abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145090740
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Toch wordt een scheiding omschreven als 'traumatisch' voor kinderen. En dat is niet niks. Het gaat dus niet alleen om de ouders en om hun wil. Het is zo makkelijk: "Oh is ie vreemdgegaan? Oh, wegwezen meid. Kies voor jezelf." Ik trek dat niet.
Tsja, ruziënde ouders worden ook omschreven als ''traumatisch'' voor kinderen.
Zoals al gezegd voelen kinderen feilloos de spanningen in de relatie aan .
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_145090886
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:05 schreef Deckard het volgende:

Dat zijn allemaal zaken wat anderen willen. Terwijl het in de eerste plaats om TS moet gaan. Die kinderen en die man en wat iedereen allemaal wil komt later wel.
Ik neem aan dat jij geen kinderen hebt, want voor mij komt mijn dochtertje zonder enige twijfel op plaats 1.

(waarmee niet gezegd is dat TS in de relatie moet blijven voor de kinderen, omdat dat helemaal niet in hun belang hoeft te zijn en een belangenafweging is bij dit soort zaken altijd aan de orde, maar kinderen totaal niet van belang: wat een kul!)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145090992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:07 schreef PBateman1978 het volgende:

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar in dit soort topics zie je altijd reacties van kinderen van gescheiden ouders of van mensen die zijn gaan scheiden ondanks de kinderen en ze zijn het er vrijwel altijd over eens dat het de beste oplossing geweest is.
Ik hoor echt andere geluiden. Maar we hebben er beiden geen onderzoek naar gedaan dus houd ik mij maar vast aan de algemene opvatting onder diegenen die er iets van weten: ideaal is vader, moeder, stabiele en veilige omgeving. Gelet daarop is bij elkaar blijven en elkaar na het leven staan slechter dan uit elkaar met respect, maar het is zeker niet gezegd dat uit elkaar gaan per definitie de beste oplossing voor de kinderen is.
pi_145091024
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:12 schreef PBateman1978 het volgende:

Tsja, ruziënde ouders worden ook omschreven als ''traumatisch'' voor kinderen.
Zoals al gezegd voelen kinderen feilloos de spanningen in de relatie aan .
Eens temeer reden voor TS en haar man om zaken uit te gaan praten en vervolgens een kijken wat het beste pad is voor de toekomst.
pi_145091041
Het maakt wat mij betreft nogal uit of TS haar partner stelselmatig initimiteit geweigerd heeft, seks als machtsmiddel gebruikt of de relatie zo geworden is dat hij er bij wijze van spreken 1 keer per maand en op z'n verjaardag op mocht en de seks dan ook nog eens routine was. (iets wat vrij vaak voor komt als ik zo om mij heen kijk)
pi_145091052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ga toch fietsen man. Zo naïef en ook egoïstisch vind ik jouw standpunt. Bah. :{w
Als ze eerder aan haar zelf had gedacht was waarschijnlijk de relatie veel makkelijker te redden. Dan had ze eerder een grens gesteld en meer alert geweest. Ik vind er weinig naief aan want hoe kun je er voor een ander zijn als er alles an jezelf mankeert.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:34:00 #157
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145091447
Na 3,5 jaar heb je vooral spijt dat je gepakt bent.

Ik gok dat hij tenopzichte van jou echt veranderd is, nu is er immers wat veranderd; hij is jou kwijt. De vraag is alleen blijft die verandering, of ebt dat met tijd weg als je hem opnieuw een kans geeft en valt alles weer terug in het oude rollen patroon.

Kennelijk zat er, ondanks jij beweert van niet, toch echt iets fout bij de relatie, want het komt ergens vandaan. Misschien was het niet spannend genoeg, misschien bood gewoon de kans zich aan, misschien kwam hij echt wat te kort, ik weet het niet. Maar als dat niet opgelost wordt, zit je binnen een jaar weer waar je nu zit.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_145091488
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:05 schreef Deckard het volgende:
Dat zijn allemaal zaken wat anderen willen. Terwijl het in de eerste plaats om TS moet gaan. Die kinderen en die man en wat iedereen allemaal wil komt later wel.
Vreemde visie. Die kinderen, haar man, zijn allemaal "ook" elementen uit haar leven en in haar leven. Dat zijn allemaal zaken die bij de TS 'thuis' horen. Daarnaast, bestaat er niet zoiets als een "zuiver eigen" gevoel (dat de gevoelens van anderen niet beïnvloeden kan en zal). Gevoelens hebben GEDEELDE effecten. Stel dat ze kiest voor haar zelf, maar haar kinderen komen onder die keuze ferm te lijden. Zal de TS zichzelf daar dan nog helemaal goed bij voelen ? Bij die gemaakte keuze ? Of spijt krijgen (achteraf).

Haar man heeft ook spijt. Hij wil die liefde (dat vertrouwde) niet kwijt. Wat zijn vreemd gaan niet goed praat, maar dit terzijde. Er zijn zoveel gevoelens om rekening mee te houden. Niet enkel je eigen gevoel (en gevoeligheid), ook de gevoeligheden (en gevoelens) bij al die anderen (man, kinderen). Dus dit plaatje, moet je wel zo compleet mogelijk trachten te zien. Zo open en ruim mogelijk. (en niet enkel denken aan jezelf, jezelf is/was ook die anderen in je leven)

In het ene geval is zo een scheiding een drama. In het andere geval de "betere" oplossing. Eventjes de kinderen buiten beschouwing gelaten, gaan man en vrouw best hierover met elkaar in een OPEN dialoog. Kunnen de wonden geheeld worden ? Kan er over andere opties gesproken worden ? Als die man echt verlangt naar seks met andere vrouwen, dan moet hij dat verlangen klaar en duidelijk op tafel durven/kunnen leggen. Alles open gooien (daar is moed voor nodig). Vervolgens zien waar je uitkomt, nog samen over uit (en overeen in) kan komen, etc...
pi_145091613
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:24 schreef Jenny-VK het volgende:
Madelief, reactie op waarom hij vreemd is gegaan, dat hij zich niet gebonden wilt voelen? Dat is wat ik denk, hij zegt dat het alleen om de sex ging, maar zo simpel kan het niet zijn
Alleen om de seks 3.5 jaar met dezelfde?????

Ja, ja.... Ging het nu om een slippertje en verder niets ok, maar dit gaat over een jarenlange affaire, iemand die er dus blijkbaar geen enkele moeite mee heeft zonder blikken of blozen te liegen, bedriegen en te konkelen. Dat is wel verdomde veel moeite voor iets wat zogenaamd niets betekend.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:41:55 #160
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145091657
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Alleen om de seks 3.5 jaar met dezelfde?????

Ja, ja.... Ging het nu om een slippertje en verder niets ok, maar dit gaat over een jarenlange affaire, iemand die er dus blijkbaar geen enkele moeite mee heeft zonder blikken of blozen te liegen, bedriegen en te konkelen. Dat is wel verdomde veel moeite voor iets wat zogenaamd niets betekend.
Dit dus ook, 3,5 jaar vereist volgensmij behoorlijk wat planning. In ieder geval de "hij was altijd zo druk met zijn werk en nooit thuis" heeft nu ook een stukje uitleg gehad. Dat gaat wel wat verder.
pi_145091697
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef formerjellybean het volgende:
Iemand 3,5 jaar vreemdgaat staat allang met een voet buiten de relatie en kan je me eigenlijk niet vertellen dat die bereid is om aan de relatie te willen werken.

Zij kan het wel willen maar er zijn 2 voor nodig iemand die zelf 3 1/2 jaar bezig is met een ander lijkt me nou niet de meest gemotiveerde persoon om aan een relatie te werken.
Ja dit...

Als hij al die moeite die hij in die ander heeft gestopt in zijn eigen relatie had gestopt had het er waarschijnlijk erg anders uitgezien.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145091729
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja dit...

Als hij al die moeite die hij in die ander heeft gestopt in zijn eigen relatie had gestopt had het er waarschijnlijk erg anders uitgezien.
Wie zegt dat hij dat niet al 20 jaar gedaan heeft.
pi_145091743
Once a cheater always a cheater.
pi_145091758
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:01 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Konsekwentie?
Mag dat ook zo geschreven worden ja? :o

Waar het mij om gaat is dat er bij het huwelijk eeuwige trouw is gezworen en na het eerste slippertje er beloofd is dat het nooit meer zou gebeuren. De man heeft daarna doodleuk nog een 3,5 jaar durende affaire achter de rug van zijn vrouw om.

Dan is het in mijn ogen helemaal niet meer relevant of je daar zelf dan ook wat aan had kunnen en/of moeten doen. Het gaat hier niet om ''een ongelukje'', maar om 3,5 jaar lang een dubbelleven leiden...

Exit, direct. En ja uiteraard makkelijk gezegd als buitenstaander, maar zij vraagt toch om meningen?
Als we allemaal zeggen ''het is aan TS om het uit te zoeken en conclusies te trekken'' dan kunnen we het topic net zo goed direct sluiten.
^O^
pi_145091848
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:44 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij dat niet al 20 jaar gedaan heeft.
Maakt dat wat uit? Hij heeft er toch echt zelf voor gekozen om dit niet echt op tafel te leggen bij zijn partner, maar ergens anders heen te gaan.
3.5 jaar he terry, we hebben het hier niet over een keer struikelen om daarna eens goed na te denken over de eigen relatie en daarvoor te gaan of het te verbreken. Daar zou ik begrip voor kunnen hebben als het verder niet zo heel soepel loopt, maar 3.5 jaar achter iemands rug om dit zo doen, dat wijst voor mij op een onbetrouwbaarheid waar ik niets mee zou kunnen, het voor mij echt over en uit zou zijn.
pi_145091985
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit? Hij heeft er toch echt zelf voor gekozen om dit niet echt op tafel te leggen bij zijn partner, maar ergens anders heen te gaan.
3.5 jaar he terry, we hebben het hier niet over een keer struikelen om daarna eens goed na te denken over de eigen relatie en daarvoor te gaan of het te verbreken. Daar zou ik begrip voor kunnen hebben als het verder niet zo heel soepel loopt, maar 3.5 jaar achter iemands rug om dit zo doen, dat wijst voor mij op een onbetrouwbaarheid waar ik niets mee zou kunnen, het voor mij echt over en uit zou zijn.
Dat maakt wel degelijk uit.
Zoals ik al aangaf kunnen er ook andere redenen zijn waarom het zover gekomen is.
Stel je voor dat hij al jaren alle intimiteit geweigerd is terwijl hij ook al jaren geprobeerd heeft haar te bewegen daar wat aan te doen maar niks gewerkt heeft... dat maakt het een stuk begrijpelijker.
Intimiteit is nou eenmaal een belangrijk onderdeel van een relatie en seks hoort daar ook bij en ook ontbreekt dat dan kan hij nog steeds wel oprecht van haar houden, haar en de kinderen niet kwijt willen not to mention dat hij heel misschien niet zo blij is met het idee om de helft van zijn spullen, geld en huis kwijt te raken.
pi_145092016
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:01 schreef PBateman1978 het volgende:
Exit, direct. En ja uiteraard makkelijk gezegd als buitenstaander, maar zij vraagt toch om meningen?
Als we allemaal zeggen ''het is aan TS om het uit te zoeken en conclusies te trekken'' dan kunnen we het topic net zo goed direct sluiten.
Goede opmerking. Echter wij hoeven voor haar toch niet te beslissen ? Wel kunnen we ideeën aanreiken. Informatie die haar misschien beter kan helpen, daarin een keuze te maken.

Ik vind het een beetje raar, indien op een forum soort van "absolute" oplossingen zouden moeten worden aangeboden. Zo werkt het leven toch niet ? ;) Ieder mens maakt zijn eigen keuzes. En die keuzes maken/vormen ook die persoon zijn leven. Als buitenstaander is het dan ook ergens gemakkelijk om te zeggen van: Gooi die man buiten. Die uitspraak vergt slechts 1 minuutje tijd voor ons (voor sommigen wat langer ;) ) en we zijn het terug vergeten. Maar de TS dient er wel voor de rest van haar leven mee te leven...

Je kan die affaire ook anders zien. Die man kwam iets te kort en heeft in het geheim (gedurende een lange periode) dat tekort (via die andere vrouw) kunnen oplossen. Een plaatsje geven. Alleen was dit niet zo een gelukkig oplossing. Omdat het achter de rug was (en ook is uitgekomen).

De ideale oplossing (lijkt mij): OPENHEID. Durf meer open te zijn tegen elkaar, als partner. Men lacht mij er soms om uit. Als ik zeg dat man en vrouw beter een goede broer/zus verhouding met elkaar hebben (diepe, open, vriendschappelijke liefde) dan een goede seks (passie) relatie.

Er zijn vele vormen van relaties (daar kun je niet over oordelen, ieder kiest het zijne). Maar iedere relatievorm heeft wel zijn voor en nadelen. OPEN relaties, lijken me het meest eerlijk. Tracht open te zijn met je elkaar. Spreek over elkaars verlangens (ook verborgen verlangens). Tracht een goede broer/zus (vriend) van elkaar daarin te zijn. Zoek samen naar oplossingen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:52 schreef TerryStone het volgende:
Dat maakt wel degelijk uit. Zoals ik al aangaf kunnen er ook andere redenen zijn waarom het zover gekomen is. Stel je voor dat hij al jaren alle intimiteit geweigerd is terwijl hij ook al jaren geprobeerd heeft haar te bewegen maar niks gewerkt heeft... dat maakt het een stuk begrijpelijker. Intimiteit is nou eenmaal een belangrijk onderdeel van een relatie en seks hoort daar ook bij.
Inderdaad. BEGRIP. In welke mate kun je terug BEGRIP bij elkaar hiervoor vinden en dit op een andere "boeg" gooien. Dat lijkt me de eerste keuze om te maken. Kan de TS hier begrip voor opbrengen ? Durft (en kan) de man hier verder met haar over praten ? Het hele verhaal bij elkaar open gooien. De relatie daarin terug een kans geven. Of is het game over... Het begrip is op, het ego stelt zijn grens, etc...
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:55:03 #168
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145092088
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja dit...

Maar waarschijnlijk vond hij de situatie zoals het was: twee vrouwen, van beide de lusten en wat minder lasten, beter dan alle moeite in zijn eigen relatie stoppen. Ik neem aan dat hij het anders wel gedaan had.

Hoe dan ook, hij is al eens betrapt op een slippertje, en daarna doet hij 3,5 jaar doodleuk er nog een schepje bovenop. Lijkt me niet dat hij veranderd is, maar zich gewoon realiseerd wat hij kwijt is. Hij had na al die tijd wellicht niet gedacht betrapt te worden.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:56:35 #169
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_145092141
Is TS nu verdwenen?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_145092242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:56 schreef 2NutZ het volgende:
Is TS nu verdwenen?
Daar lijkt het wel op.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145092253
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:55 schreef Frag_adder het volgende:
Hoe dan ook, hij is al eens betrapt op een slippertje, en daarna doet hij 3,5 jaar doodleuk er nog een schepje bovenop. Lijkt me niet dat hij veranderd is, maar zich gewoon realiseert wat hij kwijt is. Hij had na al die tijd wellicht niet gedacht betrapt te worden.
Inderdaad. Hoe veel mensen verlangen er niet naar "seks" buiten een relatie ? Sommige niet, sommigen wel. Maar ze willen daarnaast ook een goede huisvader en partner zijn. En dat zijn velen ook. Die kwaliteiten hebben ze ook. Toch valt het één (die sekshonger) niet goed met het ander (hun liefde) te rijmen. Nochtans er bestaan daar oplossingen voor. Maar die moeten de partners samen bespreken. Ook daar is geen algemeen recept voor.

Als de TS bv erop staat van. Geen seks met anderen. Ook niet elders. Dit blijft strikt tussen ons. Of anders vlieg je buiten. Dan is dat een duidelijke lijn. En als die man die lijn niet kan volgen (ook al wil hij ergens wel graag, maar het lukt hem toch niet), dan lijkt de consequentie me duidelijk. De één heeft meer begrip, de ander niet. En ieder heeft zijn grens. Ergens...

quote:
Is TS nu verdwenen?
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Daar lijkt het wel op.
Laten we het woord terug aan Jenny-VK geven (ok) ?
pi_145092294
quote:
Is TS nu verdwenen?
Vaak bij dit soort topics. ;(
pi_145092390
TS, heb je al een SOA-test gedaan?
En realiseer je, dat zelfs als je hem terug neemt, gaat praten, in therapie gaat, het vertrouwen nooit 100% terug zal komen.. kun je daar mee leven?
dag
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:09:25 #174
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_145092561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vaak bij dit soort topics. ;(
Valt mij ook vaak op, jammer. Ben wel benieuwd naar de conclusie al verwacht ik van deze TS dat ze hem gewoon terugneemt.
Lijkt mij echt een hel, bij elke twijfel gelijk denken dat hij vreemd gaat ;(
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:12:29 #175
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145092654
Lastig parket. Het accepteren is geen optie voor je begrijp ik?
Dus dan is hij helaas de gebeten hond. Einde huwelijk, denk ik dan. Natuurlijk gaat hij er kapot aan. Zoiets heeft echt meer tijd dan twee maanden nodig, dus die 'smoes' (hij zal het heust op zijn manier wel menen) gaat nu nog niet op.

Misschien echt even het contact helemaal op alle manieren verbreken. Allleen zo kan je erachter komen wat je zelf eigenlijk wilt, lijkt mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')