Netto gezien is dit een 100% belasting op arbeid ofwel geen enkele prikkel om aan de slag te gaan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:48 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Een vermindering van de subsidie zie jij als belasting?
Dat bijstandsgerechtigden voortaan af en toe 'zomaar' onbetaald mogen klussen, ook zonder perspectief dat daar in de toekomst serieuze inkomsten uit zullen gaan komen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:57 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik citeer:
Nu mogen bijstandsgerechtigden alleen als zelfstandig ondernemer werken, als daar op korte termijn van kunnen leven en de uitkering stopgezet kan worden. Zij krijgen dan een andere uitkering, waarmee hun inkomsten uit zelfstandigheid worden aangevuld tot bijstandsniveau.
wat is dan het verschil?
Op korte termijn dus.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:57 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik citeer:
Nu mogen bijstandsgerechtigden alleen als zelfstandig ondernemer werken, als daar op korte termijn van kunnen leven en de uitkering stopgezet kan worden. Zij krijgen dan een andere uitkering, waarmee hun inkomsten uit zelfstandigheid worden aangevuld tot bijstandsniveau.
wat is dan het verschil?
en waar is deze zoveelste debiele nieuwe maatregel goed voor?
antwoord: voor die ambtenaren die niks te doen hebben, dan hebben ze toch nog wat te doen.
Dat is beter voor de ambtenaren, want die vinden bijstand zelf eigenlijk te weinig om van te leven.
De mogelijkheid om je eigen zaak te beginnen waar je over een jaar misschien wel heel veel geld mee verdient is geen prikkel in jouw ogen, omdat je deze maand niks extra's krijgt?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Netto gezien is dit een 100% belasting op arbeid ofwel geen enkele prikkel om aan de slag te gaan.
Daarom voor iedereen een basisinkomen.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
je eigen zaak te beginnen waar je over een jaar misschien wel heel veel geld mee verdient
In mijn ogen niet, maar ik kan mij voorstellen dat dit voor heel veel andere mensen wel zo is. Het probleem is dat je in de bijstand in een hokje komt waar je door idiote maatregelen als 100% belasting op werk maar moeilijk mee uitkomt. Wat te denken van je sociale status als je een bijstandsuitkering heb.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
De mogelijkheid om je eigen zaak te beginnen waar je over een jaar misschien wel heel veel geld mee verdient is geen prikkel in jouw ogen, omdat je deze maand niks extra's krijgt?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat een lief klein stapje naar het basisloon.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:43 schreef Dagonet het volgende:
Als ik het goed begrijp is dit iets lokaals voor Deventer?
Ja dus.quote:Dat heeft het college van burgemeester en wethouders besloten.
Ja, valse concurrentie. Een half jaar overbruggingstijd als bijstand moet het maximum zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:54 schreef quinoahipster het volgende:
Fijn, nóg meer freeloaders waar zzp'ers die wél voor het echie werken tegenop mogen concurreren
Dit gebeurt dagelijks bij gemeentes. Bij aanbestedingen moeten bedrijven kansloze mensen aannemen omdat ze een kans verdienen. DIe mensen moeten nog leren om op tijd op het werk te verschijnen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:06 schreef Kandijfijn het volgende:
Leuk bedacht maar stompzinnig.
Voorbeeld ik heb naast mijn werk zzp-activiteiten die ik aanbied voor een gunstig tarief. Nu kan iemand onder dat tarief gaan zitten en mij eruit gaan concurreren omdat zijn loon toch wel wordt aangevuld vanuit de overheid?
Mensen die blijkbaar niet goed genoeg kunnen ondernemen worden dus gesponsord. Wat direct ten koste gaan van (en wordt medebetaald door) ondernemers die wel succesvol zijn. .
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:06 schreef Kandijfijn het volgende:
Leuk bedacht maar stompzinnig.
Voorbeeld ik heb naast mijn werk zzp-activiteiten die ik aanbied voor een gunstig tarief. Nu kan iemand onder dat tarief gaan zitten en mij eruit gaan concurreren omdat zijn loon toch wel wordt aangevuld vanuit de overheid?
Mensen die blijkbaar niet goed genoeg kunnen ondernemen worden dus gesponsord. Wat direct ten koste gaan van (en wordt medebetaald door) ondernemers die wel succesvol zijn. .
Mee eens al ga ik er van uit dat mensen in de bijstand toch geen 1000en euro's per maand winst gaan draaien.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:24 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, valse concurrentie. Een half jaar overbruggingstijd als bijstand moet het maximum zijn.
Ja maar die werklozen mogen toch ook wel een kans krijgen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:52 schreef hmmmmmmm het volgende:
Zou wat zijn dat andere ondernemers zelf in de bijstand komen door deze concurrentie
Ik heb nog een mooi praktijkvoorbeeld hierbijquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:52 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
[..]
Mee eens al ga ik er van uit dat mensen in de bijstand toch geen 1000en euro's per maand winst gaan draaien.
Dus als ze zelf niks verdienen en alleen maar werken zijn ze er snel klaar mee.
Zou wat zijn dat andere ondernemers zelf in de bijstand komen door deze concurrentie![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |