abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:07:12 #1
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145143776
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
• De resten van Lisanne zijn overgedragen aan haar ouders.
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6

Overzichtskaart (bij benadering) waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 28-9)
http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-9) :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 25-9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
pi_145143809
Damn, 115 topics.
pi_145144476
Mbt de telefoons, er zou 80 pogingen tot inloggen zijn gedaan met een verkeerde pincode, vermoedelijk op beide telefoons, vanaf de vijfde dag.

Indien alleen op de telefoon van Kris (die indruk krijg ik niet geheel) dan zou het kunnen dat Lisanne die 80 pogingen heeft gedaan, omdat de batterij van haar telefoon leeg was, had ze niet haar sim kunnen overzetten naar de telefoon van Kris in dat geval? Bvd.

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 03-10-2014 00:50:53 ]
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:46:19 #4
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145144692
Wat me niet geheel duidelijk werd uit de uitzending van RTL Late Night, was het oudere fragment van John van den Heuvel, die stelde dat de telefoons enkel in vliegtuigmodus werden gebruikt en enkel contact maakten met WIFI netwerken.

Dat zou dan zijn omdat ze hun Nederlandse simkaart behielden en geen kosten wilden maken. Is het echt zeker dat ze een Panamese simkaart hebben aangeschaft?

Een iPhone 5 gebruikt een nano simkaart, maar een iPhone 4 nog een micro simkaart. Een micro simkaart past ook in een Samsung Galaxy, dus die zou ze hebben kunnen gebruiken ja.
pi_145144767
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:46 schreef Perico het volgende:
Wat me niet geheel duidelijk werd uit de uitzending van RTL Late Night, was het oudere fragment van John van den Heuvel, die stelde dat de telefoons enkel in vliegtuigmodus werden gebruikt en enkel contact maakten met WIFI netwerken.

Dat zou dan zijn omdat ze hun Nederlandse simkaart behielden en geen kosten wilden maken. Is het echt zeker dat ze een Panamese simkaart hebben aangeschaft?
Volgens Hans Kremers was het niet zo dat de toestellen in vliegtuigmodus, en hebben de toestellen vanaf aankomst in Panama gelijk al contact gemaakt.
Ik heb eigenlijk geen idee waarom hij dat vertelde, ze kwamen 2 weken voor de verdwijning aan.
pi_145144770
perico : wat wordt er trouwens mee bedoeld ?......vliegtuigmodus ? of stel ik nu een domme vraag ?
( ik heb niet zo `n soort telefoon, daarom )
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:53:30 #7
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145144808
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:50 schreef suddenintuition het volgende:
perico : wat wordt er trouwens mee bedoeld ?......vliegtuigmodus ? of stel ik nu een domme vraag ?
( ik heb niet zo `n soort telefoon, daarom )
Dan maak je geen contact met enige zendmast, kun je niet bellen, maar wel je draadloos internet gebruiken en alle functies van je telefoon. Dan gaan dus ook geen data op aan "roaming", wat je telefoon in het buitenland kan doen, maak je geen extra kosten.

Klinkt logisch trouwens. Ik weet niet of ze ook WIFI hadden in hun hostel, denkelijk wel. Alleen daar communiceerden ze dan met thuis, via whatsapp, misschien ook via skype mobiel. Lekker goedkoop.
pi_145144814
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:46 schreef Perico het volgende:

Een iPhone 5 gebruikt een nano simkaart, maar een iPhone 4 nog een micro simkaart. Een micro simkaart past ook in een Samsung Galaxy, dus die zou ze hebben kunnen gebruiken ja.
OK, dus in geval van een lege batterij hoefde Lisanne geen 80 inlogpogingen met foutieve pincode te doen op de telefoon van Kris, ze kon gewoon haar sim overzetten, dan zou het dus onlogisch zijn te denken dat het Lisanne was die al die pogingen deed? (als het al zo was dat het alleen de telefoon van Kris zou betreffen dan waarop al die pogingen gedaan zijn).
pi_145144859
Die inlogcode (soort wachtwoord) die je op je iPhone kan zetten, blijft die er niet opstaan, ook al wordt er een andere simkaart ingestoken?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:58:08 #10
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145144863
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:53 schreef Za het volgende:

[..]

OK, dus in geval van een lege batterij hoefde Lisanne geen 80 inlogpogingen met foutieve pincode te doen op de telefoon van Kris, ze kon gewoon haar sim overzetten, dan zou het dus onlogisch zijn te denken dat het Lisanne was die al die pogingen deed? (als het al zo was dat het alleen de telefoon van Kris zou betreffen dan waarop al die pogingen gedaan zijn).
Wist Lisanne dat je die simcard kan overzetten?
Ik wil naar de Kajuit!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:58:10 #11
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145144864
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:53 schreef Za het volgende:
Ik ben geen alwetende expert, maar het kan zijn dat die pincode gebonden is aan de telefoon. Ik heb ook een pincode voor de simkaart, die ik iedere keer moet opgeven als ik de iPhone nieuw opstart.. daarna volgt dan de code voor de telefoon nog eens.

Toch zou het logisch zijn dat ze die codes gedeeld hebben. Tenzij het echt een hele plotselinge situatie is geweest van een ongeval waarmee je alle vermogens verliest, een vrijheidsberoving of een splitsing van hen beiden.

De vraag zal zijn, of die pincode dus gebonden is aan de telefoon, of aan de simkaart alleen, wat hun precieze instellingen zijn.
pi_145144932
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:58 schreef Domnivoor het volgende:

Wist Lisanne dat je die simcard kan overzetten?
Dat neem ik aan, maar weet het niet zeker.

Arrocha verklaarde dat er activiteit was op de Samsung op 7 april terwijl de batterij leeg was op 5 april, ik vraag me af of, indien ze haar sim heeft overgezet, en daarna weer terug in haar toestel en de sim wordt uitgelezen dat dan toch als activiteit van haar telefoon zou worden gezien op 7 april en dat eea zou kunnen verklaren.
pi_145144939
Ik heb een "patrooncode" op mn telefoon die ik moet doen als ik m gebruik.
Als ik mn telefoon uit doe en daarna weer aan vraagt ie om mn pincode (bij mij 0000) en daarna sleepcode.
Ik heb een Samsung S3
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 01:03:31 #14
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145144941
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:53 schreef Perico het volgende:

[..]

Dan maak je geen contact met enige zendmast, kun je niet bellen, maar wel je draadloos internet gebruiken en alle functies van je telefoon. Dan gaan dus ook geen data op aan "roaming", wat je telefoon in het buitenland kan doen, maak je geen extra kosten.

Klinkt logisch trouwens. Ik weet niet of ze ook WIFI hadden in hun hostel, denkelijk wel. Alleen daar communiceerden ze dan met thuis, via whatsapp, misschien ook via skype mobiel. Lekker goedkoop.
Normaal gesproken wordt met een vliegtuigmodus bedoeld dat de telefoon geen enkel signaal afgeeft, dus ook geen wifi. Dit heeft als reden dat de communicatiesystemen in het vliegtuig niet verstoord mogen worden.

De opmerking van Van den Heuvel is dan ook onzin.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 01:05:35 #15
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145144976
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 01:02 schreef Za het volgende:

[..]

Dat neem ik aan, maar weet het niet zeker.

Arrocha verklaarde dat er activiteit was op de Samsung op 7 april terwijl de batterij leeg was op 5 april, ik vraag me af of, indien ze haar sim heeft overgezet, en daarna weer terug in haar toestel en de sim wordt uitgelezen dat dan toch als activiteit van haar telefoon zou worden gezien op 7 april en dat eea zou kunnen verklaren.
Hee, dat is een interessante gedachte.
Even afwachten wat de Samsung- en iPhone-experts daarvan zeggen.
Ik wil naar de Kajuit!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 01:06:40 #16
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145144988
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 01:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

De opmerking van Van den Heuvel is dan ook onzin.
Ik vind het niet zo gek, die vliegtuigmodus. Stel je wilt alleen je telefoon gebruiken om foto's te maken en je apps te gebruiken en alleen maar via WIFI met Nederland te communiceren, in het hostel of de school..

Vanuit zuinigheid zou het een prima plan zijn.. wie wat wil weten, doet het maar via Whatsapp.. heb je automatisch ook geen roamingkosten meer, al kun je dat uitzetten...

Ik kan EN vliegtuigmodus aanzetten en handmatig dan toch WIFI inschakelen, op de iPhone.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 01:10:22 #17
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145145046
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:50 schreef Za het volgende:

[..]

Volgens Hans Kremers was het niet zo dat de toestellen in vliegtuigmodus, en hebben de toestellen vanaf aankomst in Panama gelijk al contact gemaakt.
Ik heb eigenlijk geen idee waarom hij dat vertelde, ze kwamen 2 weken voor de verdwijning aan.
Ja, ik vond dat ook vreemd, omdat hij in hetzelfde interview zegt dat in het NFI-rapport alleen gegevens vanaf 1 april staan.
Ik wil naar de Kajuit!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 01:21:53 #18
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145145153
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 01:06 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo gek, die vliegtuigmodus. Stel je wilt alleen je telefoon gebruiken om foto's te maken en je apps te gebruiken en alleen maar via WIFI met Nederland te communiceren, in het hostel of de school..

Vanuit zuinigheid zou het een prima plan zijn.. wie wat wil weten, doet het maar via Whatsapp.. heb je automatisch ook geen roamingkosten meer, al kun je dat uitzetten...

Ik kan EN vliegtuigmodus aanzetten en handmatig dan toch WIFI inschakelen, op de iPhone.
Ja, dat kan ik in mijn Nokia Windows Phone ook. Er staat daar:

Vliegtuigstand
Met deze functie worden uw mobiele netwerk, Wi-Fi, FM-radio, Bluetooth en delen via NFC uitgeschakeld. In de vliegtuigstand kunt u Wi-Fi, FM-radio, Bluetooth en delen via NFC afzonderlijk inschakelen.
pi_145145239
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 01:06 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat kan ik op mijn Samsung ook
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 01:37:30 #20
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145145276
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 01:02 schreef Za het volgende:
Enige moeilijkheid bij een iPhone is, dat je de simkaart enkel kunt verwisselen met die paperclip achtige tool die je erbij krijgt, of met een naald, of iets met een zeer smalle scherpe punt.

Anders krijg je de sim tray er niet uit. Maar okee, zelfs al heb je niets, kan het bos toch wel uitkomst bieden, met houtsplinters. Of iets uit de rugzak.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 01:44:57 #21
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145145323
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 01:37 schreef Perico het volgende:

[..]

Enige moeilijkheid bij een iPhone is, dat je de simkaart enkel kunt verwisselen met die paperclip achtige tool die je erbij krijgt, of met een naald, of iets met een zeer smalle scherpe punt.

Anders krijg je de sim tray er niet uit. Maar okee, zelfs al heb je niets, kan het bos toch wel uitkomst bieden, met houtsplinters. Of iets uit de rugzak.
Of een haarspeld.
Ik wil naar de Kajuit!
pi_145145352
Ik zit nu even wat filmpjes terug te kijken van telemetro,NOS ed.

Vanaf 1 april 16.39 uur 1e noodoproep is het knapper om de weg te vinden naar de plek waar het broekje en de resten zijn gevonden dan de weg terug naar de mirador.
pi_145145358
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:58 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik ben geen alwetende expert, maar het kan zijn dat die pincode gebonden is aan de telefoon. Ik heb ook een pincode voor de simkaart, die ik iedere keer moet opgeven als ik de iPhone nieuw opstart.. daarna volgt dan de code voor de telefoon nog eens.

Toch zou het logisch zijn dat ze die codes gedeeld hebben. Tenzij het echt een hele plotselinge situatie is geweest van een ongeval waarmee je alle vermogens verliest, een vrijheidsberoving of een splitsing van hen beiden.

De vraag zal zijn, of die pincode dus gebonden is aan de telefoon, of aan de simkaart alleen, wat hun precieze instellingen zijn.
Maar je weet wel heel veel hier niet zo bescheiden doen.
Ik had een T-Mobile prepaid mijn kleinzoon kreeg hem in handen voor ik het wist had hij op allerlei knoppen gedrukt.
Geen pincode meer in kunnen voeren en mijn puk code kon ik niet meer vinden ( hij is in de prullenbak beland)
Waren de telefoons van Kris en Lisanne ook zo ingeschakeld.
pi_145145369
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 01:37 schreef Perico het volgende:

Maar het kan haar dus gelukt zijn, en dan het toestel aangezet, maar toen tegen de telefooncode zijn aangelopen (en dat dit dan later de "activiteit" op haar sim zijn geweest van 7 april?).

Maar ze hadden het over pogingen tot inloggen met een pincode, kan daar de iphone telefooncode mee bedoelt zijn?

Als ze dit gedaan heeft (omdat ze de pincode van Kris niet wist) dan hoefde ze alleen nog de telefooncode te hebben, of kon ze toen alwel noodoproepen doen met die Iphone?

Het rare is, indien dat gelukt zou zijn op 7 april door Lisanne, waarom dan in totaal 80 pogingen tot inloggen tot 9 april op de telefoon van Kris?

(excuses voor de vele vraagtekens)
pi_145145397
kan iemand jouw lokatie traceren via telefoon ? - Security.NL

Bovenstaande artikel is zeer interessant......scroll in het artikel helemaal naar beneden
naar de vraag van 08-09-2014 21.53u anoniem.........
Er wordt nogal uitgebreid antwoord gegeven..............Je bent dus a l t i j d te volgen......

in dat zelfde artikel staat onderaan een link......klik daar a.u.b. ook even op ?
In dat artikel krijg ik dus GELIJK ! ........( zelfs na 3 weken )

artikel gevonden dus.......( toen door stratotanker afgezeken hier....)

[ Bericht 27% gewijzigd door suddenintuition op 03-10-2014 02:17:41 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')