Gestopt met lezen.quote:Op maandag 29 september 2014 20:19 schreef Jetserjuh het volgende:
Even een kleine introductie. Mijn ouders eten zoveel als mogelijk biologisch, gebruiken ecologische producten en de bloemen en potten zijn ook Fairtrade als dit mogelijk is.
Ik ook echt niet.quote:
Ze had gewoon een iPhone of Nokia moeten nemen en geen Fairphone moeten vragen voor haar verjaardag. De iPhone en Nokia zijn ook heel fair en die dingen werken gewoon.quote:
Ik heb zelf geen Android en hoef er ook geen maar ik zie dit soort problemen ook bij Samsung. Alleen mensen die een custom ROM installeren hebben er minder last van.quote:Op maandag 29 september 2014 20:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Al jaren een mobiel met Android, nooit problemen mee gehad. Ligt aan Fairphone.. Kon je weten met zulk naam
Nou en.quote:Op maandag 29 september 2014 20:32 schreef Jetserjuh het volgende:
De telefoon is nu ook al een minuut of 10 bezig met erasing
Het lukt wel maar makkelijk is anders. Ik kan er wel mee overweg maar de meeste mensen zullen dat niet kunnen. Het werkt gewoon niet goed.quote:Op maandag 29 september 2014 20:27 schreef OllieWilliams het volgende:
TS is incapabel derhalve onterechte klacht
Mijn zusje had een Samsung en die deed het ook niet goed. Ook altijd problemen met dat ding. Die heeft nu een iPhone en die doet het wel gewoon. Veel beter.quote:Op maandag 29 september 2014 20:32 schreef redboyke het volgende:
een smartphone kopen zonder google play wil al zeggen dat het crap zal zijn.
eigen schuld. had je maar een A merk moeten kopen. en niet zo'n bullshit merk als een fairphone
ik heb een samsung en nergens last van maar ja ik heb dan ook een S4 en niet een of ander vage galaxy ace of traag modeltje
Deletquote:Op maandag 29 september 2014 20:34 schreef jaanman het volgende:
heb je ctrl + alt + del al geprobeert?
Who gives a fuck.quote:Op maandag 29 september 2014 20:19 schreef Jetserjuh het volgende:
Even een kleine introductie. Mijn ouders eten zoveel als mogelijk biologisch, gebruiken ecologische producten en de bloemen en potten zijn ook Fairtrade als dit mogelijk is.
Jij komt dus gewoon uit een skere familie. Dat is de klacht.quote:Op maandag 29 september 2014 20:36 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Mijn zusje had een Samsung en die deed het ook niet goed. Ook altijd problemen met dat ding. Die heeft nu een iPhone en die doet het wel gewoon. Veel beter.
Ze wilde geen iPhone omdat de iPhone te klein is en ze heeft niet zulke goede ogen meer. Ik had haar al gezegd dat het bijna niets uit maakt maar ze wilde niet luisteren. Ze vond het ook te duur. Misschien dat ze nu leert dat je beter iets kan kopen wat goed werkt en wat duurder is dan zulke troep.quote:Op maandag 29 september 2014 20:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat ze toch al met de iPad overweg kan, gewoon een iPhone 6 kopen.
Samsung Galagy S (I, II, III IV, V) niks mis mee..quote:Op maandag 29 september 2014 20:38 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Ze wilde geen iPhone omdat de iPhone te klein is en ze heeft niet zulke goede ogen meer. Ik had haar al gezegd dat het bijna niets uit maakt maar ze wilde niet luisteren. Ze vond het ook te duur. Misschien dat ze nu leert dat je beter iets kan kopen wat goed werkt en wat duurder is dan zulke troep.
Die dingen zijn nog niet eens 200 euro. Daar is dus echt wel wat mis mee. En noem aub gewoon een toestel met Android 4.4. Ik begin toch ook niet over iOS 2.quote:
Wat zou er mis mee moeten zijn dan?quote:Op maandag 29 september 2014 20:40 schreef KaoloJoeka het volgende:
[..]
Die dingen zijn nog niet eens 200 euro. Daar is dus echt wel wat mis mee. En noem aub gewoon een toestel met Android 4.4. Ik begin toch ook niet over iOS 2.
Nee. Ze willen gewoon alles fair en zo hebben.quote:Op maandag 29 september 2014 20:36 schreef KaoloJoeka het volgende:
[..]
Jij komt dus gewoon uit een skere familie. Dat is de klacht.
Dan werkt het ook niet gegarandeerd.quote:Op maandag 29 september 2014 20:47 schreef Pharkus het volgende:
Voortaan een telefoon waar de playstore opstaat kopen.
Dus als playstore er op staat, is het per definitie een niet-werkende telefoon?quote:Op maandag 29 september 2014 20:48 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Dan werkt het ook niet gegarandeerd.
Dan heb je alsnog Android. Misschien dat zo'n Nexus goed werkt maar ook andere telefoons met Android zie ik dat ze niet goed werken. Bijvoorbeeld Samsung zoals die mijn zusje had.quote:Op maandag 29 september 2014 20:49 schreef jaanman het volgende:
[..]
Dus als playstore er op staat, is het per definitie een niet-werkende telefoon?
Ik heb al jaren een Samsung en deze werkt prima, wat is er dan zo mis mee als ik vragen mag?quote:Op maandag 29 september 2014 20:52 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Dan heb je alsnog Android. Misschien dat zo'n Nexus goed werkt maar ook andere telefoons met Android zie ik dat ze niet goed werken. Bijvoorbeeld Samsung zoals die mijn zusje had.
Je blijft maar doorgaan terwijl je ongelijk al bewezen is he. Jij denkt Allah Akbar te zijn?quote:Op maandag 29 september 2014 20:52 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Dan heb je alsnog Android. Misschien dat zo'n Nexus goed werkt maar ook andere telefoons met Android zie ik dat ze niet goed werken. Bijvoorbeeld Samsung zoals die mijn zusje had.
Koop dan ook gewoon een degelijke Android en niet zo'n groenlinkskijkmijgoedbezigzijnhipsterphone.quote:Op maandag 29 september 2014 20:34 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Het lukt wel maar makkelijk is anders. Ik kan er wel mee overweg maar de meeste mensen zullen dat niet kunnen. Het werkt gewoon niet goed.
Ze zeggen allemaal dat het prima werkt en als er dan even iets mis gaat dan zeggen ze altijd dat het kan gebeuren of dat het aan de persoon zelf ligt. Maar ik heb nooit last van dit soort dingen op mijn telefoon en mijn zusje ook niet en dat zijn geen Androids.quote:Op maandag 29 september 2014 20:54 schreef jaanman het volgende:
[..]
Ik heb al jaren een Samsung en deze werkt prima, wat is er dan zo mis mee als ik vragen mag?
Dus Android is helemaal niet zo makkelijk als mensen zeggen. Je moet er mee om kunnen gaan zoals ze eerder al zeggen. Dat is dus niet geschikt voor de meeste mensen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:00 schreef jaanman het volgende:
Met android is niks mis, als je weet hoe je het moet gebruiken en niet zon n00b bent.
'de meeste mensen' iedereen met een goed werkend stel hersens kan android aan. je hoeft echt geen einstein te zijn om dit systeem te snappenquote:Op maandag 29 september 2014 21:02 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Dus Android is helemaal niet zo makkelijk als mensen zeggen. Je moet er mee om kunnen gaan zoals ze eerder al zeggen. Dat is dus niet geschikt voor de meeste mensen.
Jaanquote:Op maandag 29 september 2014 21:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Wat de neuk heeft het met Android te maken dat de fabrikant dat niet van tevoren geregeld heeft?
Dat ligt niet aan Android maar aan Touchwiz.quote:Op maandag 29 september 2014 21:01 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Ze zeggen allemaal dat het prima werkt en als er dan even iets mis gaat dan zeggen ze altijd dat het kan gebeuren of dat het aan de persoon zelf ligt. Maar ik heb nooit last van dit soort dingen op mijn telefoon en mijn zusje ook niet en dat zijn geen Androids.
Het werkt niet intuītief dus is het niet geschikt voor de meeste mensen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:05 schreef jaanman het volgende:
[..]
'de meeste mensen' iedereen met een goed werkend stel hersens kan android aan. je hoeft echt geen einstein te zijn om dit systeem te snappen
Android laat dat soort crap toe dus als Android het goed zou doen zou een custom ROM installeren niet nodig moeten zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 21:06 schreef roodborst het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan Android maar aan Touchwiz.
quote:Op maandag 29 september 2014 21:06 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Het werkt niet intuītief dus is het niet geschikt voor de meeste mensen.
zeg jaan danquote:Op maandag 29 september 2014 21:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Flikker op, kutuser die je er bent.
Als digibeet moet je die dingen dan ook voorgeprogrammeerd kopen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:07 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Android laat dat soort crap toe dus als Android het goed zou doen zou een custom ROM installeren niet nodig moeten zijn.
Dat heb je ook bij Windows. Koop je een nieuwe laptop en dan moet je eerst bloatware verwijderen van je laptop want anders is het zo traag als dikke stront door een trechter.
Ja precies. En de halve wereld is digibeet dus dan kun je beter zorgen dat het voor die mensen direct werkt.quote:Op maandag 29 september 2014 21:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Als digibeet moet je die dingen dan ook voorgeprogrammeerd kopen.
Hoe?quote:Op maandag 29 september 2014 21:10 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Ja precies. En de halve wereld is digibeet dus dan kun je beter zorgen dat het voor die mensen direct werkt.
Als je bijvoorbeeld een Nexus koopt heb je stock Android en hoef je geen roms te installeren.quote:Op maandag 29 september 2014 21:07 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Android laat dat soort crap toe dus als Android het goed zou doen zou een custom ROM installeren niet nodig moeten zijn.
Dat heb je ook bij Windows. Koop je een nieuwe laptop en dan moet je eerst bloatware verwijderen van je laptop want anders is het zo traag als dikke stront door een trechter.
Die werken wel meteen goed. Daar moet je wat moeite doen als je meer dingen wil zoals jailbreaken. Dat is beter dan dat je dit moet doen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hoe?
Appleproducten zijn ook voorgeprogrammeerd.
Ik heb het niet gekocht voor haar. Ik zou haar nooit Android geven.quote:Op maandag 29 september 2014 21:14 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Waarom koop je een Fairphone voor haar en niet gewoon een Samsung, HTC of Sony?
Dus je geeft Android de schuld van iets waar Android niets aan kan doen?quote:Op maandag 29 september 2014 21:15 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Die werken wel meteen goed. Daar moet je wat moeite doen als je meer dingen wil zoals jailbreaken. Dat is beter dan dat je dit moet doen.
Jaanquote:Op maandag 29 september 2014 21:12 schreef jaanman het volgende:
Met android kun je veel meer, maar het is wel ingewikkelder. Maar als je er een beetje tijd in steekt is het heel fijn gebruiken.
Maar ze wil er geen tijd in steken en ik wil dat ook niet. Ik moet nu wel omdat dat ding het al een week niet doet.quote:Op maandag 29 september 2014 21:12 schreef jaanman het volgende:
Met android kun je veel meer, maar het is wel ingewikkelder. Maar als je er een beetje tijd in steekt is het heel fijn gebruiken.
Windows kan er zeker wel iets aan doen. Gewoon die bloatware verbieden die er standaard op staat.quote:Op maandag 29 september 2014 21:12 schreef roodborst het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld een Nexus koopt heb je stock Android en hoef je geen roms te installeren.
Dat fabrikanten bloatware op hun laptops zetten waardoor Windows trager wordt kan Microsoft niets aan doen. Zonder die rotzooi loopt Windows immers prima. Het ligt aan de fabrikanten die met hun baggersoftware een goed werkend besturingssysteem verkrachten.
quote:Op maandag 29 september 2014 21:18 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Windows kan er zeker wel iets aan doen. Gewoon die bloatware verbieden die er standaard op staat.
My bad.quote:Op maandag 29 september 2014 21:15 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Ik heb het niet gekocht voor haar. Ik zou haar nooit Android geven.
Android zou dit soort troep gewoon moeten verbieden. Hier krijgen ze alleen maar een slechte naam door.quote:Op maandag 29 september 2014 21:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dus je geeft Android de schuld van iets waar Android niets aan kan doen?
Ok man
Hoe zie je dat voor je?quote:Op maandag 29 september 2014 21:20 schreef Jetserjuh het volgende:
Android zou dit soort troep gewoon moeten verbieden. Hier krijgen ze alleen maar een slechte naam door.
Daar verzinnen ze maar iets op. Het is hun OS dus ze kunnen het anderen gewoon verbieden te gebruiken als ze dat willen.quote:
Jaanderdaadquote:Op maandag 29 september 2014 21:25 schreef mapima het volgende:
Volgens mij is Android nog niet echt het probleem maar meer hoe fabrikanten het verkachten
Wauw. Je bent echt bijster intelligent, of niet?quote:Op maandag 29 september 2014 21:25 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Daar verzinnen ze maar iets op. Het is hun OS dus ze kunnen het anderen gewoon verbieden te gebruiken als ze dat willen.
Want dat kan niet?quote:Op maandag 29 september 2014 21:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wauw. Je bent echt bijster intelligent, of niet?
Ik vind dat echt dom. Dan maak je een mooi product, zet je er iets op wat wel goed werkt en dan ga je het verneuken.quote:Op maandag 29 september 2014 21:25 schreef mapima het volgende:
Volgens mij is Android nog niet echt het probleem maar meer hoe fabrikanten het verkachten
Een telefoon die op een zo eerlijk mogelijke manier gemaakt is. Dus met goede werkomstandigheden en zonder slavernij en zo. Best chill eigenlijk.quote:
Ja, inderdaad.quote:Op maandag 29 september 2014 21:34 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Een telefoon die op een zo eerlijk mogelijke manier gemaakt is. Dus met goede werkomstandigheden en zonder slavernij en zo. Best chill eigenlijk.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 september 2014 21:32 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Ik vind dat echt dom. Dan maak je een mooi product, zet je er iets op wat wel goed werkt en dan ga je het verneuken.
Ja inderdaad. Ik heb vandaag een topic gemaakt waarin ik naar een nieuw toestel zoek en wat dingen heb geplaatst over mijn eigen Android telefoon. Dingen als laggen komen denk ik eerder door de rotzooiv an de fabrikant zelf als door Android.quote:Op maandag 29 september 2014 21:32 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Ik vind dat echt dom. Dan maak je een mooi product, zet je er iets op wat wel goed werkt en dan ga je het verneuken.
Android is een open systeem. Google brengt haar eigen, kale basisversie uit en fabrikanten kunnen er zelf volop aan gaan sleutelen. Om toegang te verkrijgen tot Google Play moeten ze wel aan bepaalde eisen voldoen. Maar dat is dus optioneel. Als de fabrikant ervoor kiest om het zonder Play te kunnen doen, heeft Google geen inbreng.quote:Op maandag 29 september 2014 21:25 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Daar verzinnen ze maar iets op. Het is hun OS dus ze kunnen het anderen gewoon verbieden te gebruiken als ze dat willen.
Ik zou gewoon een iPhone of Windows Phone nemen. Iedereen die ik ken emt een iPhone is heel blij en met Windows Phone hoor ik alleen dat sommige apps niet zijn te krijgen dus dan moet je even kijken of de apps die je wilt er zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 21:36 schreef mapima het volgende:
[..]
[..]
Ja inderdaad. Ik heb vandaag een topic gemaakt waarin ik naar een nieuw toestel zoek en wat dingen heb geplaatst over mijn eigen Android telefoon. Dingen als laggen komen denk ik eerder door de rotzooiv an de fabrikant zelf als door Android.
Jaa inderdaad, al lijkt het dat de Samsung S5 (mini) véél beter is omdat sterk Touchwiz verbeterd is! Maar ik snap niet waarom er dan geen update voor de S4 komt met het nieuwe touchwiz.quote:Op maandag 29 september 2014 21:38 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een iPhone of Windows Phone nemen. Iedereen die ik ken emt een iPhone is heel blij en met Windows Phone hoor ik alleen dat sommige apps niet zijn te krijgen dus dan moet je even kijken of de apps die je wilt er zijn.
Google zou dan gewoon nog steeds bepaalde eisen moeten stellen. Net zoals Windows ook heeft gedaan bij Windows 8.1 bij laptops die bepaalde hardware moeten hebben. Dat werkt veel beter dan alles maar aan de fabrikanten over te laten want die bakken er niets van.quote:Op maandag 29 september 2014 21:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Android is een open systeem. Google brengt haar eigen, kale basisversie uit en fabrikanten kunnen er zelf volop aan gaan sleutelen. Om toegang te verkrijgen tot Google Play moeten ze wel aan bepaalde eisen voldoen. Maar dat is dus optioneel. Als de fabrikant ervoor kiest om het zonder Play te kunnen doen, heeft Google geen inbreng.
Op welke manier ben ik te dom om ermee om te gaan als uit het niets apps stoppen met werken? Dit is precies wat ik als zei dat als Android het niet goed doet de gebruiker de schuld krijgt terwijl het toch echt problemen van Android zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 22:29 schreef HSG het volgende:
TS en zijn moeder zijn te dom om met Android om te gaan.
Dat.quote:Op maandag 29 september 2014 20:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Al jaren een mobiel met Android, nooit problemen mee gehad. Ligt aan Fairphone.. Kon je weten met zulk naam
heb ik op mijn S4 ook vaak, apps die zomaar sluiten ook na het openen en NIETS helpt -___- ik weet niet of het ligt aan android of aan de apps zelfquote:Op maandag 29 september 2014 22:18 schreef Jetserjuh het volgende:
En...het werkt niet meer. De Play Store sluit direct na het openen. Gegevens verwijderen heeft ook geen nut.
Aan de Apps.quote:Op maandag 29 september 2014 23:17 schreef mapima het volgende:
[..]
heb ik op mijn S4 ook vaak, apps die zomaar sluiten ook na het openen en NIETS helpt -___- ik weet niet of het ligt aan android of aan de apps zelf
quote:Op maandag 29 september 2014 23:20 schreef HexHunter het volgende:
Nou het fabeltje dat alleen Android fappers haattopics maken over iFanboys en andersom niet kan ook weer de kliko in.
Moet je Tim Cook niet pijpen nog vanavond?quote:Op maandag 29 september 2014 23:21 schreef very het volgende:
[..]
Dit is een haattopic? Dit lijkt me, gezien de enorme lap tekst, anders een goed onderbouwde serieuze ervaring en geen haat-topic.
En al was dat het wel, dan stond de score nu op 2 tegen 484635 ongeveer![]()
Goh, zo'n reactie had ik écht niet verwachtquote:Op maandag 29 september 2014 23:23 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Moet je Tim Cook niet pijpen nog vanavond?
Ik ben geen Apple fanboy hoor. Ik heb wel een iPhone 5s en een iMac maar ook een Windows 8.1 laptop. Een Lenovo met tenminste een goede touchpad. Maar ik zou liever een Nokia met Windows Phone nemen of mijn moeder deze laten kopen. Werkt veel beter dan dat Android. Ik wil gewoon kwaliteit en niet iets waar ik nog uren aan moet sleutelen voordat het werkt.quote:Op maandag 29 september 2014 23:20 schreef HexHunter het volgende:
Nou het fabeltje dat alleen Android fappers haattopics maken over iFanboys en andersom niet kan ook weer de kliko in.
Die Fairphone kost anders wel 310 euro. Mijn iPhone 5s is het geld dubbel en dwars waard. Ik zou nog eerder een iPhone 4s kopen dan een Fairphone. Maar voor 310 euro heb je ook gewoon mobieltjes met Windows Phone en dat werkt nog beter dan deze Fairphone.quote:Op maandag 29 september 2014 23:35 schreef Nattekat het volgende:
Een phone van 150¤ die totaal niet werkt kopen, dan maar heel Android afkraken en vervolgens een iphone van 600¤ kopen?
Volgens mij ben ik eindelijk achter de oorzaak van al datApple gehype...
Als je er uren aan sleutelt dan doe je iets fout.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:05 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Ik ben geen Apple fanboy hoor. Ik heb wel een iPhone 5s en een iMac maar ook een Windows 8.1 laptop. Een Lenovo met tenminste een goede touchpad. Maar ik zou liever een Nokia met Windows Phone nemen of mijn moeder deze laten kopen. Werkt veel beter dan dat Android. Ik wil gewoon kwaliteit en niet iets waar ik nog uren aan moet sleutelen voordat het werkt.
Ik doe echt niets fout. Ik doe exact wat nodig is en de problemen ontstaan uit zichzelf. Ik heb het nu opgegeven. Morgen belt mijn moeder naar Fairphone. Misschien is het wel een defecte mobiel maar dat zou ik vreemd vinden. Het probleem heeft volgens mij niets met de hardware te maken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:14 schreef GhpH het volgende:
[..]
Als je er uren aan sleutelt dan doe je iets fout.
Dat is het leuke aan android. Je kan het zo complex maken als je wil. Er zit zelfs een kindermodus op. Dan is die nog gemakkelijker dan een iPhone
Alles wat je moet doen is dat ding opstarten. Dan eventueel inloggen met gmail. De rest kan je allemaal zelf toch welquote:Op dinsdag 30 september 2014 00:21 schreef Jetserjuh het volgende:
[..]
Ik doe echt niets fout. Ik doe exact wat nodig is en de problemen ontstaan uit zichzelf. Ik heb het nu opgegeven. Morgen belt mijn moeder naar Fairphone. Misschien is het wel een defecte mobiel maar dat zou ik vreemd vinden. Het probleem heeft volgens mij niets met de hardware te maken.
Makkelijker dan een iPhone is het echt niet. Mijn moeder vind dat ook niet en die is een goed voorbeeld om te zien of iets makkelijk is te gebruiken of niet. Android is dat duidelijk niet.
Opstarten en inloggen was exact wat ik deed en vervolgens heb ik WhatsApp geīnstalleerd. Toen begonnen de problemen weer zonder verder iets te hebben gedaan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:27 schreef GhpH het volgende:
[..]
Alles wat je moet doen is dat ding opstarten. Dan eventueel inloggen met gmail. De rest kan je allemaal zelf toch wel
Sorry maar als de simpliciteit van apple zo ver moet gaan dan vraag ik me echt af wat apple als target audience stelt.
Daarbij, door telkens het gemakkelijkste te nemen raak je in de shit in moeilijkere situaties.
Ik zou blindelings om kunnen gaan met iOS, maar jij niet met android blijkbaar. (Wat eigenlijk ook te gemakkelijk voor woorden is).
Jij zou eens een week op MS-DOS (PC) Of een oude 3310 moeten draaien, dan zou je krankzinnig worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |