Uhh dringt de VS geloof op?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hopelijk houden die zich bij hun atheïsme. IS dringt islam op aan iedereen die niet in Allah gelooft. Als in, wie niet voor ons is, is tegen ons. Een beetje zoals de VS doen.
Ik denk dat hij dit bedoeld!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog een vraag voor u open!!
Nee, over de beperkte keuzevrijheid. Je bent òf voor òf tegen ons. Geen middenweg of neutraliteitquote:
Oh zo bedoel je. Omdat je het over IS had die de islam opdringt met bruut geweld en daarna Amerika noemde leek het alsof je zei dat Amerika dat ook deed. En dat is natuurlijk niet het geval. Er is daar godsdienstvrijheid.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, over de beperkte keuzevrijheid. Je bent òf voor òf tegen ons. Geen middenweg of neutraliteit
IS is niet islamietisch. En de Paus is niet katholiekquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 20:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh zo bedoel je. Omdat je het over IS had die de islam opdringt
als je maar in -nee- op het kruis geloofd. En vooraan in de kerk zit.quote:met bruut geweld en daarna Amerika noemde leek het alsof je zei dat Amerika dat ook deed. En dat is natuurlijk niet het geval. Er is daar godsdienstvrijheid.
Dat is kletskoek. Amerika is bepaald niet heilig, maar je kunt daar gerust om het even welke godsdienst aanhangen, of geen godsdienst.quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
IS is niet islamietisch.
[..]
als je maar in -op het kruis geloofd. En vooraan in de kerk zit.
Is maar een hele kleine druppel op een gloeiende plaat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:25 schreef Lavenderr het volgende:
Daar gaat het ook niet goed![]()
Noord- en Zuid-Korea hebben elkaar vrijdag beschoten met artillerievuur bij de grens tussen de twee landen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-artillerievuur.html
ja hoor mag een fabelfiguur ook al niet, tssskquote:Op zondag 19 oktober 2014 00:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
IS is niet islamietisch. En de Paus is niet katholiek
[..]
als je maar in -nee- op het kruis geloofd. En vooraan in de kerk zit.
Ga je nu jezelf quoten?quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja hoor mag een fabelfiguur ook al niet, tsssk
dat doe ik elke keer als er weer voor nonsens redene gecensureerd wordt.quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:00 schreef Erasmo het volgende:
Ik ben toch wel erg benieuwd naar wat er weggejorist werd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]Het was net iets anders Lambiekje en dat weet je dondersgoed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Alles wat je is aangeleerd is omgedraaid. Of is toch net even anders.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:25 schreef SicSicSics het volgende:
Nog even en er komt een BNW topic dat onder eigenlijk boven is.
Is echt alles wat je geloofd omgedraaid Lambiekje? Is er iets echt?
Maar die nieuwe kennis heb je ook aangeleerd. Waarom denk je dat je nieuwe inzichten meer waard zijn dan je oude? Misschien zijn je nieuwe bronnen nog fouter dan de eerdere, hoe bepaal je wat voor jou waar is?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee. Alles wat je is aangeleerd is omgedraaid. Of is toch net even anders.
Wat ik in middels weet is het wat meer glad getrokken.
Geef eens een voorbeeld dan van iets wat ons is aangeleerd in onze vroegste jeugd wat helemaal anders is?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
vousvoyeren wordt niet meer aangeleerd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld dan van iets wat ons is aangeleerd in onze vroegste jeugd wat helemaal anders is?
Met twee woorden spreken?
Walgelijk lelijke tatoes en gezichtspiercings, borstvergroting, liflaf-correctie en botoxen wordt steeds jonger.quote:Fatsoenlijk zijn?
lekker een danoontje tijdens het xboxen.quote:Bordje leegeten?
Pesten tot je er bij neer valt.quote:Goed zijn voor anderen?
wallen onder de ogen. En vooral tot middernacht rondhangen op straat.quote:Op tijd naar bed?
Wordt een voorbeeldig consumerende materialist. Gehoorzaam autoriteit en vooral niet zelf nadenken.quote:Je best doen op school? (ja, ik voel al op mijn klompen aan dat je deze er uit gaat pikken)
Je generaliseert er weer op los.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
vousvoyeren wordt niet meer aangeleerd.
[..]
Walgelijk lelijke tatoes en gezichtspiercings, borstvergroting, liflaf-correctie en botoxen wordt steeds jonger.
[..]
lekker een danoontje tijdens het xboxen.
groente is not-done.
[..]
Pesten tot je er bij neer valt.
[..]
wallen onder de ogen. En vooral tot middernacht rondhangen op straat.
[..]
Wordt een voorbeeldig consumerende materialist. Gehoorzaam autoriteit en vooral niet zelf nadenken.
Ik nomineer jou tot beste debater van BNW.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
vousvoyeren wordt niet meer aangeleerd.
[..]
Walgelijk lelijke tatoes en gezichtspiercings, borstvergroting, liflaf-correctie en botoxen wordt steeds jonger.
[..]
lekker een danoontje tijdens het xboxen.
groente is not-done.
[..]
Pesten tot je er bij neer valt.
[..]
wallen onder de ogen. En vooral tot middernacht rondhangen op straat.
[..]
Wordt een voorbeeldig consumerende materialist. Gehoorzaam autoriteit en vooral niet zelf nadenken.
Ten eerste dien je altijd je eigen waarden te herevalueren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar die nieuwe kennis heb je ook aangeleerd. Waarom denk je dat je nieuwe inzichten meer waard zijn dan je oude? Misschien zijn je nieuwe bronnen nog fouter dan de eerdere, hoe bepaal je wat voor jou waar is?
Geen scholing dan maar? Alles op de schop en op naar een onwetende generatie?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ten eerste dien je altijd je eigen waarden te herevalueren.
Veel van mijn inzichten zijn aangepast na klokkenluiders, vrijgegeven documenten, documentaires, gedrag van hoe geld heeft op mensen. En hoe alles in verbinding met elkaar staat.
Keer op keer op keer heb ik gelijk.
Onze huidige fucked up wereld is doelbewust gecreerd middels educatie.
Maar hoe weet je dat die klokkenluiders en vrijgegeven documenten niet gewoon een deel zijn van het grote educatiespel? Dat is wat ik probeer te begrijpen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Veel van mijn inzichten zijn aangepast na klokkenluiders, vrijgegeven documenten, documentaires, gedrag van hoe geld heeft op mensen. En hoe alles in verbinding met elkaar staat.
Indirect dringt de USA inderdaad het christelijke geloof op, dit is te zien aan hun instelling van het maken van Films TV series en vooral deze na 2001.Waarbij je bijna geen films meer ziet als Dogma of andere films waar "God" zelf of het geloof onder de loep bij wordt genomen.quote:
Ik heb ca een half jaar bij verschillende gezinnen gewoond op verschillende plekken in de VS. Allemaal op hun manier gelovend in een vorm van God, en dat was belangrijk voor ze, maar het feit dat ik totaal niks met religie deed maakte niks uit. Ik was net zo welkom bij Jehovas, Mormonen, Bapstisten en weet ik wat nog meer. Dat ik aan tafel niet mee deed bidden, dat was totaal geen probleem, nergens.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:53 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Indirect dringt de USA inderdaad het christelijke geloof op, dit is te zien aan hun instelling van het maken van Films TV series en vooral deze na 2001.Waarbij je bijna geen films meer ziet als Dogma of andere films waar "God" zelf of het geloof onder de loep bij wordt genomen.
Daarnaast ik weet niet of het kloppend is maar als je niet ergens in geloof in Amerika word je heel raar bekeken en behandeld.
Dus indirect word het geloof in de USA wel opgedrongen, niet door regering maar door samenleving daar zelf. Even tot alle orde Amerika is groter dan New York en Hollywood daar liggen ook veel dorpen en kleine steden tussen die de oude waarden van God en Country nog zeer hoog in hun vaandel hebben staan.
Yup, kan zelfs je baan/carrière in de weg staan om openlijk toe te geven dat je niet geloofd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:53 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Daarnaast ik weet niet of het kloppend is maar als je niet ergens in geloof in Amerika word je heel raar bekeken en behandeld.
Films nee, maar wat dacht je van Southpark Family guy?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:53 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Indirect dringt de USA inderdaad het christelijke geloof op, dit is te zien aan hun instelling van het maken van Films TV series en vooral deze na 2001.Waarbij je bijna geen films meer ziet als Dogma of andere films waar "God" zelf of het geloof onder de loep bij wordt genomen.
Dus indirect word het geloof in de USA wel opgedrongen, niet door regering maar door samenleving daar zelf. Even tot alle orde Amerika is groter dan New York en Hollywood daar liggen ook veel dorpen en kleine steden tussen die de oude waarden van God en Country nog zeer hoog in hun vaandel hebben staan.
Dat zijn tekenfilms die door middel van een fictief tekenfilmfiguur meer kunnen zeggen, ik denk als een beroemde acteur dezelfde teksten zou zeggen in een Film of in een TV serie dan is het daar het topic van de dag en niet in goede zin.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
Films nee, maar wat dacht je van Southpark Family guy?
Overigens heeft de VS meer radicale kleine kutkerkaftakingen waar ik bij denk van ... DUDE![]()
Ik denk dat in de VS ook steeds meer mensen Atheist worden, als is het niet zo als in Europa waar het aardig hard gaat.
Je kunt een hoop van de US zeggen, maar freedom of speech staat heel hoog. Je kunt veel belachelijk maken daar, maar dat wil nog niet zeggen dat je het als atheïst daar makkelijk hebtquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
Films nee, maar wat dacht je van Southpark Family guy?
Ja maar dat geld niet alleen voor religie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:15 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Dat zijn tekenfilms die door middel van een fictief tekenfilmfiguur meer kunnen zeggen, ik denk als een beroemde acteur dezelfde teksten zou zeggen in een Film of in een TV serie dan is het daar het topic van de dag en niet in goede zin.
Tot je op betaal-tv komt daar en dan mag alles. (zie HBO)quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja maar dat geld niet alleen voor religie.
Zeg een keer FUCK en het land staat op zijn kop!![]()
Is er een tepel te zien op live tv dan breekt de pleuris er zowat uit.![]()
Er zijn er genoeg religies, en iedereen respecteerd dat, anders was een Tom cruise allang uit hollywood geknikkerd en zoveel anderen.
Ik heb even het juiste woord neergezet voor jequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Veel van mijn inzichten overtuigingen zijn aangepast na klokkenluiders, vrijgegeven documenten, documentaires, gedrag van hoe geld heeft op mensen. En hoe alles in verbinding met elkaar staat.
Jup true, btw beste stand up comedian ever!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Tot je op betaal-tv komt daar en dan mag alles. (zie HBO)
George Carlin werd daar ook gewoon op uitgezonden.
Religie is altijd een uitstekende reden geweest voor oorlog.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jup true, btw beste stand up comedian ever!
Maar goed we wijken een beetje af, Religie zal heel goed een reden kunnen zijn dat er een hele grote oorlog aan komt.
Waar ligt de basis? Waar begint de leugen? Links is links, boven is boven.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:01 schreef Lambiekje het volgende:
Maar fatsoenlijke zinnen bouwen lukt helaas niet...quote:Wat ik in middels weet is het wat meer glad getrokken.
Nederlands bleek een leugen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:35 schreef SicSicSics het volgende:
Maar fatsoenlijke zinnen bouwen lukt helaas niet...
George Carlinquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Tot je op betaal-tv komt daar en dan mag alles. (zie HBO)
George Carlin werd daar ook gewoon op uitgezonden.
die is er dus nu na 100 jaar indoctrinatie geweld.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen scholing dan maar? Alles op de schop en op naar een onwetende generatie?
Ja! Of die is allang bezig maar dan in een andere vorm!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:48 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
George Carlin![]()
Ik heb me altijd wel afgevraagd of zijn Amerikaans publiek hem wel begreep.
En niet dom weg maar klapte om zijn uitleg.
Merken jullie ook dat er veel mensen zijn die zeggen: De derde wereld oorlog is al lang aan de gang, maar dit keer is het een stuk verder bij ons vandaan.
Het probleem is Lambiek, dat als er uiteindelijk een soort van scholing zal gegeven worden die jij het liefst nastreeft, het maar de vraag is of die docent het dan doet op de manier die jij het liefst hebt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
die is er dus nu na 100 jaar indoctrinatie geweld.
Snel, indoctrineer die kinderen over het feit dat ze geïndoctrineerd zijn!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
die is er dus nu na 100 jaar indoctrinatie geweld.
Corruptie bestraffen met balhangen en twee jaar later doodstraf.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:31 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het probleem is Lambiek, dat als er uiteindelijk een soort van scholing zal gegeven worden die jij het liefst nastreeft, het maar de vraag is of die docent het dan doet op de manier die jij het liefst hebt.
Het zelfde is met eerlijke macht, geef 1 man, waar van jij denkt dat hij 100% oprecht is de macht.
Als je geluk hebt verdeeld hij zijn macht onder aantal mensen waar van hij weer denkt dat ze te vertrouwen zijn.
Je zal zo altijd zien dat er dan altijd wel een rotte appel tussen zit of dat er gelogen wordt voor het grotere doel tegen het volk.
Wat zijn jou oplossingen voor de problemen die jij aankaart?
Meestal plaats je allemaal maar 'verhalen' met wat zich volgens jou afspeelt, maar een 'oplossing' voor dit zie je nooit.
Alleen maar schoppen en porren heeft geen zin toch ?
Precies, daarom haal ik dan ook wel eens de golfoorlogen erbij(en her en der wat andere oorlogen), dan hadden we die toch ook al 'de derde wereldoorlog' kunnen noemen, en zitten we nu al op de 4de.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja! Of die is allang bezig maar dan in een andere vorm!
Zo kan je overal wel iets van maken!
De meeste Amerikanen die ik ken spreken schande over deze briljante helaas veel te vroeg overleden Komiek, ditto als je een gesprek begint over de wapen wet!
.... nou!
Dit is veel te gemakkelijk, maar och, wat is het heerlijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |