Precies. Geld is uitgevonden om juist dit probleem weg te nemen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:58 schreef Vanillekwark het volgende:
Kort: Nee.
(iets langer): Nee. Ruilhandel is volkomen onhandig. Leuk als ik toevallig heel veel sardientjes vang, als ik iets wil 'kopen', maar de andere partij heeft 0 interesse in sardientjes, sta ik daar met mn vis.
Maar als er geen geld meer is hoef je niet meer te betalen en sturen ze het dus gewoon op.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Verder is het natuurlijk ook reuze onhandig om iets uit China te bestellen en te betalen met sardientjes. Je bent dus weer aangewezen op je onmiddellijke omgeving.
En wie heeft die Playstation gemaakt? En hoe komt hij in de winkel? En wie runt de winkel?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:50 schreef Spellmeista het volgende:
Uiteraard heb je de Playstation "gewoon" uit de winkel gratis opgehaald.
Dat er geen geld is, wil niet zeggen dat producten geen waarde hebben.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef Woelwater het volgende:
Maar als er geen geld meer is hoef je niet meer te betalen en sturen ze het dus gewoon op.
Dit. Wie gaat al die research in dat apparaat stoppen, wie ontwerpt m, wie bouwt m. Niemand (ook dieren niet btw) doen dingen voor anderen waar ze zelf echt -geen- baat bij hebben, wat ze alleen maar moeite kost.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat er geen geld is, wil niet zeggen dat producten geen waarde hebben.
Volgens TS wel, want die heeft zijn Playstation ook gewoon in de winkel opgehaald. Maar in datzelfde geval zou ik liever een Rolls rijden dan een Volkswagen, misschien dat TS daar ook een oplossing voor heeft.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat er geen geld is, wil niet zeggen dat producten geen waarde hebben.
En dan maar hopen dat toevallig iemand zin heeft om de snelwegen te onderhoudenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:10 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Volgens TS wel, want die heeft zijn Playstation ook gewoon in de winkel opgehaald. Maar in datzelfde geval zou ik liever een Rolls rijden dan een Volkswagen, misschien dat TS daar ook een oplossing voor heeft.
Ach, als je auto kapot gaat, haal je toch gewoon een nieuwe in de winkel?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:10 schreef Vanillekwark het volgende:
En dan maar hopen dat toevallig iemand zin heeft om de snelwegen te onderhouden
Ohja.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ach, als je auto kapot gaat, haal je toch gewoon een nieuwe in de winkel?
Kan hem toch gewoon naar die gratis garage brengen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ach, als je auto kapot gaat, haal je toch gewoon een nieuwe in de winkel?
Teveel gedoe, gewoon langs de snelweg laten staan.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:12 schreef Woelwater het volgende:
Kan hem toch gewoon naar die gratis garage brengen.
Ok..jij hebt het hier over een uiterste. Als ik hier mijn mening over mag geven dan denk ik niet dat iedereen een gigantisch landgoed wilt.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:53 schreef hugecooll het volgende:
En hoe werkt dat dan als iedereen een gigantisch landgoed wil?
En mijn Rolls? Krijg ik die wel gewoon?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:25 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ok..jij hebt het hier over een uiterste. Als ik hier mijn mening over mag geven dan denk ik niet dat iedereen een gigantisch landgoed wilt.
Nee, ben ik niet met je eens. Dit is een scenario dat nog nooit getest gaat en dat wil niet zeggen dat jouw stelling / conclusie daarom opgaat. Ik denk dat er juist heel veel mensen zijn die het allemaal dan wel mooi vinden zo en dat er juist andere wegen worden ingeslagen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:55 schreef datismijnmening het volgende:
Nee, iedereen wil namelijk groter meer en beter. En concureren met de medemens
En de mensen die wél steeds meer willen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:27 schreef Spellmeista het volgende:
Nee, ben ik niet met je eens. Dit is een scenario dat nog nooit getest gaat en dat wil niet zeggen dat jouw stelling / conclusie daarom opgaat. Ik denk dat er juist heel veel mensen zijn die het allemaal dan wel mooi vinden zo en dat er juist andere wegen worden ingeslagen.
Dat doen ze niet (althans nu nog niet). De reden dat ze het niet doen is om onze vrijheid in te perken denk ik. Ok er van uitgaande dat ze dat wel zouden doen..dan zouden dus automatisch alle grenzen wegvallen volgens jou..dus het zou 1 grote chaos worden met alle gevolgen van dien..Regels en beperkingen gelden immers ook niet meer. Denk je niet dat er dan juist wel basisregels gelden? En dan ga ik even voor de makkelijkheid uit van zullen we maar zeggen de Tien Geboden ofzo of een dergelijk concept.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:57 schreef Woelwater het volgende:
Waarom zouden (rijke) machthebbers het geld afschaffen als ze juist daardoor alles onder controle kunnen houden?
Ok, maar dan heb je nog wel gedaan wat je leuk vond. Je hoeft ze niet aan je buurman te geven namelijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:58 schreef Vanillekwark het volgende:
Kort: Nee.
(iets langer): Nee. Ruilhandel is volkomen onhandig. Leuk als ik toevallig heel veel sardientjes vang, als ik iets wil 'kopen', maar de andere partij heeft 0 interesse in sardientjes, sta ik daar met mn vis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |