveau.

wat is dan het verschil?
en waar is deze zoveelste debiele nieuwe maatregel goed voor?
antwoord: voor die ambtenaren die niks te doen hebben, dan hebben ze toch nog wat te doen.
Dat is beter voor de ambtenaren, want die vinden bijstand zelf eigenlijk te weinig om van te leven.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145167836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:57 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik citeer:

wat is dan het verschil?
Dat bijstandsgerechtigden voortaan af en toe 'zomaar' onbetaald mogen klussen, ook zonder perspectief dat daar in de toekomst serieuze inkomsten uit zullen gaan komen.
pi_145167882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:57 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik citeer:

wat is dan het verschil?
en waar is deze zoveelste debiele nieuwe maatregel goed voor?
antwoord: voor die ambtenaren die niks te doen hebben, dan hebben ze toch nog wat te doen.
Dat is beter voor de ambtenaren, want die vinden bijstand zelf eigenlijk te weinig om van te leven.
Op korte termijn dus.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:58:06 #11
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_145170642
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Netto gezien is dit een 100% belasting op arbeid ofwel geen enkele prikkel om aan de slag te gaan.
Daarom voor iedereen een basisinkomen.
De mogelijkheid om je eigen zaak te beginnen waar je over een jaar misschien wel heel veel geld mee verdient is geen prikkel in jouw ogen, omdat je deze maand niks extra's krijgt?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:02:16 #12
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_145170844
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

je eigen zaak te beginnen waar je over een jaar misschien wel heel veel geld mee verdient
:')
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:03:07 #13
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_145170882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

De mogelijkheid om je eigen zaak te beginnen waar je over een jaar misschien wel heel veel geld mee verdient is geen prikkel in jouw ogen, omdat je deze maand niks extra's krijgt?
In mijn ogen niet, maar ik kan mij voorstellen dat dit voor heel veel andere mensen wel zo is. Het probleem is dat je in de bijstand in een hokje komt waar je door idiote maatregelen als 100% belasting op werk maar moeilijk mee uitkomt. Wat te denken van je sociale status als je een bijstandsuitkering heb.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 02:08:02 #14
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_145178026
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat een lief klein stapje naar het basisloon. O+
:D
pi_145179718
Waarom laten ze de eerste 250-500 euro per maand extra niet onbelast gedurende 1 of 2 jaar. Als opstapje lijkt me dat ideaal, en ik als belastingbetaler heb er geen moeite mee.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_145179802
Je hebt als zzper al behoorlijke starterskorting de eerste jaren. Moet je wel goed uren maken geloof ik.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:43:00 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145180277
Als ik het goed begrijp is dit iets lokaals voor Deventer?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:47:39 #18
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_145182224
Belachelijk. Belastingen zouden zo moeten worden ingericht dat je er met elke euro die je verdient op vooruit gaat.

quote:
5s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:43 schreef Dagonet het volgende:
Als ik het goed begrijp is dit iets lokaals voor Deventer?
quote:
Dat heeft het college van burgemeester en wethouders besloten.
Ja dus.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_145182298
Ben je een zzp'er als je een wietplantage hebt? Dit is relevant voor inwoners van Deventer.
pi_145183033
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:54 schreef quinoahipster het volgende:
Fijn, nóg meer freeloaders waar zzp'ers die wél voor het echie werken tegenop mogen concurreren :')
Ja, valse concurrentie. Een half jaar overbruggingstijd als bijstand moet het maximum zijn.
pi_145196260
Leuk bedacht maar stompzinnig.

Voorbeeld ik heb naast mijn werk zzp-activiteiten die ik aanbied voor een gunstig tarief. Nu kan iemand onder dat tarief gaan zitten en mij eruit gaan concurreren omdat zijn loon toch wel wordt aangevuld vanuit de overheid?

Mensen die blijkbaar niet goed genoeg kunnen ondernemen worden dus gesponsord. Wat direct ten koste gaan van (en wordt medebetaald door) ondernemers die wel succesvol zijn. .
pi_145199594
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:06 schreef Kandijfijn het volgende:

Voorbeeld ik heb naast mijn werk zzp-activiteiten die ik aanbied voor een gunstig tarief. Nu kan iemand onder dat tarief gaan zitten en mij eruit gaan concurreren omdat zijn loon toch wel wordt aangevuld vanuit de overheid?

Mensen die blijkbaar niet goed genoeg kunnen ondernemen worden dus gesponsord. Wat direct ten koste gaan van (en wordt medebetaald door) ondernemers die wel succesvol zijn. .
Dit gebeurt dagelijks bij gemeentes. Bij aanbestedingen moeten bedrijven kansloze mensen aannemen omdat ze een kans verdienen. DIe mensen moeten nog leren om op tijd op het werk te verschijnen.

Contronfeer je hier politici mee dan zeggen ze doodleuk: die mensen verdienen toch ook een kans? |:( |:(
Dus omdat die mensen uit zichzelf blijkbaar het niet kunnen wordt iemand anders zijn salaris met 30% gekort in de WW. :')

bron: dit is de dag reportage van afgelopen week....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_145200059
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:06 schreef Kandijfijn het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:24 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ja, valse concurrentie. Een half jaar overbruggingstijd als bijstand moet het maximum zijn.
Mee eens al ga ik er van uit dat mensen in de bijstand toch geen 1000en euro's per maand winst gaan draaien.
Dus als ze zelf niks verdienen en alleen maar werken zijn ze er snel klaar mee.

Zou wat zijn dat andere ondernemers zelf in de bijstand komen door deze concurrentie :')
pi_145200295
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:52 schreef hmmmmmmm het volgende:
Zou wat zijn dat andere ondernemers zelf in de bijstand komen door deze concurrentie :')
Ja maar die werklozen mogen toch ook wel een kans krijgen? |:( :')

Citaat van de faalpolitici Kleinsma _O_
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_145200621
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:52 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

[..]

Mee eens al ga ik er van uit dat mensen in de bijstand toch geen 1000en euro's per maand winst gaan draaien.
Dus als ze zelf niks verdienen en alleen maar werken zijn ze er snel klaar mee.

Ik heb nog een mooi praktijkvoorbeeld hierbij :'(. Een goede vriend van mij is vijf/zes jaar geleden een kroeg begonnen. Hartstikke leuk ding heeft de eerste drie jaar overleeft (meerderheid gaat de fles op). En boert nog steeds leuk en werkt er ook naar. Deze kroeg was volledig gefinancierd vanuit eigen spaargeld en geld uit de familie.

Nu heeft die een concurrent gekregen naast zijn pand geen enkel probleem concurrentie hoort erbij zal je denken. Deze ondernemer heeft echter een zeer voordelige lening gekregen (huurt een pand wat een bank nimmer zou financieren voor dergelijk bedrag), en werkt al twee jaar met behoud van uitkering.

Goede vriend van mij financiert dus letterlijk zijn concurrent die een deel van zijn omzet inpikt. Wat klopt er hier precies niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')