quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:23 schreef Deckard het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat beiden dat niet kunnen.
 Huh? Ze zitten nog maar nét in een crisis. Hoe weet jij al dat ze niet verder kunnen?
 Huh? Ze zitten nog maar nét in een crisis. Hoe weet jij al dat ze niet verder kunnen?

Volgens mij zit ze er al 3.5 jaar in.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]Huh? Ze zitten nog maar nét in een crisis. Hoe weet jij al dat ze niet verder kunnen?

Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:15 schreef Boca_Raton het volgende:
In elk huwelijk komen er problemen. Is het dit niet is niet het wel weer wat anders. Maar dat wil niet zeggen dat je dan onmiddellijk je biezen moet pakken, of mensen moet adviseren onmiddellijk hun biezen te pakken. Je hebt ook met je kinderen te maken en als je samen 23 jaar bij elkaar bent, heb je ook wat te verliezen daarmee. Het is aan het stel zelf om de keuze te maken.
Ik stoor me er aan dat er zo snel gezegd wordt: scheiden met die handel.
Als je als stel steken hebt laten vallen (uit elkaar bent gegroeid, zoiets doen ze toch echt zelf) dan is het een legitieme vraag of je niet alsnog alles op alles kunt zetten om de boel te redden.
Een huwelijk is hard werken. Niet blijven zitten tot er iets fout gaat om dan te verkassen.

Hoe kunnen ze nou in een crisis zitten als de vrouw van niets weet? Je praat een beetje onzin hoor.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:26 schreef Deckard het volgende:
[..]
Volgens mij zit ze er al 3.5 jaar in.

quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze nou in een crisis zitten als de vrouw van niets weet? Je praat een beetje onzin hoor.
quote:6 jaar geleden heb ik hem een ultimatum gesteld toen ik bewijs had van een slippertje. We zijn bij elkaar gebleven, maar we zijn eigenlijk meer uit elkaar gegroeid.

Oh ok. Dus het is pas een crisis als beide partijen er kennis van hebben? Als jouw huis afbrand en je weet het nog niet, is er zeker ook nog geen sprake van crisisquote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze nou in een crisis zitten als de vrouw van niets weet? Je praat een beetje onzin hoor.

Nou, mijn definitie van een crisis is wat er nu speelt: de man is nu het huis uit en wil absoluut niet scheiden. Dat het eerder fikse bonje is geweest, oké, dat staat ook in de OP.quote:

Je maakt een denkfout. Het is zeker niet alleen maar een kwestie van "man ging vreemd". TS merkt uitdrukkelijk op dat ze uit elkaar gegroeid waren.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:23 schreef Deckard het volgende:
De reactie is echter dat de gevoelens van TS of wie ze is totaal niet aan bod komen. Er wordt eerst gekeken naar de dader en de kinderen. Terwijl het andersom moet zijn. Haar is iets aangedaan waar zij niet om heeft gevraagd. En niet iets kleins dan een stomme actie.
Het gaat in de eerste plaats om TS, dan om de kinderen en dan misschien eens om die man.

Ja.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:30 schreef Deckard het volgende:
[..]
Oh ok. Dus het is pas een crisis als beide partijen er kennis van hebben?

Ik stel de schuldvraag niet. Wat ik wel stel is dat de keuzes die ze maakt in de eerste plaats voor haarzelf moet zijn en niet voor anderen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout. Het is zeker niet alleen maar een kwestie van "man ging vreemd". TS merkt uitdrukkelijk op dat ze uit elkaar gegroeid waren.
Een relatie doe je met zijn tweeën. Beiden zijn verantwoordelijk. Het is maar heel zelden zo dat de "schuldvraag" 100% vs 0% is. Daar vanuit gaan is al niet zo verstandig, maar als TS nota bene al aangeeft dat er meer speelt dan ben je echt met oogkleppen op bezig.

Iets genuanceerder: je kan er pas aan gaan werken als beiden zich heel bewust zijn van de crisis.quote:

Eens.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout. Het is zeker niet alleen maar een kwestie van "man ging vreemd". TS merkt uitdrukkelijk op dat ze uit elkaar gegroeid waren.
Een relatie doe je met zijn tweeën. Beiden zijn verantwoordelijk. Het is maar heel zelden zo dat de "schuldvraag" 100% vs 0% is. Daar vanuit gaan is al niet zo verstandig, maar als TS nota bene al aangeeft dat er meer speelt dan ben je echt met oogkleppen op bezig.

Wat ze 6 jaar geleden dus ook al waren. Toen werd er niet gewerkt aan de relatie, nee, toen zijn ze verder uit elkaar gegroeid en heeft hij er nog een jarenlange affaire met een collega tegenaan gegooid.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iets genuanceerder: je kan er pas aan gaan werken als beiden zich heel bewust zijn van de crisis.

Op zich mag je best anderen erbij betrekken. Zeker wat de gevolgen van jouw keuze is voor jouw kinderen. Dat is namelijk jouw verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef Deckard het volgende:
Ik stel de schuldvraag niet. Wat ik wel stel is dat de keuzes die ze maakt in de eerste plaats voor haarzelf moet zijn en niet voor anderen.

Ben blij dat je mijn oeuvre volgt. Misschien steek je er dan nog wat van op.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Onvolwassen reactie, net als je overige bijdragen.

Het typeert je zwart-witte denken. En zo werkt het niet in relaties. Dat ligt allemaal véél genuanceerder.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:35 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ben blij dat je mijn oeuvre volgt. Misschien steek je er dan nog wat van op.

Natuurlijk wil hij niet scheiden. Lekker comfortabel met een vrouwtje thuis en vrouwtjes on the side, een heerlijk vrij leven zonder rekening te houden met de wensen van de persoon waarmee hij zijn leven deelt. Als hij nogmaals in de verleiding komt en denkt ermee weg te kunnen komen, zal hij het waarschijnlijk weer doen. Iets voorzichtiger misschien.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, mijn definitie van een crisis is wat er nu speelt: de man is nu het huis uit en wil absoluut niet scheiden. Dat het eerder fikse bonje is geweest, oké, dat staat ook in de OP.

De kinderen worden geronseld in dit soort onzin. Of ze nu wel of niet uit elkaar gaan, de kinderen zullen alleen maar gelukkig worden in een situatie die stabiel is. En dat hangt niet af van wel of niet een relatie. Dus die kinderen doen niet echt ter zake in dit verhaal.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich mag je best anderen erbij betrekken. Zeker wat de gevolgen van jouw keuze is voor jouw kinderen. Dat is namelijk jouw verantwoordelijkheid.
Maar op zeker moet ze zichzelf de vraag gaan stellen: wil ik nog wel door met deze relatie? En dan is haar gevoel wel van groot belang natuurlijk.

In hoeverre heeft TS rekening gehouden met de wensen van de persoon waar zij haar leven mee deelt....is dat al bekend?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Natuurlijk wil hij niet scheiden. Lekker comfortabel met een vrouwtje thuis en vrouwtjes on the side, een heerlijk onverantwoordelijk leven zonder rekening te houden met de wensen van de persoon waarmee hij zijn leven deelt. Als hij nogmaals in de verleiding komt en denkt ermee weg te kunnen komen, zal hij het waarschijnlijk weer doen. Iets voorzichtiger misschien.

Piet Paaltjes spreekt hoor. Man, man, wat een onzin.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:37 schreef Deckard het volgende:
En dat hangt niet af van wel of niet een relatie. Dus die kinderen doen niet echt ter zake in dit verhaal.

Nee, 6 jaar geleden hebben ze zich bezig gehouden met het vreemdgaan. Maar kennelijk is een onderliggend (en echt groter) probleem "uit elkaar groeien", genegeerd.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat ze 6 jaar geleden dus ook al waren. Toen werd er niet gewerkt aan de relatie, nee, toen zijn ze verder uit elkaar gegroeid en heeft hij er nog een jarenlange affaire met een collega tegenaan gegooid.

Ze doen altijd ter zake. Ze zijn alleen niet doorslaggevend. De beste situatie voor hen is dat hun ouders er op een goede manier uitkomen en bij elkaar blijven. Nr. 2 is op een goede manier uitkomen en op een goede manier uit elkaar gaan.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:37 schreef Deckard het volgende:
De kinderen worden geronseld in dit soort onzin. Of ze nu wel of niet uit elkaar gaan, de kinderen zullen alleen maar gelukkig worden in een situatie die stabiel is. En dat hangt niet af van wel of niet een relatie. Dus die kinderen doen niet echt ter zake in dit verhaal.

Als iemand je elke dag slaat zal het vast ook heel genuanceerd liggen in jouw verhaal.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het typeert je zwart-witte denken. En zo werkt het niet in relaties. Dat ligt allemaal véél genuanceerder.

De schuld van vreemdgaan ligt mijns inziens altijd bij de vreemdganger. Natuurlijk kunnen er factoren in het huwelijk meespelen, maar dan kies je ervoor om te communiceren, te werken aan je relatie of uit elkaar te gaan, niet om jarenlang vreemd te gaan. Met meerdere mensen. Nee sorry, zelfs als TS hem seks heeft onthouden vind ik het haar niet verwijtbaar. Een slippertje misschien, maar niet dit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In hoeverre heeft TS rekening gehouden met de wensen van de persoon waar zij haar leven mee deelt....is dat al bekend?

Volgens mij komt dat redelijk aan het bod in dit topic hoorquote:
En dit heeft ze niet. Tenminste niet mbt het vreemdgaan. wel dat de relatie in een sleur liep. Als zij dit zelf ook al echt zo voelde. Of dat het nu een conclusie achteraf is.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:42 schreef Cue_ het volgende:
Volgens mij komt dat redelijk aan het bod in dit topic hoor

Nou, ik vind dat er veel begrip voor TS is en bijna niets voor haar man. En dat vind ik te eenzijdig.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat redelijk aan het bod in dit topic hoor

Lastig. Groeiden ze uit elkaar vanwege het vreemdgaan en bedrog, of kwam dat in het spel doordat ze uit elkaar groeiden. Ik denk dat eerste. Het vreemdgaan lijk veel langer mee te spelen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, 6 jaar geleden hebben ze zich bezig gehouden met het vreemdgaan. Maar kennelijk is een onderliggend (en echt groter) probleem "uit elkaar groeien", genegeerd.

Inderdaad, begrip voor de vreemdganger. Waarom neemt niemand het op voor degene die buiten de deur neukte?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat er veel begrip voor TS is en bijna niets voor haar man. En dat vind ik te eenzijdig.

Hij is ook een slachtoffer.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:44 schreef Deckard het volgende:
[..]
Inderdaad, begrip voor de vreemdganger. Waarom neemt niemand het op voor degene die buiten de deur neukte?

Mag ik vragen hoe oud jij bent....?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:44 schreef Deckard het volgende:
[..]
Inderdaad, begrip voor de vreemdganger. Waarom neemt niemand het op voor degene die buiten de deur neukte?

Een affaire van 3,5 jaar, daarom zeg ik dat niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom zegt bijna niemand: TS, je hebt het zelf óók zo ver laten komen. Jullie zijn uit elkaar gegroeid, daar heb je twee mensen voor nodig. Hij gaat vreemd, jij doet compleet andere dingen. Maar uitwisseling is er niet meer tussen jullie.
Dus waarom probeer je nu alsnog niet de boel te lijmen? Want jij hebt óók maar afgewacht en goedgekeurd.
Zó kun je het ook zeggen.

Ik kan ook wel gaan gissen, maar dat voegt niet zoveel toe.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Lastig. Groeiden ze uit elkaar vanwege het vreemdgaan en bedrog, of kwam dat in het spel doordat ze uit elkaar groeiden. Ik denk dat eerste. Het vreemdgaan lijk veel langer mee te spelen.

Stel dat TS geen intimiteit meer had met haar man. Al jaren bijna niet. En ze weet dat haar man vreemd kan gaan, want het is eerder gebeurd. Dan moet daar toch uitwisseling over zijn? Hoe moet dat? Kun je zomaar zeggen: dat doe ik niet meer, als vrouw? En zoja, wat is dan de konsekwentie?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Een affaire van 3,5 jaar, daarom zeg ik dat niet.

Konsekwentie?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stel dat TS geen intimiteit meer had met haar man. Al jaren bijna niet. En ze weet dat haar man vreemd kan gaan, want het is eerder gebeurd. Dan moet daar toch uitwisseling over zijn? Hoe moet dat? Kun je zomaar zeggen: dat doe ik niet meer, als vrouw? En zoja, wat is dan de konsekwentie?
Kun je als vrouw ook zomaar jaren je man weinig zien en het prima vinden? Want dat staat in de OP. Wat hádden ze samen dan?

Mag ik vragen hoe lang jij al mishandeld bent?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud jij bent....?

Als ze geen kinderen hadden, zou het makkelijker zijn. Maar ze hebben twee kinderen in de puberleeftijd. TS komt niet over als iemand die het he-le-maal gehad heeft met haar man. Haar man wil dolgraag verder met TS. Dan vind ik de vraag terecht of er goed gekeken mag worden of er nog iets te lijmen valt. Er zijn ook nog kinderen in het spel.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:01 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Konsekwentie?
Mag dat ook zo geschreven worden ja?
Waar het mij om gaat is dat er bij het huwelijk eeuwige trouw is gezworen en na het eerste slippertje er beloofd is dat het nooit meer zou gebeuren. De man heeft daarna doodleuk nog een 3,5 jaar durende affaire achter de rug van zijn vrouw om.
Dan is het in mijn ogen helemaal niet meer relevant of je daar zelf dan ook wat aan had kunnen en/of moeten doen. Het gaat hier niet om ''een ongelukje'', maar om 3,5 jaar lang een dubbelleven leiden...
Exit, direct. En ja uiteraard makkelijk gezegd als buitenstaander, maar zij vraagt toch om meningen?
Als we allemaal zeggen ''het is aan TS om het uit te zoeken en conclusies te trekken'' dan kunnen we het topic net zo goed direct sluiten.

Het is dus niet relevant of TS in die 23 jaar aan de wensen van haar partner heeft gedacht, omdat hij is vreemdgegaan? en in hoeverre heeft zij aan de relatie gewerkt en gecommuniceerd buiten het stellen van ultimatums? Of is dat ook niet relevant?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De schuld van vreemdgaan ligt mijns inziens altijd bij de vreemdganger. Natuurlijk kunnen er factoren in het huwelijk meespelen, maar dan kies je ervoor om te communiceren, te werken aan je relatie of uit elkaar te gaan, niet om jarenlang vreemd te gaan. Met meerdere mensen. Nee sorry, zelfs als TS hem seks heeft onthouden vind ik het haar niet verwijtbaar. Een slippertje misschien, maar niet dit.

Huh?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:02 schreef Deckard het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe lang jij al mishandeld bent?

Dat zijn allemaal zaken wat anderen willen. Terwijl het in de eerste plaats om TS moet gaan. Die kinderen en die man en wat iedereen allemaal wil komt later wel.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als ze geen kinderen hadden, zou het makkelijker zijn. Maar ze hebben twee kinderen in de puberleeftijd. TS komt niet over als iemand die het he-le-maal gehad heeft met haar man. Haar man wil dolgraag verder met TS. Dan vind ik de vraag terecht of er goed gekeken mag worden of er nog iets te lijmen valt. Er zijn ook nog kinderen in het spel.

Ga toch fietsen man. Zo naïef en ook egoïstisch vind ik jouw standpunt. Bah.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:05 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal zaken wat anderen willen. Terwijl het in de eerste plaats om TS moet gaan. Die kinderen en die man en wat iedereen allemaal wil komt later wel.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar in dit soort topics zie je altijd reacties van kinderen van gescheiden ouders of van mensen die zijn gaan scheiden ondanks de kinderen en ze zijn het er vrijwel altijd over eens dat het de beste oplossing geweest is.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als ze geen kinderen hadden, zou het makkelijker zijn. Maar ze hebben twee kinderen in de puberleeftijd. TS komt niet over als iemand die het he-le-maal gehad heeft met haar man. Haar man wil dolgraag verder met TS. Dan vind ik de vraag terecht of er goed gekeken mag worden of er nog iets te lijmen valt. Er zijn ook nog kinderen in het spel.

Ehm.... ik ben ook kind van gescheiden ouders maar ik vond het helemaal geen goede oplossing. En dat kleurt zeker mijn reacties hier. Ik kan wel zeggen dat na de scheiding van mijn ouders ik nooit meer dezelfde ben geweest als daarvoor. Ik was 16 toen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar in dit soort topics zie je altijd reacties van kinderen van gescheiden ouders of van mensen die zijn gaan scheiden ondanks de kinderen en ze zijn het er vrijwel altijd over eens dat het de beste oplossing geweest is.

Ik schreef dan ook ''vrijwel altijd''quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ehm.... ik ben ook kind van gescheiden ouders maar ik vond het helemaal geen goede oplossing. En dat kleurt zeker mijn reacties hier. Ik kan wel zeggen dat na de scheiding van mijn ouders ik nooit meer dezelfde ben geweest als daarvoor. Ik was 16 toen.
Ik ben nu 48 en nóg, nog kan ik om toen, heel verdrietig zijn.

)
 )

Toch wordt een scheiding omschreven als 'traumatisch' voor kinderen. En dat is niet niks. Het gaat dus niet alleen om de ouders en om hun wil. Het is zo makkelijk: "Oh is ie vreemdgegaan? Oh, wegwezen meid. Kies voor jezelf." Ik trek dat niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik schreef dan ook ''vrijwel altijd''
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |