Ik heb zojuist in behoorlijk narcistische bui dus twintig minuten geïnvesteerd in een veel te abstracte en daardoor vermoeiende multiple choice-quiz, waarbij ik bij elke vraag moest denken ''dit zullen ze wel willen horen dus vul ik het maar zo in'', terwijl ik voor elk 'choice (van A t/m D)' een verdediging had kunnen opwerpen om de (mogelijke) juistheid ervan aan te tonen. (Een mogelijkheid daartoe, dát had overigens echt iets kunnen duiden.)quote:Geachte kandidaat,
Jouw resultaten van de Mensa-onlinetest wijzen erop dat jouw intelligentie in de buurt van het 98ste percentiel ligt, hetgeen betekent dat je in de buurt van de bovenste twee procent van de bevolking zou scoren. Jouw score geeft echter helaas geen duidelijke indicatie of je voor de eindtest zou slagen of niet.
De onlinetest is echter geen officiële, geijkte test en is daarom slechts indicatief voor het succes van de Mensa-eindtest.
Over de gemaakte onlinetest geven wij verder geen informatie (zoals over de juiste antwoorden of het aantal fouten).
Voor toelating tot Vereniging Mensa Nederland moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder verantwoordelijkheid van onze National Supervisory Psychologist. Deze genormeerde en in groepsverband af te leggen eindtest meet 'algemene intelligentie' en genereert zowel een IQ- als een percentielscore. Mensa kan niet voorspellen of de online test en de eindtest eenzelfde score zullen laten zien.
Wij menen dat er een kans is dat je slaagt voor de Mensa-eindtest; de keuze wel of niet deel te nemen is aan jouzelf. Kijk voor veel antwoorden met betrekking tot vragen over onze Mensa-eindtest hier.
Je kunt ook meteen hieronder op de knop klikken om je aan te melden. Deelname aan de eindtest kost ¤42,50. De betaling dien je via iDEAL te voldoen.
Beetje wel, ja. Maar ook uitzonderlijk sociaal. Na een biertje of twee.quote:
Zouden ze daar echt mee wegkomen, ja?quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:32 schreef hugecooll het volgende:
Het idee is dus dat die test relatief makkelijk is, zodat je die ¤42,50 dokt. Ze hebben ook zo'n versie dat je het waarschijnlijk wel gaat halen etc. etc.
Gewoon geldklopperij
De juiste combinatie van goed lichamelijk werk en nuttig geestelijk werk zorgt voor een optimale leefomgeving, vind ik.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:56 schreef LelijKnap het volgende:
Ik ben inderdaad geen ware hoofdarbeider. Arbeiden is immers voor het plebs.
Heerlijk dit soort reacties.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:49 schreef Xebrozius het volgende:
Gasten als LelijKnap bestaan voor 90% uit kots.
Ik spuug op pseudo-intellectuelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen de link doet het volgens mij niet meer.
En dit was niet eens zo'n goede score vergeleken met anderen in dat topic."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Ik vind beide vormen uitzonderlijk vermoeiend.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:00 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
De juiste combinatie van goed lichamelijk werk en nuttig geestelijk werk zorgt voor een optimale leefomgeving, vind ik.
Dan kan het niet veel voorstellenquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:05 schreef snakelady het volgende:
Ik had die uitkomst ook, ik denk dat 90% die uitkomst krijgt zodat ze geld kunnen vangen.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:14 schreef snakelady het volgende:
Overigens wel eens via een topic op fok! een test gedaan die hetzelfde is als de Mensa test waar je wel de uitslag krijgt.Onder de 60SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen de link doet het volgens mij niet meer.
En dit was niet eens zo'n goede score vergeleken met anderen in dat topic.
Men beweert dat bavianen een IQ van 70 hebben.
Tegenwoordig moet je soms zelfs voor een sollicitatie een IQ test doen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:25 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
Wat heb je er nou eigenlijk aan om je IQ te weten?
"People who boast about their I.Q. are losers."quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:22 schreef Klaploper het volgende:
Oplichtersbende.![]()
Op het moment dat iemand je vertelt dat hij bij de Mensa zit moet je diegene ook niet meer serieus nemen. Ze profiteren van kneusjes die graag bevestiging hebben van hun intelligentie.
Weet je gelijk welke werkgevers je moet mijden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je soms zelfs voor een sollicitatie een IQ test doen.
Ja, maar wat heb je er zelf aan om het te weten?quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je soms zelfs voor een sollicitatie een IQ test doen.
Klopt, ik heb het laatst gedaan, werd wel aangenomen maar uiteindelijk toch niet gedaan ivm dat ik het niet vertrouwde en omdat ik toch over 2 maanden ga emigreren.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Weet je gelijk welke werkgevers je moet mijden.
Nou ja, heb je een IQ onder de 100 weet je al dat je dat niet hoeft te proberen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:49 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
[..]
Ja, maar wat heb je er zelf aan om het te weten?
Gewoon 160 aanhouden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou ja, heb je een IQ onder de 100 weet je al dat je dat niet hoeft te proberen.
Maar uitkomsten van IQ testen fluctueren heel erg, ik heb uitkomsten van 120 tot zelfs 160 gehad.
En zelfs dan, de 'echte test'quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:51 schreef Fanest het volgende:
Die zogenaamde thuistest vertrouw ik voor geen barst, puur gericht op mensen lekker maken om ze over te halen om te betalen en de echte test te laten afleggen.
Sowieso is het hele systeem van IQ-testen nogal zinloos, aangezien heel veel mensen 'trainen' voor een hoger IQ. Alleen al dat feit maakt de test nutteloos omdat het hele punt van IQ is om je intelligentie te testen zónder voorbereiding.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:47 schreef Adames het volgende:
[..]
En zelfs dan, de 'echte test'
Als je de test haalt mag je lid worden met bijbehorende contributie. Dan heb je al enorm de schijn tegen je in de oprechtheid van de test.
Op zich is weinig mis met een fatsoenlijke IQ test. Heb er ook eens een moeten doen. Maar dat waren geen multiple choice vragen op papier, maar 1 op 1 gesproken. Zelden mentaal zo moe geweest als toen. Interessant om eens te doen, maar verder had het weinig consequentiesquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:44 schreef RickoKun het volgende:
Ik heb V(m)BO gasten in mijn lijst die geen engels kunnen en geeneens ABN Nederlands kunnen lullen en zgn. Via IQ tests een gemiddelde van 140 halen.
Die tests zijn waardeloos, al helemaal dat ding van BNN waarin mensen zichzelf helemaal gaan overschatten.
Het is vaak een handig hulpmiddel. Niet een doel op zich. Verder kan het wel interessant zijn om te kijken waar je sterke en zwakke punten liggen. Zo kwam eruit dat ik verbaal (lees: woordenschat/kunnen communiceren) een stuk hoger scoorde dan op de andere vlakken. Op zich mooi om te weten waar je sterk in bent en daarbij kreeg ik als raad mee dat mensen die zo scoren vaak onbedoeld worden overschat. Dat je daar voor moest waken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:49 schreef Fanest het volgende:
[..]
Sowieso is het hele systeem van IQ-testen nogal zinloos, aangezien heel veel mensen 'trainen' voor een hoger IQ. Alleen al dat feit maakt de test nutteloos omdat het hele punt van IQ is om je intelligentie te testen zónder voorbereiding.
Klopt, zo is bij mij verbaal iets zwakker maar ben ik heel goed in logisch redeneren.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Het is vaak een handig hulpmiddel. Niet een doel op zich. Verder kan het wel interessant zijn om te kijken waar je sterke en zwakke punten liggen. Zo kwam eruit dat ik verbaal (lees: woordenschat/kunnen communiceren) een stuk hoger scoorde dan op de andere vlakken. Op zich mooi om te weten waar je sterk in bent en daarbij kreeg ik als raad mee dat mensen die zo scoren vaak onbedoeld worden overschat. Dat je daar voor moest waken.
Concentratie was overigens het slechtst.
Die genetische fuckup moet je niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
"People who boast about their I.Q. are losers."
- Stephen Hawking
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |