Tsja, ruziënde ouders worden ook omschreven als ''traumatisch'' voor kinderen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Toch wordt een scheiding omschreven als 'traumatisch' voor kinderen. En dat is niet niks. Het gaat dus niet alleen om de ouders en om hun wil. Het is zo makkelijk: "Oh is ie vreemdgegaan? Oh, wegwezen meid. Kies voor jezelf." Ik trek dat niet.
Ik neem aan dat jij geen kinderen hebt, want voor mij komt mijn dochtertje zonder enige twijfel op plaats 1.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:05 schreef Deckard het volgende:
Dat zijn allemaal zaken wat anderen willen. Terwijl het in de eerste plaats om TS moet gaan. Die kinderen en die man en wat iedereen allemaal wil komt later wel.
Ik hoor echt andere geluiden. Maar we hebben er beiden geen onderzoek naar gedaan dus houd ik mij maar vast aan de algemene opvatting onder diegenen die er iets van weten: ideaal is vader, moeder, stabiele en veilige omgeving. Gelet daarop is bij elkaar blijven en elkaar na het leven staan slechter dan uit elkaar met respect, maar het is zeker niet gezegd dat uit elkaar gaan per definitie de beste oplossing voor de kinderen is.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:07 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar in dit soort topics zie je altijd reacties van kinderen van gescheiden ouders of van mensen die zijn gaan scheiden ondanks de kinderen en ze zijn het er vrijwel altijd over eens dat het de beste oplossing geweest is.
Eens temeer reden voor TS en haar man om zaken uit te gaan praten en vervolgens een kijken wat het beste pad is voor de toekomst.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:12 schreef PBateman1978 het volgende:
Tsja, ruziënde ouders worden ook omschreven als ''traumatisch'' voor kinderen.
Zoals al gezegd voelen kinderen feilloos de spanningen in de relatie aan .
Als ze eerder aan haar zelf had gedacht was waarschijnlijk de relatie veel makkelijker te redden. Dan had ze eerder een grens gesteld en meer alert geweest. Ik vind er weinig naief aan want hoe kun je er voor een ander zijn als er alles an jezelf mankeert.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ga toch fietsen man. Zo naïef en ook egoïstisch vind ik jouw standpunt. Bah.
Vreemde visie. Die kinderen, haar man, zijn allemaal "ook" elementen uit haar leven en in haar leven. Dat zijn allemaal zaken die bij de TS 'thuis' horen. Daarnaast, bestaat er niet zoiets als een "zuiver eigen" gevoel (dat de gevoelens van anderen niet beïnvloeden kan en zal). Gevoelens hebben GEDEELDE effecten. Stel dat ze kiest voor haar zelf, maar haar kinderen komen onder die keuze ferm te lijden. Zal de TS zichzelf daar dan nog helemaal goed bij voelen ? Bij die gemaakte keuze ? Of spijt krijgen (achteraf).quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:05 schreef Deckard het volgende:
Dat zijn allemaal zaken wat anderen willen. Terwijl het in de eerste plaats om TS moet gaan. Die kinderen en die man en wat iedereen allemaal wil komt later wel.
Alleen om de seks 3.5 jaar met dezelfde?????quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:24 schreef Jenny-VK het volgende:
Madelief, reactie op waarom hij vreemd is gegaan, dat hij zich niet gebonden wilt voelen? Dat is wat ik denk, hij zegt dat het alleen om de sex ging, maar zo simpel kan het niet zijn
Dit dus ook, 3,5 jaar vereist volgensmij behoorlijk wat planning. In ieder geval de "hij was altijd zo druk met zijn werk en nooit thuis" heeft nu ook een stukje uitleg gehad. Dat gaat wel wat verder.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Alleen om de seks 3.5 jaar met dezelfde?????
Ja, ja.... Ging het nu om een slippertje en verder niets ok, maar dit gaat over een jarenlange affaire, iemand die er dus blijkbaar geen enkele moeite mee heeft zonder blikken of blozen te liegen, bedriegen en te konkelen. Dat is wel verdomde veel moeite voor iets wat zogenaamd niets betekend.
Ja dit...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef formerjellybean het volgende:
Iemand 3,5 jaar vreemdgaat staat allang met een voet buiten de relatie en kan je me eigenlijk niet vertellen dat die bereid is om aan de relatie te willen werken.
Zij kan het wel willen maar er zijn 2 voor nodig iemand die zelf 3 1/2 jaar bezig is met een ander lijkt me nou niet de meest gemotiveerde persoon om aan een relatie te werken.
Wie zegt dat hij dat niet al 20 jaar gedaan heeft.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja dit...
Als hij al die moeite die hij in die ander heeft gestopt in zijn eigen relatie had gestopt had het er waarschijnlijk erg anders uitgezien.
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:01 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Konsekwentie?
Mag dat ook zo geschreven worden ja?
Waar het mij om gaat is dat er bij het huwelijk eeuwige trouw is gezworen en na het eerste slippertje er beloofd is dat het nooit meer zou gebeuren. De man heeft daarna doodleuk nog een 3,5 jaar durende affaire achter de rug van zijn vrouw om.
Dan is het in mijn ogen helemaal niet meer relevant of je daar zelf dan ook wat aan had kunnen en/of moeten doen. Het gaat hier niet om ''een ongelukje'', maar om 3,5 jaar lang een dubbelleven leiden...
Exit, direct. En ja uiteraard makkelijk gezegd als buitenstaander, maar zij vraagt toch om meningen?
Als we allemaal zeggen ''het is aan TS om het uit te zoeken en conclusies te trekken'' dan kunnen we het topic net zo goed direct sluiten.
Maakt dat wat uit? Hij heeft er toch echt zelf voor gekozen om dit niet echt op tafel te leggen bij zijn partner, maar ergens anders heen te gaan.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:44 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij dat niet al 20 jaar gedaan heeft.
Dat maakt wel degelijk uit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit? Hij heeft er toch echt zelf voor gekozen om dit niet echt op tafel te leggen bij zijn partner, maar ergens anders heen te gaan.
3.5 jaar he terry, we hebben het hier niet over een keer struikelen om daarna eens goed na te denken over de eigen relatie en daarvoor te gaan of het te verbreken. Daar zou ik begrip voor kunnen hebben als het verder niet zo heel soepel loopt, maar 3.5 jaar achter iemands rug om dit zo doen, dat wijst voor mij op een onbetrouwbaarheid waar ik niets mee zou kunnen, het voor mij echt over en uit zou zijn.
Goede opmerking. Echter wij hoeven voor haar toch niet te beslissen ? Wel kunnen we ideeën aanreiken. Informatie die haar misschien beter kan helpen, daarin een keuze te maken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:01 schreef PBateman1978 het volgende:
Exit, direct. En ja uiteraard makkelijk gezegd als buitenstaander, maar zij vraagt toch om meningen?
Als we allemaal zeggen ''het is aan TS om het uit te zoeken en conclusies te trekken'' dan kunnen we het topic net zo goed direct sluiten.
Inderdaad. BEGRIP. In welke mate kun je terug BEGRIP bij elkaar hiervoor vinden en dit op een andere "boeg" gooien. Dat lijkt me de eerste keuze om te maken. Kan de TS hier begrip voor opbrengen ? Durft (en kan) de man hier verder met haar over praten ? Het hele verhaal bij elkaar open gooien. De relatie daarin terug een kans geven. Of is het game over... Het begrip is op, het ego stelt zijn grens, etc...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:52 schreef TerryStone het volgende:
Dat maakt wel degelijk uit. Zoals ik al aangaf kunnen er ook andere redenen zijn waarom het zover gekomen is. Stel je voor dat hij al jaren alle intimiteit geweigerd is terwijl hij ook al jaren geprobeerd heeft haar te bewegen maar niks gewerkt heeft... dat maakt het een stuk begrijpelijker. Intimiteit is nou eenmaal een belangrijk onderdeel van een relatie en seks hoort daar ook bij.
Maar waarschijnlijk vond hij de situatie zoals het was: twee vrouwen, van beide de lusten en wat minder lasten, beter dan alle moeite in zijn eigen relatie stoppen. Ik neem aan dat hij het anders wel gedaan had.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja dit...
Als hij al die moeite die hij in die ander heeft gestopt in zijn eigen relatie had gestopt had het er waarschijnlijk erg anders uitgezien.
Inderdaad. Hoe veel mensen verlangen er niet naar "seks" buiten een relatie ? Sommige niet, sommigen wel. Maar ze willen daarnaast ook een goede huisvader en partner zijn. En dat zijn velen ook. Die kwaliteiten hebben ze ook. Toch valt het één (die sekshonger) niet goed met het ander (hun liefde) te rijmen. Nochtans er bestaan daar oplossingen voor. Maar die moeten de partners samen bespreken. Ook daar is geen algemeen recept voor.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:55 schreef Frag_adder het volgende:
Hoe dan ook, hij is al eens betrapt op een slippertje, en daarna doet hij 3,5 jaar doodleuk er nog een schepje bovenop. Lijkt me niet dat hij veranderd is, maar zich gewoon realiseert wat hij kwijt is. Hij had na al die tijd wellicht niet gedacht betrapt te worden.
quote:
Laten we het woord terug aan Jenny-VK geven (ok) ?quote:
Valt mij ook vaak op, jammer. Ben wel benieuwd naar de conclusie al verwacht ik van deze TS dat ze hem gewoon terugneemt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |