En als je dan hier kijkt zie dat we al full retard gaan op de term 'ras', want in feite zijn we allemaal 'mens' en is dat dan ook 'het ras'. Alleen, men vond het nodig om op basis van uiterlijke kenmerken het woord 'ras' te gebruiken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_rasquote:ra·cis·me (het; o)
1
theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2
discriminatie op grond van iemands ras
Het was als ik het goed herinner een nulurencontract, dus juridisch gezien was het makkelijk om me aan de kant te zetten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:39 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wat? En dat heb je gewoon laten gebeuren?
Ik gok dat het OM/OvJ dan gewoon bepaalt dat vervolging geen zin heeft door gebrek aan bewijs.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:53 schreef GhpH het volgende:
Dit vraag ik me altijd af:
Als je het uit maakt met haar, en zij gaat dan naar de politie en zegt dat jij haar verkracht hebt. Gaat het dan via het normale rechtsprocedure (aka de jankende vrouw heeft altijd gelijk)???
Mweh.. Dat is flink klote. Was zij gaan klagen bij je baas ofzo?quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:15 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Het was als ik het goed herinner een nulurencontract, dus juridisch gezien was het makkelijk om me aan de kant te zetten.
Ik gaf softwaretrainingen als bijbaantje naast mijn studie. Maar wel een redelijk lucratief baantje. Echter na die training in Duitsland dus niet meer.
omdat het benoemen van een groep geen instant racisme is. ik zie hem geen waardeoordeel geven over 'het blanke ras' of (negatief) onderscheid maken tussen rassen of iets dergelijksquote:Op dinsdag 30 september 2014 10:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
[..]
Dus vooral blanke heteromannen. Enkel heeft hij geen bronnen die dit onderbouwen. En dit is niet racistisch omdat?
Bij haar eigen baas en die zal mijn baas wel gebeld hebben oid. Het was iig een redelijke tijd na die training dat ik pas op kantoor moest komen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:28 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Mweh.. Dat is flink klote. Was zij gaan klagen bij je baas ofzo?
Heb je haar hier nog mee geconfronteerd?quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:37 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Bij haar eigen baas en die zal mijn baas wel gebeld hebben oid. Het was iig een redelijke tijd na die training dat ik pas op kantoor moest komen.
Ook belachelijk: er werd me letterlijk verteld dat mijn kant van het verhaal er niet toe deed. Ik mocht mijn kop zelf in de strop steken => "je weet wel wat dit betekent" bladiebla.
Zelfs zonder sex of iets kan een vrouw je dus duizenden guldens kosten (was een tijdje terug). Als we nou nog sex hadden gehad, had ik haar tenminste nog een hoer kunnen noemen
AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:37 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Bij haar eigen baas en die zal mijn baas wel gebeld hebben oid. Het was iig een redelijke tijd na die training dat ik pas op kantoor moest komen.
Ook belachelijk: er werd me letterlijk verteld dat mijn kant van het verhaal er niet toe deed. Ik mocht mijn kop zelf in de strop steken => "je weet wel wat dit betekent" bladiebla.
Zelfs zonder sex of iets kan een vrouw je dus duizenden guldens kosten (was een tijdje terug). Als we nou nog sex hadden gehad, had ik haar tenminste nog een hoer kunnen noemen
En wat als ze echt verkracht is, hoe moet ze het dan bewijzen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:28 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik gok dat het OM/OvJ dan gewoon bepaalt dat vervolging geen zin heeft door gebrek aan bewijs.
Niet. Ja, eventueel door gelijk na de verkrachting naar het ziekenhuis te gaan. Daar kunnen ze vaststellen dat er geweld is gebruikt en seks heeft plaatsgevonden. Maarja, dat is nog niet echt hard bewijs dat je partner je ook verkracht heeft natuurlijk. Eén geval van verkrachting is ook gewoon lastig te bewijzen. Zeker als er sprake is van een verkrachting waar het meisje bijvoorbeeld wel vrijwillig mee gegaan is naar het huis van de dader en ze in de kroeg en buiten nog vrolijk zoenend gezien zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:19 schreef GhpH het volgende:
[..]
En wat als ze echt verkracht is, hoe moet ze het dan bewijzen?
Waarheid is natuurlijk pijnlijk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:43 schreef Sapstengel het volgende:
Ga anders lekker naar tumblr met je feministen bagger
Dat is dus vrij lastig te bewijzen. Dat is ook het probleem met dit soort zaken. Tenzij de dader toegeeft heb je weinig kans om het te bewijzen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:19 schreef GhpH het volgende:
[..]
En wat als ze echt verkracht is, hoe moet ze het dan bewijzen?
Voordat het tot een aangifte komt wordt er uitgebreid gepraat met haar, lulverhalen worden er zo uitgepikt en als het verhaal lichtelijk rammelt ipv heel erg rammelt(dan willen ze de aangifte niet eens aannemen, als de vrouw door wil zetten dan moeten ze, maar dan krijgt ze gelijk de gevolgen op haar nek) wordt er luid en duidelijk gewezen op de gevolgen van een valse aangifte. Zelfs als het verhaal niet rammelt, maar ze de kans op een veroordeling te klein vinden wordt geadviseerd om niet door te gaan met de aangifte(dat gebeurd best vaak in de praktijk, tot frustratie van de hulp-organisatie's).quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:53 schreef GhpH het volgende:
Dit vraag ik me altijd af:
Als je het uit maakt met haar, en zij gaat dan naar de politie en zegt dat jij haar verkracht hebt. Gaat het dan via het normale rechtsprocedure (aka de jankende vrouw heeft altijd gelijk)???
Valse aangifte's zijn al strafbaar en fiks ook. Dat ligt niet zo ver uit elkaar qua straffen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:00 schreef Vanillekwark het volgende:
Simpele oplossing, beide richtingen uit. Mensen die verkrachten zijn het labeltje 'mens' niet waard, en keihard straffen. Valse verkrachtingsaangiftes gelijkwaardig straffen. Dan zal er ook harder nagedacht worden over het doen van een valse aangifte, en de valse aangiftes zullen verminderen.
Vervolgens zal dat stigma ook verdwijnen van "het zal wel nep zijn".
En is vrij zeldzaam te noemen...quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:27 schreef Sapstengel het volgende:
Een dronken vrouw mee naar huis nemen die vervolgens zegt verkracht te zijn omdat ze niet kan accepteren dat ze een slet is, is ook pijnlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |