abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2014 @ 21:11:47 #251
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_145033082
quote:
Motor draait idle op moment van draaien richting publiek.
pi_145033359
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 19:23 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

Hier ben ik het helaas niet mee eens. De redenen heb ik al gegeven. Ik vind dat een deel van de verantwoordelijkheid ook bij de toeschouwers ligt.

Uiteraard mag je als toeschouwer vanuit gaan dat zoiets goed geregeld hoort(!) te zijn maar dat neemt nog steeds niet weg dat mensen ook zelf kunnen nadenken.
Volledig mee eens. Ik mis dit ook volledig in de hele discussie. Het lijkt wel of men tegenwoordig geen eigen verantwoordelijkheid meer kent. Niet zo heel gek met alle regelzucht.
pi_145033677
Zelfde truck/stunt.. Afstand? Nah

Op 7:10 kon ie toen nog wel goed remmen :o
pi_145033688
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Ik mis dit ook volledig in de hele discussie. Het lijkt wel of men tegenwoordig geen eigen verantwoordelijkheid meer kent. Niet zo heel gek met alle regelzucht.
Is het die regelzucht of hebben wij die regelzucht nodig om te kunnen functioneren? Óf zijn we verwend met al die regeltjes waardoor we er standaard van uit gaan dat er goed over nagedacht is?
pi_145033800
quote:
12s.gif Op maandag 29 september 2014 21:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is het die regelzucht of hebben wij die regelzucht nodig om te kunnen functioneren? Óf zijn we verwend met al die regeltjes waardoor we er standaard van uit gaan dat er goed over nagedacht is?
De constatering is dat mensen blijkbaar niet meer zelf nadenken en dat is toch wel erg zorgelijk te noemen. Hetzelfde zie je gebeuren in het verkeer.

Maar ik zie het antwoord al op dit incident.... meer regelgeving :')

Ik ben er overigens wel voorstander van als men bij dergelijke evenementen toeschouwers wijzen op het gevaar van motorsport.
  maandag 29 september 2014 @ 21:32:07 #256
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_145034017
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:24 schreef El_jefe07 het volgende:

Wattie daar flikt is niet normaal. Vol gas op het publiek af.
Hij doet dat vaker.
pi_145034032
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De constatering is dat mensen blijkbaar niet meer zelf nadenken en dat is toch wel erg zorgelijk te noemen. Hetzelfde zie je gebeuren in het verkeer.

Maar ik zie het antwoord al op dit incident.... meer regelgeving :')
Ik hoor meer iets over falende regelgeving, niet het gebrek aan regelgeving. Of zelfs twee mensen hier die minder regelgeving aandragen.

Maar meer regelgeving zou jij toch net wenselijk achten aangezien je de conclusie al getrokken hebt dat mensen neit meer zelf nadenken?
  maandag 29 september 2014 @ 21:37:24 #258
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145034250
quote:

Absurd :o
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 29 september 2014 @ 21:42:24 #259
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145034464
quote:

Levenslang voor deze gek.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 29 september 2014 @ 21:42:36 #260
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_145034474
quote:

Holy crap, die gast heeft een flinke steek los zitten :{
  maandag 29 september 2014 @ 21:46:31 #261
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_145034644
quote:

Ook zelfde chauffeur?

Dan hoort dat vol gas op het publiek rijden misschien wel bij de show. 8)7
pi_145034728
quote:
Jep. Ik ben bij een van hun shows geweest, en het zijn hele goede vrienden van mijn buren. Ik kan je verzekeren dat Stunt Movie Production zich goed aan de regels houdt
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_145034826
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:48 schreef DjinN het volgende:

[..]

Jep. Ik ben bij een van hun shows geweest, en het zijn hele goede vrienden van mijn buren. Ik kan je verzekeren dat Stunt Movie Production zich goed aan de regels houdt
En ook bij zo een kneuzenkermis ga ik niet achter een dranghekje staan.

Iedereen moet het zelf weten, maar ook wat ik op dat filmpje zie vind ik voor mezelf niet veilig.

Als ik dergelijke trucks wil zien dan koop ik wel een kaartje voor Monster Jam.

Daar weet je 2 dingen heel zeker:
• het is veel spectaculairder
• het is veel, heel erg veel, veiliger

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145034931
Ik las dat het 8-jarig zusje van dat jongetje van 5, die omgekomen is, nog met zwaar trauma in het ziekenhuis ligt?
Make my day!
pi_145035025
Totaal belachelijk dat de bestuurder met dat ding in Haaksbergen is gaan rijden, had hij nooit mogen doen. Nog belachelijker als je hem in dat filmpje hierboven tekeer ziet gaan, wat een onbezonnen mafkees.

Over de eigen verantwoording van mensen, en de verantwoording van de Burgemeester. In Nederland zijn er altijd overal veel teveel regels voor. Dat wekt een schijnveiligheid, want we denken dat die regels er zijn en ook altijd en overal worden gevolgd. Tot net die ene keer dat het niet zo is, en krijg je zo een verschrikkelijk ongeluk als dit.

Is het een ongeluk?
Nee. Ik vind dat een Burgemeester verantwoordelijk is voor de openbare orde uit hoofde van zijn ambt. En dat burgers erop zouden moeten vertrouwen op straat veilig te zijn. Echter door de schijnveiligheid in Nederland, welke schijn nu zeker is gebleken, zijn wij mensen te lui en onoplettend geworden.

Gelukkig is de burger, de mens, de slachtoffers in deze allen leken, en treft hun derhalve (juridisch) geen blaam of verwijt.

De Burgemeester treft wel blaam, die had moeten weten dat er een monstertruck bij zou zijn, en zijn ambtenaren hadden nooit deze vergunning zo mogen afgeven. Ook op de dag van het evenement had er iemand van de Gemeente de veiligheid moeten controleren, en dit nooit mogen toelaten.

Ook de bestuurder. Die word geacht de monstertruck, zijn capaciteiten en de gevaren te kennen. Indien deze ****** enig boerenverstand zou hebben gehad, was hij nooit gaan rijden. Maar gezien het filmpje van zijn eerdere show, wat een idiote mafkees. Even de stoere jongen uithangen met zijn auto-tje en net tot de grens gaan. Of net over de grens gaan, en dodelijke slachtoffers maken.

De Burgemeester zal het vertrouwen in de openbare orde en veiligheid moeten herstellen, en eerlijk gezegd lijkt me dat een moeilijke, zo niet onmogelijke opgave.

Die bestuurder moeten ze berechten en een hele lange tijd laten nadenken dat als hij niet zo debiel had gedaan er geen mensen en zelfs kinderen waren gestorven. Hij zal voortaan met handschoenen aan moeten rijden, want met bloed aan je handen glibbert het stuurwiel nogal :P

Maar dit is slechts mijn mening en zienswijze, niemand hoeft het daarmee oneens te zijn. :Y :N
  Spellchecker maandag 29 september 2014 @ 21:55:51 #266
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_145035061
quote:

Je ziet n paar keer de mensen terugdeinzen als hij tot op één meter van de dranghekjes komt ....
En degene die dit gefilmd heeft zal op het laatst ook wel gezweet hebben .....
pi_145035077
quote:
3s.gif Op maandag 29 september 2014 21:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

En ook bij zo een kneuzenkermis ga ik niet achter een dranghekje staan.

Iedereen moet het zelf weten, maar ook wat ik op dat filmpje zie vind ik voor mezelf niet veilig.

Als ik dergelijke trucks wil zien dan koop ik wel een kaartje voor Monster Jam.

Daar weet je 2 dingen heel zeker:
• het is veel spectaculairder
• het is veel, heel erg veel, veiliger

:)
Natuurlijk, ik begrijp heel goed dat je zulke dingen nu niet meer veilig vindt. Volkomen logisch ook. Ik bedoel alleen te zeggen dat niet elke monstertruck show dezelfde fouten maakt ;)
Sowieso staat het publiek bij SMP aan 1 kant, en niet compleet verspreidt. Veiligheid staat bij hun heel erg hoog in het vaandel, ze zorgen gewoon hoe dan ook dat er genoeg ruimte tussen het publiek en de monstertrucks zit.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_145035108
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:56 schreef DjinN het volgende:
Natuurlijk, ik begrijp heel goed dat je zulke dingen nu niet meer veilig vindt.
Even voor de duidelijkheid: dat vond ik voor Haaksbergen ook al niet!!!
pi_145035127
quote:
3s.gif Op maandag 29 september 2014 21:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: dat vond ik voor Haaksbergen ook al niet!!!
Hoeft niet dikgedrukt hoor, als je het normaal zegt komt je boodschap ook over.
pi_145035183
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:57 schreef DjinN het volgende:

[..]

HEH, WAT TYPE JE? MIJN OGEN ZIJN DOOF, WIL JE WAT HARDER TYPEN GRAAG
pi_145035206
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:57 schreef DjinN het volgende:

[..]

Weet ik. Ik wilde het alleen extra accentueren.

Overigens wat ik in dit filmpje zie is ook verre van veilig:

Daar kan op tig momenten iets mis gaan en ook daar zit het publiek er sowieso veel en veel te dicht op.
Stellen dat die het wel veilig doen kan ik door het zien van die beelden alleen maar niet mee eens zijn. Ook hartstikke onveilig wat ze daar doen.
pi_145035309
Nieuw hoek van het Haaksbergen ongeval:

Vooral laatste seconden ziet het erg niet goed uit.. heb niet ingezoomt maar kan misschien graphic zijn.
pi_145035654
Laatste secondebeeld van bovenstaande filmpje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er dus niet goed uit. Toch lopen er een aantal die eerst op de grond liggen later weer weg gelukkig.
  maandag 29 september 2014 @ 22:09:02 #274
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145035669
quote:
3s.gif Op maandag 29 september 2014 21:59 schreef Geralt het volgende:
Daar kan op tig momenten iets mis gaan en ook daar zit het publiek er sowieso veel en veel te dicht op.
Stellen dat die het wel veilig doen kan ik door het zien van die beelden alleen maar niet mee eens zijn. Ook hartstikke onveilig wat ze daar doen.
Ze rijden er 1 keer overheen en niet richting het publiek. Als hij daar bovenop stopt is dat het einde van de show.. De afstanden zijn moeilijk in te schatten maar de shows die ik heb gezien was de afstand echt gigantisch.

En let ook eens op de plaatsing van de auto's :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145035728
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:09 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ze rijden er 1 keer overheen en niet richting het publiek. Als hij daar bovenop stopt is dat het einde van de show.. De afstanden zijn moeilijk in te schatten maar de shows die ik heb gezien was de afstand echt gigantisch.
Het gaat me niet alleen om die monstertruck. Kijk eens wat ze doen met die auto's.

Dat gaat vlak langs het publiek en is niet moeilijk in te schatten qua afstand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')