abonnement Unibet Coolblue
pi_145156209


archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Vostok
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Casio
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Xemex

600 - 1000 euro
Mido
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl
Horlogeforum NL
WatchUSeek
Omega Forums

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hop, en door!
pi_145156910
Gay en kinderlijk dus? Ach, ik vind het leuk. :6
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145158874
Ik ook, zou nog steeds enkele van Viola Milano willen aanschaffen. Helaas zijn die dingen krankzinnig duur. Dus nu maar zoeken naar goedkopere alternatieven.
pi_145169231
Is het niet een beter idee om in de openingspost een lijstje van aanraders te zetten onder een bepaald bedrag? Ik neem aan dat het lijstje daar het meest voor gebruikt zal worden, en het wordt zo nogal een troep. De lijst wordt te lang, veel dingen staan er niet op, en de prijzen kloppen voor geen meter.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_145169672
Doe maar een voorstel? :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145169859
Ik heb een tissot prc200 die ik een lange tijd niet gebruikt heb. Nu heb ik vorige week de batterij laten vervangen en nu viel vandaag ineens de secondewijzer van de stopwatch eraf. Erg raar. Kan de oorzaak hiervan komen doordat de batterij is vervangen? Lijkt mij eigenlijk niet maar erg toevallig.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:44:31 #7
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_145169978
Waarom niet prijzen weghalen en alles onderverdelen in verschillende categorieën zoals bijvoorbeeld midden segment etc. :)

In de 600-1000 klasse Staat nog steeds 2x Mido. Die IMido mag weg.
pi_145170066
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:44 schreef drx86 het volgende:
Waarom niet prijzen weghalen en alles onderverdelen in instap, midden segment, high end en nog wat categorieën? :)
Dat is ook een goed idee, maar dan is er weer een discussie over wat in welk segment valt. Daarbij zal het merendeel dat hierheen komt om aanraders te krijgen bij instap/midden niet denken aan waar wij aan denken bij instap/midden.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:48:31 #9
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_145170147
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:46 schreef Quir het volgende:

[..]

Daarbij zal het merendeel dat hierheen komt om aanraders te krijgen bij instap/midden niet denken aan waar wij aan denken bij instap/midden.
Daarom juist, dan voeden we ze gelijk goed op! ;)
pi_145170191
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:38 schreef Skv het volgende:
Doe maar een voorstel? :)
Tot 100, 400, 1000, 2000, en boven 2000? Onder de 100 wat modemerken en instap automaten, tot 400 wat merken zoals Tissot, enzovoorts.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_145175730
Misschien hebben jullie hier wat aan, is van een ander forum wat ik vaak frequent ook met een heel actief horloge topic, even naar Nederlands vertalen, en euro's ipv dollars.

What is the best watch to get for less than $500?

+Seiko (007, Monster, SNN231)
+Citizen
+Victorinox
+Wenger
+Orient
+Casio

What is the best watch to get for less than $1000?

+Hamilton
+Tissot
+Steinhart
+Stowa
+Fortis
+Lum-tec

What is the best watch to get for less than $10000?

+Rolex
+Nomos
+Zenith
+Ball
+Longines
+Oris
+Sinn
+Tag Heuer
+Panerai
+IWC
+Omega
+Breguet
+Jaeger Le Coultre
+Blancpain
+Montblanc
+Bell & Ross
+Girard-perr-e-gaux
+Glashutte Original

Who makes the coolest/best watches in the World?

+A. Lange & Sohne
+Patek Philippe
+Roger Dubuis
+Philippe Dufour
+Vianney Halter
+Audemars Piguet
+FP Journe
+MB&F
+Gruebel Forsey
+Harry Winston
+Grand Seiko
+Jaeger Le Coultre
+Glashutte Original
+Ulysse Nardin
+Vacheron Constantin
And many more...

Best affordable vintage watches?
+Omega
+Jaeger-LeCoultre
+Rolex
+Breitling
+Heuer (not TAG)
+Longines
+Zenith
And of course many more...
pi_145176845
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:49 schreef Quir het volgende:

[..]

Tot 100, 400, 1000, 2000, en boven 2000? Onder de 100 wat modemerken en instap automaten, tot 400 wat merken zoals Tissot, enzovoorts.
Ja ik bedoel dat je een nieuwe OP maakt zodat de TS van dit deel hem er in kan plakken. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:53:20 #13
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145180414
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:42 schreef Kadooosh het volgende:
Ik heb een tissot prc200 die ik een lange tijd niet gebruikt heb. Nu heb ik vorige week de batterij laten vervangen en nu viel vandaag ineens de secondewijzer van de stopwatch eraf. Erg raar. Kan de oorzaak hiervan komen doordat de batterij is vervangen? Lijkt mij eigenlijk niet maar erg toevallig.
Dat is heel vreemd. Is het wel een échte PRC200? Deze worden nogal vaak nagemaakt en als genuine verkocht;

http://forums.watchuseek.(...)rc-200-a-339622.html
World domination is my middle name.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:55:16 #14
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145181286
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 00:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja ik bedoel dat je een nieuwe OP maakt zodat de TS van dit deel hem er in kan plakken. :s)
Goed idee lijkt mij, eens iets uitgebreidere OP.

quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:50 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wat een walgelijk elitaire stelling. :r :')

Het ziet er naar mijn mening kinderlijk uit.
Snap dat een opmerking als dat redelijk snel als elitair gezien word, echter snap ik Skv volkomen. Ga eens kijken hoe modieus en stijlvol de gemiddelde Nederlander erbij loopt? Of hoe men op afwijkende/andere stijlen neer kan kijken, want alles wat boven het maaiveld uitkomt.. enfin. Denk dat het hele stugge en vastgeroeste wat een hoop Nederlanders op dat gebied hebben, het gene was waar Skv op doelde. Want daar heeft hij imho volkomen gelijk in..Dit hele gebeuren gaat ook hand in hand met het foutief inschatten van klanten adhv uiterlijk.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_145181446
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:53 schreef Daklem het volgende:

[..]

Dat is heel vreemd. Is het wel een échte PRC200? Deze worden nogal vaak nagemaakt en als genuine verkocht;

http://forums.watchuseek.(...)rc-200-a-339622.html
Het is een fake |:( . Heb hem 2 jaar geleden op marktplaats gekocht voor ¤75 tweedehands. Prijs was al erg goed.
Dacht niet dat ze zulke goeie fakes maakten.
Heb hem nu opengemaakt en de wijzer eruit gehaald :P. Hij doet het voor de rest nog goed.

Enig idee hoe de wijzer vast zit?
Anders laat ik het maar zo. Gebruikte de stopwatch toch niet _O- .
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:12:12 #16
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145181578
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:05 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Het is een fake |:( . Heb hem 2 jaar geleden op marktplaats gekocht voor ¤75 tweedehands. Prijs was al erg goed.
Dacht niet dat ze zulke goeie fakes maakten.
Heb hem nu opengemaakt en de wijzer eruit gehaald :P. Hij doet het voor de rest nog goed.

Enig idee hoe de wijzer vast zit?
Anders laat ik het maar zo. Gebruikte de stopwatch toch niet _O- .
Die wijzers zitten er normaliter op gepushed met een bepaalde tool om die wijzers te zetten. In jouw geval zou ik kijken dat je de wijzer eruit haalt zodat deze niet kans kan zien je nog werkende wijzers te blokkeren. Enige 'nadeel' is dat je daarvoor de kroon met de stift moet verwijderen om zo bij de wijzers te kunnen komen. Helaas zit er nogal wat verschil tussen verschillende uurwerken en het gemak waarmee dit mogelijk is.



Bij bovenstaande is het dus een kwestie van in dat gat drukken en de kroon en stift er voorzichtig uittrekken.

Edit: Zie net dat je hem er al uit had en het om het terug plaatsen ging. Dit is iets wat ik zou laten doen, tenzij je hier ervaring mee hebt. Voor een horlogemaker is dat misschien 20 minuten werk om 'm weer terug te plaatsen.

[ Bericht 6% gewijzigd door x3ro op 04-10-2014 11:19:34 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:45:51 #17
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145182189
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:05 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Het is een fake |:( . Heb hem 2 jaar geleden op marktplaats gekocht voor ¤75 tweedehands. Prijs was al erg goed.
Dacht niet dat ze zulke goeie fakes maakten.
Heb hem nu opengemaakt en de wijzer eruit gehaald :P. Hij doet het voor de rest nog goed.

Enig idee hoe de wijzer vast zit?
Anders laat ik het maar zo. Gebruikte de stopwatch toch niet _O- .
Ik dacht ook dat ze zeker van Tissot (horloge van 350 euro retail) geen fakes zouden maken. Helaas is niets minder waar. Ik heb de mijne geïmporteerd uit Engeland via een webshop voor een enorm goede prijs toen de Pond erg laag stond. Ik heb de mijne ook meteen gecontroleerd maar ik heb gelukkig wel een echte, alhoewel ik wel twijfelde. :'(
World domination is my middle name.
pi_145182790
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:12 schreef x3ro het volgende:

[..]

Die wijzers zitten er normaliter op gepushed met een bepaalde tool om die wijzers te zetten. In jouw geval zou ik kijken dat je de wijzer eruit haalt zodat deze niet kans kan zien je nog werkende wijzers te blokkeren. Enige 'nadeel' is dat je daarvoor de kroon met de stift moet verwijderen om zo bij de wijzers te kunnen komen. Helaas zit er nogal wat verschil tussen verschillende uurwerken en het gemak waarmee dit mogelijk is.

Bij bovenstaande is het dus een kwestie van in dat gat drukken en de kroon en stift er voorzichtig uittrekken.

Edit: Zie net dat je hem er al uit had en het om het terug plaatsen ging. Dit is iets wat ik zou laten doen, tenzij je hier ervaring mee hebt. Voor een horlogemaker is dat misschien 20 minuten werk om 'm weer terug te plaatsen.
Ja ik had geluk dat ik het uurwerk er een beetje schuin uit kon krijgen zonder de stift los te halen. Toen kon ik de wijzer eruit laten vallen.

Zit te twijfelen om nog meer geld in dit (neppe) horloge te steken. Hij was al eerder vastgelopen en toen was ie voor ¤25 gemaakt.
Denk dat ik het nu gewoon zo laat en als ie raar gaat doen ik dan naar de horlogemaker ga.
Vond die stopwatch secondewijzer toch alleen in de weg zitten.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 14:16:19 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145185818
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:05 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Het is een fake |:( . Heb hem 2 jaar geleden op marktplaats gekocht voor ¤75 tweedehands. Prijs was al erg goed.
Dacht niet dat ze zulke goeie fakes maakten.
Heb hem nu opengemaakt en de wijzer eruit gehaald :P. Hij doet het voor de rest nog goed.

Enig idee hoe de wijzer vast zit?
Anders laat ik het maar zo. Gebruikte de stopwatch toch niet _O- .
Nou ja, die prijs is ook wel erg laag voor een PRC200.
pi_145186681
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:16 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nou ja, die prijs is ook wel erg laag voor een PRC200.
Ja maar hij is wel tweedehands. Hoewel hij er zgan uit zag :).
pi_145210189
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:49 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Ja maar hij is wel tweedehands. Hoewel hij er zgan uit zag :).
Ja, en voor 75 Euro, dan weet je toch genoeg? Die dingen worden aan de lopende band nagemaakt. Als ik er achter zou komen dat ik een fake had zou ik 'm weg doen en een echte kopen om eerlijk te zijn. Met die neprotzooi krijg je inderdaad dingen als wijzers die er ineens afvallen. Bij een echte Tissot is de kans daarop toch een stuk kleiner.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145257030
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:56 schreef iiro het volgende:

voor gemiddeld ~400 euro heb je een standaard quartz beweging, geen saffierglas, vaak een overall slechte finishing, de dingen die je ook in een horloge van 10 euro vind, oftewel slechte kwaliteit voor dat geld. klaar.

[..]

Nope, gewoon feiten, er zit alleen een Miyota in, wat voor quartz redelijk okay is, maar verder zit er niks in een TW steel wat de prijs rechtvaardigd
Eens dat TW Steel teveel vraagt voor wat je krijgt, maar dat geldt voor wel meer merken zoals bijvoorbeeld bepaalde quartz modellen van Rado of Jacob&Co. Daarnaast is een merk als Rolex tegenwoordig gewoon massaproductie en de kostprijs van de horloges is misschien een kwart van de verkoopprijs. Het is maar net wat je ervoor over hebt en wat je eisen zijn.

Ik heb 1 TW Steel horloge (de TW607), die gewoon keurig is afgewerkt. Wel uit Amerika gehaald en heeft me uiteindelijk zo'n 250 euro gekost (meer zou ik er inderdaad niet voor over hebben, voor +400 euro mag er zeker wel saffierglas in zitten). Het is een solide horloge gemaakt van hoge kwaliteit staal, het ontwerp, de link met auto-/motorsport en dat het een Nederlands merk betreft, heeft mij uiteindelijk doen besluiten tot aankoop over te gaan.

Al zal het wel hierbij blijven, er zijn inderdaad vooral op technisch gebied betere horloges te krijgen. Seiko bijvoorbeeld heeft mooie automaten voor relatief weinig geld. Mijn volgende horloge wordt waarschijnlijk een automaat van Tissot.
pi_145258910
Meer mensen hier met radiogestuurde horloges?
Dat was vroeger zeer dure techniek maar nu zie ik ze gewoon bij de aldi liggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:52:34 #24
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145258962
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Meer mensen hier met radiogestuurde horloges?
:Y
pi_145259059
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:52 schreef Woelwater het volgende:

[..]

:Y
Welke?
Ik heb de Citzen:
http://www.limbiatiorologeria.it/storeimgs/Citizen-AS4041-10W(4).jpg

Fijn ding en nog nooit aan de batterijen hoeven denken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_145259180
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:03 schreef Sinergie het volgende:

[..]

Eens dat TW Steel teveel vraagt voor wat je krijgt, maar dat geldt voor wel meer merken zoals bijvoorbeeld bepaalde quartz modellen van Rado of Jacob&Co. Daarnaast is een merk als Rolex tegenwoordig gewoon massaproductie en de kostprijs van de horloges is misschien een kwart van de verkoopprijs. Het is maar net wat je ervoor over hebt en wat je eisen zijn.

Ik heb 1 TW Steel horloge (de TW607), die gewoon keurig is afgewerkt. Wel uit Amerika gehaald en heeft me uiteindelijk zo'n 250 euro gekost (meer zou ik er inderdaad niet voor over hebben, voor +400 euro mag er zeker wel saffierglas in zitten). Het is een solide horloge gemaakt van hoge kwaliteit staal, het ontwerp, de link met auto-/motorsport en dat het een Nederlands merk betreft, heeft mij uiteindelijk doen besluiten tot aankoop over te gaan.

Al zal het wel hierbij blijven, er zijn inderdaad vooral op technisch gebied betere horloges te krijgen. Seiko bijvoorbeeld heeft mooie automaten voor relatief weinig geld. Mijn volgende horloge wordt waarschijnlijk een automaat van Tissot.
Ik zou Rado zeker niet in het rijtje zetten. Het is zeker niet mijn smaak, maar ze maken wel kwalitatief goede horloges. Daarnaast hebben ze ook wel wat automaten in hun collectie.
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:59:26 #27
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145259207
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Welke?
Ik heb de Citzen:
http://www.limbiatiorologeria.it/storeimgs/Citizen-AS4041-10W(4).jpg

Fijn ding en nog nooit aan de batterijen hoeven denken.
Allerlei soorten Casio's, en idd over een jaar of 10 eens gaan denken aan het wisselen van de batterijen.
pi_145259318
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:58 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik zou Rado zeker niet in het rijtje zetten. Het is zeker niet mijn smaak, maar ze maken wel kwalitatief goede horloges. Daarnaast hebben ze ook wel wat automaten in hun collectie.
Ik zeg ook nergens dat ze niet kwalitatief goede horloges maken. Het is alleen veel geld voor wat je krijgt (automaten uitgezonderd).
pi_145264467
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:02 schreef Sinergie het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat ze niet kwalitatief goede horloges maken. Het is alleen veel geld voor wat je krijgt (automaten uitgezonderd).
Ook niet mee eens. Het is geen mode merk en d'r zit zeker gedegen research en development in, waarbij er ook hoogwaardig materiaal wordt gebruikt. Absoluut niet te vergelijken met een mode merk.
  maandag 6 oktober 2014 @ 19:37:34 #30
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_145266437
Wristshotjes:



-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_145266542
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Meer mensen hier met radiogestuurde horloges?
Dat was vroeger zeer dure techniek maar nu zie ik ze gewoon bij de aldi liggen.
Een G-Shock van mij heeft dat ook, maar alleen in de VS en Japan (2-band). Heb ik dus niet veel aan hier :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145266592
quote:
6s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:37 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Wristshotjes:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi! Ik vind ze allebei gaaf. :Y

En ik mis mijn Geneve nu. Week of 6 geleden verkocht. :'( Als ik er ooit weer een tegenkom dan koop ik 'm direct.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145266758
quote:
6s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:37 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Wristshotjes:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die bovenste is mooi, welke is dat?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_145266791
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die bovenste is mooi, welke is dat?
Ik denk de Antea Classic. https://www.stowa.de/Antea+Kleine+Sekunde+Silber,i2.htm
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 6 oktober 2014 @ 19:53:22 #35
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_145267139
quote:
Klopt, maar dan nog met het oude logo :)

Buiten bovenstaande horloge's ook nog in het bezit van een oude Omega Seamaster Quartz. Krijgt helaas weinig draagtijd :P Wellicht nog geïnteresseerden hier?



[ Bericht 21% gewijzigd door em-dee-em-aa op 06-10-2014 20:15:05 ]
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_145271668
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:53 schreef em-dee-em-aa het volgende:

[..]

Klopt, maar dan nog met het oude logo :)

Buiten bovenstaande horloge's ook nog in het bezit van een oude Omega Seamaster Quartz. Krijgt helaas weinig draagtijd :P Wellicht nog geïnteresseerden hier?

[ afbeelding ]
Quartz ;( Wel een leuke dial btw, met opgelegd logo. Geeft net wat extra's.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145272985
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:59 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ook niet mee eens. Het is geen mode merk en d'r zit zeker gedegen research en development in, waarbij er ook hoogwaardig materiaal wordt gebruikt. Absoluut niet te vergelijken met een mode merk.
TW Steel is dan ook geen mode merk.

Voor wat betreft Rado is 3000 euro voor een beetje keramiek en een quartz uurwerk gewoon belachelijk veel.
pi_145333758
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:50 schreef Sinergie het volgende:

[..]

TW Steel is dan ook geen mode merk.

Voor wat betreft Rado is 3000 euro voor een beetje keramiek en een quartz uurwerk gewoon belachelijk veel.
Tja wat maakt een modemerk een modemerk.
Wat mij betreft een horogemerk dat ingaat op elke trend die op dat moment actueel is. TW steel voldoet daar uitstekend aan. Hun slogan is niet voor niets iets met big in oversized watches.
Rado voldoet daar in ieder geval niet aan, ze maken al heel erg lang krasvaste horloges en zijn dat gewoon blijven doen.
pi_145333839
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:50 schreef Sinergie het volgende:

[..]

TW Steel is dan ook geen mode merk.

Voor wat betreft Rado is 3000 euro voor een beetje keramiek en een quartz uurwerk gewoon belachelijk veel.
Wel een modemerk, alleen niet een van het armani/hugo boss/adidas-kaliber met een kledinglijn imho. Het is iig geen langlopend merk met verschillende soorten klokken. Aan de andere kant is het wel een dedicated horlogemerk, dus op basis daarvan kan je weer zeggen dat het juist weer geen modemerk is.

Mijn conclusie is dat het wel zo is, omdat het design en de enorme grootte van de klokjes er puur is voor het esthetische aspect en het niks toevoegt aan de eigenschappen van de klokjes. Enorme duikklokken met een flip-off caseback -> mode.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145341983
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Het is iig geen langlopend merk met verschillende soorten klokken.

Langlopend is natuurlijk een slecht argument, een merk moet natuurlijk wel wat tijd krijgen om naam op te bouwen.
Nieuwere merken zoals Maurice Lacroix of Frederique Constant timmeren aardig aan de weg met hun factuur calibers. Toch bestaan deze merken relatief gezien erg kort.
pi_145342040
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:22 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Langlopend is natuurlijk een slecht argument, een merk moet natuurlijk wel wat tijd krijgen om naam op te bouwen.
Nieuwere merken zoals Maurice Lacroix of Frederique Constant timmeren aardig aan de weg met hun factuur calibers. Toch bestaan deze merken relatief gezien erg kort.
Heb je de rest van mijn post ook gelezen? Het niet langlopend hangt samen met het feit dat ze net opkomen en zich volledig op 1 marktsegment richten dat nu even populair is.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145342198
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb je de rest van mijn post ook gelezen? Het niet langlopend hangt samen met het feit dat ze net opkomen en zich volledig op 1 marktsegment richten dat nu even populair is.
Ja, over dat laatste zijn we het ook zeker eens. Het stukje langlopend wat mij betreft nogal op in je post. Vaak wordt namelijk een rijke historie als iets belangrijks gezien, hoewel er vele merken zijn die mooiere kunstwerkjes maken dan de gevestigde orde met rijke historie.
pi_145342283
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:27 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ja, over dat laatste zijn we het ook zeker eens. Het stukje langlopend wat mij betreft nogal op in je post. Vaak wordt namelijk een rijke historie als iets belangrijks gezien, hoewel er vele merken zijn die mooiere kunstwerkjes maken dan de gevestigde orde met rijke historie.
Ben ik in principe met je eens hoor, langlopend is geen argument om iets een modemerk of niet te noemen, maar in samenhang met de focus die louter op 1 design is gericht telt het voor mij wel mee bij TW Steel.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:56:07 #44
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_145343718
ik snap zelf de allure van zo een TW steel horloge niet zo. Smaken verschillen echter :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_145363347
Grote horloges een trend noemen tja.. U-Boat en Panerai maken al heel lang grote horloges (al zijn deze qua kwaliteit, techniek en daarmee ook prijs van een heel ander caliber).
Er wordt al jaren lang gezegd dat grote horloges een fase zouden zijn, maar op den duur is dat gewoon niet meer geloofwaardig. Er zullen altijd mensen zijn die een voorkeur hebben voor grote horloges.
TW Steel voorziet dedicated in die behoefte tegen een relatief betaalbare (maar te hoge) prijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinergie op 09-10-2014 15:00:43 ]
pi_145370225
Vandaag een plezierig gesprek gehad bij de plaatselijke juwelier. Ik heb een horloge gekocht (althans aanbetaald) voor mijn vrouw. Ze is niet zoals ik van de horloges, maar ik wilde haar al langer een horloge cadeau geven. Het is een Longines Saint Imier 30mm geworden. Gewoon staal met een parelmoeren wijzerplaat en diamantjes op de indexen. Volgende week gaan we hem halen, ik zal daarna wel wat fotootjes maken.

Ook natuurlijk nog even wat om de pols proberen. Ze hadden net een paar nieuwe IWC aquatimers binnen. Erg mooie kastconstructie en een heel fijn aanvoelende lunette. Ook met zijn forse maat niet eens groter dan mijn Sub om de pols. Ik heb hem gepast met zowel de stalen als rubberen band. Die zijn ook nog eens heel makkelijk te verwijderen en te monteren. Mooi systeem. Ook nog de nieuwe catalogus meegekregen van IWC.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:06:50 #47
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145372017
Ik ben verliefd

World domination is my middle name.
pi_145380500
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:27 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Ja, over dat laatste zijn we het ook zeker eens. Het stukje langlopend wat mij betreft nogal op in je post. Vaak wordt namelijk een rijke historie als iets belangrijks gezien, hoewel er vele merken zijn die mooiere kunstwerkjes maken dan de gevestigde orde met rijke historie.
Zegt niks imo, kijk maar naar tag heuer, is nu ook goed vernacheld.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:34:12 #49
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_145430879
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:06 schreef Daklem het volgende:
Ik ben verliefd

[ afbeelding ]
Pracht klokje, ik hou wel van volledig zwarte horloges. Heb je die?
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:23:42 #50
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145432020
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:34 schreef VarkensHart het volgende:
[..]
Pracht klokje, ik hou wel van volledig zwarte horloges. Heb je die?
Was dat laatste maar waar! Dit model kost 12.000 dollar. Te duur voor mijn portomonee, maar wensen zijn altijd leuk om te hebben.

World domination is my middle name.
pi_145432944
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 17:23 schreef Daklem het volgende:

[..]

Was dat laatste maar waar! Dit model kost 12.000 dollar. Te duur voor mijn portomonee, maar wensen zijn altijd leuk om te hebben.

De prijzen van Omega rijzen tegenwoordig de pan uit. Niet dat ze veel beter zijn geworden maar gewoon puur het gevoel van hoe duurder hoe beter. Heel erg jammer, niet meer value for money.
pi_145434573
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:15 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

De prijzen van Omega rijzen tegenwoordig de pan uit. Niet dat ze veel beter zijn geworden maar gewoon puur het gevoel van hoe duurder hoe beter. Heel erg jammer, niet meer value for money.
De kisten zijn iets mooier geworden :'). Inderdaad veel te duur geworden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:03:55 #53
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145439505
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:15 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
De prijzen van Omega rijzen tegenwoordig de pan uit. Niet dat ze veel beter zijn geworden maar gewoon puur het gevoel van hoe duurder hoe beter. Heel erg jammer, niet meer value for money.
Ik kan mij enigszins voorstellen dat wanneer een horloge kast volledig van keramisch materiaal gemaakt is, duurder is dan aluminium. plus het mooie co-axial 9300 hart van het horloge.

Neemt niet weg dat ik ruim 8000 euro voor dit horloge, erg veel geld vind, maar wat is hij mooi! :9 *O*
World domination is my middle name.
pi_145446080
Op eBay een eenvoudig horloge besteld voor erbij. Was £245 :)

  zondag 12 oktober 2014 @ 10:40:01 #55
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145449391
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:46 schreef Asa het volgende:
Op eBay een eenvoudig horloge besteld voor erbij. Was £245 :)
[ afbeelding ]
mooi eenvoudig horloge. Doet mij denken aan Tissot.
World domination is my middle name.
  zondag 12 oktober 2014 @ 11:01:56 #56
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145449874
Er was in het vorige topic een discussie over Smartwatches;

Te zien is dat er nog totaal geen markt voor is;
V&A / [tk] LG G watch (smartwatch)

2e hands zijn ze aan de straatstenen niet kwijt te raken.
World domination is my middle name.
pi_145453003
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 10:40 schreef Daklem het volgende:
[..]
mooi eenvoudig horloge. Doet mij denken aan Tissot.
Thanks. Ik zag het bij Peter in White Collar en vond het wel een leuk horloge :P

pi_145471537
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:15 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
De prijzen van Omega rijzen tegenwoordig de pan uit. Niet dat ze veel beter zijn geworden maar gewoon puur het gevoel van hoe duurder hoe beter. Heel erg jammer, niet meer value for money.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 17:23 schreef Daklem het volgende:
[..]
Was dat laatste maar waar! Dit model kost 12.000 dollar. Te duur voor mijn portomonee, maar wensen zijn altijd leuk om te hebben.
Daar betaal je bij andere merken een heel stuk meer voor hoor. Het hoe dan ook aardig wat geld voor een Omega met een kunststof bandje.
Keramiek heeft als nadeel dat als hij valt hij ook echt zeker in stukken barst, dat zijn dure grappen.
  maandag 13 oktober 2014 @ 09:39:12 #59
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_145483420
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 11:01 schreef Daklem het volgende:
Er was in het vorige topic een discussie over Smartwatches;

Te zien is dat er nog totaal geen markt voor is;
V&A / [tk] LG G watch (smartwatch)

2e hands zijn ze aan de straatstenen niet kwijt te raken.
Dus omdat 1 niet verkoopt is dat voor alle horloge's? Er zijn ook modellen die men importeerd uit de us omdat ze niet meer willen wachten tot deze hier uit komen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 13 oktober 2014 @ 10:12:45 #60
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145484087
Kost geen drol, maar vind hem toch mooi. Ook nog eens wat van de prijs af weten te lullen. :P

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:48:15 #61
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145503978
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 10:12 schreef static het volgende:
Kost geen drol, maar vind hem toch mooi. Ook nog eens wat van de prijs af weten te lullen. :P
[ afbeelding ]
Ik vind de wijzerplaat wel erg druk. Ik hoop dat je hem met de zwarte band hebt genomen, die met mesh vind ik er niet uit zien.
pi_145504366
'German Design'.. made in China? ;)
En doet de chrono het? Ik lees op WUS dat ze er uitzien als chrono's maar dat die hele functie niet werkt? Wat een scam is dat :')

http://forums.watchuseek.com/f71/ingersoll-35017.html
" Those Ingersoll watches are produced under the european part of the original trademark. The US trademark is still owned by Timex, the european by Zeon, an UK low price watches producer.
The trademark rights have been granted to a German company (Cristano or similar name) two years ago and they started a larger scaled production of an entirely mechanical collection of watches with a vintage look. All are fitted with chinese movements and most of them look like chronographs but are in fact multi-functions watches only."

[ Bericht 40% gewijzigd door Skv op 13-10-2014 20:54:57 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145507056
Ja dus.. http://www.ingersolluhren(...)/controller/Article/

Funktionen: BigDate, Monat, Tag, Offene Unruh
Alleen big date complicatie. Wtf is dat dan, de chrono pushers zijn er om de datum in te stellen. En nog gaar ook, want je mag de datum wij veranderen tussen 18.00 en 02.00. :') En 44 mm. ;(
http://www.ingersolluhren(...)eitung_735_EN_25.jpg

Ik zou 'm persoonlijk laten liggen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:02:19 #64
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145507454
Wat kost dat horloge dan?
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:24:55 #65
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145508704
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:39 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dus omdat 1 niet verkoopt is dat voor alle horloge's? Er zijn ook modellen die men importeerd uit de us omdat ze niet meer willen wachten tot deze hier uit komen.
Dat geldt overigens ook niet alleen voor smartwatches moet ik toegeven. Ook normale horloges hebben hier last van. Ik denk alleen dat er nog geen tot weinig animo voor is omdat er nog niet echt een toegevoegde waarde aan zit op dit moment! Ik hoop dat dit in de nabije toekomst gaat veranderen dat ze wel degelijk nuttig kunnen zijn.
World domination is my middle name.
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:27:38 #66
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_145508944
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 17:23 schreef Daklem het volgende:
[..]
Was dat laatste maar waar! Dit model kost 12.000 dollar. Te duur voor mijn portomonee, maar wensen zijn altijd leuk om te hebben.
Haha ja, dat wist ik niet. Dat bedrag zou het me ook niet waard zijn..
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:13:21 #67
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145511968
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 17:23 schreef Daklem het volgende:
[..]
Was dat laatste maar waar! Dit model kost 12.000 dollar. Te duur voor mijn portomonee, maar wensen zijn altijd leuk om te hebben.
Ik zie het echt niet. Waarom zou iemand daar zoveel geld voor neertellen. Ziet er voor mij echt uit als een standaard klokje.
pi_145512211
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik zie het echt niet. Waarom zou iemand daar zoveel geld voor neertellen. Ziet er voor mij echt uit als een standaard klokje.
Welke horloge van paar duizend euro vind jij daadwerkelijk die paar duizend euro waard?
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:18:02 #69
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145512265
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:17 schreef rumiii het volgende:
[..]
Welke horloge van paar duizend euro vind jij daadwerkelijk die paar duizend euro waard?
Eerlijk? Geen enkele.
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:20:43 #70
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145512437
Ik heb vandaag een vintage omega seamaster 300 big triangle gekocht. heb em vrijdag/zaterdag binnen, dan zal ik even een fototje maken. om maar 1 van de vele horloges aan te wijzen die een aantal duizend of meer waard zijn IMO

[ Bericht 25% gewijzigd door SugeLucky op 13-10-2014 22:32:47 ]
pi_145513479
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:18 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Eerlijk? Geen enkele.
Dan houdt het ook snel op ja.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:36:33 #72
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145513604
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan houdt het ook snel op ja.
Ik vind jou manier van posten nogal eng. Erg denigrerend. Wat de boer niet kent dat vreet die niet, is ook bij jou van toepassing.
pi_145513620
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:36 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind jou manier van posten nogal eng. Erg denigrerend.
:? Wat een onzin. Jij zegt zelf: ' Ik zie het echt niet. Waarom zou iemand daar zoveel geld voor neertellen. Ziet er voor mij echt uit als een standaard klokje.' en vervolgens geef je aan dat geen enkel horloge voor jou meer dan duizend euro waard is. Nou, dan ben je snel klaar toch? Denk juist dat de pot de ketel nu verwijt dat 'ie zwart ziet. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145513760
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:20 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb vandaag een vintage omega seamaster 300 big triangle gekocht. heb em vrijdag/zaterdag binnen, dan zal ik even een fototje maken. om maar 1 van de vele horloges aan te wijzen die een aantal duizend of meer waard zijn IMO
Heb je foto's van de verkoper? :o

Euh, door de verkoper gemaakt. Van het horloge. :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:40:56 #75
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145513916
quote:
6s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb je foto's van de verkoper? :o
Euh, door de verkoper gemaakt. Van het horloge. :+
Ik heb em om naaktfoto's gevraagd. echter nog steeds niet binnen :)

Ja die heb ik, maar de meeste zijn macro foto's. Zitten ook wel paar op ware grootte bij, zal zo effe 1 posten.
pi_145513932
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:40 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik heb em om naaktfoto's gevraagd. echter nog steeds niet binnen :)
Ja die heb ik, maar de meeste zijn macro foto's. Zitten ook wel paar op ware grootte bij, zal zo effe 1 posten.
Meeeeeeer. En waar heb je 'm gevonden? Erg lastig om een originele te vinden (een betaalbare althans). Zit al een jaar op Omegaforums.net in de vintage sectie, maar nog niks betaalbaars langs zien komen. Wel een hoop waar mee geklooid is. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:45:01 #77
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145514138
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:40 schreef SugeLucky het volgende:
Zitten ook wel paar op ware grootte bij, zal zo effe 1 posten.
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:41 schreef Skv het volgende:
Wel een hoop waar mee geklooid is.
Oh oh.. Bereid je maar vast voor op commentaar :P
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:45:10 #78
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145514150
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Meeeeeeer. En waar heb je 'm gevonden? Erg lastig om een originele te vinden (een betaalbare althans). Zit al een jaar op Omegaforums.net in de vintage sectie, maar nog niks betaalbaars langs zien komen. Wel een hoop waar mee geklooid is. ;(
Ja vrijdag zal ik er zelf maken, als ik hem om m'n pols heb.

Ik heb deze toevallig van omegaforums.net. Hij heeft niet te koop gestaan er op, maar ik heb al een tijdje contact met een member daar die een aantal SM300's heeft gehad en veel van omega weet. Hij heeft contact heeft met andere verzamelaars. Via een bevriend iemand kon hij aan een SM300 voor me komen.
pi_145514190
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:45 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ja vrijdag zal ik er zelf maken, als ik hem om m'n pols heb.
Ik heb deze toevallig van omegaforums.net. Hij heeft niet te koop gestaan er op, maar ik heb al een tijdje contact met een member daar die een aantal SM300's heeft gehad en veel van omega weet. Hij heeft contact heeft met andere verzamelaars. Via een bevriend iemand kon hij aan een SM300 voor me komen.
Goede source iig! ^O^
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145514221
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
[..]
Oh oh.. Bereid je maar vast voor op commentaar :P
Zou niet durven. O-)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:49:52 #81
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145514403
oh je mag er van mij over zeggen wat je wil hoor
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:51:53 #82
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145514500
pi_145514912
quote:
Vet, prachtige verkleurde lume! Heel mooi klokje! Ook tof dat het er nog mooi op zit, je ziet ze ook wel eens aan het eind van hun Latijn..



Ben benieuwd naar hoe die je bevalt. Welke band ga je dr op dragen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:05:05 #84
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145515142
Thanks!

Ik heb een olijf groene zulu strap er voor. En die wellicht nog in een aantal andere kleuren kopen, en misschien mesh bracelent op termijn. Maar ik ben meer van zulu en nato banden en niet zo van staal.
pi_145515220
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:05 schreef SugeLucky het volgende:
Thanks!
Ik heb een olijf groene zulu strap er voor. En die wellicht nog in een aantal andere kleuren kopen, en misschien mesh bracelent op termijn. Maar ik ben meer van zulu en nato banden en niet zo van staal.
Ik kan je Maratac aanbevelen!


(google)
Heb zelf die zandkleurige voor mijn OVM. Zeer goede kwaliteit en draagt prima. Beter dan alle andere merken nato's die ik heb gehad, waaronder Phoenix, die ook goed bekend staat.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:07:05 #86
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145515252
Die wijzer ziet er inderdaad niet zo jofel meer uit haha. Er zijn inderdaad veel exemplaren die niet meer mooi zijn. Al hoewel degene die jij post, op de wijzer na, wel in goede staat lijkt te zijn.
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:08:21 #87
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145515313
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik kan je Maratac aanbevelen!
Haha, mijn zulu strap is een maratac. Heb em gekocht op westcoastime.
pi_145515407
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:08 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Haha, mijn zulu strap is een maratac. Heb em gekocht op westcoastime.
_O- Daar heb ik mijne ook vandaan. En actief op het vintage Omegaforums deel. We gaan aardig gelijk op ;)

quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:07 schreef SugeLucky het volgende:
Die wijzer ziet er inderdaad niet zo jofel meer uit haha. Er zijn inderdaad veel exemplaren die niet meer mooi zijn. Al hoewel degene die jij post, op de wijzer na, wel in goede staat lijkt te zijn.
Nouja, mooi zou niet mijn primaire probleem zijn. Stel je voor dat die brokjes lume-stof in het mechanisme belanden. :X
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:13:10 #89
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145515489
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:15:04 #90
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145515554
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:10 schreef Skv het volgende:
[..]
_O- Daar heb ik mijne ook vandaan. En actief op het vintage Omegaforums deel. We gaan aardig gelijk op ;)
[..]
Nouja, mooi zou niet mijn primaire probleem zijn. Stel je voor dat die brokjes lume-stof in het mechanisme belanden. :X
inderdaad :)

Stel je voor dat alles wat er al van afgebroken is, er wellicht al inzit? Als ie geserviced zou zijn, zou die wijzer wel vervangen zijn lijkt me.
pi_145515684
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:15 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
inderdaad :)
Stel je voor dat alles wat er al van afgebroken is, er wellicht al inzit? Als ie geserviced zou zijn, zou die wijzer wel vervangen zijn lijkt me.
Ligt er natuurlijk aan waar. Wie hem naar Bienne stuurt krijgt 'm met nieuwe wijzers (andere dus) terug. Een echte expert op het gebied van vintage horloges kan ze misschien coaten dat het nog een beetje blijft zitten.. Ik zou het risico niet nemen iig. :+

Mijn Maratac:


Hoewel ik die klok nu altijd op leer draag:
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:25:40 #92
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145515918
Mooi. Goede klok ook die Steinhart. Met leer vind ik hem mooier inderdaad.
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:25:44 #93
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145515923
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:18 schreef Skv het volgende:
Mijn Maratac:
[ afbeelding ]
Ligt daar nou een string op de vloer?
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:29:00 #94
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145516043
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:25 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ligt daar nou een string op de vloer?
Of een pyjamabroek met bretels
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:30:39 #95
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145516106
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:29 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Of een pyjamabroek met bretels
Dacht ook nog even een zwembril.
pi_145517483
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:25 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ligt daar nou een string op de vloer?
_O- Nee joh. Das de ceintuur van mijn badjas.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145629628
Gisteren opgehaald bij Van Hell:


foto van gisteren. Ik zal nog wel even fotos maken bij daglicht. De plaat is van parelmoer en moeilijk te fotograferen.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:39:52 #98
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145638457
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:51 schreef Fisherman het volgende:
Gisteren opgehaald bij Van Hell:
foto van gisteren. Ik zal nog wel even fotos maken bij daglicht. De plaat is van parelmoer en moeilijk te fotograferen.
Mooi man!
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:40:46 #99
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145638494
Ik heb deze net binnen

pi_145640146
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:40 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb deze net binnen

[ afbeelding ]
Ook heel mooi man. Bijzondere klok. Houdt ie de tijd een beetje goed bij?

Ik heb nog even wat fotootjes gemaakt van de longines:



  vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:37:47 #101
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145640344
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:31 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ook heel mooi man. Bijzondere klok. Houdt ie de tijd een beetje goed bij?

Tot nu toe wel, maar ik heb em nog maar een uur om :)
pi_145640823
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:40 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb deze net binnen

[ afbeelding ]
waauw. O+

Is de servicegeschiedenis bekend? Zo niet, dan zou ik hem eerst laten servicen voordat je hem draagt!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:58:41 #103
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145640948
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:54 schreef Skv het volgende:

[..]

waauw. O+

Is de servicegeschiedenis bekend? Zo niet, dan zou ik hem eerst laten servicen voordat je hem draagt!
:)

Hij is 18 maanden volledige geserviced, dus ik zou er nog een aantal jaren tegen aan moeten kunnen.
pi_145641513
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:58 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

:)

Hij is 18 maanden volledige geserviced, dus ik zou er nog een aantal jaren tegen aan moeten kunnen.
Hij moet er dan zeker weer een tijdje tegen kunnen. Mocht er iets in de toekomst zijn dan zou ik hem naar Ferry Schweitzer brengen, dat is de Omega specialist in NL.
Ga je nog op zoek naar een stalen band? Zou het wel compleet maken natuurlijk.

Net nog even wat plaatjes genomen samen met mijn eigen klokje.




Het verschil tussen 30mm en 40mm is niet eens zo heel veel. Ze vond een Omega de ville ook wel mooi, maar dan de 38mm versie. Die zou toch wel te groot voor haar geweest zijn.
De lug-to-lug maat daarvan was namelijk even groot als de sub.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:29:35 #105
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145641983
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:16 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hij moet er dan zeker weer een tijdje tegen kunnen. Mocht er iets in de toekomst zijn dan zou ik hem naar Ferry Schweitzer brengen, dat is de Omega specialist in NL.
Ga je nog op zoek naar een stalen band? Zou het wel compleet maken natuurlijk.
Thanks, ik ga hem dan inderdaad naar Ferry Schweitzer brengen.

Om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo van de stalen banden :)
pi_145642287
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:29 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo van de stalen banden :)
Toevallig heb ik met duikhorloges vaak net het omgekeerde ;-)

Omega is met gedraaide lugs een van de weinige uitzonderingen waarbij het wel mooi is, doordat het hoogteverschil tussen de band en de lugs daardoor heel klein is. Bij rechte en dikke lugs vind ik het niet staan.
De groene nato staat hem ook goed, maar een mooie (waterbestendige) lederen band of zelfs hoogwaardige rubberen band zou hem ook erg mooi staan. Natuurlijk wel een mooie passende originele sluiting erbij aanschaffen en je bent klaar.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:38:48 #107
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145642293
En nog 1 in de zon dan maar :)

  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:40:16 #108
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145642339
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:38 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Toevallig heb ik met duikhorloges vaak net het omgekeerde ;-)

Omega is met gedraaide lugs een van de weinige uitzonderingen waarbij het wel mooi is, doordat het hoogteverschil tussen de band en de lugs daardoor heel klein is. Bij rechte en dikke lugs vind ik het niet staan.
De groene nato staat hem ook goed, maar een mooie (waterbestendige) lederen band of zelfs hoogwaardige rubberen band zou hem ook erg mooi staan. Natuurlijk wel een mooie passende originele sluiting erbij aanschaffen en je bent klaar.
:)

Goede tip inderdaad. Ik zal op termijn nog eens kijken naar een lederenband. Ik heb combinaties gezien met de SM300 en lichtbruine leren banden en dat vond ik er goed uit zien.
pi_145643166
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:16 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hij moet er dan zeker weer een tijdje tegen kunnen. Mocht er iets in de toekomst zijn dan zou ik hem naar Ferry Schweitzer brengen, dat is de Omega specialist in NL.
Ga je nog op zoek naar een stalen band? Zou het wel compleet maken natuurlijk.

Net nog even wat plaatjes genomen samen met mijn eigen klokje.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het verschil tussen 30mm en 40mm is niet eens zo heel veel. Ze vond een Omega de ville ook wel mooi, maar dan de 38mm versie. Die zou toch wel te groot voor haar geweest zijn.
De lug-to-lug maat daarvan was namelijk even groot als de sub.
Leuk klokje wat je voor haar hebt gekocht! Mooie cleane wijzerplaat, chique ding. Had laatst bijna een Tudor voor mijn vriendin gekocht, maar de prijs was me toch wat te hoog.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:28:35 #110
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145643596
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:56 schreef Skv het volgende:
Ja dus.. http://www.ingersolluhren(...)/controller/Article/

Funktionen: BigDate, Monat, Tag, Offene Unruh
Alleen big date complicatie. Wtf is dat dan, de chrono pushers zijn er om de datum in te stellen. En nog gaar ook, want je mag de datum wij veranderen tussen 18.00 en 02.00. :') En 44 mm. ;(
http://www.ingersolluhren(...)eitung_735_EN_25.jpg

Ik zou 'm persoonlijk laten liggen.
Wat een elitair gelul weer zeg, écht hoor. :')

Als ik een horloge koop - al kost hij een tientje of duizenden euro's doe ik het omdat ik hem mooi vind. Wat er zich allemaal binnenin bevindt zal me een worst wezen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_145643780
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:28 schreef static het volgende:

[..]

Wat een elitair gelul weer zeg, écht hoor. :')

Als ik een horloge koop - al kost hij een tientje of duizenden euro's doe ik het omdat ik hem mooi vind. Wat er zich allemaal binnenin bevindt zal me een worst wezen.
Elitair gelul? Misschien moet je dan niet in dit topic je foto dumpen. Als je een auto koopt dan kijk je toch ook verder dan alleen de buitenkant? Voor dat geld heb je ook een leuke Seiko of Orient oid.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145644029
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Leuk klokje wat je voor haar hebt gekocht! Mooie cleane wijzerplaat, chique ding. Had laatst bijna een Tudor voor mijn vriendin gekocht, maar de prijs was me toch wat te hoog.
Ik heb ook nog naar Tudor gekeken. Zijn ook mooie klokjes. Ik had een model in de classic collection op internet gezien. Zonder steentjes op de plaat was deze even duur als de Longines, maar ze had graag een beetje bling zoals veel vrouwen willen. Leuk is ook weer eens een keer een nieuw horloge te kopen bij een plaatselijke juwelier ipv het grijze circuit. Er is jammer genoeg weinig aanbod van dameshorloges door handelaren in Nederland.
De goud stalen vond ze trouwens ook mooi, maar daarvan zijn de schakels gold capped. Dat vind ik dan zelf weer wat minder fraai.
Rolex DJ vind ze trouwens weer lelijk. De huidige kasten van Tudor zijn ook wat moderner vormgegeven dan de kasten van Rolex.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:03:31 #113
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145644521
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Elitair gelul? Misschien moet je dan niet in dit topic je foto dumpen. Als je een auto koopt dan kijk je toch ook verder dan alleen de buitenkant? Voor dat geld heb je ook een leuke Seiko of Orient oid.
Blatant gelul. Ben je goed in.

Maar goed, om je tevreden te stellen heb ik ook o.a. deze, en nogmaals: het gaat mij om de looks.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_145644918
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:03 schreef static het volgende:

[..]

Blatant gelul. Ben je goed in.

Maar goed, om je tevreden te stellen heb ik ook o.a. deze, en nogmaals: het gaat mij om de looks.

[ afbeelding ]
oke doei
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:31:09 #115
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145645183
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:20 schreef Skv het volgende:

[..]

oke doei
Ga je weg met je infantiliteit? Dat betektn één ding: 14.gif
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_145645264
Ik zou voor de Oris gaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:37:57 #117
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145645352
@static

het gaat er inderdaad om wat jij mooi vindt. voordeel en nadeel van een plaatje er van posten op een forum is dat anderen ook een mening er over hebben.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:54:13 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145645763
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:37 schreef SugeLucky het volgende:
anderen ook een mening er over hebben.
Prima, echt geen ptobleem - maar ga niet mierenneuken over wat voor mechanisme erin zit.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:54:41 #119
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145645780
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:34 schreef Skv het volgende:
Ik zou voor de Oris gaan.
Kun je die betalen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_145647140
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:54 schreef static het volgende:

[..]

Prima, echt geen ptobleem - maar ga niet mierenneuken over wat voor mechanisme erin zit.
Gast, kom dan niet in het topic dat gaat over horloges en horlogetechniek. Dan kan je dat verwachten. :{w
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145647149
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:54 schreef static het volgende:

[..]

Kun je die betalen?
:').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:42:46 #122
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145647322
Orient Bambino op de kop getikt. Zocht nog een klok met een witte plaat. Ik vind hem echt prachtig maarrrrr.......wat is die rotor LUID :X

M'n Vostok is muisstil maar deze hoor ik gewoon echt.
pi_145648216
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 19:42 schreef Twiitch het volgende:
Orient Bambino op de kop getikt. Zocht nog een klok met een witte plaat. Ik vind hem echt prachtig maarrrrr.......wat is die rotor LUID :X

M'n Vostok is muisstil maar deze hoor ik gewoon echt.
Tja bij sommige hoor je de rotor heel voed en bij anderen niet. Kan zijn dat hij uit balans is of dat je de lagers hoort. Het kan ook zijn dat er geen lagers in zitten. Die laatste zijn vaak helemaal stil.
pi_145654848
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:28 schreef static het volgende:

[..]

Wat een elitair gelul weer zeg, écht hoor. :')

Als ik een horloge koop - al kost hij een tientje of duizenden euro's doe ik het omdat ik hem mooi vind. Wat er zich allemaal binnenin bevindt zal me een worst wezen.
Helemaal mee eens. Wat maakt het nou uit of het er zo:



of zo uit ziet:

pi_145657087
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:05 schreef Accursius het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Wat maakt het nou uit of het er zo:

[ afbeelding ]

of zo uit ziet:

[ afbeelding ]
idd, maakt toch niets uit, dat zie je toch niet :? :?
pi_145660334
Precies, sorry, maakt inderdaad niet uit. :D!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 07:05:35 #127
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145660537
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:05 schreef Accursius het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Wat maakt het nou uit of het er zo:

[ afbeelding ]

of zo uit ziet:

[ afbeelding ]
Ik heb hier nog maar bar weinig mensen gezien (eigenlijk niemand dus) met een Patek Philippe, maar wel met deze troep:



En die gaat dan andermans horloge afkraken vanwege het uurwerk wat er in zit :')

Het topic heet toch "Horloges en horlogetechniek"
pi_145660889
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:05 schreef Accursius het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Wat maakt het nou uit of het er zo:

[ afbeelding ]

of zo uit ziet:

[ afbeelding ]
Je moet blind zijn om het niet te kunnen zien, tenzij de secondenwijzer eraf is gevallen.
pi_145665858
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 07:05 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik heb hier nog maar bar weinig mensen gezien (eigenlijk niemand dus) met een Patek Philippe, maar wel met deze troep:

[ afbeelding ]

En die gaat dan andermans horloge afkraken vanwege het uurwerk wat er in zit :')

Het topic heet toch "Horloges en horlogetechniek"
_O_ Mooi spul, die foto. Zeker voor het geld een prima uurwerk.

Hoe is het met jouw patek?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:22:03 #130
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145666330
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:04 schreef Skv het volgende:
Hoe is het met jouw patek?
Die heb en hoef ik niet. Ben al gewoon tevreden met mijn quartz rommel ;)
pi_145675190
Ik heb vandaag een horloge gekregen dat van mijn oom is geweest. Het is een automaat en hij loopt gewoon nog. Het maakt me niet uit of het horloge waardevol is of niet, maar ik vind het verrassend mooi en wil het graag gaan dragen. Maar in elk geval wil ik het ook laten nakijken.

Vraagje voor de experts: kan ik het horloge bij elke willekeurige juwelier achterlaten, of is dat heel dom?

Slechte foto :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:57:12 #132
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145675796
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:17 schreef rumiii het volgende:

[..]

Welke horloge van paar duizend euro vind jij daadwerkelijk die paar duizend euro waard?
Mijn Zenith Retrotimer en Datejust.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:54:38 #133
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145678035
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mijn Zenith Retrotimer en Datejust.
Mijn Speedy, Suge's Seamaster, Fisherman's Sub en zo is er nog wel even door te gaan.

Overigens deed mijn gezicht meer dan eens :') door bepaald commentaar in dit topic. De naam is met deze reden een tijd terug zelfs veranderd en is er 'horlogetechniek' toegevoegd. Een horloge met een hoop fake functies is dan natuurlijk niet al te interessant en kan wel eens wat kritiek krijgen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:40 schreef Queller het volgende:
Ik heb vandaag een horloge gekregen dat van mijn oom is geweest. Het is een automaat en hij loopt gewoon nog. Het maakt me niet uit of het horloge waardevol is of niet, maar ik vind het verrassend mooi en wil het graag gaan dragen. Maar in elk geval wil ik het ook laten nakijken.

Vraagje voor de experts: kan ik het horloge bij elke willekeurige juwelier achterlaten, of is dat heel dom?

Slechte foto :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn zat mensen welke specifiek met oude en vintage uurwerken werken. Zou hem 100x liever daar laten dan bij een 'insert random juwelier. Naar wat ik gehoord heb is Kalle Slaap in Grootschermer(van horlogemakeronline.nl) wel een goed, betrouwbaar en niet te duur adres. Ook de door Skv genoemde Ferrie Schweitzer is een topadres, echter doet hij voornamelijk Omega

[ Bericht 23% gewijzigd door x3ro op 19-10-2014 12:15:52 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_145679649
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 20:54 schreef x3ro het volgende:
Naar wat ik gehoord heb is Kalle Slaap in Grootschermer(van horlogemakeronline.nl) wel een goed, betrouwbaar en niet te duur adres.
Dank je wel; ik heb 'm een berichtje gestuurd :)
pi_145683081
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 20:54 schreef x3ro het volgende:

[..]

Mijn Speedy, Suge's Seamaster, Fisherman's Sub en zo is er nog wel even door te gaan.

Overigens deed mijn gezicht meer dan eens :') door bepaalde commentaar in dit topic. De naam is met deze reden een tijd terug zelfs veranderd en is er 'horlogetechniek' toegevoegd. Een horloge met een hoop fake functies is dan natuurlijk niet al te interessant en kan wel eens wat kritiek krijgen.

[..]

Er zijn zat mensen welke specifiek met oude en vintage uurwerken werken. Zou hem 100x liever daar laten dan bij een 'insert random juwelier. Naar wat ik gehoord heb is Kalle Slaap in Grootschermer(van horlogemakeronline.nl) wel een goed, betrouwbaar en niet te duur adres. Ook de door Skv genoemde Ferrie Schweitzer is een topadres, echter doet hij voornamelijk Omega
Ik heb nog een ander adres, horlogemaker uit Culemborg, staat ook goed aangeschreven. Gegevens per PM. :) En volledig eens met het eerste deel van je post. ^O^
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145683176
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:40 schreef Queller het volgende:
Ik heb vandaag een horloge gekregen dat van mijn oom is geweest. Het is een automaat en hij loopt gewoon nog. Het maakt me niet uit of het horloge waardevol is of niet, maar ik vind het verrassend mooi en wil het graag gaan dragen. Maar in elk geval wil ik het ook laten nakijken.

Vraagje voor de experts: kan ik het horloge bij elke willekeurige juwelier achterlaten, of is dat heel dom?

Slechte foto :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je een scherpere foto? Mooie 'arrow' uurmarkers. Er zijn ook enkele Omega Constellations en zelfs Geneves uitgekomen met deze markers. Begin jaren 60 zou ik denken. Ook die 'crosshair' wijzerplaat zie je terug bij enkele constellations, m.n. de pie pan versies.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145685309
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb je een scherpere foto? Mooie 'arrow' uurmarkers. Er zijn ook enkele Omega Constellations en zelfs Geneves uitgekomen met deze markers. Begin jaren 60 zou ik denken. Ook die 'crosshair' wijzerplaat zie je terug bij enkele constellations, m.n. de pie pan versies.
Je praat Russisch voor me, geen idee waar je het over hebt _O-

Ik zal morgen bij wat daglicht proberen een wat duidelijkere foto te maken!
  zondag 19 oktober 2014 @ 00:37:55 #138
67670 Skv
Cynist.
pi_145687770
De vorm van de uur-streepjes in geelgoud, die noemen ze arrow. Jaren 60 zag je dat vaak, onder andere in de Constellation de Luxe-lijn die Omega toen uitbracht. Verder zie je een kruis op de wijzerplaat, dat noemen ze een crosshair. Bij oude Omegas zijn verzamelaars daar altijd gek op :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145692136
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 00:37 schreef Skv het volgende:
De vorm van de uur-streepjes in geelgoud, die noemen ze arrow. Jaren 60 zag je dat vaak, onder andere in de Constellation de Luxe-lijn die Omega toen uitbracht. Verder zie je een kruis op de wijzerplaat, dat noemen ze een crosshair. Bij oude Omegas zijn verzamelaars daar altijd gek op :)
Kijk, dát snap ik! ^O^
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:09:07 #140
67670 Skv
Cynist.
pi_145694590
Kijk, hier heb ik het over:

met 'pie pan' (aflopende randen) wijzerplaat, 'arrow' uurindicatoren en 'crosshair' (dat kruis). Verder zie je dat ook de wijzers een vergelijkbaar design hebben, die stijl van wijzers noemen ze ' dauphine':


En in het wit:


Van de 'goedkopere'-lijn van Omega, Geneve, bestaan ook een paar klokjes met deze uur-indicatoren, maar die zie je vrijwel nooit:

Nu is Fortis wat minder hoog aangeschreven dan Omega, dus de klok zal in geld niet heel veel waard zijn, maar het is zeker een klassiek, dressy horloge. Ben benieuwd naar je andere foto's en wat je er mee gaat doen.

Het lijkt overigens alsof het bandje wat je op jouw klok hebt zitten er niet origineel bij hoorde. Te smal voor de lugs (de aanhechting aan de kast), daar is ruimte over. Dat is mooi, want dan kan je er een mooie leren band bij kopen, mocht je dat wat vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Skv op 19-10-2014 13:29:23 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145696123
Duidelijk! Dank je!

Het blijft moeilijk foto's maken...





Ik wil 'm eigenlijk laten opknappen en dan gaan dragen.

pi_145696195
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:09 schreef Skv het volgende:

Het lijkt overigens alsof het bandje wat je op jouw klok hebt zitten er niet origineel bij hoorde. Te smal voor de lugs (de aanhechting aan de kast), daar is ruimte over. Dat is mooi, want dan kan je er een mooie leren band bij kopen, mocht je dat wat vinden.
Dat idee had ik nou ook al! Ik weet ook niet wat ik van de huidige band vind eigenlijk... In elk geval een beetje iebelig smal.
pi_145696392
Onlangs in het bezit gekomen van een Eterna Matic (circa jaren '60). Is van mijn opa geweest en voor zover ik weet nooit een onderhoudsbeurt gehad. Ligt nu dan ook bij de juwelier voor een beurtje. Zijn Eterna's de moeite waard om op te laten knappen? Ik krijg eerst een prijsopgaaf voordat daadwerkelijk tot reparatie wordt overgegaan. En wat houdt een servicebeurt eigenlijk in - los van opnieuw oliën?

Heb helaas nog geen foto's...
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:19:58 #144
67670 Skv
Cynist.
pi_145696950
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:59 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat idee had ik nou ook al! Ik weet ook niet wat ik van de huidige band vind eigenlijk... In elk geval een beetje iebelig smal.
Mooi ding hoor, zou wel een andere band kopen. Laat hem allereerst servicen voor je hem gaat dragen. Laat een nieuw glaasje plaatsen (of polijst zrlf met een tubetje Polywatch) en koop een mooie leren band die past bij een vintage klokje. Ik kan het merk Hirsch aanraden, zeer goede kwaliteit en gemaakt voor dit soort horloges!

Oh, en ik weet niet wat je onder opknappen verstaat, maar ik zou heel specifiek zijn. Alleen uurwerk schoonmaken, oliën, reguleren. Dus niet de kast polijsten, geen nieuwe lume, niks veranderen aan de wijzerplaat etc. Dan ben je het klassieke karakter namelijk direct kwijt. Veel horlogemakers die niet veel met vintage doen, zien die dingen als extra service, terwijl het de uitstraling verziekt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Skv op 19-10-2014 13:25:56 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145697332
Dat zal ik onthouden. Het gaat mij enkel om het uurwerk en het glaswerk (daar zaten twee flinke barsten in).
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:45:31 #146
67670 Skv
Cynist.
pi_145697799
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:32 schreef Hartigan het volgende:
Dat zal ik onthouden. Het gaat mij enkel om het uurwerk en het glaswerk (daar zaten twee flinke barsten in).
Ik had het over het klokje van Queller, maar dat gaat voor jou natuurlijk ook op. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145697931
Ha, ik had de rest niet doorgelezen. Wel toevallig allebei oude horloges die opgeknapt moeten worden. Ik zit wel vol spanning te wachten op bericht van de juwelier. Toen ik het horloge vorige week oppakte begon het meteen te lopen na talloze jaren stil te liggen. Blijft mooi die techniek.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:21:01 #148
67670 Skv
Cynist.
pi_145699009
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Die heb en hoef ik niet. Ben al gewoon tevreden met mijn quartz rommel ;)
ok, bedankt voor je gemopper in dat geval. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145701452
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:19 schreef Skv het volgende:
of polijst zrlf met een tubetje Polywatch
Owwwww, dat is zo'n kolereklus! Goed, ik zal zo ff een poging wagen!

En de rest van je tips: in mijn oren geknoopt ^O^
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:02:20 #150
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145701731
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:21 schreef Skv het volgende:

[..]

ok, bedankt voor je gemopper in dat geval. :').
Ging alleen maar even hierom :s)
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:56 schreef Skv het volgende:
En nog gaar ook, want je mag de datum wij veranderen tussen 18.00 en 02.00. :') En 44 mm. ;(
En dan komt er iemand met een plaatje van een Patek dat dat zo mooi is, terwijl zo'n Vostok een stuk minder is afgewerkt dan een Ingersoll, maar dat kan dan opeens wel.

Laat een ieder gewoon blij zijn met de klok die hij al heeft ipv hem af te kraken ná aanschaf.

Niet iedereen is zo'n freak dat hij zijn klokken gelijk ontmaagd door ze open te schroeven, zat mensen met een Bentley die nooit onder de motorkap kijken.
pi_145702829
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:19 schreef Skv het volgende:
Polywatch
Ja, ik weet het zeker: ik heb er nog net zo'n hekel aan als jaren geleden!

En ik heb een beetje te hard gepoetst geloof ik, want ik heb ter hoogte van de 3 / 4 nu ook een barst (of die had ik al en heb ik eerder niet gezien). De kast is schoon, maar verder had ik het net zo goed kunnen laten geloof ik :D :'( :D





Goed. Morgen weer een dag ^O^
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:53:55 #152
67670 Skv
Cynist.
pi_145703343
Achjoh, nieuwe plexi mee laten nemen in de service en je bent er. En je hebt toch niet je kast gepoetst met PW??!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145704849
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:53 schreef Skv het volgende:
Achjoh, nieuwe plexi mee laten nemen in de service en je bent er. En je hebt toch niet je kast gepoetst met PW??!
Nee, mijn kast heb ik gewoon met een doekje schoongemaakt ;)
pi_145705463
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:41 schreef Queller het volgende:

[..]

Nee, mijn kast heb ik gewoon met een doekje schoongemaakt ;)
Zo'n glimmende kast kan je met een cape cod doekje schoonmaken.
pi_145705620
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:02 schreef DarkerThanBlack het volgende:
cape cod
Ik leer veel dit weekend. Dank je wel ^O^
  zondag 19 oktober 2014 @ 19:03:14 #156
67670 Skv
Cynist.
pi_145707471
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:02 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ging alleen maar even hierom :s)

[..]

En dan komt er iemand met een plaatje van een Patek dat dat zo mooi is, terwijl zo'n Vostok een stuk minder is afgewerkt dan een Ingersoll, maar dat kan dan opeens wel.

Laat een ieder gewoon blij zijn met de klok die hij al heeft ipv hem af te kraken ná aanschaf.

Niet iedereen is zo'n freak dat hij zijn klokken gelijk ontmaagd door ze open te schroeven, zat mensen met een Bentley die nooit onder de motorkap kijken.
Joh, als je met een foto aan komt van een chinees klokje dat er uit ziet als een chrono maar waarvan de helft het niet doet, en je gaat daar foto's van plaatsen in een topic met horlogeliefhebbers, dan kan je verwachten dat mensen dat een mening over hebben.

Het gaat me niet over patek, daar ben ik niet mee gekomen. En een Vostok kan idd beter imho, omdat je daar niet betaalt voor de afwerking van het uurwerk, maar gewoon een goede klok hebt voor het geld. Wat met die Ingersoll naar mijn mening niet het geval is. Ik kraak niks af, maar geef alleen aan dat je voor dat geld een stuk meer 'horloge' kan kopen. Of je dat doet of niet is niet mijn zaak, maar als je het giet vraagt dan denk ik graag (kritisch) mee.

Dat static dan gaat huilen dat ik zijn klokje niet goed genoeg vind is niet mijn probleem, dan moet hij maar een topic openen waarin mensen hem complimenten mogen geven met zijn keuze. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 19 oktober 2014 @ 21:43:33 #157
67670 Skv
Cynist.
pi_145715618
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 19 oktober 2014 @ 21:53:05 #158
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
  zondag 19 oktober 2014 @ 23:02:37 #160
67670 Skv
Cynist.
pi_145717611
quote:
10s.gif Op zondag 19 oktober 2014 21:53 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Heb je die besteld?
Ja, drie stuks. 8-)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:55:18 #161
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145728401
Als we toch gaan fappen, 2 toppers welke op 't moment te koop staan:

Patek 130:





Rolex Sea Dweller Comex:





Prijzen zullen we het maar niet over hebben :+
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_145738640
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:55 schreef x3ro het volgende:
Als we toch gaan fappen, 2 toppers welke op 't moment te koop staan:

Patek 130:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Rolex Sea Dweller Comex:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Prijzen zullen we het maar niet over hebben :+
Met Comex wordt veel gerommeld. Een puntgaaf model roept dan ook altijd vraagtekens op. Comex duikers gebruiken hem dan ook waar hij voor gemaakt is.
pi_145742315
Zie nu die prijzen voor die Rolex. Waarom is die zo duur? Bepaalde techniek die er in zit?
Voor dat bedrag zou ik eerder een Nautilus halen trouwens _O_

pi_145742494
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:14 schreef Accursius het volgende:
Zie nu die prijzen voor die Rolex. Waarom is die zo duur? Bepaalde techniek die er in zit?
Voor dat bedrag zou ik eerder een Nautilus halen trouwens _O_

[ afbeelding ]
Zeldzaam, Comex is een duikbedrijf. Leuk feitje: medewerkers van Comex konden deze klokken voor 175 pond kopen. :D!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145744785
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:14 schreef Accursius het volgende:
Zie nu die prijzen voor die Rolex. Waarom is die zo duur? Bepaalde techniek die er in zit?
Voor dat bedrag zou ik eerder een Nautilus halen trouwens _O_

[ afbeelding ]
Ik zou er ook zeker geen Rolex voor halen voor dat geld. Die nautilus is best een leuk ding, maar voor Patek niet heel speciaal. Ik zou eerder een mooie Lange of Breguet halen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:29:07 #166
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145755725
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:38 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Met Comex wordt veel gerommeld. Een puntgaaf model roept dan ook altijd vraagtekens op. Comex duikers gebruiken hem dan ook waar hij voor gemaakt is.
Dat is dus net zo als die hele business omtrent die Milsubs en RAF klokjes? Zou wel verwachten dat er voor een bedrag als dit(125k $) enige vorm van garantie op de authenticiteit gegeven word?

quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:14 schreef Accursius het volgende:
Zie nu die prijzen voor die Rolex. Waarom is die zo duur? Bepaalde techniek die er in zit?
Voor dat bedrag zou ik eerder een Nautilus halen trouwens _O_

[ afbeelding ]
Zoals aangegeven zijn die COMEX samen met Milsubs toch wel de specialere stalen Rolexen. Echter hierbij wordt de prijs nog opgedreven door het hebben van de originele doos en bijbehorende papieren. Van dat bedrag kun je die Patek kopen en nog enkele tienduizenden euro's over hebben. Ik vind het persoonlijk ook een tikkeltje overdreven voor 'maar' een Seadweller, maar speciaal is 'ie wel.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_145764921
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:29 schreef x3ro het volgende:

Van dat bedrag kun je die Patek kopen en nog enkele tienduizenden euro's over hebben.
Je kan er zeker 4 van die pateks van kopen zelfs.
pi_145766737
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Zeldzaam, Comex is een duikbedrijf. Leuk feitje: medewerkers van Comex konden deze klokken voor 175 pond kopen. :D!
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:14 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik zou er ook zeker geen Rolex voor halen voor dat geld. Die nautilus is best een leuk ding, maar voor Patek niet heel speciaal. Ik zou eerder een mooie Lange of Breguet halen.
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:29 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat is dus net zo als die hele business omtrent die Milsubs en RAF klokjes? Zou wel verwachten dat er voor een bedrag als dit(125k $) enige vorm van garantie op de authenticiteit gegeven word?

[..]

Zoals aangegeven zijn die COMEX samen met Milsubs toch wel de specialere stalen Rolexen. Echter hierbij wordt de prijs nog opgedreven door het hebben van de originele doos en bijbehorende papieren. Van dat bedrag kun je die Patek kopen en nog enkele tienduizenden euro's over hebben. Ik vind het persoonlijk ook een tikkeltje overdreven voor 'maar' een Seadweller, maar speciaal is 'ie wel.
Aah, dan snap ik het. Weer wat geleerd :) Zou tijd worden dat ik de loterij win dit jaar. :9
pi_145780413

Ik snap het zelf niet helemaal. Eigenlijk vind ik hem grof, groot en wat druk. Maar toch ben ik helemaal gevallen voor dit horloge. Ik heb er een tijd omheen gedraaid maar heb hem toch maar gekocht.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_145780593
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:44 schreef abominabel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap het zelf niet helemaal. Eigenlijk vind ik hem grof, groot en wat druk. Maar toch ben ik helemaal gevallen voor dit horloge. Ik heb er een tijd omheen gedraaid maar heb hem toch maar gekocht.
Pics!
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:51:06 #171
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145784545
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:44 schreef abominabel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap het zelf niet helemaal. Eigenlijk vind ik hem grof, groot en wat druk. Maar toch ben ik helemaal gevallen voor dit horloge. Ik heb er een tijd omheen gedraaid maar heb hem toch maar gekocht.
Congrats met de mooie aankoop! Wat vers geschoten foto's doen het hier natuurlijk ook altijd goed.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:12:05 #172
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_145785451
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:44 schreef abominabel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap het zelf niet helemaal. Eigenlijk vind ik hem grof, groot en wat druk. Maar toch ben ik helemaal gevallen voor dit horloge. Ik heb er een tijd omheen gedraaid maar heb hem toch maar gekocht.
Snap helemaal wat je bedoeld. Echter zou ik het zelf niet doen omdat mijn pols daar te klein voor is vind ik. Dit horloge staat of valt met de pols waar die om zit naar mijn mening.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_145785880
Mijn nieuwste aanwinst, een horloge gemaakt voor de Belgische luchtmacht.

pi_145787184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:44 schreef abominabel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap het zelf niet helemaal. Eigenlijk vind ik hem grof, groot en wat druk. Maar toch ben ik helemaal gevallen voor dit horloge. Ik heb er een tijd omheen gedraaid maar heb hem toch maar gekocht.
Zo groot is deze toch niet, ik neem aan gewoon 42mm toch? Het is wat mij betreft de enige echt mooie Breitling die er is.
Heb je de versie met een glazen achterdeksel, of kan je het uurwerk niet zien. Hoe dan ook is het B01 caliber voor Breitling begrippen een zeer fraai uurwerk.
pi_145789029
De achterkant is idd open.

Het grote is natuurlijk relatief. Als je vertrekpunt een veredeld kinderhorloge is, is dit ineens best veel volume.

De meeste breitlings vind ik veel te bling en zo, maar de navitimer juist weer niet. Ik zie mezelf ook niet snel nog met een ander model van breitling rondlopen.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:23:30 #176
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145793048
Submariner 5513

pi_145793237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:44 schreef abominabel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap het zelf niet helemaal. Eigenlijk vind ik hem grof, groot en wat druk. Maar toch ben ik helemaal gevallen voor dit horloge. Ik heb er een tijd omheen gedraaid maar heb hem toch maar gekocht.
perfecte toon wit voor die leren band

Rode teller/wijzer maakt m af

Veel plezier
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:41:04 #178
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145794338
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:23 schreef SugeLucky het volgende:
Submariner 5513

[ afbeelding ]
Nieuwe aanwinst of? Prachtige klok iig, van welk jaar is deze? Ben zelf eens rustig aan het kijken voor een uit mijn geboortejaar :+
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_145794405
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:23 schreef SugeLucky het volgende:
Submariner 5513

[ afbeelding ]
Mooi!
Bewust gekozen voor de versie met de witgouden indexen op de plaat? Heb je de stalen band er nog bij?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:50:20 #180
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145794955
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:41 schreef x3ro het volgende:

[..]

Nieuwe aanwinst of? Prachtige klok iig, van welk jaar is deze? Ben zelf eens rustig aan het kijken voor een uit mijn geboortejaar :+
Yes :)

Deze komt uit 1988
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:52:22 #181
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145795082
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:42 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Mooi!
Bewust gekozen voor de versie met de witgouden indexen op de plaat? Heb je de stalen band er nog bij?
Thanks!

Ja daar heb ik inderdaad bewust voor gekozen. Ik vind die indexen het horloge een unieke look geven icm de wijzerplaat. Band heb ik er niet bij, maar hoef ik ook niet ;) Ik hou serieus niet van horloges met stalen banden haha

[ Bericht 1% gewijzigd door SugeLucky op 21-10-2014 21:58:23 ]
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:53:23 #182
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145795157
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:50 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Yes :)

Deze komt uit 1988
Heel veel draagplezier gewenst! :Y Helaas is 'ie een jaartje te oud om te voldoen aan mijn andere eis :+ Heb je nog meer foto's?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:55:18 #183
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145795275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:53 schreef x3ro het volgende:

[..]

Heel veel draagplezier gewenst! :Y Helaas is 'ie een jaartje te oud om te voldoen aan mijn andere eis :+ Heb je nog meer foto's?
Thanks!

Voor mij is ie 6 jaar te jong :)

Ik zal morgen bij daglicht even een betere foto maken. Dit is even snel met m'n iphone op de wc omdat ik daar het felste licht heb
pi_145795911
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:23 schreef SugeLucky het volgende:
Submariner 5513

[ afbeelding ]
Prachtig, zelf draag ik af en toe de 14060M.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:09:46 #185
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145796278
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:04 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Prachtig, zelf draag ik af en toe de 14060M.
Ook mooi! Ik vind de submariners met date toch aanzienlijk minder mooi.
pi_145803319
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:09 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ook mooi! Ik vind de submariners met date toch aanzienlijk minder mooi.
Eens, maar ik gebruik de date functie toch veel vaker dan ik me denk. Als ik een dateless klok draag dan zit ik er vaak op te gluren om tot de conclusie te komen dat ik toch mijn telefoon even nodig heb. :')

Erg mooie klok overigens die 5513!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 01:12:26 #187
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145803756
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 00:47 schreef Skv het volgende:

[..]

Eens, maar ik gebruik de date functie toch veel vaker dan ik me denk. Als ik een dateless klok draag dan zit ik er vaak op te gluren om tot de conclusie te komen dat ik toch mijn telefoon even nodig heb. :')

Erg mooie klok overigens die 5513!
thanks!

ja de date functie is inderdaad wel handig.
pi_145805483
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:12 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

thanks!

ja de date functie is inderdaad wel handig.
Dat is ook de reden waarom ik mijn DJ iets vaker draag. Een SD lijkt me een prima tussenweg, maar om nou twee duikers te hebben is ook weer wat overdreven.
pi_145806135
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 03:47 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat is ook de reden waarom ik mijn DJ iets vaker draag. Een SD lijkt me een prima tussenweg, maar om nou twee duikers te hebben is ook weer wat overdreven.
Evenals een DD. Dat is dan net weer niet nodig, maar staat wel weer lekker klassiek..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145815900
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:25 schreef Skv het volgende:

[..]

Evenals een DD. Dat is dan net weer niet nodig, maar staat wel weer lekker klassiek..
Een dj en dd naast elkaar is toch anders dan een sub en dweller vind ik. Een dd is dan ook een heel ander horloge dan een dj. Niet zozeer qua uiterlijk hoewel er meestal een andere band aan zit. Een jubilee bestaat niet geloof ik. Een president of oyster zijn mogelijk. Door materiaal gebruik vind ik ze qua uitstraling nirt te vergelijken. Daardoor denk ik dat je ze best naast elkaar kan bezitten.
pi_145834943
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:44 schreef abominabel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap het zelf niet helemaal. Eigenlijk vind ik hem grof, groot en wat druk. Maar toch ben ik helemaal gevallen voor dit horloge. Ik heb er een tijd omheen gedraaid maar heb hem toch maar gekocht.
Mooi horloge! Zelf overweeg ik al geruime tijd een Montbrilliant 01 aan te schaffen. Die vind ik al jaren prachtig.

Ik draag al jarenlang een Colt chronographe en wil eigenlijk wel iets anders. Maar de aanschafprijs is hoog dus ik blijf het vooralsnog maar uitstellen :P

  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:23:14 #192
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145835269
Voor de mensen in Amsterdam; QP op de Willemsparkweg (bij Vondelpark) heeft een sale waarbij o.a. Zenith met korting eruit gaat. Incl. de tourbillon.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_145838997
Wat betreft chronographs met een minutenteller waarbij een volledige cyclus van de teller 30 minuten omvat: Beweegt de urenteller pas na twee volledige cycli of beweegt de urenteller in verhouding met de minutenteller?

M.a.w. : Heeft er al na 15 minuten sinds stopwatch bij de meeste chronographs al beweging in de urenteller plaatsgevonden of is dit pas na 60 minuten?
pi_145840844
Misschien een domme vraag, maar heeft één van jullie wel eens een horloge gekocht van een handelaar/shady persoon?

Buiten de dealers en handelaren zijn er veel horloges verkrijgbaar vanuit een soort grijs circuit.
Weet niet precies wat ik hiervan moet denken, de prijzen zijn lager maar is het in de praktijk zo dat je alleen juweliers etc. kan vertrouwen?
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:33:27 #195
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145843703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 01:26 schreef Kazenbazen het volgende:
Misschien een domme vraag, maar heeft één van jullie wel eens een horloge gekocht van een handelaar/shady persoon?

Buiten de dealers en handelaren zijn er veel horloges verkrijgbaar vanuit een soort grijs circuit.
Weet niet precies wat ik hiervan moet denken, de prijzen zijn lager maar is het in de praktijk zo dat je alleen juweliers etc. kan vertrouwen?
Nee, van een shady persoon zou ik sowieso nooit kopen. :P
Maar genoeg sites waar je, buiten een juwelier om, redelijk blind horloges kan kopen.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 16:14:41 #196
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145854874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 01:26 schreef Kazenbazen het volgende:
Misschien een domme vraag, maar heeft één van jullie wel eens een horloge gekocht van een handelaar/shady persoon?

Buiten de dealers en handelaren zijn er veel horloges verkrijgbaar vanuit een soort grijs circuit.
Weet niet precies wat ik hiervan moet denken, de prijzen zijn lager maar is het in de praktijk zo dat je alleen juweliers etc. kan vertrouwen?
Je kan beter wat meer betalen en zeker weten dat je iets goeds koopt, dan veel te veel betalen voor iets slechts.
pi_145857539
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 01:26 schreef Kazenbazen het volgende:
Misschien een domme vraag, maar heeft één van jullie wel eens een horloge gekocht van een handelaar/shady persoon?

Buiten de dealers en handelaren zijn er veel horloges verkrijgbaar vanuit een soort grijs circuit.
Weet niet precies wat ik hiervan moet denken, de prijzen zijn lager maar is het in de praktijk zo dat je alleen juweliers etc. kan vertrouwen?
Ik heb in het verleden gekocht van zowel juweliers als handelaren. Hoe je het beschrijft lijkt het net zo alsof handelaren per definitie shady zijn. Dat is naar mijn mening absoluut niet zo bij de meesten.
Zorg wel altijd voor een persoonlijke overdracht is mijn mening. Prijzen van een handelaar kan je volgens mij ook gewoon door onderhandelen bij een juwelier krijgen. De prijzen in het buitenland daarentegen zijn door btw veel voordeliger vaak. Ik heb overigens nog nooit in het buitenland een horloge gekocht, maar zeker in buurlanden is dat een overweging waard. Maak je er gelijk een weekendje uit van.

Waarom zijn er handelaren die nieuwe exemplaren verkopen? Net zoals er handelaren zijn die nieuwe auto's verkopen. Een juwelier moet voor zijn dealerschap een bepaald aantal horloges kopen. Kan de juwelier ze niet kwijt, dan gaan ze via de achterdeur naar een handelaar.
pi_145859505
Niks mis met handelaren, als er iets mis is, is het met het horloge. Ik hou altijd 'buy the seller' aan. Als je er geen goed gevoel bij hebt, niet doen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145862085
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 01:26 schreef Kazenbazen het volgende:
Misschien een domme vraag, maar heeft één van jullie wel eens een horloge gekocht van een handelaar/shady persoon?

Buiten de dealers en handelaren zijn er veel horloges verkrijgbaar vanuit een soort grijs circuit.
Weet niet precies wat ik hiervan moet denken, de prijzen zijn lager maar is het in de praktijk zo dat je alleen juweliers etc. kan vertrouwen?
Ik koop al jaren bij de grijze handelaar. Er zijn een aantal met een goede naam daar kan je zonder problemen kopen. Als je niet bekend mee bent, dan eerst goed verdiepen in het horloge zodat je geen replica koopt.
pi_145873162
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:59 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik koop al jaren bij de grijze handelaar. Er zijn een aantal met een goede naam daar kan je zonder problemen kopen. Als je niet bekend mee bent, dan eerst goed verdiepen in het horloge zodat je geen replica koopt.
Het gaat geeneens om replica's, maar meer om de herkomst van het horloge.

Bij BVA auctions waren er ook redelijk wat exclusieve horloges (Hublot, AP) die voor erg lage prijzen weggingen, maar wel zonder documentatie en papieren.
pi_145876329
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:31 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Het gaat geeneens om replica's, maar meer om de herkomst van het horloge.

Bij BVA auctions waren er ook redelijk wat exclusieve horloges (Hublot, AP) die voor erg lage prijzen weggingen, maar wel zonder documentatie en papieren.
Ze komen gewoon van de AD vandaan, ook te koop met een stempel van de betreffende AD, dus niks mis mee. Ik geloof best dat er ook een paar tussen zitten die wat minder 'schoon' zijn, maar daar zal je als koper weinig van merken, en als je het toch niet vertrouwt dan koop je het bij de AD, aan jou de keus.
pi_145883075
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:31 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Het gaat geeneens om replica's, maar meer om de herkomst van het horloge.

Bij BVA auctions waren er ook redelijk wat exclusieve horloges (Hublot, AP) die voor erg lage prijzen weggingen, maar wel zonder documentatie en papieren.
Bva is wel van een andere categorie dan een juwelier of een gerespecteerde handelaar.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:29:36 #203
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145883751
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:31 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Het gaat geeneens om replica's, maar meer om de herkomst van het horloge.

Bij BVA auctions waren er ook redelijk wat exclusieve horloges (Hublot, AP) die voor erg lage prijzen weggingen, maar wel zonder documentatie en papieren.
Net even bij BVA rond zitten klikken en van de prijzen van de twee Breitlings welke ze te koop aanbieden ben ik dus niet echt onder de indruk. Kun je beter via een handelaar of in het grijze circuit gaan winkelen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_145884543
Vergeet niet dat e prijzen daar nog zonder BTW en auctionkosten zijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:24:22 #205
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_145885691
Hoe zit dat trouwens met invoer rechten en btw als je een horloge buiten Europa koopt?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_145885925
Mag ik hier roepen dat ik heel blij ben met mijn in NYC gekochte Nixon horloge?
Of valt dat niet in goede aard bij de fijnproevers hier :P.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:35:57 #207
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_145886094
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:24 schreef ook_gek het volgende:
Hoe zit dat trouwens met invoer rechten en btw als je een horloge buiten Europa koopt?
Daar kun je mee te maken krijgen... via http://invoercalculator.nl/ kun je dit berekenen.
Heb twee keer een horloge besteld buiten Europa. 1x moest ik aan de deur bijbetalen en de andere keer niet.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_145889870
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:24 schreef ook_gek het volgende:
Hoe zit dat trouwens met invoer rechten en btw als je een horloge buiten Europa koopt?
Als je hem niet invoert, kan je er nooit mee reizen zonder bij de douane de kans te lopen alsnog in te moeten voeren plus een boete.
Daarnaast zal een buiten de eu gekocht exemplaar doorgaans minder geliefd zijn en daardoor minder opbrengen in geval van verkoop.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:14:26 #209
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_145892022
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 15:13 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Als je hem niet invoert, kan je er nooit mee reizen zonder bij de douane de kans te lopen alsnog in te moeten voeren plus een boete.
Dat zal wel meevallen lijkt me zo. Zoals jij het stelt moet je eigenlijk de aankoopbon van je horloge meenemen omdat je anders kans hebt dat ze denken dat je hem op vakantie hebt aangeschaft? Als ze dat moeten controleren hebben ze daar een behoorlijke taak aan. Iedereen heeft wel een horloge duurder dan het vrij in te voeren bedrag van 22 euro meen ik.
pi_145892445
Dit is toch wel een van de gaafste dingen die ik in lange tijd op youtube gezien heb _O_


Geen idee of hij al eens langs is gekomen (iig niet in dit deel) en of men hem al kent, maar dannog is het waard hier te posten
pi_145893035
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen lijkt me zo. Zoals jij het stelt moet je eigenlijk de aankoopbon van je horloge meenemen omdat je anders kans hebt dat ze denken dat je hem op vakantie hebt aangeschaft? Als ze dat moeten controleren hebben ze daar een behoorlijke taak aan. Iedereen heeft wel een horloge duurder dan het vrij in te voeren bedrag van 22 euro meen ik.
Ze zullen de meeste horloges inderdaad niet controleren, maar er zitten kenners tussen die ze er zo uithalen. Je loopt altijd kans dat ze je eruit pikken. Ik heb het weleens gelezen dat het gebeurd is.
Als je dan niet kan aantonen dat hij afkomstig is uit een EU land of niet kan aantonen dat er geen BTW over betaald is, dan heb je dus een probleem.
Mocht je de rekening niet meer hebben, dan zal waarschijnlijk de pas met kenmerk van de juwelier ook voldoende zijn als deze in de EU gevestigd is.
Bij Rolex is dat trouwens heel makkelijk, daar staat gewoon een landcode op de pas.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:25:14 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145921513
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:23 schreef eriksd het volgende:
Voor de mensen in Amsterdam; QP op de Willemsparkweg (bij Vondelpark) heeft een sale waarbij o.a. Zenith met korting eruit gaat. Incl. de tourbillon.
De Tourbillon is van 44k naar 25k.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_145921704
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

De Tourbillon is van 44k naar 25k.
Dat is nogal de moeite waard, tering.
Desondanks kan je van 25k nog steeds een aardig autootje kopen... :o
pi_145922136
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

De Tourbillon is van 44k naar 25k.
Bij een tourbillon is Zenith niet bepaald het merk waas ik het eerste aan denk. Het blijft hoe dan ook een mooie complicatie. De prijs is denk ik te vergelijken met een jlc master tourbillon, de prijs zonder korting dus. Ik zou dan eerder voor die gaan.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:38:00 #215
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145924903
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:28 schreef MrBanaan1 het volgende:
Dit is toch wel een van de gaafste dingen die ik in lange tijd op youtube gezien heb _O_


Geen idee of hij al eens langs is gekomen (iig niet in dit deel) en of men hem al kent, maar dannog is het waard hier te posten
Wauw. Dat ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Maar als je een horloge van 2.5 miljoen dollar koopt, mag je ook wel wat verwachten vind ik ;-).
World domination is my middle name.
pi_145925911
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:38 schreef Daklem het volgende:

[..]

Wauw. Dat ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Maar als je een horloge van 2.5 miljoen dollar koopt, mag je ook wel wat verwachten vind ik ;-).
Moah wat t kost wilde ik niet weten :+ Vond het gewoon geweldig en interessant om te zien. Los van het feit dat ik praktisch niks met horloges heb :P
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:43:30 #217
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145991528
Hoeveel horloges mogen jullie op tijd gaan zetten na dit weekend? :+

Heb er hier 5 staan die nog een uurtje voor lopen.
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:46:07 #218
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_145991606
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:43 schreef Woelwater het volgende:
Hoeveel horloges mogen jullie op tijd gaan zetten na dit weekend? :+

Heb er hier 5 staan die nog een uurtje voor lopen.
valt mee, drie stuks. Allemaal gistermorgen meteen gedaan.
* I intend to live forever, so far so good! *
  maandag 27 oktober 2014 @ 13:34:17 #219
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145992986
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:43 schreef Woelwater het volgende:
Hoeveel horloges mogen jullie op tijd gaan zetten na dit weekend? :+

Heb er hier 5 staan die nog een uurtje voor lopen.
Slechts twee (Maar ben dan ook een arme student :+)
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  Moderator maandag 27 oktober 2014 @ 13:40:12 #220
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145993170
Hier 3, ik draag eigenlijk dagelijks de Breitling, dus die heb ik direct goed gezet. De andere 2 draag ik eigenlijk vrijwel nooit meer, maar mijn moeder wil de Longines nog wel eens dragen, dus die zet ik vanavond goed voor dr.

De Hamilton komt eigenlijk niet meer uit zn doos. Best jammer eigenlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_145993668
Verkopen dan? Kan een ander er van genieten. Aan de andere kant begrijp ik dat je dat niet doet als er enige sentimentele waarde op rust.
pi_145993757
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:40 schreef CoolGuy het volgende:
Hier 3, ik draag eigenlijk dagelijks de Breitling, dus die heb ik direct goed gezet. De andere 2 draag ik eigenlijk vrijwel nooit meer, maar mijn moeder wil de Longines nog wel eens dragen, dus die zet ik vanavond goed voor dr.

De Hamilton komt eigenlijk niet meer uit zn doos. Best jammer eigenlijk.
Hier ook 3. Tissot dagelijks en 1 klushorloge (oud - goedkoop en mag krassen en butsen krijgen) - en dan nog een modemerkhorloge van jaartje of twee terug.

Jij was toch degene met de meest geweldig mooie Longines uit de collectie? Zo ja ga je dan eens heel snel schamen en doe hem eens vaker om :(
  Moderator maandag 27 oktober 2014 @ 14:06:26 #223
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145994028
quote:
99s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:58 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Hier ook 3. Tissot dagelijks en 1 klushorloge (oud - goedkoop en mag krassen en butsen krijgen) - en dan nog een modemerkhorloge van jaartje of twee terug.

Jij was toch degene met de meest geweldig mooie Longines uit de collectie? Zo ja ga je dan eens heel snel schamen en doe hem eens vaker om :(
Hahaha dat is volledig subjectief natuurlijk, maar ik kan me wel iets herinneren van dat jij hem prachtig vind inderdaad. Ik ook hoor, maar die Breitling heb ik simpelweg veeeeel meer om.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 27 oktober 2014 @ 14:10:42 #224
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145994183
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hahaha dat is volledig subjectief natuurlijk, maar ik kan me wel iets herinneren van dat jij hem prachtig vind inderdaad. Ik ook hoor, maar die Breitling heb ik simpelweg veeeeel meer om.
Volledig te begrijpen ergens. Je hebt nu het horloge wat een tijd lang je holy grail is geweest en nu je 'm in bezit hebt moet hij gedragen worden :+ Nadat ik de Montblanc Meisterstuck Chrono van een forumlid had overgenomen kreeg deze ook veel meer draagtijd dan mijn andere horloge.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_145994261
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hahaha dat is volledig subjectief natuurlijk, maar ik kan me wel iets herinneren van dat jij hem prachtig vind inderdaad. Ik ook hoor, maar die Breitling heb ik simpelweg veeeeel meer om.
Uiteraard geheel subjectief, maar je hebt gelijk ik vind hem prachtig :Y
  Moderator maandag 27 oktober 2014 @ 14:18:34 #226
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145994440
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:10 schreef x3ro het volgende:

[..]

Volledig te begrijpen ergens. Je hebt nu het horloge wat een tijd lang je holy grail is geweest en nu je 'm in bezit hebt moet hij gedragen worden :+ Nadat ik de Montblanc Meisterstuck Chrono van een forumlid had overgenomen kreeg deze ook veel meer draagtijd dan mijn andere horloge.
Jawel, zo is het. Maar, ik heb dus een nieuwe holy grail. Ik heb destijds, toen ik ging voor de Breitling, ook een navi timer om gehad. Die heb ik niet gekocht omdat ie erg klein uitviel met zn 44mm, maar er is dus nu een 46mm variant van :9 ik ga alleen natuurlijk niet dit jaar (of volgend jaar :+) weer een dergelijke klok kopen maar mijn volgende horloge zal de Navitimer 46mm worden.

Hij kost ergens rond de 6800 euro wat in de praktijk zal betekenen dat ik m voor 6k ongeveer zal kunnen mee nemen maar voor nu vind ik m nog veel en veel te duur.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 27 oktober 2014 @ 14:41:01 #227
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145995169
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, zo is het. Maar, ik heb dus een nieuwe holy grail. Ik heb destijds, toen ik ging voor de Breitling, ook een navi timer om gehad. Die heb ik niet gekocht omdat ie erg klein uitviel met zn 44mm, maar er is dus nu een 46mm variant van :9 ik ga alleen natuurlijk niet dit jaar (of volgend jaar :+) weer een dergelijke klok kopen maar mijn volgende horloge zal de Navitimer 46mm worden.

Hij kost ergens rond de 6800 euro wat in de praktijk zal betekenen dat ik m voor 6k ongeveer zal kunnen mee nemen maar voor nu vind ik m nog veel en veel te duur.
Beetje liefhebber heeft altijd wel weer een nieuwe grail in z'n achterhoofd :+ In Duitsland kom je die klokjes toch wel in behoorlijke mate tegen voor een 4 tot 4.5k euro. Verschil in prijs is weer de praktisch de helft van een andere leuke klok en die Navi's welke ik zo 1-2-3 tegenkom zijn ook nog allemaal staat 0(ongedragen) op chrono24.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_145995582
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:43 schreef Woelwater het volgende:
Hoeveel horloges mogen jullie op tijd gaan zetten na dit weekend? :+

Heb er hier 5 staan die nog een uurtje voor lopen.
Mijn mechanische laat ik gewoon lopen tot ze stilstaan, pas als ik ze weer draag pas ik het tijd aan. Van mijn GShock moest ik DST uitzetten bij 1 model en de andere 23u vooruit klikken..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator maandag 27 oktober 2014 @ 14:59:30 #229
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145995810
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:41 schreef x3ro het volgende:

[..]

Beetje liefhebber heeft altijd wel weer een nieuwe grail in z'n achterhoofd :+ In Duitsland kom je die klokjes toch wel in behoorlijke mate tegen voor een 4 tot 4.5k euro. Verschil in prijs is weer de praktisch de helft van een andere leuke klok en die Navi's welke ik zo 1-2-3 tegenkom zijn ook nog allemaal staat 0(ongedragen) op chrono24.
Wellicht is het een idee om in Duitsland te kijken inderdaad maar ik zou een dergelijk bedrag nooit betalen via een website. Ik neem dan even aan dat er geen officiele dealers in Duitsland zijn die de 46mm uitvoering tegen nieuwprijs aanbieden voor 4,5k? :)
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:09:02 #230
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_145996183
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wellicht is het een idee om in Duitsland te kijken inderdaad maar ik zou een dergelijk bedrag nooit betalen via een website. Ik neem dan even aan dat er geen officiele dealers in Duitsland zijn die de 46mm uitvoering tegen nieuwprijs aanbieden voor 4,5k? :)
Nou dit betreffen juweliers welke inkoop en verkoop van nieuwe en gebruikte horloges doen. Deze nieuwe horloges verkrijgen hun ook vaker gewoon via officiële AD's zodat deze dan hun target kunnen halen in verkopen. Deze juwelier in Stuttgart bijvoorbeeld (https://www.facebook.com/(...)fner/164627286931856) bied een aantal Navitimers aan voor zo'n bedrag(waaronder de 46mm). Betreft dus gewoon een juwlier waar je langs kan gaan.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_146001028
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wellicht is het een idee om in Duitsland te kijken inderdaad maar ik zou een dergelijk bedrag nooit betalen via een website. Ik neem dan even aan dat er geen officiele dealers in Duitsland zijn die de 46mm uitvoering tegen nieuwprijs aanbieden voor 4,5k? :)
Boven de 2k zou ik altijd persoonlijk op gaan halen. Die grens is natuurlijk voor iedereen verschillend.
Ik vermoed dat de grotere modellen minder gemaakt worden, er is minder vraag naar immers. Dat heeft natuurlijk invloed op de prijzen. Voordeel is dat voorraad ook weer snel verouderd en dat ze minder 46mm modellen verkopen. Je hebt dan wel grotere kans op een goede deal.
Wat trouwens ook meespeelt, is het geringe aanbod van 2e hands modellen met een B01 uurwerk.
pi_146102401
Ik zit te wachten op men nieuwe klok


De Casio G-Shock Rangeman GW-9400-3ER
260 ¤ :7
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
  donderdag 30 oktober 2014 @ 03:22:40 #233
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146102949
Is dat een Transformer die in een horloge kan veranderen?
pi_146115948
quote:
17s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 02:18 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Ik zit te wachten op men nieuwe klok
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Casio G-Shock Rangeman GW-9400-3ER
260 ¤ :7

Stoere klok! Handig om tijdens het klussen te dragen lijkt me. Die kan wel tegen een stootje.
pi_146116259
quote:
17s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 02:18 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Ik zit te wachten op men nieuwe klok
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Casio G-Shock Rangeman GW-9400-3ER
260 ¤ :7

Massive. Hij is enorm en volgens mij kan je met een gerust hart de zombie-apocalyps tegemoet zien. 8-) Benieuwd naar je foto's!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146117328
quote:
17s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 02:18 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Ik zit te wachten op men nieuwe klok
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Casio G-Shock Rangeman GW-9400-3ER
260 ¤ :7

Top, waar heb je deze besteld?

Ik heb net de gwm5610 binnen:

Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  donderdag 30 oktober 2014 @ 17:53:01 #237
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146119679
quote:
17s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 02:18 schreef Cousin_Eddy het volgende:
De Casio G-Shock Rangeman GW-9400-3ER


Wtf :')
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:11:44 #238
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146122935
Waar is dat eigenlijk van gemaakt? Is dat plastic of staal?
pi_146123980
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:53 schreef Twiitch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wtf :')
lijkt wel een bom ofzo :')
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_146124085

waarvoor dient dat kleine wijzertje links? :P
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:35:43 #241
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146124223
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:33 schreef Bami-Powner het volgende:
[ afbeelding ]
waarvoor dient dat kleine wijzertje links? :P
Gangreserve, lijkt me?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_146124298
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gangreserve, lijkt me?
dus een soort van "brandstofindicator" :P
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:38:06 #243
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146124352
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:37 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dus een soort van "brandstofindicator" :P
ja, hebben wel meer horloges. soort van power indicator
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:38:23 #244
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146124371
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:37 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dus een soort van "brandstofindicator" :P
Nou, daar kan je het mee vergelijken, ja.
Dit horloge is bijna leeg, terwijl ik denk dat hij, als hij volledig is opgewonden en het wijzertje naar links wijst, ongeveer 48 uur mee kan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:38:44 #245
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146124392
het lijkt wel erg weinig op een bom overigens
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:39:26 #246
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_146124432
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:11 schreef SugeLucky het volgende:
Waar is dat eigenlijk van gemaakt? Is dat plastic of staal?
Plastic natuurlijk, anders is hij niet te tillen.
pi_146124484
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:33 schreef Bami-Powner het volgende:
[ afbeelding ]
waarvoor dient dat kleine wijzertje links? :P
snow flake
een van de mooiere Seiko horloges (understatement)
pi_146124575
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:40 schreef rumiii het volgende:

[..]

snow flake
een van de mooiere Seiko horloges (understatement)
ja, ik vind het ook een mooie seiko
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_146124631
Waarom heeft Seiko een gangreserve en Rolex niet :')
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:44:37 #250
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146124733
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:43 schreef Bami-Powner het volgende:
Waarom heeft Seiko een gangreserve en Rolex niet :')
???
pi_146124763
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:44 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

???
wat snap je er niet aan?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_146124771
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:43 schreef Bami-Powner het volgende:
Waarom heeft Seiko een gangreserve en Rolex niet :')
de vraag zou moeten zijn waarom Seiko wel een gangreserve heeft
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:46:03 #253
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146124818
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:43 schreef Bami-Powner het volgende:
Waarom heeft Seiko een gangreserve en Rolex niet :')
Waarom hebben sommige Rolexen geen datumaanduiding?
Onderdeel van het ontwerp.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_146124865
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom hebben sommige Rolexen geen datumaanduiding?
Onderdeel van het ontwerp.
dat vind ik geen ramp, datumaanduiding, maar stel dat je rolex stilvalt omdat je hem bent vergeten op te winden. Moet ik weer de tijd instellen :r
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:47:08 #255
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146124869
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:45 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

wat snap je er niet aan?
Het feit dat een rolex geen gangreserve indicator heeft, zegt niets over de gangreserve.
pi_146124885
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:45 schreef rumiii het volgende:

[..]

de vraag zou moeten zijn waarom Seiko wel een gangreserve heeft
omdat de jappen slim zijn
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_146124947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:47 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Het feit dat een rolex geen gangreserve indicator heeft, zegt niets over de gangreserve.
wat bedoel je daarmee? :@
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:49:23 #258
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146125019
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:47 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dat vind ik geen ramp, datumaanduiding, maar stel dat je rolex stilvalt omdat je hem bent vergeten op te winden. Moet ik weer de tijd instellen :r
Ja, daar helpt zo'n gangreserve-indicator niet bij.
Die geeft alleen aan hoeveel je nog hebt, maar dat biedt geen garantie dat hij niet leeg zal raken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_146125066
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:47 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

omdat de jappen slim zijn
als ik een horloge van het kaliber grand Seiko aanschaf, zal ik hem wel dermate vaak dragen dat hij niet stil zal vallen

zonde van het horloge want spring drive is een genot
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:51:14 #260
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146125104
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:48 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

wat bedoel je daarmee? :@

Waarom heeft Seiko een gangreserve en Rolex niet

Uit die vraag lijkt het net alsof je denkt dat Rolex geen gangreserve heeft?
pi_146125128
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, daar helpt zo'n gangreserve-indicator niet bij.
Die geeft alleen aan hoeveel je nog hebt, maar dat biedt geen garantie dat hij niet leeg zal raken.
als je weet dat hij bijna leeg is, dan wind je hem toch gewoon op?
bij een rolex is het alsof je met een auto rijdt zonder benzinemeter
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:51:35 #262
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146125131
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:50 schreef rumiii het volgende:

[..]

als ik een horloge van het kaliber grand Seiko aanschaf, zal ik hem wel dermate vaak dragen dat hij niet stil zal vallen

zonde van het horloge want spring drive is een genot
Er gaat wel eens een weekje voorbij dat ik mijn IWC niet om heb.
Tsja, dan windt je hem opnieuw op, zo'n punt is het niet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_146125176
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:51 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Uit die vraag lijkt het net alsof je denkt dat Rolex geen gangreserve heeft?
jawel dat heeft die wel, maar zo'n indicator heeft ie niet
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:52:36 #264
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146125181
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:51 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

als je weet dat hij bijna leeg is, dan wind je hem toch gewoon op?
bij een rolex is het alsof je met een auto rijdt zonder benzinemeter
Als je standard om de 600 kilometer tankt is dat ook geen probleem.
Heb nog geen enkele automaat gehad waarbij het ontbreken van een gangreserve-indicator ervoor zorgde dat hij stil kwam te staan terwijl ik hem om mijn pols droeg.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:53:42 #265
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146125243
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:52 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

jawel dat heeft die wel, maar zo'n indicator heeft ie niet
Dan begrijpen we elkaar. En nee, dat heeft ie niet. Gelukkig niet. Ik vind het namelijk niet zo fraai om een benzine meter op je wijzerplaat te hebben
pi_146125256
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Er gaat wel eens een weekje voorbij dat ik mijn IWC niet om heb.
Tsja, dan windt je hem opnieuw op, zo'n punt is het niet.
een punt is inderdaad ook dat het geen punt is.
pi_146125306
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:53 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Dan begrijpen we elkaar. En nee, dat heeft ie niet. Gelukkig niet. Ik vind het namelijk niet zo fraai om een benzine meter op je wijzerplaat te hebben
dat kan ik idd begrijpen, het verpest een beetje de uitstraling van de wijzerplaat
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:58:43 #268
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146125445
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:55 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dat kan ik idd begrijpen, het verpest een beetje de uitstraling van de wijzerplaat
Ligt aan het type/heritage van zo'n uurwerk. Bij een handwinder is het erg fijn.
Zo zijn ze erg mooi verwerkt bij A. Lange & Sohne Lange 31 en Lange 1:



Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_146125459
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:47 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dat vind ik geen ramp, datumaanduiding, maar stel dat je rolex stilvalt omdat je hem bent vergeten op te winden. Moet ik weer de tijd instellen :r
Zowel de spring drive als een Rolex zijn automaten. Ze winden dus op door beweging.
Een automaat behoeft eigenlijk geen gangreservemeter. Bij een handwinder is het veel handiger om te zien hoeveel veerspanning (want de gangreserve aanduiding is niets anders dan een veerspanningsmeter) er nog rest.
pi_146125521
een vraagje tussendoor: wat vinden jullie van deze seiko? :P
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ligt aan het type/heritage van zo'n uurwerk.
Zo zijn ze erg mooi verwerkt bij A. Lange & Sohne Lange 31 en Lange 1:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
dat is idd mooi, maar A. Lange & Sohne wist wel hoe ze die wijzertjes op een mooie manier konden verwerken.
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_146125536
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ligt aan het type/heritage van zo'n uurwerk. Bij een handwinder is het erg fijn.
Zo zijn ze erg mooi verwerkt bij A. Lange & Sohne Lange 31 en Lange 1:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het verstoort vaak de wijzerplaat vind ik. Een mooiere optie is dan aan de achterkant door een zichtvenster, zoals Panerai dat soms doet.

Zoiets dus:


  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:03:35 #272
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146125656
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:00 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het verstoort vaak de wijzerplaat vind ik. Een mooiere optie is dan aan de achterkant door een zichtvenster, zoals Panerai dat soms doet.
Het ligt aan de uitvoering. Ik kan me voorstellen dat bij een wat meer understated look je liever voor een zichtvenster aan de achterzijde opteert, maar als je voor een wat technischer uitstraling gaat kan het best aan de voorzijde, zo is de A. Lange niet echt een horloge dat een rustige wijzerlayout kent. Vond hem op de Nomos wel weer misstaan, verbrak meteen de symmetrie:

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_146125727
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:05:38 #274
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146125748
Die op die nomos is echt zonde. Vooral omdat ie ook nog schuin er op staat :S
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:07:24 #275
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146125821
quote:
Rare positie van de kroon, maar ik ben niet het type om te oordelen over een diver.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:07:40 #276
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146125830
quote:
Ik hou er persoonlijk niet van. Vind de wijzerplaat niet mooi
pi_146125853
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:05 schreef SugeLucky het volgende:
Die op die nomos is echt zonde. Vooral omdat ie ook nog schuin er op staat :S
Wat bedoel je met schuin? Het werkt anders dan de Panerai in het midden van mijn post. Daarbij beweegt het rode gedeelte. Als ik het goed heb beweegt bij de Nomos het witte deel.
pi_146125861
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Rare positie van de kroon, maar ik ben niet het type om te oordelen over een diver.
die kroon idd, konden ze niet normaal doen :')
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:09:05 #279
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146125895
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:08 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wat bedoel je met schuin? Het werkt anders dan de Panerai in het midden van mijn post. Daarbij beweegt het rode gedeelte. Als ik het goed heb beweegt bij de Nomos het witte deel.
Ik denk dat hij doelt op de positie tussen de 12 en de 1, in plaats van loodrecht boven de kleine seconde.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:09:15 #280
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146125900
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:08 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wat bedoel je met schuin? Het werkt anders dan de Panerai in het midden van mijn post. Daarbij beweegt het rode gedeelte. Als ik het goed heb beweegt bij de Nomos het witte deel.
Ik had die rood met witte meter graag midden onder de 12 gezien, ipv een beetje aan de rechterkant er van
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:11:02 #281
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_146125995
quote:
17s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 02:18 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Ik zit te wachten op men nieuwe klok
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Casio G-Shock Rangeman GW-9400-3ER
260 ¤ :7

Was jij dat niet die mijne mooi vond?

Hijs hiero in de aanbieding voor 'n prikkie.
570 340,-
pi_146126025
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:11 schreef blup het volgende:

[..]

Was jij dat niet die mijne mooi vond?
[ afbeelding ]
Hijs hiero in de aanbieding voor 'n prikkie.
570 340,-
wat de neuk is dit? :')
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:13:36 #283
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_146126104
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:11 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

wat de neuk is dit? :')
Geen rolex iig....

:?
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:14:06 #284
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_146126118
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:11 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

wat de neuk is dit? :')
Jonguhh, vind jij maar eens een Rolex met kompas.
pi_146126138
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Jonguhh, vind jij maar eens een Rolex met kompas.
ja hoor ik heb echt een kompas nodig de hele dag :')
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_146126179
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:11 schreef blup het volgende:

[..]

Was jij dat niet die mijne mooi vond?
[ afbeelding ]
Hijs hiero in de aanbieding voor 'n prikkie.
570 340,-
makker, als je dat op iemand zijn gezicht gooit is ie bewusteloos :')
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:15:58 #287
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_146126197
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:14 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

ja hoor ik heb echt een kompas nodig de hele dag :')
Alsof je elke dag aan het duiken ben met je duikring :N
pi_146126234
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:15 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Alsof je elke dag aan het duiken ben met je duikring :N
kan je lekker dingen mee timen, zoals hoe lang je gepoept hebt enzo :@
echt interessante info hoor!
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:17:10 #289
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_146126252
Wil je nu over smaak gaan discussiëren of..? _O-

Tevens was het niet cousin_eddy maar ene mcwops
pi_146126293
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:17 schreef blup het volgende:
Wil je nu over smaak gaan discussiëren of..? _O-

Tevens was het niet cousin_eddy maar ene mcwops
nee maar, gewoon ik vind hem echt spuuglelijk :r
sorry als ik je feelings kwets...
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:18:17 #291
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_146126311
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:16 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

kan je lekker dingen mee timen, zoals hoe lang je gepoept hebt enzo :@
echt interessante info hoor!
Op dat ding van blup kan je zelfs zien hoe hoog je zit te schijten :P
pi_146126341
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Op dat ding van blup kan je tenminste zien hoe hoog je zit te schijten :P
"hoog" ?
ik zie het al, ALT van altitude :')
moet je hem wel bij je kont houden om dat te weten
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:23:12 #293
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_146126542
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

nee maar, gewoon ik vind hem echt spuuglelijk :r
sorry als ik je feelings kwets...
Nee zeker niet, je streelt ze zelfs na het bekijken van die Seiko _O-.
pi_146126598
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:23 schreef blup het volgende:

[..]

Nee zeker niet, je streelt ze zelfs na het bekijken van die Seiko _O-.
liever die seiko dan die casio :')
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:26:32 #295
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146126721
Vandaag een nieuwe nato band binnen. Gemaakt door Phoenix. Zeer aan te raden, een van de sterkste nato banden die ik heb.

  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:27:38 #296
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_146126781
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:24 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

liever die seiko dan die casio :')
aha 14.gif
pi_146126803
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:26 schreef SugeLucky het volgende:
Vandaag een nieuwe nato band binnen. Gemaakt door Phoenix. Zeer aan te raden, een van de sterkste nato banden die ik heb.

[ afbeelding ]
waarom geen stalen band?
Ik drink geen kraantjeswater.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:28:45 #298
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_146126836
Of titanium zoals bij Casio?
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:29:37 #299
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146126881
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:28 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

waarom geen stalen band?
omdat ik daar niet van hou.
pi_146126907
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:29 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

omdat ik daar niet van hou.
zit het niet lekker?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_146126920
slotje
Ik drink geen kraantjeswater.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')