abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:16:26 #101
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145221601
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoiets. Het gaat echter om al die zaken die je ook met een computer kan doen en die geen haast hebben.
Film kijken op een smartphone? :')
Waarom zou je? Beter beeld en beter geluid en in een betere omgeving, dat doe ik wel met mijn computer en monitor.
Muziek luisteren? Waarom zou je? Dat doe ik wel met beter spul wanneer ik van de muziek kan genieten.
Foto maken? Kan ook met een fototoestel en dan maak je betere foto's (uitgaande van een niet verouderd toestel).
Zolang je kan bellen en berichtjes kan typen en ontvangen vind ik het prima. Natuurlijk is het prima als een toestel meer kan maar ik heb daar geen honderden Euro's voor over en ik heb de behoefte niet om die zaken met dat toestel te doen.

Tabletten vind ik wel interessant voor in de toekomst maar ik wacht er mee totdat ze groter worden en de prijs fors daalt. Nog een jaar of 5-10 en de grootste ontwikkelingen op dat vlak zijn voorbij, dan stabiliseert het vanzelf en zal de prijs fors dalen voor veel beter spul. Ieder zijn keuze maar de mijne is het niet.
Film kijken vind ik ook onzin ja, maar het feit dat je overal internet bij de hand hebt vind ik wel echt ideaal :P In mindere mate geldt dat ook voor muziek, niet altijd iPod mee hoeven te nemen enzo.

Stabiliseren gaan ze sowieso niet, dat zie je ook met mobiele telefoons, die ontwikkelingen blijven gewoon doorgaan. Mobiele telefoons en tablets lopen redelijk parallel tegenwoordig.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:19:22 #102
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_145221732
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:16 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Film kijken vind ik ook onzin ja, maar het feit dat je overal internet bij de hand hebt vind ik wel echt ideaal :P In mindere mate geldt dat ook voor muziek, niet altijd iPod mee hoeven te nemen enzo.

Stabiliseren gaan ze sowieso niet, dat zie je ook met mobiele telefoons, die ontwikkelingen blijven gewoon doorgaan. Mobiele telefoons en tablets lopen redelijk parallel tegenwoordig.
De CPU die gebaseerd is op de technologie van de laatste decennia is zo goed als uitontwikkeld (feit!), hiermee dus ook de GPU. Hooguit kan je binnenkort een extra processor plaatsen maar de ontwikkelingen zullen dan lang niet meer zo snel gaan als nu. Op een gegeven moment gaat het echter niet meer interessant zijn om het spul krachtiger te maken, toch niet bij een klein telefoontje waar je toch al niet serieus mee kan gamen, weinig pixels op kwijt kan (zelfs met 4k) etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:25:26 #103
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_145222021
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:16 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Film kijken vind ik ook onzin ja, maar het feit dat je overal internet bij de hand hebt vind ik wel echt ideaal :P In mindere mate geldt dat ook voor muziek, niet altijd iPod mee hoeven te nemen enzo.
Waarom heb je altijd en overal internet nodig? Waarom naar muziek luisteren met crappy speakers? Goed, voor hardlopen kan het misschien nog handig zijn maar daar houdt het voor mij mee op.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145222087
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 00:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jij woont in Delft, wtf weet jij er nou van?
Omdat ik precies weet welke nacht tijdens leids ontzet er geen zuipende gasten in delft te bekennen zijn :')
pi_145222133
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:26 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Omdat ik precies weet welke nacht tijdens leids ontzet er geen zuipende gasten in delft te bekennen zijn :')
_O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145222183
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:27 schreef Rezania het volgende:

[..]

_O-
Wat? :')
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:28:48 #107
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145222195
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De CPU die gebaseerd is op de technologie van de laatste decennia is zo goed als uitontwikkeld (feit!), hiermee dus ook de GPU. Hooguit kan je binnenkort een extra processor plaatsen maar de ontwikkelingen zullen dan lang niet meer zo snel gaan als nu. Op een gegeven moment gaat het echter niet meer interessant zijn om het spul krachtiger te maken, toch niet bij een klein telefoontje waar je toch al niet serieus mee kan gamen, weinig pixels op kwijt kan (zelfs met 4k) etc.
Een mobiele telefoon is wel iets meer dan CPU/GPU hè ;) Batterij (die iets langer dan 1 dag mee kan), sensoren, minder breekgevoelig etc etc etc :P

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom heb je altijd en overal internet nodig? Waarom naar muziek luisteren met crappy speakers? Goed, voor hardlopen kan het misschien nog handig zijn maar daar houdt het voor mij mee op.
Uuh, email, dingen opzoeken, reisplanner, ga zo maar door :) En je hebt ook oordopjes of koptelefoons hè, je hóéft de ingebouwde speakers niet te gebruiken.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:31:39 #108
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_145222316
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:28 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Een mobiele telefoon is wel iets meer dan CPU/GPU hè ;) Batterij (die iets langer dan 1 dag mee kan), sensoren, minder breekgevoelig etc etc etc :P
Fair enough maar hoe lang denk jij dat het duurt voordat dat allemaal redelijk geoptimaliseerd is binnen de grenzen van wat fysisch mogelijk is? Ik zie trouwens voor de smartphone interessantere mogelijkheden in het continue opladen - het heeft weinig vermogen nodig - van het toestel dan in het plaatsen van krachtigere batterijen.

quote:
Uuh, email, dingen opzoeken, reisplanner, ga zo maar door :) En je hebt ook oordopjes of koptelefoons hè, je hóéft de ingebouwde speakers niet te gebruiken.
De mail lees ik een paar uur (of een dag) later wel. Reisplanner? Dat kan je voorbereiden. Het enige waarvoor ik het handig zou vinden is de GPS-functie maar om daar nu zoveel voor te betalen...

Ik had het over de oordopjes. ;)
Ze zijn verbeterd maar het is nog steeds jezelf behelpen. De kwaliteit van een highend of zelfs middle-end hoofdtelefoon zullen ze niet snel halen (om nog maar te zwijgen over het ontbreken van een goede versterker) en die laatste kan je in theorie wel meenemen maar dat is niet echt praktisch. Ik wil maar zeggen dat het een soort van junkluisteren is: grote hoeveelheden maar een veel lagere gemiddelde kwaliteit. Ieder zijn smaak, het past niet bij mij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145222876
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom heb je altijd en overal internet nodig? Waarom naar muziek luisteren met crappy speakers? Goed, voor hardlopen kan het misschien nog handig zijn maar daar houdt het voor mij mee op.
Om te FOK!en natuurlijk.
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:00:35 #110
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145226662
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fair enough maar hoe lang denk jij dat het duurt voordat dat allemaal redelijk geoptimaliseerd is binnen de grenzen van wat fysisch mogelijk is? Ik zie trouwens voor de smartphone interessantere mogelijkheden in het continue opladen - het heeft weinig vermogen nodig - van het toestel dan in het plaatsen van krachtigere batterijen.
Nooit denk ik, de ontwikkeling stopt nooit :P Het gaat al jaren niet zo hard meer als de eerste jaren, het is nu vooral nog optimaliseren.

quote:
[..]

De mail lees ik een paar uur (of een dag) later wel. Reisplanner? Dat kan je voorbereiden. Het enige waarvoor ik het handig zou vinden is de GPS-functie maar om daar nu zoveel voor te betalen...

Ik had het over de oordopjes. ;)
Ze zijn verbeterd maar het is nog steeds jezelf behelpen. De kwaliteit van een highend of zelfs middle-end hoofdtelefoon zullen ze niet snel halen (om nog maar te zwijgen over het ontbreken van een goede versterker) en die laatste kan je in theorie wel meenemen maar dat is niet echt praktisch. Ik wil maar zeggen dat het een soort van junkluisteren is: grote hoeveelheden maar een veel lagere gemiddelde kwaliteit. Ieder zijn smaak, het past niet bij mij.
Reisplanner voorbereiden? Met de NS? _O- Ik ben echt blij dat ik altijd en overal kan kijken waarom een trein nu weer niet aankomt, of waar ik heen moet wanneer de NS weer eens treinen schrapt of wat dan ook. Altijd veel medelijden met de mensen die met hun uitgeprinte reisadviesjes staan te stuntelen omdat trajecten uitvallen of aangepast worden.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145235584
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh? Ik herinner me dat de bèta een gamma werd maar ik veronderstelde dat een mod aan het trollen was. :)
Rare bug. Heeft iemand van jullie een idee over hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen? Mijn eerste gedachte was dat het te maken zou kunnen hebben met het ophogen van het nummer voor de draad en het feit dat letters en tekens een positie in een ASCII-tabel (of een andere tabel) hebben maar waarom gebeurt dit dan wel bij zo'n Griekse letter en niet bij andere letters?
FOK ondersteunt Unicode, zodat je hier in principe alle karakters kunt typen waarvoor een codepunt is gedefinieerd, althans in het zogeheten Basic Multilingual Plane (BMP) waarin plaats is voor 216 = 65536 karakters. Deze tekens worden correct weergegeven in de browser van de bezoeker, mits deze een moderne browser gebruikt en het besturingssysteem over een Unicode font beschikt waarin het betreffende teken voorhanden is. Alle moderne besturingssystemen (Windows in ieder geval vanaf XP, dus vanaf eind 2001) en alle moderne applicaties die met tekst werken ondersteunen en gebruiken Unicode. Als je bijvoorbeeld in Word een eenvoudige Nederlandse of Engelse tekst typt zonder gebruik van bijzondere tekens of diacritica, dan wordt deze toch opgeslagen als Unicode. Ik blijf het altijd wat wonderlijk vinden als mensen die in techniek en computers zijn geïnteresseerd dat na 12 jaar nog steeds niet in de gaten hebben.

De Griekse β heeft de code 3B2 hex oftewel 946 decimaal en om dit teken evenals elk ander teken met een codepunt in het BMP hier op FOK weer te geven wordt gebruik gemaakt van HTML entities. Een HTML entity is een tekensequentie van de vorm

&#nnnn;

of

&#xhhhh;

waarin nnnn de decimale code en hhhh de hexadecimale code van het betreffende teken is. Daarnaast kan deze tekensequentie ook de gedaante

&name;

hebben waarin name een alfanumerieke string is die case sensitive is. Om nu een Griekse β te krijgen kunnen we dus

\β

of

\rm{β}

of

\rm{β}

typen, waarbij de voorloopnullen ook achterwege mogen blijven. Ik hoef deze sequenties overigens zelf niet te gebruiken of te onthouden om een β te typen, want ik gebruik een speciale toetsenbord utility (Tavultsoft Keyman) om bijvoorbeeld direct Grieks te kunnen typen en om tekens met allerlei diacritica te kunnen typen en waarbij deze utility ook zorgt voor een automatische conversie van samenstellingen van basiskarakters en diacritica naar precomposed Unicode karakters. Bij het posten van mijn bericht worden Unicode tekens automatisch geconverteerd naar de betreffende (decimale) HTML entities.

Kennelijk ziet FOK #946 ten onrechte aan voor een volgnummer wanneer dit als deel van een HTML entity in een topictitel van een reeks verschijnt, zodat dit bij het volgende topic in de reeks automatisch werd opgehoogd tot #947 waardoor dus een γ in de topictitel verscheen. Een workaround lijkt mij overigens eenvoudig, namelijk gewoon de string beta gebruiken in de plaats van de string #0946 of #946 in de HTML entity in de topictitel.
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:26:26 #112
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145241986
Nachtje doorhalen it is
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:27:37 #113
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_145242019
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:44 schreef Riparius het volgende:

[..]

FOK ondersteunt Unicode, zodat je hier in principe alle karakters kunt typen waarvoor een codepunt is gedefinieerd, althans in het zogeheten Basic Multilingual Plane (BMP) waarin plaats is voor 216 = 65536 karakters. Deze tekens worden correct weergegeven in de browser van de bezoeker, mits deze een moderne browser gebruikt en het besturingssysteem over een Unicode font beschikt waarin het betreffende teken voorhanden is. Alle moderne besturingssystemen (Windows in ieder geval vanaf XP, dus vanaf eind 2001) en alle moderne applicaties die met tekst werken ondersteunen en gebruiken Unicode. Als je bijvoorbeeld in Word een eenvoudige Nederlandse of Engelse tekst typt zonder gebruik van bijzondere tekens of diacritica, dan wordt deze toch opgeslagen als Unicode. Ik blijf het altijd wat wonderlijk vinden als mensen die in techniek en computers zijn geïnteresseerd dat na 12 jaar nog steeds niet in de gaten hebben.

De Griekse β heeft de code 3B2 hex oftewel 946 decimaal en om dit teken evenals elk ander teken met een codepunt in het BMP hier op FOK weer te geven wordt gebruik gemaakt van HTML entities. Een HTML entity is een tekensequentie van de vorm

&#nnnn;

of

&#xhhhh;

waarin nnnn de decimale code en hhhh de hexadecimale code van het betreffende teken is. Daarnaast kan deze tekensequentie ook de gedaante

&name;

hebben waarin name een alfanumerieke string is die case sensitive is. Om nu een Griekse β te krijgen kunnen we dus

\β

of

\rm{β}

of

\rm{β}

typen, waarbij de voorloopnullen ook achterwege mogen blijven. Ik hoef deze sequenties overigens zelf niet te gebruiken of te onthouden om een β te typen, want ik gebruik een speciale toetsenbord utility (Tavultsoft Keyman) om bijvoorbeeld direct Grieks te kunnen typen en om tekens met allerlei diacritica te kunnen typen en waarbij deze utility ook zorgt voor een automatische conversie van samenstellingen van basiskarakters en diacritica naar precomposed Unicode karakters. Bij het posten van mijn bericht worden Unicode tekens automatisch geconverteerd naar de betreffende (decimale) HTML entities.

Kennelijk ziet FOK #946 ten onrechte aan voor een volgnummer wanneer dit als deel van een HTML entity in een topictitel van een reeks verschijnt, zodat dit bij het volgende topic in de reeks automatisch werd opgehoogd tot #947 waardoor dus een γ in de topictitel verscheen. Een workaround lijkt mij overigens eenvoudig, namelijk gewoon de string beta gebruiken in de plaats van de string #0946 of #946 in de HTML entity in de topictitel.
Hulde. Weer wat geleerd vandaag.

Enkel puntje van verwijt: het is "FOK!".
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 6 oktober 2014 @ 00:55:30 #114
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145242625
quote:
14s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:27 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Hulde. Weer wat geleerd vandaag.

Enkel puntje van verwijt: het is "FOK!".
scherp hoor
pi_145243573
quote:
14s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:27 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Hulde. Weer wat geleerd vandaag.

Enkel puntje van verwijt: het is "FOK!".
Dit is een contaminatie. Je kunt iemand een verwijt maken of met betrekking tot iets een punt van kritiek aan de orde stellen, maar geen punt(je) van verwijt.

Dat FOK met een uitroepteken wordt geschreven weet ik uiteraard, maar ik laat het uitroepteken doelbewust weg, dat zou je toch eerder opgevallen moeten zijn in mijn posts (kennelijk niet dus). Om te beginnen vind ik het te schreeuwerig en verder hoort een uitroepteken alleen aan het einde van een zin of aan het einde van een groep woorden die een zelfstandig zinsdeel vormen, of na woorden die bijvoorbeeld een uitroep, oproep, bevel, aansporing, waarschuwing, verbod, gebod, wens, groet e.d. weergeven of in een enkel geval om bijzondere nadruk te verlenen aan een uitspraak. Daarnaast wordt het tussen haakjes wel gebruikt om aan te geven dat het direct voorafgaande de schrijver opmerkelijk voorkomt, of in plaats van sic om afkeuring uit te drukken bij bijvoorbeeld een fout in een citaat die de schrijver niet voor eigen rekening neemt.
  maandag 6 oktober 2014 @ 04:51:43 #116
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145244081
Over 3 uurtjes weer naar college :')
  maandag 6 oktober 2014 @ 06:22:33 #117
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145244181
Verslag is af :z
  maandag 6 oktober 2014 @ 08:02:34 #118
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_145244610
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 02:07 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dit is een contaminatie. Je kunt iemand een verwijt maken of met betrekking tot iets een punt van kritiek aan de orde stellen, maar geen punt(je) van verwijt.

Dat FOK met een uitroepteken wordt geschreven weet ik uiteraard, maar ik laat het uitroepteken doelbewust weg, dat zou je toch eerder opgevallen moeten zijn in mijn posts (kennelijk niet dus). Om te beginnen vind ik het te schreeuwerig en verder hoort een uitroepteken alleen aan het einde van een zin of aan het einde van een groep woorden die een zelfstandig zinsdeel vormen, of na woorden die bijvoorbeeld een uitroep, oproep, bevel, aansporing, waarschuwing, verbod, gebod, wens, groet e.d. weergeven of in een enkel geval om bijzondere nadruk te verlenen aan een uitspraak. Daarnaast wordt het tussen haakjes wel gebruikt om aan te geven dat het direct voorafgaande de schrijver opmerkelijk voorkomt, of in plaats van sic om afkeuring uit te drukken bij bijvoorbeeld een fout in een citaat die de schrijver niet voor eigen rekening neemt.
En toch is het FOK!.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_145256920
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waar in Het Groene Boekje staat topic? :?
Een samenstelling aan elkaar geschreven is vaak minder leesbaar dan wanneer er een koppelteken tussen staat. Dat lijkt mij vanzelfsprekend. Het criterium hierbij is of dat je het in 0,x of 0,y seconde leest.
Heb je dat niet geleerd op school dan? Wij kregen dit in de 4e geloof ik.
pi_145256982
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:00 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Heb je dat niet geleerd op school dan? Wij kregen dit in de 4e geloof ik.
Ik gaf aan wat ik beter vind, dat kan en mag afwijken van wat de regel is. Niet altijd zijn de bedachte regels de meest verstandige regels, dat heb je nu eenmaal wanneer een willekeurig groepje mensen dit bedenkt en het geen exacte wetenschap is. Mensen maken fouten en zo.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145257071
Een leesteken in een naam. :N
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145257138
Stelletje mierenneukers. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:25:25 #123
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_145257898
9 voor mijn scriptie :7
pi_145257993
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:25 schreef Gentianella het volgende:
9 voor mijn scriptie :7
Zo zo, netjes hoor, gefeliciteerd. *G*
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145258792
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:25 schreef Gentianella het volgende:
9 voor mijn scriptie :7
feli ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')