abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145242183
De maker van de docu reageert om de notaris-uitspraken:

quote:
‘Pijnlijk en jammer’, Idols-docu van Joël de Tombe uit Eindhoven maakt heel wat los

EINDHOVEN - 'Eenzijdig' en 'vooringenomen' noemde zanger Jamai Loman de documentaire U Kunt Nog Stemmen met Joël de Tombe uit Eindhoven. In de docu blikken de kandidaten van de eerste editie van talentenjacht Idols terug op hun belevenis in 2003. De Tombe, acteur en zelf één van de finalisten, is geraakt door de kritiek: "Dan heb je juist het punt van de documentaire gemist."
De documentaire is een samenwerking tussen De Tombe en documentairemaakster Emma Westermann. De Tombe vond het opvallend dat hij na Idols nooit meer gevraagd is om terug te blikken op die periode. Via een vriend kwam hij in contact met Westermann, die de film geregisseerd heeft.

'Geen notaris'
Zaterdagavond werd U Kunt Nog Stemmen uitgezonden op NPO3. Eén van de kandidaten zegt in de docu dat ze nooit een notaris bij de liveshows heeft gezien.

Jurylid van het eerste uur Henkjan Smits zei vrijdag al dat hij erg teleurgesteld was over die opmerking: "Als er stemming wordt gemaakt dat het allemaal doorgestoken kaart was, dan kun je dat niet laten liggen. Of je knipt het eruit, of je gaat ook even met de producent praten. Dit kun je niet maken."

Ook finalist en uiteindelijke winnaar Jamai twitterde vrijdagavond al dat U Kunt Nog Stemmen eenzijdig' en vooringenomen' was.

Reacties onterecht
De Tombe kreeg na de uitzending veel hartverwarmende reacties, maar de kritiek ontging hem niet: "RTL was 'not amused' over die ene opmerking. Dat is onterecht want wij presenteren geen feiten in de docu, maar zetten juist gevoelens neer die leven onder de finalisten. Het is geen journalistieke productie."

Over de Tweet van Jamai zegt De Tombe: "De reactie van Jamai is wel te begrijpen. Het is niet erg sjiek om zo op Facebook en Twitter te reageren, maar hij heeft recht op zijn mening. Die hebben we overigens ook in de docu laten zien."

'Pijnlijk en jammer'
Ook vindt De Tombe dat het fragment een beetje uit zijn verband is getrokken: "Het is pijnlijk en jammer dat er zo wordt gereageerd op een klein stukje in de docu. Dat raakt me wel, het gaat namelijk niet om dat ene fragment. Dan heb je het punt dus kennelijk niet begrepen. Wij willen niemand beschadigen, ook RTL niet. Bij programmamakers gaat het nu eenmaal om het programma, en niet om de personen erachter. Dat wilden wij juist wel laten zien."
  maandag 6 oktober 2014 @ 03:31:25 #127
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_145243962
Goede documentaire. Wel behoorlijk de emoties op de oppervlakte :').

Grappig om te zien dat ze beter zingen dan toen. En die Bas was goed! En tevens de enige die ik me totaal niet herinnerde, wat echt wel iets wil zeggen want ik herinner altijd alles en iedereen :?.
  maandag 6 oktober 2014 @ 03:32:24 #128
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_145243967
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:50 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ergens vind ik het idd ook wel raar dat de juryleden er niet betrokkken bij zijn
Ik niet. Er werd niet veel gezegd over 'ik weet niet of het wel helemaal eerlijk ging' en slechts door een paar mensen, twee of zo. Verder ging het om hun eigen ervaring, het was hun reünie.
pi_145244032
quote:
14s.gif Op maandag 6 oktober 2014 00:35 schreef iBenny het volgende:
Jurylid van het eerste uur Henkjan Smits zei vrijdag al dat hij erg teleurgesteld was over die opmerking: "Als er stemming wordt gemaakt dat het allemaal doorgestoken kaart was, dan kun je dat niet laten liggen. Of je knipt het eruit, of je gaat ook even met de producent praten. Dit kun je niet maken."

[..]

Als er 1 zender een slechte naam heeft dan is het rtl4 wel. Dat hele Char gebeuren was ook pure oplichting. Daar ging het toen vreselijk mis, toen Char er compleet naast zat. En wat doet RTL4, gewoon de beelden volledig schrappen. Oplichting mag namelijk niet in beeld gebracht worden.

Ik denk dat het bij Idols 1 wel eerlijk is gegaan. Jamai en Jim waren gewoon de populairste dus kan mij niet voorstellen dat daar fraude voor nodig was om ze te redden. Volledig uitsluiten kun je het natuurlijk niet en dat wederhoor is ook maar bullshit. Alsof die persoon voor 100% kan bewijzen dat het eerlijk is gegaan. Dat gaat gewoon niet. Dus Henk-Jan moet niet zo zeuren. De commerciële hebben zeker heel wat aan oplichting gedaan, als het Idols niet is geweest, is het bij een ander programma gebeurd. Daar ben ik echt van overtuigd.
pi_145246136
Ik ben er ook van overtuigd dat Idols 1 inderdaad (een van de laatste) talentenjachten was die (volledig) eerlijk is verlopen.
pi_145246337
Op Facebook zijn (ex-)deelnemers de docu wel lekker aan het spammen.
"Kijken!", "So true..!", "Meedoen doet meer dan mensen denken"
  maandag 6 oktober 2014 @ 17:12:37 #132
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_145259756
quote:
14s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:52 schreef iBenny het volgende:
Ik ben er ook van overtuigd dat Idols 1 inderdaad (een van de laatste) talentenjachten was die (volledig) eerlijk is verlopen.
Als het vooropgezet was, zouden de makers dan écht Jamai in plaats van Jim of Hind laten winnen, of all people? Denk dat iedereen juist verbaasd was dat een wat dikkige 16-jarige met een bril het nieuwe idool werd.
Koel en donker bewaren
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:10:16 #133
159909 -Peach
Prunus persica
pi_145284832
Klopt het dat het 'concert' online niet meer terug te kijken is? Kan alleen de docu zelf vinden...
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_145285050
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:10 schreef -Peach het volgende:
Klopt het dat het 'concert' online niet meer terug te kijken is? Kan alleen de docu zelf vinden...
Het concert is alleen live te kijken

Zaterdag 4 oktober 22:50 uur
Maandag 6 oktober 1:45, 5:25 uur
Zondag 5 oktober 18:00, 19:40 uur
Donderdag 9 oktober 7:55 uur

Op Cultura: http://www.cultura.nl/kijk-live.html
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:30:11 #135
159909 -Peach
Prunus persica
pi_145285157
Ohja dat gaat 'm niet worden dan!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_145285812
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:12 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Als het vooropgezet was, zouden de makers dan écht Jamai in plaats van Jim of Hind laten winnen, of all people? Denk dat iedereen juist verbaasd was dat een wat dikkige 16-jarige met een bril het nieuwe idool werd.
Hij kreeg toch tijdens de hele reeks juist zoveel kritiek naar zich toe van de juryleden? Zijn zang was ook altijd maar matig.
pi_145291088
Gisteren pas gekeken. Nooit geweten wat een impact dit op ze gehad heeft. Alhoewel het natuurlijk best logisch is na zo'n bizarre periode op zo'n jonge leeftijd.
Vond het wel heel leuk om te zien. En te horen hoe sommigen nu zingen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:09:40 #138
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_145303808
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:12 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Jim had denk ik sws nooit gewonnen. Was te jong, ze konden hem sws niet binden aan een wurgcontract. Zelfde geld voor Hind, winnen zou niet goed zijn geweest voor haar carriere. Dus dan Jamai maar...
pi_145456323
Die neger kreeg nauwelijks zendtijd. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_145473654
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 15:14 schreef superniger het volgende:
Die neger kreeg nauwelijks zendtijd. :')
Dat idee had ik destijds al tijdens die liveshows. Misschien was het alleen mijn beleving.
Hij kan best goed zingen.
pi_145481096
Er is denk ik niet gesjoemeld met de stemmen, maar waar de tv wel dol op is is om bepaalde kandidaten bijvoorbeeld Jim en Jamai tijdens het stemmen net een paar seconden langer in beeld te brengen dan de anderen. Zo sturen ze als het ware richting HUN uitslag. Dit gebeurd overigens ook bij The Voice. Let er maar eens op :)

Net een iets langer interview of net wat langer in beeld etc.
pi_145484073
Gisteren gekeken, ik was onder de indruk van Bas. Wauw, wat kan hij mooi zingen, werd er emotioneel van.

En ja, Joël... Die hing duidelijk al zijn emotionele problemen aan het Idols-verhaal op.
pi_145485673
Waarom zou er niet gesjoemeld zijn? Het is voor de kijker en blijkbaar ook voor de deelnemers niet te controleren geweest. Ik kan best voorstellen dat producenten liever mer de één dan met de ander doorwillen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_145668053
EvaTreurniet twitterde op zondag 05-10-2014 om 11:28:17 Ik raad het iedereen aan om de documentaire op ned3 van gisteren over Idols terug te kijken. #ned3 #idols #nobodyknows reageer retweet
RoyJeurissen twitterde op zondag 05-10-2014 om 20:06:42 @EvaTreurniet hoe heb je zelf dan je deelname aan X factor ervaren? reageer retweet
EvaTreurniet twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 09:28:30 @RoyJeurissen Als een bijzondere mooie ervaring die me heeft getekend op een nare manier .. reageer retweet
Apart dat ze dan alsnog meedoet aan The Voice.
pi_145672777
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 15:32 schreef iBenny het volgende:
EvaTreurniet twitterde op zondag 05-10-2014 om 11:28:17 Ik raad het iedereen aan om de documentaire op ned3 van gisteren over Idols terug te kijken. #ned3 #idols #nobodyknows reageer retweet
RoyJeurissen twitterde op zondag 05-10-2014 om 20:06:42 @EvaTreurniet hoe heb je zelf dan je deelname aan X factor ervaren? reageer retweet
EvaTreurniet twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 09:28:30 @RoyJeurissen Als een bijzondere mooie ervaring die me heeft getekend op een nare manier .. reageer retweet
Apart dat ze dan alsnog meedoet aan The Voice.
Met die tweets suggereert ze in mijn ogen toch een beetje dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Maar als ik gisteren zo zie, dan is het denk ik een hoop frustratie in plaats van een gefundeerde mening. Wat eens slechte verliezer... _O-
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_145731618
Is dat die zeikmuts van Buurman en Buurman? Dus je bent genaaid destijds en doet vrolijk nog een keer mee? _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')