abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:50:59 #1
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145091952
Een fabriek waar robots / mensen die het leuk vinden werken om geld te produceren. Iedereen krijgt ongelimiteerd geld en mensen doen de dingen die ze echt willen doen.

Vind jij het bijvoorbeeld leuk om te vissen en om sardientjes te vangen en weg te geven aan je buurman dan doe je dat. Vind jij het leuk om de hele dag op de bank te hangen en Playstation te spelen dan doe je dat. Uiteraard heb je de Playstation "gewoon" uit de winkel gratis opgehaald.

Ziektes zouden kunnen verdwijnen..misschien gaat het zelfs veel verder als dat. Introduceer het wereldwijd en misschien dat technologisch nog grotere stappen gemaakt worden.

Dit was een gedachte waar ik al langer mee speelde. Het gaat er naar mijn mening steeds meer naartoe.

Toen kwam ik ook nog de volgende docu tegen: http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2014-2015/gratis-geld.html

8/10 mensen (iets te ruim genomen misschien) heeft en hekel aan zijn werk.Files zouden kunnen verdwijnen. Is dit een utopie waar ik over spreek? Ikzelf ben mening van niet, maar misschien denken de bazen hier er veel anders over.

Dus ik zeg nogmaals: de radicale verandering zit eraan te komen. Het is (alweer) een kwestie van tijd.

Zelf heb ik mij wel eens afgevraagd hoe een wereld zonder geld zou kunnen draaien. Ik liep toen vast..ik dacht dat geld noodzakelijk was. Echter nu, enkele jaren later denk ik toch de oplossing te hebben gevonden. Geld moet geen waarde meer hebben.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:53:33 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145092031
En hoe werkt dat dan als iedereen een gigantisch landgoed wil?
pi_145092119
Nee, iedereen wil namelijk groter meer en beter. En concureren met de medemens
-XOXO-
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:57:45 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145092189
Waarom zouden (rijke) machthebbers het geld afschaffen als ze juist daardoor alles onder controle kunnen houden?
pi_145092230
Kort: Nee.
(iets langer): Nee. Ruilhandel is volkomen onhandig. Leuk als ik toevallig heel veel sardientjes vang, als ik iets wil 'kopen', maar de andere partij heeft 0 interesse in sardientjes, sta ik daar met mn vis.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:59:36 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_145092257
Ik denk dat het niet de juiste vraag is.
Kan een mens leven zonder hebzucht en concurrentie? Nee, ik denk het niet. Geld is daar een onvermijdelijk gevolg van.
pi_145092414
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:58 schreef Vanillekwark het volgende:
(iets langer): Nee. Ruilhandel is volkomen onhandig. Leuk als ik toevallig heel veel sardientjes vang, als ik iets wil 'kopen', maar de andere partij heeft 0 interesse in sardientjes, sta ik daar met mn vis.
Precies. Geld is uitgevonden om juist dit probleem weg te nemen.

Verder is het natuurlijk ook reuze onhandig om iets uit China te bestellen en te betalen met sardientjes. Je bent dus weer aangewezen op je onmiddellijke omgeving.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:07:00 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145092471
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Verder is het natuurlijk ook reuze onhandig om iets uit China te bestellen en te betalen met sardientjes. Je bent dus weer aangewezen op je onmiddellijke omgeving.
Maar als er geen geld meer is hoef je niet meer te betalen en sturen ze het dus gewoon op.
pi_145092473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:50 schreef Spellmeista het volgende:
Uiteraard heb je de Playstation "gewoon" uit de winkel gratis opgehaald.
En wie heeft die Playstation gemaakt? En hoe komt hij in de winkel? En wie runt de winkel?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_145092505
En om verder te gaan op je "alles is gratis"-idee, ook dat zou voor de meter niet werken. Stel je hebt dusdanige fabrieken die bijna alles automatisch doen, dan blijven alleen echt de kutbaantjes over die echt door de mens gedaan moet worden. Grondstoffen die ontgonnen moeten worden, boerenwerk.

Niemand die zich de rug gaat breken om dat werk te doen, terwijl 80% van de wereldbevolking op de bank ligt te gamen en bezopen te raken.
pi_145092509
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef Woelwater het volgende:
Maar als er geen geld meer is hoef je niet meer te betalen en sturen ze het dus gewoon op.
Dat er geen geld is, wil niet zeggen dat producten geen waarde hebben.
pi_145092570
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dit. Wie gaat al die research in dat apparaat stoppen, wie ontwerpt m, wie bouwt m. Niemand (ook dieren niet btw) doen dingen voor anderen waar ze zelf echt -geen- baat bij hebben, wat ze alleen maar moeite kost.

Samenleving zou instorten op die manier :')
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:10:05 #13
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145092578
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Volgens TS wel, want die heeft zijn Playstation ook gewoon in de winkel opgehaald. Maar in datzelfde geval zou ik liever een Rolls rijden dan een Volkswagen, misschien dat TS daar ook een oplossing voor heeft.
pi_145092594
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:10 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Volgens TS wel, want die heeft zijn Playstation ook gewoon in de winkel opgehaald. Maar in datzelfde geval zou ik liever een Rolls rijden dan een Volkswagen, misschien dat TS daar ook een oplossing voor heeft.
En dan maar hopen dat toevallig iemand zin heeft om de snelwegen te onderhouden :')
pi_145092634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:10 schreef Vanillekwark het volgende:
En dan maar hopen dat toevallig iemand zin heeft om de snelwegen te onderhouden :')
Ach, als je auto kapot gaat, haal je toch gewoon een nieuwe in de winkel?
pi_145092655
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ohja.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:12:52 #17
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145092663
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kan hem toch gewoon naar die gratis garage brengen.
pi_145092679
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:12 schreef Woelwater het volgende:
Kan hem toch gewoon naar die gratis garage brengen.
Teveel gedoe, gewoon langs de snelweg laten staan.
pi_145092687
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Teveel gedoe
Idd, waarom iets laten repareren als je gewoon een nieuwe kunt halen
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:25:07 #20
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145093057
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:53 schreef hugecooll het volgende:
En hoe werkt dat dan als iedereen een gigantisch landgoed wil?
Ok..jij hebt het hier over een uiterste. Als ik hier mijn mening over mag geven dan denk ik niet dat iedereen een gigantisch landgoed wilt.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:26:06 #21
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_145093093
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:25 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Ok..jij hebt het hier over een uiterste. Als ik hier mijn mening over mag geven dan denk ik niet dat iedereen een gigantisch landgoed wilt.
En mijn Rolls? Krijg ik die wel gewoon?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:27:01 #22
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145093121
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:55 schreef datismijnmening het volgende:
Nee, iedereen wil namelijk groter meer en beter. En concureren met de medemens
Nee, ben ik niet met je eens. Dit is een scenario dat nog nooit getest gaat en dat wil niet zeggen dat jouw stelling / conclusie daarom opgaat. Ik denk dat er juist heel veel mensen zijn die het allemaal dan wel mooi vinden zo en dat er juist andere wegen worden ingeslagen.
pi_145093231
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:27 schreef Spellmeista het volgende:
Nee, ben ik niet met je eens. Dit is een scenario dat nog nooit getest gaat en dat wil niet zeggen dat jouw stelling / conclusie daarom opgaat. Ik denk dat er juist heel veel mensen zijn die het allemaal dan wel mooi vinden zo en dat er juist andere wegen worden ingeslagen.
En de mensen die wél steeds meer willen?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:30:27 #24
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145093244
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:57 schreef Woelwater het volgende:
Waarom zouden (rijke) machthebbers het geld afschaffen als ze juist daardoor alles onder controle kunnen houden?
Dat doen ze niet (althans nu nog niet). De reden dat ze het niet doen is om onze vrijheid in te perken denk ik. Ok er van uitgaande dat ze dat wel zouden doen..dan zouden dus automatisch alle grenzen wegvallen volgens jou..dus het zou 1 grote chaos worden met alle gevolgen van dien..Regels en beperkingen gelden immers ook niet meer. Denk je niet dat er dan juist wel basisregels gelden? En dan ga ik even voor de makkelijkheid uit van zullen we maar zeggen de Tien Geboden ofzo of een dergelijk concept.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:31:04 #25
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145093275
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:58 schreef Vanillekwark het volgende:
Ok, maar dan heb je nog wel gedaan wat je leuk vond. Je hoeft ze niet aan je buurman te geven namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')