abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145064237
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:51 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

Correct. Wat ik al eerder in de vorige reeks zei: niemand zal het publiek (deels) de schuld geven.

Ik leg echter wél een deel van de verantwoordelijkheid daar neer. Daarbij doel ik op (jong)volwassenen.

Maar goed het ritje wat je op noemt heeft ook cruciale fouten gemaakt. Zowel als met het afstempelen en de (na)controle van de vergunning voor het evenement.

De gemeente zal het wel afwimpelen want dat is namelijk het protocol. 'Sorry, het zal niet meer weer gebeuren' na een 'intern' onderzoek.
Dus wie zijn er allemaal verantwoordelijk?
Ouders
Iedereen in het uniek ouder dan vijftien
Rest van het publiek
Organisatie
Overkoepelde monstertruck organisatie (internationaal)
Gemeente (vergunning)
Politie
(Vrijwillige) Brandweer
Omliggende horeca en winkels
Overheid / provincie

Edit: vergat ik bijna per abuis de chauffeur

Heel Nederland ouder dan vijftien jaar?
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:45:50 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_145065168
http://www.haaksbergen.nl/28559/Stand-van-zaken-na-48-uur

Misschien geeft dit al wat antwoorden op de vragen.

Zojuist gesprek gehad met de burgemeester waarin we nog wat extra vragen gesteld hebben.

Aanstaande vrijdag zal er waarschijnlijk een stille tocht zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:54:57 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145065646
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:45 schreef Troel het volgende:
http://www.haaksbergen.nl/28559/Stand-van-zaken-na-48-uur

Misschien geeft dit al wat antwoorden op de vragen.

Zojuist gesprek gehad met de burgemeester waarin we nog wat extra vragen gesteld hebben.

Aanstaande vrijdag zal er waarschijnlijk een stille tocht zijn.
Thnx Troel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:55:20 #154
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_145065667
quote:
Uit een eerste verkennend onderzoek naar de totstandkoming van de verleende vergunning voor het evenement is nu duidelijk geworden dat deze door de gemeente Haaksbergen in behandeling is genomen als een normale reguliere aanvraag. Deze is gemandateerd ambtelijk afgehandeld. Voor de vergunning is geen advies ingewonnen bij politie en brandweer, dit is bij een categorie A-evenement ook niet gebruikelijk.
Zoals ik het al vreesde.
pi_145066110
Wat is een categorie-A evenement? En valt daar zo'n Monstertruck onder?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:09:10 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_145066286
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:05 schreef Isabeau het volgende:
Wat is een categorie-A evenement? En valt daar zo'n Monstertruck onder?
http://www.haaksbergen.nl/304/Evenement-organiseren

Wellicht kun je hier wat mee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145066436
quote:
Ja, ik zat al zoiets door te lezen voor een andere gemeente, maar het kwam er eigenlijk op neer dat als het kleinschalig is en het het verkeer niet hindert en er niet te veel lawaai wordt gemaakt het een A-evenement mag heten. Ik las daar nergens iets over dat het optreden zelf risico's voor het publiek zou kunnen hebben 8)7 Ja, over gehoorschade, kans op vechtpartijen door dronkenschap, dat idee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 september 2014 @ 20:12:42 #158
163650 Greys
pi_145066461
Wat gek dat die dodemansknop niet is gebruikt :o

Hoewel, tegen de tijd dat je door hebt dat het mis gaat en je drukt op die knop dan is het al te laat in negen van de tien gevallen ben ik bang. Als dat ding op afstand op publiek af dendert heb je er iets aan, op deze manier zoals hier niet denk ik?

(Of stond dat nog niet hier? :@ Hoor net op NOS journaal dat die truck was uitgerust met een zogenaamde dodemansknop, wanneer er iets mis gaat bv met de bestuurder, dan kan dat ding op afstand in 1 klap stil gezet worden kennelijk.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_145066555
Maar was dit evenement met deze monstertruck al een paar keer georganiseerd in Haaksbergen?
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:15:56 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_145066608
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Maar was dit evenement met deze monstertruck al een paar keer georganiseerd in Haaksbergen?
Nee, het evenement is al zeven keer eerder georganiseerd, maar er is elk jaar een andere stunt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145066728
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:12 schreef Greys het volgende:
(Of stond dat nog niet hier? Hoor net op NOS journaal dat die truck was uitgerust met een zogenaamde dodemansknop, wanneer er iets mis gaat bv met de bestuurder, dan kan dat ding op afstand in 1 klap stil gezet worden kennelijk.)
Nog een verantwoordelijke dus, de man/vrouw met de remote control :7

Maar ik vrees dat je gelijk hebt, tegen de tijd dat je beseft dat die truck het publiek in dendert was het al te laat.
pi_145066808
Ergens wel apart dat blijkt dat dit soort achterlijke shows al jarenlang door het hele land worden gegeven, maar ik kan me niet heugen ooit zoiets te hebben gezien. Vind het maar stompzinnig vermaak eigenlijk.. beetje over autowrakken heenrijden, leuk man 8)7
pi_145066958
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Ergens wel apart dat blijkt dat dit soort achterlijke shows al jarenlang door het hele land worden gegeven, maar ik kan me niet heugen ooit zoiets te hebben gezien. Vind het maar stompzinnig vermaak eigenlijk.. beetje over autowrakken heenrijden, leuk man 8)7
Dit niet. Kneuzenkermis eerste klas. Een keertje naar Monster Jam kijken in het Gelredome is wel best spectaculair. Maargoed, daar vliegen die auto's ook tig meter door de lucht en alles en hoog en weet ik het wat allemaal. En veel bij elkaar. In plaats van 1 zo een uitgerangeerde Big Foot truck.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:23:06 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_145066973
quote:
Ik zie er ook de lol niet van in eigenlijk, maar dat zag ik ook niet in al die getunede en gepimpte auto's en de oldtimers die door het dorp gingen ;) Ik ben gewoon niet echt een auto-fan geloof ik :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145067771
quote:
Ieder z'n eigen hobby hè. Ik zie hier de lol ook niet van in, maar dat geldt ook voor sportvissen, voetbal kijken of darten. En daar hebben andere mensen dan weer veel plezier mee. Dus om het nou een kneuzenkermis (Geralt's woorden) te noemen vind ik ook wat ver gaan.
pi_145067972
quote:
Dan kijk je naar korfbal ofzo.

Wat maakt het uit?
pi_145068064
quote:
Beetje letters op een forum plempen, leuk man 8)7
Make my day!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 september 2014 @ 20:49:00 #168
163650 Greys
pi_145068234
quote:
Ach ja, dat heb ik met volwassen kerels die achter een bal aan hollen om hem in een netje te schoppen. Dat vind ik nou weer idioot dat daar miljoenen in omgaan en dat mensen daar vrijwillig in zo'n stadion naar gaan kijken. Ieder z'n ding :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:57:52 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_145068738
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=199702

Zie ook de daarbij behorende video
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:00:17 #170
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_145068858
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:57 schreef Troel het volgende:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=199702

Zie ook de daarbij behorende video
Tsja. De gemeente Haaksbergen was blijkbaar niet ingelicht over de komst van een monstertruck.
Maar als ze dat wel zouden hebben geweten, zou de vergunnning dan wel zijn afgewezen? Zeer twijfelachtig.
Lack of common cents
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:01:51 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_145068941
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:00 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Tsja. De gemeente Haaksbergen was blijkbaar niet ingelicht over de komst van een monstertruck.
Maar als ze dat wel zouden hebben geweten, zou de vergunnning dan wel zijn afgekeurd? Zeer twijfelachtig.
Voor wat ik begreep uit het gesprek met de burgemeester: dat ligt eraan hoeveel duidelijkheid er geweest was over de stunt. Er is een verschil tussen een truck die rondjes rijdt, of een truck die over auto's springt of rijdt natuurlijk. Maar de antwoorden op dit soort vragen komen dus, als ze te beantwoorden zijn (want "wat als" is natuurlijk heel lastig beantwoorden) terug in het onafhankelijke onderzoek wat de gemeente ingesteld heeft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145069305
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:13 schreef Simba het volgende:
Er is een filmpje waar je, direct na het laatste gasgeven, gesis hoort, wat duurt tot de motor uitgezet wordt.
Ik denk dat deze monstertruck dus luchtremmen had, het rempedaal direct na het laatste gasgeven na de sprong werd ingedrukt maar deze eerst niet wilden werken doordat er een lekkage in het remsysteem was ontstaan. Als je goed kijkt zie je op een ander filmpje dat de truck pas de laatste meter afremt (truck duikt dan wat naar voren)
Om exact te zijn, Vanaf seconde 10 van onderstaand filmpje hoor je het sissende geluid

Direct na het laatste gasgeven. Bestuurder had dus waarschijnlijk wel direct zn voet op het rempedaal.
't gaat om hoe je ermee omgaat
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:14:26 #173
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_145069658
Kan, of het is de echo/galm van de uitlaat tegen de ramen en muren die je hoort.
Maar dit is na te gaan, of de remleidingen / luchtslangen intact zijn of niet.

Maar luchtremmen gaan juist remmen als de druk wegvalt. Dus dan zou hij onmiddellijk tot stilstand hebben moeten komen bij een leidingbreuk.
Lack of common cents
pi_145070424
Als ik dat andere filmpje bekijk, waar hij dan ook op het publiek af rijdt, vind ik het allemaal zo knullig overkomen. Hij probeert dan eens van de ene kant over die auto's heen te rijden, dan eens via de andere kant, maar het lijkt (voor mij, totale leek) erop alsof hij door het gebrek aan ruimte niet kan doen wat hij met dat ding zou moeten kúnnen doen. Te krap om vaart te maken, te krap om een bocht te maken. Het is gewoon te klein om daar "zijn ding" te doen, net zoals het terrein in Haaksbergen.
Don't you love her madly?
pi_145076567
1500pk, + slecht zicht + grote stuiterbanden, daarnaast sta je hoe dan ook niet snel stil.
"Ja maar het gaat meestal goed" :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')