Ja, de trainingen om kelen door te snijden moeten jaarlijks beoefend worden. Ik ben allang blij dat ze 't in Nederland nog bij dieren houden.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:43 schreef 2NutZ het volgende:
Het word gewoon weggewuifd en letterlijk op het nieuws werd gezegd dat deze figuren het massaal naast hun neerleggen en er geen rekening mee nemen want het offeren van lammetjes is een belangrijke gebeurtenis voor deze dag, voor hen
Waar gebeurd dit niet? Er wordt een verzoek gedaan, en die word zonder nadenken keihard weggewuifd...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:45 schreef Fretwork het volgende:
Laat elkaar lekker zelf bepalen wat ze doen.
Zal niet zonder nadenken zijn. Als één Nederlands traditie in de problemen komt staat half het land al met de hooivorken klaar, maar als het een islamitische traditie betreft moeten ze maar godverdomme kappen met die onzinquote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:50 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Waar gebeurd dit niet? Er wordt een verzoek gedaan, en die word zonder nadenken keihard weggewuifd...
Wow wat een aanval zegquote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zal niet zonder nadenken zijn. Als één Nederlands traditie in de problemen komt staat half het land al met de hooivorken klaar, maar als het een islamitische traditie betreft moeten ze maar godverdomme kappen met die onzin.
Daarnaast zou jij vast niet zo hard van de daken schreeuwen als het een Boedhistische tradtie zou zijn i.p.v. islamitisch.
Tevens, gebeurd
Nu gaan we ineens punctueel zijn op de verwoording? Leg mij nou eens uit wat voor last jij hebt van het feit dat anderen hun religieuze feest vieren?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:57 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wow wat een aanval zegik klaag echt nooit over religies of wat dan ook...
Dus dat hele heksejacht gedrag naar antimoslim ofzo kan je bij mij wel staken hoor
Wat betreft een Nederlandse traditie in de problemen.. je hebt het over sinterklaas?al die hooivorken worden bemant door vooral medelanders he
dat je het ff weet.
En ja wat voor religie het ook is, ik zou het net zo "hard van de daken schreeuwen" () als nu.
Ben je bekend met KLB? nee he? je mag hier namelijk gewoon topics aanmaken.. ook als je ergens geen last van hebt...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nu gaan we ineens punctueel zijn op de verwoording? Leg mij nou eens uit wat voor last jij hebt van het feit dat anderen hun religieuze feest vieren?
Lijkt idd. wel een soort religie voor die PvdD-gastjes.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:00 schreef pijltjegooien het volgende:
Ideeën van de partij voor de dieren zouden standaard genegeerd moeten worden.
Laten we het anders even zo proberen..quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:03 schreef 2NutZ het volgende:
Ik zal het verduidelijken want je leest langs de essentie heen.
Het gaat er om dat men niet even sociaal kan zijn, niet meedenken met de hollanders en hun dierendag maar gewoon alles gelijk naast hun neer leggen, want ja het is toch een belangrijke dag om massaal lammetjes de keel door te snijden. We leven samen in dit land, er worden genoeg zaken aangepast voor feestdagen voor deze mensen... suikerfeest en alles. Maar dit kan dan weer niet.. snap je het nu?
Nee, alle dieren... behalve de plofkippen e.d.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:06 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Dierendag is alleen voor knuffelbare diertjes die zo zo lievvvvvv zijn en niet op je bord belanden toch?
Het punt is is dat als het andersom zou zijn dat zij wel van ons verwachten/eisen dat wij rekening met hun houden en iets dus minder of niet doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:45 schreef Fretwork het volgende:
Laat elkaar lekker zelf bepalen wat ze doen. Jij hoeft toch geen lammetjes te slachten?
Jij snapt hetquote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Het punt is is dat als het andersom zou zijn dat zij wel van ons verwachten/eisen dat wij rekening met hun houden en iets dus minder of niet doen.
Dat is juist het hele probleem van dat soort mensen.
Doe ff een voorbeeld?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Het punt is is dat als het andersom zou zijn dat zij wel van ons verwachten/eisen dat wij rekening met hun houden en iets dus minder of niet doen.
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar mijn punt is dat het niet andersom is. TS is achterlijk hypocriet hier, ook hij verwacht/eist dat er rekening met hem gehouden wordt.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ben je boos ofzo?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar mijn punt is dat het niet andersom is. TS is achterlijk hypocriet hier, ook hij verwacht/eist dat er rekening met hem gehouden wordt.
Dit hele punt is gebaseerd op emotie in plaats van logica, je kan namelijk best oordelen dat een belangrijke religieuze dag zwaarder weegt dan een weggeschoven traditie die enkel nog op kalenders leeft.
Ben zelf atheist, maar kan me voorstellen dat gelovigen hier moeite mee hebbe.
Dit inderdaad! Andersom moeten ze ook niet gaan zeiken als een christelijke feestdag overlapt met één van hun. Mensen maken zich vaak zo onnodig druk over dit soort zaken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:21 schreef HostiMeister het volgende:
Als die gasten één keer per jaar een lammetje willen slachten moeten ze dat lekker doen, laat ze lekker. Debiele geitenwollensokkendragendeboomknuffelaars moeten niet zo janken.
Doe even rustig ofzo, wow jemig :Ssquote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:24 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ben je boos ofzo?tering.
Ik vier geen dierendag en geen offerfeest. Maar ik heb wel een mening erover![]()
Al die emotie zit bij jou... en erg hoog zo te zien. Maar dat is vaak zo bij bepaalde mensen :s
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:24 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ben je boos ofzo?tering.
Ik vier geen dierendag en geen offerfeest. Maar ik heb wel een mening erover![]()
Al die emotie zit bij jou... en erg hoog zo te zien. Maar dat is vaak zo bij bepaalde mensen :s
Sterker nog, ze bestaan beide en naast elkaar. Dan nog kan je best rekening voor een keer nemen met ietsquote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]Ik probeer het hier slechts op een logische manier te benaderen. Waarom kunnen ze niet beiden bestaan? Immers, vierders van het offerfeest hebben geen last van Dierendag en vierders van dierendag worden normaal niet geconfronteerd met een slachting.
Echt leuk, je kunt niet vroeg genoeg beginnen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:26 schreef anti-loper het volgende:
Word echt genieten zaterdag
Dit jaar mag mijn broertje van 11 de keel doorsnijden
Maar waarmee moet je dan rekening houden?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:27 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Sterker nog, ze bestaan beide en naast elkaar. Dan nog kan je best rekening voor een keer nemen met ietsdierendag was hier eerder dan het offerfeest
Dus omdat het toevallig samenvalt moeten ze maar afzien van hun traditie, omdat er een of ander geitenknuffelfeestje is voor Groen Links hippies? Flikker toch opquote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:27 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Sterker nog, ze bestaan beide en naast elkaar. Dan nog kan je best rekening voor een keer nemen met ietsdierendag was hier eerder dan het offerfeest
Ja he!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:27 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Echt leuk, je kunt niet vroeg genoeg beginnen.
Waar zeg ik dit?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:30 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dus omdat het toevallig samenvalt moeten ze maar afzien van hun traditie, omdat er een of ander geitenknuffelfeestje is voor Groen Links hippies? Flikker toch op
Wie heeft het over dwingen van vieren van feestdagen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar waarmee moet je dan rekening houden?
Je kan moslims toch niet dwingen Dierendag te vieren, dat doe je zelf ook niet.
Wat impliceer je dan met je 'dierendag was hier eerder dan het offerfeest' ?quote:
Oke, prima, hoe stel jij voor dat ze er rekening mee houden dan?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:31 schreef 2NutZ het volgende:
Wie heeft het over dwingen van vieren van feestdagen?helemaal niemand... Heb ik ook nooit gezegd en bedoel dat ook niet met dit topic. Waarom haal je er van alles bij wat nergens word gezegd?
Rekening houden met iets is wat anders dan compleet een religieuze dag afzeggen of verbieden he? waarom zo zwart wit?
Ja.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:33 schreef Casiotone het volgende:
je wil gewoon zeiken op die kutbuitelanders over de rug van (dode) dieren.. triest weer
Wat minder slachten en bijvoorbeeld niet op een balkon waaronder kinderen voetballen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oke, prima, hoe stel jij voor dat ze er rekening mee houden dan?
Precies wat er staat...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Wat impliceer je dan met je 'dierendag was hier eerder dan het offerfeest' ?
Dat mensen die het offerfeest vieren rekening moeten houden met dierendag omdat dat eerder 'hier was' dan het offerfeest.quote:
Wat wil je nu horen dan? dat ik vind dat alle moslims maar moeten kappen met slachten en ze stom zijn enzo? zodat je weer harder kan stampen hier op mij op dit moment?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:35 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat mensen die het offerfeest vieren rekening moeten houden met dierendag omdat dat eerder 'hier was' dan het offerfeest.
Dus, wat betekent dat voor jou? Wat impliceer je hier mee? Want het is natuurlijk totaal nietszeggend.
Kom dan verdomme met een duidelijk standpunt, en niet die halfzachte retoriek, kreten gevuld met hete lucht die helemaal geen neuk zeggen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:38 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wat wil je nu horen dan? dat ik vind dat alle moslims maar moeten kappen met slachten en ze stom zijn enzo? zodat je weer harder kan stampen hier op mij op dit moment?
Impliceer hoe jij het wil.
Zou dit niet sowieso een geldende gedragsregel moeten zijn, onafhankelijk van Dierendag? Volgens mij gebruikt de PvdD Dierendag gewoon als extra excuus om hun reeds bestaande punten uit te dragen. En ik denk ook dat het zijn van een zevendedagsadventist als partijleider meespeelt met deze beslissing.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:33 schreef 2NutZ het volgende:
Wat minder slachten en bijvoorbeeld niet op een balkon waaronder kinderen voetballen.
Vind ik ook, maar dat is hier niet het punt.quote:
Ja, vind ik wel. En dat gebeurd gelukkig ook inbijna alle gevallen lijkt mij.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zou dit niet sowieso een geldende gedragsregel moeten zijn, onafhankelijk van Dierendag? Volgens mij gebruikt de PvdD Dierendag gewoon als extra excuus om hun reeds bestaande punten uit te dragen. En ik denk ook dat het zijn van een zevendedagsadventist als partijleider meespeelt met deze beslissing.
Ik denk dat als het een zevendedagsadventistische feestdag was, Marianne Thieme niks uit zou dragen, wil hier verder niet mee beweren dat ze anti-islam zijn bij de PvdD, want naar mijn geloof zijn ze zeer coulant tegenover allochtonen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:47 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja, vind ik wel. En dat gebeurd gelukkig ook inbijna alle gevallen lijkt mij.
Beetje paranoide vind ik wel dat je denkt dat partijen dit aandragen om voor bepaalde groeperingen iets te beperken... maar goed, politiek snap ik sowieso niet helemaal.
Dan is er toch geen probleem....quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:47 schreef 2NutZ het volgende:
Ja, vind ik wel. En dat gebeurd gelukkig ook inbijna alle gevallen lijkt mij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |