Heel normaal dus, dat even voor de lol inrijden op het publiek en dan net op tijd stoppen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:24 schreef El_jefe07 het volgende:
Zelfde truck/stunt.. Afstand? Nah
Op 7:10 kon ie toen nog wel goed remmen
Let ook eens op de parkeerplaatsen en die grasstrook erachter. Die grasstrook van begin tot waar het publiek zit is niet langer dan die parkeerplaatsen.quote:Op maandag 29 september 2014 22:09 schreef Moppert het volgende:
En let ook eens op de plaatsing van de auto's
Het was toch een automaat?quote:Op maandag 29 september 2014 22:13 schreef Het_fijtje het volgende:
Na een aantal keer het filmpje van Haaksbergen gezien te hebben krijg ik heel sterk een vermoeden wat er gebeurt kan zijn.
Op het moment dat hij van de auto wrakken afkomt gaat hij op twee Rechter wielen rijden en hangen links de wielen in de lucht. Zover ik iets weet van auto's en techniek kan je dat corrigeren door gas bij te geven, en uiteraard je koppeling te beheersen. Dan voorkom je dat de truck op zijn zijkant beland.
Echter door het gas bijgeven is zijn snelheid te hoog, en zijn draaicirkel te groot. Hij wilt een bocht naar links maken, vlak voor het publiek langs. Echter te hoge snelheid, te grote draaicirkel, hij beland in de jaszak van tante Annie (of Truus) die daar in het publiek staat te kijken.
Had hij geen gas bij gegeven, dan was hij waarschijnlijk of gekanteld en alsnog in het publiek terecht gekomen. Of hij was op zijn wielen terecht gekomen en had nog tijdig kunnen remmen.
Helaas, de bestuurder nam de allerslechtste beslissing die denkbaar is, hij zal daar nog lang wakker van liggen. En terecht hoor, moet je maar niet maf doen en zo belachelijk rijden met zo een apparaat.
Een ware vakman kent zijn gereedschap, en gebruikt deze juist, zorgvuldig en met vlijt.
Dit.quote:Op maandag 29 september 2014 22:09 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ze rijden er 1 keer overheen en niet richting het publiek. Als hij daar bovenop stopt is dat het einde van de show.. De afstanden zijn moeilijk in te schatten maar de shows die ik heb gezien was de afstand echt gigantisch.
En let ook eens op de plaatsing van de auto's![]()
Zie mijn vorige post. Je kan echt niet met droge ogen beweren dat het daar veilig is wat te zien is op die film. En nee ook niet omdat die mensen je buren kennen of iets.quote:
Als je linkerwielen in de lucht zijn en je bent bezig een bocht naar links te maken en je geeft gas dan zal je eerder omvallen naar rechts dan terug op alle 4 je wielen terecht komen.quote:Op het moment dat hij van de auto wrakken afkomt gaat hij op twee Rechter wielen rijden en hangen links de wielen in de lucht. Zover ik iets weet van auto's en techniek kan je dat corrigeren door gas bij te geven,
Nee, ik kan zeggen dat het veilig is omdat ik zelf bij een show ben geweest. Iedereen die SMP een beetje kent weet dat veiligheid voor hun enorm belangrijk is. Tis een familiebedrijf dat al meer dan 40 jaar bestaat, nog nooit een ongeluk bij hun gebeurd.quote:Op maandag 29 september 2014 22:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post. Je kan echt niet met droge ogen beweren dat het daar veilig is wat te zien is op die film. En nee ook niet omdat die mensen je buren kennen of iets.
Komop zeg
[..]
Als je linkerwielen in de lucht zijn en je bent bezig een bocht naar links te maken en je geeft gas dan zal je eerder omvallen naar rechts dan terug op alle 4 je wielen terecht komen.
Dat laatste zegt niet per definitie wat over de veiligheid natuurlijk.quote:Op maandag 29 september 2014 22:31 schreef DjinN het volgende:
[..]
Nee, ik kan zeggen dat het veilig is omdat ik zelf bij een show ben geweest. Iedereen die SMP een beetje kent weet dat veiligheid voor hun enorm belangrijk is. Tis een familiebedrijf dat al meer dan 40 jaar bestaat, nog nooit een ongeluk bij hun gebeurd.
Leuk en aardig, maar je ziet dat beeld op die film toch? Ga je nou echt beweren dat dat heel veilig is qua afstand waarop het publiek zit?quote:Op maandag 29 september 2014 22:31 schreef DjinN het volgende:
[..]
Nee, ik kan zeggen dat het veilig is omdat ik zelf bij een show ben geweest. Iedereen die SMP een beetje kent weet dat veiligheid voor hun enorm belangrijk is. Tis een familiebedrijf dat al meer dan 40 jaar bestaat, nog nooit een ongeluk bij hun gebeurd.
Dan denk ik altijd aan "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst."quote:Op maandag 29 september 2014 22:31 schreef DjinN het volgende:
[..]
Op 6 minuut 35 had die auto met gemak het publiek in kunnen denderen bij een stuurfout of technisch falen. En dat is dan gewoon maar een voorbeeldje waar ik er god weet hoeveel van heb gezien in dat filmpje.quote:Op maandag 29 september 2014 22:41 schreef DjinN het volgende:
Luister, ik ga niet continue blijven verdedigen, ik ken ze, jullie kennen ze niet. Blijf mezelf niet elke keer herhalen, kom nou zeg.
Als jullie alle monstertruckshows over 1 kam willen scheren, be my guest, maar ik doe dat dus niet.
Allemaal leuk en aardig, maar waarom beweert onder andere de organisator van de grote Amerikaanse events evenals vele andere internationale partijen dan dat deze opzet volstrekt onverantwoordelijk is?quote:Op maandag 29 september 2014 22:41 schreef DjinN het volgende:
Luister, ik ga niet continue blijven verdedigen, ik ken ze, jullie kennen ze niet. Blijf mezelf niet elke keer herhalen, kom nou zeg.
Als jullie alle monstertruckshows over 1 kam willen scheren, be my guest, maar ik doe dat dus niet.
Maar daar gaat het ook eigenlijk fout hè "ik ken ze via via en zij zeggen dat het veilig is dus is het zo". Men vertrouwt er maar op dat anderen er wel verstand van hebben en denken vervolgens zelf niet meer na.quote:Op maandag 29 september 2014 22:41 schreef DjinN het volgende:
Ik heb er de ballen verstand van, maar ik krijg wel het idee dat ie, nadat ie over die auto's heen is gegaan de controle over zijn truck volledig kwijt is...quote:Op maandag 29 september 2014 22:13 schreef Het_fijtje het volgende:
Na een aantal keer het filmpje van Haaksbergen gezien te hebben krijg ik heel sterk een vermoeden wat er gebeurt kan zijn.
Op het moment dat hij van de auto wrakken afkomt gaat hij op twee Rechter wielen rijden en hangen links de wielen in de lucht. Zover ik iets weet van auto's en techniek kan je dat corrigeren door gas bij te geven, en uiteraard je koppeling te beheersen. Dan voorkom je dat de truck op zijn zijkant beland.
Echter door het gas bijgeven is zijn snelheid te hoog, en zijn draaicirkel te groot. Hij wilt een bocht naar links maken, vlak voor het publiek langs. Echter te hoge snelheid, te grote draaicirkel, hij beland in de jaszak van tante Annie (of Truus) die daar in het publiek staat te kijken.
Had hij geen gas bij gegeven, dan was hij waarschijnlijk of gekanteld en alsnog in het publiek terecht gekomen. Of hij was op zijn wielen terecht gekomen en had nog tijdig kunnen remmen.
Helaas, de bestuurder nam de allerslechtste beslissing die denkbaar is, hij zal daar nog lang wakker van liggen. En terecht hoor, moet je maar niet maf doen en zo belachelijk rijden met zo een apparaat.
Een ware vakman kent zijn gereedschap, en gebruikt deze juist, zorgvuldig en met vlijt.
Mwa, het moet nog wel redelijk blijven. Het publiek 20 meter ipv 10 meter ver weg had misschien wel voldoende geweest voor een demo als dit. Daarnaast, risico's blijf je altijd houden. Er zijn bijvoorbeeld ook regelmatig van die raceshows op de openbare (maar tijdelijk afgesloten) weg en dan staan mensen ook heel dichtbij langs het hele parcour, daar hoor je nu niks over.quote:Op maandag 29 september 2014 23:07 schreef Evertjan het volgende:
eigenlijk had men het terrein moet afzetten met zeecontainers
Ik denk niet dat ze het nog als ongeluk zullen zien als ze dit filmpje te zien krijgen. Die man deed het gewoon vaker en dan zooo in schok zijn dat het mis is gegaan. Bij een normale auto schrik je je al rot als ie op je afkomt. Laat staan een 3 meter hoge truck van 5000 kg. Nou lollig hoor, die mensen laten schrikken.quote:Op maandag 29 september 2014 22:15 schreef agter het volgende:
[..]
Heel normaal dus, dat even voor de lol inrijden op het publiek en dan net op tijd stoppen.
Helaas zie je als bestuurder op die hoogte het publiek helemaal niet goed....
Voortaan gewoon op afstand bestuurbare schaalmodellen van die monster trucks gebruiken en geen publiek er meer bij.quote:
quote:Op maandag 29 september 2014 22:41 schreef DjinN het volgende:
Het pluche zit zo lekker.quote:Op dinsdag 30 september 2014 00:03 schreef Greys het volgende:
Wel raar dat de 'gemeente niet wist dat er een monstertruck zou komen', wat er nu gezegd wordt. Misschien moeten ze hun eigen dorpskrant dan eens lezen voortaan.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |